Stalowa Wola Stalowa Wola: Huta Stalowa Wola
Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i Powiatu Stalowowolskiego. Najnowsze! Najszybciej!
Kamera na żywo na panoramę Stalowej Woli na skrzyżowanie Al. Jana Pawła II z ul. KEN
Nagrania audio, rozmowy z ciekawymi ludźmi
Fotografie z najważniejszych wydarzeń w Stalowej Woli
Kanał youtube.stalowka.net - Pierwsza stalowowolska telewizja internetowa
Encyklopedia miasta Stalowa Wola
Zapowiedzi zbliżających się wydarzeń kulturalnych
Baza adresowa najważniejszych firm i instytucji życia publicznego
Bezpłatna baza ogłoszeń dla mieszkańców miasta Stalowa Wola jak i Powiatu Stalowowolskiego
Twoje konto
Strona główna  Stalowa Wola / Wiadomości Poniedziałek, 6 maja 2024 r. Imieniny: Beniny, Filipa, Judyty
 Wiadomości lokalne
» Dni Otwarte Funduszy Europejskich w Muzeum COP
» W Dniu świętego Floriana
» Jak działają darmowe pożyczki?
» Krzyszot Faraś na torze wyścigowym w Kielcach
» Donice i ławki na Wojska Polskiego do przeglądu
» Zaśpiewali koncertowo
» Społeczny ogródek przy "Siódemce" już zachwyca
» Z Sejmiku do Brukseli? Renata Butryn z 10 miejsca ubiega się o mandat
» Mieszkańcy mają głos. Ruszają konsultacje w sprawie powstania Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro-Park Stalowa Wola
» Kochany: myśliwi upamiętnili 80. rocznicę zamordowania żołnierzy Armii Krajowej
» Komunikat MZK: bieg uliczny przyczyną wyłączenia przystanków z obsługi pasażerskiej
» 60-letni kierowca miał blisko 2 promile alkoholu
Więcej » 
 Zasłyszane...
"Możemy spodziewać się ruchu scenicznego, tańca, gestu, scenografii, efektów świetlnych i przede wszystkim fantastycznego doznania oczyszczenia naszego sumienia bo spektakle KTO właśnie takie są".
Marek Gruchota, dyrektor Miejskiego Domu Kultury w Stalowej Woli.
 Imprezy w mieście
» Jubileuszowa Gala Gałązki Sosny
» Kabaret Nowaki w nowym programie
» Krwią Bohaterskiej Młodzi Zroszony
» Maria Kozłowa 1910-1999
» Muzeum COP: Matematyczny pociąg
» Z muzealnego skarbca
» Fikaj z Koziołkiem Matołkiem
» Kabaret Młodych Panów
» Wieczór panieński plus
Więcej » 
 Fotoreportaże
Stalowa Wola: Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Piknik w Parku Jordanowskim
»Otwarcie Parku Jordanowskiego
»SPS ze wsparciem Elżbiety Łukacijewskiej
»Kamień węgielny pod nowe osiedle Ogrodowe
Więcej » 
Wiadomości lokalne / News

Piątek, 13 stycznia 2012 r. godz. 11:01     /Anna Tomczyk/
Stalowowolscy strażacy protestują

Strażacy ze Stalowej Woli przystąpili do ogólnopolskiej akcji protestacyjnej służb mundurowych.
Strażacy ze Stalowej Woli przystąpili do ogólnopolskiej akcji protestacyjnej służb mundurowych.
Fot. Jacek Rodecki
Strażacy z komendy powiatowej w Stalowej Woli przystąpili do ogólnopolskiej akcji protestacyjnej służb mundurowych związanej m.in. z niejasnymi planami zmian ustawy emerytalnej i lekceważącym ich zdaniem, traktowaniem funkcjonariuszy Państwowej Straży Pożarnej w kwestii wzrostu wynagrodzeń w 2012 roku. Protest trwa od 5 stycznia.

Funkcjonariusze ze stalowowolskiej straży włączyli się do akcji protestacyjnej w ubiegły czwartek, włączając w samo południe sygnały dźwiękowe i świetlne wszystkich samochodów służbowych PSP. W ramach akcji oflagowano budynki straży i samochody służbowe.

- "Aktualnie proponowane rozwiązania powodują, iż funkcjonariusze Państwowej Straży Pożarnej, Straży Granicznej i Służby Więziennej, stają się funkcjonariuszami drugiej, gorszej kategorii" - uważa Wojciech Kowalik, przewodniczący Zarządu Terenowego Związku Zawodowego Strażaków FLORIAN w Stalowej Woli. Zdaniem Kowalika takie zróżnicowanie i przeciwstawianie sobie służb, jest niezrozumiałe, szczególnie, że wcześniej wysoko oceniano ich działania na rzecz bezpieczeństwa wewnętrznego kraju i obywateli.

Przypomnijmy, że decyzją rządu od lipca tego roku policjanci i żołnierze mają dostać podwyżki w wysokości 300 zł. Przy ich ustalaniu całkowicie pominięte zostały pozostałe służby mundurowe, w tym strażacy, które na co dzień ryzykują własne zdrowie i życie ratując innych.

19 grudnia 2011 Federacja Zawiązków Zawodowych Służb Mundurowych powołała Ogólnopolski Międzyzwiązkowy Komitet Protestacyjny, który podjął decyzję o rozpoczęciu akcji protestacyjnej służb mundurowych. - "Akcja protestacyjna związana jest z narastającym niezadowoleniem i pogarszającą się sytuacją w służbie związaną z brakiem waloryzacji uposażeń funkcjonariuszy, niejasnych planowanych zmian ustawy emerytalnej, ustawy o racjonalizacji uposażeń służb mundurowych oraz lekceważącego traktowania funkcjonariuszy Państwowej Straży Pożarnej w kwestii wzrostu uposażeń w 2012 roku" - wyjaśnił przewodniczący strażackich związków w Stalowej Woli.

10 stycznia przeprowadzono protest "włoski" na dwóch przejściach lądowych i jednym lotniczym, w który włączeni zostali przedstawiciele wszystkich związków zawodowych służb mundurowych. Wczoraj natomiast w Warszawie, Poznaniu, Gdańsku i Wrocławiu, przeprowadzone zostały pikiety przed urzędami wojewódzkimi połączone z wręczeniem petycji oraz akcją informacyjną.

- "W przypadku braku reakcji rządu RP na zaistniałą sytuację, w drugiej połowie stycznia podjęte zostaną dalsze decyzje o zaostrzeniu akcji protestacyjnej" - zapowiedział Kowalik.

Strona do druku Drukuj artykuł    

Jeżeli masz jakieś ciekawe informacje, chcesz przekazać coś ważnego,
coś interesującego, nie wahaj się - napisz do nas: redakcja@stalowka.net

Dodaj komentarz do artykułu »  

Piątek, 20 stycznia 2012 r. godz. 18:01
~sz
Chory jest system przechodzenia mundurowych na emeryturę po 15 latach.Z tego co usłyszałem w telewizji w ostatnim miesiącu pracy przed przejściem na emeryturę podwyższa się pensję przyszłego emeryta dowolnie.Dlaczego? ponieważ podstawą wyliczenia jest ostatnia ta podwyższona pensja.I KONIEC KROPKA.
+0-0
Poniedziałek, 16 stycznia 2012 r. godz. 18:02
~killer
a pomyślał ktoś o zdrowiu psychicznym strażaków? stres w czasie akcji, nieprzyjemnie widoki, po tych 15 latach pracy każdy z nich trochę widział... tak bez powodu nie mają tych wizyt u psychologa
+0-0
Poniedziałek, 16 stycznia 2012 r. godz. 15:54
~oburzony
RTM twoje kometarze od poczatku lekko mijaja sie z prawda, najpierw twierdziles ze strazak dostaje 4-5tys zl za 48h dyzuru, sluzba trwa 24 a 4tys to komendant dostaje za miesiac, a te 1,5tys ktore niby zarabiasz to tez lekko zanizyles, 1,5 tys zarabia strazak przez 3 lata stazu, i nie gadaj glupot ze sie ktos nie pcha do plonacego budynku, bo zawsze strazacy nie pierwszym miejscu stawiaja zycie poszkodowanych. no i emerytura po 15 latach hehehe tylko ze 40% to zkladajac ze po 15 latach strazak bedzie zarabial 2,5tys zł to policz ile bedzie mial tej emerytury
+0-0
Poniedziałek, 16 stycznia 2012 r. godz. 13:47
~rtm
@oburzony, zarabiam półtora, z groszami na rękę i to tylko dlatego, że mam jakiś groszowy dodatek za pomoc na sorze. Więc w przerwie między wyjazdami do sraczek muszę jeszcze szarpać się z pijaczkiem, żeby można było opatrzyć mu głowę. Nie powiedziałem, że ogólnie się nie kwapią, tylko nie kwapią się do znoszenia naszych pacjentów... nasz pacjent, nasz problem. Jeśli chodzi o współpracę przy wypadkach (przeróznych, nie tylko samochodowych), to pomoc strażakow sobie bardzo cenię właściwie współpracę na równym, profesjonalnym poziomie. Nie wiem dlaczego ale chyba odbieracie moje komentarze jako ataki na strazaków. Powtórzę więc, wg. mnie strażacy są doskonałymi specjalistami od ratowania, to wspaniali ludzie, bez których nie wyobrażam sobie swojej pracy. Razi mnie tylko odrobinkę pewne wywyższanie sie na tle innych. W tym kraju, co drugi zawód wymaga podwyzki płac. jeśli chodzi jednak o zawody takie jak nasze (rm/straż) wydaje mi się, że nikt nie wybierał ich z myslą wyłącznie o pieniądzach. Świadomość ratowania zycia, pomocy innym, adrenalina zwiazana nieodłącznie z ta pracą i pasja... to chyba to co trzyma nas w tej pracy i nie pozwala z niej zrezygnować...
+0-0
Poniedziałek, 16 stycznia 2012 r. godz. 13:14
~Ostatni Sprawiedliwy
Ja mam jedno rozwiązanie na to wszystko. Belgia dała sobie radę bez rządu ponad rok to i my też damy. Zwolnic z pracy wszystkich polityków a podatki które były przeznaczone na ich wypłaty podzielić i dać podwyżkę wszystkim po równo :) Nie będzie polityków to nie będzie przeciwko komu strajkować :)
+0-0
Poniedziałek, 16 stycznia 2012 r. godz. 08:36
~oburzony
do rtm powiedz ile zarabiasz jeszcze, i nie gadaj glupot ze strazacy do pomocy sie wam nie kwapia, brak slow, w ciagu 12h dyzury lezycie na lozku i macie te 2 -3 wyjazdy do sraczki
+0-0
Niedziela, 15 stycznia 2012 r. godz. 22:44
~rtm
@lysy, tak się składa, że mam możliwość zasięgnąć informacji o pracy ratownikow medycznych u źródła, bo sam pracującym ratownikiem jestem. :) Straż przyjeżdża często szybciej, bo jednostki osp są w każdym grajdole i chwała im za to. My musimy przelecieć często przez całe miasto, a jazda na sygnałach z dużą prędkością, to naprawdę nie rozrywka. Jeśli idzie o wyjazdy domowe... najczęstsze kłopoty zdrowotne (serce, cukrzyca, dusznosci etc. ) mają ludzie z duża nadwagą. a na jednym dyrzurze znoszę z kolegą średnio pieciu takich pacjentów kolo setki. W hardkorowych sytuacjach powinniśmy prosić o pomoc strażakow, ale mało kto się na to decyduje, bo Oni jakoś nie kwapią się do takiej pomocy. ale tego już nie byleś "światkiem" . (Nie mówię tu o stalowowolskiej straży, pracuję gdzie indziej). Nie uważam, że moja praca jest mniej stresująca i odpowiedzialna niż praca strazaka. Ciekaw jestem co moglibyśmy zrobić, dojeżdżając przed strażą do wypadku. Miałbym rozcinać karoserię nożyczkami opatrunkowymi...? Nie oceniaj, jeśli nie masz pojęcia o pewnych sprawach, a szczególnie ludziach.
+0-0
Niedziela, 15 stycznia 2012 r. godz. 21:19
~obserwator
obserwuje przez okno prace strazaków, naprawde ciezk maja szczegolnie jak nie ma wyjazdów i nie wiedzą co z czasem zrobic, ale za niedługo juz wiosna i sezon grillowy w pełni a pozniej lato i na małym basienie mozna popływac i polac sie wodą, a teraz na serio to powinni zarabiac dobrze ale tez pracowac dluzej niz 15 lat bo szkodapieniedzy wyrzuconych na szkolenie. Ktos powie ze 40 latek to juz nie da rady, ale jest duzo zawodów w których miec kondycjei krzepe i to takdo 60 a zaniedługo do 70. Pozdrowienia dla wszystkich ktorzy maja prace po 8 h i pdo tego jeszcze kilka godzin za friko zeby sie wyrobic plan, teraz strajkuja Ci co maja najwiecej czasu ipracuja w budzetówce , w innych firmach jest kapitalizmi pseudo zwiazki,jak sie nie podoba to sie zwolnij
+0-0
Niedziela, 15 stycznia 2012 r. godz. 20:43
~xyz
Dlaczego raport podsumowujący działalność PSP w 2011 r. nie wspomina ilu to strażaków przy realizacji "z narażeniem życia" swoich zadań poniosło śmierć, zostało poparzonych, zatrutych czy inny sposób zranionych? Może praca strażaka w porównaniu np. do pracy kierowcy samochodu czy wytapiacza na stalowni jest wyjątkowo bezpieczna i wcale nie wymagająca takiego narażania się?
+0-0
Niedziela, 15 stycznia 2012 r. godz. 19:14
~oburzony
do KKKKKKK zadne z dzialan osp nie ida na konto psp, straz nie dziala tylko wtedy kiedy cos sie dzieje, prowadzi takze prewencje, nie mowiac o godzinach szkolen zeby zawsze byc gotowym
+0-0
Niedziela, 15 stycznia 2012 r. godz. 15:19
~pawel
KOLEGO OSP I INNI moje wypowiedzi sa celowe pisze bzdury bo i inni pisza a moze przez to zobacza i zastanowia sie doceniam ich prace i wszystkich sluzb lacznie z wopr gopr topr osp (czyli ratownik na ochotnika) Kazdy jest potrzebny nawet np śmieciarz tylko szkoda ze ministrowie i inni którym niczego nie brakuje tego nie doceniaja nie chodzi o podwyzki dla sluzb mundurowych tylko niech kazdy zarobi tyle zeby mogl GODNIE zyc nie musial krasc kombinowac albo pracowac w kilku miejscach i praktycznie nie widziec sie z rodzina po to zeby mu starczylo do konca miesiaca niech kazdego bedzie stac wyjsc do restauracji, kupic dziecku porządny ciuch zabawke ze by mogl zatankowac samochod i wyjechac gdzies na weekend itd a tu kasa stoi w miejscu jedyna podwyzka jaka jest i to czesto to podwyzka wszystkich cen bez wyjatku płętujac jezelu sluzby walcza o swoje to niech walcza i wydrą od nich ile sie da w tych czasach jezeli nie zaprotestujesz i bedziesz siedzial cicho nic nie dostaniesz a im sie to podoba bo wtedy moga cie wydoic do cna dac pare groszy na wyplate a potem je odebrac w akcyzach pogatkach oplatach itp a i pamietajcie ze cywile tez moga protestowac i walczyc o swoje pozdrawiam
+0-0
Niedziela, 15 stycznia 2012 r. godz. 15:12
~kkkkk
Łącznie w 2011 roku stalowowolska KP PSP w Stalowej Woli zanotowała 1331 zdarzeń. W ilu zdarzeniach brała udział PSP. Wiele zdarzeń jest prowdzonych tylko przez OSP, a statystycznie idzie do na konto PSP.
+0-0
Niedziela, 15 stycznia 2012 r. godz. 14:31
~OSP
Kolego Pawle to są dane opublikowane przez PSP STW po całorocznym podsumowaniu ich pracy. Czy uważasz że nasi strażacy kłamią podając takie dane które zamieściłem w komentarzu poniżej??? Jeśli tak uważasz to możesz osobiście pójść do komendanta PSP i jeśli go poprosisz to pokaże Ci raport i może wtedy uwierzysz. Zresztą widząc Twoje komentarze widzę że widzisz tylko czubek własnego nosa a cała reszta jest bezużyteczna i nie płacić im bo im sie nie należy bo nic nie robia bo itd itd itd... Jak Ci kiedyś ogień dupe przysmaży to może wtedy ich docenisz... Ty i reszta tych pajaców!
+0-0
Niedziela, 15 stycznia 2012 r. godz. 12:15
~pawel
Witam ponownie Ciekawostka Strażacy jak mają służbę 24h to 20 razy powinni wyjeżdżać i pracować a nie oglądać tv .... tylko wtedy chyba 20 razy na dobę komuś coś złego się dzieje .... Czy może lepiej niech nie jeżdżą niech nikt nie będzie ich potrzebował niech sobie psują poczyna przed tv a jak jednak kogoś zły los dopadnie to nich pędzą na ratunek ... Tylko może jest ktoś na tyle inteligentny bystry i mądry, że może powie za jakie pieniądze oni mają grzac tylki w remizie hm ? Przecież oni praktycznie nie wyjeżdżają a statystyczne 1300 wyjazdow to chyba jakąś pomyłka ? Czy może znaczy to że 1300 razy byli potrzebni i 1300 razy przyjechali i pomogli ...
+0-0
Niedziela, 15 stycznia 2012 r. godz. 11:28
~pajace
podwyzki najbiedniejszym a nie spanie po nocach jka w strazy i placz ze za malo dostaja
+0-0
Niedziela, 15 stycznia 2012 r. godz. 09:07
~lysy
panowie jeśli piszecie o przcy ratowników medycznych to może najpierw zasięgnijcie informacji u źródła jak wygląda ich praca bo oni wcale się nie przepracowują a czasami ciężko im dojechać ile razy byłem światkiem że na miejsce wypadku straż przyjeżdżała kilka minut przed pogotowiem.
+0-0
Niedziela, 15 stycznia 2012 r. godz. 08:58
~kk
porównajcie zarobki innych służb mundurowych np w nisku jest właśnie nabór do wojska młody żołnierz dostaje na start ok 2500-2900 zł (oczywiście to jest podstawa i wszelkie dodatki) w policji na którą wszyscy ciągle tak NARZEKAJĄ jest ok 2000-2300zł z dodatkami a w PSP którą jak dotąd wszyscy poważali ipyli zadowoleni z pomocy jaką niosą młody strażak dostaje 1500-1600 zł oczywiście wszystkie sumy są netto i przez 3 pierwsze lata prscy jest na okresie próbnym a co za tym idzie bez możliwości jakiejkolwiek podwyżki. wiec zastanówcie się barany czy to tak wiele za ich pracę?
+0-0
Sobota, 14 stycznia 2012 r. godz. 23:10
~aa
WSZYSCY NA RAZ CIERPLIWOSCI DOSTANA JEDNI POZNIEJ WY PANOWIE SPOKOJNIE BEZ STRESU a
+0-0
Sobota, 14 stycznia 2012 r. godz. 21:13
~pawel
to jak w koncu strazacy sa potrzebni czy nie? Nalezy im sie podwyzka czy nie? W sumie 1500 to nawet nie zle fakt ze z 400zl pojdzie na paliwo na dojazdy ale w sumie mogliby jezdzic rowerami po co im wogole samochody? a i za 15-20 lat beda zarabiali 4tys wiec nie wiem o co im chodzi . . . A i dla mlodych strazakow mozne poczekajcie z zalozeniem rodziny tak z 10-15 lat wtedy 1500 spokojnie wystarczy kawalerowi Pozdrawiam
+0-0
Sobota, 14 stycznia 2012 r. godz. 18:22
~strażak st
...zgłoszenie.. on wychodzi... i zostaje tylko wspomnienie... Poradź mi coś - chciałbym zostać strażakiem! Tylko...czy potrafię? - Hmm... Dam ci więc radę małą, byś ludziom rósł na pożytek i Bogu na chwałę! Zmieszaj odwagę z uznaniem, ofiarność i trud połóż na nie. Dodaj charakteru siłę i nieziemski wręcz wysiłek, refleks i odpowiedzialność, dobroć, sprawność oraz karność. Dosyp szczyptę otwartości i sto procent stanowczości.
+0-0
Sobota, 14 stycznia 2012 r. godz. 16:18
~smyk
Masz racje OSP,taki PAWEŁ czy ZENON nie mają bladego pojęcia o pracy strażaków i wypisują bzdury,POZDRAWIAM WSZYSTKICH STRAŻAKÓW PSP I OSP!
+0-0
Sobota, 14 stycznia 2012 r. godz. 11:22
~OSP
W tym roku przez PSP STW odnotowano: 1331 zdarzeń. W tym: pożarów 570, miejscowych zagrożeń 722, alarmów fałszywych 39. Czyli średnio 3-4 razy dziennie. I wy twierdzicie że strażacy siedzą na siłowni albo graja w bilarda. Otrząśnijcie się bo nikt z was nie ma pojęcia a się wypowiadacie. A co do tych co stwierdzili że jestem nie kompetentny i uznali mnie za psełdo nie doszłego strażaka to powiem krótko. Jakie wy macie kompetencje??? Byliśćie kiedyś uczestnikami pożaru??? Widzieliście jak to działa od środka a nie z pola widzenia jako przypadkowy gapia???
+0-0
Sobota, 14 stycznia 2012 r. godz. 08:22
~Qwerty
W której komendzie straży pożarnej płacą 5000 PLN na miesiąc? Ludzie nudzicie się i wypisujecie bzdury.Realia są całkiem inne niż wasze wyobrażenia.Wystarczy porozmawiać ze strażakiem to się trochę rozjaśni.
+0-0
Sobota, 14 stycznia 2012 r. godz. 08:16
~!
Cholewiński mówi ,że w Straży Pożarnej jest bardzo dobrze i będzie jeszcze lepiej.
+0-0
Sobota, 14 stycznia 2012 r. godz. 00:42
~M.
do stw :))) jak się ma na utrzymaniu zonę i dzieci to trochę mało ponad 1500.... ale czekam na podwyżkę i podpisuje się pod protestem. A mąż faktycznie pracuje od niedawna.Pozdrawiam wszystkich strażaków :) i nie tylko :)
+0-0
Piątek, 13 stycznia 2012 r. godz. 23:20
~zen
szkoda ze strazacy to nie nauczyciele bo ci strajkują tylko w dni wolne od pracy
+0-0
Piątek, 13 stycznia 2012 r. godz. 23:01
~manukun
@pawel \nie wiem, co ty piłeś dzisiaj, ale jak już wytrzeźwiejesz to zastanów się nad tym co napisałeś. Wojsko do gaszenia śmietników? Policja? Ty jesteś normalny? A niby skąd policja ma wziąć kilka tys. l wody do ugaszenia pożaru? W butelkach mają nosić? A wojsko to już w ogóle wybujałeś. Czyś ty kiedy widział kogoś z jednostki na mieście? Owszem, w sytuacjach kryzysowych: pożary lasów, powodzie itd. biorą udział, ale tylko dlatego że strażaków jest za mało. Nie wiem, co masz na myśli chcąc rozwiązać straż, ale życzę ci, abyś mając 70 lat zginął w pożarze własnego mieszkania, bo ktoś twojego pokroju stwierdził że każdy sam ma się ratować. Niestety dopiero wtedy zrozumiałbyś, że popełniłeś błąd. Ale wtedy byłoby za późno. Co do kwestii szybkiego przechodzeia na emeryturę przez służby. Powinni oni pracować tak jak wszyscy do tego 65 r.ż., z zaznaczeniem, że po wieku 40 lat przechodziliby ze służby czynnej, tj. wymagającej aktywności ruchowej do służby biernej - praca za biurkiem, przesłuchiwania itd. Wg mnie, 50-letni policjant jest w stanie przyjmować zgłoszenia itd. Nie musi siedzieć w domu na emeryturze.
+0-0
Piątek, 13 stycznia 2012 r. godz. 22:33
~pawel
Widze ze wszyscy po troche racji maja ale np. po co nam straz pozarna ? zeby odwalala fikcje i gasila smietniki za 5 tys miesiecznie ? w tych czasach praktycznie juz nie ratuja życia gasza tylko smietniki i przez nich w sumie nie ma mega pozarów jak juz ktos to wczesniej na pisał nie ma bo z nudów za szybko wyjezdzaja i za szybko gasza moze dla tego ze akurat graja w siatkowke i maja blisko do samochodów? a moze zlikwidujmy wogole straz pozarna w polsce po co oni sa ? bohaterem moze byc kazdy i nie trzeba mu placic 5 tys policja i tak jezdzi na patrole to moga i gasic smietniki wojsko w sumie moze grac w siatke ich jest duzo to bedzie kilka druzyn i przeszkolic kazdego obywatela zeby gasil sam swoje mieszkanie stodole itp a i zeby kazdy potrafil sobie sam udzielic pomocy wtedy pieniadze ktore mialy by isc dla strazakow mozna dolozyc pilicjanom zolniezam a szczegolnie ratownikom medycznym bo oni maja 10 wyjazdow na 1 dyzur co za idjota wymyslil straz pozarna zamknąć to i spokuj pozdrawiam
+0-0
Piątek, 13 stycznia 2012 r. godz. 21:23
~stw
Do M. rozumiem że twój mąż jest strażakiem ale skoro ma taką niską pensje to dopiero jak widać zaczyna. Mój ojciec jest strażakiem ale zarabia praiwe 4 tys (w stw) wiec nie przesadzaj ze to taka niska pensja. Ale takze jestem za tym ze powinni dostac kase bo to bardzo odpowiedzialna i ryzykowna nieraz praca.
+0-0
Piątek, 13 stycznia 2012 r. godz. 21:00
~mżst
ST nie mam co do końca pisać bo dobrze napisał killer
+0-0
Piątek, 13 stycznia 2012 r. godz. 19:58
~Zenon
Nosz K.... następni. Sprywatyzować i koniec szamotania. Każdy budynek ubezpieczony i płaci ubezpieczyciel a nie państwo.
+0-0
Piątek, 13 stycznia 2012 r. godz. 19:14
~killer
większość ludzi nie ma pojęcia o pracy i przede wszystkim o zarobkach strażaków, o emeryturach już nie wspomnę :P można o tym dłuuuugo dyskutować
+0-0
Piątek, 13 stycznia 2012 r. godz. 18:11
~st
mżst napisz do końca
+0-0
Piątek, 13 stycznia 2012 r. godz. 18:09
~ST
Do Kiler nie chodzi o ile napisałem że na przykład chodzi o zasadę! Mam w rodzinie strażaka i w prywatnych rozmowach kpi sobie z innych i ma racje i z Ciebie też chyba że jesteś STRAŻAKIEM
+0-0
Piątek, 13 stycznia 2012 r. godz. 17:59
~Kinga
co Wy z tymi 5 tyś tyle to może komendant zarabia :)
+0-0
Piątek, 13 stycznia 2012 r. godz. 17:52
~killer
ST też przesadziłeś :P z 2000 na 5000 nikt im nie podnosi wynagrodzenia
+0-0
Piątek, 13 stycznia 2012 r. godz. 17:40
~mżst
ST może i jesteś w tym dobrze poinformowany ale nie do końca
+0-0
Piątek, 13 stycznia 2012 r. godz. 16:50
~ST
Mam wielki szacunek do strażaków lecz brak mi wielkiego szacunku do ustaw pozwalającej przechodzić na emeryturę po 15 latach pracy bez względu na wiek.Brak szacunku wynika z tego że podstawą wyliczenia emerytury jest ostatnie wynagrodzenie. które jest w ostatniej chwili podnoszone np. z 2000 zł na np. 5000 zł.Ja pracowałem 41 lat.ale mnie wyliczono podstawę z 20 kolejnych lat i powiązano z kapitałem zgromadzonym w okresie całej pracy!Kochani Strażacy o tym co piszę mało kto wie pochwalcie się tą "dyskryminacją"
+0-0
Piątek, 13 stycznia 2012 r. godz. 16:08
~M.
Troche może i fikcja ale praca tez nie lekka. Przede wszystkim stres z nia związany. Przy wypadkach liczy sie czas i umiejętnośc "uwolnienia" poszkodowanego myślę że nikt nie chciałby mieć czyjegoś życia "na sumieniu". Nie ulega też wątpliwości że w każdej pracy istnieje ryzyko i stres :) Tak w ogóle to wszyscy powinni zarabiać więcej albo niech sie skończą te niekończące wzrosty cen ....!!!
+0-0
Piątek, 13 stycznia 2012 r. godz. 16:07
~mżst
tak jak już skaczecie na strażaków to powiedzcie mi za co się należy policjantom podwyżka za to ze pospacerują sobie po rynku w sobotę za to ze ich nie ma tam gdzie jest rozróba a jak przejada do rozwiązania problemu jakiegoś bardziej skomplikowanego to nie wiedza jak to załatwić i muszą dzwonić.NIE FAWORYZUJE TU ŻADNEJ SŁUŻBY ALE MOIM ZDANIEM JEŻELI TAMTYM RZĄD PODNIÓSŁ PENSJE TAK I POWINIEN PODNIEŚĆ POZOSTAŁYM SŁUŻBOM MUNDUROWYM .
+0-0
Piątek, 13 stycznia 2012 r. godz. 15:57
~rtm
@zejdźmy na ziemię powiedział właściwie wszystko, nie chodzi o ujmowanie zasług czy udziału strazaków, w czymś co ładnie nazywa się Krajowym systemem ratowniczo-gaśniczym. Prawda jest jednak taka, że żaden strażak nie wbiegnie ratować ludzi do płonacego i walącego się domu, bo jesli by to przeżył, zostałby wypieprzony ze słuzby. Zdaję sobie sprawę, że postrzeganie tego zawodu przez laikow, jest nieco wyidealizowane, ze względu na superprodukcje telewizyjne, ale maja one tyle wspólnego z rzeczywistościa, co Rambo 15. Bohaterstwa nie warunkuje wykonywany zawód, każdy z nas moze byc bohaterem :-)
+0-0
Piątek, 13 stycznia 2012 r. godz. 15:43
~zejdźmy na ziemię..
Zaraz Zaraz.. strażak to chyba najbardziej lansowany zawód w Polsce, że niby nie wiadomo jaką robotę robią, jak to oni nie narażają życie itp. fakt że ma taki wizerunek pracowali dobrych setek lat.. ale czasy się zmieniły.. i zauważcie do czego dziś w większości przypadków wyjeżdża straż pożarna.. wcale nie są to mega pożary, katastrofy, wypadki, gdzie jest realne zagrożenie życia..! I zgodzę sie z "rtm".. no może z tymi 5 tyś. to przesadziłeś ale ogólnie masz rację! A Pan z "OSP" śmiem twierdzić, że to jakiś niespełniony w życiu strażak amator.. (Wybacz kolego ale masz trochę skrzywione spojrzenie na cały problem)! Ogólnie nie mam nic do Strażaków, ale jak na mój gust z tym ich bohaterstwem, narażaniem życia każdego dnia to trochę przesada i fikcja!
+0-0
Piątek, 13 stycznia 2012 r. godz. 15:06
~cHłOpAk
NAJBARDZIEJ SZANOWANY ZAWÓD ŚWIATA I NASZ RZĄD GNOI NAWET BIEDNYCH STRAŻAKÓW! ALE TO PROSTE TO PRZECIEŻ POLSKA DLA POLAKÓW DLA PRZEKRĘTÓW I BYDLAKÓW!
+0-0
Piątek, 13 stycznia 2012 r. godz. 14:35
~rtm
G woli ścisłości napisałem: "4, czy 5 tyś ". :)
+0-0
Piątek, 13 stycznia 2012 r. godz. 14:30
~M.
Jakie @ 5 tyś pogieło Was moj mąż jest strażakiem i zabrabia troche ponad 1500 zł czy to jest dużo ja się pytam? wszystko drożeje spożywka paliwo przedszkole wszystko wszystko. Cena każdego produktu wzrosła o jakis tam procent w zwiazku ze wzrostem "płacy minimalnej". Każdego roku taki wzrost ma miejsce a strażacy od kilku lat nie mieli podniesionych pensji. Zastanówcie sie troche zanim coś napiszecie.:)
+0-0
Piątek, 13 stycznia 2012 r. godz. 13:37
~killer
rtm jedna zmiana strażaków trwa 24 godziny, nie 48. Poza tym nawet za wszystkie dyżury w miesiącu żaden strażak nie dostanie 5 tyś.
+0-0
Piątek, 13 stycznia 2012 r. godz. 13:34
~rtm
@killer, chodziło mi o to, że jedna zmiana trwa 48 godzin. stawka wypłacana jest za wszystkie odbyte dyżury w miesiacu, jeśli wprowadziłem w błąd, to przepraszam.
+0-0
Piątek, 13 stycznia 2012 r. godz. 13:32
~lenka
wielki szacun dla strażaków
+0-0
Piątek, 13 stycznia 2012 r. godz. 13:29
~killer
rtm który strażak zarabia 5 tyś za 48 godzin pracy? coś Ci się pomieszało, gdyby takie były ich zarobki na pewno by nie strajkowali.
+0-0
Piątek, 13 stycznia 2012 r. godz. 13:15
~rtm
OSP, jeśli ty jesteś zrzeszony w strukturach osp, i głosisz teorie o narazaniu swojego życia przez życia strażaków, to jesteś niekompetentny żeby strażakiem się nazywać. Każdy kto kmini temat wie, że podczas akcji, pezpieczeństwo ratownika jest najwazniejsze. Następnie plasuje się bezpieczenstwo swiadkow, dopiero pozniej ofiar i mienia. Nie zrozumcie mnie źle; ogromnie szanuję strażaków-ratownikow, za ich pracę, ale z CAŁYM NALEZNYM SZACUNKIEM... 4, czy 5 tysięcy za 48 godzin "dyzuru" na x-boxie/ siłowni/łóżku/boisku do siaty etc. Czasem (nie zawsze) przerwanego dwoma wyjazdami, to do wypadku, to do płonacego śmietnika, wydaje mi się lekka przesadą. Moim skromnym zdaniem (nie wypowiadam się w imieniu całego środowiska, moja subiektywna opinia), podwyżki należą się bardziej ratownikom medycznym... którzy na ogół, podczas jednego 12 godzinnego dyzuru, mają ok 10 wyjazdów. (Mowa oczywiście o jednym zespole). Pozdrawiam wszystkich niosących pomoc. :-)
+0-0
Piątek, 13 stycznia 2012 r. godz. 13:09
~ppppp
Panie K. jeszcze ci mało?
+0-0
Piątek, 13 stycznia 2012 r. godz. 11:57
~OSP
Kolego mmmmm a ja popieram ten strajk ponieważ on jest słuszny. Zreszta składam wyrazy szacunku dla tych ludzi bo robią naprawde wiele dobrego narażajac własne życie które jest bezcenne. A co do Ciebie kolego mmmmm to powiem tyle. Jeśli nie stałeś kiedyś w roli strażaka np przed płonącą studołą lub domem to sie nie odzywaj.
+0-0
Piątek, 13 stycznia 2012 r. godz. 11:56
~lysy
mmmm pisząc coś takiego jestem przekonany że nie masz zielonego pojęcia ile zarabiają strażacy, i nigdy nie byłeś światkiem ich działań.
+0-0
Piątek, 13 stycznia 2012 r. godz. 11:56
~killer
Bardzo dobrze! Strażakom za ich pracę dobra kasa się należy! nie będą narażać własnego życia za grosze i mają rację!
+0-0
Piątek, 13 stycznia 2012 r. godz. 11:18
~mmmm
wiecznie im mało kasy
+0-0
Stalowka.NET - Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i okolic
Copyright 2001 - 2024 Stalowka.NET
  » O nas  » Redakcja  » Reklama  » Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone.


X Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług i realizacji potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Więcej w polityce prywatności.