Stalowa Wola Stalowa Wola: Huta Stalowa Wola
Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i Powiatu Stalowowolskiego. Najnowsze! Najszybciej!
Kamera na żywo na panoramę Stalowej Woli na skrzyżowanie Al. Jana Pawła II z ul. KEN
Nagrania audio, rozmowy z ciekawymi ludźmi
Fotografie z najważniejszych wydarzeń w Stalowej Woli
Kanał youtube.stalowka.net - Pierwsza stalowowolska telewizja internetowa
Encyklopedia miasta Stalowa Wola
Zapowiedzi zbliżających się wydarzeń kulturalnych
Baza adresowa najważniejszych firm i instytucji życia publicznego
Bezpłatna baza ogłoszeń dla mieszkańców miasta Stalowa Wola jak i Powiatu Stalowowolskiego
Twoje konto
Strona główna  Stalowa Wola / Wiadomości Piątek, 26 kwietnia 2024 r. Imieniny: Marii, Marzeny, Ryszarda
 Wiadomości lokalne
» Częste awarie sygnalizacji na skrzyżowaniu Chopina i Okulickiego
» Na Swołach zawalił się mostek
» Sklep Gentleman obchodzi 15 urodziny!
» Dyskusja nad wycinką lasu pod nową strefę gospodarczą. Jak przebiegała?
» Co można podarować mamie na urodziny?
» Majówka 2024 - PROGRAM
» Andrzej Szlęzak będzie mówił o problemach powiatu. Wiele spraw jest "bagnistych"
» Pędził 132 km ulicą Energetyków
» Co się dzieje z pnączami na ekranach akustycznych?
» Powstanie budynek z mieszkaniami treningowymi
» Roszady w Zarządzie Powiatu?
» Są chętni na przebudowę parkingu przy PCK w Stalowej Woli
Więcej » 
 Zasłyszane...
"Możemy spodziewać się ruchu scenicznego, tańca, gestu, scenografii, efektów świetlnych i przede wszystkim fantastycznego doznania oczyszczenia naszego sumienia bo spektakle KTO właśnie takie są".
Marek Gruchota, dyrektor Miejskiego Domu Kultury w Stalowej Woli.
 Imprezy w mieście
» COP: pokazy mody
» MR: rodzinna niedziela
» Majówka 2024
» Jubileuszowa Gala Gałązki Sosny
» Kabaret Nowaki w nowym programie
» Krwią Bohaterskiej Młodzi Zroszony
» Maria Kozłowa 1910-1999
» Muzeum COP: Matematyczny pociąg
» Z muzealnego skarbca
» Fikaj z Koziołkiem Matołkiem
Więcej » 
 Fotoreportaże
Stalowa Wola: Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Piknik w Parku Jordanowskim
»Otwarcie Parku Jordanowskiego
»SPS ze wsparciem Elżbiety Łukacijewskiej
»Kamień węgielny pod nowe osiedle Ogrodowe
Więcej » 
Wiadomości lokalne / Polityka i Samorządy

Wtorek, 25 stycznia 2022 r. godz. 12:26     /ZS/
Czy naprawdę Piłsudski był przeciwny powstania Stalowej Woli?

Czy na Placu Piłsudskiego w Stalowej Woli powinien stanąć pomnik marszałka?
Czy na Placu Piłsudskiego w Stalowej Woli powinien stanąć pomnik marszałka?
Fot. Jacek Rodecki
Były prezydent Stalowej Woli Andrzej Szlęzak, który z wykształcenia jest historykiem, powiedział, że śmieszy go zamiar postawienia na Placu Piłsudskiego pomnika marszałka, bo jego zdaniem gdyby Piłsudski dłużej pożył, to nie byłoby Stalowej Woli.

- Ponieważ Józef Piłsudski nie widział w ogóle u władzy Eugeniusza Kwiatkowskiego. Dopóki Piłsudski żył i miał wpływ na rządzenie Polską, to Kwiatkowski był odsunięty. Dopiero śmierć Piłsudskiego spowodowała, że Kwiatkowski znalazł się w rządzie i mógł realizować projekty, łącznie z budową Stalowej Woli. Trzeba być nieźle głupim, żeby stawiać pomnik komuś, dzięki komu jakby trochę dłużej pożył, Stalowej Woli by nie było - mówił radny sejmiku podkarpackiego.

Jak przypomina Szlęzak, dopiero po śmierci marszałka zaczął minister Eugeniusz Kwiatkowski realizować ideę Centralnego Okręgu Przemysłowego. - Ideę, której nie da się już odtworzyć, bo warunki i sytuacja są skrajnie różne - stwierdził radny wojewódzki.

To ryzykowne wnioski o Piłsudskim i konflikcie z Kwiatkowskim. Eugeniusz Kwiatkowski nie był jedynym twórcą, tylko od 1937 roku patronował Centralnemu Okręgowi Przemysłowemu, którego koncepcję opracowali bracia Kosieradzcy (Władysław i Paweł). Jeszcze za życia Piłsudskiego, który zmarł w 1935 roku, w latach 1926-1930 Kwiatkowski był ministrem przemysłu i handlu. I jeszcze za życia Piłsudskiego w 1928 roku pojawiła się mowa o COP. Gdyby nie patronował jej Kwiatkowski, pewnie zrobiłby to kto inny. Ponadto jak usłyszeli dziennikarze od Szlęzaka, COP to nie była idea nowa, bo realizowały ją na swoim terenie Stany Zjednoczone, Rosja Sowiecka i Włochy. Tylko czy to można traktować jak zarzut?

Szlęzak nie jest też przekonany do postawienia przed Muzeum COP samolotu Iskra podczas gdy mamy samobieżną haubicę 2S1 Goździk, wywrotkę Mamut-200, ładowarkę kołową Ł34. - Dlaczego mamy promować Mielec? Mielec niech się sam promuje. Ma na to pieniądze - stwierdził Szlęzak, w kontekście wyprodukowanej z Mielcu "Iskry". - Zresztą Muzeum COP-u powstało w kontrze do Muzeum Powstania Warszawskiego, ale rozbudowywanie go nie jest potrzebne. Jest jak kulą w płot - dodał były prezydent.

Strona do druku Drukuj artykuł    

Jeżeli masz jakieś ciekawe informacje, chcesz przekazać coś ważnego,
coś interesującego, nie wahaj się - napisz do nas: redakcja@stalowka.net

Dodaj komentarz do artykułu »  

Niedziela, 30 stycznia 2022 r. godz. 22:27
~bl
Przeciwny (komu; czemu?) powstaniu. Polska języka to trudny sztuka.
+0-0
Piątek, 28 stycznia 2022 r. godz. 14:39
~Ferdek z Poniatowskiego
Tak se siedzę w polarze na balkonie i se tak myślę, że jakby naczelnik Piłsudski żył to by POgonił z Polski tą totalną farajnę platfusowską. Bo po co Ojczyźnie tacy POlacy co nie pracują dla jej dobra i rozwoju, okradają jej zasoby, czyli też rodaków i wsPOmagają naszych wrogów. Wszędzie siem kłócą, czy to w TVP, czy na forach internetowych, bo chcą skłócać i dzielić Polaków. Wspierają parady tęczowych dziwolągów i wściekłych lamparcić bluzgających wulgaryzmami przez głośniki na naszych ulicach. Ech naczelniku, gdybyś żył to byś ich POgonił, bo Pan Prezes za stary już jest na walkę, ale dobrze, że jest i służy Ojczyźnie swoją mądrością i doprowadza przez to, że Platfusy siem gotują, he he he.
+0-0
Piątek, 28 stycznia 2022 r. godz. 17:22
~Lot nad Kaczym Gniazdem
Tyle, ze bogo-ojczyzniany i nacjonalistyczny PiS jest znacznie blizszy Dmowskiemu, ktorego "naczelnik" J.P. nie znosil...
+0-0
Czwartek, 27 stycznia 2022 r. godz. 00:28
~Ferdek z Poniatowskiego
Będę PiSał, będę PiSał, bo to straszno i durnowato dla Platfusów, czyli dobrze jest, he he he. Jakbyście mnie Platfusy nie inspirowali swoją zdradziecką głupotą to bym nie PiSał, he he he.
+0-0
Piątek, 28 stycznia 2022 r. godz. 20:42
~mamuszka
Opcje sie dalej nie zmienily sä takie same albo proniemiecka albo prorosyjska .Opcja proamerykanska jest raczej utopiä.Ustawa 447 podpisana przez Trumpa ujawnia postawe roszczeniowä USA wzgledem Polski .Sprawa wielomiliardowych odszkodowan za utracony majätek Zydöw w Polsce jest dalej otwarta.USA to taki pseudoprzyjaciel za pieniädze
+0-0
Piątek, 28 stycznia 2022 r. godz. 19:32
~taka refleksja
Przed II wojna zarysowały sie wyraznie dwie opcje - jedna to byla opcja prorosyjska (Dmowski) i druga - opcja proniemiecka (Piłsudski). I opcja Piłsudskiego wygrała...
+0-0
Piątek, 28 stycznia 2022 r. godz. 18:30
~Jaka pogoda w Olgino?
"Niemcy to zły sąsiad i niedobry naród popadający z jednej skrajności (ludobójstwo na skalę przemysłową) do skrajnego i nieodpowiedzialnego pacyfizmu. Dlatego popieram PiS." >>> I pewnie tez popierasz Rosje, putinowski trollu???
+0-0
Piątek, 28 stycznia 2022 r. godz. 10:59
~Aamon
KK też ludobójstwo uprawiał i ,,miłość" np. do dzieci... Czy to nie skrajności, podspodni, wiejski filozofie?
+0-0
Piątek, 28 stycznia 2022 r. godz. 02:56
~merytoryczny
Ale wam się buraczy buraki pod spodem. Ten sokzburaka wam wodę z mózgu robi. Sami sobie wystawiacie świadectwo. A Polscy głupi nie są. Tu się zgadzam z Ferdkiem, bo wy nic nie proponujecie tylko plujecie, a wiatr cofa to na was. Niemcy to zły sąsiad i niedobry naród popadający z jednej skrajności (ludobójstwo na skalę przemysłową) do skrajnego i nieodpowiedzialnego pacyfizmu. Dlatego popieram PiS.
+0-0
Czwartek, 27 stycznia 2022 r. godz. 22:33
~Aamon
Niemcy wysłali im tyle hełmów analfabeto Ferdku, a pisiory nawet jednego ołtarza mobilnego nie dali...
+0-0
Czwartek, 27 stycznia 2022 r. godz. 21:34
~Aamon
Ferdek, a co pisiory Ukraińcom wysłali? Figurki Boboli i pancerne ołtarze mobilne?
+0-0
Czwartek, 27 stycznia 2022 r. godz. 21:22
~Republika Bananowa
Z dedykacja dla "Ferdka" - cytat z internetu (dot. Szefa NIK-u); "Są (tutaj) trzy opcje: 1. Wszystkie te zarzuty co do jednego to ściema i Banaś jest wrabiany przez pisowską bandę, żeby nie ujawniał pisowskich przekrętów. 2. Nie wszystkie te zarzuty to ściema, ale służby rozmontowane przez PiS nie były w stanie przeprowadzić weryfikacji. 3. Służby co prawda są rozmontowane, ale coś tam jednak ustaliły, natomiast pisowska banda wolała to trzymać jako haki na Banasia. # Każda z tych opcji oznacza, że żyjemy w tekturowym, mafijnym pseudopaństwie!
+0-0
Czwartek, 27 stycznia 2022 r. godz. 19:30
~olka
buda ferdek!
+0-0
Czwartek, 27 stycznia 2022 r. godz. 19:22
~mamuszka
Ferdek Niemcy to mädry naröd ze Ukraincom helmy na leb wysylajä.Do twojej wiadomosci Niemcy nie wysylajä broni do Ukrainy.Robi to USA ,Anglia i Francja.Nasze polozenie geograficzne jest nawiasem möwiäc nieciekawe,Polska na sile szuka guza i miesza sie do konfliktöw säsiedzkich ktöre jej nie dotyczä
+0-0
Czwartek, 27 stycznia 2022 r. godz. 19:03
~Aamon
Ferdek, a co pisowcy na Ukrainę wysłali? Figurki Boboli, czy ołtarze mobilne? Dziś kupiłem jabłka w ,, Biedzie" i na opakowaniu jest podany ich kaliber - 65-75 mm. To pewnie pociski do tych mobilnych ołtarzy pancernych. Ruskie, ostrzelane jabłkami będą je zbierać na mus Władymirowi, a wtedy ,,czarne" komando z ołtarzy zeskoczy i dobierze się im do doopy... Morale Ruskim spadnie, bo pohańbiony i okaleczony psychicznie żołnierz nie przedstawia już żadnej wartości bojowej, podobnie jak tak potraktowany ministrant...
+0-0
Czwartek, 27 stycznia 2022 r. godz. 18:58
~niesmak pozostanie
Republika PiS składa się z kartonu, śliny, sznurka i szumowin - typu "Ferdek" i inni!
+0-0
Czwartek, 27 stycznia 2022 r. godz. 18:01
~Ferdek z Poniatowskiego
Helmutowskie Platfusowe trole już zaklinają rzeczywistość, he he he. TYLKO PiS bracia i siostry w Prezesie Panu siem o nas troszczy w tych trudnych czasach. A reszta POKOzycji siem o Helmutów troszczy co chełmy zagrożonym ludziom na Ukrainie wysyłają, zamiast broni defensywnej jak Amerykanie. Jakbym był Ukrem to bym te chełmy na nocniki POlowe przerobił, niechby wiedzieli Helmuty jaki to prezent. TYLKO PiS bracia i siostry w Prezesie Panu!
+0-0
Czwartek, 27 stycznia 2022 r. godz. 17:47
~Pinokio i jego PolExit
PiS to zaraza, ktora obecnie niszczy Polske. I niestety, potrafili sobie wychowac fanatykow w rodzaju "Ferdka", ktorzy na slepo we wszystko im wierza!
+0-0
Czwartek, 27 stycznia 2022 r. godz. 15:27
~bez komentarza
nikt się pode mnie nie podszywa, amebo
+0-0
Czwartek, 27 stycznia 2022 r. godz. 13:45
~Ferdek z Poniatowskiego
bez komenta jaro siem POd ciebie POdszywa, he he he
+0-0
Czwartek, 27 stycznia 2022 r. godz. 12:42
~bez komentarza
@dziadu z P. zainspiruj sie głupotą PISichsynów, to dopiero bedziesz miał do pisania, nie wyrobisz dziadek z tym bełkotem
+0-0
Czwartek, 27 stycznia 2022 r. godz. 00:03
~***** tuska
Ze Szlęzaka to taki historyk jak z koziej d**y trąbka ....
+0-0
Czwartek, 27 stycznia 2022 r. godz. 18:30
~Coraz dalej od Europy?
A jakie masz kwalifikacje, aby go oceniac? Moze je nam tutaj ujawnisz??
+0-0
Środa, 26 stycznia 2022 r. godz. 18:00
~Ferdek z Poniatowskiego
Pomnik Piłsudskiego stanie w Stalówce, bo tego chcą mieszkańcy i pan Lucek o tym wie. A was Platfusy nie krew zalewa ze złości, he he he.
+0-0
Czwartek, 27 stycznia 2022 r. godz. 18:16
~Tow. Jan Winnicki
To może postawmy też i pomnik gen. Jaruzelskiemu?
+0-0
Czwartek, 27 stycznia 2022 r. godz. 10:28
~bez komentarza
@dziadu z Poniatowskiego, gadaj za siebie stary pierdoło, jeszcze cię mole nie zjadły?
+0-0
Środa, 26 stycznia 2022 r. godz. 20:27
~analiza
I tak się dzieje, kiedy się spotyka miejscowa idiotka z miejscowym kretynem he he he
+0-0
Środa, 26 stycznia 2022 r. godz. 19:59
~Aamon
A jaki surowiec będzie użyty do wykonania owego pomnika? Pytam z ciekawości...
+0-0
Środa, 26 stycznia 2022 r. godz. 13:19
~MM
Ferdek idź do psychiatry może nie jest za późno.
+0-0
Środa, 26 stycznia 2022 r. godz. 19:44
~Misio
Ludzie po co Odpowiadacie na komentarze tego gamonia. Przecież widać że to typowy troll internetowy
+0-0
Środa, 26 stycznia 2022 r. godz. 17:22
~Ferdek z Poniatowskiego
He he he, dobrze zaraz PO tobie, na drugi dzień, he he he.
+0-0
Środa, 26 stycznia 2022 r. godz. 12:55
~Ferdek z Poniatowskiego
PO to agentura Helmutów w Polsce! Pamiętajcie o tym bracia i siostry w Prezesie Panu. A Helmuty siem kumplują z Ruskimi, a jakie Ruski są to każdy widzi. Dlatego Platfusy są takie niebezpieczne dla Polski. Zobaczcie bracia i siostry w Prezesie Panu jakie zastępy troli dla nich pracują na tak niewielkim portalu naszej pipidówy. Bo jesteśmy bastionem PiSu i dlatego tak inwestują w tych trolujących Platfusów, licząc, że nas złamią. Ale bierzmy przykład z naczelnika Piłsudskiego i brońmy naszej wolności. A teraz czekam na ujadających burków, żeby dalej im siem przyglądać… he he he.
+0-0
Czwartek, 27 stycznia 2022 r. godz. 19:11
~mamuszka
Do erds Przypuszczam ze nawet nie bardzo wiesz jak wyglädaly granice Polski za marszalka Pilsudskiego a jak wyglädaly jeszcze przed zaborami tym bardziej.A to jak wyglädajä teraz to zawdzieczasz wujkowi Stalinowi,dochodzi do tego czystka etniczna.Przypuszczam takze ze pewnie nie wiesz jak wyglädal przekröj etniczny panstwa polskiego przedwojenny.Do twojej wiadomosci to zamieszkiwali go Polacy ,Zydzi,Niemcy,Ukraincy,Bialorusini i Litwini.Homogenicznym krajem to Polska zostala po wojnie.O ironio to rosyjscy komunisci decydowali o granicach panstwa polskiego i jego skladzie etnicznym.A propo granic zaboröw to Ameryki nie odkryles,to ze powiat stalowowolski lezy na granicach dawnych zaboröw to powinno wiedziec kazde dziecko w szkole.Dla jeszcze niedoinformowanych ;na trasie Stalowa Wola-Krasnik pomiedzy miejscowosciami Lipa i Däbrowa Rzeczycka stojä symboliczne budki wartownicze;austriacka i rosyjska z okresu zaboröw wraz z tablicä upamietniajäcä
+0-0
Czwartek, 27 stycznia 2022 r. godz. 18:20
~Miś PiSuarek
Pani(e) "erds"... nie zauwazylem, aby "mamuszka" gdziekolwiek napisala, ze teren obecnej Stalowej Woli nalezal do Rosji. Po co i na co wiec ten caly wpis?
+0-0
Czwartek, 27 stycznia 2022 r. godz. 18:15
~Aamon
Tylko Ferdek tu dobrze napisał - ,,polszewika goń"... Pewnie o komuchów z PIS-u mu chodzi... A tych tam wielu, niczym pedofilów w KK...
+0-0
Czwartek, 27 stycznia 2022 r. godz. 16:34
~erds
do mamuszka - ciulu uralski doucz sie richtig wpierw zanim zaczniesz gryzmolic - Rusland to bylo za wisla i sanem kieleckie i lubelskie - to nie ta czesc swiata tu byly Austro-Wegry i czesc ich pamieci jak i Kaiserowi Franzowi Josefowi - tu byla Polska doskonale funkcjonowala w ramach Cesarstwa - spytaj twoja dieduszke i babuszke skad sa bo to inne czesci swiata byly inne byty - kongresowka to bylo ruskie rancho ..pod butem chana moskiewskiego - ale tu byla Galicja niemoto...
+0-0
Czwartek, 27 stycznia 2022 r. godz. 11:09
~mamuszka
Czym dzisiaj bylaby Polska gdyby nie narodziny komunizmu w Rosji?Paradoksem jest niestety ze to komunizm spowodowal posrednio ze moglismy odzyskac niepodleglosc.Silna carska Rosja nigdy by nie dopuscila aby nasz kraj zwany przez cara Priwislanskij Kraj mögl byc samodzielnym krajem.Oslabiona wewnetrznie wojnä domowä Rosja nie byla na poczätku lat 20 tych tak poteznym krajem jak na poczätku XX wieku.Wniosek moze byc tylko jeden gdzie dwöch sie bije (bialogwardzisci z czerwonogwardzistami) to trzeci korzysta (Polska)
+0-0
Środa, 26 stycznia 2022 r. godz. 20:32
~Aamon
Po pogonieniu bolszewików można było ich dobić... W Rosji ciągle działały armie ,,białych" generałów a na wschodzie tłukł to dziadostwo niesamowity baron Ungern... 18 marzec 1921 roku i zawarty wtedy pokój ryski dał bolszewii pełnię władzy... Dzisiaj postkomunistów i resortowych dzieci i całego tego pisowskiego dziadostwa by nie było, gdyby wtedy zamiast układać się z bolszewikami, Piłsudski wydał rozkaz starcia z powierzchni ziemi tej chołoty, której pomiot dzisiaj nami rządzi...
+0-0
Środa, 26 stycznia 2022 r. godz. 18:58
~Tekturowe czeki
Jeden cytat: "Czy jedna decyzja Józefa Piłsudskiego mogła zmienić losy nie tylko Polski, ale i całej Europy? Całkowite zwycięstwo nad bolszewikami w 1920 roku otworzyłoby przed Polską zawrotne perspektywy. Mogliśmy stać się potęgą, byliśmy o krok od wielkości. Dlaczego jednak tak się nie stało? - Konsekwencją ocalenia bolszewizmu w 1920 roku była agresja 17 września, deportacje setek tysięcy Polaków na Wschód, zbrodnia katyńska, obława augustowska, utrata Wilna i Lwowa, PRL, ubecja, Bierut i Jaruzelski. Tego wszystkiego mogłoby nie być, gdyby Józef Piłsudski podjął w 1920 roku inną decyzję - przekonuje w rozmowie z Onetem Piotr Zychowicz."
+0-0
Środa, 26 stycznia 2022 r. godz. 17:49
~Aamon
Jak stawiamy pomniki obrońcom pedofilów a nawet im samym to co szkodzi Piłsudski, którego zdjęcie u Adolfa Hitlera w gabinecie wisiało?
+0-0
Środa, 26 stycznia 2022 r. godz. 16:19
~Chłodnym Okiem
M.in. przez takich jak Piłsudski, Polska w roku 1939 byla słaba i osamotniona. On nie zasługuje na żadne pomniki!
+0-0
Środa, 26 stycznia 2022 r. godz. 15:37
~Ferdek z Poniatowskiego
Ale naczelnik Ruskich pogonił i dlatego był wielki babciu rito. I u mnie na ścianie wisi jego portret i wnuczki jak przechodzą obok niego to mówią "cześć dziadek polszewika goń", he he he. A ty babciu rito to z agentury Wladka Putina? Bo u nas w Polsce to jeszcze z czasów PRLu ich mamy.
+0-0
Środa, 26 stycznia 2022 r. godz. 14:44
~olka
skończ z tym bełkotem stary dziadu bo się niedobrze robi, zaśmiecasz ten portal tym jadem co ci się z pyska wylewa, niedługo nikt normalny nie będzie tu zaglądał, będziesz sam ze sobą bełkotał, żałosne
+0-0
Środa, 26 stycznia 2022 r. godz. 14:07
~rita
Przydałoby ci się trochę więcej liznąć historii tej z okresu międzywojennego byś dobrze mógł ocenić byłego "naczelnika". Dowiedziałbyś się dlaczego zmieniał wyznanie, gdzie był podczas słynnej "bitwy warszawskiej", jaką odegrał rolę przy więzieniu niewygodnych mu ludzi w Berezie Kartuskiej, ile ofiar i rannych było podczas przewrotu majowego w 1926 roku, dlaczego więził a następnie doprowadził do smierci gen. Rozwadowskiego głównego stratega 'bitwy warszawskiej"? Jak widzisz z lenistwa i niechciejstwa jedziesz po bandzie powtarzając stare zasłyszane słowa o jego wielkości. Takim wielkim nie był jakim się go teraz czyni. Z pewnością na pomniki nie zasługuje.
+0-0
Środa, 26 stycznia 2022 r. godz. 07:45
~bez komentarza
jeszcze do kompletu pomnik łysego i kudłatego, alleluja!
+0-0
Środa, 26 stycznia 2022 r. godz. 09:16
~Płaski Koń
Dobry pomysł. A w ich nogach kopulujący zając klęczy.
+0-0
Środa, 26 stycznia 2022 r. godz. 00:19
~kris35
Mamy fotogeniczny i oryginalny produkt pasujący idealnie do Stalowej Woli . Jest to spychacz ''TD40" Robi wrażenie swoim ogromem . Symbol postępu. Trudno będzie zdobyć egzemplarz bo klienci wiedzą co kupili.
+0-0
Wtorek, 25 stycznia 2022 r. godz. 22:54
~Ferdek z Poniatowskiego
A mnie śmieszy ta opinia Platfusa Szlęzaka, bo jakby nie było to naczelnik był wielkim Polakiem i mamy w Stalówce Plac Piłsudskiego bez Piłsudskiego, he he he. Więc logicznym myśleniem jest, że naczelnik powinien na tym placu stanąć, a najlepiej to siedzić na kasztance. Bo pan Szlęzak nie zaprzeczy, że koń w historii Polski nie odgrywał żadnej roli. Już w takim zacietrzewieniu do pomysłów prezydenta Lucka z PiSu to siem nie POsunie, bo historia by go wyśmiała, he he he.
+0-0
Środa, 26 stycznia 2022 r. godz. 13:59
~dixi
Nadworny błaźnie, stały satyryku dla ubogich nic nie pisz więcej bo to straszno i durnowato. Przed panem Szlęzakiem zdejmij czapkę z głowy. Tyle ile ma pan Szlęzak w jednym palcu to u ciebie w całym czerepie nie znajdzie. Poniał ty?
+0-0
Środa, 26 stycznia 2022 r. godz. 08:33
~:-)
ferdek, ty to durny jesteś jak wsiowy pies....
+0-0
Wtorek, 25 stycznia 2022 r. godz. 20:31
~molok
nie rozumiem czemu Szlezak czepia sie Mielca - i Iskry, to produkt nasz Podkarpacki - Mielec to wlasnie kwintesencja Podkarpacia i Malopolski to rdzen obok Rzeszowa ,Debicy czy Krosna - z racji tego zawsze tam byla wyzsza kultura techniczna wyzszy poziom jesli chodzi o technologie z co z tym sie wiaze bardziej zaawansowane produkty - Stalowa to taki troche przyklejony do Podkarapcia osrodek zbieranina chalastry z calej Polski plus kieleckie lubelskie - to takie miasto - niby na Podkarpaciu ale nie do konca nalezace poprzez populacje do tego regionu do tej kultury - z tego powodu zamiast wysuwac dziecinne i infantylne zarzuty w stosunku do Mielca czy Rzeszowa -powinnismy sie od nich uczyc i wspierac dazyc do tego co oni osiagneli bo narazie to Stalowa jest taka czarna owca kopciuszkiem Podkarpacia niestety i o tym Szlezak zapomina...
+0-0
Środa, 26 stycznia 2022 r. godz. 18:42
~opp
Zapytaj w Rzeszowie, Mielcu lub Nisku, czy przeznaczą złotówkę na pochwałę bycia na mapie Podkarpacia wspólnie ze Stalową Wolą. Cóź za naiwne myślenie z tą Iskrą! Chyba, ze jej nie maja w Mielcu i wkrótce pięć autobusów będzie codziennie z Mielca przyjeżdżać by rzucić zazdrosnym okiem na swoją Iskrę w Stalowej Woli.
+0-0
Wtorek, 25 stycznia 2022 r. godz. 22:42
~Alternatywy - 4
Faktycznie, ta "Iskra" w Stalowej Woli to pasuje jak przyslowiowy "kwiatek do kozucha"! -> P.S. Ten samolot, ktory stal kiedys na Staszica, to nie byla "Iskra"...
+0-0
Wtorek, 25 stycznia 2022 r. godz. 22:15
~emi
Ola, lala …ale żeś skomentował. Normalnie jak ekspert z tv w programie o 6 rano, kiedy nie wiadomo czy to jawa czy sen… Strach przed takimi, gdyż czuć tu wykształceniem z jakiejś wyższej szkoły biznesu astrologicznego. A jeśli gdzieś coś możesz, ktoś cię zatrudnił lub wybrał do pełnienia czegoś w jakimś ważniejszym urzędzie, to powinnismy się bać. Zero wiedzy, pokory, szans na zrozumienie świata. Uczmy się od najlepszych a nie tych, którym się wydaje, ze są panami, bo siedzą w biurze na piątym piętrze.
+0-0
Wtorek, 25 stycznia 2022 r. godz. 21:23
manukun
No ale przecież ma rację - w muzeum COP w Stalowej Woli powinny znaleźć się przede wszystkim produkty z HSW, tymczasem ich brak. Jak zwykle u Nadbereżnego zrobiono temat zastępczy zamiast podstawowego.
+0-0
Wtorek, 25 stycznia 2022 r. godz. 20:59
~inż
Ta, poszukaj w muzeum w Mielcu czegoś ze Stalowej Woli. Głupia ta Iskra. I jeszcze przypomina komunistyczne czasy (stało coś takiego przy Staszica). Na hucie spontanicznie powstają pamiątkowe miejsca. Ktoś ma pomysły super, a nie desperacko szuka jakiegoś wow! lub odlatuje w wyniku uwiądu umysłowego bądź fiksacji.
+0-0
Wtorek, 25 stycznia 2022 r. godz. 19:32
~Aamon
Piłsudski był ateistą i nie frateryzował się z kościołem... Gdyby nawet taki pomnik stanął to przez wzgląd na światopogląd marszałka, nie powinien być poświęcony jak wyroby firmy ,,Henkel"....
+0-1
Wtorek, 25 stycznia 2022 r. godz. 19:22
~Akcja Hiacynt
Z cala pewnoscia nikt nie dyskutowal planow "COP-u" z Pilsudskim (zm. 1935). Wiadomo jednak, ze marszalek nigdy specjalnie nie byl zainteresowany rozwojem przemyslowym w owczesnej Polsce. Jego bardziej pociagaly intrygi polityczne i wladza.
+0-0
Wtorek, 25 stycznia 2022 r. godz. 21:04
~cebularz
Palanty, a kto powiedział: Polska jest jak obwarzanek, po bokach pełny a w środku pusty? Tak Marszałek zapowiedział powołanie COPu w owej pustaci.
+0-0
Wtorek, 25 stycznia 2022 r. godz. 18:44
~Ferdek z Poniatowskiego
A PO drugie jak naczelnik by siem nie zgodził na Stalową Wolę, bo uważał, że stal rdzewieje, to byśmy może dzisiaj mieszkali w Boguchwale, a może w Lasowiance? Nikt tego nie wie to niech ten historyk Platfus nie spekuluje, bo on też nie wie, he he he.
+0-0
Wtorek, 25 stycznia 2022 r. godz. 18:25
~stary-inżynier
"Szlęzak nie jest też przekonany do postawienia przed Muzeum COP samolotu Iskra podczas gdy mamy samobieżną haubicę 2S1 Goździk, wywrotkę Mamut-200, ładowarkę kołową Ł34. - Dlaczego mamy promować Mielec? Mielec niech się sam promuje. Ma na to pieniądze - stwierdził Szlęzak, w kontekście wyprodukowanej z Mielcu "Iskry." Zgadzam sie w 100 procentach!
+0-0
Wtorek, 25 stycznia 2022 r. godz. 17:58
~Kot Behemot
Pilsudski byl m.in. przeciwny budowaniu dobrych (asfaltowych) drog w Polsce, bo twierdzil, ze "po naszych blotnistych drogach czolgi wroga nie przejada". Ten czlowiek mentalnie tkwil gdzies w czasach na przelomie XIX i XX wieku. Byl wrogiem demokracji, przez jego zamach zginelo duzo wiecej ludzi niz podczas stanu wojennego wprowadzonego przez gen. Jaruzelskiego. A teraz stawiaja mu pomniki... co za kraj!
+0-0
Wtorek, 25 stycznia 2022 r. godz. 16:55
~Zico
Kwiatkowski patrzy z nieba pisowiec skandował I popatrzył pan Eugeniusz i się zwymiotował!
+0-1
Wtorek, 25 stycznia 2022 r. godz. 15:52
~Ferdek z Poniatowskiego
A mnie śmieszy ta opinia Platfusa Szlęzaka, bo jakby nie było to naczelnik był wielkim Polakiem i mamy w Stalówce Plac Piłsudskiego bez Piłsudskiego, he he he. Więc logicznym myśleniem jest, że naczelnik powinien na tym placu stanąć, a najlepiej to siedzić na kasztance. Bo pan Szlęzak nie zaprzeczy, że koń w historii Polski nie odgrywał żadnej roli. Już w takim zacietrzewieniu do pomysłów prezydenta Lucka z PiSu to siem nie POsunie, bo historia by go wyśmiała, he he he.
+0-0
Wtorek, 25 stycznia 2022 r. godz. 22:33
~Miś PiSuarek
Janusz Korwin-Mikke tłumaczy (patrz video na "You Tube") dlaczego Józef Piłsudski był agentem japońskim, austro-węgierskim i niemieckim. Na poparcie źródeł prezentuje książkę "Lodowa ściana" - autor: Ryszard Świętek. Dobranoc, panie Ferdek!
+0-0
Wtorek, 25 stycznia 2022 r. godz. 20:24
~Ferdek z Poniatowskiego
Misiu, chyba POmyliłeś naczelnika z chyżym rujem, he he he
+0-0
Wtorek, 25 stycznia 2022 r. godz. 19:37
~Miś PiSuarek
To jak, Ferdku... był Piłsudski tym agentem niemieckim, czy nie był ?
+0-0
Wtorek, 25 stycznia 2022 r. godz. 16:11
~Stocznia Morska w Radomiu
To prawda - Polska przedwojenna zaczela na dobre rozwijac przemysl dopiero PO SMIERCI "wodza" Pilsudskiego! Tyle, ze to juz bylo zbyt malo i za pozno...
+0-0
Wtorek, 25 stycznia 2022 r. godz. 13:29
~cit
Dwa pomniki nie jeden ,od strony Metalowca Piłsudski a od strony komendy pomnik jego kuzyna Feliksa Dzierżyńskiego, obaj tak samo zasłużeni dla Polski. A przy drzwiach wejściowych do MDKu pomnik Wandy Wasilewskiej...
+0-0
Wtorek, 25 stycznia 2022 r. godz. 13:16
~OCENA
On wszystko powie żeby zaistnieć. Wali mnie to w blat, kurs srania bez jedzenia, o czarnych koszykarzach... Lista długa. Zbliżają się wybory to się uruchomił z "hasełkami" a dziennikarze łykają wszystko co podlaci na numery stosowane przez typa od 20 lat.
+0-0
Wtorek, 25 stycznia 2022 r. godz. 12:50
~hehe
Na dłuższą metę szarlotka szkodzi
+0-0
Wtorek, 25 stycznia 2022 r. godz. 19:59
~Meluzyna
Przynajmniej tak wielkich długów nie zostawił po sobie, jak zostawi "kudłaty"!!!
+0-0
Wtorek, 25 stycznia 2022 r. godz. 13:17
~RomanDymowski
Pomnik szreka tam POwion być. Tanio i prosto. Kawałek kloca, a na wierzchołku wyglancowane zaokrąglenie. U dołu napis: Wali mnie to. Nikt i nic mi się nie POdoba.
+0-0
Wtorek, 25 stycznia 2022 r. godz. 12:45
~Ob1
Panie Szlęzak "Kulą w płot" to są akurat Pańskie wypowiedzi!
+0-0
Stalowka.NET - Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i okolic
Copyright 2001 - 2024 Stalowka.NET
  » O nas  » Redakcja  » Reklama  » Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone.
X Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług i realizacji potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Więcej w polityce prywatności.