Stalowa Wola Stalowa Wola: Huta Stalowa Wola
Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i Powiatu Stalowowolskiego. Najnowsze! Najszybciej!
Kamera na żywo na panoramę Stalowej Woli na skrzyżowanie Al. Jana Pawła II z ul. KEN
Nagrania audio, rozmowy z ciekawymi ludźmi
Fotografie z najważniejszych wydarzeń w Stalowej Woli
Kanał youtube.stalowka.net - Pierwsza stalowowolska telewizja internetowa
Encyklopedia miasta Stalowa Wola
Zapowiedzi zbliżających się wydarzeń kulturalnych
Baza adresowa najważniejszych firm i instytucji życia publicznego
Bezpłatna baza ogłoszeń dla mieszkańców miasta Stalowa Wola jak i Powiatu Stalowowolskiego
Twoje konto
Strona główna  Stalowa Wola / Wiadomości Poniedziałek, 6 maja 2024 r. Imieniny: Beniny, Filipa, Judyty
 Wiadomości lokalne
» Dni Otwarte Funduszy Europejskich w Muzeum COP
» W Dniu świętego Floriana
» Jak działają darmowe pożyczki?
» Krzyszot Faraś na torze wyścigowym w Kielcach
» Donice i ławki na Wojska Polskiego do przeglądu
» Zaśpiewali koncertowo
» Społeczny ogródek przy "Siódemce" już zachwyca
» Z Sejmiku do Brukseli? Renata Butryn z 10 miejsca ubiega się o mandat
» Mieszkańcy mają głos. Ruszają konsultacje w sprawie powstania Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro-Park Stalowa Wola
» Kochany: myśliwi upamiętnili 80. rocznicę zamordowania żołnierzy Armii Krajowej
» Komunikat MZK: bieg uliczny przyczyną wyłączenia przystanków z obsługi pasażerskiej
» 60-letni kierowca miał blisko 2 promile alkoholu
Więcej » 
 Zasłyszane...
"Możemy spodziewać się ruchu scenicznego, tańca, gestu, scenografii, efektów świetlnych i przede wszystkim fantastycznego doznania oczyszczenia naszego sumienia bo spektakle KTO właśnie takie są".
Marek Gruchota, dyrektor Miejskiego Domu Kultury w Stalowej Woli.
 Imprezy w mieście
» Jubileuszowa Gala Gałązki Sosny
» Kabaret Nowaki w nowym programie
» Krwią Bohaterskiej Młodzi Zroszony
» Maria Kozłowa 1910-1999
» Muzeum COP: Matematyczny pociąg
» Z muzealnego skarbca
» Fikaj z Koziołkiem Matołkiem
» Kabaret Młodych Panów
» Wieczór panieński plus
Więcej » 
 Fotoreportaże
Stalowa Wola: Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Piknik w Parku Jordanowskim
»Otwarcie Parku Jordanowskiego
»SPS ze wsparciem Elżbiety Łukacijewskiej
»Kamień węgielny pod nowe osiedle Ogrodowe
Więcej » 
Wiadomości lokalne / Gospodarka

Poniedziałek, 19 grudnia 2011 r. godz. 11:36     /Anna Tomczyk/
Zlikwidują wszystkie ulgi ZMKS?

Część miejskich radnych wyszła z inicjatywą likwidacji wszystkich ulg komunikacji miejskiej w Stalowej Woli. Dzięki temu wszyscy pasażerowie płaciliby tyle samo za przejazd, ale bilety w rezultacie byłyby tańsze.
Część miejskich radnych wyszła z inicjatywą likwidacji wszystkich ulg komunikacji miejskiej w Stalowej Woli. Dzięki temu wszyscy pasażerowie płaciliby tyle samo za przejazd, ale bilety w rezultacie byłyby tańsze.
Fot. Anna Tomczyk
Część miejskich radnych wyszła z inicjatywą likwidacji wszystkich ulg komunikacji miejskiej w Stalowej Woli. Dzięki temu wszyscy pasażerowie płaciliby tyle samo za przejazd, ale bilety w rezultacie byłyby tańsze. Według dyrekcji Zakładu Miejskiej Komunikacji Samochodowej cena biletu wynosiłaby wtedy 1,60 zł. Z podjęciem takiej decyzji rada poczeka jednak przynajmniej do marca. Póki co skupia się na ograniczeniu ulg dla uprzywilejowanych grup.

Jako pierwsza z inicjatywą likwidacji ulg wyszła Joanna Grobel - Proszowska. - "Być może niedługo staniemy przed tym problemem, aby bilet kosztował dla wszystkich tyle samo, bo w Stalowej Woli autobusami jeżdżą głównie ci, którzy mają ulgi. Jeśli będziemy wielkimi obrońcami zamiast mówić jaka jest prawda możemy doprowadzić przedsiębiorstwo do upadku" - mówiła radna.

Tego samego zdania był Franciszek Zaborowski, który stwierdził, że "woda jest bardziej potrzebna niż przejazd autobusem, a nikt nikomu na nią zniżek nie daje." Wniosek poparł również Jerzy Augustyn. - "Dojrzewamy tą dyskusją i spotkaniami do tego, aby rozważyć taką możliwość" - podkreślił radny.

Proszowska zaproponowała, aby wrócić do tego tematu za trzy miesiące, a ZMKS obiecał, że również rozważy taką możliwość. W związku z tym radni skupili się na dyskusji dotyczącej ograniczenia ulg, które generują straty na poziomie prawie trzech milionów złotych. - "Z naszych statystyk wynika, że co piąty mieszkaniec Stalowej Woli jeździ komunikacją za darmo" - mówił dyrektor ZMKS Antoni Sokołowski.

ZABRAĆ EMERYTOM, DAĆ MŁODYM

Według projektu ZMKS gminne ulgi na bilety przysługujące m.in. uczniom do 24 roku życia, emerytom i rencistom, inwalidom słuchu, a także dzieciom w wieku 4-6 lat, które do tej pory wynosiły 50 procent, mają zostać obniżone do 32 proc. przy kupnie biletów jednorazowych. Zmianie nie ulegną ceny i ulgi biletów okresowych. Bez zmian zostają także zniżki tzw. "ustawowe", dotyczące m.in. studentów i kombatantów.

To tylko jedna ze zmian w zapisach nowej uchwały. Są też takie, które odbierają możliwość darmowego przejazdu autobusami niektórym uprzywilejowanym do tej pory grupom. Wśród nich są m.in. honorowi dawcy krwi i osoby między 70 a 74 rokiem życia, które dostaną do dyspozycji tzw. "bilet seniora" za 1 zł. Dzięki likwidacji tylko tych dwóch kategorii 100 procentowych ulg ZMKS zyska ponad 800 tys. zł.

"Jeśli będziemy ciągle wyróżniać tych naszych honorowych dawców krwi to przestaną być honorowi" - ocenił pół żartem, pół serio Zaborowski. - "Zwalniamy z opłat kogo się da, a ci co powinni kupić normalny bilet jeżdżą samochodami. Podzielmy je uczciwie w przeciwnym razie nie żądajmy od miasta remontu ulicy czy zrobienia chodnika, bo miejskie pieniądze rozchodzą się w ulgach dla mieszkańców. Jak nie to dajmy je też bezrobotnym i tym z najniższą średnią krajową, im się to bardziej należy niż niejednemu emerytowi, bo niektórzy z nich mają naprawdę przyzwoite emerytury, a pozwalamy im jeździć za darmo" - dodał radny.

W tym samym kontekście o sytuacji emerytów wypowiedziała się Jadwiga Jankiewicz i pytała czy miasto stać na fundowanie takim ludziom darmowych przejazdów, podczas gdy jak podała dochód ze sprzedaży biletu za 1 zł wyniósłby rocznie ok.. 40 tys. zł.

ULGI TYLKO DLA STALOWOWOLAN

Według radnych bezpłatne przejazdy i ulgi powinny być przyznawane wyłącznie osobom, które samodzielnie nie mogą prowadzić samochodu, aby zachęcić je do korzystania z komunikacji miejskiej. W grupie tej wymienione zostały dzieci, młodzież do 18 roku życia, niepełnosprawni oraz osoby powyżej 75 roku życia. - "To dla naszego i ich bezpieczeństwa" - zaznaczył Lucjusz Nadbereżny.

W trakcie dyskusji na wspólnym spotkaniu komisji inicjatyw społecznych i budżetu pojawił się także pomysł, aby wydawać osobom uprzywilejowanym karnety na przejazdy, po którego wykorzystaniu pasażer musiałby kupić sobie bilet.

Ponadto obowiązujące w ZMKS ulgi będą dotyczyć tylko i wyłącznie przejazdów na terenie Stalowej Woli i mieszkańców miasta. Pasażerowie z pozostałych gmin będą musieli kupować całe bilety bez zniżek. Związane jest to z brakiem porozumienia między samorządami w sprawie współfinansowania komunikacji.

Decyzja dotycząca zapisów nowej uchwały jeszcze nie zapadła. Ostateczne głosowanie odbędzie się we środę podczas sesji rady miasta. - "Jeśli ta uchwała przejdzie i moje prognozy choć częściowo się spełnią to uda nam się utrzymać tą komunikację, a jak nie to będzie tragedia" - podsumował Sokołowski.

Zobacz więcej:
- Zmiany w ZMKS poczekają do połowy grudnia
- Droższe bilety, niższe ulgi w ZMKS

Strona do druku Drukuj artykuł    

Jeżeli masz jakieś ciekawe informacje, chcesz przekazać coś ważnego,
coś interesującego, nie wahaj się - napisz do nas: redakcja@stalowka.net

Dodaj komentarz do artykułu »  

Poniedziałek, 23 stycznia 2012 r. godz. 12:40
~podrózując MKSem
kiedy będzie co kolwiek wiadomo na temat cen biletów zmks? w kioskach brakuje biletów - drukarnie ich nie drukuja, jedynym miejscem do zakupu biletów typu 2 zł czy 1 zł pozostaje kierowca który dodatkowo pobiera 0,40zł od każdego biletu. w kioskach zostały już tylko bilety po 3 zł co jest grane - zmks chce nagle zbić majątek na miszkańcach którzy niepotrzebuja biletów miesięcznych ale dośc często korzystają z jednorazowych.
+0-0
Czwartek, 12 stycznia 2012 r. godz. 08:38
~jer
No i właśnie widzimy "efekty" wyjazdów MKSu na wieś! Żadnej kasy z wiejskich wyjazdów nie było i nie będzie - to od początku był pic.
+0-0
Środa, 21 grudnia 2011 r. godz. 14:11
~kret
Posiadają natomiast darmowe przejazdy pracownicy ZMKS wraz z rodzinami a także emeryci i renciści tejże firmy! Ale o tym dziadzio Sokołowski nawet się nie zająknie! Do nich miasto nie dopłaca?! Znowu okazuje się że jest to jedyny zakład komunikacji miejskiej w Polsce który funduje takie bonusy rodzinom pracowników oraz swoim emerytom i rencistom!
+0-0
Środa, 21 grudnia 2011 r. godz. 14:00
~kret
Radni nie maja darmowych biletów już ok. 10 lat.
+0-0
Środa, 21 grudnia 2011 r. godz. 13:31
~?
Prosze pisać do ZMKS z zapytaniem czy zostaną odebrane ulgi także radnym miasta Stalowa Wola. Poznajmy przy okazji opinie radnych i ZMKS. Nie bójmy się pytać wprost !
+0-0
Środa, 21 grudnia 2011 r. godz. 12:11
~rosomak
"Jeśli będziemy ciągle wyróżniać tych naszych honorowych dawców krwi to przestaną być honorowi" - ocenił pół żartem, pół serio Zaborowski. " Jestem krwiodawcą ,oddałem ponad 30 litrów krwi i teraz krew we mnie wrze.Co ten człowiek(???)może wiedzieć o honorze?Zabrać wszystko komu się da i co się da - to najprostszy sposób wyprowadzenia ZMKS z kryzysu?Ciekawe czy radni nie posiadają ulg na przejazdy ,a jeśli tak ,to czy je sobie odbiorą.Moja propozycja na kryzys to funkcję radnego ustanowić zaszczytną i honorową (bez kasy i przywilejów).Może wtedy na te miejsca nie będą pchać się hieny, tylko ludzie którzy wyżej stawiają dobro regionu niż koryto. PS:Proszowska i spółka może ma zamiar sprowadzać krew z Chin???. PS1:Może radni myślą że kto raz oddał krew ,to musi oddawać?Niech poczytają fachową literaturę lub skontaktują się z lekarzem (najlepiej psychiatrą).
+0-0
Środa, 21 grudnia 2011 r. godz. 09:42
~Krwiodawca
Miło, że chociaż kilku ludzi docenia to co my robimy.Zgadzam się z kolegami że jak oddam te pół litra krwi nie zawsze człowiek czuje się na siłach aby wrócić na nogach do domu albo wraca do niego 3 godziny bo słabo po drodze i musi siadać gdzie popadnie..Ale co tam. Póki tym ludziom nie trzeba krwi to się nie martwią a jak braknie to na kolanach będą nawoływać o pomoc...Niech się ci radni cudowni tu wypowiedzą!!! Ale gdzie oni tylko na sesjach potrafią głupoty gadać.
+0-0
Środa, 21 grudnia 2011 r. godz. 00:39
~kret
Drodzy Państwo Krwiodawcy! Czego możecie oczekiwać od takich ludzi jak pani Proszowska pan "wielki dyrektor" Sokołowski czy pan Zaborowski?! Oczywiście tylko głupich wypowiedzi na wasz temat.No bo przecież im nie jesteście do niczego potrzebni! Narażacie tylko miasto na "straty" bo pewnie raz w miesiącu zdarzy się wam jechać tą zasraną miejską komunikacją nie płacąc za bilet. Wyobrazcie sobie że w takim mieście jak np. Warszawa aby jechać bezpłatnie autobusem lub tramwajem wystarczy Wam legitymacja HDK i dowód osobisty. Tam nikogo nie interesuje czy jesteście z Warszawy czy ze Stalowej Woli bądz z jeszcze innego zadupia . Po prostu jeśli oddaliście na terenie Polski 20 litrów krwi to możecie za darmo jezdzić ile Wam się podoba (wiarygodność do sprawdzenia w ZTM Warszawa). A u nas jak zwykle brak jakiegokolwiek szacunku dla tych ludzi!
+0-0
Wtorek, 20 grudnia 2011 r. godz. 23:37
~krwiodawca zasluzony niedoceniony
kriwodawca..dokladnie tak najlepiej krwiodawcom zabrac wszystko po co ich nagradzac np darmowym przejazdem, nie kazdy po oddaniu krwi moze jechac autem wiec siada na mks i wlasnie oddal krew niech jeszcze doplaci do tego i niech jedzie placac za bilet, a Zaborowski i proszowska bedziemy pamietac przynastepnych wyborach bo malo tylkow nie wylizecie obiecankami....dodam ze do tej pory oddalem ponad 23 litry krwi to malo zeby miec darmowy przejazd Panie zaborowski? chyba niemalo bo jak przyjdzie kupic krew zobaczycie ile to kosztuje nie 1,60 za litr
+0-0
Wtorek, 20 grudnia 2011 r. godz. 20:57
~krwiodawca
Popieram kolegów krwiodawców,jeśli reszta osób mysli tak jak pani Proszowska i pan Zborowski to w niedługim czasie ci państwo lub ich bliscy jak będą potrzebowali krwi to będą się musieli udać do żeżni bo krwiodawcy wypną na nich swoje tyłki
+0-0
Wtorek, 20 grudnia 2011 r. godz. 20:49
~szeregowy rezerwy
Wróćmy trochę do tyłu w czasie i przypomnijmy sobie jak to będzie dobrze jak zakupimy nowy tabor (czytaj flotę) i będziemy jeżdzić na wieś jakie będą zyski. A tymczasem cichutko na ten temat. Czy firma zarobiła na przewozie emerytów i rencistów ze wsi do miasta? Nikt nie rusza tego tematu czyżby był to temat nietrafiony? Czy nikt nie widzi z radnych jak nowiutkie MANY w godzinach między szczytami palą drogie paliwo w zamian przewożąc kilku podróżnych kierowanych przez wykrawacionych szoferów.A jeśli o szoferach to ja nie znam takiego zwyczaju aby autobus stojący na przystanku czekający na odjazd(przykład HSW) był zamknięty, ludzie stali i marzli a szofer Panisko siedział za kierownicą i zajęty był pilnym czytaniem gazety, przecież od rana chyba przeczytał ją parę razy. Myślę ,że taki przykład nie przyciągnie pasażerów do MKS-u.
+0-0
Wtorek, 20 grudnia 2011 r. godz. 19:50
~STAROŻYTNY 12456
niema jak dobrze dorobić się na murzynach co troch to podwyżki i podwyżki od siebie nic nie dadzą cały czas tylko biorą HIENY BEZDUSZNE
+0-0
Wtorek, 20 grudnia 2011 r. godz. 19:25
~QUAKE III ARENA
a ja myślał że jagodowy król karetą w kształcie dyni się porusza po przedmieściach motłochu....
+0-0
Wtorek, 20 grudnia 2011 r. godz. 18:16
~sąsiad
Pani Proszowska ma całkowita rację wszstkie bilety w cenie 1.60 dla wszystkich. Mój sąsiad robi sobie codzienne wycieczki MKSem przez cały dzień tylko na obiad do chaty wraca, on ma spokój i przyjemność jechać za darmo , a w domu sielanka bo dziadka niema.
+0-0
Wtorek, 20 grudnia 2011 r. godz. 17:54
~Halny
Piszę w tym temacie , bo nie ma innego. Prezydent prawie nie uchwytny , miałem szczęście pod ratuszem widzieć jak wsiadał do samochodu - trzeżwy !. Czekają pisma do podpisu a pan nie ma czasu ? Ps. Proponowałem kiedyś pomoc w urzędzie jak pan nie ma zaufania kogo zrobić zastępcą . Odwalę za pana czarną robotę a pan może się wozić z opłatkiem a potem ze stakanem !
+0-0
Wtorek, 20 grudnia 2011 r. godz. 15:46
~anna
w tej firmie należy wymienić całe biuro ,wszystkich po kolei począwszy od dyrektora, a skończywszy na kierownikach ,wtedy jest szansa,że będzie lepiej, bo na razie to ,,,,,,,,,,,,, brak słów,
+0-0
Wtorek, 20 grudnia 2011 r. godz. 14:09
~?
icek19 ? W jehowcow sie bawisz czy w zydostwo cholerne ?
+0-0
Wtorek, 20 grudnia 2011 r. godz. 13:56
~alfons
Myślę że powód jest prosty mnie na przykład bardziej opłaca się jeździć samochodem bo można zajechać na prostytutki w dowolnym momencie.
+0-0
Wtorek, 20 grudnia 2011 r. godz. 13:50
~kret
Czytam ten artykuł i zastanawiam się czy wypowiadający się w nim radni są zdrowi psychicznie i czy potrafią logicznie myśleć. Nie jest żadną tajemnicą że już dziś autobusy jadą puste ponieważ z powodu drogich biletów ludzie wybierają tańsze środki lokomocji. W związku z tym należało by się najpierw zastanowić co zrobić aby stać się firmą konkurencyjną np. dla PKS-u czy prywatnych przewoznikow. Bezsensowne jest majstrowanie przy ulgach bo jedyny efekt jaki zostanie osiągnięty to taki że osoby które zostaną pozbawione tych ulg po prostu przestaną korzystać z komunikacji miejskiej i przesiądą się do innych tańszych przewozników. Skoro jestem przy ulgach to muszę powiedzieć że p. Sokołowski chyba ma problemy z matematyką skoro twierdzi że na odebraniu ulg krwiodawcom i osobom między 70 a 74 rokiem życia zarobi 800.000zl rocznie. Ta kwota oznacza dochód dzienny 2191.78 zł. Jeśli przyjmiemy że bilet kosztuje 2 zł. to oznaczałoby z kolei że dziennie p. Sokołowski przewozi ni mniej ni więcej tylko 1096 pasażerów z tych dwu wymienionych grup. Gdyby to było prawdą i dodalibyśmy pozostałych pasażerów płacących za przejazd to autobusy powinny być wypełnione po brzegi. Ponieważ matematyka nie kłamie to mam pytanie kto tu kłamie?! Czyżby nieudolny dyrektor ZMKS?! Ktoś mi to sensownie wyjaśni?!
+0-0
Wtorek, 20 grudnia 2011 r. godz. 13:49
~aaa
do krwiodawcy... że i tak póki co ci się chce to ja się wyłamię : D Z I Ę K U J Ę !! mało takich ludzi zostało i ja ich szanuję.
+0-0
Wtorek, 20 grudnia 2011 r. godz. 13:48
~sixl
A ja chce milion funtów ;-)
+0-0
Wtorek, 20 grudnia 2011 r. godz. 13:47
~kierofca
eee... ja nie rozumiem, dlaczego mi bardziej opłaca się gonić samochodem (jeżdżę sam) przez całe miasto, stojąc w korkach !! niż korzystać z komunikacji miejskiej!!!... niech mi prezes ZMKS wytłumaczy tą kuriozalną sytuację, bo przy obecnych cenach paliw to jakaś paranoja...
+0-0
Wtorek, 20 grudnia 2011 r. godz. 12:20
~arek
nie ma jak nakupic sprzetu, rozwalić zaklad a ktoś za grosze sobie go przejmie... ot, taki polski standard.
+0-0
Wtorek, 20 grudnia 2011 r. godz. 10:14
~todreaz
:| żadna podwyżka cen nie jest przyjemna... Spoko podnosicie ceny biletów, ale chce automaty w autobusach, i przynajmniej dwa autobusy NOCNE Rozwadów-Jana Pawła-Nisko i Rozwadów-Okulickiego-Hutnik, tak żebym mógł wrócić sobie w nocy spokojnie autobusikiem do domu.
+0-0
Wtorek, 20 grudnia 2011 r. godz. 10:09
~adam mackiewicz
Kiedy zlikwidują ZMKS?
+0-0
Wtorek, 20 grudnia 2011 r. godz. 09:51
~Krwiodawca
Tak HONOROWYCH DAWCÓW POZBAWIĆ którzy i tak nie wiele mają. Obyś pani proszowska lub inny mądry za biurkiem krwi nie potrzebował bo mi za darmo tez nie bedzie się chciało poświęcać swojego czasu i organizmu żeby ratować takie bezmózgi, a zamiast spaceru do punktu krwiodastwa będę wolał pójść nad san i ryby połowić!!!!
+0-0
Wtorek, 20 grudnia 2011 r. godz. 08:51
~.#!@$%
Ta firma zaniża horyzonty myślowe.
+0-0
Wtorek, 20 grudnia 2011 r. godz. 08:49
~Bus
Dyrektora trzeba zlikwidować i tych dwóch obiboków: magistra i inżyniera. Żenujący firma. Żenujący ludzie.
+0-0
Wtorek, 20 grudnia 2011 r. godz. 08:32
~robo-t
A nie lepiej od razu zlikwidować cały ZMKS.,Od lat przynosi straty, miasto dopłaca krocie do tego biznesu.A tak ile by kasy zasiliło budżet miasta ze sprzedazy autobusów i majatku trwałego tego zakładu. Ale z drugiej strony pracownicy pozostana bez pracy. Wówczas zgłoszą się do MOPS i tak wszystko uderzy w budżet miasta. A dlaczego żaden z radnych nie zrzeknie się diety radnego, pieniedzy uzyskanych z tytułu prac w poszczególnych komisjach. Panie i Panowie radni zacznijcie oszczedności od SIEBIE
+0-0
Wtorek, 20 grudnia 2011 r. godz. 08:27
~adam
a ja myśkę,że ulgi to raz, a po wtóre to ograniczyć pensje dyrektora i wszystkich w biurze do najniższych krajowych, jest kryzys ,niech dadzą przykład,
+0-0
Wtorek, 20 grudnia 2011 r. godz. 06:54
~bezRadny
A czy radnym też zabiorą darmowe przejazdy?
+0-0
Wtorek, 20 grudnia 2011 r. godz. 06:51
~Passenger
ZMKS wyrzuca pieniążki budżetowe w błoto otwierając linie wycieczkowe. Panie Dyrektorze!Linia komunikacji miejskiej powinna być tak utworzona,aby pasażer JAK NAJSZYBCIEJ osiągnął zamierzony przystanek docelowy,a nie podziwial przez 30 minut uroki okolicznych wsi,których gminne samorządy nic nie chcą dopłacć do kasy ZMKS.
+0-0
Wtorek, 20 grudnia 2011 r. godz. 06:45
~Komandor ppor
A jakie oszczędności poczynił wódz ZMKS w swoim przedsiębiorstwie?Likwidować ulgi i wyciagać rączkę po jałmuzne do Rady Miasta każdy potrafi.Nawet kapral:)
+0-0
Wtorek, 20 grudnia 2011 r. godz. 01:17
~patriota na obczyźnie
Mam 24lat i po roku przepracowanym w polsce doszedłem do wniosku ze życie w tym kraju nie ma sensu, człowiek idzie do sklepu, kupi parę najpotężniejszych rzeczy i nie ma pol wypłaty.. To są kpiny!! Ten kraj nie stwarza możliwości dla mlodych. Człowiek kończy studia z myślą ze będzie kimś w zyciu, a tu na początek pol etatu!! Rada dla wszystkich, masz szansę jechać za granicę? Nie wachaj sie ani sekundy, w 2 miesiące zarobilem więcej niż w polsce przez rok. Niedługo w polsce za pol wypłaty bedzie można kupić kilogram mięsa bo do tego dąży polski rząd, podnieść vat,ceny paliwa( co sie z tym łączy ceny transportu, żywności itd)...pozdrawiam
+0-0
Poniedziałek, 19 grudnia 2011 r. godz. 22:05
~icek19
jakbym mial ulgi na mks to jezdzilbym,a tak to jezdze rowerem,bo nie mam daleko i jade kiedy chce.
+0-0
Poniedziałek, 19 grudnia 2011 r. godz. 21:32
~;-)
Dlaczego nauczycielka jest najlepszą kochanką na świecie? - Ponieważ na początku stawia pałe, a potem piep...y przez 45 minut
+0-0
Poniedziałek, 19 grudnia 2011 r. godz. 21:16
~Taksiarz
Na pytanie postawione jako tytuł jednego z poprzednich artykułów : ,,Zawodzi sygnalizacja czy kierowcy?'' Odpowiadam uroczyście : JEDNO I DRUGIE.
+0-0
Poniedziałek, 19 grudnia 2011 r. godz. 21:13
~Alkoholik
(Zbyt pijany aby napisać komentarz)
+0-0
Poniedziałek, 19 grudnia 2011 r. godz. 20:56
~wolf
Do alkoholik znalazł się drajwer doświadczony co prawo jazdy po 10 razy zdawał, a teraz reformy o ruchu drogowym chce robić,
+0-0
Poniedziałek, 19 grudnia 2011 r. godz. 20:10
~nocna zmiana
Stary trep jest niezatapialny i pewnie bedzie prezesem do końca swojego życia.
+0-0
Poniedziałek, 19 grudnia 2011 r. godz. 19:57
~prawica
Zaborowski widać po tym co mówi, że nie ma pojęcia o materii, widać że przybłęda. Nadbereżny jak zwykle jak pijany we mgle a sprawa jest prosta odwołać trepa a powołać prawdziwego menagera, bo nie dość, że położy firmę to będzie nas to dużo kosztowało jako podatników
+0-0
Poniedziałek, 19 grudnia 2011 r. godz. 19:44
~Pasażer
ZMKS powinien wprowadzić dla wszystkich bilety czasowe (15,30,60 minutowe lub dobowe ) nie zależnie od strefy i gminy, płacisz tyle ile jedziesz -proste i sprawiedliwe (tylko nie możliwe w naszym wiejskim regionie )
+0-0
Poniedziałek, 19 grudnia 2011 r. godz. 19:30
~elha12
Powszechnie wiadomo, że pijany czepia się płota. A czego czepiają się trzeźwi, ale niepoważni radni naszego miasta? Honorowych dawców krwi, studentów, rencistów i emerytów. Tych ostatnich mogliby sobie darować, ponieważ w naszym mieście dobrobytu emerytom żyje się coraz gorzej, ponieważ coraz więcej śmietników jest zamykanych na klucz, co ogranicza- i to znacznie, dostęp do śmietnikowego eldorado. Panowie i panie radne, pora spoważnieć! Szukanie winnego (istnienia deficytu) tylko w istniejących ulgach na bilety MZK, to bardziej prymitywny pomysł niż rządowy w walce z deficytem budżetowym, aby podnieść podatki, zamiast szukać oszczędności choćby w rozdętej do granic absurdu administracji stworzonej dla kolesiów i klakierów rządzącej kliki. Waszą radosną (choć żałosną w odbiorze) twórczość w wymyślaniu różnych rodzajów biletów powinniście uwieńczyć wydaniem dla potomnych i dla własnego dobra grubego katalogu wzorców tych biletów, bo istnieje obawa, że w końcu wy sami pogubicie się w ich ilościach i rodzajach. Idąc waszym tokiem rozumowania, należy dążyć do szukania także oszczędności na taborze samochodowym. Pomyślcie nad tym! Im więcej pasażerów, tym tabor szybciej się niszczy. A remonty kosztują! Zróbcie wszystko (a jesteście na dobrej drodze) by coraz mniej pasażerów korzystało z usług tego przewoźnika, a wtedy koszty remontów znacznie spadną, was się wywyższy, a zostaną oszczędności.
+0-0
Poniedziałek, 19 grudnia 2011 r. godz. 19:21
~s
hej może będziesz emerytem ale mam wątpliwość.Jak doczekasz to się przekonasz ile uskładałeś .CWANIAKU.
+0-0
Poniedziałek, 19 grudnia 2011 r. godz. 18:22
~stalowiak
RNI wreszcie zrozum że refundację twojego przejazdu powinno pokryć nasz kochane Państwo, najprościej, wykupuje dla Ciebie darmowe przejazdy u przewoznika w tym przypadku w MKS-ie. Dlaczego ma te koszty dzwigać na swoich barkach firma z którą ty niczym nie jesteś związany,i nic fla firmy nie wnisisz , czy zastanowiłęś się kiedy dlaczego PKS mimo że jest włosnością Starostwa nie pozwala Ci jechać z darmoche?
+0-0
Poniedziałek, 19 grudnia 2011 r. godz. 18:12
~*
zlikwidować wszystkie ulgi dla radnych,a szczególnie diety, skoro tacy społecznicy z nich to niech za darmo dla dobra naszego pracują. HDK może dać za darmo krew by życie ratować to niech oni rządzą za darmo i napawają się władzą. Każde z nich ma dodatkowe źródło dochodu, niech z tego żyją
+0-0
Poniedziałek, 19 grudnia 2011 r. godz. 17:49
~Halny
Żałosne , ale ten zakład komuś podległa i może tego gościa trzeba wywieżć na taczce ?. Robimy zbiórkę i do dzieła ! Ps. Uwielbiam takie zadymy i jestem w tym dobry .
+0-0
Poniedziałek, 19 grudnia 2011 r. godz. 16:55
~chi kwadrat
Im wyższa cena, tym niższy popyt. Zanim dokonacie zmian, musicie zbadać rynek.
+0-0
Poniedziałek, 19 grudnia 2011 r. godz. 16:42
~RNI
to ja oddałem 20 litrów krwi a teraz nie będe jeździł za darmo to młodzi już na pewno nie oddadzą ani kropli w Niemczech nawet za krew płacą
+0-0
Poniedziałek, 19 grudnia 2011 r. godz. 16:31
~Polska dla Polaków
Żydostwo cholerne - Większość ludzi tego nie widzi bo jest otumanianych przez tv, radio, gazety (gówno prawda) oraz są tolerancyjni no bo antysemitą być nie wolno przecież, a że w Polsce panuje antypolskość nie zauważają. Dobrze, że starsi ludzie w życiu widzieli co żydki z Polską robili i robią nadal.
+0-0
Poniedziałek, 19 grudnia 2011 r. godz. 16:28
~Seniorka
Wybierzcie opcję "tragedii". Ja mam kurna rower i w d...e mam wasze mykaesy. Już dawno POwinni toto zlikwidować. Prywaciarze sobie poradzą i uzupełnią lukę. W morde jeża !!!
+0-0
Poniedziałek, 19 grudnia 2011 r. godz. 16:17
~bhik
Dopasujcie rozkład do ludzi pracujących to może w końcu uda wam się coś zarobić... Dlaczego PKSy jeżdżą pełne w okolicach 7 i 15? Mają lepsze trasy, godziny i zniżki przy biletach okresowych.
+0-0
Poniedziałek, 19 grudnia 2011 r. godz. 15:31
~hej
W końcu skończą się te wycieczki objazdowe dla emerytów, którzy jeżdżą w kółko bez sensu rzucają się o miejsca siedząca i jeszcze nie płacą. Pełen autobus ludzi a kasuje bilet kilka osób to są jaja.
+0-0
Poniedziałek, 19 grudnia 2011 r. godz. 15:05
~stalowiak
anna, student, kret wy się uczycie w szkole ale dla upośledzonych jak nie możecie przeczytać tak prostego artykułu, a co dopiero zrozumieć ; wyraznie jest napisane że bilety okresowe to znaczy miesięczne na dojazdy do szkół będą bez zmian, jedynie zmiany dotyczą biletów jednorazowych i bardzo dobrze dlaczego , za dowóz do dyskoteki czy do dziewczyny ma dopłacać miasto. Nie macie zielonego pojęcia o ulgach w PKS ulgi dla młodzieży są wyłącznie do biletów okresowych , jeśli taki młodzian jak anna lub student chce się przejechać nie do szkoły musi sobie zakupić bilet jak każdy śmiertelnik więc nie siejcie propagandy i nie straszcie że przejdziecie na busy bo z Nisko do St. Woli niema ulgowych biletów na busy a 1.60 dla wszystkich to bardzo dobra cena i chwała Radzie Miast za taką decyzje . A co dotyczy emerytów stać ich na taką cenę . Wprowadzajcie tę Uchwałę od zaraz niema co się zastanawiać to jest najlepsza decyzja MKS jest w mieście potrzebny żaden prywaciarz by tych babek i dziadków co chwila na działki, cmentarz ,pod HSW, halę targową nie woził.
+0-0
Poniedziałek, 19 grudnia 2011 r. godz. 14:34
~(bez)radny
PRECZ Z KOMUNĄ !
+0-0
Poniedziałek, 19 grudnia 2011 r. godz. 14:30
~Alkoholik
No przecież k... jest napisane wódencie cholerny ,,Bez zmian zostają także zniżki tzw. "ustawowe", dotyczące m.in. studentów i kombatantów.''
+0-0
Poniedziałek, 19 grudnia 2011 r. godz. 14:20
~student
Ulgi muszą zostać, bo inaczej uczniowie i studenci przestaną korzystać z usług komunikacji miejskiej. Przynajmniej miesięczne muszą mieć ulgi dla młodych.
+0-0
Poniedziałek, 19 grudnia 2011 r. godz. 14:18
~Alkoholik
Według radnych bezpłatne przejazdy i ulgi powinny być przyznawane wyłącznie osobom, które samodzielnie nie mogą prowadzić samochodu, aby zachęcić je do korzystania z komunikacji miejskiej. W grupie tej wymienione zostały dzieci, młodzież do 18 roku życia, niepełnosprawni oraz osoby powyżej 75 roku życia. - "To dla naszego i ich bezpieczeństwa" ŚMIESZNE GADANIE BO 101 LETNI DZIADK JEŹDZI PO STALÓWCE I JEST OK, A WIĘCEJ WYPADKÓW POWODUJĄ MŁODZI, IM NAJLEPIEJ NIE WYRABIAĆ PRAWA JAZDY NO I ZMKS ZAROBI ! TAKŻE DO ROBOTY BO TRZEBA USTAWY ZMIENIĆ I PODNIEŚĆ WIEK NA PRAWO JAZDY, BO TO CO TE SZCZYLE WYPRAWIAJĄ TO SIĘ W GŁOWIE NIE MIEŚCI !
+0-0
Poniedziałek, 19 grudnia 2011 r. godz. 13:55
~Wojtek
Skoro gmina Nisko nie chce dopłacić, trzeba podwyższyć ceny biletów dla nich, PKS ST Wola nie jest w stanie obsłużyć takiej ilości pasażerow, busy też. i jakoś nie widzę tego, że nagle niżanom będzie sie chciało jeździć wąskimi busami, zamiast niskopodlogowymi autobusami
+0-0
Poniedziałek, 19 grudnia 2011 r. godz. 13:52
~Roshi
Zliwkidujmy funkcje radnych bo więcej psują jak robią dobrze i za te pieniądze podnieśmy jakość komunikacji miejskiej !
+0-0
Poniedziałek, 19 grudnia 2011 r. godz. 13:50
~ziutek HDK
Ciekawe ile krwi oddał w życiu Zaborowski,że takie opinie wygłasza o HDK. Aby mieć darmowy przejazd ZMKS trzeba oddać minimum 16 litrów krwi.
+0-0
Poniedziałek, 19 grudnia 2011 r. godz. 13:39
~kret
Joanno i czemu Ty się dziwisz! Jak idioci zarządzają tą firmą to nie ma się czego spodziewać! Sokołowskiemu na papierku wyszło że jak zabierze ulgi np. emerytom i krwiodawcom to zaoszczędzi 800 tys. Nawet dziecko wie że jest to totalna bzdura. To są czysto papierowe wyliczenia. Gdyby tylko te 2 grupy regularnie korzystały z komunikacji miejskiej to autobusy nie jechały by puste! Najłatwiej jest nie ruszyć d..y zza biurka tylko opierać się na papierowych statystykach! JESZCZE TROCHĘ A WAŚĆ SOKOŁOWSKI WYMYŚLI ŻE WSZYSCY MAJĄ OBOWIĄZEK CO NAJMNIEJ RAZ NA DOBĘ JECHAĆ JEGO AUTOBUSAMI!!
+0-0
Poniedziałek, 19 grudnia 2011 r. godz. 13:16
~Joanna
Karnety dla osób z ulgami to chyba pomyłka. Jestem niewidoma, jeżdżę sporadycznie i co mam specjalnie udać sie po karnet? Ja jescze codzę a inni niepełnosprawni? Mogę płacić. Wszystko mi jedno. ZMKS staje tyłem do klienta. Utrudnia - jakieś karnety, zaświadczenia itp. Jakis przyjezdny będzie specjalnie udawal sie do punktu sprzedaży po jakieś spcjalne bilety? Niech nie zapomina ,że istnieje konkurencja. do ZEZa: Renciści nie maja pieniędzy. Muszą się leczyc i przeżyc. Nie życze ci kalectwa, ale widac że nie wiesz o czym piszesz. Zadaniem Miasta jest pomagac słabym i chorym a nie piłowac z ostatniego grosza.
+0-0
Poniedziałek, 19 grudnia 2011 r. godz. 13:15
~s
A może zamiast komunikacji miejskiej pozwolić busom wozić ludzi za pieniądze i będzie wtedy najtaniej?
+0-0
Poniedziałek, 19 grudnia 2011 r. godz. 13:04
~kret
P.Sokołowski! A Swoim pracownikom i ich rodzinom oraz rencistom i emerytom ZMKS kiedy pan zabierze darmowe przejazdy?!Zupełnie nie rozumiem dlaczego rodzina pracownika ma darmo wozić tyłki autobusami! To jest około 300 osób wię oszczędności są duże!
+0-0
Poniedziałek, 19 grudnia 2011 r. godz. 12:37
~zez
Słusznie ktoś za to weźmie się. Wiele osób co jest na rencie lub emeryturze jeździ do pracy na zniżkowym bilecie. Dla NICH JEST PRACA (inny temat) i dodatkowo ulgi np na MKS. Zastanawia mnie skąd tyle ulg mają ludzie, a tu proszę ... co 5 mieszkaniec! A ktoś inny musi płacić.
+0-0
Poniedziałek, 19 grudnia 2011 r. godz. 12:10
~Ania
Mieszkam w Nisku, ucze sie w liceum wiec gdy bede musiała zapłacic cały bilet w ZMKS skorzystam z duzo tanszej oferty PKS lub prywatnego przewożnika. Linie ZMKS stana sie bezuzyteczne. Jesli nie zalezy wam na pasazerach, a oni sa to na siłe nikt was nie zaprasza i nie piszcie ze kiedykolwiek robiliscie cos charytatywnie wrecz przeciwnie zawsze za kase Na szczescie jest konkurencja :):):):).
+0-0
Stalowka.NET - Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i okolic
Copyright 2001 - 2024 Stalowka.NET
  » O nas  » Redakcja  » Reklama  » Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone.


X Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług i realizacji potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Więcej w polityce prywatności.