Stalowa Wola Stalowa Wola: Huta Stalowa Wola
Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i Powiatu Stalowowolskiego. Najnowsze! Najszybciej!
Kamera na żywo na panoramę Stalowej Woli na skrzyżowanie Al. Jana Pawła II z ul. KEN
Nagrania audio, rozmowy z ciekawymi ludźmi
Fotografie z najważniejszych wydarzeń w Stalowej Woli
Kanał youtube.stalowka.net - Pierwsza stalowowolska telewizja internetowa
Encyklopedia miasta Stalowa Wola
Zapowiedzi zbliżających się wydarzeń kulturalnych
Baza adresowa najważniejszych firm i instytucji życia publicznego
Bezpłatna baza ogłoszeń dla mieszkańców miasta Stalowa Wola jak i Powiatu Stalowowolskiego
Twoje konto
Strona główna  Stalowa Wola / Wiadomości Niedziela, 28 kwietnia 2024 r. Imieniny: Bogny, Walerii, Witalisa
 Wiadomości lokalne
» Pokaz mody inspirowany Stalową Wolą
» Chcą do Brukseli. Liderzy list w eurowyborach na Podkarpaciu
» Rozwój gospodarczy miasta. Nadleśnictwo apeluje o poszukiwanie alternatywnych rozwiązań
» Podsumowanie działań sfinansowanych ze środków norweskich
» Częste awarie sygnalizacji na skrzyżowaniu Chopina i Okulickiego
» Na Swołach zawalił się mostek
» Sklep Gentleman obchodzi 15 urodziny!
» Dyskusja nad wycinką lasu pod nową strefę gospodarczą. Jak przebiegała?
» Co można podarować mamie na urodziny?
» Majówka 2024 - PROGRAM
» Andrzej Szlęzak będzie mówił o problemach powiatu. Wiele spraw jest "bagnistych"
» Pędził 132 km ulicą Energetyków
Więcej » 
 Zasłyszane...
"Możemy spodziewać się ruchu scenicznego, tańca, gestu, scenografii, efektów świetlnych i przede wszystkim fantastycznego doznania oczyszczenia naszego sumienia bo spektakle KTO właśnie takie są".
Marek Gruchota, dyrektor Miejskiego Domu Kultury w Stalowej Woli.
 Imprezy w mieście
» MR: rodzinna niedziela
» Majówka 2024
» Jubileuszowa Gala Gałązki Sosny
» Kabaret Nowaki w nowym programie
» Krwią Bohaterskiej Młodzi Zroszony
» Maria Kozłowa 1910-1999
» Muzeum COP: Matematyczny pociąg
» Z muzealnego skarbca
» Fikaj z Koziołkiem Matołkiem
» Kabaret Młodych Panów
Więcej » 
 Fotoreportaże
Stalowa Wola: Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Piknik w Parku Jordanowskim
»Otwarcie Parku Jordanowskiego
»SPS ze wsparciem Elżbiety Łukacijewskiej
»Kamień węgielny pod nowe osiedle Ogrodowe
Więcej » 
Wiadomości lokalne / Gospodarka

Piątek, 9 marca 2012 r. godz. 12:43     /Anna Tomczyk/
Chcą pomóc zasiedlić Karnaty

Kiedy powstaną nowe tereny pod budownictwo mieszkaniowe w Stalowej Woli? Radni miejscy chcieliby, aby stało się to jak najszybciej, dlatego chcą wrócić do tego tematu jeszcze w swojej tegorocznej pracy.
Kiedy powstaną nowe tereny pod budownictwo mieszkaniowe w Stalowej Woli? Radni miejscy chcieliby, aby stało się to jak najszybciej, dlatego chcą wrócić do tego tematu jeszcze w swojej tegorocznej pracy.
Fot. Jacek Rodecki
Kiedy udostępnione zostaną nowe tereny pod budownictwo mieszkaniowe w Stalowej Woli? Radni miejscy chcieliby, aby stało się to jak najszybciej, dlatego chcą wrócić do tego tematu jeszcze w swojej tegorocznej pracy. Największe szanse na udostępnienie działek widzą na os. Karnaty.

Oprócz terenów na Karnatach w grę wchodzi też os. Nad Bełkiem. Jednak to ze względu na swoje trudne ukształtowanie prawdopodobnie będzie musiało dłużej poczekać.

- "Byliśmy tam na wizji lokalnej. Nie stać nas na to, aby pociągnąć tam drogę. To rzecz strasznie trudna i kosztowna" - mówiła Joanna Grobel - Proszowska.

Problem stanowi tam ogromny rów - starorzecze Sanu. Znacznie łatwiejsza sprawa jest na os. Karnaty, dlatego w pierwszej kolejności radni zajmą się tą okolicą. Zdaniem Proszowskiej, miasto nie powinno się martwić ewentualnymi problemami ze scalaniem gruntów. - "Jeśli wybudujemy drogę przez środek osiedla, omijając wąskie gardło zasiedlone przez jednego mieszkańca, to same się scalą" - dodała radna.

Według Jana Sibigi budowana w tamtej okolicy droga powinna łączyć wiadukt na Trasie Podskarpowej z ul. Brandwicką na os. Posanie. W ten sposób miasto udostępniłoby tereny pod budownictwo jedno i wielorodzinne zarówno na Karnatach jak i na os. Nad Bełkiem.

INWESTORZY TEŻ SZUKAJĄ

Z relacji radnego wynika, że miasto będzie zastanawiać się skąd wziąć w najbliższym czasie pieniądze na pierwszy etap budowy tej drogi. - "Niech to będzie sygnał od władz miasta do młodych, że myślimy o nich i o tym, aby stworzyć im tutaj miejsce, gdzie mogliby mieszkać zamiast stąd uciekać" - mówił Sibiga.

Obecny na komisjach zastępca naczelnika wydziału gospodarki komunalnej Andrzej Wojtaś podkreślił, że budując drogę trzeba będzie od razu pomyśleć o uzbrojeniu tych terenów, aby później na potrzeby zbrojenia nie niszczyć jej. - "Musimy usiąść nad planami. Osiedla po tej stronie miasta, czyli Posanie, Charzewice III i Karnaty są dość proste. Nad Bełkiem jest trudniej, ale tam też trzeba będzie próbować coś robić, bo inwestorzy są zainteresowani tymi terenami" - mówił Wojtaś.

Radni są zgodni co do tego, że w Stalowej Woli jest coraz większe zapotrzebowanie na tereny budowlane - nie tylko inwestycyjne. Jak zaznaczył zastępca naczelnika WGK, władzom miasta, a więc radnym i prezydentowi powinno na tym zależeć, bo udostępnienie nowych terenów pod budownictwo to szansa na zatrzymanie w Stalowej Woli ludzi i podatków. Póki co w mieście panuje trend odwrotny - stalowowolanie uciekają stąd.

Krótka dyskusja jaka odbyła się podczas dwóch komisji stałych rady miejskiej to dopiero wstęp do szerszego omówienia tego tematu po wakacjach.

Zobacz więcej:
- Mieszkańcy chcą bloków i nowych osiedli
- Mniej urodzeń, więcej rozwodów, a kobiety tutaj rządzą
- Czy Stalowa Wola wyludnia się?

Strona do druku Drukuj artykuł    

Jeżeli masz jakieś ciekawe informacje, chcesz przekazać coś ważnego,
coś interesującego, nie wahaj się - napisz do nas: redakcja@stalowka.net

Dodaj komentarz do artykułu »  

Poniedziałek, 12 marca 2012 r. godz. 13:04
~Aminokwas
Tez zauwazylem ze wycinaja i podgalaja wszystko co sie da a nie bardzo sadza mlode drzewka. Gdzie oni to zabieraja, moze do tego nowego bio-bloku energetycznego? Topole juz dawno poszly i dobrze ale nie sadza nic. Staszica porastaja takie kiepskawe drzewa od bazyliki do LO i myslalem ze jak skoncza renowacje krajowki i sciezki dla rowerow to tez rusza glowami nad zielenia.
+0-0
Poniedziałek, 12 marca 2012 r. godz. 09:08
~bbbb
uzupełnię jeszcze,że ta akacja miała niszczyć elewację bloku,a po drugiej stronie jej nie przeszkadza?
+0-0
Poniedziałek, 12 marca 2012 r. godz. 08:56
~bbbb
to ja jeszcze dodam,przed moim oknem 2 lata temu usunięto piękną akację,ponoć dlatego że jej korzenie przeszkadzały podziemnej instalacji,co jest nieprawdą,bo przechodzi ona gdzie indziej,a poza tym do tego czasu nie usunięto pnia,a do tego takie drzewo stoi w analogicznym miejscu po drugiej stronie bloku.To komu i czemu przeszkadzało to drzewo.Na moim osiedlu sami mieszkańcy posadzili wiele drzew,a teraz Spółdzielnia bez porozumienia z nimi beztrosko je usuwa. I jeszcze zdewastowany ogródek jordanowski pod wydział ochrony środowiska(o ironio). W tym stalowowolskim blokowisku drzewa mogą miastu trochę urody,ale jak będziemy je wycinać,to zostanie tylko szarość....
+0-0
Niedziela, 11 marca 2012 r. godz. 16:44
~adin
popieram proekolog! ostatnio idąc miastem też o tym myślałem !
+0-0
Niedziela, 11 marca 2012 r. godz. 12:41
~ekostal
do proekolog to drzewo zostało przewiezione na ulicę piaskową na przeciwko wulkanizatora na końcu tej ulicy koło przejazdu kolejowego tam mieszka taki stary pryk co zbiera takie gałęzie drzew a sam ma wokół placu pełno drzew które wystają na drogę miejską niektóre gałęzie nawet już przerosły drogę aż ciężko tamtędy przejechać samochodem ale co tam starostwo udaje że tego nie widzi.
+0-0
Niedziela, 11 marca 2012 r. godz. 11:44
~proekolog
W piątek 27 stycznia wycięto zdrowe klony rosnące przed blokiem 8 przy KEN. Dlaczego? Komu przeszkadzały? Czy urzędnicy potrzebowali opał do pieca? Czekamy na oficjalne wyjaśnienia. Dość wycinki drzew i oszpecania miasta. Zobaczcie, jak pięknie wyglądała Stalowa na początku lat 90. Widocznie PO-wcom wstyd, że jest za zielono. Wyrżnięto drzewa i krzewy na pasie przed rzeźbą i tam też jest pustynia.
+0-0
Niedziela, 11 marca 2012 r. godz. 11:08
~szsz
Brawo.Nareszcie dobry pomysł.Mieszkam w tych okolicach i od dawna czekamy na jakieś konkretne zmiany choćby tą drogę od wiaduktu na Posanie.Jeśli chodzi o powodzie to jak do tej pory nie było żadnego zagrożenia więc nie ma co głupot wymyślać .
+0-0
Niedziela, 11 marca 2012 r. godz. 07:16
~xxx
Tak tak, zasiedlajcie. tylko os.Karnaty to tereny prywatne.
+0-0
Sobota, 10 marca 2012 r. godz. 21:07
~deng
teren prywatny, to ci postawimy krzyż i po sprawie
+0-0
Sobota, 10 marca 2012 r. godz. 20:34
~ziemianin
Karnaty to tereny prywatne, wara radnym o tej ziemi. Działkę sprzedam lub nie, radnej Proszowskiej nic do tego.
+0-0
Sobota, 10 marca 2012 r. godz. 13:21
~tak
@ii, to dogadajcie się z właścicielami mieszkań i sami załóżcie wspólnotę. Zmieńcie administratora i spokój. Zmniejszą się opłaty administracyjne, sami ustalicie stawki funduszu remontowego itd. Wspólnota sama się nie założy! Wyjdź z inicjatywą do ludzi i działaj. Pozdrawiam.
+0-0
Sobota, 10 marca 2012 r. godz. 12:15
~student
@zenzibero: Nasze miasto jest znane ze sportu. Jeśli już rozgrzebali ten stadion, niech go skończą. Po co zaczynali inwestycję, jeśli nie mają pieniędzy w budżecie? Warunki do rozgrywania meczów były, kibice wierni Stalówce zawsze przychodzili. Tak jest ze wszystkimi inwestycjami: projekt, przetarg, rozpoczęcie prac, brak pieniędzy, złe warunki pogodowe, upadek firmy, nowy przetarg, nowy projekt, brak pieniędzy, odłożenie w czasie, zmiany w projekcie ze względu na brak kasy, wychodzą pierwsze fuszerki, coś się komplikuje, poprawki w projekcie, znowu zima... Nawet przebudowa odcinka drogi może trwać kilka lat.
+0-0
Sobota, 10 marca 2012 r. godz. 09:32
~helo
oby mieszkania byly tansze niz w rzeszowie, bo na razie sa drozsze...
+0-0
Sobota, 10 marca 2012 r. godz. 07:09
~ii
\'\'czak norris\'\' ja tez mieszkam na 4 pietrze i tez mam 62,2 mkw i tez place ponad 700 zlotych, ledwo mozna wyrobic, zawsze jeden miesiac zalegam z zaplata czy cos no bo skad wziac pieniadze na zycie i inne oplaty? zapewne podlegasz pod spoldzielnie na edukacji tak jak ja to jest bez sensu.. masz mieszkanie na wlasnosc a i tak placisz ponad 700/ msc :/! uwazam ze powinni zlikwidowac spoldzilenie i porobic wspolnoty mieszkaniowe w ktorych czynsz jest o wiele nizszy, a co do artykulu to na karnatach w sumie jest malo zagospodarowany teren wiec w sumie warto buyloby cos tam zrobic czy to teren zalewowy co wy sie o to martwicie jak ktos bedzie ponosil w tym straty to nie wy;p a watpie zeby powodz kogos dotknela choc to bardzo prawdopodobne
+0-0
Piątek, 9 marca 2012 r. godz. 23:25
~zenzibero
Pieniądze są tylko nie można ich marnować na stadion ale należy wybudować drogę.
+0-0
Piątek, 9 marca 2012 r. godz. 22:47
~czak noris
innym paradoksem w stalowej jest to ze np mieszkanie 62 m kw w szarym bloku z plyty na 4tym pietrze ma od tego miesiaca dzieki naszej spoldzielni 760 zlotych czynszu, wtym tylko pec i woda, no i 4 osoby zameldowane. ja sie pytam, za co takie pieniądze mamy płacić co miesiąc, skoro to jedne z najmniej atrakcyjnych mieszkań. i teraz co najlepsze, ludzie którzy wystawiają na sprzedaż mieszkania w tego typu blokach, wołają cene za metr kwadratowy okolo 2600-3000, no ale cóż ludzie sa poj...ni
+0-0
Piątek, 9 marca 2012 r. godz. 22:38
~cipekfans
karnaty zasiedlą za 20 lat, wtedy stalowa bedzie dziurą 15 tysięczną a pysznica wiochą 50 tysięczną, tak te głaby z miasta dbają o rozwój miasta. patrzcie cepy na rzeszów co robi!!!!
+0-0
Piątek, 9 marca 2012 r. godz. 21:48
~bezrobotny
To politykierska zagrywka, co miasto wykupi działki abyśmy mogli się budować?, za czyje pieniądze chcą to zrobić?. Tam ma przebiegać droga krajowa. Obłuda!.
+0-0
Piątek, 9 marca 2012 r. godz. 21:29
~karnaciak
W końcu jakieś rozsądne kroki, duży plus za to dla rady ,a teraz nic tylko dopilnować realizacji tych planów.
+0-0
Piątek, 9 marca 2012 r. godz. 21:18
~mieszkanka stw
A co z byłym boiskiem za PSP11, miały być wybudowane dwa bloki? Podobno...
+0-0
Piątek, 9 marca 2012 r. godz. 19:01
~student
Co z tego, że będzie nowe osiedle, jeśli nie ma pracy ani warunków do prowadzenia interesu. Baza uczelniana też słaba, żeby przyciągać młodych.
+0-0
Piątek, 9 marca 2012 r. godz. 18:50
~Waldemar
Pani Proszowska proszę dopilnowac sprawy "zasiedlenia" Karnat! Brawo!!!
+0-0
Piątek, 9 marca 2012 r. godz. 18:50
~huciak
Proszowskiej niema co wierzyć .
+0-0
Piątek, 9 marca 2012 r. godz. 17:58
~RST007
Miecz, masz rację w następnych wyborach będziemy wybierać wójta , a nie prezydenta.Już teraz przyzwyczajajmy się do tytułowania naszego włodarza p. Wójcie. Słowem WILKOWYJE.
+0-0
Piątek, 9 marca 2012 r. godz. 16:11
~miecz
rajcy miejscy boja sie o swoje stolki jak tak dalej ludzie beda opuszczac miasto to w niedlugim czasie nie bedzie urzedu miasta tylko urzad gminy - powodzenia
+0-0
Piątek, 9 marca 2012 r. godz. 15:16
~jaga
tak tak budujcie się blisko Sanu :)
+0-0
Piątek, 9 marca 2012 r. godz. 15:11
~naznaczony
belfer. teren zalewowy to masz w mózgu
+0-0
Piątek, 9 marca 2012 r. godz. 14:53
~reakcjonista
Władza nie powinna organizować miejsc pracy - to czyniła III Rzesza i ZSRR.
+0-0
Piątek, 9 marca 2012 r. godz. 14:51
~belfer
Nie ma to jak planować osiedla na terenach zalewowych. Wcześniej czy później przyjdzie powódź stulecia albo powódź tysiąclecia.
+0-0
Piątek, 9 marca 2012 r. godz. 14:29
~lukasz
znajac zycie, tempo budowy i inwestycji w stalowce to kolejne 9 tys ludzi ucieknie stad
+0-0
Piątek, 9 marca 2012 r. godz. 14:19
~Janka
Brawo! Wreszczie! Dopilnować tego!
+0-0
Piątek, 9 marca 2012 r. godz. 14:16
~Leszek
No wreszcie!!!
+0-0
Piątek, 9 marca 2012 r. godz. 14:14
~ERNI eL golfer
właśnie. To nie atrakcyjne działki pod budownictwo mieszkaniowe zatrzymują młodych w stalowej a miejsca pracy i atrakcyjne wynagrodzenia .... i co z faktem że Karnaty to zad...... gdzie może i będą działki ale nie będzie infrastruktury ... najszybciej starzy którzy marzyli zawsze w swojej działeczce wkońcu wyprowadzą sie do domku ... tylko czy będzie im sie chciało budować domy na starość ... ????
+0-0
Piątek, 9 marca 2012 r. godz. 14:09
~kopa
Tak to jest jak się nie chce dać pieniędzy na doprowadzenie mediów. Gdyby im się chciało dać trochę pieniędzy na uzbrojenie terenów pod bloki to na pewno by się znaleźli inwestorzy. W porównaniu do Rzeszowa u nas buduje się nieskończenie mniej, bo w tym momencie nic nie stawiają. Wiem że nie jesteśmy metropolią ale osiedle wielkości Ogrodów powinno powstawać co dwa lata, a ciągle powinno się prowadzić prace nad prznajmniej trzema obiektami wielorodzinnymi.
+0-0
Piątek, 9 marca 2012 r. godz. 14:01
~123
Takie ogromne połacie pól leżących wzdłuż podsarkopewej począwczy od ul. Poniatowskiego są nie zagospodarowane a pani radna chce budować w karnatach. Chyba ktoś tam nakupił działek i teraz chce zbic kokosy.
+0-0
Piątek, 9 marca 2012 r. godz. 13:58
~uve
te 9 tysięcy to nie jest pełna liczba tych którzy ubyli w mieście - 9 tysięcy to pobudowało się w ościennych wioskach na terenie powiatu - natomiast wyjechało ze stw conajmniej 2 tyle - czyli gdyby nie te migracje stalowa powinna mieć ok 82 tysięcy populacji...
+0-0
Piątek, 9 marca 2012 r. godz. 13:37
~misiek
rychlo wczas, ilość mieszkanców spadła o 9 tys. (było 72 tys. jest 63 tys.) a ci się teraz obudzili.
+0-0
Piątek, 9 marca 2012 r. godz. 13:18
~aili
Dajcie nam mlodym prace, to nie bedziemy uciekac. A za co mamy sie budowac ?!?!?!
+0-0
Piątek, 9 marca 2012 r. godz. 13:15
~Aborygen
co to są Karnaty
+0-0
Stalowka.NET - Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i okolic
Copyright 2001 - 2024 Stalowka.NET
  » O nas  » Redakcja  » Reklama  » Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone.
X Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług i realizacji potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Więcej w polityce prywatności.