Stalowa Wola Stalowa Wola: Huta Stalowa Wola
Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i Powiatu Stalowowolskiego. Najnowsze! Najszybciej!
Kamera na żywo na panoramę Stalowej Woli na skrzyżowanie Al. Jana Pawła II z ul. KEN
Nagrania audio, rozmowy z ciekawymi ludźmi
Fotografie z najważniejszych wydarzeń w Stalowej Woli
Kanał youtube.stalowka.net - Pierwsza stalowowolska telewizja internetowa
Encyklopedia miasta Stalowa Wola
Zapowiedzi zbliżających się wydarzeń kulturalnych
Baza adresowa najważniejszych firm i instytucji życia publicznego
Bezpłatna baza ogłoszeń dla mieszkańców miasta Stalowa Wola jak i Powiatu Stalowowolskiego
Twoje konto
Strona główna  Stalowa Wola / Wiadomości Niedziela, 5 maja 2024 r. Imieniny: Irydy, Tamary, Waldemara
 Wiadomości lokalne
» Dni Otwarte Funduszy Europejskich w Muzeum COP
» W Dniu świętego Floriana
» Jak działają darmowe pożyczki?
» Krzyszot Faraś na torze wyścigowym w Kielcach
» Donice i ławki na Wojska Polskiego do przeglądu
» Zaśpiewali koncertowo
» Społeczny ogródek przy "Siódemce" już zachwyca
» Z Sejmiku do Brukseli? Renata Butryn z 10 miejsca ubiega się o mandat
» Mieszkańcy mają głos. Ruszają konsultacje w sprawie powstania Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro-Park Stalowa Wola
» Kochany: myśliwi upamiętnili 80. rocznicę zamordowania żołnierzy Armii Krajowej
» Komunikat MZK: bieg uliczny przyczyną wyłączenia przystanków z obsługi pasażerskiej
» 60-letni kierowca miał blisko 2 promile alkoholu
Więcej » 
 Zasłyszane...
"Możemy spodziewać się ruchu scenicznego, tańca, gestu, scenografii, efektów świetlnych i przede wszystkim fantastycznego doznania oczyszczenia naszego sumienia bo spektakle KTO właśnie takie są".
Marek Gruchota, dyrektor Miejskiego Domu Kultury w Stalowej Woli.
 Imprezy w mieście
» Jubileuszowa Gala Gałązki Sosny
» Kabaret Nowaki w nowym programie
» Krwią Bohaterskiej Młodzi Zroszony
» Maria Kozłowa 1910-1999
» Muzeum COP: Matematyczny pociąg
» Z muzealnego skarbca
» Fikaj z Koziołkiem Matołkiem
» Kabaret Młodych Panów
» Wieczór panieński plus
Więcej » 
 Fotoreportaże
Stalowa Wola: Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Piknik w Parku Jordanowskim
»Otwarcie Parku Jordanowskiego
»SPS ze wsparciem Elżbiety Łukacijewskiej
»Kamień węgielny pod nowe osiedle Ogrodowe
Więcej » 
Wiadomości lokalne / Gospodarka

Poniedziałek, 28 maja 2012 r. godz. 15:48     /Magdalena Rodecka/
Co ogranicza rozwój Stalowej Woli?

Wykład prezydenta Stalowej Woli Andrzeja Szlęzaka, którego zaanonsowano jako miłośnika szkoły austriackiej spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem.
Wykład prezydenta Stalowej Woli Andrzeja Szlęzaka, którego zaanonsowano jako miłośnika "szkoły austriackiej" spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem.
Fot. Jacek Rodecki
"Bariery wzrostu gospodarczego na przykładzie doświadczeń gminy Stalowa Wola" - pod takim hasłem prezydent Stalowej Woli Andrzej Szlęzak, wygłosił prawie godzinny wykład w Auli im. Falandysza Szkoły Handlu i Prawa im. Łazarskiego w Warszawie. A to wszystko w ramach promocji miasta, które partneruje wizycie "guru ekonomii", wybitnego amerykańskiego ekonomisty, prof. Marka Skousena.

Wykładu Marka Skousena będzie miało okazję posłuchać kilkudziesięciu mieszkańców Stalowej Woli, którym magistrat zafundował dziś wyjazd do stolicy na seminarium pod hasłem"Dlaczego Wall Street to zupełnie inny świat niż Las Vegas i dlaczego warto być inwestorem?" oraz "Co napędza gospodarkę : C czy G czy I?"

Tymczasem sobotni wykład prezydenta Stalowej Woli Andrzeja Szlęzaka, którego zaanonsowano jako miłośnika "szkoły austriackiej" spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem.

DEMOKRACJA ŚRODKIEM, NIE CELEM

Po krótkim wstępie na temat historii Stalowej Woli Andrzej Szlęzak stwierdził, że nie jesteśmy państwem nastawionym pro rozwojowo, żeby produkować. Natomiast próbujemy dorównać Europie, wprowadzając niezbyt korzystne programy w postaci "Natura 2000" czy Kartę Praw Podstawowych. - "To powoduje, że mamy demokrację, która morduje wolność. Mówi się, że demokracja ma być celem, a według mnie powinna być sprawnym instrumentem pozwalającym osiągnąć wolność. Tutaj myli się cel ze środkiem" - przekonywał Szlęzak.

POWIAT - STRUKTURA NIEWYDAJNA ALE KOSZTOWNA

Prezydent poświęcił sporo uwagi zasadności istnienia powiatów. - "Kiedy wprowadzano powiat mówiono, że nie ma na to pieniędzy. Dla powiatów nie było też kompetencji, więc zabrano ich trochę samorządom gmin, niczego nie upraszczając" - stwierdził prezydent, dodając, że gdy nie było powiatów Stalowa Wola i Nisko były obsługiwane przez jeden Sanepid, teraz musi być dwa. Podobnie jest z drogami. Powiat jest we władaniu dróg, na których utrzymanie nie ma pieniędzy, więc miasto musi partycypować w kosztach, a zatrudnienie pracowników od kultury czy sportu, przewyższa znacznie roczny budżet, jaki mógłby być wydany na te cele. - "Powiat jest strukturą niewydajną, nieprzydatną i to jest istotna bariera w rozwoju Stalowej Woli. Istnienie powiatów powoduje to, że polska prowincja będzie się rozwijała coraz wolniej, a średnia płaca w stalowowolskim starostwie jest wyższa niż w Urzędzie Miasta" - mówił prezydent.

Zdaniem Szlęzaka władza ustawodawcza nie powinna nakładać dodatkowych obowiązków na samorządy bez przekazywania pieniędzy. Co więcej, miasta muszą co rusz radzić sobie z takimi gniotami prawnymi jak chociażby nowa ustawa o gospodarce odpadami, która nie tylko wymusza na samorządzie stworzenie kilkuosobowego stanowiska pracy, ale także "zmusza Stalową Wolę do regresu".

KARTA NAUCZYCIELA - PRODUKT RODEM Z PRL

- "A jak samorząd jeszcze ciągnie, to trzeba mu jeszcze dorzucić i tu najbardziej jaskrawym przykładem jest oświata, gdzie w sąsiednich gminach w szkołach jest więcej nauczycieli niż uczniów i nic z tym nie można zrobić. Polska ma jeden z najwyższych wskaźników w Europie ilości nauczycieli jaki przypada na ucznia, ale nie przekłada się to na jakość nauczania" - mówił prezydent, nazywając przy tym Kartę Nauczyciela "ośrodkiem zła" i produktem PRL-u. - "Jak komuna nie mogła zapłacić godziwie za pracę, to dawała przywileje" - skwitował Szlęzak, co skutkuje tym, że dobrego nauczyciela nie można dziś wynagrodzić, a złego zwolnić, a samorząd nie ma żadnych instrumentów, aby temu się przeciwstawić. - "Jeżeli nie zlikwidujemy Karty Nauczyciela to samorządy zginą" - mówił Szlęzak, dodając, że w Stalowej Woli, chciano go zrobić odpowiedzialnym za "śmierć głosową dzieci", gdy zaproponował w ramach oszczędności wprowadzenie do szkół cateringu. - "Ostatecznie mamy jedną, prężnie działającą stołówkę, w jednej ze szkół, ale co z tego, że oszczędzamy, gdy gmina musi zapłacić za podwyżki pensji nauczycieli? - tłumaczył włodarz.

BŁĘDNE KOŁO W SAMORZĄDOWEJ DOTACJI

Na koniec Andrzej Szlęzak, przytoczył kolejny, z życia wzięty absurd, tym razem dotyczący dotacji dla samorządów. - "Im wyższe masz podatki, tym więcej dostajesz dofinansowania. Podatków nie podwyższasz, to znaczy, że ci się świetnie powodzi. Nie potrzebujesz pieniędzy i to jest takie błędne koło" - wyjaśniał prezydent, ostrzegając, że konsekwencją podnoszenia podatków, zwłaszcza od nieruchomości, będzie skutkować tym, że przedsiębiorcy będą przenosić swoje firmy, przechodzić do szarej strefy, bądź też ukrywać swoje dochody.

Wystąpienie prezydenta poprzedziły seminaria Jana Strzeleckiego (były Podsekretarz Stanu), Jana Fijora (właściciel wydawnictwa Fijor Publishing), Marka Bernaciaka (ałożyciel i prezes firmy technologicznej AMB Technic) oraz Andrzeja Sadowskiego (główny inicjator i wiceprezydent Centrum im. Adama Smitha).

Zobacz więcej:
- Fotoreportaż: Co zdaniem Andrzeja Szlęzaka blokuje rozwój Stalowej Woli?

Strona do druku Drukuj artykuł    

Jeżeli masz jakieś ciekawe informacje, chcesz przekazać coś ważnego,
coś interesującego, nie wahaj się - napisz do nas: redakcja@stalowka.net

Dodaj komentarz do artykułu »  

Sobota, 2 czerwca 2012 r. godz. 16:35
~śmiać mi się chce
Coś mało osób przybyło na ,,przemówienia rekinów finansowych''
+0-0
Środa, 30 maja 2012 r. godz. 11:57
~gosc
Szlezak i jemu POdobni!!!!!!!
+0-0
Środa, 30 maja 2012 r. godz. 04:06
~jasio
@norman jakiś ty mądry czy niekoniecznie. Pomyślałeś zanim naklikałeś ?.
+0-0
Wtorek, 29 maja 2012 r. godz. 21:54
~Norman
@kłamca, bo jest mądrym Prezydentem, a ni głupim Starostą.
+0-0
Wtorek, 29 maja 2012 r. godz. 18:53
~lenka
ja zaprosiłabym swoich gości na cmentarz pokazać im piec
+0-0
Wtorek, 29 maja 2012 r. godz. 16:22
~nikker
Walenizmowi nasze stanowcze i zdecydowane NIE.
+0-0
Wtorek, 29 maja 2012 r. godz. 14:53
~klamca ?
Panie prezydencie, jeżeli w starostwie wiecej sie zarabia, to dlaczego sam Pan ma wyzszą placę niż Starosta ??
+0-0
Wtorek, 29 maja 2012 r. godz. 12:29
~Sara
Jezeli chodzi o kulture tego miasta to tu nie moze byc mowy o kulturalnym rozwoju jego. Miejsce, gdzie mozna bylo wykonac inwestycje, serca miasta w stylu rynku lub cos podobnego jak jest nawet w osciennych miastach, zostalo zabetonowane budynkami roznej masci w samym centrum miasta. Niech ktos napisze gdzie by zaprosil swoich gosci w okresie letnim aby mozna bylo wypoczac, cos zwiedzic lub nawet czyms zadziwic? Idac ulicami to tylko beton, beton, psie odchody, chodniki w roznym stanie (mam na mysli m.in. chodnik wzdluz ul.Okulickiego od CPN do Gorki). Pisze sie o jakiejs dziwacznej inwestycji za kinem Ballada, po co ten wydatek, kto tam wybierze sie w tej rejon. Brak prawdziwego urbanisty i madrze myslacej glowy aby w tym miescie wybudowac cos cieplego sluzacego mieszkancom na mily wypoczynek. Stad tez na takie imprezy w obskurnych miejscach ludzi coraz mniej przychodzi, wybieraja oscienne miasta gdzie mozna dojechac autem, spedzic milo i rodznie czas w przytulnym miejscu.
+0-0
Wtorek, 29 maja 2012 r. godz. 12:08
~bezpereggi
Nowe jutro z nowym prezydentem.
+0-0
Wtorek, 29 maja 2012 r. godz. 11:46
~Aminokwas
Artykuł dosc jasno przedstawia poglady prezydenta na gospodarke, jest milosnikiem wolnego rynku z minimalną kontrolą panstwa "szkoła austriacka". To jest zupełnie OK ale polski neoliberalizm to wypacza. Wolnorynkowiec ktory dalej uwaza ze niewidzialna reka rynku wszystkim pokieruje najefektywniej chyba nie zauwazyl dlaczego brak nadzoru finansowego i zlej kontroli opartej na slepej wiarze ze zdrowa konkurencja sama sie obroni (na poziomie drobnego handlu jako tako ale zupelnie nie w przypadku globalnych firm) doprowadzil do katastrofy finansow publicznych na calym swiecie. Mysle tez ze zapomnial ze platnikiem netto zostaly wlasnie spoleczenstwa ktore wzieły na siebie odpowiedzialnosc i ciezar za błedy bankow ktore sa za duze zeby upasc. Czy rowniez wielkie globalne koncerny ktore tez poszly na garnuszek wlasnie tego samego powszechnego podatnika ktoremu sie tlumaczy np ze benefity sie skonczyly bo biznes sie rozkraczyl i ze musza byc masowe zwolnienia zeby firma miała zdrowy bilans. Wiec trudno jest pogodzic jego wypowiedz ze podnoszenie katastry, VAT czy podatkow zabija gospodarke gdyz tak wolnorynkowcy potrafia finanse leczyc ktore sie rozbrykały na wolnym rynku za bardzo (jest roznica komu sie je podnosi, o ile kiedy i komu to sztuka). Szara strefa jest bolączką na ktora przymyka sie oczy w krajach na naszym poziomie rozwoju demokracji/admnistracji. Nie ma prostej odpowiedzi tutaj trzeba ciagle sterowac i to nie na poziomie lokalnym ale centralnym. Rowniez stwierdzenie odnosnie "co ogranicza rozwoj STW" przez przedstawiciela wladzy jest tak samo rozbiezne z jego przekonaniami bo rola panstwa wlasnie powinna byc w jego bajce marginalizowana. Chyba ma racje ze ma inne zdanie odnosnie spektrum obowiazkow miedzy miastem/powiatem/gmina ale tez i nie zdefiniowal co wlasciwie szwankuje czy nalozone konstytucyjne zobowiazania czy ilosc pieniedzy na cele wspomagajace prywatnych inwestorow czy centrala ktora za duzo zostawia sama sobie (czy pobieramy podatki na pomoc dla prywatnych firm?). Czepianie sie spolecznych zobowiazan jako antidotum na brak pieniedzy (no taxation without representation) idzie jak najbardziej z neoliberalnym wolnorynkowym modelem dzialajacym w kraju ktory bedzie pobieral daniny i kombinowal jak wylgac sie kontroli nad redystrybucja srodkow ktora musi dzialac stymulujaco i wypelniać dane wczesniej obietnice. Stwierdzenie ze im mniej odprowadzamy do kasy centralnej podatkow tym mniej mozemy dostac z powrotem dofinasowania jest bardziej adekwatne od stwierdzenia "Im wyższe masz podatki, tym więcej dostajesz dofinansowania" bo stopa podatkowa jest stała na terenie calego kraju. Finansowy model rozwoju RP z tzw Janosikowym czesciowo tylko pomaga dyfuzji srodkow na prowincje z wielkich osrodkow miejskich :-) Salomon tez by nie dal rady. Nie jestem pewien ktory nurt ND-cji odpowiada za opinie bycia narodowcem ale pomnik musze przyznac jest fantastyczny i chwała mu za to ! Chcialoby sie przeczytac pelna wizje dla tego miasta, moze innym razem bo to sa tylko wyrywki.
+0-0
Wtorek, 29 maja 2012 r. godz. 07:03
~gienek
ja też zagłosuję na Szlęzaka, mimo że dzięki temu ignorantowi jestem bez pracy, jeśli przestanie zalewać Stalówkę betonem, przestanie wyżynać drzewa i dokończy co rozbabrał, i skończy z tymi infantylnymi pomysłami typu strumyczki itp, San mamy panie Szlęzak! i najlepiej niech zaczipuje urzędasów, będzie wiadomo gdzie łażą w godzinach pracy, student dobrze gada
+0-0
Poniedziałek, 28 maja 2012 r. godz. 23:58
~Worker
Student racja! Miejsca pracy tak ale nie za dużo zagranicznych firm jest u nas na rynku? Które mówiąc delikatnie gardzą nami. Nie znam polskiego hipermarketu. Przemysł aluminiowy to zagraniczny kapitał. Czuję że ten prezydent jest dobry, a już na pewno lepszy niż jego konkurencja ale brak mu troszkę wyczucia. Dużo racji w tym wykładzie. Biurokracja i armie urzędników, których musimy utrzymywać, którzy z łaską nas obsługują do tego pup zatrudniający rzeszę niepotrzebnych nierobów o masakra. Moim marzeniem jest obudzić się w świecie wolnym od biurokracji...
+0-0
Poniedziałek, 28 maja 2012 r. godz. 22:54
~Radiowęzeł
Szanowni Interlokutorzy! Jak słyszę te jęki pt. "Co blokuje rozwój naszego miasta?" to przypomina mi się takie stare powiedzenie: kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka powodu. Równie dobrze Austriacy czy Szwajcarzy mogliby powiedzieć: nie będziemy budować autostrad, bo blokują nas góry - a jednak wybudowali piękne autostrady przebijając się przez góry i pokonując przełęcze. Jak widać my, jako kraj połozony w 80% na równinie na mamy problem (mimo, że u nas 8 rodzajów podatków/danin miało zasilać budowę dróg). Co zaś blokuje nas w przyciąganiu inwestorów do Stalowej Woli (wg Pana Prezydenta): otóż blokują nas głównie lasy (w postaci strasznej instytucji Lasów Państwowych). Jednym słowem na wszystko znajdzie się wytłumaczenie. Jakim dziwnym trafem twórcy COP-u, na których Prezydent tak chętnie się powołuje nie mieli problemu z lasami.... Podsumowując: pozostaje nam zbieractwo jagód, grzybów, wyplatanie koszyków z wikliny (i wątpliwych racji dla słuchaczy dowiezionych autokarem)
+0-0
Poniedziałek, 28 maja 2012 r. godz. 22:53
~pokropek
co do edkacji to prezio nie masz racji, ucz w klasach 36 osobowych gdzie na dodatek sa przyjmowani wszyscy którzy chcą a nie koniecznie sie nadają
+0-0
Poniedziałek, 28 maja 2012 r. godz. 22:49
~Jurek Napieralski
Do *andy*, *student* - zgadzam się z waszym tokiem myślenia, ale nie sądzę żeby zgadzał się prezydent. W Stalowej Woli - powtórzę jeszcze raz bo kiedyś to już mówiłem - mamy do czynienia ze zjawiskiem PRZEINWESTOWANIA. To takie pojęcie trochę z PRL-u, dziś zapomniane, ale bardzo aktualne. Buduje się, buduje ale... nie analizuje po co to komu i na co. GUS niedawno podał, że Stalowa Wola w 2035 roku będzie miała nieco ponad 54 tys. mieszkańców - ale tym się nikt nie przejmuje, bo po co. A trzeba się przejmować, bo kto będzie płacił za utrzymanie tych wszystkich obecnie powstających inwestycji, same się sfinansują? Poza tym, jeśli prezydent mówi że w Polsce mamy najwyższy wskaźnik nauczyciel/dzieci to niech przedstawi dowody. Takie rzeczy to i ja mogę opowiadać (bez spożycia "szarlotki").
+0-0
Poniedziałek, 28 maja 2012 r. godz. 22:41
~czochara
mozna narzekac na niektore dzialania prezydenta ale jest najlepszy jak dotad wolelibyscie siembidke?
+0-0
Poniedziałek, 28 maja 2012 r. godz. 21:56
~student
Zagłosuję na Szlęzaka, jeżeli przestanie zwalczać polskie zakłady pracy i wspierać zagraniczne. To jest antypolska działalność. Nie chcemy być marionetkami w rękach wielkich globalnych koncernów (zarówno z USA, komunistycznych Chin oraz innych krajów). Zagłosuję, jeżeli będzie dążył do umacniania potęgi miasta, a nie upodabniał go do innych jedynie na pokaz. Zagłosuję, jeżeli będzie wspierał polską przedsiębiorczość, naukę (tutaj można go pochwalić za uczelnie i IT) i nie wpuszczał zagranicznych molochów, marketów (niestety, molochów przybywa). Zagłosuję, gdy zmieni politykę w sprawie ekologii, bo obecnie najchętniej zabetonowałby całe miasto. Bez przyrody zginiemy, jesteśmy częścią ekosystemu. Piękniejsza Stalowa Wola to hasło wyborcze, przy czym trzeba NIE WYCINAĆ drzew, tylko sadzić nowe w dobrych miejscach. Zagłosuję, gdy zacznie realizować niezbędne projekty (np. stadion, bo miasto słynie ze sportu), a nie abstrakcyjne kina polowe, strumyczki w parku na pokaz, których miasto NIE UTRZYMA (bo nie ma pieniędzy na utrzymanie istniejących atrakcji). Zagłosuję, kiedy miasto zacznie stawiać na nowoczesne technologie, ale na POLSKĄ myśl techniczną. Prezydent deklaruje się jako narodowiec, więc niech za słowami idą czyny. Silne miasto, a nie marionetka w rękach wielkich koncernów.
+0-0
Poniedziałek, 28 maja 2012 r. godz. 21:56
~stales
Rozwój widać, ale wsteczny. Zlikwidowane gimnazjum.
+0-0
Poniedziałek, 28 maja 2012 r. godz. 20:49
~Pawloo
Standardowo: wszyscy naokoło są winni że Stalowa Wola się nie rozwija. Najmniej oczywiście Pan Ślęzak. Bo gdyby na nic nie musiał wydawać, dostawałby dotacje z Warszawy i Unii i mógłby podnieść podatki i wprowadzić opłaty, no to wtedy byłoby super. A tak trzeba się gospodarować a to już ciężko, wiec dale, narzekać na innych...
+0-0
Poniedziałek, 28 maja 2012 r. godz. 20:03
~Jestem hardcorem
Nie jestem tak całkiem na nie, niektóre działania są całkiem OK, co prawda nie ma rodziny i nie ma pojęcia jak się żyje z tyloma obowiązkami w małżeństwie i jak dziecko w nocy płacze też nie wie. Jednak wolałbym aby był bardziej taki jak biznesman, pewny siebie jest aż za bardzo ale nie ma takiej aparycji, trudno. No i prezydent nie powinien mówić o swoich mieszkańcach motłoch, pijana gównażeria, albo szurnięci obrońcy praw zwierząt. I nie powinien używać zdecydowanie zwrotów rodem z meliny typu ,,wali mnie to'' . Prawdziwy facet zawsze dojdzie do wszystkiego z kulturą i poszanowaniu innych, powinno go to odróżniać w dzisiejszym świecie od innych. W ogólnym rozrachunku wielu ludziom jak i prezydentowi myślę brakuje roztropności. Przez brak tej cechy masa ludzi naraża się na straty. Prezydentowi zdarzało się płacić kary bo czegoś do końca nie przemyślał. No ale nikt nie jest idealny.
+0-0
Poniedziałek, 28 maja 2012 r. godz. 19:54
~gienek
a rozwój Stalowej ogranicza ciemna masa
+0-0
Poniedziałek, 28 maja 2012 r. godz. 19:54
~gienek
@jestem hardkorem, co ty gościu za pierdoły piszesz, słyszałeś o prezydencie co ma nieskazitelną opinię, Sz. ma jaja, wolałbyś na jego miejscu takiego np bezjajowca w garniturze na F. albo na S. ze starostwa
+0-0
Poniedziałek, 28 maja 2012 r. godz. 18:59
~hjfgj
co ty hardkorze bredzisz? Wolisz ładnie ubranego pajaca, który jest marionetka i szczerzy tylko zęby czy gościa z jajami nie bojącego się powiedzieć "Nie!" kiedy trzeba?
+0-0
Poniedziałek, 28 maja 2012 r. godz. 18:54
~munike
Nauczyciele to plaga. Wymyślają jakieś urlopy na poratowanie zdrowia i to wszystko za nasza kase! Lekarzy ktorzy wystawiaja takie pierdoly dla belfrow powinno CBA kontrolowac
+0-0
Poniedziałek, 28 maja 2012 r. godz. 18:50
~Jestem hardcorem
Norman i jagna, czy wyście k... powariowali ? Prędzej księżyc na ziemie spadnie niż ten gość będzie tu dalej urzędował. Prezydent miasta powinien być człowiekiem o nieskazitelnej opinii, być kulturalnym o nienagannych manierach, mieć wykształcenie ekonomiczne lub jakieś które pozwala na rozeznanie w inwestycjach miasta. Powinien być wzorem dla mieszkańców. Ten nasz prezydent wszystkich chce brać na krzyk albo nieeleganckie slogany rodem z ulicy. To nie jest wzór do naśladowania.
+0-0
Poniedziałek, 28 maja 2012 r. godz. 18:12
~sert
Rozwój Stalowej Woli ograniczaja tylko i wyłacznie pisowskie pustaki !!!
+0-0
Poniedziałek, 28 maja 2012 r. godz. 18:11
~jagna
Panie Prezydencie brawoooo !!! Stalowa pieknieje dupki głosu nie maja , tak trzymac i do przodu do nastepnej kadencji !!!!
+0-0
Poniedziałek, 28 maja 2012 r. godz. 17:55
~Czyny
Pomnik Ferenca w Rzeszowie wyniesie 12 mln zł, kilka innych pomysłów jeszcze więcej. Stalowa Wola również wydaje za dużo, a oszczędności szuka tam, gdzie nie trzeba. Ostatni przykład: po co komu kino letnie z komarami i byle jaka siłownia pod chmurką? To taka atrakcja na pokaz. Dodajmy ilość skopanych inwestycji, gdzie miasto musi jeszcze dokładać.
+0-0
Poniedziałek, 28 maja 2012 r. godz. 17:30
~Norman
Stalowa Wola jest dumna z Prezydenta Szlęzaka i będzie przez kolejne kadencje ;) Pozdrowienia dla pana Podbereżnego ;)
+0-0
Poniedziałek, 28 maja 2012 r. godz. 17:20
~Andy
Zakładam,że ten artykuł przedstawia słowa prezydenta miasta. Jeśli tak jest to w części tylko ma on rację. Jeśli chodzi o edukację to tak, należy to racjonalizować. Ale to część prawdy, budowanie wielkich skupisk akademickich w takich miastach jak Stalowa Wola to pomysł ekonomicznie chybiony. Państwo czyli podatnik wyda pieniądze na ludzi z tzw wyższym wykształceniem którzy będą pracować w warzywniaku. Przecież ludzie kończący studia w Krakowie, Warszawie mają znikome szanse. Następna sprawa to infrastruktura, kto dziś buduje tradycyjne biblioteki, fajnie że UE dołożyła na budowę, ale zbudowanie budynku to około 20 % kosztów, kto to udźwignie w przeszłości, lokalny podatnik? Na zachodzie dominuje w tej chwili modułowy system kształcenia, elastyczny na zmiany, prowadzony w dużych ośrodkach aakdemickich na zasadzie projektów, w dużej mierze oparty na grantach. Założę się że przeciętny student nie ma pojęcia ile ta edukacja kosztuje, uczelni nie zależy żeby go poinformować, nie mówiąc już jakie realne szanse ma na zatrudnienie.I tak to się toczy bez kontroli.
+0-0
Poniedziałek, 28 maja 2012 r. godz. 17:09
~Ado! to nie wypado!
Informujemy, że video z wykładu ukaże się już niebawem. Dystrybucją zajmie się znana agencja estradowa pn. "Jagodowy Król"
+0-0
Poniedziałek, 28 maja 2012 r. godz. 16:14
~;-/
Co ogranicza rozwój Stalowej Woli? Prezydent Stalowej Woli.
+0-0
Poniedziałek, 28 maja 2012 r. godz. 16:07
~rst
Dobrze mówi! Będzie video z tego wykładu?
+0-0
Stalowka.NET - Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i okolic
Copyright 2001 - 2024 Stalowka.NET
  » O nas  » Redakcja  » Reklama  » Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone.


X Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług i realizacji potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Więcej w polityce prywatności.