Stalowa Wola Stalowa Wola: Huta Stalowa Wola
Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i Powiatu Stalowowolskiego. Najnowsze! Najszybciej!
Kamera na żywo na panoramę Stalowej Woli na skrzyżowanie Al. Jana Pawła II z ul. KEN
Nagrania audio, rozmowy z ciekawymi ludźmi
Fotografie z najważniejszych wydarzeń w Stalowej Woli
Kanał youtube.stalowka.net - Pierwsza stalowowolska telewizja internetowa
Encyklopedia miasta Stalowa Wola
Zapowiedzi zbliżających się wydarzeń kulturalnych
Baza adresowa najważniejszych firm i instytucji życia publicznego
Bezpłatna baza ogłoszeń dla mieszkańców miasta Stalowa Wola jak i Powiatu Stalowowolskiego
Twoje konto
Strona główna  Stalowa Wola / Wiadomości Sobota, 27 lipca 2024 r. Imieniny: Aureliusza, Natalii, Rudolfa
 Wiadomości lokalne
» Jak pisać o modzie? Warsztaty z Michałem Zaczyńskim
» Dziś rezygnacja, jutro nagroda?
» Będą prowadzone badania geologiczne pod nową zajezdnię autobusów miejskich
» Komunikat MZK
» Co z Białą Sobotą w Stalowej Woli?
» Komunikat Prezydenta Miasta Stalowej Woli
» Powiatowe Obchody Święta Policji
» Uwaga pasażerowie! Od 1 sierpnia zmiany z rozkładzie jazdy
» Budowa nowych placów zabaw droższa niż zakładano
» Orlik przy SLO przejdzie remont
» Skandal! - jednym słowiem określają mieszkańcy remont mostu na Pysznicę
» Pijany 52-latek kierował hyundaiem
Więcej » 
 Zasłyszane...
"Możemy spodziewać się ruchu scenicznego, tańca, gestu, scenografii, efektów świetlnych i przede wszystkim fantastycznego doznania oczyszczenia naszego sumienia bo spektakle KTO właśnie takie są".
Marek Gruchota, dyrektor Miejskiego Domu Kultury w Stalowej Woli.
 Imprezy w mieście
» Kino Letnie ’24 - lipiec
» Letnie Kino Dzieci ’24
» Finał IV Festiwalu Kultury Lasowiackiej
» Wakacyjne Warsztaty Muzyczne w MDK
» Młodzi artyści zapraszają na swoją pierwszą wystawę
» XIII Rajd Honoru
» Akcja krwiodawstwa
» Rajd Rowerowy Nie święci garnki lepią
» Wspólnie bijemy rekord Polski
» Wystawa: Rendery, Fraktale, piksele...
Więcej » 
 Fotoreportaże
Stalowa Wola: Minister Aktywów Państwowych w HSW S.A.
»Minister Aktywów Państwowych w HSW S.A.
»Zainaugurowano Dobre Granie przy Fontannie
»Krzysztof Faraś w Magurze Małastowskiej
»Krzysztof Faraś na wyścigach górskich w Prządkach
»Muzeum COP: Festiwal Wynalazków
Więcej » 
Wiadomości lokalne / Polityka i Samorządy

Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 00:06     /Magdalena Rodecka/
"Las rąk" przeciwko strefie gospodarczej. Jak wyglądały konsultacje?

9 maja 2024 roku z inicjatywy prezydenta Stalowej Woli Lucjusza Nadbereżnego, odbyły się konsultacje w sprawie powstania Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro-Park Stalowa Wola.
9 maja 2024 roku z inicjatywy prezydenta Stalowej Woli Lucjusza Nadbereżnego, odbyły się konsultacje w sprawie powstania Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro-Park Stalowa Wola.
Fot. Jacek Rodecki
9 maja 2024 roku z inicjatywy prezydenta Stalowej Woli Lucjusza Nadbereżnego, odbyły się konsultacje w sprawie powstania Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro-Park Stalowa Wola. Około 150 osób, które przybyły na spotkanie wyraziło swój sprzeciw odnośnie wycinki niemal tysiąca hektarów lasu w okresie dekady lub chciało uzyskać na ten temat więcej informacji.

PORZĄDEK MUSI BYĆ

Spotkanie miało swój określony harmonogram. Jako pierwszy głos zabrał prezydent Stalowej Woli Lucjusza Nadbereżny, któremu przemowa w sprawie uzasadnienia powstania strefy gospodarczej zajęła ponad godzinę. Następnie swoje pięć minut miał pracownik urzędu. Następnie swoje stanowiska mogli wyrazić uczestnicy spotkania mając na to trzy minuty, po tym czasie włodarz mógł zabrać głos, aby odnieść się do prawy. Pytania mogły zadawać osoby, które zapisały się na liście. Grono mieszkańców myślała, że to lista obecności. Gdy się zorientowali, że nie - zaczęła się wykreślanka.

MIASTO KONTYNUUJE TO, CO ZACZĘTO PRZESZŁO 80 LAT TEMU

Prezydent Stalowej Woli Lucjusz Nadbereżny wyjaśniał zgromadzonym na konsultacjach, że miasto Stalowa Wola ma szczególny charakter, ze względy na ograniczenia barierami naturalnymi. A te do las i rzeka San. Przestrzeń zurbanizowana wynosi zaledwie 23 procent, reszta to tereny leśne, rolnicze. - Wytworzyła się atmosfera, że temat terenu pod nową strefę gospodarczą jest tematem nowym. Od początku jawnie przekazywaliśmy, że to najważniejsze zadanie - mówił prezydent Lucjusz Nadbereżny.

Powiedziano, że w roku 2017 po zrealizowaniu budowy ulicy Centralnego Okręgu Przemysłowego i sprzedaży ostatnich działek, zdolność rozwojowa pod względem nowych inwestorów wyczerpała się. Mamy zaledwie dwa hektary do zaoferowania a to ilość niewystarczająca. Stalowa Wola podobnie jak inne gminy boryka się z kryzysem demograficznym. Tylko nowoczesne zakłady pracy i rozwój budownictwa mieszkaniowego może zatrzymać, czekającą na nas w ciągu dekady "katastrofę społeczną". Młodzi ludzie nie odnajdują się obecnie na stalowowolskim rynku pracy, chcą możliwości rozwoju, dobrych zarobków. - Jeżeli zamkniemy się w sytuacji jaka jest dzisiaj, uznamy, że jest dobrze, to ja nie będę tym, który zgasi światło jako ostatni - stwierdził prezydent. - Nie odkrywamy Ameryki. Realizujemy ten plan, który od początku powstania naszego miasta jest realizowany - dodał włodarz. Zapewnił jednocześnie, że ustawa na mocy której powstaje strefa, daje przyzwolenie na działalność określonych branż, o wysokiej specjalizacji i nieszkodliwych dla środowiska.

Mimo że w ciągu dekady może dojść do wycinku lasu, to miasto jak zaznaczył prezydent zrekompensowało przyszłe wylesienie, kupując na rzecz Lasów Państwowych tereny leśne w różnych częściach Polski od prywatnych właścicieli. Z kolei za pośrednictwem radnych miejskich podjęto 107 decyzji od 2018 roku, czyniąc milowy krok do realizacji tej właśnie inwestycji.

ZIELONE ŚWIATŁO DLA EURO-PARKU ZAŚWIECONO PRZY URNACH

W trakcie kampanii samorządowej do mieszkańców trafiła gazetka wyborcza prezydenta, gdzie pod tytułem "Nowy horyzont rozwoju Stalowej Woli" przedstawił plany, fakty i mity o strefie gospodarczej. Zwycięstwo w pierwszej turze oraz poparcie ponad 70% wyborców, daje mu mandat do realizacji Strategicznego Parku Inwestycyjnego. Zdaniem Nadbereżnego negatywna kampania wokół nowej strefy wytworzyła się w trakcie kampanii wyborczej. Tymczasem tylko w projektach drogowych realizowanych na "strefie" jest zaangażowane ponad pół miliarda złotych. Na pytanie, kto chciałby, aby w takiej sytuacji strefa nie powstała, osoby będące na sali podniosły ręce, tworząc symboliczny "las rąk".

Prezydent Lucjusz Nadbereżny stwierdził, że na przestrzeni lat zostało zaangażowanych tyle środków, że od tego projektu nie da się odstąpić. Ze swojej strony zapewnił, że będzie zachęcał Radę Miasta, aby ta zobowiązała go w uchwale wykonawczej, że nie zostanie wycięte żadne drzewo, dopóki nie będzie konkretnego inwestora. Ponadto zaapelował o wspólną z Lasami Państwowymi ochronę lasów wokół Stalowej Woli. Nie będzie też oszczędzania ze strony gminy, miejskiego budżetu na przesiedlenie gatunków żyjących w lasach wytypowanych pod wycinkę. Z kolei na terenie miasta będzie sadzona liczona w tysiące liczba drzew, krzewów i bylin.

(NIE) WIERZCIE POLITYKOM

Obecni na spotkaniu mieszkańcy Stalowej Woli i gminy Pysznica nie byli zachwyceni pomysłem prezydenta. Zdaniem niektórych w tej sprawie powinno się odbyć referendum.

Pan Ryszard, jeden z uczestników spotkania powiedział, że nie zgadza się z pochopną wycinką lasów. Ponadto inwestor powinien być krajowy, a nie płacić podatki w Korei. U nas pozostanie tylko "smród, brud i nędza pracownika". Pochwalił natomiast Park Zimnej Wody. Zdaniem pana Krzysztofa młodzi wyjeżdżają bo nie ma szkolnictwa wyższego na odpowiednim poziomie.

W imieniu mieszkańców osiedla Hutnik głos zabrał radny Andrzej Dorosz, który będzie w imieniu mieszkańców organizował spotkanie, między innymi w kwestii montażu wysoko specjalizowanych czujników badania jakości powietrza.

Zdaniem pana Piotra w Stalowej Woli występuje deficyt siły roboczej. Duże firmy będą się lokować tam gdzie są uczelnie, studenci i drogi szybkiego ruchu. Co więcej, pieniądze nie są najważniejsze. Najważniejsze jest zdrowie i obcowanie z naturą, a natura to drzewa.

Jednym z ciekawszych głosów była opinia pana Jakuba, który zaistniałą sytuację zobrazował jako "efekt Dunninga-Krugera", gdzie naprawdę posiadający wiedzę zwykli ludzie nie doceniają swej kompetencji. Zwrócił on uwagę na to, że prezydent Lucjusz Nadbereżny mówi o bajońskich sumach, zakrzykując nimi rzeczywistość podczas gdy mieszkańców w ekspresowym tempie ubywa. Ludzie są zmęczenie opowieściami o sukcesach, podczas gdy rzeczywistość wygląda zupełnie inaczej. W pewnym momencie poprosił uczestników spotkania, kto jest za tym, aby wyciąć 1000 hektarów lasu? Nikt nie podniósł ręki, nawet prezydent...

Spotkanie miało się zakończyć około godziny 22:00.
Zdjęcia
9 maja 2024 roku z inicjatywy prezydenta Stalowej Woli Lucjusza Nadbereżnego, odbyły się konsultacje w sprawie powstania Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro-Park Stalowa Wola.9 maja 2024 roku z inicjatywy prezydenta Stalowej Woli Lucjusza Nadbereżnego, odbyły się konsultacje w sprawie powstania Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro-Park Stalowa Wola.9 maja 2024 roku z inicjatywy prezydenta Stalowej Woli Lucjusza Nadbereżnego, odbyły się konsultacje w sprawie powstania Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro-Park Stalowa Wola.
9 maja 2024 roku z inicjatywy prezydenta Stalowej Woli Lucjusza Nadbereżnego, odbyły się konsultacje w sprawie powstania Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro-Park Stalowa Wola.9 maja 2024 roku z inicjatywy prezydenta Stalowej Woli Lucjusza Nadbereżnego, odbyły się konsultacje w sprawie powstania Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro-Park Stalowa Wola.9 maja 2024 roku z inicjatywy prezydenta Stalowej Woli Lucjusza Nadbereżnego, odbyły się konsultacje w sprawie powstania Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro-Park Stalowa Wola.
9 maja 2024 roku z inicjatywy prezydenta Stalowej Woli Lucjusza Nadbereżnego, odbyły się konsultacje w sprawie powstania Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro-Park Stalowa Wola.9 maja 2024 roku z inicjatywy prezydenta Stalowej Woli Lucjusza Nadbereżnego, odbyły się konsultacje w sprawie powstania Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro-Park Stalowa Wola.9 maja 2024 roku z inicjatywy prezydenta Stalowej Woli Lucjusza Nadbereżnego, odbyły się konsultacje w sprawie powstania Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro-Park Stalowa Wola.
9 maja 2024 roku z inicjatywy prezydenta Stalowej Woli Lucjusza Nadbereżnego, odbyły się konsultacje w sprawie powstania Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro-Park Stalowa Wola.9 maja 2024 roku z inicjatywy prezydenta Stalowej Woli Lucjusza Nadbereżnego, odbyły się konsultacje w sprawie powstania Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro-Park Stalowa Wola.9 maja 2024 roku z inicjatywy prezydenta Stalowej Woli Lucjusza Nadbereżnego, odbyły się konsultacje w sprawie powstania Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro-Park Stalowa Wola.
9 maja 2024 roku z inicjatywy prezydenta Stalowej Woli Lucjusza Nadbereżnego, odbyły się konsultacje w sprawie powstania Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro-Park Stalowa Wola.9 maja 2024 roku z inicjatywy prezydenta Stalowej Woli Lucjusza Nadbereżnego, odbyły się konsultacje w sprawie powstania Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro-Park Stalowa Wola.9 maja 2024 roku z inicjatywy prezydenta Stalowej Woli Lucjusza Nadbereżnego, odbyły się konsultacje w sprawie powstania Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro-Park Stalowa Wola.
9 maja 2024 roku z inicjatywy prezydenta Stalowej Woli Lucjusza Nadbereżnego, odbyły się konsultacje w sprawie powstania Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro-Park Stalowa Wola.9 maja 2024 roku z inicjatywy prezydenta Stalowej Woli Lucjusza Nadbereżnego, odbyły się konsultacje w sprawie powstania Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro-Park Stalowa Wola.9 maja 2024 roku z inicjatywy prezydenta Stalowej Woli Lucjusza Nadbereżnego, odbyły się konsultacje w sprawie powstania Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro-Park Stalowa Wola.
9 maja 2024 roku z inicjatywy prezydenta Stalowej Woli Lucjusza Nadbereżnego, odbyły się konsultacje w sprawie powstania Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro-Park Stalowa Wola.9 maja 2024 roku z inicjatywy prezydenta Stalowej Woli Lucjusza Nadbereżnego, odbyły się konsultacje w sprawie powstania Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro-Park Stalowa Wola.9 maja 2024 roku z inicjatywy prezydenta Stalowej Woli Lucjusza Nadbereżnego, odbyły się konsultacje w sprawie powstania Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro-Park Stalowa Wola.
9 maja 2024 roku z inicjatywy prezydenta Stalowej Woli Lucjusza Nadbereżnego, odbyły się konsultacje w sprawie powstania Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro-Park Stalowa Wola.9 maja 2024 roku z inicjatywy prezydenta Stalowej Woli Lucjusza Nadbereżnego, odbyły się konsultacje w sprawie powstania Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro-Park Stalowa Wola.9 maja 2024 roku z inicjatywy prezydenta Stalowej Woli Lucjusza Nadbereżnego, odbyły się konsultacje w sprawie powstania Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro-Park Stalowa Wola.
9 maja 2024 roku z inicjatywy prezydenta Stalowej Woli Lucjusza Nadbereżnego, odbyły się konsultacje w sprawie powstania Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro-Park Stalowa Wola.9 maja 2024 roku z inicjatywy prezydenta Stalowej Woli Lucjusza Nadbereżnego, odbyły się konsultacje w sprawie powstania Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro-Park Stalowa Wola.9 maja 2024 roku z inicjatywy prezydenta Stalowej Woli Lucjusza Nadbereżnego, odbyły się konsultacje w sprawie powstania Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro-Park Stalowa Wola.
9 maja 2024 roku z inicjatywy prezydenta Stalowej Woli Lucjusza Nadbereżnego, odbyły się konsultacje w sprawie powstania Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro-Park Stalowa Wola.9 maja 2024 roku z inicjatywy prezydenta Stalowej Woli Lucjusza Nadbereżnego, odbyły się konsultacje w sprawie powstania Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro-Park Stalowa Wola.9 maja 2024 roku z inicjatywy prezydenta Stalowej Woli Lucjusza Nadbereżnego, odbyły się konsultacje w sprawie powstania Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro-Park Stalowa Wola.

Strona do druku Drukuj artykuł    

Jeżeli masz jakieś ciekawe informacje, chcesz przekazać coś ważnego,
coś interesującego, nie wahaj się - napisz do nas: redakcja@stalowka.net

Dodaj komentarz do artykułu »  

Środa, 15 maja 2024 r. godz. 11:43
~Aamon
Lasy należy chronić, a najlepiej bo tu Podkarpacie zawierzyć jakiemuś bóstwu... Osobną sprawą którą chcę tu poruszyć to fakt zniknięcia drzew na ul. Popiełuszki co w kontekście zbliżającego się święta kościelnego komplikuje powieszenie pociętych szmat... Widziałem też w poprzednich latach jak do budowy tzw. stacji były wykorzystywane ścięte młode brzóski... Policja powinna wyjaśnić w jaki sposób one się tam znalazły, kto je ściął, czy miał pozwolenie i.t.d. ... Również władze miasta (prezydent, kler)mogły by zadziałać aby jak dawniej bywało parafianie chodzili w koło kościoła co będzie korzystne dla miasta bo trzeba potem sprzątać ulice a organizator nie poczuwa się do zapłaty za przywrócenie do czystości ulic...
+0-0
Czwartek, 16 maja 2024 r. godz. 20:07
~Hiacynta B.
Sorry... pani(e) "xD" ale nie mam zupelnie nic wspolnego z osoba, ktora tutaj (czesto) wystepuje podpisujac sie "Aamon". Nie rozumiem, wiec pana/pani wpisu.
+0-0
Czwartek, 16 maja 2024 r. godz. 09:23
~xD
Gość sam sobie odpowiada. Spoko klimat :D
+0-0
Środa, 15 maja 2024 r. godz. 23:04
~Hiacynta B.
To prawda !
+0-0
Wtorek, 14 maja 2024 r. godz. 13:28
~graźka
Na tym ostatnim zdjęciu to gośc się modli czy robi coś innego.
+0-0
Piątek, 24 maja 2024 r. godz. 19:50
~Jogo
Może się zastanawia - jak posadzą Obajtka to i mnie mogą...
+0-0
Środa, 15 maja 2024 r. godz. 12:58
~Gg
Na tyle was prymitywy stać ?
+0-0
Wtorek, 14 maja 2024 r. godz. 17:31
~Mentalny Skansen
Zastanawia sie dokad uciec...
+0-0
Wtorek, 14 maja 2024 r. godz. 06:53
~dawniej stalowiak
porąbany grajdoł
+0-0
Wtorek, 14 maja 2024 r. godz. 03:11
~sowa
A ja sobie myślę tak, że te niby konsultacje po podjętej decyzji mogą służyć jako wycofanie się z całego pomysłu - niby to uwzględnienie głosu wyborców - aby częściowo chociaż uratować swój honor i swego ":podpowiadacza".
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 20:33
~smaki i niesmaki
No to ile tych inwestorow (chetnych do tej "strefy") juz mamy? Panie prezydencie - prosze wymienic chocby dwoch, trzech!
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 18:40
~b
Jest moja zgoda na wycinkę.....
+0-1
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 20:08
~Hutnicza
To ty, "cezarze" Lucjuszu Utracjuszu?
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 17:24
~Stan
Te konsultacje to zwykła "ściema".Decyzje już dawno został podjęte.
+1-0
Czwartek, 16 maja 2024 r. godz. 20:08
~Koryto Tylko Dla Swoich
Decyzje jeszcze mozna zmodyfikowac...
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 16:48
~apel o rozum
Las rąk /tzn wszyscy radni / był także, gdy przegłosowali pomysł prezydenta. TYLKO, że jak oznajmili niektórzy z nich po fakcie nie znali uwarunkowań tzn nie wiedzieli za czym głosują. Po co więc nam tacy radni. Można zapytać kilku na targu w sobotę i będzie bardziej wiarygodnie.
+0-0
Wtorek, 14 maja 2024 r. godz. 02:54
~Liverpool
Ten prezydent kiedys w koncu ucieknie ze Stalowej Woli, a wam zostanie smrod i zatrute powietrze!
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 15:44
~yes
wagony produkować czas
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 16:49
~czas
Na budowę schronów też czas i to najwyższy!!!!!!!
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 15:25
~D
Chciałam zapytać, jak to jest?? My wycinamy 1000h lasów, po czym STW kupuje dla nadleśnictwa w zamian za tą wycinkę tyleż terenów zalesionych. Bilans dla leśników się zgadza, ale pod względem wycinki już mniej. Jak zostało 1000 hektarów wycięte, tak nic w zamian nie posadzono, bo leśniki dostali tereny z lasem.
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 15:22
~HMMMM
Ja nie wiem czemu nie można szukać zakładów przyjaznych środowisku, nie wyczerpujących nam wody w Sanie, zakładów, które dadzą pracę kobietom? Np szwalnie, zakłady samochodowe, rowerowe, fabryki szkła - teraz jest chyba trend szklano-butelkowy? Jest tyle pomysłów, że głowa mała. Bloki się mają budować, czy nie można czegoś produkować u nas żeby powstało to co ma powstać w STW? Jeszcze dodam, że brak lekarzy i pielęgniarek, może jakaś uczelnia?
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 13:37
~BIG
Jeden Nexilis już postawili ....
+0-0
Wtorek, 14 maja 2024 r. godz. 07:36
~Dziadek HSW
No jak nie wypaliło mydlenie oczu bajkami o poborze wody z Sanu, potem z kanału zrzutowego elektrowni to się muszą zwijać. Prawda jest taka że tak "hitechowa" fabryczka nie została przyjęta nigdzie w Europie z powodu swojej toksyczności i gigantycznego zużycia wody pitnej. W Gliwicach ich ludzie pogonili jak się dowiedzieli ze fabryka ma mieć podłączony rurociąg z wodą pitną o średnicy 1 m. A zakładając średnią prędkość przepływu 1m/s daje nam to prawie 50 tysięcy litrów na MINUTĘ! Moment by nam osuszyli źródła wody. A syf poprodukcyjny zrzucali by do Sanu bo Huciana oczyszczalnia nie przerobi takiej ilości ścieków, nawet jakby miejska jej pomagała. Więc cieszmy się że jednak nie wypalił ten truciciel. Lepiej było zbudować kolejny zakład w ramach PGZ, na przykład fabrykę silników, choćby na licencji.
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 13:47
~Somsiad
I powoli już go zamykają...
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 13:28
~Edward
Garstka zmanipulowanych i naiwnych, a nie las rąk. Co tam robią osoby spoza Stalowej Woli, to już zupełnie nie rozumiem.
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 22:13
~Kierownik Cyrku w Budowie
Niewiele wiec zrozumiales... niestety.
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 11:43
~Ferdek z Poniatowskiego
Niedługo zobaczycie platfusy las pisowskich rąk w PE i wasz zielony ład pójdzie siem rąbać, he he he. Chyba Ursula wezwie rudego na dywanik i choć na chwilę odetchnie Polska od niego, he he he
+0-0
Wtorek, 14 maja 2024 r. godz. 10:49
~Piotr
Te kierownik, z kim ma rozmawiać ? Z tobą ? hehehhehe dobre :-) zapodaj żarta jeszcze jakiegoś...
+0-0
Wtorek, 14 maja 2024 r. godz. 10:00
~xD
A ty co się rzucasz ? Kolejny ułomny ? To miejsce od dawna nie jest do rozmawiania - nie osłabiaj mnie.
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 22:11
~Kierownik Cyrku w Budowie
A ty (xD) umiesz napisac cokolwiek na temat i do rzeczy? Czy jedyne na co cie stac, biedaku, to "odbijanie pileczki"?
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 12:52
~xD
Ty poniżej - a zastanawiałeś się nad tym, czy ty nie jesteś ułomny ?
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 12:12
~Stanley
Wielu jest ludzi ułomnych których znam ale tak ułomnego umysłowo jak ty nie spotkałem nigdy
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 11:31
~Tak to wygląda
Sk Nexilis jako ostatnia firma budująca zakłady w mieście. Skoro do pracy w Stalowej Woli ściąga się Hindusów, którzy ostatnio wysadzili mieszkanie czy Ukraińców tzn. że kolejne firmy produkcyjne nie mają racji bytu na naszym terenie. Nie chcemy zrobić ze Stalowej Woli "Pakistanu".
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 09:56
~realia
Każdy chciałby mieć pracę,dobrze zaopatrzone sklepy i wszelkie udogodnienia jakie niesie ze sobą cywilizacja,ale wokół siebie to mieć zielony gaj. To gdzie ten przemysł ma być? Na Marsie? No ale co wtedy z dojazdami do pracy? Większości rzeczy nie da się zrobić w domu laptopem
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 22:10
~Kierownik Cyrku w Budowie
Problem w tym, ze to bedzie wyjatkowo "brudny" przemysl! To nie bedzie zaden "high-tech"!!
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 09:43
~rolo
Rozwój Stalowej Woli to fikcja. Brak rąk do pracy - czyli zwykłych roboli za najniższą krajową. Bardziej myślący młodzi ludzie uciekli z miasta już dawno i figurują w urzedzie tylko na papierze. Mały być nowe inwestycje i mieszkania dla młodych, a co mamy?
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 06:24
~Edek
Żaden "las rąk". Kilkunsstu eko świrów wspomaganych przez stalowowolskich opozycjonistów, którzy tylko przypomnę GŁOSOWALI ZA STREFĄ. Po prostu hucpa. Nie podoba się? Won z miasta! .
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 22:08
~Aluminiowo i Miedziano
Zycze, ci "Edku" powietrza pelnego zanieczyszczen. Ty pewnie bedziesz czul sie dobrze w takiej atmosferze!
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 08:42
~proste
jak żeś nie przyszedł to oddałeś głos innym co przyszli i zadecydowali w 100% podnosząc łapy że nikt ie chce strefy
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 06:56
~BYD
Z tego co kojarzę w mieście mieszka załóżmy około 50 000 ludzi. Gdzie oni są ? Ja widzę kilkunastu. Wnioski same się nasuwają. BTW z tych kilkunastu paru w ogóle tu nie mieszka. WTF ? Przy okazji jako mieszkaniec nie życzę sobie, żeby ktoś za mnie się wypowiadał i decydował o rzeczach mniej lub bardziej ważnych, tym bardziej, że mandatu do tego nie dostał. Chyba w tym przypadku zadziałałaby ulica ?
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 02:12
~bajki z mchu i paproci
Jak do tej pory ta "strefa' to jedno wielkie "science-fiction"... niestety !
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 01:50
~gorszy-sort
"Mimo że w ciągu dekady może dojść do wycinku lasu, to miasto jak zaznaczył prezydent zrekompensowało przyszłe wylesienie, kupując na rzecz Lasów Państwowych tereny leśne w różnych częściach Polski od prywatnych właścicieli." - Bez sensu! To nas nie uratuje...
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 23:34
~Kuchciński LOT
Zaczyna być widać jak łódka propagandy sukcesów ,powoli nabiera wody. Nikomu nie życzę chce żeby Stalowa się rozwijała ale nie kosztem wycinki tak dużej ilości drzew.
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 08:39
~osiedle hutnik
i kosztem zdrowia ludności, my nie chcemy kolejnego śmierdzącego glonami osadnika stawów z tablicą Mendelejewa a taki się szykuje za płotem koreańczyka, ciekawe czemu akurat tam a nie za hałdą pyłów?
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 22:57
~Orzeł
Wszystko by się dało zrobić z sensem gdyby firmy były Polskie i zdrowe dla mieszkańców, a przede wszystkim urzędnicy szanowali własność prywatną i nie wykraczali z szkodliwym oddziaływaniem poza te 1000 ha, a tak to nic nie będzie i to nie z winy mieszkańców - najwidoczniej chcą utrącić strefę bo wszystko na to wskazuje
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 00:55
~nocne piwo
Jak do tej pory - to nie widac inwestorow na setki hektarow powierzchni!
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 22:29
~re
Specustawa miała służyć Polsce i Polakom a tu wyprzedaż majątku zagranicy z niekorzyścią dla mieszkańców. Na pytanie to z czego gmina ma żyć - odp była że nie z opodtakowania zakładów tylko z składek pracowników i to nie wysokowykwalfikowanych. Mało co sie nie pobili wtedy. Tu nie jest spełniony podstawowy cel ustawy sejmowej. To kolejny rozbiór Polski w biały dzień.
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 21:51
~Ferdek z Poniatowskiego
Stalwianie! Jak nie wiecie jak postąpić to dam wam radę. Zróbcie odwrotnie niż platfusy i będzie to dobra decyzja.
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 22:05
~Kierownik Cyrku w Budowie
Ten PiSowski fanatyk (FERDEK) znowu rozmawia sam ze soba?
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 18:42
~Ferdek z Poniatowskiego
Ale Błędzie piszesz bez składu i ładu, jakby nie stąd…A najwięcej lewactwa w Europie to jest u Helmutów, a po drugiej stronie Atlantyku to w Kanadzie. To albo stąd, albo stamtąd piszesz bez składu i ładu…
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 15:47
~Error
Jako Ferdek piszesz prawą ręką a jako wiatrak lewą. Nie wie prawica co robi Lewica. A Kazań słucham i pismo czytam ze zrozumieniem. Wam wiatraki to kumacie jak wam wygodnie.
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 11:59
~Ferdek z Poniatowskiego
Brawo Wiatrak! Error jak lewak jest w błędzie, he he he. A to jego "słuchanie słowa Bożego" to na wszelki wypadek, a nuż siem uda trafić do Światłości, ale nie wystarczy słuchać… Trzeba je wypełniać służąc ludziom i wspierać dobro, a nie lewackie zło.
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 11:33
~Wiatrak
@Error… a ty jakie masz argumenty, że chodzisz do kościoła i słuchasz słowa Bożego? To żadne argumenty lewaku, bo ideologia lewacka, którą popierasz sprowadza nieszczęścia na ludzi, przynosi śmierć nienarodzonym i popiera agresję LGBTQ. Przypomnij sobie co Bart Staszewski wyprawiał… Nie bądź więc taki dumny z siebie. Ja też słucham słowa Bożego, ale nie zamierzam być naiwnym i nastawiać Wam swoich policzków. Bo obrona przed Waszym złem jest moim prawem.
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 09:34
~Erorr
Jeśli brakuje ci argumentów a prawda w oczy kole to rzucasz urok na delikwenta w sflaczałym stylu. "Farbowany lis"? Życie się toczy pomiędzy bielą a czernią. Tobie żadne deklaracje nie pomogą. Św. Augustyn się kłania. Przejrzyj wreszcie.
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 23:50
~Wiatrak
@Error…farbowany lis z Ciebie…
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 22:06
~Error
Jestem lewak. Chodzę do kościoła, spowiadam się i słucham słowa Bożego. I tam słyszę: dostałeś w jeden policzek, nadstaw drugi. Ty nic nie musisz robić na odwrót, boś utopiony w barbarzyńskim: "oko za oko". Tak to jesteś "Bogiem silny".
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 21:32
~CYMES
DO wszystkich zwolenników wycinki; NALEŻAŁO PRZYJŚĆ NA SPOTKANIE I WYDOBYĆ GŁOS W TEJ SPRAWIE.
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 20:52
~Kokos
Porobić wszędzie pastwiska i wpuścić na nie krowy w ilości nie ograniczonej przynajmniej POLSKA i Polacy będą mieli mleko proste a kartofla to chyba każdy potrafi posadzić pozdrowienia dla przeciwników CPK i stalowowolskiego rozwoju przemysłu i biznesu
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 10:11
~Kokos
Ananasowce też nie są złe tylko mało cienia dają
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 22:07
~Ananas
I jeszcze zasadzić należy palmy kokosowe.
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 20:44
~boby
Tak proszę wycinać jak jest taka potrzeba !!! Proszę ignorować nawiedzonych......
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 21:09
~Zastanawiam się
Czy tu napewno chodzi o jakość życia mieszkancow?Czy o paniczne wyprzedanie działek bo brakuje kasy w budżecie miasta a długi się same nie spłaca? A banki bez końca kredytów nie udzielają? Bo z tego co obserwuje to im więcej tych "inwestycji " tym więcej moich znajomych pracuje w Stalowej ale mieszkać tu nie chce, bo hałas, bo smród, bo smog. Sama od jakiegoś czasu walczę z migrenami i coraz częściej myślę że szum nocny z huty ktory utrudnia odpoczynek nie wpływa korzystnie na zdrowie.
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 20:29
~nnn
Nie dla wycinki tych pięknych lasów. tak, stalowa się wyludnia. trzeba było nie sprzedawać huty, tylko ją rozwijać. Elektrownia jest, ale też jakoś nic nie idzie do przodu (raczej ciągle do tyłu). Zagospodarować łąki w lasach i otworzyć schronisko dla zwierząt gdzie będą mieć gdzie pobiegać, schronić się w cieniu lasu, zatrudnić w nim zootechników, techników wet, by zwierzęta miały właściwą opiekę, szkolenie by łatwo było je adoptować. otworzyć straż leśną konną, by nie zakłócając spokoju dzikiej zwierzyny patrolować teren, identyfikować grasujące w lasach quady, crossy itp. jako bazę patrolu konnego wykorzystać stary PGR w charzewicach zanim wszystko się zawali, a to ważny element historii Stalowej, albo niech miasto otworzy tam ośrodek jeździecki by kontynuować tradycję Lubmirskich (hodowców utalentowanych koni, których sukcesy zapisały się grubym drukiem w historii hodowli i wyścigów. może przy tym powstać szkoła rolnicza (upss zapomniałam, że osoba z wykształceniem rolniczym nie może być w polsce rolnikiem dzięki PiS, bo nie może kupić ziemi).
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 20:19
~Von Baton
Jeżeli lemingi są przeciw to trzeba popierać projekt bo jest w interesie RP, niestety smutna refleksja z ostatnich miesięcy rządów tej bandy abnegatów ...
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 02:08
~Wasze Lustro
Masowa wycinka drzew "w interesie RP"? Ale z cala pewnoscia NIE w interesie mieszkancow Stalowej Woli i okolicznych wsi.
+1-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 20:56
~Pytam???
Czyli wyprzedaż polskiej ziemi obcym inwestorom już nie przeszkadza? Nagle prywatyzacja jest okey?
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 19:33
~WiN
Po zapoznaniu się z opinią mam nadzieję że mimo wszystko inwestycje ruszą. Z grzybków i borówek miasto się nie rozwinie.
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 18:49
~Lilka
Oglądam w tej chwili "Kiermasz dobrej książki " /Gadowski, Sumliński / z wielkim zainteresowaniem. Odkąd oglądam takie wypowiedzi na YOU TUBE zaniedbuję wszelkie obowiązki ciągle przypalam garnki na gazie / Myślę, że dlatego na forach uaktywniła się sfora sklonowanych ferdków, czy olków w obronie tego, w co sami nie wierzą. . Stąd wniosek, że Ruch Obrony Polaków zyskuje popracie.
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 17:49
~stalowowolanin
miasto sie wyludnia bo m.in. ludzie wola miec w domu jednego pieska lub kilka zamiast dzieci.
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 19:27
~Mentalny Skansen
Wyludnia sie, bo ludzie uciekaja z tego grajdolka!
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 17:11
~Ferdek z Poniatowskiego
A teraz zamknijcie oczy Stalwianie i wyobraźcie sobie pożary lasów wokół naszej Stalówki…żadnej strefy buforowej, no może poza Sanem. A jakby tak pożar siem przeniósł na tereny huty? Brrr, wciąż mam widok dymów nad Warszawą… A lata coraz bardziej upalne i dzikusy ze wschodu kie śpią…
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 21:13
~Pytam???
I ile pożarów było w lesie wokol naszego miasta w ostatnich 100 latach? A lasów było więcej i już przez ostatnich kilka lat sporo wycięto więc spokojnie zagrożenie pożaru już spadło.
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 16:50
~Ferdek z Poniatowskiego
Jak PiS powróci do władzy to będzie i rozwój i lasy, i dużo kasy ze zwrotu inwestycji.
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 18:39
~Wielka Fabryka Masek
PiSowskie "obietnice"? Ha, ha... mam zero zaufania do tych ludzi!
+1-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 16:39
~jasio
byla swietna okazja by zielonych wylapac i przesiedlic do lasu , a gdyby opuscili las to ciac i o nic nie pytac
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 18:51
~zatruta okolica
Tu chodzi o zdrowie i zycie ludzi, ignorancie!!!
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 18:17
~Prawy do lewego
Ale z ciebie Rumcajs nie żaden jasio
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 15:17
~Harford
Miasto jest zadłużone , Albo Oliwia szuka pieniędzy żeby spłacić długi w tym miasto jest obciążone najprościej wyciąć 10 km² lasu sprzedać drzewo i sprzedać Działki które powstały na tym terenie i koniec inwestycji
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 18:43
~Ferdek z Poniatowskiego
Ajwach, ajwach, tylko Helmuty mogą pomóc w tym zadłużeniu w zamian za niewycinanie, czyli nie rozwijanie regionu, ajwach…
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 13:33
~Irek
Jaka konkluzja? Las zostaje czy nie? Strefa przemysłowa NIBYLANDIA (inwestorzy NIBY są ale nikt ich nie widział) do kasacji? Miasto zbankrutuje bez sprzedaży działek? Prezydent Nadbereżny do dymisji za rzeź lasów? Czy na spotkaniu zapadła jakaś decyzja czy tylko Prezydent miasta chciał się podzielić z mieszkańcami odpowiedzialnością za już podjęte decyzję o masowym wyrębie lasów.
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 13:19
~Radzio
Miasto zaczęło się wyludniać, odkąd przestaliśmy szanować naturę, a zaczęliśmy sprowadzać smród z żydowskich fabryk
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 12:36
~Ferdek z Poniatowskiego
Jak platfusy są przeciw to ja jestem za wycinaniem i rozwojem, bo mnie nie dziwi ich hamulcowa POstawa. Zrobią wszystko co Helmuty każą. I wkrótce rudy będzie nam ich używane elektryki wciskał, bo nikt nie chce ich u Helmutów kupować. I jeszcze dopłacał będzie tępemu narodowi…
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 18:15
~Skowronek
Priiit priiit tra la la
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 16:35
~Ferdek z Poniatowskiego
Trutu srutu kilo drutu platfusie skowronku, he he he
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 15:01
~Skowronek
Tylko lewactwo stoi za progresem. Czyli żeś lewak. I zgadza się. Kto najgłośniej krzyczy: "łapać złodzieja"? Sam złodziej. Na balkon kmiocie i przyglądaj się poęknemu światu. Nie odzywaj się, nie psuj.
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 13:54
~Ferdek z Poniatowskiego
Dla sprostowania dodam, że "tępy naród" według mnie to wyborcy platfusów, czyli swoich oprawców. Bo głosują na szkodników, czyli na stop CPK, stop atomowym elektrowniom, czyli stop rozwojowi kraju itd. itp…A to jest na rękę zarówno Helmutom jak i dzikusom ze wschodu. Dla mnie to jest nie POjęte…
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 13:39
~Paw
Ty żeś nie naród? To kto ty? Wierzchem na kasztance tylko? Inaczej nie wolno.
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 12:29
~Wiatrak
Biedny i zdrowy czy bogaty i zdrowy… oto jest pytanie… na Islandii ani jednego drzewa nie mają przez to wiatry hulają i zdrowi i szczęśliwi ludzie jakoś tam żyją. Ale tam platfusów nie mają co kłótnie bez przerwy wszczynają, jeżeli o rozwój chodzi.
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 12:52
~malina
Ludzie na Islandii są szczęśliwi z innych powodów nie z braku drzew. Gdybyś ci się choć chwilę czasu chciało poświęcić to wiedziałbyś że i tam są drzewa, no ale łatwiej jest powielać sprawdzoną narrację.
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 12:41
~Owca
Wynocha na Islandię. Poczuj klimat, ludzi i potem wyrażaj opinie.
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 12:28
~stiw
Pan Prezydent zaklina rzeczywistość.Europark nie zatrzyma wyludniania miasta.Młodzi wykształceni ludzie będą wyjeżdżać do dużych miast.Trzeba pomyśleć jak zmniejszyć trucie dzieci na placach zabaw,których w mieście przybywa.
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 13:22
~Magda
Wina rodziców, że ich tak uczą. Jak ktoś chce w Stalowej Woli też może dużo osiągnać.
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 12:50
~malina
Dać wszystkim op1 i po problemie. Zanieczyszczenia powietrza nie da się wyeliminować z dnia na dzień to jest proces na kilkanaście kilkadziesiąt lat. Pomysł jak przestać truć dzieci na placach zabaw jest tak śmieszny jak zawracanie kijem sanu bo z niska płyną nim ścieki.
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 11:55
~olek
Komedia polega na tym, że jak szrek wycinał miliony sosen i innych drzew pod budowę ulicy GRABSKIEGO to gdzie byli ci obrońcy przyrody, dlaczego wtedy nie protestowali. Aby było jeszcze więcej hecy ta ulica powstała aby tam sami truciciele aluminiowi się wprowadzili. Kiedy skończy się w naszym mieście głupota i sypanie piachu w tryby dobrze działającej maszyny jako urząd miasta. Jak patrzę kto tam na to spotkanie przyszedł to mi ręce opadają co ci hamulcowi z naszego miasta mają w swoich pustych pałach. Ale najłatwiej jest gęgać jak za nic się nie odpowiada, jak sobie pomyśle ilu jest bezradnych w naszym mieście to strach się bać.
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 11:38
~przyrodnik
Od poczatku swiata czlowiek w jednym miejscu wycina drzewa w innym sadzi.Nie trzeba wielkiej madrosci zeby to zrozumiec.
+0-0
Środa, 15 maja 2024 r. godz. 11:46
~FF
Ty niżej - faktycznie idź się pomódl o ten rozum - gdzie miasto, gdzie las. Jaka ochrona ?
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 01:32
~Modlitwa o Rozum
... ale tutaj chodzi o bariere ochronna dla miasta. Mnie NIE interesuja drzewa posadzone w innych miejscach!!
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 11:37
~olek
Zobaczcie tylko kto tam przybył na to spotkanie , wszyscy bezradni a ten z Pysznicy przyprowadził kilku mieszkańców tej wsi aby robili zadymę. A najwięcej do gadania mieli ci emeryci co już się o robotę nie martwią bo są na emeryturze. My młodzi mieszkańcy tego miasta żądamy aby ta nowa strefa ekonomiczna rozwijała się w kosmicznym tepie bo roboty nigdy za wiele , im więcej firm będzie działać w naszym mieście tym większe szanse na wyższe zarobki dla młodych. Bo będziemy mieli rynek pracownika a nie pracodawcy tylko wytłumaczcie to emerytom którzy już roboty nie pragną. Wiadomo ,że cala ta strefa będzie się rozwijać wtedy gdy będą nowi inwestorzy skłonni kupić w tej strefie działki pod swoje fabryki. A urząd miasta i mieszkańcy będą korzystać bo ci inwestorzy do urzędu miasta będą bulić wielkie podatki. W przyszłości pogonić tych bezradnych co tam przyszli robić zadymę i nie potrzebnie podpuszczać innych do oportunizmu i głupoty.
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 14:05
~Wkurzony
Połóż się pod rura starego diesla i będziesz miał ten sam efekt g.wno w płucach i pusto w kieszeni. Kereancow wyśmiały w RFN Czechach i Słowacji więc pinokio kazał luckowi wziąć ta dobroc
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 11:27
~Nedza
Na publice same stare ludzie pewnie na emeryturze? Nudzą się to chodzą i mialcza. Prawda jest taka że jak by prezydent pracował na strefie wiedział by jak jest traktowany pracownik. Potrzeba rozwoju ale wycinka tylko tyle lasu ile potrzebuje inwestor i nic pozatym.
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 11:17
~123@
Kto jest za zebraniem podpisów za tym aby zamknąć największych trucicieli w Stalowej Woli czyli Alutec, ATS ,HSJ ?? Oraz ikea??
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 12:12
~malina
I w ten sposób miasto pozostanie bez wpływów z podatków, ludzie bez pracy, automatycznie robi ci się +25% albo i lepiej bezrobocia. Tego chcesz?
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 10:19
~boby
Wokół Stalowej są same lasy, co głupiejecie???
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 10:16
~boby
Jadąc przez włochy nie widziałem lasów tylko sady. Jakoś ludzie żyją i są szczęśliwi......
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 01:30
~Modlitwa o Rozum
Moze nie maja w sasiedztwie zakladow przetworstwa aluminium, miedzi, itp. czy tez spalarni toksycznych odpadow?
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 10:02
~bl.
Małe ale - 80 lat temu przy budowie Zakładów Południowych szanowano las. Do dzisiaj można w starej hucie znaleźć drzewa starsze od budynków przemysłowych. Za Gierka już się nikomu nie chciało, a dzisiejsze byznesmeny nawet nie wiedzą że można.
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 11:14
_Bogdan
Zgadza się. 80 lat temu budowano Stalową Wolę "z głową", a dzisiaj rujnuje się starą ideę wg czyjegoś widzimisię, czyli bez sensu i bez składu (o pomyśle nie wspomnę).
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 09:04
~Janusz
Paru głupków z budżetówki i ludzi co wszystko dostali od rodziców jak na tacy się zebrało i dyskutuje na temat przyszłości miasta ... Komedia :)
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 01:27
~nocne piwo
"Przyszlosc" miasta to takze zdrowie jego mieszkancow, ciemny czlowieczku~!
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 11:35
~Zebrany
Zebrali się Ci co nigdy nie dostawali nagród po 50 tysuecy....dlatego mówią co myślą
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 09:21
~Inwestor
Ty oczywiście tam byles
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 08:54
~12345
Ilu z tych osób protestowało odnośnie wycinki gdy uruchamiano Ikea? A nie wtedy to miejsca pracy i szansa, ekologia, mieszkańcy na drugi plan
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 08:27
~Mieszkaniec
Dane statystyczne z Ministerstwa Zdrowia wskazują przyczynę zgonów w Polsce jako ZANIECZYSZCZENIE POWIETRZA. Emisja ciężkich metali z zakładów aluminium, huta, tworzywa sztuczne i w niedaliekiej przyszłości koreanskie emisje zanieczyszczen. STOP takiej oszukańczej praktyce wyzysku kapitalistycznego i zatruwania mieszkańców Stalowej Woli.
+1-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 13:23
~Marzena
Zgadza się. Dodatkowo jeszcze za 2 lata obok SK Nexilis powstanie spalarnia odpadów emitująca do atmosfery 24/dobę 7 dni w tygodniu związki trujące. Jakie: znowu głośno o Stalowej Woli co będzie spalane Cytat: jeśli zastanawialiście się kiedyś jak wyglądają i co zawierają trafiające do spalarni odpady o kodach 19 12 12 i 19 12 10, to właśnie nadarza się doskonała okazja żeby się przekonać, bo Miejski Zakład Komunalny w Stalowej Woli ogłosił przetarg na odbiór, transport i zagospodarowanie pozostałości z przetwarzania odpadów w Zakładzie Mechaniczno - Biologicznego Przetwarzania Odpadów Komunalnych. Jednym z załączników do dokumentacji są poniższe zdjęcia. Widać na nich m.in. nadające się do recyklingu butelki PET i kartony wielowarstwowe. ZOBACZCIE ZDJĘCIA I SAMI OCEŃCIE.
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 08:19
~Pis23
Wyciac caly las jestem za tym,las grozi tylko pozarami
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 01:25
~nocna kawa
Rozumiem, że to (celowa) ironia !
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 06:07
~jan
.... z tekstu nie dowiedziałem sie czy zebrani wyrazili swe opinie na temat rozwoju miasta, na temat nowych miejsc pracy, podatków do gminy, czy chcą by ich dzieci i oni sami dojeżdżali do pracy do Rzeszowa, czy Stalowa Wola to ma być tylko umieralnia..... z woli zebranych wnioskuje że im potrzebny jest tylko nowy cmentarz, oczywiście tu, nie gdzieś 5 km od miasta, i nawet drzewa pozwolą wyciąć pod jego lokalizację....
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 08:34
~Piksel
Miała być inwestycja w nowe technologie a nie w metale ciężkie.
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 00:26
~Włosów
Co mieszkańcy Pysznicy mają do Stalowej Woli ? Nie płacą tutaj podatków więc powinni mieć gowno do gadania
+1-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 08:10
~Ruda
Niedlugo lotar poczuje sie jaoby byl caly czas w pracy bo będzie czuł TO g.wno z alutecu pod domem a kazdy kto się tu wybudowal bedzie stad spi3rd4l4l taka prawda. Poczekajcie do pierwszego wypadku z wodorotlenkiem sodu w koreancow. W czechach juz zatruli wode to oplacili.media zeby wszystko zamiesc pos dywan a w p... ludzi na tym ucierpialo. Macie swoje aborygenskie technologie lucjusza ktory po stopach bedzie obsrajtka całował....
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 07:53
~Trone
Byli też mieszkańcy Przyszowa i Rudy. Wycięcie 1000ha to teren większy niż osiedla mieszkalne Stalowej
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 03:56
~Buchalter
... ale np. kupuja w sklepach w Stalowej Woli, albo prowadza tutaj swoje interesy lub/i firmy. A to tezwplywa na podatki.
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 00:16
~123@
Ja tam na tych zdjęciach to widzę same polityczne gęby!
+0-0
Poniedziałek, 13 maja 2024 r. godz. 11:38
~xxx
Tylko jakimś dziwnym trafem nie ma pisowskich gąb, a też były. Bajek nawet dał czadu, bo on myśli, że w radzie to on paznokcie ma sobie malować, a nie wypowiadać się w IMIENIU MIESZKAŃCÓW!
+0-0
Niedziela, 12 maja 2024 r. godz. 04:00
~Buchalter
Na tych zdjeciach widzisz kilka osob - to widocznie byly "cele" jakie wybral sobie fotograf...
+0-0
Stalowka.NET - Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i okolic
Copyright 2001 - 2024 Stalowka.NET
  » O nas  » Redakcja  » Reklama  » Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone.


X Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług i realizacji potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Więcej w polityce prywatności.