Stalowa Wola Stalowa Wola: Huta Stalowa Wola
Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i Powiatu Stalowowolskiego. Najnowsze! Najszybciej!
Kamera na żywo na panoramę Stalowej Woli na skrzyżowanie Al. Jana Pawła II z ul. KEN
Nagrania audio, rozmowy z ciekawymi ludźmi
Fotografie z najważniejszych wydarzeń w Stalowej Woli
Kanał youtube.stalowka.net - Pierwsza stalowowolska telewizja internetowa
Encyklopedia miasta Stalowa Wola
Zapowiedzi zbliżających się wydarzeń kulturalnych
Baza adresowa najważniejszych firm i instytucji życia publicznego
Bezpłatna baza ogłoszeń dla mieszkańców miasta Stalowa Wola jak i Powiatu Stalowowolskiego
Twoje konto
Strona główna  Stalowa Wola / Wiadomości Piątek, 17 maja 2024 r. Imieniny: Brunony, Sławomira, Wery
 Wiadomości lokalne
» Pijany 19-latek kierował skuterem
» Będzie drożej. PiS zbiera podpisy o zamrożenie cen energii
» Obchody 80. rocznicy niemieckiej obławy w budynku "Górki"
» Telefon z przedszkola: pani syn się zgubił
» 35-latek znalazł torebkę. W niej 5 tysięcy złotych
» Krwią Bohaterskiej Młodzi Zroszony - w obozie Powstańców Styczniowych - rajd pieszy
» Koniec marzeń mieszkańców o zielonej ulicy Popiełuszki? Nie będzie drzew i róż?
» Był poszukiwany za oszustwo. Wpadł przez wulgarny gest
» Monodram o Rotmistrzu Pileckim
» Program Profilaktyka 40 Plus tylko do końca czerwca 2024!
» 40-latek nielegalnie sprzedawał alkohol
» Obok Berlina, Paryża i Amsterdamu... Stalowowolska Noc Muzeów
Więcej » 
 Zasłyszane...
"Możemy spodziewać się ruchu scenicznego, tańca, gestu, scenografii, efektów świetlnych i przede wszystkim fantastycznego doznania oczyszczenia naszego sumienia bo spektakle KTO właśnie takie są".
Marek Gruchota, dyrektor Miejskiego Domu Kultury w Stalowej Woli.
 Imprezy w mieście
» Kabaret Nowaki w nowym programie
» Wystawa: Rendery, Fraktale, piksele...
» Spektakl Okna: Wszyscy niestety normalni
» Krwią Bohaterskiej Młodzi Zroszony
» Maria Kozłowa 1910-1999
» Podkarpackie Echa - Melodie i tańce Podkarpacia w wykonaniu Zespołu Pieśni i Tańca Lasowiacy
» MBP: Teresa Monika Rudzka
» Wieczór indyjski
» Szpital z Radą Kobiet zapraszają na badania z okazji Dnia Matki
» Muzeum COP: Matematyczny pociąg
Więcej » 
 Fotoreportaże
Stalowa Wola: Krzysztor Faraś na Torze Kielce
»Krzysztor Faraś na Torze Kielce
»Rada Miasta 2024-2029
»Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Piknik w Parku Jordanowskim
»Otwarcie Parku Jordanowskiego
Więcej » 
Wiadomości lokalne / Polityka i Samorządy

Piątek, 27 kwietnia 2012 r. godz. 17:59     /Magdalena Rodecka/
Stalowowolski szpital w agonii

Fiaskiem zakończyły się czwartkowe rozmowy pełniącego obowiązki dyrektora Powiatowego Szpitala Specjalistycznego w Stalowej Woli Romana Ryznara, z przedstawicielami związków zawodowych, odnośnie planu restrukturyzacji placówki. Niestety to nie koniec zawirowań, wokół naszej lecznicy.
Fiaskiem zakończyły się czwartkowe rozmowy pełniącego obowiązki dyrektora Powiatowego Szpitala Specjalistycznego w Stalowej Woli Romana Ryznara, z przedstawicielami związków zawodowych, odnośnie planu restrukturyzacji placówki. Niestety to nie koniec zawirowań, wokół naszej lecznicy.
Fot. Jacek Rodecki
Fiaskiem zakończyły się czwartkowe rozmowy pełniącego obowiązki dyrektora Powiatowego Szpitala Specjalistycznego w Stalowej Woli Romana Ryznara, z przedstawicielami związków zawodowych, odnośnie planu restrukturyzacji placówki. Niestety to nie koniec zawirowań, wokół naszej lecznicy.

Spotkanie dyrektora z przewodniczącymi związków zawodowych, miało na celu określić przestrzeń negocjacyjną, jaka byłaby możliwa w ramach wdrażanego planu restrukturyzacji. Związki zgodziły się co prawda na ograniczenie o 80% Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych i zawieszenia wypłaty "trzynastej pensji" na rok, w zamian za wprowadzenie jej części do wynagrodzenia zasadniczego. - "To jest niemożliwe" - usłyszeliśmy od dyrektora Romana Ryznara.

INSPEKCJA PRACY DOŁOŻYŁA SZPITALOWI

To jednak nie jedyna bolączka. Jak poinformował Ryznar, dziś do stalowowolskiej lecznicy wpłynęło pismo z Państwowej Inspekcji Pracy, która na wniosek dwóch związków zawodowych dokonała kontroli. - "Związki poskarżyły się na poprzednią kontrolę i PIP przysłał dziś wystąpienie pokontrolne, wzywające do natychmiastowej zapłaty "trzynastek" za 2010 i 2011 rok, odsetek za "trzynastkę" za 2009 rok oraz 40% od nadwykonań, o czym mówi ustawa o zakładzie opieki zdrowotnej. To jest ponad 9,5 miliona złotych. Będziemy się odwoływać" - zapewnia Ryznar.

A w odwołaniu do PIP dyrektor ma zamiar wyjaśnić, że brak wypłaty roszczeń nie był zamierzonym działaniem ze strony pracodawcy. W tym samym czasie zostaną podjęte kolejne rozmowy ze związkami, aby plan restrukturyzacji zacząć wprowadzać w życie.

Jeżeli PIP nie zmieni decyzji, a związki zawodowe nie pójdą na ustępstwa, większe niż zaproponowali, Ryznar zapowiedział, że postawi placówkę w stan likwidacji. - "Nie będzie wówczas innego wyjścia. Większość szpitali jest w podobnej sytuacji. U nas jednak w Stalowej Woli za ten dramat, odpowiedzialne są "trzynastki". Inne szpitale ich nie mają. One zniknęły" - tłumaczy dyrektor.

Od podjęcia uchwały o likwidacji szpitala, miałby on prawo funkcjonować do roku czasu. W tym czasie pracownikom zostałyby wręczone wypowiedzenia umów o pracę z przyczyn dotyczących pracodawcy. Rozwiązaniu ulegałyby także umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia. Po przeprowadzeniu tej procedury zostałby powołany nowy podmiot, którym byłaby spółka prawa handlowego. Zaległe zobowiązania musiałby wypłacić albo powiat, albo likwidator, który będzie dysponował majątkiem szpitala.

Nowy podmiot liczyłby od 4 do 7 oddziałów i zatrudniałby 1/4 załogi niż to jest obecnie.

- "Musimy zacząć coś robić, bo czas ucieka nieubłaganie. Poleciłem kierownikom odpowiedzialnym za poszczególne placówki, aby do dnia 7 maja dostarczyli imienne wykazy osób do zwolnienia w tych obszarach, które są zawarte w programie naprawczym" - stwierdził Roman Ryznar.

Zobacz więcej:
- Koniec z trzynastkami i wczasami pod gruszą
- Przez cały tydzień trwały spotkania z pracownikami szpitala
- Porozumienie albo komercjalizacja. Co wybiorą pracownicy szpitala?
- Pracownicy szpitala zasypali pozwami sąd. Jest ich prawie 300!
- Nie ma współpracy pomiędzy Radą Społeczną Szpitala a związkami zawodowymi
- Surmacz cofnął wypowiedzenie swojemu zastępcy
- Najwięcej do stracenia mają pacjenci...
- Chcą, żeby Surmacz wycofał wręczone wypowiedzenie
- Szpital bez kierownictwa?
- Odwołano dyrektora szpitala. Surmacz: nie będę tego komentował
- Los trzynastych pensji w szpitalu jeszcze nie przesądzony…
- Związki uleczą chory szpital?
- Posypały się pozwy przeciwko Powiatowemu Szpitalowi w Stalowej Woli
- Specjalny zespół podpowie jak uleczyć szpital?

Strona do druku Drukuj artykuł    

Jeżeli masz jakieś ciekawe informacje, chcesz przekazać coś ważnego,
coś interesującego, nie wahaj się - napisz do nas: redakcja@stalowka.net

Dodaj komentarz do artykułu »  

Środa, 1 sierpnia 2012 r. godz. 10:25
~PiSi
Surmacz nastał bo ponoć miał panaceum na znalezienie środków do prowadzenia szpitala. A tymczasem Ryznar wcisnął Surmacza a Surmacz potem wciągnął ryznara. Niałem styczność z Surmaczem. W jego panaceum poegało na cięciu kosztów zwłąszcza osbowych. Mamy więc efekt pseudoekonomicznych działań tego tandemu.
+0-0
Wtorek, 1 maja 2012 r. godz. 10:40
~zezol
Do Eol41: Zawsze możesz podjąć działanie osobiste i pomóc w trosce i zdrowie pacjęta , ciekaw jestem na jak długo wystarczy ci ochoty i zaangażowania - to tak zwany wolontariat , rada dla ciebie: nie Kubicuj bo nie znasz realiów nie masz zielonego pojęcia o te pracy, przysięgi składało wielu i co? LIPA- a tu nie może być lipy. Pomyśl niczym coś napiszesz, nikt nie żyje za darmo, nawet Księża! I jak tu mówić o powołaniu? Nie te czasy stary! Zobacz , poczytaj jak Kler walczy za swoim - ty oddasz za darmo?
+0-0
Poniedziałek, 30 kwietnia 2012 r. godz. 21:46
~mati
Wszystko zawdzięczamy Panu Ryznarowi który to jest dobry w likwidacji szpitali Ale sami nagrody wzięli ponad 20 tyś wszyscy dyrektorzy a Fila się tylko przyglądał i wtedy nie mówił żeby pracownicy zrzekli się trzynastej pensji obłuda tylko patrzeć jak dyrektorzy będą mieli udziały w spółkach ale co tam Ryznar -Gladiator nikt za nic nie odpowiada
+0-0
Poniedziałek, 30 kwietnia 2012 r. godz. 19:37
~magda
Do Eol 41.Jak kiedyś służyłaś za grosze to twoja sprawa.My mamy rodziny,dzieci które chodzą do szkoły.Chcemy tylko normalnie żyć.Na służbę proponuję wysłać kogoś z bliskich.
+0-0
Poniedziałek, 30 kwietnia 2012 r. godz. 13:46
~Eol41
Odnoszę wrażenie że nikt nie myśli o najważniejszych czyli o pacjętach chyba po to są szpitale, każdy coś chce, czegoś rząda , związki to, lekarze tamto, pielęgniarki też maja mało, administracja również ma mało gzdie są 13 pensje, dodatki, za dyżury a gdzie wtym wszystkim jest on " człowiek chory" pacjent. No i wrescie co z przysięgą Hipokratesa czy jej nowszą wersją zwaną przyrzeczeniem Lekarskim i jej 2 punktem tj służyć życiu i zdrowiu ludzkiemu; zauważcie słowo "służyć. Pozdrawiam
+0-0
Poniedziałek, 30 kwietnia 2012 r. godz. 13:40
~Ekonom
Wszystkich zwolnić,co do jednego,przygotować nowe umowy z nowymi stawkami.Jak się komuś nie spodobają to niech odejdzie a pozostaną sami pracowici i sumienni ludzie!To przerażające jak w jednym zakładzie pracy nie ma solidarności tylko jest prywata,warcholstwo,kolesiostwo.
+0-0
Poniedziałek, 30 kwietnia 2012 r. godz. 12:53
~zezol
Do ONA: Zgadzam się z Tobą , masz rację , ale chodzi mi głównie o ludzi - o lekarzy. Znam to od podstaw ,wiem jak pracują , ok. nie wszyscy ale tak jak mówisz tych co dobrze pracują jest jak na lekarstwo. Tu chodzi o aspekt ludzki- jak traktowane są pielęgniarki przez lekarzy. Podczas zebrań żaden mądry nie zabrał głosu , czekają co się wydarzy patrząc jak wykorzystać napięcie dziewczyn walczących o swoje do własnych interesów. To choroba tych ludzi której nic nie wyleczy.Nie maja żadnego wsparcia , po co te zebrania jak i tak decyduje pseudo lekarz. I to jest praca zespołowa? Jak mówić o dobrych wynikach finansowych gdy nie ma współpracy na każdym etapie. To ma być grupa która wspólnie walczy o swoje nie o "moje" wiesz o co mi chodzi! Wtedy będą efekty. One wiedzą że nie mogą liczyć ani na lekarzy ani na związki zawodowe. Wiem czasy się zmieniają ale grypy społeczne pracujące w tej samej branży powinny być razem jak w tym serialu: "na dobre i na złe" Tego nie ma! Pozdrawiam rozsądną Panią
+0-0
Poniedziałek, 30 kwietnia 2012 r. godz. 11:28
~ona
do "zezol" - zważ jednak,że kiedyś, przed 1998 rokiem funkcjonował system budżetowy, który miał tę specyfikę, że po prostu od wojewody przekazywano pieniądze na funkcjonowanie szpitala i pozostawało tylko zająć się pacjentem. Oczywiście dyrekcja i ordynatorzy byli obligowani do oszczędzania, ale aspekt ekonomiczny nie był na pierwszym miejscu. Obecnie mamy system, który przede wszystkim na piedestale stawia aspekt ekonomiczny - ważny jest wynik finansowy, płynność finansowa i przede wszystkim brak zadłużenia. Jeżeli te elementy nie są spełnione to pozycja szpitala jest zagrożona a także zagrożone jest jego istnienie. W takiej sytuacji postawy personelu kształtują się odpowiednio ale oczywiście wcale nie tłumaczę niewłaściwego zachowania. Mam tylko taką refelksję, że obecny system organizacji i finansowania ochrony zdrowia niestety coraz bardziej jest konsumpcyjny a ideologii jest tu jak na lekarstwo.
+0-0
Poniedziałek, 30 kwietnia 2012 r. godz. 10:40
~ona
Do "basia" - a co ty chcesz od xyz, co ma piernik do wiatraka? Odnośnie Ryznara - o ile wiem w szpitalu rządził dyr Surmacz wprawdzie wespół z dyr Ryznarem ale jedak). Ale nie ważne kto rządził. Nie dociera do Ciebie, że na obecną sytuację szpitala rzutuje nie tylko sposób zarządzania ale też inne uwarunkowania jak: spadek wysokości finansowania, wzrastające wymagania NFZ, wzrost kosztów funkcjonowania wynikający ze wzrostu cen, konieczność zapewnienia wyższych płac po protestach załogi (to przecież nie jest zależnie od sposobu zarządzania przez dyrekcję i dotyczy niemal wszystkich szpitali w Polsce) no i oczywiście postawa załogi reprezentowanej przez związki zawodowe, które nie godząc się na pewne ustępstwa, powodowały wzrost zobowiązań szpitala wobec pracowników i taką sytuację jak mamy obecnie gdzie pracownicy egzekwując swoje prawo do zaległegłej wypłaty, być może likwidują swoje dotychczasowe miejsce pracy. Mimo wszytko pozdrawiam i proszę przemyśl to.
+0-0
Poniedziałek, 30 kwietnia 2012 r. godz. 10:36
~zezol
1948 r. - zapada decyzja rządowa o budowie szpitala w Stalowej Woli lipiec 1953r. - otwarcie i oddanie do użytku społeczeństwu miasta i okolic budynku Szpitala Miejskiego. Placówka posiada wówczas 280 łóżek z następującymi oddziałami: chirurgia, wewnętrzny, ginekologia i położnictwo, dziecięcy oraz zakaźny (w oddzielnym budynku ). W latach 1954-61 powstają nowe oddziały: laryngologiczny, neurologiczny (oddziały te nie przekraczały 20 łóżek). 1962 - powstaje Oddział Chirurgii Urazowej i Ortopedycznej. 1965 - łóżka dermatologiczne na oddziale przeciwgruźliczym. W 1966 r, po likwidacji tego oddziału i przeniesieniu do Nowej Dęby powstaje 22 łóżkowy Oddział Dermatologiczny, który po przebudowie i rozbudowie w 1982 r. liczy 51 łóżek. Lata 70-te to wzrost zatrudnienia w zakładach przemysłowych miasta i okolic, bardzo duży brak łóżek; powstaje koncepcja budowy nowego pawilonu szpitalnego. 1978 - początek budowy nowego pawilonu szpitalnego. 1989 - uroczyste przekazanie nowego pawilonu do dyspozycji służby zdrowia. 1993 - powstanie Oddziału Intensywnej Opieki Medycznej 1998 - reorganizacja służby zdrowia; powstaje Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej Powiatowy Szpital Specjalistyczny w Stalowej Woli. 2002 - utworzenie Stacji Dializ i Oddziału Nefrologii. 2003 - utworzenie Szpitalnego Oddziału Ratownictwa Medycznego. 2004 - utworzenie Oddziału Psychiatrycznego. Zakupy specjalistycznego sprzętu i aparatury medycznej, podnoszenie kwalifikacji personelu, lepsze zarządzanie - to wszystko pozwoliło służbie zdrowia w Stalowej Woli osiągnąć wysoki poziom. Dane: "Ze strony Szpitala" Tylko wspomnienia zostały po mądrze zarządzających ludziach, ja wspominam cudownych wówczas lekarzy a nie takich matołów kryjących się za pacjentem i personelem , nieudaczników myślących tylko o sobie- bez wiedzy , honoru uciekający lekarz z oddziału pozostawiający swoich pacjentów to nie lekarz ! To karierowicz,samolub i zgnilizna która dalej będzie śmierdzieć gdzie by nie trafiła- w Tarnobrzegu takich potrzebują?
+0-0
Poniedziałek, 30 kwietnia 2012 r. godz. 10:24
~ona
Do "on" - dług wobec pracownków, jak można się domyślić, będzie spłacony wraz z odsetkami co wynika z nakazu Inspekcji Pracy. Problem jest taki, że wypłata należności dla pracowników najprawdopodobniej będzie możliwa tylko z przyblokowanych przez komornika kont lub z licytacji majątku a jedno i drugie sparaliżuje działaność tego szpitala. Natomiast bez tych murów, w które pchano kasę szpital (zgodnie z przekazywanymi przez dyrekcję informacjami) nie spełniałby wymaganych przepisami prawa standardów i nie otrzymałby kontraktu. Zresztą wobec tego, że sprawa budowy tych murów nie została dokończona, szpital nadal tych standardów nie spełnia. Niestety.
+0-0
Poniedziałek, 30 kwietnia 2012 r. godz. 08:09
~Ciekawa
Z tego wynika,ze jedynym sposobem na naprawę tej sytuacji są zwolnienia.A jak sie to ma do opieki nad pacjentem?1 pielęgniarka na 40 pacjentów?Są chyba jakies wymogi NFZ.
+0-0
Poniedziałek, 30 kwietnia 2012 r. godz. 07:42
~ON
Teraz rozwalą szpital bo mają plan prywatyzacji , pchali w mury a dług wobec pracowników narastał, ale to było celowe działanie ,bo teraz chcą zwalić winę na pracowników szpitala że to przez nich pada szpital.A MURY PIĘKNIE WYGLĄDAJĄ ..... i ktoś będzie miał za friko po PRYWATYZACJI
+0-0
Niedziela, 29 kwietnia 2012 r. godz. 22:53
~klaudia
w stalowej w szpitalu licza sobie dniowke 350 zli dodac do tego koszt leczenia bo na to jest osobna stawka a na sniadanie grysik i posny chleb a personel nie mily trzeba sie cieszyc jak odpowiedza dzien dobry
+0-0
Niedziela, 29 kwietnia 2012 r. godz. 20:51
~jasio
Że takie @jan i anki są jeszcze wśród nas to mnie niepokoi. To, że podstawowych praw i wiadomości nie przyjmują to pół biedy. Gorszym jest fakt, że oni myślą, że to prawda - proszę was otrząśnijcie się, spróbujcie pomóc sobie.
+0-0
Niedziela, 29 kwietnia 2012 r. godz. 20:45
~basia
Do xyz-ryznar to geniusz ,skoro tak rządził ,że szpital kona.Nie pisz bredni!
+0-0
Niedziela, 29 kwietnia 2012 r. godz. 19:55
~janina
do jana: czy uważasz że lepiej byłoby aby stary rozwadowski szpital został zlikwidowany i zamieniony w hurtownię? W czasach kiedy zamieniano tez szpital na zakład pielęgnacyjno opiekuńczy brano pod uwagę, że nie będzie on w stanie dostosować się wymogów prawnych dotyczących szpitali. I to był bardzo dobru ruch, bo obecnie widać, że gdyby tego nie uczyniono wówczas szpital ten byłby już zlikwidowany bo NFZ nie zakontraktowałby z nim świadczeń. A ponato dziś przekształcenie w zakład pielenacyjno opiekunczy byłoby również niemożliwe, gdyż nie byłoby na to srodków.
+0-0
Niedziela, 29 kwietnia 2012 r. godz. 19:29
~xyz
Do jan - człowieku jeżeli chociaż trochę znałbyś realia systemu ochrony zdrowia i wymagań w jakich on funkcjonuje nie wypisywałbyś takich głupot. Były szpital rozwadowski nie miałby żadnych szans na funkcjonowanie w uwarunkowaniach po 1998 roku a już szczególnie dziś. I musiałby zostać zostać totalnie zlikwidowany. Po prostu ówczesna Kasa Chorych a dzisiaj NFZ nie podpisałby z nim kontraktów i koniec kropka. Co najwyżej pracownicy przeszliby się z transparetnami i na tym by się skonczyło. A wskutek przeształceń tej placówki w zakład pielęgnacyjno opiekuńczy przynajmniej spełnia on bardzo potrzebną w dzisiejszych czasach rolę i daje zatrudnienie. Trochę rozsądku i uczciwości.
+0-0
Niedziela, 29 kwietnia 2012 r. godz. 19:03
~Elizabeth
Kierownicy placówek mają podać imienny wykaz osób do zwolnienia.Mam nadzieję,że wytypują tych wszystkich nierobów i krzykaczy co to tylko za kasą gonią a pacjenta mają daleko w du...ie!
+0-0
Niedziela, 29 kwietnia 2012 r. godz. 18:26
~Zero bezrobocia!
Najszybciej wyzdrowiejecie głosując na Ruch Palikota.
+0-0
Niedziela, 29 kwietnia 2012 r. godz. 16:36
~kik
W ramach naprawy szpitala Ryznara na taczki i do Rozwadowa skąd pochodzi.
+0-0
Niedziela, 29 kwietnia 2012 r. godz. 14:15
~jan
Do anki-jesteś najmądrzejszym człowiekiem jaki napisał prawdę.Ryznar zniszczył Szpital Kolejowy w Rozwadowie będąc starostą.Kto z niego zrobił starostę, a no AWS p. Siembida i te mądrale z zarządu Regionu na ul. Wolności.Dotrzyj do dawnych pracowników to powiedzą szczegóły.Ryznarowi życzę,aby za to co zrobił w stalowowolskiej służbie zdrowia,spotkała go najcięższa kara.Przyglądnijcie się jego zdjęciu, nie patrzy w oczy-fałszywy człowiek.
+0-0
Niedziela, 29 kwietnia 2012 r. godz. 13:53
~Nienaćpany
Żadna prywatyzacja nic nie pomoże. Wszystko zależy od ludzi. Przed wojną HSW, WSK Rzeszów, WSK Mielec, WSK Gorzyce, Gdynia i inne, to były zakłady państwowe, zakłady które liczyły się w Europie i świecie, w których się zarabiało przyzwoite pieniądze. Tylko w tych zakładach ktoś za coś odpowiadał. Wszystko zależy od ludzi. Zwalanie na związki, to idiotyzm. Gdzie byli dyrektorzy, to oni podejmują decyzje. Jeśli ludzie są do du..py żadna prywatyzacja nie pomoże.Jeszcze jedno. Nikt za nic nie odpowiada. Wszystko zależy od ludzi. Można pacjenta źle leczyć, można go wysłać na tamten świat, można choremu w brzuchu zaszyć pół wyposażenia z sali operacyjnej i nikt za to nie odpowiada. Można chorego lekceważyć i nikt za to nie odpowiada. Może chory czekać pod gabinetem pół dnia i nikt za to nie odpowiada. Nie mówię tu o tych chorych lepiej traktowanych, którzy coś dali. To nie jest wina, że szpital jest państwowy to wina ludzi, którzy za nic nie odpowiadają. Wszystko za rządów, tego TUSKA, SZLĘZAKA, FILI doporowadzono do ruiny. Nikt za nic nie odpowiada. WSZYSTKO ZALEŻY OD LUDZI.
+0-0
Niedziela, 29 kwietnia 2012 r. godz. 13:33
~Krzysiek
Gdzies ostatnio czytalem ze w Stalowej lekarze zwlaszcza za dyzury zarabiaja wiecej niz lekarze z tytulami naukowymi w Warszawie !?! To przeciez jest przegiecie - bo w Stalowej pracuja same miernoty a nie lekarze. A w innych miastach na duzurach lekarze robia znacznie wiecej niz tylko spanie. Jak 2 lata temu bylem kolo polnocy na pogotowiu bo dziecku sie cos stalo - to trzeba bylo prawie 15 minut czekac az pani "doktor" sie obudzi - a jak juz przyszla to z wielka laska w dodatku byla tak rozczepirzona ze wygladalo jakby nie tyle spala co sie pierd....la. Tym darmozjadom stalowowolskim lekarzom to powinni porzadnie obciac pensje, a dac troche wiecej pieniedzy ludziom ktorzy wiecej dla pacjenta robia niz lekarze - czyli m.in pielegniarkom.
+0-0
Niedziela, 29 kwietnia 2012 r. godz. 12:59
~jaga
@oko prawdy----- popieram to juz jest prywatny szpital,od lat lekarze traktuja oddziały jak swoje prywatne,dasz to leżysz i zjmuja sie toba nie dasz -zdychaj!!!! to jest burdel a nie szpital,od lat choroba toczy ta placówke ,a prawda jest taka ze ryba psuje sie od głowy i to tez sie sprawdza !
+0-0
Niedziela, 29 kwietnia 2012 r. godz. 10:30
~bronek
Na temat pana Ryznara i tego co już zrobił jako jeden z dyrektorów i co zamierza zrobić ten wybitny ekonom ze szpitalem cisną mi się na usta same okropne słowa ...... Ale widzę w tym wszystkim jeden główny cel PO - prywatyzacja szpitala !!!
+0-0
Niedziela, 29 kwietnia 2012 r. godz. 09:34
~Modern man
W klapach kołnierzyków znaczki z narkotykiem to jest dopiero wolność dla nas i naszych dzieci. Do tego nie potrzebny jeszcze ojciec i matka tylko najlepiej dwóch ojców bądź jedna matka z koleżanka (przyjaciółką). Dzieci najlepiej jakby po robocie nie zawracały głowy, żeby można spokojnie pójść na imprezę czy tez walnąć browara. Wogóle to szkoła powinna zając się wychowaniem a nie jeszcze po południu spracowani rodzice mają się zajmować dziećmi. To przy założeniu, ze dzieci muszą być bo przecież tak na prawdę to z nimi tylko kłopot. Nie bardzo można robić co się chce, kasa idzie - same problemy. A przecież trzeba wybrać wolność, rozumianą jako wolna przyjaźń kobiety i mężczyzny (najlepiej bez żadnych zobowiązań) bądź kombinacje: kobieta - kobieta,lub mężczyzna - mężczyzna. No jest jeszcze wolny związek i sex bez zobowiązań. Tak powinno wyglądać nasze społeczeństwo. Wtedy na pewno będziemy rozwijać się w szczęściu, zgodnie z linią partii i europejskimi standardami. Będziemy nowocześni a jak się nam nie spodoba i wpadniemy w deprechę, to zawsze można skoczyć do apteki po zestaw "do eutanazji",który powinien móc przepisać lekarz pierwszego kontaktu.
+0-0
Niedziela, 29 kwietnia 2012 r. godz. 09:18
~ RST
Rzygać sie chce od tych pretensji do pracowników szpitala że chcą tego to im zgodnie z przepisami prawa pracy się należy. A gdzie było kierownictwo szpitala wcześniej, to co nie wiedzieli że wszystkie zobowiązania do pracowników, i nie tylko, trzeba realizować ? a gdzie było starostwo, które dopuściło do powstania takich olbrzymich długów w szpitalu? dlaczego nie przestrzegano dyscypliny pracy i nie stawiano wymagan pracownikom, nie rozliczajac ich z tego co zrobili? Dlaczego tolerowano, przez lata nieuctwo wielu lekarzy, ich brak specjalizacji, co w konsekwencji było powodem kłopotów organizacyjnych zwiazanych z obsadą np.stanowisk ordynatorów a mimo tego przydzielając im coraz większe podwyżki wynagrodzeń? Takich pytań można postawić wiele, krach w szpitalu następował powoli a teraz mamy jego ekstremum. Zmiany w kierownictwie szpitala powinny nastapić juz dawno, nie było by pewnie takiego bałaganu. Winę za to wszystko ponosi starosta bo tolerował stan przez lata a nie pracownicy którzy chcą tego co im się należy...
+0-0
Niedziela, 29 kwietnia 2012 r. godz. 08:12
~jasio
@anka walnęłaś, że aż wszystkimi zatrzęsie kiedy będą ( a będą) śmiali się z Twojej wiedzy w/w temacie.
+0-0
Sobota, 28 kwietnia 2012 r. godz. 23:43
~xyz
Do Anka - Też mi porównanie. A jak nie znasz szczegółow to najpierw poznaj, a potem zabieraj głos.
+0-0
Sobota, 28 kwietnia 2012 r. godz. 23:37
~Norman
- zadłużenie Polski wynosi 820 mld zł - roczny koszt odsetek to 52 mld zł POLSKA JEST BANKRUTEM. Ale na Kościół wciąż nie skąpi, usłużni politycy zrobią wszystko dla swoich panów w sutannach. Majątek przekazany klerowi katolickiemu w ciągu 20 lat: ok. 300 mld PLN (Komisja Majątkowa, niektórzy twierdzą, że realnie było aż 60 miliardów więcej)) Rocznie ze Skarbu Państwa (dotacje, ulgi, zwolnienia) - 15.5 miliarda złotych; wg ksiązki "Kasa Pana Boga" autorstwa dominikanina ojca Seweryna Mosza, dostępna w księgarni Gandalf. W ciągu 20 lat: 310 miliardów złotych RAZEM: 610 miliardów złotych. DŁUG POLSKI: 820 mld zł KLER DOSTAŁ: 610 mld. Nie ma na służbę zdrowia, emerytury, wojsko, edukację, wszędzie brak pieniędzy na SPOŁECZNE potrzeby. GDYBY NIE KLER KATOLICKI BYLIBYŚMY POTĘGĄ GOSPODARCZĄ.
+0-0
Sobota, 28 kwietnia 2012 r. godz. 23:09
~anka
Jak można dać komuś władze nad szpitalem, jeśli poprzednio położył dwie placówki.... to jak dać władze nad bankiem złodziejowi
+0-0
Sobota, 28 kwietnia 2012 r. godz. 21:46
~ignaś
Dlaczego tak wszyscy (prawie wszyscy) narzekacie i ... psy na wszystkich wieszacie. Co bardziej jakby roztropniejsi mówią wprost co by to towarzystwo pogonić i ... oczywistą rację mają. Czy tak trudno przeciętnemu pojąć, że tak to MUSI być i że jest to dawno (ponad 4 lata temu) zaplanowane. O czym ta dyskusja, idźcie odpocząć co wcale nie oznacza spania lub .... ?.
+0-0
Sobota, 28 kwietnia 2012 r. godz. 17:42
~kolega RYZNARA
Przecież pracownicy szpitala chcą doliczenia do pensji kilku procent z 13tki lub zawieszeniu jej wypłaty na lepsze czasy! Dlaczego dyrekcja wypłacała Z TZW SOCJALNEGO lekarzom, oddziałowym i dyrekcji tym co zarabiają najwięcej??? Dyrekcja i starostwo chcą od pracowników ostatniego atutu tj 13 później będzie już tylko prywatyzacja bo jak uciszą pracowników i zabiorą 13 pensje i socjalne to BĘDZIEMY czekać na cudowna PRYWATYZACJE!! Co to oznacza ? A sam miód dla palacjów 2-3 lekarzy 1 pielęgniarka, może 2 ratowników w karetkach( z RZESZOWA i okolic bo dla naszych nie ma pracy - obcy więcej wołają za godz ). Lekarze już się podzielili oddziałami, po prywatyzacji pozostaną największe mendy w szpitalu na ciepłych posadach, gdyż pan RYZNAR zapowiedział, że nie zwolni nikogo z zarządu szpitala i władz oddziałowych gdyż nowi to od razu doprowadzą do bankructwa szpital w 2 miesiące! To PROSTE sprywatyzują szpital starostwo cudownie znajdzie fundusze, do tego dojdą obecne inwestycje szpitala - przyjdzie nowy sprzęt do tzw ob razówki, nowa chirurgia i położnictwo ALE pozostaną ci sami lekarze !!! Czyli nic nowego będą tylko bardziej ganiać 1 pielęgniarkę i może 1 ratownika bo tyle będzie personelu, który można łatwo u PRYWACIAŻA zwolnić! Szkoda, że tych najbiedniejszych pracowników oskarżacie o dłużenie szpitala, każdy chce pracować bez 13 tki to celowa woda na młyn na przysłonięcie PRYWATYZACJI ( wyjątek dr Korczyński który jako jedyny - może kilku jego kolegów- chce w Sądzie zaległych 13 tek i mało tego do szpitala każe się wozić karetką = bo jeszcze mu MAŁO!!! Pani Kiszka ma już swój prywatny oddział, toleruje swoje skierowania do szpitala i pięknie obsługuje pacjetów od Leżajska po Nisko i St Wolę, zapewnia swym pac-jętom powrót indywidualną karetko do domu- tym którzy najwięcej płacą - ma układ z kierownikiem działu transportu)!!!
+0-0
Sobota, 28 kwietnia 2012 r. godz. 16:46
~Oko prawdy
To jest PRYWATNY Szpital i PRYWATNE oddziały, nie ma nowego lekarskiego pokolenia. ZWOLNIENIA pracowników ilu zwolni LEKARZY pan Ryznar ???! Dyrekcja nic nie robiła od 4 lat od czasu podwyżek lekarskich chcieli po 300 złotych dostali po 1500 heh wstyd!!! i ciągle im mało a nic nie robią. Teraz będą zwolnienia i tak do skutku aż nie będzie miał już kto pracować ! Po 1 osobie z każdego oddziału i jednostki szpitalnej a z dyrekcji i stanowiska naczelnej?? Szkoda że tak głupi ludzie rządzą szpitalem i nie widzą innych możliwości oszczędności, mimo ze wiedzą gdzie można zaoszczędzić po ROZMOWACH Z PRACOWNIKAMI !! A wpadli na nowy pomysł zwolnic po 1 osobie ok 25 osób, tylko IDIOCI tak oszczędzają!!!!!
+0-0
Sobota, 28 kwietnia 2012 r. godz. 16:22
~ma nka
gdzie był dyrektor do tej pory ,że nie zmienił regulaminu wynagradzania .było mu ztym dobrze bo brał odpowiednie profity.większość zozów już dawno zapomniała ,że wogóle istnieje coś takiego jak trzynasta pensja.
+0-0
Sobota, 28 kwietnia 2012 r. godz. 15:29
~Stalowiak
Ok chce zaznaczyc ze nie mieszkam Stalowej Woli ale sie tu urodzilem i w tym tez szpitalu ale to co pan Fila i Ryzner wyrabiaja to mi sie w glowie nie miesci. Po pierwsze ktore powinne by wyplacone chociaz by sie palilo kopcilo lub pan Ryzner i pan Fila wyzekl sie sie swojej obiecanej wyplaty na ratowanie swego ukochanego szpitala to by dal przyklad do ratowania tego miejca ale nie lepiej jest byc chytrym i zabrac biedniejszym co to do cholery jest. Gdzie sa uczciwi ludzie co chca szpital naprawde ratowac a nie swe tylki. Widac to golym okiem jak tych ludzi poniewieraja. Dosyc tego ! Chcecie ratowac szpital najpierw wyplata zalegla kosztem dyrektora i pana Fili poswiecenie sie jest najwazniejsze ludzie beda to widziec i pojda na kompromis a jesli nie to bedzie dalej ten balagan zachlannosci.
+0-0
Sobota, 28 kwietnia 2012 r. godz. 13:24
~nikt
Ktoś kto nie wie ile zarabia czterech dyrektorów może zapytać Pana Starostę zgodnie z ustawą o informacji publicznej, ponieważ wynagrodzenia dyrektorom są płacone z pieniędzy publicznych. Jeśli Pan Starosta odmówi to tylko decyzją i to niezwłocznie, odmowa jest równoznaczna z sądem. Między nami to Pan Surmacz jest zatrudniony na podstawie kontraktu który podpisał Pan Starosta Ryznar(kontrakt wielce korzystny który ucywilizował troszeczkę Pan Starosta Tofil). Po zakończeniu starostowania przez Pana Starostę Ryzanara w zamian Pan Dyrektor Surmacz przyjął do pracy Pana Ryznara i tak zrobiło się czterech dyrektorów którzy kosztują nas miesięcznie ponad 80 tys. złotych. Jak nie wierzycie to radzę zgodnie z ustawą publicznie zapytać. Rocznie daje to ponad 960tys zł. Ja człek już wiekowy pamiętam jednego dyr. i świetną placówkę. Ponadtto wcale nie jest prawdą że Pan Starosta musi wypłacić trzynastki pracownikom starostwa, za to kłamstwo w normalnym kraju grozi sąd(podane do wiadomości publicznej).
+0-0
Sobota, 28 kwietnia 2012 r. godz. 12:10
~Andrzej
no cóż mój ojciec pracuje w służbie zdrowia więc wiem, teraz nie chodzi o to czy im się należą czy nie tylko to że miały być wypłacone, ciekawe jak Ty byś się zachował jak by Ci pracodawca nie wypłacił należnych pieniędzy za 2 lata?! powiedziałbyś "aa dobra weźcie je sobie mi są niepotrzebne"? pierwszy/pierwsza byś leciał/a do komornika :)
+0-0
Sobota, 28 kwietnia 2012 r. godz. 11:37
~związkowiec
hehe a FILemonowi się wydawało że będzie zbawcą stalowowolskiej służby zdrowia. Kto się ze śpikiem liczy? Tu trzeba by Szlęzaka
+0-0
Sobota, 28 kwietnia 2012 r. godz. 11:35
~me&myself
@ andrzej: a za co te trzynastki? za to, że są czy może za twarzowe? poza tym, po 20 tysięcy to chyba nawet więcej niż starosta czy prezydent... ciekawe skąd takie informacje masz... chyba z palca wyssane :P
+0-0
Sobota, 28 kwietnia 2012 r. godz. 11:18
~ks.Naćpanek(niePiSdupek)
"obywatelu" - za wszystko sądzę odpowiada Tusk. Za takich PiSmatołów z kaczym umysłem jak ty również odpowiada. Dlatego jeszcze się plączesz po tej ziemi i możesz jechać na kaczą manifę by sie zachlać w powrotnej drodze. Widzisz jak tacy jak ty mają fajnie?
+0-0
Sobota, 28 kwietnia 2012 r. godz. 10:13
~obywatel
Po doprowadzeniu do ruiny gospodarki kraju,armii,edukacji ,przemysłu stoczniowego,obronnego,wydobywczego,maszynowego,służby zdrowia reformowanej przez tą co to przekopywała ziemię w Smoleńsku-za to wszystko odpowiada tusk ze swoją ekipą i ich mocodawcami.
+0-0
Sobota, 28 kwietnia 2012 r. godz. 10:05
~andrzej
szkoda, że władze nie widzą problemu w tym,że szpital ma 4 dyrektorów którzy zarabiają po 20 tyś jak nie więcej , no ale co tam lepiej czepiać się pielęgniarek, które zarabiają 1600 zł i harują. a 13stki się im nalezały bo miały zagwarantowane, ciekawe kto z normalnych ludzi oddałby swoje pieniądze które się mu należą ?!
+0-0
Sobota, 28 kwietnia 2012 r. godz. 09:07
~Tima
Dokładnie jak można przyjmować prywatnie w szpitalu? Gdzie na szpital czekasz długo a prywatnie idziesz od razu ?
+0-0
Sobota, 28 kwietnia 2012 r. godz. 08:57
~Tima
CO TAM SIĘ DZIEJE? Kto za to odpowiada?!
+0-0
Sobota, 28 kwietnia 2012 r. godz. 08:57
~sabi
Jagna 100% racji,w tym szpitalu jest burdel,zlikwidowac i przyjac do pracy tych co maja kieszenie zaszyte a prywaty nie łacza z praca w szpitalu-wiem wiem to jest niemozliwe ale pomarzyc mozna :)
+0-0
Sobota, 28 kwietnia 2012 r. godz. 07:42
~ignaś
@Jagna - nic dodać !!!!. Szanowny @damid jakoby zapomniał kto ukartował taką sytuację. A tak a'propos, to taka możliwość BYŁA, lecz PiS się wypiął, bo wiedział jak będzie.
+0-0
Sobota, 28 kwietnia 2012 r. godz. 07:05
~Norman
W PRLu działał doskonale. Dobrzy, wykształceni lekarze, dostęp do specjalisty jeszcze tego samego dnia, kolonie dla dzieci, przejrzysty system wystawiania i realizacji recept. So lid darność ! So lid darność ! So lid darność ! :))
+0-0
Piątek, 27 kwietnia 2012 r. godz. 23:00
~dobani
Huta jakiś czas temu zdała egzamin z kryzysu - 4/5 etatu, roczne urlopy... Nikt nawet nie marzył o 13stce. A szpital? Ten ruch pokazał, że tu nie chodzi o żadne dobro pacjenta, o szpital... Jesteście tak żałośnie zdeterminowani w obronie własnych interesów, że nie macie za grosz skrupułów żeby doprowadzić go do upadku. Związki zawodowe rozwaliły szpital. Oficjalnie
+0-0
Piątek, 27 kwietnia 2012 r. godz. 22:16
~www
Ten statek tonie jak Titanic! Orkiestra nadal gra a Fila z Sołtysem opowiadają bajki jaka to sielanka jest w powiece stalowowolskim, poziomie bezrobocia i załatwionymi sprawami rzecznika praw konsumenta. Nie zapominajmy o sprawach prawnika strarosty
+0-0
Piątek, 27 kwietnia 2012 r. godz. 22:09
~damid
W obecnej sytuacji ciągłych procesów sądowych i aktualnej sytuacji szpitala trzech radnych powinno przejść do klubu Prawo i Sprawiedliwość, stworzyć nową koalicję i przegłosować odwołanie starosty i całego zarządu powiatu.
+0-0
Piątek, 27 kwietnia 2012 r. godz. 21:55
~CK
Tak bylo z nasza spolka w hucie. Mimo wielu wyrzeczen ze strony zalogi, spolka upadla. A kto zostal ? Kierownictwo samo sie zostawilo a my czwarty rok czekamy na zalegle pensje i tez mamy w sadzie wygrane sprawy na wyplacenie zaleglych pensji wraz z odsetkami.
+0-0
Piątek, 27 kwietnia 2012 r. godz. 21:55
~emeryt
dziękujemy Panu Staroście ze troskę o zdrowie mieszkańców powiatu stalowowolskiego. Liczę że pierwszy zgon kiedy padnie szpital będzie w Pańskiej rodzinie. Może wówczas zostawisz Pan politykę.... ale może być już za późno. telefon alarmowy 999 może mieć sygnał: abonent niedostępny
+0-0
Piątek, 27 kwietnia 2012 r. godz. 21:39
~pracownica
Serdeczne podziękowania dla Pani W. i Pana K. ...
+0-0
Piątek, 27 kwietnia 2012 r. godz. 21:20
~iwa
To nie agonia,to EUTANAZJA na szpitalu prowadzona od lat przez nieudolną niedouczoną,arogancką- pożal się Boże dyrekcję.Te nienachlane żłoby nie szczędzili sobie ani swoim przydupasom premii,nagród,a teraz jeszcze mają czelność straszyć najsłabszych,tych,którzy na nich zap.......ą.
+0-0
Piątek, 27 kwietnia 2012 r. godz. 20:51
~karol
Tak, "wredni" pracownicy chcą "trzynastek" i tego co im sie nalezy. Skoro ten szpital tak " cienko przędzie" to dlaczego dyrekcja pobrała sobie nagrody pieniezne na koniec ubiegłego roku???
+0-0
Piątek, 27 kwietnia 2012 r. godz. 20:43
~sis
Czyli Ryznar jest specem od rozwalania szpitali.Czy nie ma dla niego taczek? Już dawnon trzeba było z nim wyjechać.
+0-0
Piątek, 27 kwietnia 2012 r. godz. 20:33
~józef
@xyz: może właśnie o to chodzi, żeby tanio sprzęt u komornika później kupić.
+0-0
Piątek, 27 kwietnia 2012 r. godz. 20:13
~min
No i co panie Starosto, czy to będzie sukces, czy kolejna organizacyjna i Kadrowa Pana porażka?
+0-0
Piątek, 27 kwietnia 2012 r. godz. 19:46
~Hieronim Krasoń
Jak mnie pamięć nie myli znawca bardzo wielu zagadnień pan Ryznar, jak był starostą powiatu stalowowolskiego, to zlikwidowano Szpital Kolejowy w Rozwadowie. Owszem teraz jest inna placówka, która służy ludziom, ale fakt jest faktem - to za kadencji tego człowieka i przy jego udziale zlikwidowano szpital z tradycjami. Tak dla przypomnienia: Szpital Kolejowy w Rozwadowie został zlikwidowany decyzją uchwały rady powiatu stalowowolskiego - zakończył swoją działalność w dniu 1 lutego 2000. W uzasadnieniu uchwały likwidującej szpital napisano, iż likwidacja jest spowodowana znacznym zadłużeniem i brakiem środków finansowych na jego dalsze funkcjonowanie. Zakład utracił płynność finansową i posiadał bardzo duże zadłużenie. W programie Telewizji Polskiej "Trudne pytania" 16 grudnia 1999 roku ówczesny starosta Roman Ryznar mówił: "Ten szpital jako szpital nie ma szans istnienia, bo już dawno utracił płynność finansową”. Historia lubi się powtarzać?
+0-0
Piątek, 27 kwietnia 2012 r. godz. 19:42
~wiechu
Płacę co mięsiąc podatek(m.in.na służbę zdrowia),dwie składki zdrowotne,a w razie potrzeby zmuszany jestem do kolejnej opłaty u tzw.specjalisty.Konstytucja niby coś tam gwarantuje...Czy w tym kraju będzie kiedykolwiek normalnie?
+0-0
Piątek, 27 kwietnia 2012 r. godz. 19:38
~bonzo
Dziad wie co pisze, bo każdy sądzi według siebie.
+0-0
Piątek, 27 kwietnia 2012 r. godz. 19:35
~xyz
Do dziada proszalnego i tego co mu wtóruje - przecież przez ostatnie tygodnie głosno było o planach działań restrukturyzacyjnych celem uniknięcia przekształceń w spółkę. A tu masz - załoga sama do tego zmusza Powiat. Przecież konieczność wypłaty roszczeń sparalizuje szpital a najprawdopodobniej komornik sięgnie po majątek szpitala - tylko ciekawe co weźmie. Czy to naprawdę nie dociera?
+0-0
Piątek, 27 kwietnia 2012 r. godz. 19:30
~rozwadowianin
Ja bym szpital przekazał pracownikom. Niech pokażą co potrafią
+0-0
Piątek, 27 kwietnia 2012 r. godz. 19:05
~````````````
Będzie kolejna cudowna prywatyzacja jak pisze Dziad Proszalny.A dyrekcja i inne złodzieje zostaną zapewne nowymi udziałowcami.
+0-0
Piątek, 27 kwietnia 2012 r. godz. 18:50
~123
Rozumiem że po likwidacji ryznar pierwszy dostanie kopa w d.e.
+0-0
Piątek, 27 kwietnia 2012 r. godz. 18:33
~Dziad Proszalny
Będzie kolejna cudowna prywatyzacja.
+0-0
Piątek, 27 kwietnia 2012 r. godz. 18:26
~jagna
wszyscy najlepsi lekarze pozwalniani i lecza w Nisku,tu zostały stare wygi kombinatorzy i ci z duzymi kieszeniami!!.Normalnie czekasz na wizyte u np.nefrologa,neurologa około 5-6 miesiecy ale jak idziesz prywatnie to zaraz znajduje sie miejsce i idziesz na drugi dzien w przychodni-dziwne? nie! to obrzydliwe
+0-0
Piątek, 27 kwietnia 2012 r. godz. 18:22
~ratmedyk
W końcu ktoś się obudził i doszedł do tego, że przekształcenie w spółkę prawa handlowego to najbardziej optymalne rozwiązanie? brawo, lepiej późno niż wcale :)))))))
+0-0
Piątek, 27 kwietnia 2012 r. godz. 18:12
~Lucek
Dramat. Jak można doprowadzić do tego stanu.
+0-0
Piątek, 27 kwietnia 2012 r. godz. 18:07
~byłem tam
Moja propozycja jest bez zmian. Zlikwidować i nie narzekać.
+0-0
Stalowka.NET - Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i okolic
Copyright 2001 - 2024 Stalowka.NET
  » O nas  » Redakcja  » Reklama  » Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone.


X Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług i realizacji potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Więcej w polityce prywatności.