Stalowa Wola Stalowa Wola: Huta Stalowa Wola
Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i Powiatu Stalowowolskiego. Najnowsze! Najszybciej!
Kamera na żywo na panoramę Stalowej Woli na skrzyżowanie Al. Jana Pawła II z ul. KEN
Nagrania audio, rozmowy z ciekawymi ludźmi
Fotografie z najważniejszych wydarzeń w Stalowej Woli
Kanał youtube.stalowka.net - Pierwsza stalowowolska telewizja internetowa
Encyklopedia miasta Stalowa Wola
Zapowiedzi zbliżających się wydarzeń kulturalnych
Baza adresowa najważniejszych firm i instytucji życia publicznego
Bezpłatna baza ogłoszeń dla mieszkańców miasta Stalowa Wola jak i Powiatu Stalowowolskiego
Twoje konto
Strona główna  Stalowa Wola / Wiadomości Niedziela, 28 kwietnia 2024 r. Imieniny: Bogny, Walerii, Witalisa
 Wiadomości lokalne
» Pokaz mody inspirowany Stalową Wolą
» Chcą do Brukseli. Liderzy list w eurowyborach na Podkarpaciu
» Rozwój gospodarczy miasta. Nadleśnictwo apeluje o poszukiwanie alternatywnych rozwiązań
» Podsumowanie działań sfinansowanych ze środków norweskich
» Częste awarie sygnalizacji na skrzyżowaniu Chopina i Okulickiego
» Na Swołach zawalił się mostek
» Sklep Gentleman obchodzi 15 urodziny!
» Dyskusja nad wycinką lasu pod nową strefę gospodarczą. Jak przebiegała?
» Co można podarować mamie na urodziny?
» Majówka 2024 - PROGRAM
» Andrzej Szlęzak będzie mówił o problemach powiatu. Wiele spraw jest "bagnistych"
» Pędził 132 km ulicą Energetyków
Więcej » 
 Zasłyszane...
"Możemy spodziewać się ruchu scenicznego, tańca, gestu, scenografii, efektów świetlnych i przede wszystkim fantastycznego doznania oczyszczenia naszego sumienia bo spektakle KTO właśnie takie są".
Marek Gruchota, dyrektor Miejskiego Domu Kultury w Stalowej Woli.
 Imprezy w mieście
» MR: rodzinna niedziela
» Majówka 2024
» Jubileuszowa Gala Gałązki Sosny
» Kabaret Nowaki w nowym programie
» Krwią Bohaterskiej Młodzi Zroszony
» Maria Kozłowa 1910-1999
» Muzeum COP: Matematyczny pociąg
» Z muzealnego skarbca
» Fikaj z Koziołkiem Matołkiem
» Kabaret Młodych Panów
Więcej » 
 Fotoreportaże
Stalowa Wola: Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Piknik w Parku Jordanowskim
»Otwarcie Parku Jordanowskiego
»SPS ze wsparciem Elżbiety Łukacijewskiej
»Kamień węgielny pod nowe osiedle Ogrodowe
Więcej » 
Wiadomości lokalne / Polityka i Samorządy

Wtorek, 23 czerwca 2015 r. godz. 21:38     /Magdalena Rodecka/
Rowerzyści nagminnie łamią ten przepis

Kierowca nie zawsze jest w stanie zareagować, gdy na przejściu dla pieszych pojawi się niespodziewanie rowerzysta.
Kierowca nie zawsze jest w stanie zareagować, gdy na przejściu dla pieszych pojawi się niespodziewanie rowerzysta.
Fot. Jacek Rodecki
Po nieszczęśliwym wypadku do jakiego doszło w miniony poniedziałek, 22 czerwca 2015 roku z udziałem 8-letniej rowerzystki, w Internecie i wśród radnych rozgorzała dyskusja, czy policja powinna karać osoby przejeżdżające rowerem przez przejście dla pieszych?

- Ja rower prowadzę a trzech obok mnie jedzie - usłyszeliśmy od radnego miejskiego Mariusza Kunysza.

- To nagminny problem - tłumaczy nadkomisarz Krzysztof Gawlas, szef stalowowolskiego Wydziału Ruchu Drogowego. W ciągu tygodnia policja karze z tego tytułu nawet kilkanaście osób. Popełniający wykroczenie to z reguły ludzie dorośli, rzadziej młodzież czy dzieci.

Dlatego też policja stoi na stanowisku aby na większej ilości przejść dla pieszych pojawiły się przejazdy rowerowe. - Trzeba zalegalizować coś co i tak się dzieje a dla kierowcy to będzie czytelna informacja, że może spodziewać się rowerzysty - stwierdził nadkomisarz Gawlas.

Problemem w Stalowej Woli jest to, że jest kilku zarządców dróg. Nie z każdym można szybko o ile w ogóle można dojść do porozumienia.

Zobacz więcej:
- DW-871: 8-letnia rowerzystka potrącona na przejściu dla pieszych

Strona do druku Drukuj artykuł    

Jeżeli masz jakieś ciekawe informacje, chcesz przekazać coś ważnego,
coś interesującego, nie wahaj się - napisz do nas: redakcja@stalowka.net

Dodaj komentarz do artykułu »  

Czwartek, 25 czerwca 2015 r. godz. 13:45
~obserwator
"Trzeba zalegalizować coś co i tak się dzieje" - proponuję zalegalizować narkotyki, prostytucję i jeszcze parę innych przecież to i tak się dzieje....
+0-0
Czwartek, 25 czerwca 2015 r. godz. 11:27
~Mozets
Do idealisty: zgadzam się z Twoją wypowiedzią- jakkolwiek sam wiesz ,że to jest idealistyczne podejście do sprawy. Trafnie zauważasz wszechobecność "correct political" gdzieby tylko nie dotknąć. To objaw marksizmu kulturowego, który ma za zdanie zniszczyć naszą obecną kulturę. To kolejne zmasowane uderzenie od czasów Riewaluciji Aktriabskoj. Mam jednak nadzieję, że w naszym kraju ( szanującym tradycje) to nie przejdzie. Choć atak "jasnogrodu" jest wyjątkowo hałaśliwy i agresywny. Podtrzymuję w interesie pieszych, kierowców, rowerzystów i wszystkich szanujących się ludzi by sygnalizować wejście ( wjazd) na jezdnię podniesieniem ręki do poziomu.
+0-0
Czwartek, 25 czerwca 2015 r. godz. 09:13
~driver
Bara pa i wszystko w temacie ale kierowcom blachosmroda ciężko to zrozumieć
+0-0
Czwartek, 25 czerwca 2015 r. godz. 01:14
~Bławat
Jedźmy wolniej, a posypią się mandaty za blokowanie ruchu.
+0-0
Czwartek, 25 czerwca 2015 r. godz. 00:02
~Idealista
Wydaje mi sie ze problem polega na tym ze wszycy rzucaja kamieniami w kierowcow i wymagaja od nich cudow. Tak faktycznie to kierowcy musza zwracac uwage na wszystko, policje w krzakach, nieoznakowane pojazdy policji, innych kierowcow, nieodpowiedzialnych pieszych oraz rowerzystow. Tak faktycznie mamy dyktat rowerzystow ktorzy wszedzie sie panosza. Oddzielne sciezki rowerowe, poruszanie sie po chodnikach oraz pierwszenstwo na drogach. Dlaczego to sa swiete krowy, ktore poruszja sie po drogach publicznych bardzoe czesto bez uprawnien oraz elementarnej znajomosci przepisow. W imie czego takie uprzywilejowanie na drogach.....bo jada ekologicznie, czy dlatego ze nie maja maski przed soba? Tak faktycznie drogi sa dla samochodow , ciezarowek i motocyklistow. Idiotyzmem jest nadawanie uprawnien specjalnych dla pieszych oraz rowerzystow. Pieszy powinien zanim wejdzie zatrzymac sie i przechodzic wtedy kiedy auta przejada, tak samo z rowerzystami. Czy to dla Was az taki problem? Smieszy mnie fakt ze dla jednej osoby zatrzymuje sie 10 samochodow, to politycznie poprawny idiotyzm i dzialanie nieekonomiczne. Zaraz sie zacznie ze wtedy pieszy nie przeszedlby przez jezdnie..., ale od czego sa swiatla od czego ludzka uprzejmosc. To wlasnie wy piesi i rowerzysci jestescie chamami , bo ladujecie sie pod kola nie szanujac nas kierujacych, bo ktos stworzyl chore prawo i dal wam pierwszenstwo na naszej drodze. Macie chodniki, sciezki rowerowe, przejscia na swiatlach, ale to dla was malo bo......trzeba zejsc z roweru......zatrzymac sie. Czy nie macie juz zbyt wiele uprawnien na drodze. Niedlugo kretyni uchwalajacy prawo stwierdza ze pieszy i kierowca bedzie mial pierwszenstwo na przjezdzie kolejowym....bo pociag jest wiekszy i moze im zrobic krzywde i trzeba wyrownac szanse. Zastanowcie sie ludzie, bo warto.
+0-0
Środa, 24 czerwca 2015 r. godz. 23:32
~Bioly
Popierwsze w Niemczech na każdym przejściu jest sygnalizacja świetlna podkreślam na każdym nawet poza terenem zabudowanym. Ale czy w Polsce czy w Niemczech ludzie chodzą i jeżdżą jak im pasuje. Za to powinny być kary albo sygnalizacja świetlna i nie było by problemu i nie było by takich tragedi
+0-0
Środa, 24 czerwca 2015 r. godz. 21:27
~barba papa
Art. 26. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu. 2. Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pieszemu przechodzącemu na skrzyżowaniu przez jezdnię drogi, na którą wjeżdża. 3. Kierującemu pojazdem zabrania się: 1) wyprzedzania pojazdu na przejściu dla pieszych i bezpośrednio przed nim, z wyjątkiem przejścia, na którym ruch jest kierowany; 2) omijania pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu; 7.W razie przechodzenia przez jezdnię osoby niepełnosprawnej, używającej specjalnego znaku, lub osoby o widocznej ograniczonej sprawności ruchowej, kierujący jest obowiązany zatrzymać pojazd w celu umożliwienia jej przejścia. oraz: W § 47 ust. 4 w Rozp. o znakach i sygnałach: " Kierujący pojazdem zbliżając się do miejsca oznaczonego znakiem D-6, D-6a albo D-6b jest obowiązany zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszych lub rowerzystów znajdujących się w tych miejscach lub na nie wchodzących lub wjeżdżających. " Więc dopuszczalna prędkość w obszarze zabudowanym nie usprawiedliwia kierowcy przed zwolnieniem do takiej prędkości aby mógł się bezpiecznie zatrzymać.
+0-0
Środa, 24 czerwca 2015 r. godz. 20:20
~handlarz
Karać i to do bólu. Dnia 17 czerwca byłem świadkiem następującego zdarzenia,ul.Staszica jedzie na sygnale straż wiadomo jak powinno się zachować.A tu pewna baba na rowerze na czerwonym świetle pakuje się pod wóz.Tylko zimna krew kierowcy i opanowanie, nie doszło do tragedii.MORAŁ KARAĆ.
+0-0
Środa, 24 czerwca 2015 r. godz. 19:10
~Gość
Szafa - o jakim sporcie piszesz?
+0-0
Środa, 24 czerwca 2015 r. godz. 18:41
~Mozets
Co by było gdyby pieszy i rowerzysta zatrzymał się na chwilę przed przejściem dla pieszych i podniósł rękę do poziomu. Kierowca miałby obowiązek się zatrzymać na taki sygnał. Nie byłoby niedomówień i wtargnięć rowerzystów na jezdnię. Samochód nie jest w stanie zatrzymać się w miejscu nawet jak jedzie 20km/h i nawet jak kieruje nim pilot naddźwiękowego myśliwca z niezawodnym refleksem i sokolim wzrokiem.
+0-0
Środa, 24 czerwca 2015 r. godz. 16:48
~Szafa
Mira widać, że sport jest ci całkiem obcy.
+0-0
Środa, 24 czerwca 2015 r. godz. 16:46
~Joa
W Niemczech jest tak, że jeżeli pieszy czy rowerzysta TYLKO się zbliża do przejścia samochód się zatrzymuję, aby udzielić pierwszeństwa. A u nas "blachy" pieszy przecież nie okaleczy.
+0-0
Środa, 24 czerwca 2015 r. godz. 16:30
~Mira
Rowerzyści zachowują się jak święte krowy. Czas się za nich wziąć. Jeżdżą po chodnikach nie zważając na dzieci, mimo iż obok jest ulica osiedlowa. Na przejściach dla pieszych wjeżdżają na jezdnie wymuszając pierszeństwo, taranują pieszych.
+0-0
Środa, 24 czerwca 2015 r. godz. 14:38
~vtec
Witam. Myślę, że część Państwa nie ma racji. Czy to pieszy, czy rowerzysta (pomijam na razie, czy zgodnie z prawem czy bezprawnie) przechodząc przez ulicę MA PIERWSZEŃSTWO. Kierowca ma psi obowiązek zachować ostrożność i zwolnić, a jak ktoś stoi przy krawężniku MA STANĄĆ. W krajach europy zachodniej (na które nasz rząd jest tak bardzo zapatrzony) osoba zbliżająca się tylko do przejścia ma bezwzględne pierwszeństwo i kierowcy zatrzymują się by ją przepuścić. Jeżdżę zarówno samochodem jak i rowerem. Osobiście staram się przepuszczać pieszych przez zeberki. (nie zawsze, ale się staram) Na rowerzystów wyklinam, jak wpadają z rozpędu. Ale staram się dać im żyć. Wiem, że w starciu pieszy (rowerzysta) z samochodem - ci pierwsi nie mają żadnych szans. Ojciec, (dawno temu) ucząc mnie poruszania po drogach, wytłumaczył mi to prosto - Synek ty ważysz, powiedzmy 50, no niechby nawet 100 kg a byle jaki samochód waży koło tony. Zgadnij, kto bardziej ucierpi w starciu. I to jest logiczne. Pieszy czy też kolarz - wystarczy, że się rozejrzy i przemieści się zgodnie z własnym rozumem. Jednak kierowcy muszą dać mu szansę. Ktoś tu się żalił strasznie - jak to mu wychodzą na ulicę w okolicach hali targowej. Tam to się należy patrol policyjny i mandatowanie - ale kierowcom. Proszę sobie przy najbliższej okazji stanąć przy przejściu i poczekać na kierowcę gentlemana, który się zatrzyma i przepuści. Życzę powodzenia i sporo cierpliwości. Bez "wtargnięcia i wymuszenia" można korzenie zapuścić. Co do możliwości przejazdów przez przejścia - jestem za i popieram pomysł - ale LUDZIE MUSZĄ ZROZUMIEĆ, ŻE MOŻLIWOŚĆ PRZEJAZDU NA ROWERZE PRZEZ PRZEJŚCIE NIE GWARANTUJE IM NIETYKALNOŚCI, że muszą zachować zdrowy rozsądek. Bo samochód (nawet przy 40 km/h) zatrzyma się po kilku (-nastu) metrach, a skutki mogą być po prostu bolesne. Wystarczy traktować innych tak, jak sami chcemy być traktowani. I da się przejść bezpiecznie i jechać też. Pozdrawiam
+0-0
Środa, 24 czerwca 2015 r. godz. 13:16
~Z tego miasta co mądrzejsi wyjechali...
Może zróbmy tak, ze przez każde skrzyżowanie należy auto wziąć "na pych", bo tak będzie bezpiecznie, Bo niektórzy wjeżdżają z impetem na czerwonym i mogą w nas przywalic... gdybym jadąc codziennie do pracy musiał przeprowadzic rower przez miejsca, gdzie ktoś je źle zaprojektował, to z roweru zejść musiałbym 15 razy. Idiotyzm. Chcę jechać, a nie pitolić. Rozglądam się i zwalnuam, Ale jadę. Po to jest znak przejazd dla rowerów żeby go stosować.
+0-0
Środa, 24 czerwca 2015 r. godz. 13:04
~nick
ten policjant to chyba jakis idiota
+0-0
Środa, 24 czerwca 2015 r. godz. 12:06
~Bławat
Gratuluję pomysłu! Rowerzysta jedzie często 40km/h i wpada niespodziewanie na jezdnię. To nie pieszy, którego widzimy jak dochodzi do przejścia. To już robi się skrzyżowanie dróg i oznakowanie musiałoby być adekwatne, czyli; znak informujący o skrzyżowaniu, tam gdzie rowerzysta ma pierwszeństwo znak STOP! Skoro brak inteligentnego myślenia, to należy zrobić testy; pomysłodawca niech jedzie po mieście samochodem, a rowerzyści wpadają na pełnych obrotach spoza budynków, kiosków, jadąc ścieżką gwałtownie skręcają pod samochód. Ale co tam; więcej wypadków to większe kary i policjant bardziej dowartościowany. To jak strażak- nie ten bohater, który zapobiegnie katastrofie przez zadeptanie niedopałka tylko ten co wejdzie w ogień i uratuje choć jedną z wielu ofiar. Chłopcy; depczcie pety zamiast wzniecać ogień.
+0-0
Środa, 24 czerwca 2015 r. godz. 11:27
~angel
baenaba kolejny tzw. cwaniaczek - chcesz mieć pierwszeństwo w całym mieście bo tylko tobie się należy i spieszy inni mogą poczekać
+0-0
Środa, 24 czerwca 2015 r. godz. 11:26
~manukun
Bardzo dobrze mówi. Dlaczego mają karać rowerzystów za przejazd po przejściu? Bo droga dla rowerów skończyła się 2 metry przed nim? Niech w końcu wydzielone zostaną przejazdy rowerowe, bo pomimo dużych zmian są jeszcze braki. Natomiast całkowicie inną kwestią jest wymuszanie pierwszeństwa. Przez wszystkich. I pieszych, i rowerzystów, i kierowców. Tylko tutaj nie pomogą zakazy i nakazy. Tutaj trzeba zmienić kulturę użytkowników, a to jest duży problem...
+0-0
Środa, 24 czerwca 2015 r. godz. 11:23
~angel
Żeby tak legalizowali wszystko co bez względu na zakazy będzie występować . Swoją drogą po co ze Stalowej Woli robić miasto rowerów , budować ścieżki rowerowe jak nie można przez ulicę rowerem przejechać bo jest zakaz no kurna (?!)
+0-0
Środa, 24 czerwca 2015 r. godz. 10:52
~dd
Należy zrobić przejazdy dla rowerzystów ale tylko tam gdzie są ścieżki rowerowe i przejścia. Potwierdzam, że rowerzyści nie stają przed przejściami przez ulice, nawet tam gdzie są wyznaczone przejazdy (wjeżdżają na pełnej prędkości nie patrząc się na boki, przez to jest wiele wypadków, szczególnie koło hali Targowej i dworca PKS). Przejeżdżają nawet jak jest czerwone światło dla nich. Inna sprawa, że w Stalowej Woli ścieżki się rozpoczynają w miejscu B i kończą w środku ścieżki potem nie wiadomo czy jechać po drodze czy po chodniku. Piesi też chodzą po ścieżkach rowerowych, nawet jak ścieżki są oddalone od chodnika o kilka metrów. w myśl zasady "a co mi zrobią". Piesi również przechodzą w miejscach niedozwolonych, gdzie nie powinni przechodzić. A jak się komuś zwróci uwagę to o małoby nie zabił, bo on wie lepiej. W polsce nie ma kultury jeżdżenia. Kierowcy również nagminnie łamią przepisy, np. jest przejście przechodzę jeden samochód staje a zza niego z dużą prędkością wyjeżdża inny samochód, bo nie może zatrzymać sie jak ten pierwszy, bo on jest bardziej cwańszy, ten debil sie zatrzymał a przejadę szybciej przed nim, i to z narażeniem życia pieszego. Wiel juz było takich wypadków. Widziałem też rowerzystki, które jeździły po rondach.
+0-0
Środa, 24 czerwca 2015 r. godz. 09:34
~damian stw
Tak zróbcie więcej przejazdów rowerowych to już żaden z rowerzystów nie będzie się oglądał i wjeżdżał z całym impetem na drogę. Dodatkowo więcej ich będzie na chodnikach i wtedy piesi będą z nimi walczyć. Brawo inteligencja Policji i Samorządowców w Stalowej stoi na bardzo wysokim poziomie - śmiech!!!!
+0-0
Środa, 24 czerwca 2015 r. godz. 09:03
~piiiip
Zalegalizujmy narkotyki. Po co łapać handlarzy .zalegalizujmy to co i tak się dzieje!!!. Brawo!!! Laurka dla tego Pana!!!!
+0-0
Środa, 24 czerwca 2015 r. godz. 08:59
~brawooo
A ZUS temu przyklaśnie. Bo do emerytury nie dożyje nikt! Jasne po co karać rowerzystę mandatem 100zŁ. Lepiej zasadzić się w krzakach na kierowcę i łyknąć 400zł. Inteligencja naszej policji na kolana nie powala.
+0-0
Środa, 24 czerwca 2015 r. godz. 08:27
~senior
Jest Akcja Trzeźwość na Drodze zrobić AKCIĘ Przejścia bez Rowerzystów To jest PLAGA na przejściach z tymi rowerzystami nie mówiąc o chodnikach Człowiek na chodniku czuje się jak na ulicy Najwyższa pora wypowiedzieć Walkę z tą Epidemią rowerową
+0-0
Środa, 24 czerwca 2015 r. godz. 08:11
~andre
przepis powinien nakładać obowiązek zatrzymania sie przed przejściem i przejazdem dla rowerów, i jak wolne niechaj jedzie. A często spotykam że jak jest przejazd to ja mam pierwszeństwo i basta, niech inni uważają.
+0-0
Środa, 24 czerwca 2015 r. godz. 07:27
~Rowerzysta
Jd. Popieram. Tylko kto ma to robic? Przeciez wiekszy zysk dla Policji jest stac z suszarka, jezdzic alfa i karac kierowcow. Patroli pieszych brak bo chyba dupy do krzesel im przyrosly. Taka prawda.
+0-0
Środa, 24 czerwca 2015 r. godz. 07:25
~WSX
Głupota, przez każde przejście rowerzysta powinien przejść pieszo.
+0-0
Środa, 24 czerwca 2015 r. godz. 07:23
~kierowca
Rowerzyści jeżdżą jakby chodniki ścieżki rowerowe i drogi należały tylko do nich ja juz kilka razy na skrzyzowaniu koło policji mialem sytuacje że jade od torow i sciezka tez od torow jedzie kobieta ja dojeżdżam do ronda a ona bez sygnalizowania wjezdża na przejscie I to nie jest nieznajomosc przepisow czy wina oznakowania tylko lekcewazenie kierujacych samochodami Bo piesi i rowerzysci wychodza z zalozenia ze mam pierwszenstwo to wchodze(wjezdzam) a kierowca niech kombinuje zeby wyhamowac Piesi- przyklad- przejscia w okolicy hali targowej Dla jednego pieszego musi sie zatrzymac kilka aut bo wchodza na przejscie bez sprawdzenia i pojedynczo Cos z tym tez trzeba zrobic Moze policjant kierujacy zamiast w lasku stac w kupie i gadac Dlugo pisalem ale moze ktos pomysli
+0-0
Środa, 24 czerwca 2015 r. godz. 07:16
~:)
Ile tu błędów ortograficznych, stylistycznych, literówek.Przecież zanim wyślecie post można to wcześniej przeczytać i błędy poprawić np.rowerzystą.Wstyd.
+0-0
Środa, 24 czerwca 2015 r. godz. 06:59
~jak można?
To tylko w Stalowej. Zamiast egzekwować prawo, namalują pasy. Policja wpadła na genialny pomysł: niech robią co chcą. Nie widać policji na chodnikach, na ścieżkach rowerowych, w patrolach pieszych. Raz kobieta na rowerze, na środku chodnika kazała mi uważać jak chodzę, bo ona jedzie. Na Mickiewicza, Żwirki strach iść chodnikiem w godzinach szczytu. Policji nigdy nie widać. Dopiero jak się coś stanie zwołują "konferencje".Ale wpaść na pomysł, żeby zalegalizować nielegalne, to tylko w Stalowej potrafią.
+0-0
Środa, 24 czerwca 2015 r. godz. 06:49
~adan46
Panie Gawlas kazda glupote mozna w tym kraju zalegalizowac ale chyba nie w tym jest problem.
+0-0
Środa, 24 czerwca 2015 r. godz. 06:11
~jan
.... dla rodzica który przejeżdża po pasach a obok jedzie jego dziecko kara powinna być podwójna. Jeden mandat za wykroczenie drogowe, drugi za uczenie dziecka łamania przepisów, ten drugi można zamienić na 100 batów.
+0-0
Środa, 24 czerwca 2015 r. godz. 01:36
~maz
Zalosne jest to ze najpierw musi stac sie komus krzywda, a dopiero po fakcie ktos mysli jak temu zapobiec.
+0-0
Środa, 24 czerwca 2015 r. godz. 01:35
~Anna
Jasne, jeśli będą przejazdy rowerowe to dopiero będą wypadki - bo jednak teraz czasem rowerzysta zwolni przed przejechaniem przed jezdnie.
+0-0
Środa, 24 czerwca 2015 r. godz. 00:24
~kopa
Co da zrobienie przejazdu dla rowerów na każdym przejściu dla pieszych? Sam jeżdżę rowerem trochę i szczerze mówiąc nie chce mi się zeskakiwać z roweru tylko dlatego, że nie namalowano pasów dla rowerzystów. Niestety większość kierujących jednośladem jedzie i nie patrzy co się dzieje dookoła. Gdy zbliża się samochód do zatrzymuję się i jadę jak droga jest wolna. Problem jest w tym, że dla 90% społeczeństwa pasy wyglądają jak znak STOP dla kierowców, przez co można sobie robić co się podoba i zbytnio nie męczyć karku kręceniem głową na prawo i lewo.
+0-0
Wtorek, 23 czerwca 2015 r. godz. 23:07
~pep
Nie ktorym osobom proponowal bym sie wrocic do przedszkola. Tam Panie uczyly: "przed przejsciem dla pieszych zatrzymaj sie popatrz w lewo, w prawo i znowu w lewo. Jak nic nie jedzie mozesz przejsc". A teraz nawet nie spojrza. Chyba sie bajek naogladali i mysla ze sa niesmiertelni.
+0-0
Wtorek, 23 czerwca 2015 r. godz. 23:07
~Wiki
Najprościej czepić się rowerzystów? A co z motocyklistami? Jeżdżą z jaka prędkością bezmózgi i policja udaje że nie ma tematu? Za nich się brać wreszcie nieroby a nie za bidoków na rowerkach.
+0-0
Wtorek, 23 czerwca 2015 r. godz. 22:47
~roxyy
Problemem nie jest to że rowerzyści przejeżdżają przez pasy tylko to że przed wjazdem na pasy nawet się nie rozejrzą tak jakby tam w ogóle niebezpieczeństwa dla nich nie było. Oczywiście karać za to i to surowo!
+0-0
Wtorek, 23 czerwca 2015 r. godz. 22:47
~nick
Czyli, jak dobrze rozumiem intencje policji- zrobić wiecej przejazdów dla rowerzystów na których oni wogóle nie patrza czy mogą wtargnac na jezdnie bez popatrzenia nawet czy jedzie samochód- prosto pod koła - a co! To może piesi też niech wchodza na jezdnie bez patrzenia czy coś jedzie - bo przecież są na pasach...
+0-0
Wtorek, 23 czerwca 2015 r. godz. 22:21
~stalowka
Panie Gawlas czas już zajac się rowerami które jedza jak popadnie przez most na sanie !!! Tam już sa warunki do dobrej i normalnej jazdy rowerow ale mentalność trzeba zmienić i dopilnować !!! , skoro sa wyznaczone trasy dla rowerow to czemu rowery jedza po chonikach dla ludzi ?!! Czy trzeba następnej tragedii by cos z tym zrobić ?! Chlopaki jedza tymi " nyskami " po miescie nudząc się zamiast kilka razy podjechać na most i dopilnować porządku .... naprawdę prosimy )
+0-0
Wtorek, 23 czerwca 2015 r. godz. 22:18
~Waldek
Są w naszym mieście trasy rowerowe, które nie wiedzieć dlaczego przy niektórych skrzyżowaniach kończą się przy przejściach dla pieszych. Jestem zwolennikiem jazdy rowerem po chodnikach bo to bezpieczniejsze niż jazda ulicą szczególnie jak do Stalowej Woli przyjeżdżają niektóre RNI. Trzeba na nich uważać, jadą gdzie sobie zamyślą, bez świateł, na czerwonym, bez kierunkowskazów. Rowerzysta jest bezpieczniejszy na chodniku.
+0-0
Wtorek, 23 czerwca 2015 r. godz. 22:17
~jd
Trzeba też karać pieszych za chodzenie po ścieżkach rowerowych bo normalnie jeździć po mieście rowerem się nie da !
+0-0
Wtorek, 23 czerwca 2015 r. godz. 22:14
~Merfi :)
Jeśli jst sygnalizacja i przejscie dostosowane do jazdy rowerm owszem można ale jesli nie ma sygnalizatora pownien byc zakaz wjazdu rowerem na przejscie. Sa sciezki rowerowe, a chodniki sa do chodzenia tylko niekiedy szerokosc sciezek jest wieksza niz pieszych i trzeba i tak uwazac
+0-0
Wtorek, 23 czerwca 2015 r. godz. 22:13
~baenaba
Nie powinni niczego legalizować,a wręcz przeciwnie-zmienić przepisy i zobligować każdego rowerzystę do przeprowadzania roweru na każdym przejściu!!Prosta zasada-co zatrzyma się szybciej,auto jadące 50km/h czy rowerzysta jadący 10km/h? Ja używam zarówno samochodu jak i roweru,i rower według mnie zatrzyma się szybciej!Poza tym ja po chodnikach nie jeżdżę a jeśli już to ustępuje pierwszeństwa pieszym i rowerzystą,więc jak ci chcą wjechać na jezdnie niech ustąpią mi pierwszeństwa-proste i bezpieczne!
+0-0
Wtorek, 23 czerwca 2015 r. godz. 22:06
~Barack
Za jazdę po chodnikach też wreszcie powinni zacząć karać bo nawet tam pieszy mui uważać żeby jakiś idiota go nie potrącił!
+0-0
Wtorek, 23 czerwca 2015 r. godz. 22:01
~Monika
Również jestem za karaniem osób przejeżdżających przez przejścia dla pieszych po których nie wolno jeździć rowerem.
+0-0
Wtorek, 23 czerwca 2015 r. godz. 21:54
~truskaweczka
Oczywiscie,że karać i to wysokim mandatem,jeżeli kierowcom daje się mandaty to i rowerzystom,przecież to też pojazd ,tylko dwukołowy.
+0-0
Stalowka.NET - Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i okolic
Copyright 2001 - 2024 Stalowka.NET
  » O nas  » Redakcja  » Reklama  » Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone.
X Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług i realizacji potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Więcej w polityce prywatności.