Stalowa Wola Stalowa Wola: Huta Stalowa Wola
Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i Powiatu Stalowowolskiego. Najnowsze! Najszybciej!
Kamera na żywo na panoramę Stalowej Woli na skrzyżowanie Al. Jana Pawła II z ul. KEN
Nagrania audio, rozmowy z ciekawymi ludźmi
Fotografie z najważniejszych wydarzeń w Stalowej Woli
Kanał youtube.stalowka.net - Pierwsza stalowowolska telewizja internetowa
Encyklopedia miasta Stalowa Wola
Zapowiedzi zbliżających się wydarzeń kulturalnych
Baza adresowa najważniejszych firm i instytucji życia publicznego
Bezpłatna baza ogłoszeń dla mieszkańców miasta Stalowa Wola jak i Powiatu Stalowowolskiego
Twoje konto
Strona główna  Stalowa Wola / Wiadomości Niedziela, 19 maja 2024 r. Imieniny: Celestyny, Iwony, Piotra
 Wiadomości lokalne
» Jechał do żony do ciężkiego wypadku drogowego. Sam miał kolizję
» 5 osób, w tym dwójka małych dzieci rannych w wypadku. Po 4-miesieczne niemowlę przyleciał śmigłowiec LPR
» Lasowiacy - po nowemu ale wciąż z tradycją
» W sobotę zbiórka podpisów Stop podwyżkom od lipca
» Budynek Jagiellońska 17 doczeka się wymiany stolarki okiennej
» Uwaga! Tymczasowa zmiana organizacji ruchu na ul. Wolności
» Pijany 19-latek kierował skuterem
» Będzie drożej. PiS zbiera podpisy o zamrożenie cen energii
» Obchody 80. rocznicy niemieckiej obławy w budynku "Górki"
» Telefon z przedszkola: pani syn się zgubił
» 35-latek znalazł torebkę. W niej 5 tysięcy złotych
» Krwią Bohaterskiej Młodzi Zroszony - w obozie Powstańców Styczniowych - rajd pieszy
Więcej » 
 Zasłyszane...
"Możemy spodziewać się ruchu scenicznego, tańca, gestu, scenografii, efektów świetlnych i przede wszystkim fantastycznego doznania oczyszczenia naszego sumienia bo spektakle KTO właśnie takie są".
Marek Gruchota, dyrektor Miejskiego Domu Kultury w Stalowej Woli.
 Imprezy w mieście
» Wystawa: Rendery, Fraktale, piksele...
» Spektakl Okna: Wszyscy niestety normalni
» Krwią Bohaterskiej Młodzi Zroszony
» Maria Kozłowa 1910-1999
» Podkarpackie Echa - Melodie i tańce Podkarpacia w wykonaniu Zespołu Pieśni i Tańca Lasowiacy
» MBP: Teresa Monika Rudzka
» Wieczór indyjski
» Szpital z Radą Kobiet zapraszają na badania z okazji Dnia Matki
» Muzeum COP: Matematyczny pociąg
» Z muzealnego skarbca
Więcej » 
 Fotoreportaże
Stalowa Wola: Poseł Rafał Weber zbierał podpisy przeciwko podwyżkom cen energii
»Poseł Rafał Weber zbierał podpisy przeciwko podwyżkom cen energii
»Krzysztor Faraś na Torze Kielce
»Rada Miasta 2024-2029
»Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Piknik w Parku Jordanowskim
Więcej » 
Wiadomości lokalne / News

Niedziela, 7 czerwca 2009 r. godz. 23:51     /Marta Wnuk/
Ktoś zbezcześcił kapliczkę na Młodyniu. To wstyd!-mówi Edward Frankowski

Ksiądz Biskup Edward Frankowski jest oburzony całym zajściem.
Ksiądz Biskup Edward Frankowski jest oburzony całym zajściem.
Fot. Jacek Rodecki
- Wiadomość o tym, że w Stalowej Woli mieszkańcy nie chcą kościoła poszła na całą Polskę. To jest wstyd. - tak kilka dni temu ksiądz biskup Edward Frankowski przemawiał podczas jednej z mszy świętej do wiernych. Z kolei w niedzielę, 7 czerwca we wszystkich stalowowolskich kościołach odczytano komunikat n.t. zbezczeszczenia krzyża i tymczasowej kapliczki na osiedlu Młodynie.

- Z bólem przyjąłem wiadomość, że po odprawieniu Mszy św. w dniu 1 czerwca br. w Stalowej Woli, przy krzyżu na osiedlu Młodynie dokonano zbezczeszczenia krzyża i tymczasowej kaplicy, w której sprawowana była Eucharystia w obecności Obrazu Matki Bożej Jasnogórskiej Nawiedzającej naszą Diecezję, Która przez ten fakt została znieważona. W związku z tym proszę wszystkich wiernych o modlitwę wynagradzającą Panu Bogu i polecam, aby po każdej mszy świętej zostały odśpiewane suplikacje. - taki komunikat usłyszeli wierni podczas niedzielnej mszy świętej.

- To się nie mieści w głowie. Rozumiem, że są przeciwnicy i zwolennicy budowania kościoła, ale to co się wyprawia nie mieści się już w głowie. Kara Boża dosięgnie tą osobę, jeżeli nie już to za kilka, bądź kilkanaście lat. - napisał do nas oburzony czytelnik.

Na kapliczce ktoś napisał obraźliwe wyrazy oraz namalował czarnym sprayem niezbyt "stosowne" malowidło. Uszkodzeniu uległ także drewniany stopień i poręcze. Sprawą najprawdopodobniej zajmie się policja.

Strona do druku Drukuj artykuł    

Jeżeli masz jakieś ciekawe informacje, chcesz przekazać coś ważnego,
coś interesującego, nie wahaj się - napisz do nas: redakcja@stalowka.net

Dodaj komentarz do artykułu »  

Czwartek, 11 czerwca 2009 r. godz. 17:15
~Mozets
Czytam komentarze podpisane jako "obuzony katolik", "niepraktykujący katolik" (sic! katolik niepraktykujący - to nie katolik) , "jestem katolikiem ale jestem przeciw klerowi", itp. jak ja to mówię - bzdety. Nie mówię o ateistach - mają prawo nie wierzyć i nikt do tego ich nie zmusi. Bo po co. Prawdziwy ateista jednak nigdy nie występuje przeciwko jakiejkolwiek religii - bo nie uważa tego za problem jego dotyczący. Ateista regulaminowy to człowiek obojętny wobec wszelkich wierzeń. ( Nie jest tak ,że dokłada katolikom a jehowców, buddystów , protestantów, kalwinów, prawosławnych i talmudystów - owszem lubi...) Inaczej staje po jakiejś stronie barykady. No a jeśli zaczyna głośno wyrażać bezsilną wściekłość do np. "naziemnego personelu Pana Boga - czyli kapłanów czy Bogu ducha winnej babci z puszystym beretem - często swojej własnej matki - to dochodzę do spokojnego i filozoficznego wniosku że: "Psu wolno szczekać na Pana Boga"... bez konsekwencji. To zwierzę służy przecież do tego. Można takie obłaskawić skórką od kiełbasy. Zawsze tak robię - nigdy nie biję nierozumnego zwierzęcia.
+0-0
Środa, 10 czerwca 2009 r. godz. 14:33
~mona
byłam na miejscu żeby zobaczyć o co tyle szumu... rzeczywiście takie "freski" nie powinny znaleźć się na tych ścianach ... niestety nikt już nie pamięta jak kilka lat temu na "Igloo"(kościół p.w. Opatrzności Bożej jak wszystkim powszechnie wiadomo) ktoś sprayem wysmarował kilka pentagramów. Biskup nie ogłaszał wtedy żadnych modlitw przebłagalnych, a konsekrowana świątynia to chyba troszkę ważniejsze miejsce niż kapliczka w lasku ... poza tym jeśli Biskup myśli ,że im więcej kościołów tym więcej wiernych to grubo się myli ... jeśli kiedyś to przeczyta, to dowie się, że cała ta sprawa zniechęca wielu ludzi do kościoła przede wszystkim młodych... poza tym to nie ilość kościołów decyduje o pobożności społeczeństwa, ale zupełnie coś innego to wszyscy duchowni powinni wiedzieć w szczególności ks. Biskup gdyby Stalowa Wola potrzebowała nowego kościoła to ten kościół już by stał i nie trzeba by było to tyle walczyć... to nie te czasy kiedy to krew trzeba było przelewać za wiarę albo walczyć o każdy skrawek ziemi pod budowę kościoła... Jest tyle kościołów które i tak stoją puste ... może gdyby były przepełnione...ale nie są... i propozycja: pomódlmy się za ks.Biskupa :-)
+0-0
Środa, 10 czerwca 2009 r. godz. 14:30
~mona
byłam na miejscu żeby zobaczyć o co tyle szumu... rzeczywiście takie "freski" nie powinny znaleźć się na tych ścianach ... niestety nikt już nie pamięta jak kilka lat temu na "Igloo"(kościół p.w. Opatrzności Bożej jak wszystkim powszechnie wiadomo) ktoś sprayem wysmarował kilka pentagramów. Biskup nie ogłaszał wtedy żadnych modlitw przebłagalnych, a konsekrowana świątynia to chyba troszkę ważniejsze miejsce niż kapliczka w lasku ... poza tym jeśli Biskup myśli ,że im więcej kościołów tym więcej wiernych to grubo się myli ... jeśli kiedyś to przeczyta, to dowie się, że cała ta sprawa zniechęca wielu ludzi do kościoła przede wszystkim młodych... poza tym to nie ilość kościołów decyduje o pobożności społeczeństwa, ale zupełnie coś innego to wszyscy duchowni powinni wiedzieć w szczególności ks. Biskup gdyby Stalowa Wola potrzebowała nowego kościoła to ten kościół już by stał i nie trzeba by było to tyle walczyć... to nie te czasy kiedy to krew trzeba było przelewać za wiarę albo walczyć o każdy skrawek ziemi pod budowę kościoła... Jest tyle kościołów które i tak stoją puste ... może gdyby były przepełnione...ale nie są... i propozycja: pomódlmy się za ks.Biskupa :-)
+0-0
Środa, 10 czerwca 2009 r. godz. 11:49
~były stalowiak
"gruby " wali gaz i głupoty opowiada na prawo i lewo - nie zależy mu bo na 3 kadencję go nie wybierzecie
+0-0
Środa, 10 czerwca 2009 r. godz. 09:49
~Sting 2
Może się to komuś podobać, albo i nie- Polska od czasów Mieszka I jest państwem chrześcijańskim. Nie zmieni tego ani prezydent Stalowej Woli, ani kilku kretynów ze spray'em w dłoni.
+0-0
Środa, 10 czerwca 2009 r. godz. 08:52
~czytelnik
Do autora artykułu: kultura wymaga by pisać przed nazwiskiem "biskup" (czy "bp") Edward Frankowski. Trochę kultury ...
+0-0
Środa, 10 czerwca 2009 r. godz. 00:27
~Marcin
Tylko że za komuny kościół wraz ze społeczeństwem walczył przeciw komunie. Dziś niestety kościół wlaczy przeciw społeczeństwu nie znając umiaru w kwestiach własnościowych - finansowych. Sami sobie dołki kopią.
+0-0
Wtorek, 9 czerwca 2009 r. godz. 18:38
~bodek
Mam 41lat. Doskonale pamiętam poprzednią epokę .Myślicie,że wyrażacie tzw'nowoczesne poglądy'? A ja wam powiem,że takie teksty pisały komunistyczne gazety ponad 20 lat temu. Też nie jestem zwolennikiem takich samowoli ale jeżeli to już tam jest to nie znaczy ,że należy po tym mazać a ten kto to zrobił nawet nie wie jak wiele zawdzięcza bp Frankowskiemu.
+0-0
Wtorek, 9 czerwca 2009 r. godz. 14:32
~Włochaty
z tego co wiem na cmentarzu w Stalowej Woli robi się ciasno więc może obok nowego kościoła pasowało by cmentarz otworzyć ;)
+0-0
Wtorek, 9 czerwca 2009 r. godz. 07:48
~Katolik obuzony.
Najpierw powina zajac sie policja tymi co nielegalnie wtargnely na tereny panstwowe i pod okna mieszkancow bo prawo jest jedne dla kleru i obywateli ,jesli wolno tak robic klerowi i nie ponosi kosekwencj to co sie dziwic ze ludzie pisz ,maluja ,niech ten glupi kler wkoncu cos zrozumie ze spoleczenstwo juz niejest takie glupie jak sobie wyobraza kler,dosc meki jego i nie mozna mowic ze reka boska go dosiegnie bo ciebie terz klerze dosiegnie ty jestes z innej gliny tak sie nie robi bo juz sklociles cale spoleczenstwo zrozum ze ludzie niechca tego kosciolka na tym osiedlu i nie idz po trupach bo ludzie sie odwroca od ciebie i kasy nie bedzie . Tak ze posze o usznowanie wiekszosci ludzi tego osiedla.A Pana Prezydenta prosimy bo go sznujemy o nie wydawania zadnych decyzji na dudowe swiatyni placimy podatki i mamy swje glosy . dziekuje .KPINA co KLER wyprawia , w tym miescie .
+0-0
Wtorek, 9 czerwca 2009 r. godz. 07:22
~Egon
Raczej nie był to nikt ze Stalowej bo napisał CHWDP a nie CHWDW. Stawiam na kibica Wisły który nawet nie wiedział ze to coś to kapliczko/ołtarz.
+0-0
Poniedziałek, 8 czerwca 2009 r. godz. 22:17
~Ada
No i co się dziwią, sami wprowacdzili taką partyzantkę to niech nie oczekują szacunku. Jeśli ten kościół stanie to będzie zniewazany przez najbliższe 50 lat. A Warchoł z Frankowskim niech wrócą do pisma świętego bo bawią się jak faryzeusze, jak ludzie którzy zamiast modlić się w zaciszu domu wybiegają na pokaz robić procesje, budować corazto większe świątynie... Obłuda i tyle. Ale chcą wojny, będą ją mieli, ludzie im nie zapomną.
+0-0
Poniedziałek, 8 czerwca 2009 r. godz. 22:05
~Rafal
Po co wiecej kosciolow jak juz jest duzo, jestem za likwidacja wszelakich samowoli budowlanych. Akty wandalizmu trzeba tepic surowo jednak jesli jest to na nielegalnym obiekcie to inna sprawa.
+0-0
Poniedziałek, 8 czerwca 2009 r. godz. 17:58
~Ala
To co się stało jest karygodne. Natomiast jeśli chodzi o budowę kościoła to jeśli Kościół miałby odpowiednie pozwolenia nie byłoby problemu a tak samowola - i tym sobie nie zjedna ludzi a tym bardziej młodych dla których ważny jest dobry przykład.
+0-0
Poniedziałek, 8 czerwca 2009 r. godz. 17:08
~stalówka
Biskup Frankowski wprowadza wszystkich w błąd mówiac, że Stalowa Wola nie chce kościoła. Stalowa Wola nie chce żeby to było robione w taki sposób w jaki to biskup uczynił. Pan prezydent tez nie powiedział, ze on mówi nie kościołowi w Stalowej, on mówi nie takiemu postawieniu sprawy jak to miało miejsce. Jak można na nie swojej działce uprawiać taką samowolkę, nie mogę tego zrozumieć.
+0-0
Poniedziałek, 8 czerwca 2009 r. godz. 17:04
~podpisano
W Stalowej Woli jest już dużo kościołów. Nie trzeba więcej - chyba nikt nie ma problemu z dojściem do odpowiedniej parafii. Chuligańskie wybryki są rzeczywiście złym rozwiązaniem, które należy potępić. Policja powinna zająć się tą sprawą. Sprawę rozwiązałbym inaczej. Po prostu nic tam nie budujmy - niech wzgórze zostanie miejscem kultu na specjalne okoliczności. Szkoda niszczyć zieleń!!! Na pewno uda się uzyskać poparcie ekologów. Kapliczkę rozebrać, krzyż zostawić. Tam można się gromadzić podczas niektórych uroczystości w roku liturgicznym, np. podczas drogi krzyżowej, Bożego Ciała...
+0-0
Poniedziałek, 8 czerwca 2009 r. godz. 14:35
~Hmmm
Sting - nic nie zrozumiałem z Twojej wypowiedzi. W jakich czasach wy żyjecie ? jaka kara boska ? Jak to czytam to się zastanawiam w jakim ciemnogrodzie żyje :/
+0-0
Poniedziałek, 8 czerwca 2009 r. godz. 14:21
~piraja
Przy wpajaniu ludziom tego, co moralnie słuszne, kaznodzieje powinni zdobyć się na odwagę i odrzucić doktrynę osobowego Boga, to znaczy nie powoływać się dłużej na owo źródło strachu i nadziei, dzięki któremu w przeszłości kapłani skupiali w swych rękach tak ogromną władzę.
+0-0
Poniedziałek, 8 czerwca 2009 r. godz. 13:57
~Sting 2
Absolwent katolickiej (sic!) uczelni, nazywa postawienie krzyża skandalem. Takie wypowiedzi stanowią niejako przyzwolenie do tego typu chuligańskich wybryków. Cała sprawa rozbija się o wartość umowy słownej. Przed wojną była ona traktowana na równi z pisemną. Ta zasada obowiązuje nadal, ale jak widać -tylko teoretycznie. Jeżeli coś się obiecało przed wyborami, a później zmienia się plany, to nie należy się dziwić działaniom czynionym przez drugą stronę. "Stalprzem" zamiast wznosić apartamentowiec, wybuduje kościół. "Wilk będzie syty i owca cała".
+0-0
Poniedziałek, 8 czerwca 2009 r. godz. 13:16
~Dana
Czy może mi ktoś powiedzieć w jaki sposób "zbeszczeszczono" krzyż? Nic takiego raczej nie zauważyłam.
+0-0
Poniedziałek, 8 czerwca 2009 r. godz. 13:00
~Beti/
Straszne. Za takie czyny czeka wielka kara. Wiem bo znałam osoby które zbeszcześciły stary krzyż i kapilczkę. Umierały w mękach. Stalowa Wola silna Bogiem. Ten napis był aktualny kilka lat temu.Oby kara Boża nie przeszła nad naszym miastem.
+0-0
Poniedziałek, 8 czerwca 2009 r. godz. 12:02
~pawel
jak frankowski nie rozumie ze ma rozebrac kapliczke i krzyz to trzeba mu to jakos wytlumaczyc. uwazam ze kazdy sposob jest dobry. najlepszym jednak wydaj sie pociecie jej na kawalki i wysypanie pod drzwiami plebani zeby sobie sami posprzatali ten burdel. A swoja droga panie prezydencie skoro jest pan takim przeciwnikiem budowy kosciola to dlaczego nie nakaze pan posprzatania miejskiego terenu po ktorym walaja sie jakies drewniane szalasy. pokaz pan ze masz pan jaja i nie podlegasz pazernej wladzy koscielnej i zrob pan pozadek na miejskim terenie. wybralismy pana i teraz rzadamy zachowania porzadku w miescie
+0-0
Poniedziałek, 8 czerwca 2009 r. godz. 09:46
~Gregory
Racja - na siel chcą zrobic coś na przekór mieszkańcom i wmawiać im, "że to jest dobre". Koniec z komunistycznym postepowaniem kościoła. Oby prezydent dalej podtrzymywał swoje stanowisko. ole !
+0-0
Poniedziałek, 8 czerwca 2009 r. godz. 09:02
~bonifacy
"Wiadomość o tym, że w Stalowej Woli mieszkańcy nie chcą kościoła poszła na całą Polskę" To po co oni nadal chcą nas na siłę uszczęśliwiać ? Jak społeczeństwo mówi nie to znaczy nie!
+0-0
Poniedziałek, 8 czerwca 2009 r. godz. 01:08
~bzdyl
koloratkowi jak juz widzicie ludzie was niepotrzebują oprucz zgaji mocherów
+0-0
Poniedziałek, 8 czerwca 2009 r. godz. 00:44
~wojtek
kara cie dosiegnie i nie wazne kto ja wymierzy, boj sie malorozgarniety czlowieczku
+0-0
Poniedziałek, 8 czerwca 2009 r. godz. 00:19
~anulka
a ja sie pytam, gdzie byli rodzice???
+0-0
Poniedziałek, 8 czerwca 2009 r. godz. 00:10
~Z Młodynia
Również popieram powyższe komentarze. Zachowanie chuliganów - trzeba potępiać. Budowie kolejnego kościoła mówię stanowcze NIE. ...i też popieram prezydenta !
+0-0
Poniedziałek, 8 czerwca 2009 r. godz. 00:05
~Mieszkaniec
Potępiam takie zachowanie. Jestem przeciwnikiem postawienia tam Kościoła ale takie zachowanie jest karygodne. Nie wiem jakim prawem uznano, że nie trzeba tego rozebrać ale jak już tak ma być to mam nadzieję, że i tak prezydent dalej będzie stawiał na swoim i nie dopuści do budowy tam Kościoła. Nie wiem czy Pan to czyta Panie Prezydencie ale popieram Pana ! Mieszkańcy (bardzo duża część - nie wypowiadam się za wszystkich) nie chcą tam Kościoła.
+0-0
Poniedziałek, 8 czerwca 2009 r. godz. 00:00
~paulina
rowniez uwazam ze kolejny kosciol nie jest potrzebny, ale za takie cos lapy bym poucinala!!!
+0-0
Stalowka.NET - Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i okolic
Copyright 2001 - 2024 Stalowka.NET
  » O nas  » Redakcja  » Reklama  » Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone.


X Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług i realizacji potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Więcej w polityce prywatności.