Stalowa Wola Stalowa Wola: Huta Stalowa Wola
Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i Powiatu Stalowowolskiego. Najnowsze! Najszybciej!
Kamera na żywo na panoramę Stalowej Woli na skrzyżowanie Al. Jana Pawła II z ul. KEN
Nagrania audio, rozmowy z ciekawymi ludźmi
Fotografie z najważniejszych wydarzeń w Stalowej Woli
Kanał youtube.stalowka.net - Pierwsza stalowowolska telewizja internetowa
Encyklopedia miasta Stalowa Wola
Zapowiedzi zbliżających się wydarzeń kulturalnych
Baza adresowa najważniejszych firm i instytucji życia publicznego
Bezpłatna baza ogłoszeń dla mieszkańców miasta Stalowa Wola jak i Powiatu Stalowowolskiego
Twoje konto
Strona główna  Stalowa Wola / Wiadomości Wtorek, 30 kwietnia 2024 r. Imieniny: Balladyny, Lilli, Mariana
 Wiadomości lokalne
» Pożar auta na stacji paliw
» Kawka albinos. To rzadki widok - twierdzi Czytelnik
» Niech się święci 3 Maja!
» 33-latek kierował motocyklem. Miał blisko 3 promile
» Pokaz mody inspirowany Stalową Wolą
» Chcą do Brukseli. Liderzy list w eurowyborach na Podkarpaciu
» Rozwój gospodarczy miasta. Nadleśnictwo apeluje o poszukiwanie alternatywnych rozwiązań
» Podsumowanie działań sfinansowanych ze środków norweskich
» Częste awarie sygnalizacji na skrzyżowaniu Chopina i Okulickiego
» Na Swołach zawalił się mostek
» Sklep Gentleman obchodzi 15 urodziny!
» Dyskusja nad wycinką lasu pod nową strefę gospodarczą. Jak przebiegała?
Więcej » 
 Zasłyszane...
"Możemy spodziewać się ruchu scenicznego, tańca, gestu, scenografii, efektów świetlnych i przede wszystkim fantastycznego doznania oczyszczenia naszego sumienia bo spektakle KTO właśnie takie są".
Marek Gruchota, dyrektor Miejskiego Domu Kultury w Stalowej Woli.
 Imprezy w mieście
» Majówka 2024
» Jubileuszowa Gala Gałązki Sosny
» Kabaret Nowaki w nowym programie
» Krwią Bohaterskiej Młodzi Zroszony
» Maria Kozłowa 1910-1999
» Muzeum COP: Matematyczny pociąg
» Z muzealnego skarbca
» Fikaj z Koziołkiem Matołkiem
» Kabaret Młodych Panów
» Wieczór panieński plus
Więcej » 
 Fotoreportaże
Stalowa Wola: Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Piknik w Parku Jordanowskim
»Otwarcie Parku Jordanowskiego
»SPS ze wsparciem Elżbiety Łukacijewskiej
»Kamień węgielny pod nowe osiedle Ogrodowe
Więcej » 
Wiadomości lokalne / Sygnały Czytelnika

Wtorek, 24 lipca 2012 r. godz. 12:44     /Magdalena Rodecka/
Właściciele pasiek nie chcą nadajnika i zapowiadają odwołanie

Właścicielom pasiek na złożenie odwołania zostało jeszcze kilka dni. Czy SKO przychyli się tym razem do ich uzasadnienia? Okaże się w najbliższym czasie.
Właścicielom pasiek na złożenie odwołania zostało jeszcze kilka dni. Czy SKO przychyli się tym razem do ich uzasadnienia? Okaże się w najbliższym czasie.
Fot. Jacek Rodecki
Mimo protestów w Zbydniowie (powiat stalowowolski) na jednej z prywatnych działek stanie 50 metrowy maszt operatora sieci Play. - "Będziemy się odwoływać. Rozeznaliśmy się w sytuacji i nadal podtrzymujemy swoje stanowisko, że pole magnetyczne z nadajnika będzie oddziaływać na nasze pasieki" - powiedział w rozmowie z Stalowka.NET mieszkaniec gminy Zaleszany.

O sprawie pisaliśmy na łamach naszego portalu na początku czerwca. Wówczas wójt gminy Zaleszany Andrzej Karaś nie wiedział jaką wyda jeszcze decyzje. Po tym, gdy nie zgodził na postawienie nadajnika, Play odwołał się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego. Organ ze względu na zbyt słabe uzasadnienie nakazał gminie sprawę rozpatrzeć ponownie.

Jak powiedział nam nasz Czytelnik kilka dni temu wójt wydał inwestorowi pozytywną decyzję. Nadajnik stanie w odległości około 130 metrów od zabudowań. I mimo że wójt, aby uspokoić mieszkańców zlecił nawet wydanie opinii Uniwersytetowi Przyrodniczemu w Lublinie, w imieniu którego prof. dr hab. Jerzy Demetraki z Katedry Biologicznych Podstaw Produkcji Zwierzęcej, stwierdził, że nie zna przypadków wykazujących, że "maszty telefonii komórkowej emitujące fale radiowe czynią szkody wśród pszczół", właściciele pasiek dalej obstają przy swoim.

- "Ja tam nie mam tytułu profesorskiego, ale hoduję pszczoły od kilkunastu lat. Spotykam się z innymi pszczelarzami i wymieniamy się doświadczeniami. Tam gdzie maszty telefonii komórkowej postawiono, pszczoły tracą orientacje i mają problem z powrotem do ula" - stwierdził nasz rozmówca.

Właścicielom pasiek na złożenie odwołania zostało jeszcze kilka dni. Czy SKO przychyli się tym razem do ich uzasadnienia? Okaże się w najbliższym czasie.

Zobacz więcej:
- Czy przez nadajnik telefonii komórkowej wyginą pszczoły?

Strona do druku Drukuj artykuł    

Jeżeli masz jakieś ciekawe informacje, chcesz przekazać coś ważnego,
coś interesującego, nie wahaj się - napisz do nas: redakcja@stalowka.net

Dodaj komentarz do artykułu »  

Środa, 1 sierpnia 2012 r. godz. 14:55
~asa
kuchenka mikrofalowa wdycziela około 600- 700W energi w mikrofalach antena 10-20W..Natezenie fal el.magnetycznaj zmniejsza sie z kwadratem odległosci..wodległosci10 metrówjest juz nieszkodliwe...durnie niedokształcone zamiast pieprzyc bzdury skupcie sie na tym co zrecie bo to bywa tysiąckroc szkodliwsze.
+0-0
Środa, 25 lipca 2012 r. godz. 22:18
~miastowy
głupota niektórych "oświeconych" mnie rozwaliła :}, punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, ciekawi mnie czy ci wszyscy zwolennicy chcieli by mieć takie ustrojswo u siebie na posesji?
+0-0
Środa, 25 lipca 2012 r. godz. 19:12
~ciemna
moherowy ninjo, korzystanie ze zdobyczy cywilizacji nie zaślepia mnie i nie odbiera mi zdolności logicznego myślenia, po co ryzykować i stawiać maszty blisko ludzi skoro mogą sobie one stać w pewnym oddaleniu, od ludzkich siedlisk jak na przykład na lubelszczyźnie, nie powodując potencjalnego zagrożenia, żaden uczony jak dotąd nie stwierdził, że oddziaływanie stacji bazowych jest na pewno nieszkodliwe, po co więc ryzykować, jak można obejść ewentualne zagrożenia. Nawiasem mówiąc korzystam z usług bardziej niż Play społecznego i humanitarnego operatora, który lokalizując maszty stara się unikać konfliktów społecznych.
+0-0
Środa, 25 lipca 2012 r. godz. 16:24
~moherowy ninja
Ciemna: zwolenników nowoczesności masz za czubów, co nie przeszkadza Ci jednocześnie z niej korzystać? Jak owa nowoczesność aż tak przeszkadza to czemu korzystasz z komputera i internetu? I zapewne komórki też?
+0-0
Środa, 25 lipca 2012 r. godz. 16:00
~ogrodnik
Droga Leno, spiesznie ci odpowiadam, że wbrew temu, co pisze elektryk, tereny wokół planowanego masztu to nie tylko nieużytki, ale także piękne ogrody i cenne działki przeznaczone pod zabudowę i to one głównie stracą na wartości, a łączność z całym światem już mam dzięki masztowi, który stoi poza wsią z dala od zabudowań i o to w tym wszystkim chodzi. Poczytaj w internecie, jakie Play prowadzi praktyki, jakie sprawy przegrywa w sądzie, a może zmienisz zdanie.
+0-0
Środa, 25 lipca 2012 r. godz. 15:54
~ciemna
Szanowni zwolennicy nowoczesności, zażarci bojownicy walczący z ciemnogrodem, już niedługo wasze mózgi zeżre glejak, nowotwór, który, jak podają najnowsze badania, bardzo często powstaje pod wpływem oddziaływania nadajników i telefonów komórkowych. Zdrowia wam życzę, większego oczytania i wielkich niespełnionych niestety marzeń o bzyczeniu pszczół, dorodnych owocach i zdrowej żywności. Zainteresowanych odsyłam do hasła stacje bazowe a pszczoły w googlach.
+0-0
Środa, 25 lipca 2012 r. godz. 15:09
~laura
- Stanisławie- prawisz dobrze, nowocześnie i ze zrozumieniem. Teraz ludzie od najmłodszego boją się szatana, piekła, duchów i wielu jeszcze innych rzeczy. Komu na tym zależy by lud był tak głęboko sfrustrowany i lękliwy? Przecież ten wpojony lęk nie jest dziedziczny i doświadczany na co dzień, ktoś go celowo "zaszczepia" w świadomości i tak to się kręci z pokolenia na pokolenie!
+0-0
Środa, 25 lipca 2012 r. godz. 14:49
~Stanisław
"Niech na całym świecie wojna, byle polska wieś zaciszna, byle polska wieś spokojna". Tak pisał Wyspiański sto lat temu i tak jest do dziś. Zbydniów nie jest tu wyjątkiem, choć taki brak zrozumienia współczesnej rzeczywistości jest zdumiewający. Ci ludzie korzystają z osiągnięć współczesnej cywilizacji a jednak się jej boją, jak dawniej duchów, diabłów czy czego tam jeszcze.
+0-0
Środa, 25 lipca 2012 r. godz. 14:42
~ciemna
Pod samiutkim masztem to nikt nie będzie chciał się budować i to jest podstawowy problem. Wg ankiety prowadzonej przez jedna firmę 99 procent pytanych nie kupiłoby działki w sąsiedztwie masztu.
+0-0
Środa, 25 lipca 2012 r. godz. 14:40
~tam
Moja propozycja do niechcących nowoczesności brzmi, trzeba zrezygnować z postępu i zaopatrzyć się w wu-wu-zele. Urządzenia te pozwolą na ekologiczne komunikowanie się między sobą!
+0-0
Środa, 25 lipca 2012 r. godz. 14:34
~lena
Ogrodnik będziesz miał łączność w Playu na cały świat jak nikt inny gdy tylko staniesz pod masztem. O co Tobie biega? Nie powiesz, że ogród warzywny straci na wartości przez maszt!!!!!!
+0-0
Środa, 25 lipca 2012 r. godz. 14:32
~tam-tam
Komórkę każdy ma i pluje na operatora że zasięg słaby, ale jak operator chce to poprawić i postawić nadajnik to wtedy źle bo promieniowanie. Owszem może stawiać ale jak najdalej od nas, a najlepiej w lesie - ale co to da? Nie chceta nadajnika to oddajta komórki na zbożny cel a kupta se tam-tamy!
+0-0
Środa, 25 lipca 2012 r. godz. 14:28
~ogrodnik
Za tymi zabudowaniami mam piękny ogród warzywny, w którym ciagle siedzę, nie wypowiadaj się, jeśli nigdy tam nie byłeś. Odległość budynków od masztu wynięść ma 130 metrów, strasznie dużo nie???
+0-0
Środa, 25 lipca 2012 r. godz. 14:22
~elektryk
>sql< nie blisko zabudowań, a za zabudowaniami gdzie w tej chwili królują chwasty, osty i sAMOSIEJKI różnych drzew. Urządzenia muszą być zasilane energią elektryczną w związku z tym jego lokalizacja podyktowana jest sąsiedztwem linii energetycznej za zabudowaniami. Każdy z właścicieli działki otrzyma pozwolenie budowlane nawet pod samiutkim masztem! Takie samo pole magnetyczne wytwarza linia energetyczna usytuowana tuż przy zabudowaniach i na wysokości ok. 5 metrów nad poziomem gruntu!
+0-0
Środa, 25 lipca 2012 r. godz. 14:18
~ciemna
Posłuchajcie mądrale z miasta: poczytajcie dokładnie, o co przede wszystkim chodzi mieszkańcom Zbydniowa, których tak obrażacie. Problem tkwi w tym, że Play upodobał sobie działkę blisko zabudowań i blisko transformatora. Dlaczego, sprawa oznaczonych oczywista, obniżenie kosztów związanych z dostępem do prądu. Na żadne inne proponowane (było ich 3) lokalizacje w Zbydniowie firma się nie zgadza. Najbardziej odpowiednia jest dla giganta, którego tak chwalicie, lokalizacja wśród terenów przeznaczonych pod zabudowę i zabranie miejsca na przyszłe domy, być może kogoś ze Stalowej, kto wie. życzę więcej szacunku dla ludzi mających swoje prawa i swoje zdanie, ludzie mniej nienawiści w internecie.
+0-0
Środa, 25 lipca 2012 r. godz. 14:18
~Rzeszowiak
Ludzie, boicie się nadajnika GSM? Napiszcie jeszcze że w swoich chałupach nie używacie: mikrofalówek, komputerów, płyt indukcyjnych, routerów WiFi, anten satelitarnych, telefonów DECT, itp urządzeń wytwarzających fale elektromagnetyczne. XXI wiek, a wy chcecie skansen robić. Skoro tak to zróbcie tak jak pisze: antyburakteam czy daro. Miłego dnia. ps. aha, najlepiej siedźcie wieczorami przy świeczce bo nie wiem czy wiecie że świetlówki kompaktowe też mają przetwornice częstotliwości a do tego zawierają rtęć (!).
+0-0
Środa, 25 lipca 2012 r. godz. 14:01
~irkuck
Polski ciemnogród zawsze będzie protestował. W jednej ze wsi (nazwy już nie pamiętam) też protestowali i skarżyli się (jak masz już stanął) że dzieci chorują, a krowy mleka nie dają. Okazało się, że nadajnik nie był uruchomiony, a tylko stała konstrukcja :D Polska jest i będzie jeszcze długo zaściankiem Europy, gdzie ciemnota zawsze będzie korzystna dla kleru, a ten w ciemnocie naród wspierał będzie.
+0-0
Środa, 25 lipca 2012 r. godz. 13:59
~daro
Popieram wszystkie poprzednie posty brać to cala gębą ale dać coś od siebie to nie wara. Ps. odłączcie się od wszystkiego co cywilizacyjne a wasz "GRÓD osłońcie płotem z bali z brama zwodzona otoczcie się FOSA i siedźcie w tej waszej TROLOWNI do następnej EPOKI LODOWCOWEJ !!!! WSTYD !!!!!!!
+0-0
Środa, 25 lipca 2012 r. godz. 11:56
~sql
Dlaczego oni muszą koniecznie stawiać ten maszt blisko zabudowań? Przecież tam jest wiele miejsc które znajdują się w dużej odległości od domów.
+0-0
Środa, 25 lipca 2012 r. godz. 11:53
~ostatni normalny
Już dwa lata społeczeństwo Zbydniowa inspirowane przez niby światłego i obytego wyższego urzędnika gminy bezsensownie walczy z budową masztu telefonii komórkowej. Efektem tego jest brak zasięgu tej najtańszej sieci. Za co koszty ponoszą wszyscy mieszkańcy gminy i przejeżdżający przez nią. Jednym słowem prywata i zaściankowość. Wstyd na cała Polskę. Tak - my chcemy wszystko, tylko nic od nas.
+0-0
Środa, 25 lipca 2012 r. godz. 11:25
~TD 40
ogrodzić tą wiochę płotem , i to wysokim , żeby głupota się nie wydostała na zewnątrz . po za tym zabrać tym wsiokom wszystkie telefony , te stacjonarne i komórkowe . chcą mieć zadupie to trzeba im je dać
+0-0
Środa, 25 lipca 2012 r. godz. 10:51
~jaa
To weźta se ten nadajnik do miasta jak wam nie przeszkadza...
+0-0
Środa, 25 lipca 2012 r. godz. 09:14
~Ja
No tak - pszczoły przestaną dawać miód, kury przestaną się nieść, a krowy mleko dawać. Każdy chciałby mieć jak najlepszy zasięg, ale antenę postawcie gdzieś daleko od nas bo "promieniuje". Ehhh .... rzeczywistość
+0-0
Środa, 25 lipca 2012 r. godz. 08:20
~antyburakteam
Podpowiem najprostsze rozwiązanie jakie może być: Zbydniów i wszystkie dziury w okolicy, w promieniu 10 km odciąć od: telewizji, radia, internetu, telekomunikacji - przecież to wszystko też fale magnetyczne, stworzyć tam skansen z białą dziurą w zasięgu wszelakich mediów i z głowy. Wieśniaki same przyjdą na kolanach, z błaganiem o ponowne załączenie nadajników. XXI wiek, a we wsiach RST ciemnogród :/
+0-0
Wtorek, 24 lipca 2012 r. godz. 21:36
~manukun
jak te twoje durne owady wygina, to tobie zostaje max. 3 lata życia...
+0-0
Wtorek, 24 lipca 2012 r. godz. 21:29
~teyuiet
Kajko jakoś im nie zależy na sprzedaży działek... ugorem wszystko stoi.
+0-0
Wtorek, 24 lipca 2012 r. godz. 21:13
~puppa
najgorzej jak nie bedzie miodu dla amatorów z dawnego ats-u. uuuuuuu bedzie bida
+0-0
Wtorek, 24 lipca 2012 r. godz. 21:10
~Krzysiek
@kajko Sam jesteś durny. Nawet nie umiesz wyczytac tego co oferuje pszczoły. Bez nich półgłówku nie bedziesz w stanie nawet sobie jablka zjesc, bo go nie bedzie.
+0-0
Wtorek, 24 lipca 2012 r. godz. 20:37
~kajko
walic te pszczoly, wiecie ile spadnie wartosc dzialek w tym rejonie? o to sie glownie rozchodzi a nie o te durne owady
+0-0
Wtorek, 24 lipca 2012 r. godz. 18:27
~Stalowianka
Zgadzam się z djyj.
+0-0
Wtorek, 24 lipca 2012 r. godz. 17:29
~djyj
Powiedzcie pszczołom, że są zacofane. Jeżeli inni pszczelarze zauważyli negatywny wpływ nadajników to coś faktycznie jest na rzeczy. XXI wiek to przede wszystkim wciska ludziom kit i ciemnotę. Najlepiej siedzieć i korzystać z wynalazków XXI wieku... ale bez pszczół i innych owadów zapylających długo nie pociągniecie. Siedzicie w betonowych ulach i nawet nie widzicie co się dzieje z przyrodą, a takich wielkich znawców odstawiacie. Ale zapewne jak ktoś ma działkę to potwierdzi to, co teraz napiszę: kiedyś było można z daleka usłyszeć bzyczenie tysięcy pszczół na kwitnącym drzewku owocowym, plony były ogromne... a teraz? Teraz trzeba stać blisko drzewa i mocno się wsłuchiwać by usłyszeć pojedyncze sztuki pszczół, owoców coraz mniej. To, że świat technologiczny idzie do przodu, nie znaczy, że zmienia się na lepsze. Wyzywajcie ludzi walczących o prawa maluczkich od ciemnogrodu, a przyjdą kiedyś takie czasy, że ludzie z głodu będą jeść te swoje zasrane telefony.
+0-0
Wtorek, 24 lipca 2012 r. godz. 17:05
~pszczolagucio
A ty "stalowy" spojrzeć' pisze się przez "rz" - ot naukowiec
+0-0
Wtorek, 24 lipca 2012 r. godz. 16:56
~stalowy
Odnośnie pszczół i masztów GSM : http://ostrowite.com/bees.html
+0-0
Wtorek, 24 lipca 2012 r. godz. 15:55
~stalowy
żał czytać wasze komentarze. Problem wpływ masztów GSM jest znany od dawna (wystarczy wpisać w google). Nie jest to naukowo udowodnione ale jest taka teoria. Teoria Darwina też jest tylko teorią. Za to wy supernowocześni wyzywacie od średniowiecza i ćiemnogrodu. Lepiej spojżeć na siebie. Najlepszy @radiowiec - "Ciemnota dziedziczona z pokolenia na pokolenie! 100 lat temu nie dało się poprowadzić linii kolejowej prosto z Rozwadowa do Sandomierza przez Gorzyce, bo tubylcy bali się parowozów." Nie wiem co to za brednie. Powszechnie wiadomo, że rozkład sieci kolejowej w rejonie Stalowej jest pokłosiem granicy zaborów.
+0-0
Wtorek, 24 lipca 2012 r. godz. 15:01
~pyłka
Pole magnetyczne wytwarzane przez nadajnik nie jest wielkie ale przesyłowa sieć wysokiego napięcia to daje dopiero czadu i nic sobie z tego nie robią pszczoły, przelatują przez nie i nie giną. Dlaczego miałyby ginąć pod masztem wysoko ponad ziemię wyniesionym? To się trzyma kupy!
+0-0
Wtorek, 24 lipca 2012 r. godz. 14:10
~Hans Kloss
Dzieci chudną. Od nadajników. Za to jak by je Stirlitz ukradkiem karmił, to od ukradka by puchły. I umierały. XXI wiek. Ciemnogród. Ręce opadają.
+0-0
Wtorek, 24 lipca 2012 r. godz. 14:07
~radiowiec
Ciemnota dziedziczona z pokolenia na pokolenie! 100 lat temu nie dało się poprowadzić linii kolejowej prosto z Rozwadowa do Sandomierza przez Gorzyce, bo tubylcy bali się parowozów. Trzymając telefon komórkowy przy uchu dajecie swojej łepetynie o wiele więcej promieniowania, niż ten maszt rozsiewa, ale to jakoś nie przeszkadza wam korzystać z komórek!
+0-0
Wtorek, 24 lipca 2012 r. godz. 14:06
~sql
Ale beznadziejne komentarze. Oskarżacie człowieka zajmującego się wiele lat pszczołami o ciemnotę kiedy on może jednak mieć rację.
+0-0
Wtorek, 24 lipca 2012 r. godz. 14:02
~lancetti
Hodowcy pszczół zacznijcie dbać o to by pszczoły za pyłkiem kwiatowym nie musiały latać po kilkadziesiąt kilometrów bo wówczas tracą orientację i giną nie doleciawszy do swoich uli. Wokoło hektary nieużytków i gdzie te pożyteczne owady mają zbierać miododajne pyłki? Nie straszcie pszczół nadajnikami tylko zadbajcie by pod nadajnikiem były prowadzone uprawy kwitnące np. rzepak, gryka. len, seradela. lucerna, koniczyna itd, itd
+0-0
Wtorek, 24 lipca 2012 r. godz. 13:54
~Przemysława
Na allegro są do kupienia miniaturki gps, które wystarczy podpiąć pod skrzydełka jednej z pszczółek i wszystkie będą wracać jak na komendę do swojego ula. Nie czyńcie z niewiedzy cnoty! Przecież mamy XXI wiek a nie średniowiecze. Ciekawi mnie czy będą podobne zachowania gdy operatorzy zaczną stawiać maszty dla tzw. multipleksu cyfrowego czyli telewizji cyfrowej?
+0-0
Wtorek, 24 lipca 2012 r. godz. 13:22
~mysiogon
Ale Ciemnogród
+0-0
Wtorek, 24 lipca 2012 r. godz. 13:12
~masakrraaa
to zamontujcie pszczolo gps pod tylkami...
+0-0
Stalowka.NET - Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i okolic
Copyright 2001 - 2024 Stalowka.NET
  » O nas  » Redakcja  » Reklama  » Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone.
X Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług i realizacji potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Więcej w polityce prywatności.