Stalowa Wola Stalowa Wola: Huta Stalowa Wola
Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i Powiatu Stalowowolskiego. Najnowsze! Najszybciej!
Kamera na żywo na panoramę Stalowej Woli na skrzyżowanie Al. Jana Pawła II z ul. KEN
Nagrania audio, rozmowy z ciekawymi ludźmi
Fotografie z najważniejszych wydarzeń w Stalowej Woli
Kanał youtube.stalowka.net - Pierwsza stalowowolska telewizja internetowa
Encyklopedia miasta Stalowa Wola
Zapowiedzi zbliżających się wydarzeń kulturalnych
Baza adresowa najważniejszych firm i instytucji życia publicznego
Bezpłatna baza ogłoszeń dla mieszkańców miasta Stalowa Wola jak i Powiatu Stalowowolskiego
Twoje konto
Strona główna  Stalowa Wola / Wiadomości Sobota, 27 kwietnia 2024 r. Imieniny: Sergiusza, Teofila, Zyty
 Wiadomości lokalne
» Pokaz mody inspirowany Stalową Wolą
» Chcą do Brukseli. Liderzy list w eurowyborach na Podkarpaciu
» Rozwój gospodarczy miasta. Nadleśnictwo apeluje o poszukiwanie alternatywnych rozwiązań
» Podsumowanie działań sfinansowanych ze środków norweskich
» Częste awarie sygnalizacji na skrzyżowaniu Chopina i Okulickiego
» Na Swołach zawalił się mostek
» Sklep Gentleman obchodzi 15 urodziny!
» Dyskusja nad wycinką lasu pod nową strefę gospodarczą. Jak przebiegała?
» Co można podarować mamie na urodziny?
» Majówka 2024 - PROGRAM
» Andrzej Szlęzak będzie mówił o problemach powiatu. Wiele spraw jest "bagnistych"
» Pędził 132 km ulicą Energetyków
Więcej » 
 Zasłyszane...
"Możemy spodziewać się ruchu scenicznego, tańca, gestu, scenografii, efektów świetlnych i przede wszystkim fantastycznego doznania oczyszczenia naszego sumienia bo spektakle KTO właśnie takie są".
Marek Gruchota, dyrektor Miejskiego Domu Kultury w Stalowej Woli.
 Imprezy w mieście
» MR: rodzinna niedziela
» Majówka 2024
» Jubileuszowa Gala Gałązki Sosny
» Kabaret Nowaki w nowym programie
» Krwią Bohaterskiej Młodzi Zroszony
» Maria Kozłowa 1910-1999
» Muzeum COP: Matematyczny pociąg
» Z muzealnego skarbca
» Fikaj z Koziołkiem Matołkiem
» Kabaret Młodych Panów
Więcej » 
 Fotoreportaże
Stalowa Wola: Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Piknik w Parku Jordanowskim
»Otwarcie Parku Jordanowskiego
»SPS ze wsparciem Elżbiety Łukacijewskiej
»Kamień węgielny pod nowe osiedle Ogrodowe
Więcej » 
Wiadomości lokalne / News

Poniedziałek, 12 października 2009 r. godz. 13:54     /Maciej Więckowski/
Centrum hadlowe połączone z dworcem PKS w naszym mieście?

Firma chciała sobie wszystko dookoła urządzić tak, żeby to centrum handlowe było głównym punktem tej części miasta, a na to zgody nie ma i nie będzie - zapowiedział włodarz miasta.
"Firma chciała sobie wszystko dookoła urządzić tak, żeby to centrum handlowe było głównym punktem tej części miasta, a na to zgody nie ma i nie będzie" - zapowiedział włodarz miasta.
Fot. Jacek Rodecki
Nowoczesne centrum handlowe połączone z dworcem PKS w przyszłości ma szansę powstać w Stalowej Woli. Problemem według włodarza miasta może okazać się brak miejsc parkingowych dla mieszkańców pobliskich bloków.

Sprawa centrum handlowego trwa już od kilku lat. W ostatnich dniach radni debatowali na ten temat z prezydentem miasta. "Centrum handlowe połączone z dworcem PKS można wybudować, proszę bardzo, natomiast zbudowanie tego centrum w taki sposób, że te procedury placu Piłsudskiego sprowadza do drogi dojścia do centrum handlowego jest nie do przyjęcia" - powiedział włodarz miasta, Andrzej Szlęzak.

Przede wszystkim rozchodzi się o parking dla mieszkańców pobliskich bloków. "Po za tym jeżeli tam będą parkingi do centrum handlowego przed wejściem obecnym to ja się pytam, gdzie ci mieszkańcy będą parkować?" - pyta zdziwiony prezydent.

Miasto jak twierdzi Andrzej Szlęzak nie ma nic do powiedzenia co będzie się działo z dworcem PKS-u, gdyż nie jest jego właścicielem. Budowę centrum handlowego połączonego z dworcem autobusowym w naszym mieście zaproponowała jedna z firm wrocławskich. "Firma chciała sobie wszystko dookoła urządzić tak, żeby to centrum handlowe było głównym punktem tej części miasta, a na to zgody nie ma i nie będzie" - zakończył włodarz miasta.

Strona do druku Drukuj artykuł    

Jeżeli masz jakieś ciekawe informacje, chcesz przekazać coś ważnego,
coś interesującego, nie wahaj się - napisz do nas: redakcja@stalowka.net

Dodaj komentarz do artykułu »  

Środa, 14 października 2009 r. godz. 17:43
~Jurek Napieralski
DO MARCINA: popieram pana głos w zupełności, ale takich jest niewiele!!! Widzę że pan znakomicie rozumie temat, brawo. Tak jest, to niby centrum które nam się rodzi w Stalowej Woli, to antycentrum. Knot architektoniczny i społeczny. To będzie miejsce przesiąknięte tkanką instytucjonalną a nie rozrywkową i wypoczynkową, a tak dziś rewitalizuje się centra miast. Przynosi to efekty, bardzo nawet wymierne. U nas, tak jak pan pisze po 15.00 będzie puuuustka. No bo kto i po co będzie się pałętał po tej godzinie koło ZUS-u, sądu etc. Po prostu, w tym mieście zbyt wiele rzeczy robi się na wyczucie (na tzw. czuja) a efekty są opłakane, ale będą jeszcze bardziej OPŁAKANE. Nikt nie pyta mądrzejszych od siebie w tej kwestii oraz innych, bo a nuż się okaże że jest jeszcze mniej niż głupi i nierozsądny...
+0-0
Środa, 14 października 2009 r. godz. 13:07
~kasiek
zgadzam sie z Zuzia kiedy nastepne wybory
+0-0
Środa, 14 października 2009 r. godz. 13:01
~ktos
a zapomnialam nasz gospodasz to widzi swoj tylko koniec nosa nie liczy sie z mieszkancami
+0-0
Środa, 14 października 2009 r. godz. 12:59
~ktos
kiedy nastepne wybory bo mam dosc tego naszegob prezydenta mysle ze mieszkancy go juz niewybiora napewno nie ja
+0-0
Środa, 14 października 2009 r. godz. 11:19
~Marcin
Widzieliście projekt biblioteki? Wicie ze byl konkurs? Było kilka projektów, widział ktoś? Nei wiadomo nic o projekach, nie wiadomo nic o wygranym. Raz w tvk diana była pokazana jakas plansza na ktorej prawie nic nie bylo widac. Zdjecia sądu i zusu to tez byla jedna wielka tajemnica. Tak samo teraz radnie przyjeli uchwale o zmianie zagospodarowania pod "galerie" stalowowolskich kupców. Widział ktos jak to ma wyglądać? Gdzie jakas debata społeczna. Jak sie ludzie zaczeli dopytywac, slac pisma w sprawie zagosodarowania centrum to poprostu odpowiedzi na pisma nie bylo... Sprobujcie napisac maila do Urzedu Miasta, na tego maila podanego na stronie. Nikt wam nie odpisze. Ktos w urzedzie mial jakas wizje, tylko zapomnial ze jest na kilka kadencji, a miasto bedzie musalo ogladac to centrum przez najblizsze 50 albo i 100 lat. Ktos zapomnial ze to jedyny tak dzy kawalek ziemi i to jedyny w centrum miasta. Tak jak zaq pisze trzeba bylo opracowac koncepcje, wizualizacje i projekty elewacji. Modernistyczne i nowoczesne. Rozpisac konkurs, wystawic w centrumi w internecie projekty i po debacie spolecznej rozstrzygnąc konkurs i szukac inwestorów którzy by do zbudowali. A co mamy teraz? Popatrzcie na linie zabudowy. 50 metrow od ulicy popieuszki. Zmarnowane 50 metrow na calej dligosci... to mniej wiecej tyle ile zajmuje pas budynkow Pewnie na parkingi, no bo po co nam w centrum zwarta zabudowa, po co parkingi podziemne ktoredzisiaj w centrach miast (i nie tylko tych najwiekszych) są standardem? Jak wspomnnial na dzisiaj mamy miec "plac" otoczony przez zus sad,poczte, biblioteke. a dookoła pewnie parkingi, bo podziemny wjazd przy zusie jest zamkniety, a rzy sadzie pewnie tez bedzie. Bedziemy mieli "rynek" na który nie bedzie po co przychodzic. do 15 jeszcze sie beda przewijali ludzie do urzedów, a wieczorem pustki... A wystarczyloby zrobic pierzeje tuż od ulicy, kwartały, postawić na lokale handlowe, gastronomiczne. na wyższych piętrach biurowe. Pod budynkami połaczone parkingi podziemne, miedzy takimi kwartałami deptak i mielibyśmy centeum wyglądające jak centrum, a nie jak blokowisko osmieszone skośnymi dachami, oszpecone ogromnymi parkingami i puste po 16... Teraz już za późno...
+0-0
Wtorek, 13 października 2009 r. godz. 22:37
~zaq
@Mieszkanka St.W: Jak ja bym miał taką szansę... szanse wybudowac od zera centrum miasta to za cholere bym nie szedł za swoim widzimisie, tylko zleciłbym konkurs na architektoniczną koncepcję zagospodarowania całości. Tylko że w naszym mieście nie ma już etatowego architekta miejskiego, a na zlecenie robi dla nich emerytowany pracownik - Pan Mencfel. Popatrzcie na to co się ostatnio buduje. Jedno brzydsze i gorsze od drugiego!
+0-0
Wtorek, 13 października 2009 r. godz. 22:34
~zaq
A co ma być centralnym punktem centrum? Według niego to sąd, zus biblioteka,poczta i kościół. Takie centrum to zwykła dzielniaca administracyjna. Dziś w świecie opartym o usługi i handel nie tak się robi centra. Zobaczycie ten "plac" kolo floriana będzie pusty. Gdzie sklepiki, pizzerie, bary z wejściami od ulicy? U nas jest klocek i wejście. O pierzejach to oni chyba nie słyszeli. A wszystko uwiecznione architekturą wiejskiej stodoły... ale parking musi byc, to najważniejsza sprawa.
+0-0
Wtorek, 13 października 2009 r. godz. 15:20
~Mieszkanka St.W
Ojej,ale tu mondral !Ciekawe czego dokonal każdy z Was na miarę waszych możliwosci .Pochwalcie się ! Jak to ciezko ludziom dogodzić.
+0-0
Wtorek, 13 października 2009 r. godz. 00:14
~Marcin
Phi, moze dlatego że nie zaproponowali spadzistych dachów, najlepiej ze strzecha które pasowałyby do otoczenia ;) A tak na powaznie - to że prezydent pilnuje ogólnej koncepcji to ok, ale moim zdaniem powinien się skupić na architekturze zeby nam tam nie wybiudowali lidera kolejnego Jezeli jednak chodzi o parkingi to cos takiego nie powinno stopowac budowy. Przeciez z inwestorem da sie to jakos zalatwic. Nie wiem czysly szeliscie ale wokol nowej hali kupcow (na przeciwko PKSów, tam gdzie są busy) mają byc parkingi :) Po co parking podziemny, poz co zieleń czy zwarta zabudowa jak w centrqach miast. A wywalić klocek, a dookoła wielki parking i centrum mamy piękne
+0-0
Wtorek, 13 października 2009 r. godz. 00:05
~heh
Tak, najlepiej wybudowac w Stalowej same parkingi, stacje benzynowe i banki a w centrum sąd i niech sie ludzie ciesza. A parking podziemny dla centrum handlowego to dobry pomysl. Tez juz sie nie moge doczekac kolejnych wyborow. Zreszta nie glosowalam nawet w 1 na obecnego prezydenta i utwierdzam sie w tym przekonaniu ze dobrze zrobilam.
+0-0
Poniedziałek, 12 października 2009 r. godz. 23:34
~gość
"ZUZIA" czy masz na myśli tego kudłatego harcerzyka? Taki rozumek jak twój więc się dogadacie!
+0-0
Poniedziałek, 12 października 2009 r. godz. 20:19
~sekundant
W ten sposób może Prezydent wypowiadać się na temat "Ozetu", a w pozostałych przypadkach należałoby się zapytać suwerena. Prezydent jest z wyboru na kadencję i nie może wstawiać się "pośladkami" do wyborców.
+0-0
Poniedziałek, 12 października 2009 r. godz. 19:59
~miszcz
jejciu ale ludzie sa mało myślni zobaczcie jak zrobili z galerią krakowską gdzie jest parking ? przecież można zrobić albo parking podziemny albo na dachu
+0-0
Poniedziałek, 12 października 2009 r. godz. 18:49
~kkk~~
Od kilku lat robię większe zakupy z dala od SW Ten artykuł tylko utwierdza mnie w tym że dobrze robię (nie dość że taniej to po prostu normalniej).
+0-0
Poniedziałek, 12 października 2009 r. godz. 18:30
~...
to moze wybudujcie parking podziemny i bedzie po sprawie ;))
+0-0
Poniedziałek, 12 października 2009 r. godz. 18:05
~kaczor donald tusk przeciek
juz kiedys obiecal nad sanem jakis port i inne atrakcje on jest chory obiecuje a pozniej sie wycofuje
+0-0
Poniedziałek, 12 października 2009 r. godz. 15:56
~zuziaa@@
oczzywiscie niech nie buduja a stalowa bedzie miastem najbardziej zacofanym na podkarpaciu ;/ kiedy nastepne wybory na prezydenta miasta ? moze wkoncu wybierzemy kogos kto bedzie chcial zrobic cos dla miasta a nie dla siebie ?!?!
+0-0
Stalowka.NET - Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i okolic
Copyright 2001 - 2024 Stalowka.NET
  » O nas  » Redakcja  » Reklama  » Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone.
X Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług i realizacji potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Więcej w polityce prywatności.