Stalowa Wola Stalowa Wola: Huta Stalowa Wola
Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i Powiatu Stalowowolskiego. Najnowsze! Najszybciej!
Kamera na żywo na panoramę Stalowej Woli na skrzyżowanie Al. Jana Pawła II z ul. KEN
Nagrania audio, rozmowy z ciekawymi ludźmi
Fotografie z najważniejszych wydarzeń w Stalowej Woli
Kanał youtube.stalowka.net - Pierwsza stalowowolska telewizja internetowa
Encyklopedia miasta Stalowa Wola
Zapowiedzi zbliżających się wydarzeń kulturalnych
Baza adresowa najważniejszych firm i instytucji życia publicznego
Bezpłatna baza ogłoszeń dla mieszkańców miasta Stalowa Wola jak i Powiatu Stalowowolskiego
Twoje konto
Strona główna  Stalowa Wola / Wiadomości Środa, 8 maja 2024 r. Imieniny: Kornela, Lizy, Stanisława
 Wiadomości lokalne
» Prezydent Nadbereżny bryluje w mediach społecznościowych. Znalazł się w pierwszej dziesiątce
» Cyrk Korona zaprasza! Nowe show jak z bajki!
» Komunikat MZK
» Radni i prezydent ślubowali pracować dla dobra i na rzecz miasta
» Agata Krzek przewodniczącą Rady Miasta
» Szpital z Radą Kobiet zapraszają na badania z okazji Dnia Matki
» Co się dzieje w sprawie remontu ulicy Komisji Edukacji Narodowej?
» Pijany i z podrobionym prawem jazdy przekroczył prędkość
» Stalowa Wola licznie reprezentowana w Sejmiku Województwa Podkarpackiego
» Miasto przygotowuje się do budowy parkingów przy bloku na Poniatowskiego 80
» Renata Knap wiceprzewodniczącą w Sejmiku Województwa Podkarpackiego
» Bez zaskoczenia? Zarzeczny starostą, Sobieraj wicestarostą
Więcej » 
 Zasłyszane...
"Możemy spodziewać się ruchu scenicznego, tańca, gestu, scenografii, efektów świetlnych i przede wszystkim fantastycznego doznania oczyszczenia naszego sumienia bo spektakle KTO właśnie takie są".
Marek Gruchota, dyrektor Miejskiego Domu Kultury w Stalowej Woli.
 Imprezy w mieście
» Kraina Śpiochów - spektakl
» Jubileuszowa Gala Gałązki Sosny
» Dni Otwarte Funduszy Europejskich w Muzeum COP
» Skrzypek na dachu
» MBP: opowiedzą, jak zdobyli Kilimandżaro
» Monodram: Melduję Tobie Polsko. Rotmistrz Pilecki
» Kabaret Nowaki w nowym programie
» Krwią Bohaterskiej Młodzi Zroszony
» Maria Kozłowa 1910-1999
» MBP: Teresa Monika Rudzka
Więcej » 
 Fotoreportaże
Stalowa Wola: Rada Miasta 2024-2029
»Rada Miasta 2024-2029
»Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Piknik w Parku Jordanowskim
»Otwarcie Parku Jordanowskiego
»SPS ze wsparciem Elżbiety Łukacijewskiej
Więcej » 
Wiadomości lokalne / Ciekawostki

Niedziela, 31 maja 2009 r. godz. 20:49     /re/
Pierwsza Msza Święta na osiedlu Młodynie

Krzyż usytuowany jest w lasku na osiedlu Młodynie.
Krzyż usytuowany jest w lasku na osiedlu Młodynie.
Fot. Paweł Guściora
1 czerwca 2009 roku o godzinie 15:30 na osiedlu Młodynie pod krzyżem zostanie odprawiona Msza święta koncelebrowana pod przewodnictwem Jego Ekscelencji Księdza Arcybiskupa Ignacego Tokarczuka. Informacja ta została przekazana wiernym w niedzielnych ogłoszeniach po Mszach Świętych.

Ksiądz Arcybiskup Ignacy Tokarczuk jest Honorowym Obywatelem Stalowej Woli. W latach 1965-1993 był ordynariuszem diecezji przemyskiej, do której należała Stalowa Wola. W skali kraju zasłynął jako inicjator rozwoju budownictwa sakralnego i powiększenia sieci parafialnej w diecezji. Budował w trudnych czasach, kiedy bardzo rzadko wydawano zezwolenia na budowę kościołów. Opór ówczesnych władz był wyjątkowo silny na terenach osiedli robotniczych, które z założenia miały pozostawać bez Boga. Jedną z najdłuższych historii budowy kościoła była Stalowa Wola (1957-1973). Dzięki Jego postawie w latach 1966-1992 w diecezji przemyskiej wybudowano 408 nowych świątyń, w tym 360 od 1975 roku. Był to często ewenement, że przez noc postawiono kościół. Czasy zmieniły się, kościoły stoją i służyć będą pokoleniom.

Strona do druku Drukuj artykuł    

Jeżeli masz jakieś ciekawe informacje, chcesz przekazać coś ważnego,
coś interesującego, nie wahaj się - napisz do nas: redakcja@stalowka.net

Dodaj komentarz do artykułu »  

Poniedziałek, 8 czerwca 2009 r. godz. 14:26
~Mozets
todreaz napisał :" Teraz mnie ukrzyżujcie. " Ja odpowiadam - nic z tego. Do ukrzyżowania potrzebne jest drewno cisowe. Jest drogie. Nie mam zamiaru płacić za Twoje ekstrawaganckie, masochistyczne pomysły. Musisz poczekać na swój naturalny koniec. I nieść swój krzyż przez całe życie. Życzę Ci sto lat.
+0-0
Środa, 3 czerwca 2009 r. godz. 08:35
~Mozets
Art. 54 KONSTYTUCJI RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ 1 - Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji. 2 - Cenzura prewencyjna środków społecznego przekazu oraz koncesjonowanie prasy są zakazane. ponadto Art. 31.3 Ograniczenia w zakresie korzystania z konstytucyjnych wolności i praw mogą być ustanawiane tylko w ustawie i tylko wtedy, gdy są konieczne w demokratycznym państwie dla jego bezpieczeństwa lub porządku publicznego, bądź dla ochrony środowiska, zdrowia i moralności publicznej, albo wolności i praw innych osób. Ograniczenia te nie mogą naruszać istoty wolności i praw.
+0-0
Wtorek, 2 czerwca 2009 r. godz. 22:17
~Wierzący w BOGA nie w kler.
"Czasy zmieniły się, kościoły stoją i służyć będą pokoleniom."(Wierny Bogu) Okazuje się, że czasy się nie zmieniają, a kościoły będą służyły, ale głównie kolejnym pokoleniom księży jako kolejny punkt poboru daniny na rzecz i tak najlepiej funkcjonującego przedsiębiorstwa od wieków - KOŚCIOŁA. Niech ktoś zada sobie trochę trudu i sprawdzi ile ciężarówek przeprowadzało biskupa sandomierskiego kiedy się przenosił na nowe włości!!!
+0-0
Wtorek, 2 czerwca 2009 r. godz. 18:27
~semper fidelis
re: ksp Jesteś bardzo pewny swojej własności ale ona kończy się chyba na granicy twojej skóry. Mieszkanie rodziców albo komunalne bądź w najlepszym przypadku lokatorskie spółdzielcze. To co widzisz za oknem to własność ogółu mieszkańców pn. Stalowa Wola. Skoro właściciele (mieszkańcy Stalowej Woli tzw. większość ) opowiada się za takim a nie innym przeznaczeniem terenu, to pozostaje przyjąć do wiadomości, bądź emigrować. A tak na marginesie to zostaw już komputer i weź się za odrabianie lekcji. Rodzice Cię stanowczo zaniedbują. Nie będzie bułek z tego pieca.
+0-0
Wtorek, 2 czerwca 2009 r. godz. 18:09
~katolik z krwi ikosci
nie powino byc tak ze biskop frankoski nazucaswoje ja zeby sie modlic do matki boskiej o powstanie kosciola amoze by sie pomodlil o rozum bo juz w niedziele chdzil komitet za kasa na kosciol moze FRANKOSKI bedzie sponsorem w calosci bo ludzie w st woli sa zwalniani z pracy moze zamiast kosciola to jakis zaklad pracy kler by wymyslil lub z tacy na tych co stracili prace dal z pogrzebow z wesel a nie robija sie i zre kury ,schab itd moze tu sie stuknie . zapedzil sie juz za daleko ale nie damy sie zastraszac lierowi od dzis chodzimy do klasztoru ,bo propagandy tam nie sieja kasy nie wolaja przyjemnie jest az sie chce posluchac i pomodlic .a kler polityka kase im dac itd WIERNI obudzcie sie nie dajcie sie zastraszac oni wecznie zyc tez nie beda bo sa najwiekszmi grzesnikami tego swiatw obludne bierzcie [przyklad z nich i robcie to co oni wchodzic na tereny prywatne koscielnei inn i budowac domy dacze gryle nich wam nic nie zrobi bo jak klerowi wolno to i wam tez bo jestescie katolikami do dziela i roboty. a od MLODYNIA KLEROWI WARA STAD> niewstyd wan takie drzewka niszczyc te pluca zielone bo tyle tylko ich mamy na tym osiedlu. dziekuje pojdzcie po rozum .
+0-0
Wtorek, 2 czerwca 2009 r. godz. 16:54
~blabla
A więc prawo silniejszego :) Jeśli mówisz o większości, to większość stalowowolan wybrała Szlęzaka, który to w interesie miasta sprzeciwia się bezprawnemu zawłaszczeniu terenu należącego do miasta. I chyba z tą większością katolicką jest coś nie tak, ile % stalowowolan widać na mszach, 10-20? Ludzie coraz mniej ciemni, widzą, że zorganizowane religie zawłaszczyły sobie Boga do własnych interesów, po prostu kasę na nim trzepią!
+0-0
Wtorek, 2 czerwca 2009 r. godz. 14:10
~wierny Bogu
do "blabla" Tak się sklada, że zupełnie naturalnym jest jak większość decyduje co w danej społeczności będzie godne wsparcia, gdyż własnie ta większość w stopniu najwyższym partycypuje w kosztach finansowania przedsięwzięć (budżety lokalne, krajowe i in. ). Dobrze jest jeśli decyzja większości nie krzywdzi mniejszości, próbuje wziąć pod uwagę potrzeby tych innych. Nie zawsze oczywiście jest to możliwe, wiec podejmuje się decyzje na zasadzie mniejszego zła. Ale zupełnie nie do zaakceptownia jest stanowisko, kiedy mniejszość narzuca wolę większości, gdyż wtedy większość czuje się wobcowana w "swoim" środowisku. Cierpienie większości uwłacza takiej społeczności.
+0-0
Wtorek, 2 czerwca 2009 r. godz. 13:58
~ksp
DO WIERNY BOGU jak by to byla "dogodna lokalizacja" to nikt by nie protestowal !!! chcesz sponsorowac nowy kosciol twoja sprawa. jak dla mnie mozesz oddac ksiedzu cala wyplate/emeryture i zdychac z glodu - nic mnie to nie obchodzi. ale nie bedziesz budowal swojego koscolka pod moim oknem i nie na swoim terenie. wara od cudzej wlasnosci !!!
+0-0
Wtorek, 2 czerwca 2009 r. godz. 12:00
~blabla
@Wierny Bogu. O tych normach i ładzie masz rację. Jednak dla niektórych religia, wiara w niepokalane poczecie, zmartwychwstanie wcale nie jest bardziej poważna niż np. wiara we wróżki, czarodzieki i królewnę Śnieżkę. Jaka by byłą reakcja Wasza, wiernych Bogu jakby niektórzy chcieli postawić ołtarz królewnie śnieżce? Czy wtedy nie mielibyśmy doczynienia z "prawem silniejszego", liczniejszego? Czy nie zlinczowanoby takich? Wymagacie tolerowania siebie, nie tolerując inności, uważając ją za nienormalność.
+0-0
Wtorek, 2 czerwca 2009 r. godz. 11:22
~wierny Bogu
Do tych wszyskich frustratów, którzy pytają po co? czy nie można czegoś innego zbudować w tym miejscu? Kościół katolicki jest podstawą utrzymania ładu społecznego wskazując stałe normy zachowania i nie jest w stanie zastąpić go policja, sądy, szkoła, rodzina. Brak Kościoła powoduje brak drogowskazu i przyzwolenie na wszystko. To oznacza, że jednostka silniejsza bez skępowania narzuca wolę słabszej. Dlatego nie dziw się jak cię napadną na ulicy, w mieszkaniu, bo liczy się prawo silniejszego. Żeby to zmieniać trzeba ułatwiać dostęp do praktyk religijnych poprzez radio, telewizję (Radio Maryja, Telewizja Trawm), a także budowę obiektów kościelnych w dogodnych lokalizacjach. Jeśli nie możesz pomóc, to nie przeszkadzaj! Co Ci diabeł oferuje za wysługiwanie? stanowisko, władzę, dostęp do pieniędzy publicznych (podatków)? Zastanów się czy dla przemijającej pozycji warto życie wieczne stracić?
+0-0
Wtorek, 2 czerwca 2009 r. godz. 07:22
~thorongil
Zawsze można wybudowac kolejny plac zabaw na ktorym rano bedzie można znaleźc pełno kiepów lub potłuczonych butelek po piwie. Od czasu do czasu nasikac dzieciom na zjeżdzalnię lub powyrywac drewniane obramowania piaskownicy. Można postawic też kolejny blok/wieżowiec, a wystrój wnętrza proponuję zaczerpnąc z istniejących już tak licznych klatek schodowych z wypalonymi na ścianach napisami lub popisanymi markerami. Jakoś w tej sprawie żaden z Was nie protestuje, widac podoba się tak.
+0-0
Wtorek, 2 czerwca 2009 r. godz. 00:10
~ada
pies im m.... li... niech stawiają i tak nikt tam nie przyjdzie mam nadzieję.
+0-0
Poniedziałek, 1 czerwca 2009 r. godz. 23:55
~ministrant
Popieram wszystkie wypowiedzi.Czarni na Księżyc,ciemnota za nimi,a autorzy tych komentarzy na zaszczytne stołki w urzędach...Będzie wolność i swoboda,a Bóg wtedy rękę poda...
+0-0
Poniedziałek, 1 czerwca 2009 r. godz. 23:52
~piotrek
ale to nasze spoleczenstwo jest glupie... w cywilizowanym kraju nikt by na taki cyrk nie pozwolil!!! wybudowali cos bez zezwolenia i nie na swoim terenie ok - mieli taki kaprys, ale na drugi dzien przyjezdza spychacz, rowna wszystko z ziemia i po sprawie. jak czarny albo inne mohery cos marudza prezydent odpowiada krotko - moj trawnik, moj spychacz, wypie.....ć
+0-0
Poniedziałek, 1 czerwca 2009 r. godz. 22:31
~mieszkanka mlodynia
a nie lepiej bylo wybudowac swietlice dla dzieci i mlodziezy z placem zabaw z prawdziwego zdarzenia? uwazam, ze taka inicjatywa spodobalaby sie i przede wszystkim sprawdzila na naszym osiedlu, a poza tym nas (mam tu na mysli mieszkancow mlodynia), nikt o zdanie nie pytal.
+0-0
Poniedziałek, 1 czerwca 2009 r. godz. 21:02
~Marcin
Na kradzionej ziemi Bofa nie ma ... są złodzieje....
+0-0
Poniedziałek, 1 czerwca 2009 r. godz. 20:17
~emertyt
nie chcemy klera tu chcemy spokoj jak tak mozna na sile cos robic wbrew prawu . ciekawe ile zaplaci kler za wyciecie tych dzrzewek czy to nie dewastacia gdie ekologia ekolodzy do protestu stawcie sie kler nie musi w tym miescie rzadzic i robic glupich ludzi zosiedla gonic ta cholote z naszego osiedla bedziemy bronic tych drzewek 100%.
+0-0
Poniedziałek, 1 czerwca 2009 r. godz. 16:17
~stalowowolanka
zgadzam się ze wszystkimi komentującymi- jest dużo wiele innych instytucji i projektów w naszym miescie, które potrzebują pomocy finansowej. jak na przykład Dom Dziecka na ul. Podlesniej czy place zabaw dla dzieci...a nie tylko koscioły i muzeum
+0-0
Poniedziałek, 1 czerwca 2009 r. godz. 16:01
~todreaz
Eee bez chały ja bym sobie tam po prostu grilla zrobił ... kiełbaski, karkówka itd.
+0-0
Poniedziałek, 1 czerwca 2009 r. godz. 10:54
~pawel
mieszkancy okolicznych blokow powinni wystawic wszystkie sprzety grajace jakie maja w domach do okien podkrecic dzwiek na full i zagluszyc ta mssze majaca na celu grabiez terenu miasta
+0-0
Poniedziałek, 1 czerwca 2009 r. godz. 10:50
~pawel
szkoda ze tak pozno sie dowiedzialem o tym zbiegowisku. mozna bylo przygotowac odpowiednie przywitanie dla czarnych zeby zobaczyli co myslimy o tej ich nieszczesnej budowie
+0-0
Poniedziałek, 1 czerwca 2009 r. godz. 10:38
~pawel
mam nadzieje ze nikt na ta msze nie przyjdzie. powiem tylko tyle jesli wladze miasta i mieszkancy pozwola na budowe kolejnego punktu poboru oplat w stalowce to beda totalnymi debilami. PS nasze spoleczenctwo to niestety ciemnogrod wiec sie nie zdiwie jak za pol roku bedzie stal nowy kosciol
+0-0
Poniedziałek, 1 czerwca 2009 r. godz. 09:58
~mieszkaniec
Mam nadzieję, że jeśli już wybudują ten kościół (módlmy się żeby do tego nie doszło) to nikt tam nie będzie chodził. W Stalowej Woli każdy ma swoją parafię i jest dobrze. Amen.
+0-0
Poniedziałek, 1 czerwca 2009 r. godz. 08:36
~ekhm
Zgadzam sie z przedmówcą, sam jestem katolikiem praktykującym ale stawianie kościoła w tamtym miejscu jeste bezsensowne, niedoś ze osiedle Mlodynie w swoim obrebie ma 3 koscioly(klasztor, florian, iglo) to w kościołach patrząc na msze chodzi polowa osób co np 5 lat temu.
+0-0
Poniedziałek, 1 czerwca 2009 r. godz. 08:28
~KKK
Tylko w Polsce możliwe - kosciół pokazuje, że może zrobić co chce i kiedy chce. Trzecia władza i to wszystko za głośnym przyzwoleniem widzów, mieszkańców mojego miasta Stalowej Woli. Kpina i demokracji !!!!!!!!
+0-0
Poniedziałek, 1 czerwca 2009 r. godz. 00:30
~kos
Najpierw wbijają krzyż, następnie stawiają szopę zwaną kaplicą a na końcu kościół i gotowy kolejny punkt poboru dziesięciny. Stare metody.
+0-0
Niedziela, 31 maja 2009 r. godz. 23:17
~todreaz
Teraz mnie ukrzyżujcie.
+0-0
Niedziela, 31 maja 2009 r. godz. 23:06
~todreaz (parafianin klasztoru)
Po pierwsze, ten lasek to wyjątkowo złe miejsce na świątynie i Ekscelencja Ksiądz Arcybiskup Ignacy, tego nie zmieni. Po drugie, wydaje mi się że Ktoś chce odebrać parafie Klasztorowi. A po za tym z tego co widzę ludzie w świątyniach się MIESZCZĄ, i jeśli mogę tak powiedzieć panuje w nich "KOMFORTOWY" klimat. Więc być może diecezja powinna zająć się poważniejszymi problemami ? Dziękuje za uwagę.
+0-0
Stalowka.NET - Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i okolic
Copyright 2001 - 2024 Stalowka.NET
  » O nas  » Redakcja  » Reklama  » Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone.


X Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług i realizacji potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Więcej w polityce prywatności.