Stalowa Wola Stalowa Wola: Huta Stalowa Wola
Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i Powiatu Stalowowolskiego. Najnowsze! Najszybciej!
Kamera na żywo na panoramę Stalowej Woli na skrzyżowanie Al. Jana Pawła II z ul. KEN
Nagrania audio, rozmowy z ciekawymi ludźmi
Fotografie z najważniejszych wydarzeń w Stalowej Woli
Kanał youtube.stalowka.net - Pierwsza stalowowolska telewizja internetowa
Encyklopedia miasta Stalowa Wola
Zapowiedzi zbliżających się wydarzeń kulturalnych
Baza adresowa najważniejszych firm i instytucji życia publicznego
Bezpłatna baza ogłoszeń dla mieszkańców miasta Stalowa Wola jak i Powiatu Stalowowolskiego
Twoje konto
Strona główna  Stalowa Wola / Wiadomości Piątek, 3 maja 2024 r. Imieniny: Jaropeśka, Marii, Niny
 Wiadomości lokalne
» Zaśpiewali koncertowo
» Społeczny ogródek przy "Siódemce" już zachwyca
» Z Sejmiku do Brukseli? Renata Butryn z 10 miejsca ubiega się o mandat
» Mieszkańcy mają głos. Ruszają konsultacje w sprawie powstania Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro-Park Stalowa Wola
» Kochany: myśliwi upamiętnili 80. rocznicę zamordowania żołnierzy Armii Krajowej
» Komunikat MZK: bieg uliczny przyczyną wyłączenia przystanków z obsługi pasażerskiej
» 60-letni kierowca miał blisko 2 promile alkoholu
» Stalowa Wola straci posła? Rafał Weber (PiS) startuje do europarlamentu
» Setki tysięcy złotych na budowę chodnika z Działkowej do VIVO! Mieszkańcy mają inny pomysł
» Pożar auta na stacji paliw
» Kawka albinos. To rzadki widok - twierdzi Czytelnik
» Niech się święci 3 Maja!
Więcej » 
 Zasłyszane...
"Możemy spodziewać się ruchu scenicznego, tańca, gestu, scenografii, efektów świetlnych i przede wszystkim fantastycznego doznania oczyszczenia naszego sumienia bo spektakle KTO właśnie takie są".
Marek Gruchota, dyrektor Miejskiego Domu Kultury w Stalowej Woli.
 Imprezy w mieście
» Majówka 2024
» Jubileuszowa Gala Gałązki Sosny
» Kabaret Nowaki w nowym programie
» Krwią Bohaterskiej Młodzi Zroszony
» Maria Kozłowa 1910-1999
» Muzeum COP: Matematyczny pociąg
» Z muzealnego skarbca
» Fikaj z Koziołkiem Matołkiem
» Kabaret Młodych Panów
» Wieczór panieński plus
Więcej » 
 Fotoreportaże
Stalowa Wola: Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Piknik w Parku Jordanowskim
»Otwarcie Parku Jordanowskiego
»SPS ze wsparciem Elżbiety Łukacijewskiej
»Kamień węgielny pod nowe osiedle Ogrodowe
Więcej » 
Wiadomości lokalne / Sygnały Czytelnika

Wtorek, 28 listopada 2023 r. godz. 13:43     /Magdalena Rodecka/
Obrońcy zwierząt apelują o ograniczenie użycia fajerwerków

Obrońcy zwierząt apelują o ograniczenie użycia fajerwerków
Obrońcy zwierząt apelują o ograniczenie użycia fajerwerków
Fot. Jacek Rodecki
Jak co roku zbliżający się Sylwester i związana z tym tradycja odpalania petard wywołuje skrajne emocje. Obrońcy zwierząt apelują o ograniczenie użycia fajerwerków, gdyż mają one nie tylko negatywny wpływ na naszych braci mniejszych, zanieczyszczają też środowisko.

W tej sprawie powstała na gruncie lokalnym internetowa petycja, w której czytamy, że używanie fajerwerków powoduje znaczny stres u zwierząt domowych i dzikich. Hałas i jaskrawe światła fajerwerków wywołują panikę i niepokój, mając negatywny wpływ na ich dobrostan. To także emitowanie szkodliwych substancji chemicznych, zanieczyszczających powietrze, glebę i wodę. Ich składniki, takie jak metale ciężkie, mają negatywny wpływ na ekosystemy naturalne.

Dlatego też inicjatorka akcji Urszula Tatys proponuje w zamian: pokazy świateł laserowych, pokazy pirotechniczne o niskim wpływie na środowisko czy projekcje mappingowe.

Petycję można podpisać: KLIKNIJ NA LINK

W tym roku miasto Stalowa Wola zapowiedziało organizację miejskiego powitania roku na Placu Piłsudskiego. O północy ma się odbyć pokaz sztucznych ogni.

Strona do druku Drukuj artykuł    

Jeżeli masz jakieś ciekawe informacje, chcesz przekazać coś ważnego,
coś interesującego, nie wahaj się - napisz do nas: redakcja@stalowka.net

Dodaj komentarz do artykułu »  

Czwartek, 30 listopada 2023 r. godz. 18:47
~Dd
Problemem jest strzelanie na dlugo przed i po sylwestrze. Ale nie popieram zakazu w te dwa dni (31.12 i 01.01.). Niech sobie ludzie strzelają jak im nie szkoda pieniędzy. Rownie dobrze można zakazać imprez miejskich gdzie muzyka gra do oporu (czesto przekracza godzinę 22) i jest słyszana w sporej części miasta. Burzę też zakazać bo się istoty żywe boją xD
+0-0
Piątek, 1 grudnia 2023 r. godz. 13:25
Kaya
W mojej ocenie jest zasadnicza różnica pomiędzy muzyką, a fajerwerkami. Osoby z autyzmem nie znoszą jednego i drugiego. Natomiast zwierzęta nie reagują identycznie na muzykę, jak na petardy. To jest zasadnicza różnica. Może i pozwoliłabym na krótkotrwały huk o północy. Natomiast zabroniłabym strzelaniny pomiędzy blokami.
+0-0
Czwartek, 30 listopada 2023 r. godz. 05:59
~Piro
I tak będę strzelał, pojedźcie na Ukrainę i powiedźcie żeby przestali walczyć bo za głośno i tak samo z Palestyną. Kiedyś w czasach wojny psy pomagały żołnierzom i to dopiero były huki bomb. A poza tym fajerwerki odpala się 2 razy w roku. Wniosek jest jeden przestańcie ciągle tak pisać na pirotechnikę. Będę kupował i odpalał fajerwerki.
+0-1
Niedziela, 31 grudnia 2023 r. godz. 23:35
~Angel
Czas na zmiany i odwyk od rutyny świętowania nowego roku w imię czego?
+0-0
Czwartek, 30 listopada 2023 r. godz. 08:59
~Urszula Tatys
To jest szczególne tłumaczenie: czyli jak ktoś kogoś zabija, to trzeba tłumaczyć, że na wojnie też zabija się ludzi? Jak w krajach muzułmańskich nie jada się wieprzowiny, to w PL też nie będzie Pan jadł? Jak w Rosji można palić w Restauracji to w PL też? Jak w Afganistanie kobieta nie ma praw to w PL nie powinna? Jak 100 lat temu można było znęcać się nad zwierzętami to teraz też? Jak w czasach wojny gwałcono kobiety to teraz też? Jak w czasach wojny dzieci chwytały za broń to teraz też? Jak dzieci w innych krajach pracują od 6 roku życia to u nas też? Jak osoby z niepełnosprawnością intelektualną kiedyś były traktowane jak nie ludzie to teraz też? Mam jeszcze wymieniać? A co do częstotliwości: każdy event w SW kończy się fajerwerkami. Powtarzam: czas na zmiany, i odwyk. A jeśli argumenty, to oparte na tu i teraz.
+1-0
Środa, 29 listopada 2023 r. godz. 19:48
~Kabziol
I tak pani Ula wystrzeliła sylwestra w kosmos,będzie na pewno że 30 osób,oczywiście z wodzem
+0-1
Środa, 29 listopada 2023 r. godz. 16:19
~Kosiorek
Obrońcy zwierząt niech napiszą do Ukraińców i do Rosji Żydów i Palestyny o to samo Ja będę w sylwestra petardami jak nigdy wcześniej wydałem 2tysiace złoty i nie będę żałował ognia w tym roku Sam mam zwierzęta od węża papugi kota psa myszek i szynszyli Pozdrawiam i udanego nowego ^^
+0-1
Środa, 29 listopada 2023 r. godz. 16:57
~Urszula Tatys
I nie zdaje sobie Pan sprawy, że to nie tylko zwierzęta ucierpią, ale i ludzie? Spektrum autyzmu, niepełnosprawni intelektualnie, osoby z rozrusznikami. Z czego tu być dumnym? Ja idę w niedziele z paczką dla dzieci z domu dziecka. I to będą fajerwerki.
+1-0
Środa, 29 listopada 2023 r. godz. 14:56
~Anonim
A co za różnica? Ludzie będą strzelac
+0-0
Środa, 29 listopada 2023 r. godz. 13:48
~Kk
Zrobić referendum a nie garstka będzie decydować o sylwestrze jak strzelają na poligonie mało szyby nie wylecą to psy się nie boją
+0-0
Środa, 29 listopada 2023 r. godz. 10:44
~Urszula Tatys
Ile było lamentu przy wprowadzaniu zakazu palenia papierosów w lokalach, ile było lamentu przy wprowadzaniu zakazu picia alkoholu w miejscach publicznych, i najnormalniejszą rzeczą jest Wasze oburzenie. Mając jednak na uwadze szacunek, który również oponentom się należy: trochę wyjaśnienia: pragnę poinformować, że petycja nie dotyczy tylko Sylwestra Miejskiego, ale również podjęcia uchwały o zakazie używania fajerwerków na terenie gminy Stalowa Wola przed i po Sylwestrze. Są zapisy w kodeksie wykroczeń oraz kodeksie karnym, ale chcemy uzupełnić to lokalnym zapisem. I przestańmy traktować prawo jak coś "martwego". Patrząc na ilość wpisów i ilość podpisów pod petycją, jestem pewna, że uchwała zostanie podjęta. A wszyscy przeciwnicy nauczą się bawić bez petard i wykorzystają swoją fantazję, którą z pewnością mają, do znalezienia innego "narzędzia", które sprawi im tę dozę błysku w oku. Skoro żyć chcemy po Europejsku, to zachowujmy się po Europejsku. I dodatkowo: nie chodzi tylko o psy, koty, ptaki, chodzi też o osoby z rozrusznikami serca. Też mają iść do piwnicy?
+1-0
Środa, 29 listopada 2023 r. godz. 14:40
~Monika
Ula w tym mieście bez wódy i petard to nie umieją się bawić , kupa błota i mułu pod spodem psie kupy im przeszkadzają ale już butelki porozbijane po alkoholu dosłownie wszędzie już nie ….
+1-0
Środa, 29 listopada 2023 r. godz. 11:58
Kaya
Chciałabym nadmienić, iż kiedyś nieumiejętnie wystrzelona petarda trafiła w środek mieszkania moich znajomych. Oczywiście w wybiła szybkę i wypaliła dziurę w dywanie. A gdyby w tym miejscu stało łóżeczko z małym dzieckiem? Ludzie, fajerwerki powinny być zakazane pomiędzy blokami i o to powinna zadbać policja.
+1-0
Środa, 29 listopada 2023 r. godz. 08:30
~Wiesiek
przed Miejskim Domem Kultury bedzie garstka ludzi przez brak fajerwerków. Tak czy siak będą strzelać więc jaki sens odwolowywac?
+0-1
Środa, 29 listopada 2023 r. godz. 11:41
~Urszula Tatys
PRZEKAZ IDZIE Z GÓRY. Zatrzymaliśmy się gdzieś koło roku 2000 i czas na podgonienie zaległości. Nie jesteśmy Panami świata. Może trochę spuścić z tonu? Może trochę rozejrzeć się dookoła? Otworzyć szerzej oczy? Pożegnać się z egoizmem? Wydać forsę na dom dziecka zamiast na fajerwerki? Ograniczenie to nie wyeliminowanie.
+1-0
Wtorek, 28 listopada 2023 r. godz. 23:37
~Ja
Ale atrakcją walenia w powietrze ogników. Zamiast składać sobie życzenia to stoją pod blokami i walą. Nie pomyślą, że to osiedla zamieszkałe ludźmi i zwierzetami. Okna nie można otworzyć bo smród. Zapytajcie swoich dziadków, pradziadków jak pięknie witali Nowy Rok.
+1-0
Wtorek, 28 listopada 2023 r. godz. 21:34
~Jarek
Porazka!!!!!
+0-0
Wtorek, 28 listopada 2023 r. godz. 20:39
~dziki
niech sie zajmą ważniejszymi sprawami a nie bzdurami, w dodatku raz do roku jak ktos sobie strzeli to nic sie nie stanie. Co z wojskiem na poligonach i wybuchami? Ta jazda na fajerwerki to jakies urojenie chorych ludzi.
+0-1
Środa, 29 listopada 2023 r. godz. 11:20
~Urszula Tatys
Fajerwerki to jednorazowe zjawisko, mogą one powodować stres u wielu zwierząt domowych i dzikich, a także u osób z różnymi schorzeniami, takimi jak te z rozrusznikami serca. Poligony i treningi wojskowe są ważne dla przygotowania obronnego, jednak różnica polega na częstotliwości i skali hałasu. Warto zastanowić się nad kompromisem, który uwzględnia również nasze postulaty.
+0-0
Wtorek, 28 listopada 2023 r. godz. 20:31
~Pan Andrzej
Od wieków nowy rok był witany fajerwerkami , teraz ludzie ograniczeni mają z tym problem ? Jedyny raz w roku ? Polecam tą noc spędzić z kundelkiem w piwnicy. Codziennie ćwiczenia wojskowe syreny i remonty i mnóstwo innych nieprzyjemnych hałasów nie krzywdzą zwierząt a jedną noc sylwestrowa już tak ? Ludzie zejdźcie na ziemię. Nie przyjdzie 80% ludzi pod MDK ponieważ właśnie taka większość wybiera się tam z rodzinami aby oglądać pokaż.
+0-1
Środa, 29 listopada 2023 r. godz. 11:23
~Urszula Tatys
Nie chodzi tu tylko o jednorazowy hałas, ale o świadomość, że fajerwerki wywołują duży stres u wielu zwierząt, a także mogą negatywnie wpływać na osoby z różnymi schorzeniami, w tym z zaburzeniami nerwowymi czy problemami słuchu. Porównanie ich do codziennych ćwiczeń wojskowych, syren czy remontów może być mylące, ponieważ te wydarzenia nie są koncentrowane w jednej nocy i często są zapowiedziane, co pozwala na przygotowanie się. Zapewnienie bezpiecznej i mniej stresującej alternatywy dla fajerwerków wcale nie oznacza spędzania tej nocy w piwnicy, ale szukanie sposobów świętowania, które będą równie radosne, ale mniej traumatyczne dla zwierząt i osób wrażliwych na hałas. Można rozważyć pokazy świateł laserowych. Co do wydarzeń organizowanych pod MDK, może warto rozważyć alternatywne atrakcje, które zadowolą zarówno miłośników fajerwerków, jak i tych, którzy chcieliby świętować w sposób bardziej przyjazny dla zwierząt i środowiska. Może to być szansa na wprowadzenie wspólnego celebrowania i niewykluczania się nawzajem.
+1-0
Wtorek, 28 listopada 2023 r. godz. 19:55
~hdhdhd
Sylwester jest raz w roku, a jak codziennie w powietrzu unosi się syf z aluminiowych kołchozow to już nie przeszkadza? Jak robią próby i walą ostrą amunicją czy jakimiś innymi wojskowymi rzeczami to jest okej? Bo pieski się boją.. Za chwilę nie będzie można sobie za głośno pierdnąć na zewnątrz bo jakiś szczuro podobny York dostanie s.aczki.. Co to za chore czasy..
+0-0
Środa, 29 listopada 2023 r. godz. 22:16
~hdhdhd
Fajerwerki i tak będą puszczać osoby prywatne, także również trzymam kciuki za Pani żołądek i odbytnicę:)
+0-0
Środa, 29 listopada 2023 r. godz. 11:26
~Urszula Tatys
Trzymam kciuki, żeby brak fajerwerków nie wywołał u Pana problemów żołądkowych. :)
+1-0
Wtorek, 28 listopada 2023 r. godz. 18:02
~Wilk
Raz w roku to jest. Naprawdę? Prezydent coś cienki bolek się zrobił skoro nagle podjął taką dezycje bo jakieś pani się tak zachciało. Oj słabo słabo panie prezydencie. Myślałem, że twardszy pan jest
+0-1
Czwartek, 30 listopada 2023 r. godz. 10:42
~Urszula Tatys
Jeśli jest krytyka, to są i kontrargumenty. Dzięki takim odpowiedziom ukazuję inną perspektywę; prawo do wyjaśnienia należy się każdemu. Nie świadczy to o moich złych manierach a szacunku do oponenta. Dziwnym byłoby, gdybym przemilczała zarzuty i uciekała w niebyt milczenia. Z Pana punktu widzenia: milcz jak inni Cię krytykują? Oznaczałoby wtedy, że robię ZAMĘT dla samego zamętu. Bez argumentów. Bo nie wierzę, że osoby krytykujące, a tutaj jest zaledwie ich ok 10, przeczytali treść petycji. Wierzę, że takim sposobem, wiele osób rozejrzy się dookoła i nie będzie sfokusowane egoistycznie tylko dla swojej przyjemności. Przybliżam punkt widzenia tych, którzy przez tyle lat prosili o ograniczenie fajerwerków i nikt ich nie wysłuchał. Fajerwerki ciągle górą… Teraz MY mamy szansę na przekonanie WAS, do lat bez fajerwerków, co wprowadza wiele miast i gmin. Dyskurs trwa. Oby bez hejtu. Konstruktywnie. Z szacunkiem. Bez obrażania się nawzajem. Byle do kompromisu. Tak działa rozsądne społeczeństwo.
+0-0
Środa, 29 listopada 2023 r. godz. 23:09
~Wilk
Dziwnie to wygląda jak pani tak odpisuje każdemu, w tym nawet dwa razy. Szanuję każdego kto mnie szanuje. Polecam krytykę przyjąć z większym uśmiechem na twarzy. Szkoda zdrowia. Nie zmienię zdania o tym co pisałem wcześniej
+0-0
Środa, 29 listopada 2023 r. godz. 11:56
~Urszula Tatys
Prezydentowi należy się szacunek, i jeśli nie podobają się Panu jego decyzje (mi zresztą niektóre też nie przypadają do gustu) PROSZĘ GO NIE OBRAŻAĆ. Co taki "cienki bolek" może o Panu świadczyć? O Pana kulturze? Wychowaniu? Wstyd mi za Pana.
+1-0
Środa, 29 listopada 2023 r. godz. 11:44
~Urszula Tatys
Nie jakiejś Pani, tylko na obecną chwilę 600 osobom. A podpisy trwają od przedwczoraj i będą zbierane do Świąt Bożego Narodzenia. Więc zakładamy, że może przebijemy 2000.
+0-1
Wtorek, 28 listopada 2023 r. godz. 17:10
~Tadek
Sylwester i wszelkiego rodzaju imprezy od wieków obchodzone były hucznie, w stalowej i tak strzelają na WiCie co jakiś czas aż się ściany trzęsą więc nie widzę problemu jak będą fajerwerki, huczne, przyjemne dla oka. To wszystko jest ludzkie a stawianie zwierząt na pierwszym miejscu przed ludźmi jest chore.
+0-0
Środa, 29 listopada 2023 r. godz. 11:35
~Urszula Tatys
Oczywiście, imprezy huczne jak, gdzie ściany trzęsą się na znak chwały i radości - przecież to idealny soundtrack dla naszych zwierząt domowych! Skoro dla ludzi jest przyjemnie dla oka, to co tam, że dla naszych czworonogów to czas kompletnego horroru i paniki. Dlaczego przejmować się ich lękiem, skoro TO TYLKO zwierzęta? W końcu, stawianie ich potrzeb na pierwszym miejscu to przecież totalna abstrakcja. Niech te biedne stworzenia czują się mile zaniedbane w imię ludzkiej radości! Totalnie zrozumiałe, prawda? Na szczęście, gdyby większość tak bezmyślnie "myślała, nie mielibyśmy wyroków sądowych za znęcanie się nad zwierzętami, zwyrodnialcy mogliby znęcać się nad nimi. Wstyd czytać tą "pseudo-filozofię".
+1-0
Wtorek, 28 listopada 2023 r. godz. 16:18
~Aamon
Na Żoliborz z tymi fajerwerkami... Tam jest taka willa ze starym dziadem i kotem w środku to prać mu tam od rana do rana petardami tym bardziej, że już jest Polska wolna i nie będzie tam 400- u wozów policyjnych bo jak się bawić to sie bawić...
+0-1
Środa, 29 listopada 2023 r. godz. 12:06
Kaya
Skomentuję jednym z daniem. No cóż...,to jest poziom opozycji.
+0-0
Wtorek, 28 listopada 2023 r. godz. 15:55
~Mieszkanka
W zupełności zgadzam się z tą panią. Szkoda kasy i fatalne skutki tych huków. Proszę mi zastanówcie się czy tak jest dobrze. Wszystkiego najlepszego,bez fajerwerków.
+1-0
Wtorek, 28 listopada 2023 r. godz. 15:19
~Toto
Dla mnie fajerwerki to super przyjemność i fajnie ze bedze pokaz.Pieski kotki i inne poddane człowiekowi maja to w ....A obrońców wywieść z miasta do lasu i tam w ciszy i w skupieniu niech się podniecaja
+0-1
Środa, 29 listopada 2023 r. godz. 11:29
~Urszula Tatys
Ach, fajerwerki - oto priorytetowe wydarzenie, bo przecież wszystko inne, co czuje stres i niepokój w tym czasie, to niezbyt istotne stworzenia, nieprawdaż? Nawet te poddane człowiekowi. Aha, a tych, którzy dbają o ich dobrostan, najlepiej wywieźć do lasu, bo tam dopiero cisza i skupienie czekają na nowych fanów fajerwerków! Genialny pomysł! W końcu, kto by potrzebował empatii i zrozumienia dla wszystkich istot, skoro mamy petardowy spektakl, prawda? Były lata z fajerwerkami, teraz czas dla lat bez fajerwerków.
+1-0
Wtorek, 28 listopada 2023 r. godz. 18:36
~Ototo
Prostego człowieka proste rozrywki bawią. Podejście typowego pislamisty.
+0-1
Wtorek, 28 listopada 2023 r. godz. 15:17
~Monika
Fire mam nadzieję że ci wyrwie łapę z korzeniami
+0-0
Wtorek, 28 listopada 2023 r. godz. 14:43
~Fire
Jak zwykle za wszystkim stoi Ula T. Ja specjalnie będę walił fajerwerkami aż będą się trząść szyby w oknach.
+0-1
Środa, 29 listopada 2023 r. godz. 13:09
~Urszula Tatys
A ja specjalnie skorzystam z obowiązującego prawa.
+0-0
Wtorek, 28 listopada 2023 r. godz. 15:16
~Monika
Mam nadzieję że ci te łapę rozerwie na kawałki
+0-0
Wtorek, 28 listopada 2023 r. godz. 14:21
~Sraka
Nie można też zapomnieć o ludziach, dla których fajerwerki to żadna przyjemność, a koszmar.
+1-0
Stalowka.NET - Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i okolic
Copyright 2001 - 2024 Stalowka.NET
  » O nas  » Redakcja  » Reklama  » Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone.


X Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług i realizacji potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Więcej w polityce prywatności.