Poniedziałek, 16 czerwca 2025 r. godz. 15:22 /Jarosław Jarecki/
Poważne potrącenie rowerzysty na drodze powiatowej. 84-latek z obrażeniami w szpitalu
Na ulicy Poniatowskiego w Stalowej Woli doszło do potrącenia rowerzysty. Fot. Jacek Rodecki
W poniedziałek, 16 czerwca 2025 r. około godz. 14:15 na ul. Poniatowskiego w Stalowej Woli doszło do wypadku drogowego, w który został potrącony rowerzysta.
Do potrącenia doszło na ul. Poniatowskiego w ciągu drogi powiatowej na przejściu dla pieszych z przejazdem dla rowerzystów przy przedszkolu nr 18 w Stalowej Woli.
Na miejsce zadysponowano dwa wozy ratownictwa technicznego straży pożarnej, patrol policji oraz karetkę pogotowia. Okazało się, że w międzyczasie ulicą wracała bez pacjenta karetka pogotowia. Ratownicy medyczni widząc leżącego na jezdni mężczyznę, zatrzymali karetkę i udzielili mu pomocy medycznej. Ze starszym mężczyzną był utrudniony kontakt. Trafił z urazem głowy i licznymi złamaniami do szpitala w Stalowej Woli. Pas jezdni w kierunku ronda rotmistrza Witolda Pileckiego został zablokowany. Ruchem kierowała straż pożarna a następnie policja.
Jak wynika ze wstępnych ustaleń, na wzniesione przejście dla pieszych z przejazdem dla rowerów od strony przedszkola wjechał 84-letni rowerzysta. Rowerzysta tuż po wjechaniu na przejście został potrącony przez kierowcę samochodu osobowego marki Renault Laguna na stalowowolskich tablicach rejestracyjnych. Mężczyzna upadł na jezdnię i się z niej nie podnosił. 66-letni kierowca Renault miał w organizmie 0,3 promila.
Miejsce wypadku zabezpieczyli policjanci ze stalowowolskiej prewencji. Wezwano grupę policyjnych techników.
O potrąceniu reporterów Stalowka.NET poinformował Stanisław. Dziękujemy!
Wtorek, 17 czerwca 2025 r. godz. 21:57 ~Taki jeden
Proporcje wsrod komentarzy na temat tego nieszczesliwego zdarzenia , sa proporcjonalne do wynikow wyborow na prezydenta polski , a wczesniej na prezydenta miasta w tym miescie. Kilku madrych ludzi i zdecydowana przewaga nieuleczalnych tumanow. Mam nadzieje, ze prawo bedzie uszanowane i sprawca potracenia poniesie konsekwencje swego czynu.
Też mam taką nadzieję, że przede wszystkim zostaną wzięte przepisy ruchu drogowego pod uwagę i każdy z uczestników tego zdarzenia zostanie ukarany adekwatnie do sposobu złamania zasad ruchu drogowego. Jeżeli kierowca auta prowadził auto w sytuacji w której nie powinien to powinien odpowiednio zostać ukarany, oraz jeżeli kierowca roweru wjechał na przejazd nie ustępując pierwszeństwa pojazdom znajdującym się na jezdni to też powinien zostać ukarany za swoje wykroczenie.
00
Wtorek, 17 czerwca 2025 r. godz. 20:35 ~Zxc
UWAGA TVN dziś 17 czerwca pokazano prawdziwy obraz poruszania się rowerem po naszych drogach, agresja w stosunku do rowerzystów i jeszcze raz agresja tak to wygląda.
z opisu zdarzenia wynika, że rowerzysta wjechał pod auto i spowodował zagrożenie w ruchu lądowym i wypadek, w którym sam ucierpiał. rowerzysta musi zachować szczególną ostrożność, której ten nie zastosował. nie podano czy sygnalizował zamiar skrętu z chodnika na przejazd. kolejny, który chciał mieć pierwszeństwo na cmentarz. ilu jeszcze pieszych i rowerzystów musi zginąć, zamin przepis wróci na właściwe tory?
W tej sytuacji rowerzysta nie ma pierwszeństwa przed przejazdem dla rowerów, ma je dopiero na przejeździe. Przejazd dla rowerów nie jest drogą dla rowerów. Skoro wjechał tuż pod auto to spowodował zagrożenie w ruchu czego efektem był wypadek, w którym sam ucierpiał. Niestety kierowca też zadowolony raczej z tego nie jest. Nikt celowo nie wjeżdża w pieszych i rowerzystów.
Nigdy nikt z was się nie zamyślił? Nigdy żadnej niefrasobliwości w swoich czynach nie wykazał? Pierwszeństwo w przepisach pieszy/rowerzysta ma,ale czy to go zwalnia z zachowania ostrożności? Ludzie to wasze życie,po drugiej ,,barykady"w samochodzie siedzi taki sam człowiek jak wy. Jest przepis,należy się do niego ustosunkować-jasna sprawa,tego nikt nie powinien kwestionować,ale osobiście uważam że każdy użytkownik ruchu drogowego,bez znaczenia czy to pieszy,czy rowerzysta,czy na hulajnodze,czy kierowca powinien na siebie uważać,i myśleć za innych-meritum to zasada ograniczonego zachowania. A dla Pana powyżej zdrowia życzę!!
Kierowca ma zachować należytą ostrożności..rowerzysta nie musi zchodzic z roweru bo to droga dla rowezystow, musi jedynie uwazac na pieszego co znajduje sie na przejsciu ..poczytajcie ludzie przepisy ruchu drogowego a nie piszcie tych glupot
Dlaczego musi uważać na pieszego skoro on idzie po przejściu a nie po drodze dla rowerów?
00
Wtorek, 17 czerwca 2025 r. godz. 10:43 ~Massakra
Rowerzysta to też jest kierowca. Owszem nie musi schodzić z roweru ale w takich miejscach przed wjazdem na przejazd pierwszeństwa nie ma, zatem powinien ustąpić pierwszeństwa pojazdom poruszającym się jezdnia. Szkoda szkoda ze nie przeczytałeś ustawy prawo o ruchu drowym, ale możesz to nadrobić.
00
Wtorek, 17 czerwca 2025 r. godz. 08:49 ~baenaba
Nigdy się nie zamyśliłeś? Nigdy żadnej niefrasobliwości w swoich czynach nie wykazałeś? Pierwszeństwo w przepisach pieszy/rowerzysta ma,ale czy to go zwalnia z zachowania ostrożności? Ludzie to wasze życie,po drugiej ,,barykady"w samochodzie siedzi taki sam człowiek jak wy. Jest przepis,należy się do niego ustosunkować-jasna sprawa,tego nikt nie powinien kwestionować,ale osobiście uważam że każdy użytkownik ruchu drogowego,bez znaczenia czy to pieszy,czy rowerzysta,czy na hulajnodze,czy kierowca powinien na siebie uważać,i myśleć za innych-meritum to zasada ograniczonego zachowania. A dla Pana powyżej zdrowia życzę!!
00
Wtorek, 17 czerwca 2025 r. godz. 08:28 ~Senior
Tak z tymi przepisami to otwarta droga prosto do św Piotra .
00
Wtorek, 17 czerwca 2025 r. godz. 06:06 ~Tyle w temacie
Rowerzyści obowiązkowo powinni mieć kaski ochronne skoro mają pierwszeństwo wjazdu na ulicę prosto pod samochód /
A pokaż przepis ktory mowi że mają pierwszeństwo o którym piszesz? Ale co do kasków zgadzam się.
00
Poniedziałek, 16 czerwca 2025 r. godz. 23:46 ~Andrzej
trudna sprawa, nie widziałeś nie osądzaj. kierujący pojazdem jest zobowiązany obserwować drogę i jej otoczenie. tak brzmi przepis i trudno będzie udowodnić kierowcy auta, że nie widział rowerzysty w biały dzień , bo deszczu nie było. ale nie wiem jak jechał kierowca roweru.
Poniedziałek, 16 czerwca 2025 r. godz. 21:03 ~Asdd
Nodren12
Rowerzysta nie ma pierwszeństwa na tym przejeździe. Doczycz się przepisów ruchu drogowego. Zresztą policjanci też ich nie znają co miałem widzieć i słyszeć niejednokrotnie
Poniedziałek, 16 czerwca 2025 r. godz. 22:52 ~Coco
Dobrze mówisz nie miał tu rowerzysta pierwszeństwa, tylko to trzeba wiedzieć. Ostatnio miałam podobną sytuację z przemądrzałym panem policjantem, na pagonie kilka belek a wiedza zerowa…
00
Poniedziałek, 16 czerwca 2025 r. godz. 20:45 ~Zxc
Starszy człowiek, co trzeba mieć w głowie widząc starszą osobę żeby nie umieć się zachować, czy to tak boli przepuścić kogoś, 84 latek na rowerze to nie demon prędkości, tym bardziej że wszystko rozrywało się na wyniesiony przejściu dla pieszych, czyli kierowca świadomie uderzył. To że mam pierwszeństwo samochodem nie znaczy że zawsze z tego korzystam.
Jabar co ty za bzdury wpisujesz, wyniesione przejscie dla pieszych montuje się w miejscach szczególnie niebezpiecznych, więc co trzeba mieć w głowie.
00
Poniedziałek, 16 czerwca 2025 r. godz. 21:24 ~jabar
co ty wypisujesz? Specjalnie go potrącił? To ułamek sekundy zadecydował. Mógł popatrzeć w innym kierunku a tu rowerzysta przed maską. Nie masz zielonego pojęcia o ruchu drogowym. Dziadka szkoda ale narobił kłopotu i sobie i rodzinie i kierowcy. W tym wieku to mks.
00
Poniedziałek, 16 czerwca 2025 r. godz. 18:45 ~Obserwator
A wystarczyło nie wprowadzać do polskiego prawa zgody na przejazd rowerzystów przez przejście dla pieszych. Przejście to przejście, należy zejść z roweru i go przeprowadzić, upewniwszy się, czy można to bezpiecznie zrobić.
Nodern powyższej osobie prawdopodobnie chodzi o to ze rowerzysta skręcając na przejazd dla rowerów nie ma pierwszeństwa przed wjazdem na niego. Więc rowerzysta zanim wjedzie na przejazd dla rowerów ma ustąpić pierwszeństwa pojazdom poruszającym się jezdnia. A druga sprawa jest taka że rowerzysta ma obowiazek poruszac się po wyznaczonym przejeździe dla rowerów a nie po całej szerokości zebry przeznaczonej dla pieszych.
00
Poniedziałek, 16 czerwca 2025 r. godz. 20:04 ~janusz g
Obserwator, poczytaj kodeks bo masz pojęcie jak świnia o gwiazdach. Takiego przepisu nie ma!!!!!!!!
00
Poniedziałek, 16 czerwca 2025 r. godz. 19:20 ~Nodern12
Przecież to jest przejście dla pieszych wraz z przejazdem dla rowerzystów, więc o co chodzi?
00
Poniedziałek, 16 czerwca 2025 r. godz. 17:13 ~Xxx
Nie bronię kierowcy, ale tam często piesi i rowerzyści pchają się na jezdnie nie patrząc czy jedzie auto.
Oby ten pan wyszedł z tego cało.
No nie wyszedł z tego cało...
Rozbita głowa, ręka i noga złamane.
00
Poniedziałek, 16 czerwca 2025 r. godz. 16:47 ~jan
.... na stu rowerzystów, dwóch wystawi rękę że zmienia kierunek jazdy, reszta jest przekonana że rower podobnie jak karetka pogotowia na sygnale jest uprzywilejowany, i reszta użytkowników drogi ma sie zatrzymać i obserwować jaki numer cyklista odwali ... nagłe skręcanie że ścieżki rowerowej w przejazd dla rowerów to stały numer rowerzystów....
Zgadzam się w 100%. Ja się nerwicy przez rowerzystów nabawię. Zbliżam się do przejścia dla pieszych z przejazdem dla rowerów i widzę jadący równolegle lub z naprzeciwka rower i co robię? Zwalniam prawie do zera bo nie wiadomo czy w ostatniej chwili mistrz nie skręcić na przejazd. A o konieczności wystawiania ręki w celu zasygnalizowania zamiaru zmiany kierunku jazdy to pewnie nawet mu się nie śniło.
00
Poniedziałek, 16 czerwca 2025 r. godz. 20:23 ~xD
Na stu kierowców tylko jeden nie przekracza prędkości w terenie zabudowanym. Reszta traktuje ograniczenia prędkości jako znak informacyjny, który można pominąć
00
Stalowka.NET - Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i okolic Copyright 2001 - 2025 Stalowka.NET
X Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług i realizacji potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Więcej w polityce prywatności.