Stalowa Wola Stalowa Wola: Huta Stalowa Wola
Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i Powiatu Stalowowolskiego. Najnowsze! Najszybciej!
Kamera na żywo na panoramę Stalowej Woli na skrzyżowanie Al. Jana Pawła II z ul. KEN
Nagrania audio, rozmowy z ciekawymi ludźmi
Fotografie z najważniejszych wydarzeń w Stalowej Woli
Kanał youtube.stalowka.net - Pierwsza stalowowolska telewizja internetowa
Encyklopedia miasta Stalowa Wola
Zapowiedzi zbliżających się wydarzeń kulturalnych
Baza adresowa najważniejszych firm i instytucji życia publicznego
Bezpłatna baza ogłoszeń dla mieszkańców miasta Stalowa Wola jak i Powiatu Stalowowolskiego
Twoje konto
Strona główna  Stalowa Wola / Wiadomości Środa, 8 maja 2024 r. Imieniny: Kornela, Lizy, Stanisława
 Wiadomości lokalne
» 37-latek próbował ukraść towar z marketu o wartości 900 złotych
» Ruszają kontrole placów zabaw. Jest ich prawie 200!
» 12 i 15 maja. Sprawdź czas pracy Muzeum Regionalnego
» Krwią Bohaterskiej Młodzi Zroszony - w obozie Powstańców Styczniowych - rajd pieszy
» Mniej zameldowanych, mniej śmieciowych deklaracji
» Autocasco (AC) motocykla - wszystko, co musisz wiedzieć
» Prezydent Nadbereżny bryluje w mediach społecznościowych. Znalazł się w pierwszej dziesiątce
» Cyrk Korona zaprasza! Nowe show jak z bajki!
» Komunikat MZK
» Radni i prezydent ślubowali pracować dla dobra i na rzecz miasta
» Agata Krzek przewodniczącą Rady Miasta
» Co się dzieje w sprawie remontu ulicy Komisji Edukacji Narodowej?
Więcej » 
 Zasłyszane...
"Możemy spodziewać się ruchu scenicznego, tańca, gestu, scenografii, efektów świetlnych i przede wszystkim fantastycznego doznania oczyszczenia naszego sumienia bo spektakle KTO właśnie takie są".
Marek Gruchota, dyrektor Miejskiego Domu Kultury w Stalowej Woli.
 Imprezy w mieście
» Kraina Śpiochów - spektakl
» Jubileuszowa Gala Gałązki Sosny
» Dni Otwarte Funduszy Europejskich w Muzeum COP
» Noc Muzeów 2024
» Skrzypek na dachu
» MBP: opowiedzą, jak zdobyli Kilimandżaro
» Monodram: Melduję Tobie Polsko. Rotmistrz Pilecki
» Kafejka Historyczna: Stalowa Wola na morzu
» Kabaret Nowaki w nowym programie
» Krwią Bohaterskiej Młodzi Zroszony
Więcej » 
 Fotoreportaże
Stalowa Wola: Rada Miasta 2024-2029
»Rada Miasta 2024-2029
»Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Piknik w Parku Jordanowskim
»Otwarcie Parku Jordanowskiego
»SPS ze wsparciem Elżbiety Łukacijewskiej
Więcej » 
Wiadomości lokalne / News

Czwartek, 11 sierpnia 2011 r. godz. 14:22     /Anna Tomczyk/
Harcmistrz ZHR: musimy umieć oceniać historyczne decyzje

Ireneusz Dzieszko, harcmistrz ZHR w Rzeszowie przyjechał do Stalowej Woli wręczyć Lucjuszowi Nadbereżnemu list oraz książkę w odpowiedzi na pismo radnego do prezydenta Andrzeja Szlęzaka.
Ireneusz Dzieszko, harcmistrz ZHR w Rzeszowie przyjechał do Stalowej Woli wręczyć Lucjuszowi Nadbereżnemu list oraz książkę w odpowiedzi na pismo radnego do prezydenta Andrzeja Szlęzaka.
Fot. Jacek Rodecki
Harcmistrz Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej Ireneusz Dzieszko przyjechał w czwartek z Rzeszowa do Stalowej Woli, aby zabrać głos w sprawie procesu dowódców Powstania Warszawskiego. Jak powiedział podczas konferencji prasowej, skłonił go do tego list radnego Lucjusza Nadbereżnego do prezydenta Andrzeja Szlęzaka. - Mamy prawo mieć swoje zdanie i publicznie je wygłosić - podkreślał Dzieszko.

Harcmistrz, który prowadzi pierwszą podkarpacką drużynę wędrowniczą w Rzeszowie zapowiedział, że jeśli dojdzie do procesu w Stalowej Woli weźmie w nim udział jako widz i zabierze ze sobą swoich młodych instruktorów. - To dobra lekcja historii, taka dyskusja ma sens. Chodzi o pewne decyzje i proces decyzyjny - mówił podczas konferencji. - Skoro współcześnie sąd wojskowy z powodu przypadkowej śmierci kilku cywilów w Afganistanie potrafi prowadzić postępowanie przeciwko żołnierzom, to dlaczego my nie możemy osądzić dowódców, którzy wydali decyzje, która pochłonęła 200 tys. ofiar - pytał.

Dzieszko podkreślał, że nie występuje w tej sprawie jako ktoś, kto obrzuca błotem drugą stronę, nie chce też stanąć po stronie milczącej większości, ale chce promować podejście do sprawy "na chłodno". - Radny insynuuje, że najwłaściwszym miejscem procesu byłaby Moskwa. Ja uważam, że idealnym miejscem jest Polska, bo my Polacy powinniśmy umieć oceniać nasze historyczne decyzje lepszy czy gorsze i wyciagać z nich wnioski - podkreślił harcmistrz.

Dzieszko przypomniał, że gen. Władysław Anders, który był przeciwnikiem Powstania Warszawskiego uważał, że ktoś powinien ponieść odpowiedzialność za to co się stało. Zacytował także historyka Pawła Jasienicę, który powiedział, że "powstanie było wymierzone militarnie przeciwko Niemcom, politycznie przeciwko Sowietom, moralnie przeciwko Anglosasom, a tak naprawdę przeciwko Polsce". - Tam ginęli nasi poprzednicy harcerscy w wieku kilkunastu lat. To była hekatomba młodej krwi - uważa harcmistrz.

List, który Dzieszko wysłał do radnego jest dodatkiem do książki, w której zawarte są m.in. wspomnienia powstańców. Harcmistrz ocenia ideę przeprowadzenia procesu pozytywnie. Wyraził się natomiast krytycznie na temat promowania powstania w warszawskim Muzeum, gdzie jego zdaniem przedstawianie tego wydarzenia ma charakter piknikowo - zabawowy.

Zobacz więcej:
- Nadbereżny chce procesu w Moskwie; Szlęzak: ten pan nie ma nic do powiedzenia
- Przywódcy Powstania Warszawskiego odpowiedzą przed sądem w Stalowej Woli

Strona do druku Drukuj artykuł    

Jeżeli masz jakieś ciekawe informacje, chcesz przekazać coś ważnego,
coś interesującego, nie wahaj się - napisz do nas: redakcja@stalowka.net

Dodaj komentarz do artykułu »  

Niedziela, 14 sierpnia 2011 r. godz. 17:39
~totenham
Co to mają oznaczać w praktyce zwroty np. " Lucek naszym przywódcą, Lucek Stalowa Wola jest dumna z ciebie, Lucek na prezydenta... itd, itd" Przecież jest to idiotyzm mniemam, że wypisywany jest przez niejakiego delikwenta posługującego się ksywą "Lucek". Kto w te wodzowskie brednie wierzy i komu może się to podobać. Pan Nadbereżny aby mógł odegrać jakąś rolę to musi najpierw zmądrzeć!
+0-0
Niedziela, 14 sierpnia 2011 r. godz. 17:17
~Mysza
Pytanie do radnego Nadbereżnego - dlaczego taki proces miałby się odbyć w Moskwie ? Jeżeli gdzieś poza granicami Polski to w Londynie.Przecież wybuch powstania nie był uzgadniany ze Stalinem. Rosjanie nic nam nie obiecywali. A samo powstanie było skierowane przede wszystkim przeciw Moskwie. I jeszcze jedna sprawa. Rzetelne osądzenie przywódców powstania a jednocześnie oddanie hołdu powstańcom to włwściwie pojęty patriotyzm.
+0-0
Sobota, 13 sierpnia 2011 r. godz. 14:09
~gereno
Komunie i postkomunie mówimy NIE. Jedź sobie harcmistrzu z tym prezydentem do Mielca i tam budujcie komunizm i przyjaźń ze Związkiem Socjalistycznych Republik Radzieckich. Ręce precz od polskich patriotów. Chwała powstańcom warszawskim.
+0-0
Sobota, 13 sierpnia 2011 r. godz. 12:37
~X Bobek z Niepołomic
lelek:zgodnie ze swoim nickiem/LELEK KOZODÓJ/ masz kozy i capy doić,a nie POlitykować osle
+0-0
Sobota, 13 sierpnia 2011 r. godz. 10:49
~mirek
to jest plucie w twasz bohaterom narodu polskiego. niech sie ubek-zdrajaca zapisze do niemiecko-żydowsko-sowieckom mafio-partii tuskaszenki
+0-0
Sobota, 13 sierpnia 2011 r. godz. 08:18
~Skaut
szlezak przyciaga do siebie samych pajacow...
+0-0
Piątek, 12 sierpnia 2011 r. godz. 22:56
~lelek
HarcMistrzu, aleś pan przykorbił temu Nadbereżnemu, że dech mu zaparło! Jeszcze ze dwie takie fangi i będzie leżał na dechach i czekał aż ktoś go podniesie!
+0-0
Piątek, 12 sierpnia 2011 r. godz. 17:03
~pendo
Postkomuna chce podnieść łeb. A sio. Tu jest Polska.
+0-0
Piątek, 12 sierpnia 2011 r. godz. 16:44
~endifiori
Niech pan harcmistrz wraca do Mielca i tam harcuje. To co chce zrobić ma posmak Harcerskiej Służby Polsce Socjalistycznej i chyba sobie pomylił działalność z tą organizacją.
+0-0
Piątek, 12 sierpnia 2011 r. godz. 10:06
~Pi i Sigma
Tak dzięki powstaniu nie staliśmy się republiką sowiecką. Kupa śmiechu. Czy Węgrzy, Rumuni, Bułgarzy stali się taką republiką? Czy były tam powstania porównywalne z warszawskim? Czy zruinowano Budapeszt, Sofię, Bukareszt? Czy oni utracili swoją "węgierskość, rumuńskość, bułgarskość". BTW co to jest polskość bo to jest raczej taki neologizm pijanego królika. Pzdr dla normalnych
+0-0
Piątek, 12 sierpnia 2011 r. godz. 09:07
~RST
Po przeczytaniu szyderczego wpisu: "elisju Popieramy Lucjusza. Prezydent mu do pięt nie dorasta. Lucjusz jest kulturalny, a prezydent wyzywa ludzi od motłochu i pożytecznych idiotów, mówił też że go wali. Lucjusz prawdziwym przywódcą mieszkańców Stalowej Woli. " zadaję sobie pytanie. 1. Czy Nadbereżny nie rozumie co robi, co mówi? 2. Czy Nadbereżny doskonale rozumie co robi i do kogo kieruje swoją polityczną ofertę ?
+0-0
Piątek, 12 sierpnia 2011 r. godz. 08:01
~zontaz
Zosia - zapomniałaś o doktorze Garlickim, co z nim zrobiono i kto to zrobił? Ilu ludzi zmarło nie doczekawszy się przeszczepu serca bo na wskutek haniebnych działań wielkiego ministra Ziobry cała transplantologia runęła! Czy do tego nie należy powrócić i im to wytykać? A ilu innych naukowców ze świata medycyny dołowano? Owczesny minister w rządzie Kaczyńskiego w ten sposób odreagowywał rzekome zaniedbania lekarzy na wskutek których zmarł jego ojciec! Przecież każdy umrzeć musi, Czy o tym co robi Ziobro nie wiedział premier Kaczyński?
+0-0
Piątek, 12 sierpnia 2011 r. godz. 07:53
~zosia
Do "miastowego" - ta partia ma cały czas krew na rękach, wystarczyło im tylko dwa lata władzy a rany będą się goiły przez lata! Dodać trzeba "zaszczucie" Blidy, Leppera a pomniejszych to trudno zliczyć! Oni chcą rządzić? ziobryści, kaczory i inne oszołomstwo! Panie harcmistrzu brawo, jest pan człowiekiem mądrym i odważnym.
+0-0
Piątek, 12 sierpnia 2011 r. godz. 06:43
~Srul Szpicnagel
Jeszcze jeden "historyk".Głowę daję,że ten"harcmistrz"i nasz Prezydent w razie jakichś powsrtańczych ruchów zwiewaliby obaj do piwnicy trzęsąc tłustymi zadkami.NIE WAM POSTKOMUSZE SYNY OCENIAĆ TEN PATRIOTYCZNY ZRYW>I jeszcze jedno.A powstanie w getcie warszawskim też oceniacie jako błąd żydowskich przywódców?PAMIĘTAJCIE!WArszawiacy żyli pod butem szwabskim kilka lat i nawet bez rozkazów zaczęliby stawiac zbrojny opór szwabom,aby być wolnymi.Panie Szlęzak i Harcmistrz!Z PRĄDEM PŁYNĄ TYLKO GÓ.NA I TRUPY!!
+0-0
Piątek, 12 sierpnia 2011 r. godz. 00:14
~marek b
Mam nadzeje ze zdazyl na powrotny do domu debili mamy lokalnych wiec niech sie nie trudzi. Powstanie to nasza historia a nie pole popisu ignorantow.
+0-0
Czwartek, 11 sierpnia 2011 r. godz. 23:39
~Wnuczek
P W!! Stalowa Wola Pamięta!! Cześć Bohaterom!! Pamięć Narodu Nigdy Nie Zginie!! 1.08.1944 o Wolność Warszawy i o Wolność Narodu Polskiego. WOLNA POLSKA DZIĘKI WAM!!
+0-0
Czwartek, 11 sierpnia 2011 r. godz. 23:28
~elisju
Popieramy Lucjusza. Prezydent mu do pięt nie dorasta. Lucjusz jest kulturalny, a prezydent wyzywa ludzi od motłochu i pożytecznych idiotów, mówił też że go wali. Lucjusz prawdziwym przywódcą mieszkańców Stalowej Woli.
+0-0
Czwartek, 11 sierpnia 2011 r. godz. 22:23
~Pi i Sigma
Czytać należy ze zrozumieniem. Nie sądzi się ludzi którzy przelewali krew bijąc się z Niemcami. Sądzi się dowódców AK, którzy zdecydowali się na walkę zbrojną. Nie wiadomo jednak czy ich decyzja była tylko niezamierzoną katastrofą czy może było to celowe działanie mające przygotować grunt dla NKWD.
+0-0
Czwartek, 11 sierpnia 2011 r. godz. 21:24
~erkisso
Takim jak ten harcmistrz i ten prezydent już dziękujemy. Sądzić naszych bohaterów którzy walczyli o naszą wolność to okropność w sowieckim stylu. Precz z komuną. Sztandar wyprowadzić. Stalin też sądził szesnastu, tyle że było to w Moskiwe.
+0-0
Czwartek, 11 sierpnia 2011 r. godz. 20:39
~neron
ten list ma typowy wymiat polityczny atakuje w nim PiS i radnego z PiS więc jest to nic innego jak kampania wyborcza pana Gieszki przeciwko PiSowi na prochach powstańców... a to do czego dopuścił Szlęzak że zaraz będą zjeżdzały się przybłędy z całej Polski i rzucali taki listami... macie co chceiliście...
+0-0
Czwartek, 11 sierpnia 2011 r. godz. 20:01
~dr Stanisław
Pan Nadbereżny znany i ceniony "pieniacz" PiSu - dużo mówi, a mało czyta. Jak się nie wie co się mówi to się siedzi i milczy. Milczenie jest złotem panie Nadbereżny. Powinien Pan to z piersi matki wyssać? Czyżby nie było okazji?
+0-0
Czwartek, 11 sierpnia 2011 r. godz. 20:00
~grabus
polonus a po co redakcja miała się kontaktować z radnym skoro jego stanowisko znasz a poza tym w tekście nie ma zarzutów tylko kontrargumenty? Do czego radny mialby się niby odnieść?
+0-0
Czwartek, 11 sierpnia 2011 r. godz. 19:33
~miastowy
Czy PiS musi robić sobie kampanie ofiarami i trumnami ?? jak nie ofiary smoleńska to ofiaty powstania warszawskiego i tak cały czas
+0-0
Czwartek, 11 sierpnia 2011 r. godz. 19:26
~donald
debile.
+0-0
Czwartek, 11 sierpnia 2011 r. godz. 17:54
~artan
Dzieszko jesteś typowym czerwonym-folksdojczem.
+0-0
Czwartek, 11 sierpnia 2011 r. godz. 17:29
~muhadżetin
hehehheeheh lokalny Gasipies w Stalowej. Skompromitował sie jak zakładał swój komitet w Mielcu. PKW zakwestionowała ważność podpisów na listach i pokazała mu fucka. Koleś porażka szuka gdzie sie da taniego poklasku. Nie ma sobie nim co głowy zawracać.
+0-0
Czwartek, 11 sierpnia 2011 r. godz. 17:15
~polonus
mieszkaniec to ile pan Gieszko zaplacil za reklame ? smieszne masz argumnenty... przyjezdza jakis koles w Rzeszowie powoluje sie bezprawnie na ZHR i robi sobie tutaj kampanie wyborcza... Nadberezny ma 100% racji że ta sprawa przez prezydenta Szlęzaka i Nowa Prawicę oraz komika regionalnego Gieszkę jest wykorzystywana do wyborów... przykre bo Stalowa Wola która z emigracji wspominam jako wspaniałe miasto a tu takie cyrki się dzieją...
+0-0
Czwartek, 11 sierpnia 2011 r. godz. 16:51
~wito
ten gość Dzieszko jest bardzo dziwny jeżdzi po całym Podkarpaciu i robi takie śmieszne akcje żeby zwrócić uwagę mediów na siebie ... dziwne że poważny człowiek Szlęzak musi używać takiej komicznej broni jaką jest pan Dzieszko przeciwko Nadbereżnemu...
+0-0
Czwartek, 11 sierpnia 2011 r. godz. 16:28
~rej
nadbereżny zostanie sam z sowimi pustymi hasłami. przykład kompletnego braku logicznego myślenia i zacietrzewienia radnego - już to znamy.
+0-0
Czwartek, 11 sierpnia 2011 r. godz. 16:01
~anis
Tak naprawdę bez używania wielkich słów o dumie narodowej itd.to jaka była korzyść z powstania?
+0-0
Czwartek, 11 sierpnia 2011 r. godz. 15:55
~mumin
brawo dla harcerzyka, w koncu jakies normalne podejscie do sprawy, zywa lekcja historii!!! nie moge sie tego doczekac
+0-0
Czwartek, 11 sierpnia 2011 r. godz. 15:47
~mieszkancy
do polonus: aborygen dosc sie nachapal w swoicj oswiadczeniach, dosyc reklamowania tego miernoty!!! za reklame sie placi!!
+0-0
Czwartek, 11 sierpnia 2011 r. godz. 15:25
~polonus
rozumiem, że redakcji nie udało się skontaktować z radnym Nadbereżnym, że jego wypowiedź nie jest cytowana ?
+0-0
Czwartek, 11 sierpnia 2011 r. godz. 15:25
~majki
Kolejny błazen przyjeżdża kampanie sobie robić kosztem Powstania. Następny koles grubego. Żałosne się juz to robi. Tak panie Szlęzak po trupach do celu. W porównaniu z PiS jest pan w tym mistrzem.
+0-0
Czwartek, 11 sierpnia 2011 r. godz. 15:25
~M2
Ciekawe co on chce udowodnić, chyba tylko swoja głupotę. Sprawdzcie w necie kim ten Dzieszko jest z czego zasłynął. Cały Mielec sie z nigo śmieje to przenosi sie w Rz-owa i St. woli ze swoimi głupawkami.
+0-0
Czwartek, 11 sierpnia 2011 r. godz. 15:24
~Kachna
Mądry Facet!
+0-0
Czwartek, 11 sierpnia 2011 r. godz. 14:55
~rst
hehe lyso ci aborygen??
+0-0
Czwartek, 11 sierpnia 2011 r. godz. 14:52
~stw spectator
Właściwe, obiektywne podejście, może to być doskonala lekcja prawdziwej historii
+0-0
Stalowka.NET - Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i okolic
Copyright 2001 - 2024 Stalowka.NET
  » O nas  » Redakcja  » Reklama  » Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone.


X Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług i realizacji potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Więcej w polityce prywatności.