Stalowa Wola Stalowa Wola: Huta Stalowa Wola
Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i Powiatu Stalowowolskiego. Najnowsze! Najszybciej!
Kamera na żywo na panoramę Stalowej Woli na skrzyżowanie Al. Jana Pawła II z ul. KEN
Nagrania audio, rozmowy z ciekawymi ludźmi
Fotografie z najważniejszych wydarzeń w Stalowej Woli
Kanał youtube.stalowka.net - Pierwsza stalowowolska telewizja internetowa
Encyklopedia miasta Stalowa Wola
Zapowiedzi zbliżających się wydarzeń kulturalnych
Baza adresowa najważniejszych firm i instytucji życia publicznego
Bezpłatna baza ogłoszeń dla mieszkańców miasta Stalowa Wola jak i Powiatu Stalowowolskiego
Twoje konto
Strona główna  Stalowa Wola / Wiadomości Środa, 8 maja 2024 r. Imieniny: Kornela, Lizy, Stanisława
 Wiadomości lokalne
» Prezydent Nadbereżny bryluje w mediach społecznościowych. Znalazł się w pierwszej dziesiątce
» Cyrk Korona zaprasza! Nowe show jak z bajki!
» Komunikat MZK
» Radni i prezydent ślubowali pracować dla dobra i na rzecz miasta
» Agata Krzek przewodniczącą Rady Miasta
» Szpital z Radą Kobiet zapraszają na badania z okazji Dnia Matki
» Co się dzieje w sprawie remontu ulicy Komisji Edukacji Narodowej?
» Pijany i z podrobionym prawem jazdy przekroczył prędkość
» Stalowa Wola licznie reprezentowana w Sejmiku Województwa Podkarpackiego
» Miasto przygotowuje się do budowy parkingów przy bloku na Poniatowskiego 80
» Renata Knap wiceprzewodniczącą w Sejmiku Województwa Podkarpackiego
» Bez zaskoczenia? Zarzeczny starostą, Sobieraj wicestarostą
Więcej » 
 Zasłyszane...
"Możemy spodziewać się ruchu scenicznego, tańca, gestu, scenografii, efektów świetlnych i przede wszystkim fantastycznego doznania oczyszczenia naszego sumienia bo spektakle KTO właśnie takie są".
Marek Gruchota, dyrektor Miejskiego Domu Kultury w Stalowej Woli.
 Imprezy w mieście
» Kraina Śpiochów - spektakl
» Jubileuszowa Gala Gałązki Sosny
» Dni Otwarte Funduszy Europejskich w Muzeum COP
» Skrzypek na dachu
» MBP: opowiedzą, jak zdobyli Kilimandżaro
» Monodram: Melduję Tobie Polsko. Rotmistrz Pilecki
» Kabaret Nowaki w nowym programie
» Krwią Bohaterskiej Młodzi Zroszony
» Maria Kozłowa 1910-1999
» MBP: Teresa Monika Rudzka
Więcej » 
 Fotoreportaże
Stalowa Wola: Rada Miasta 2024-2029
»Rada Miasta 2024-2029
»Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Piknik w Parku Jordanowskim
»Otwarcie Parku Jordanowskiego
»SPS ze wsparciem Elżbiety Łukacijewskiej
Więcej » 
Wiadomości lokalne / News

Poniedziałek, 16 maja 2011 r. godz. 15:50     /MRod/
Mieszkańcy nadal protestują przeciwko budowie galerii. Wśród nich jest miejski architekt

- Teraz wszystko zależy od radnych. Myślę, że będą nam przychylni - stwierdził Witold Habuda.
- "Teraz wszystko zależy od radnych. Myślę, że będą nam przychylni" - stwierdził Witold Habuda.
Fot. Jacek Rodecki
- "Zapomniał wół jak cielęciem był" - skomentował prezydent Stalowej Woli, Andrzej Szlęzak, czynny udział w proteście mgr inż. arch. Krystiana Mencfela, byłego architekta miejskiego, który stanowczo, wespół z mieszkańcami bloków nr 4 i 6 przy ulicy Okulickiego, krytykuje powstanie galerii handlowej.

Regionalne Stowarzyszenie Kupców i Przedsiębiorców, które galerię chce budować, a w imieniu którego działa prezes spółki "Galeria Stalowa Wola", Witold Habuda, powiedział w rozmowie z naszym portalem, że oni, jako inwestorzy zrobili już wszystko co mogli. Odpowiedzieli na wszelkie pytania, przedstawili wizualizację.

- "Teraz wszystko zależy od radnych. Myślę, że będą nam przychylni" - stwierdził Habuda.

Przychylni inwestycji z pewnością nie są mieszkańcy bloków 4 i 6 przy ulicy Okulickiego, a wśród nich były architekt miejski, Krystian Mencfel, który budowę galerii handlowej przy ulicach Okulickiego i Floriańskiej uważa za naruszenie interesu publicznego oraz interesu mieszkańców przyległych budynków mieszkalnych.

Mencfel ma także zastrzeżenia co do nieprzestrzegania zasad planowania przestrzennego, opracowania prognozy oddziaływania na środowisko, zawierające nieprawdziwe stwierdzenia, co do skutków oddziaływania realizacji planu na środowisko oraz nierzetelnego przestrzegania procedur określonych w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

"Jest zastanawiające, że nie udziela się żadnych odpowiedzi mieszkańcom. Odpowiedzi przedstawiciela handlowców zainteresowanych realizacją galerii są nieobiektywne i znacznie odbiegające od prawdy. Natomiast zapowiedź, że Prezydent Miasta przygotował apel do Radnych, aby nie uznawali za słuszność uwag mieszkańców, budzi zdumienie i wywołuje smutne refleksje na temat gwarantowanego ustawą uczestnictwa mieszkańców miasta w procesie planowania przestrzennego" - stwierdza Mencfel.

Tymczasem prezydent Andrzej Szlęzak, który jest przychylny powstaniu galerii powiedział, że to co robi pan Mencfel jest żałosne, bo jeżeli wypomina jakiekolwiek procedury, to powinien pamiętać, że to on je ustalał i sam na podstawie nich pracował.

Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, inwestycja powinna ruszyć na jesieni.

Strona do druku Drukuj artykuł    

Jeżeli masz jakieś ciekawe informacje, chcesz przekazać coś ważnego,
coś interesującego, nie wahaj się - napisz do nas: redakcja@stalowka.net

Dodaj komentarz do artykułu »  

Wtorek, 17 maja 2011 r. godz. 23:24
~TD 40
do :Flay Out- Ty już nie pisz nic . kilkanaście dni temu zadałem Ci publicznie parę pytań ,dot. sytuacji prawnej tego spornego terenu, pod budowe galelerii ,-na które nie udzieliłeś żadnej konkretnej odpowiedzi. odpowiedz na te pytania ,i być może wtedy staniesz się wiarygodny . do tego czasu ,proszę Cię -nie onanizuj się publicznie , bo to już zaczyna być niesmaczne.
+0-0
Wtorek, 17 maja 2011 r. godz. 21:48
~Aga
Budowie tego obiektu stanowcze NIE! a Pan Mencfel ma 100% racji.
+0-0
Wtorek, 17 maja 2011 r. godz. 19:28
~mieszkanie
Projekt jest fatalny z malutkimi okienkami niczym więzienie tak,że pasuje do budynku Sądu.Nie powinno takie szkaradztwo być w centrum.Sprawa następn to niech im Pan Prezydent da działeczke poza miastem jak inne galerie i będzie cisza a Pan Habuda wreszcie się wykaże co prawda nieprofesjonalnie ale facet ma ciągoty do władzy ale należy jeszcze cos mieć w głowie.Mieszkańcy nie dajcie się.Ciekawi mnie dlaczego Ci biznesmeni nie budują obok swoich willi tylko wyjeżdżają na wieś a lud niech wdycha smrody. Gratuluję Panie Prezydencie.
+0-0
Wtorek, 17 maja 2011 r. godz. 16:45
~Marcin
Flat Out: A jaki intere maja mieszkancy z placu? Szczerze. Jak bedzie tam fajna galeria to skorzysta z niej pare tysiecy osob tygodniowo. Teraz mamy hektarowy parking dla paru busów i w sobote goscia ktory zbiera kase.
+0-0
Wtorek, 17 maja 2011 r. godz. 16:42
~jaaaa
A gdzie beda stac busy jak wybuduja galerie ?:P moze na parkingu kolo poczty? pytam bo jezdze czesto marcelem ;p
+0-0
Wtorek, 17 maja 2011 r. godz. 14:24
~Flat Out
Psie kupy to temat zastępczy. Ile ich jest na chodnikach? Nie damy wyrwać terenu Automobilklubu Stalowa Wola! Koledzy, miecz w dłoń i idziemy bronić placu. Nie będą kupcy rządzić miastem. Galeria jest ładna tylko na prezentacji, choć do tego mam wątpliwości. Wyobraźcie sobie, że za kilka lat będzie zwykłym barakiem. Plac Automobilklubu wymaga renowacji, a nie zamiany na kolejny budynek handlowy. W mieście jest już kilka nie w pełni zagospodarowanych, np. Centrum, budują się nowe, po co kolejny barak? Po prostu biznesmeni szukają kolejnych źródeł dochodów dla siebie kosztem miasta. Nie dajmy się!
+0-0
Wtorek, 17 maja 2011 r. godz. 14:23
~To ma być miasto a nie wieś Pławo proszę Pani.
Nieważne gdzie, ważne aby daleko od siebie. Starsza Pani pamięta czasy kiedy zamiast bloków były łąki należące do Pława ale te czasy już dawno mineły! Budujcie galerię i nie zwracajcie uwagi na głupie myślenie niektórych ludzi.
+0-0
Wtorek, 17 maja 2011 r. godz. 13:07
~Starsza Pani
UWAŻAM!!! ŻE TA GALERIA NIE POWINNA STAC TAK BLISKO BLOKÓW JEST W STALOWEJ WOLI WIELE MIEJSC GDZIE BY MOGŁA POWSTAC NP. OSIEDLE PORĘBY PRZY SZKOLE PODSTWAWOWEJ NR. 12 GIMNAZJUM NR 5 OBSZAR JEST OGROMNY NASTEPNE MIEJSCE JEST PRZY OBWODNICY NASTEPNE PRZY ZUSIE I WIELE MIEJSC KTORE WYMIENIC NIE BEDE WYMIENIAŁA BO B NIE STARCZYŁO CZASU I MIEJSCA A DRUGA SPRAWA TO JEST TAKA ZE JUZ 2 GALERIE MAMY CITY I TA NOWA LEPIEJ BY BYŁO ROZBUDOWAC MIEJSCA PRACY A NIE CAŁY CZAS SPRZEDAWCY I TYLE ROZBUDOWAC STADION STALI CO PREZYDENT TYLKO 6MLN ZŁ PRZEZNACZYŁ ZAŁOSNE TO! A MIAŁO BYC 40mln ! miał BYC AQUA PARK TEZ GO NIE MA CO Z TEGO WYNIKA PRZEZ 8 LAT RZADZENIA SZLEZAKA HUTA PADA I WSZYSTKO ZADNEJ PRACY BEZROBOCIE 15,2% TYLKO TAK DALEJ !
+0-0
Wtorek, 17 maja 2011 r. godz. 09:46
~123
trzeba budować - to jest miasto. kto widział projekt ten wie że galeria wygląda świetnie(polecam). przeszkadza to pieskom i ich właścicielom - bo kupę trzeba gdzieś robić...
+0-0
Wtorek, 17 maja 2011 r. godz. 09:31
~LYSY
ODEZWAL SIE BO MU ZA BLOKIEM STAWIAJA .........
+0-0
Wtorek, 17 maja 2011 r. godz. 08:59
~Gość
Ze wsi jesteś na wieś wracaj!!! Tęmpoki rzucają kłody pod nogi, bo pamiętaja z dzieciństwa, że za stodołą były pola, łąki i lasy, ok ja też lubię przyrodę, ale jak sie chce mieszkać w mieście to morda w kubeł.
+0-0
Wtorek, 17 maja 2011 r. godz. 08:10
~oblatywacz miejski
Szanowni internauci! Zanim zaczniecie formułować inwektywy pod adresem architektów miejskich (a było ich w powojennej historii Stalowej Woli kilku), to proponuję bardzo dokałdnie zapoznać się z książkami: "Miasto Stalowa Wola. Unikatowy zespół urbanistyczno-architektoniczny z końca lat 30.XX wieku" wydanej przez Muzeum Regionalne i "Architekturą sztandarowej inwestycji COP-u" autorstwa M. Stańkowskiego. Ja to już uczyniłem i przekonałem się, że podstawową przyczyną bałaganu w ładzie przestrzennym Stalowej Woli jest niestabilne prawo, czego dowodem jest to, że od czerwca do grudnia 2010 r. sześciokrotnie wprowadzano zmiany w ustawie o planowaniu przestrzennym, a także, a może nawet i przede wszystkim, głównymi winowajcami dziadostwa architektonicznego są nasi radni, którzy uchwalają zmiany w planach zagospodarowania według własnego uznania. I nawet najlepszy, czyli profesjonalny urbanista nie jest im w stanie przetłumaczyć tego, że swoimi uchwałami pozwalają architektonicznie degradować miasto, bo trzeba postawić kolejny blaszany pawilon handlowy, bo będą miejsca pracy. Oczywiście, że trzeba dbać o miejsca pracy, ale dlaczego ma to być struktura nie przystajaca do otoczenia (vide: osławiony budynek "Lidla")??? Dopóki Stalowa Wola nie będzie posiadać stabilnego planu zagospodarowania przestrzennego, to nadal będą powstawać takie architektoniczne buble, jak: "Stokrotka" czy budynek komunalny przy ul. Okulickiego 1A, B i C. Wybierajmy rozsądnych radnych, a nie ludzi bez poczucia odpowiedzialności za estetykę miasta!!! I tak hutasy!!! Do urn i to biegiem!!!
+0-0
Wtorek, 17 maja 2011 r. godz. 07:16
~qq
To teraz najbrzydsza w tym rejonie będzie Hala Targowa
+0-0
Poniedziałek, 16 maja 2011 r. godz. 23:55
~monika
Boże ty widzisz i nie grzmisz :) na pana Mencfela.... Ma gość tupet.
+0-0
Poniedziałek, 16 maja 2011 r. godz. 22:59
~yARO
niech sobie pan architekt dyrdymałek makówki nie zaprząta, bo tu potrzebny jest kierownik budowy. a aktorzynę architekta - do szkicowania igla na biedun północny wysłać:)))
+0-0
Poniedziałek, 16 maja 2011 r. godz. 22:41
~Men_cfel
A dajcie spokój. Taka architektura mistrza na szczyty wyniesie. Szczyty głupoty.
+0-0
Poniedziałek, 16 maja 2011 r. godz. 22:00
~huciak
@mieszkanieccentrum: lepszy taki "gniot", niż takie gnioty-baraki stojące od katedry do centrum4 :/
+0-0
Poniedziałek, 16 maja 2011 r. godz. 19:38
~mieszkanieccentrum
Co wy widzicie ładnego w tej galerii? Toż to kolejny gniot, taki jak jeden już tam stoi. Chcecie w tym miejscu zgromadzić najgorsze syfy jakie komukolwiek udało się wymyślić? przecież to coś co nazywacie galerią wygląda jak stodoła. No chyba że wszystko co ma być w tym miejscu Stalowej ma mieć takie maleńkie okienka jak szopa albo barak, żeby było w tym samym stylu :P Tylko potem skąd weźmiecie tak wysoki płot żeby to kolejne straszydło odgrodzić od miasta?
+0-0
Poniedziałek, 16 maja 2011 r. godz. 19:18
~Flat Out
Zgadzam się z poprzednikami - centrum miasta jest zaprojektowane fatalnie i na tym dużo tracimy! Natomiast jestem przeciwko budowie galerii w tym miejscu. Nie będą kupcy rządzić miastem. Tam jest plac Automobilklubu Stalowa Wola i nikt go siłą nie wyrwie dla prywatnych interesów! Stanowcze NIE. Wróćmy do poprzedniego - niech ktoś odpowie za totalny chaos przestrzenny w mieście, jakieś blaszaki (Stokrotka, Frac i kilka innych), budynek Lidera (ten to jeszcze nie jest najgorszy) - dużo zepsuliście! Gdyby nie zbudowano tam Lidera, można było pomyśleć o większej inwestycji w tym miejscu. Teraz wykluczone. Na Alejach JP II było dużo miejsca dla wizytówek Stalowej Woli, gdzie by pomieścić EMPiK, lokalne firmy z działki IT... SZOK!
+0-0
Poniedziałek, 16 maja 2011 r. godz. 19:14
~stalowowolanka od urodzenia
Popieram poprzedników. Stalowa Wola przez całe lata była zabudowywana byle jak-gdzie był wtedy architekt?
+0-0
Poniedziałek, 16 maja 2011 r. godz. 18:47
~kopa
Mam nadzieję że to samo mu powiedzą - jego dokonania architektoniczne w STW to pośmiewisko. Ścisłe centrum miasta powinno być zabudowane wysoką, dochodową i ładną architekturą. Ta galeria prezentuje się całkiem nieźle i niech nikt nie mówi że jest za blisko, bo wreszcie nikt nie będzie chciał tu inwestować.
+0-0
Poniedziałek, 16 maja 2011 r. godz. 18:47
~ostatni normalny
Dokładnie popieram wpisy wcześniejsze, o ile pamieć mnie nie myli to w czasie kiedy architektem był K.Mencfel powstały największe koszmary szpecące miasto i teraz ten czlowiek wśród argumentów przeciwko budowie przytacza te o uporządkowanej przestrzeni miejskiej (nie ma ich w artykule - szkoda). Ręce opadają.
+0-0
Poniedziałek, 16 maja 2011 r. godz. 17:24
~stalowiak
panie Mencfel, a kto beknie za paskudny budynek Lider Szajsu? Kto beknie za ciąg stodół i szop przy Alejach Jana Pawła II między bazyliką a Centrum 4, oraz po przeciwnej stronie Centrum 4, czy wreszcie budę koło Lotosu? Kiedy je stawiano przed oknami innych ludzi Panu nie przeszkadzały, a teraz nagle galeria przy floriańskiej (skad inąd całkiem ładna) panu przeszkadza? Niech pan wytknie nos za róg i przejdzie się pan Alejami i na własne oczy stwierdzi jak cudowną wizytówką dla Miasta są wymienione przeze mnie "budowle".
+0-0
Poniedziałek, 16 maja 2011 r. godz. 17:12
~czytelnik
a za czyich czasów powstał budynek LIDLA? albo pawilony wzdłóż aleji JP II ?? za czyich czasów na ulicy Hutniczej ktoś bez zgody architekta wyremontowal i zniszczył elewacje budynku artdeco ? czy za czyich czasów wymieniano okien ze stylu artdeco na zwykłe ? w budynkach architektury artdeco ?
+0-0
Poniedziałek, 16 maja 2011 r. godz. 17:06
~cdn
Krystian Mencfel?czlowieku bez pojecia ...ty juz tworzyles architekture w Stalowej Woli.Efekty do dzis widac.Nie masz pojecia w tym temacie wiec nie zabieraj glosu .Oczywiscie ze to swietne miejsce na galerie i powinna tam powstac.Owszem hipermarkety buduje sie po za miastem ale galerie sa sawsze w centrach.Tym bardziej ze ta galeria jest naprawde ladna.A pan Krystian Mencfel raczej niech przeprosi mieszkancow za to ze tak zeszpecil stalowke a jesli go na to nie stac to po prostu niech milczy i patrzy jak ini teraz staraja sie naprawic to co on spier....lił.Chcemy tej galerii wlasnie w tym miejscu a Mencfel powinien ostac kopa .A tak wogole to te bloki sa do wyburzenia.
+0-0
Poniedziałek, 16 maja 2011 r. godz. 16:43
~Marcin
Kto jak kto ale ten pan ktory zafundowal nam budynek lidera i zabudowe bialych domkow przy alejach Nie powinien sie w tej kwestii wypowiadac.
+0-0
Poniedziałek, 16 maja 2011 r. godz. 16:41
~todreaz
Pffff Obudził się Architekt Miejski
+0-0
Poniedziałek, 16 maja 2011 r. godz. 16:41
~benek
byly miejski architekt, narobil takiego balaganu w planowaniu przestrzennym miasta, iz nie powinien wcale wypowiadac sie na ten temat
+0-0
Poniedziałek, 16 maja 2011 r. godz. 16:40
~antyarchitekt ;)
luuuuuuuuuuuuuuudzie... miejscki architekt to powinien prace stracic w dniu w ktorym podpisal sie pod barakiem na przeciwko sloneczka!!!!!!!!!!!! poza tym w miescie jest wiele innych miejsc ktorymi warto by sie bylo zajac od galerii wara... przynajmniej wokol nich zawsze jest czysto bo wlascicel musi o to dbac!!
+0-0
Poniedziałek, 16 maja 2011 r. godz. 16:15
~rst
panie, za ten budynek co widzisz z okna powinienes kopa w d... dostac
+0-0
Stalowka.NET - Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i okolic
Copyright 2001 - 2024 Stalowka.NET
  » O nas  » Redakcja  » Reklama  » Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone.


X Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług i realizacji potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Więcej w polityce prywatności.