Stalowa Wola Stalowa Wola: Huta Stalowa Wola
Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i Powiatu Stalowowolskiego. Najnowsze! Najszybciej!
Kamera na żywo na panoramę Stalowej Woli na skrzyżowanie Al. Jana Pawła II z ul. KEN
Nagrania audio, rozmowy z ciekawymi ludźmi
Fotografie z najważniejszych wydarzeń w Stalowej Woli
Kanał youtube.stalowka.net - Pierwsza stalowowolska telewizja internetowa
Encyklopedia miasta Stalowa Wola
Zapowiedzi zbliżających się wydarzeń kulturalnych
Baza adresowa najważniejszych firm i instytucji życia publicznego
Bezpłatna baza ogłoszeń dla mieszkańców miasta Stalowa Wola jak i Powiatu Stalowowolskiego
Twoje konto
Strona główna  Stalowa Wola / Wiadomości Piątek, 26 kwietnia 2024 r. Imieniny: Marii, Marzeny, Ryszarda
 Wiadomości lokalne
» Częste awarie sygnalizacji na skrzyżowaniu Chopina i Okulickiego
» Na Swołach zawalił się mostek
» Sklep Gentleman obchodzi 15 urodziny!
» Dyskusja nad wycinką lasu pod nową strefę gospodarczą. Jak przebiegała?
» Co można podarować mamie na urodziny?
» Majówka 2024 - PROGRAM
» Andrzej Szlęzak będzie mówił o problemach powiatu. Wiele spraw jest "bagnistych"
» Pędził 132 km ulicą Energetyków
» Co się dzieje z pnączami na ekranach akustycznych?
» Powstanie budynek z mieszkaniami treningowymi
» Roszady w Zarządzie Powiatu?
» Są chętni na przebudowę parkingu przy PCK w Stalowej Woli
Więcej » 
 Zasłyszane...
"Możemy spodziewać się ruchu scenicznego, tańca, gestu, scenografii, efektów świetlnych i przede wszystkim fantastycznego doznania oczyszczenia naszego sumienia bo spektakle KTO właśnie takie są".
Marek Gruchota, dyrektor Miejskiego Domu Kultury w Stalowej Woli.
 Imprezy w mieście
» COP: pokazy mody
» MR: rodzinna niedziela
» Majówka 2024
» Jubileuszowa Gala Gałązki Sosny
» Kabaret Nowaki w nowym programie
» Krwią Bohaterskiej Młodzi Zroszony
» Maria Kozłowa 1910-1999
» Muzeum COP: Matematyczny pociąg
» Z muzealnego skarbca
» Fikaj z Koziołkiem Matołkiem
Więcej » 
 Fotoreportaże
Stalowa Wola: Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Piknik w Parku Jordanowskim
»Otwarcie Parku Jordanowskiego
»SPS ze wsparciem Elżbiety Łukacijewskiej
»Kamień węgielny pod nowe osiedle Ogrodowe
Więcej » 
Wiadomości lokalne / Polityka i Samorządy

Wtorek, 21 lipca 2020 r. godz. 14:27     /UG Radomyśl nad Sanem/
Radomyśl nad Sanem: nie ma zgody na S74 w przedstawionych warianatch

Wypracowane zostało wspólne stanowisko, że brak zmiany przez Projektanta lokalizacji węzła, zarówno w wariancie 1 (czerwonym), jak i TGD (pomarańczowym) jest jednoznaczne z brakiem zgody na przebieg przez gminę Radomyśl nad Sanem drogi S74 w obu wariantach.
Wypracowane zostało wspólne stanowisko, że brak zmiany przez Projektanta lokalizacji węzła, zarówno w wariancie 1 (czerwonym), jak i TGD (pomarańczowym) jest jednoznaczne z brakiem zgody na przebieg przez gminę Radomyśl nad Sanem drogi S74 w obu wariantach.
Fot. UG Radomyśl nad Sanem
W dniu 14 lipca w Rzeczycy Długiej odbyło się spotkanie konsultacyjne w sprawie wariantów przebiegu planowanej drogi ekspresowej S74 Opatów - Nisko.

Południową część gminy Rzeczyca Długa i Musików obejmują dwa warianty: nr 1 (czerwony) oraz autorski TGD (pomarańczowy). W obu wariantach droga ekspresowa miałaby przebiegać poza zabudową, krzyżując się z drogą wojewódzką nr 855. Duże, lecz zrozumiałe społecznie emocje wzbudziły jednak wśród mieszkańców proponowane przez Projektanta (Transprojekt Gdański Sp. z o.o.) rozwiązania projektowe węzła "Radomyśl" w dwóch wariantach. Wybór każdego z nich doprowadziłby do konieczności rozbiórki domów mieszkalnych. Właściciele tych domów, jak i pozostali obecni na spotkaniu jednoznacznie storpedowali przedstawione do konsultacji rozwiązania projektowe, skutkujące koniecznością wysiedleń.

Właściciele domów, które mogłyby ulec wyburzeniu nie chcieli słyszeć o rekompensatach finansowych, o których mówiła przedstawicielka GDDKiA.

Obecny na spotkaniu konsultacyjnym wójt Jan Pyrkosz stwierdził, że jest możliwość uniknięcia wysiedleni, poprzez zmianę lokalizacji węzła dla obu wariantów tj. zaprojektowania jednego z nich (w zależności od wariantu) w kierunku wschodnim lub południowo - wschodnim, w granicach gminy Radomyśl nad Sanem. Na tym obszarze znajdują się tereny rolne. Taka lokalizacja pozwoliłaby także na racjonalne wykorzystanie terenu w pobliżu torów linii wysokiego napięcia, który i tak nie może być w inny sposób zabudowany. Koniecznie trzeba bowiem stanąć po stronie tych, którzy mogą stracić dorobek swojego życia, bez względu na obietnicę wypłaty odszkodowań.

Konsultacje wśród mieszkańców w tak istotnej dla nich i gminy sprawie nie zakończyły się w tym dniu. Właściciele domów i działek oraz zainteresowane osoby - zgodnie z ustaleniami - będą wypełniać formularze opinii (ankiety), w których mogą opowiadać się za lub przeciw każdemu z wariantów.

Na prośbę najbardziej zainteresowanych mieszkańców Rzeczycy Długiej i Musikowa spotkał się z nimi radny a jednocześnie przewodniczący rady gminy Edward Wermiński, aby wysłuchać ich opinii odnośnie możliwości wskazania alternatywnej lokalizacji węzła (dojazdów do S74), (propozycja wójta) a która to lokalizacja pozwoli na uniknięcie rozbiórek domów.

Takie rozwiązanie, w opinii większości uczestników spotkania, może być akceptowane społecznie i gospodarczo.

Oznacza to, że wypracowane zostało wspólne stanowisko, że brak zmiany przez Projektanta lokalizacji węzła, zarówno w wariancie 1 (czerwonym), jak i TGD (pomarańczowym) jest jednoznaczne z brakiem zgody na przebieg przez gminę Radomyśl nad Sanem drogi S74 w obu wariantach.

Strona do druku Drukuj artykuł    

Jeżeli masz jakieś ciekawe informacje, chcesz przekazać coś ważnego,
coś interesującego, nie wahaj się - napisz do nas: redakcja@stalowka.net

Dodaj komentarz do artykułu »  

Piątek, 24 lipca 2020 r. godz. 18:55
~Tramp
Są i ludzie którzy nigdy nie byli na Rzeczycy, nie widzieli ile zwierza leśnego biega po polach, nie rozumieja ze osłony tak samo beda w polach, bo zwierz codziennie bedzie przychodził swoja odwieczna trasa zakodowaną ze tam jest jadło. Nie masz auta bo nie jestes w stanie dojechac np 5 km dalej do ekspresówki tylko rower to po co zabierasz głos, na starość bedziesz miał huk ale ktos jest juz głuchy i tylko bedzie wzdrygał sie bo sumienie bedzie ruszac starym dziadkiem. Wyrzadza szkode nie sobie bo takiego nie szkoda tylko wnukom. Zreszta z kim gadać, ani to rolnik tylko zwykły mieszczuch pasożyt wsi która żywi takich za rozdawane pieniadze ciezko pracujacych myslacych szlachciców, ale to sie wkrótce urwie, historia zatacza kregi zawsze. Co do Wodza, takie konsultacje sa bez sensu , oddawanie głosu ludowi bez pomyslunku to wyprowadzi w szczere pole i szkody narobi, jestes świadom tego? Niech sie w końcu ktos porzadnie weźmie do roboty co sie na tym zna. Na tych konsultacjach powinien byc i poseł i prezydent razem powtarzam razem i słuchać co sie mówi a nie chować jak kameleony. Ludzie zapamietaja to sobie przy okazji następnych wyborów. Zróbcie konsultacje łączone i ogłoscie w TV i na stronach internetowych, przyjdziemy przygotowani z planami i damy je za darmo z wyliczonymi kosztami a nie teraz ze dom nowoczesny jest wart tyle co 10 letnia rudera, czyli nic. Zapłaca tylko za działki a ze sa piachy t klasa najlichsza wiec grosze. Nikt nie da sie nabrac na stary numer, bo w lesie za kazde drzewo trza zapłacić.
+0-0
Piątek, 24 lipca 2020 r. godz. 16:29
~Do manekina
człowieku gdzie masz rozum sie pytam? czy ty nie rozumiesz ze to trasa tranzytowa i nawet nie skorzystasz z mostu? to nie jest lokalny most, tam nawet chodnika nie bedzie bo to autostrada po 100 km/h , wozem tez nie wjedziesz. A co teraz to nie biegaja sarny czy dziki po polach? Gdy lud poszedł do lasu mieszkac to zwierzyna idzie do miasta, to proste. Wiekszy koszt bedzie budowac mury osłonowe przez wies niz w lesie w lini prostej krótszej i bez wysidleń. Nie mąc ludziom w głowie, nie masz prawa głosu.
+0-1
Piątek, 24 lipca 2020 r. godz. 17:33
manukun
człowieku gdzie masz rozum sie pytam? czy ty nie rozumiesz ze to trasa tranzytowa i nawet nie skorzystasz z mostu? to nie jest lokalny most, tam nawet chodnika nie bedzie bo to autostrada po 100 km/h , wozem tez nie wjedziesz. A co teraz to nie biegaja sarny czy dziki po polach? Gdy lud poszedł do lasu mieszkac to zwierzyna idzie do miasta, to proste. Wiekszy koszt bedzie budowac mury osłonowe przez wies niz w lesie w lini prostej krótszej i bez wysidleń. Nie mąc ludziom w głowie, nie masz prawa głosu. Jeśli chcesz jęździź rowerem, to nie, nie skorzystasz z mostu ekspresowego. Ale autem osobowym jak nabardziej, szczególnie z węzłów po obydwu brzegach Sanu. Jak zbudujesz ekspresówki w puszczy, w zasadzie nikt nie będzie korzystał. Sam sobie odpowiedz, co jest lepsze. Ile tych wozów jest w okolicy, że się nimi tak martwisz? Co mają sarny biegające po ugorach do budowy kosztownych przejść dla zwierząt w lesie, bo nie rozumiem. Tak samo koszty ekranów dźwiękochłonnych czy siatki dookoła ekspresówek to koszt w zasadzie stały. Kreska na mapie nie odpowiada warunkom terenowym, stąd taniej będzie budować przez nieużytki, niż płacić za wzmacnianie gruntu na bagnach czy bdować kilkadziesiąt przejśc dla zwierząt w środku lasu. Zorientuj się najpierw, ile takich obiektów powstaje w Lasach Janowskich na budowanej S19 i ile one kosztują. Pozwól, że to ja będę decydować, kiedy korzystać z mojego prawa głosu...
+0-0
Piątek, 24 lipca 2020 r. godz. 16:24
~CEJ-ruch
SŁUCHAJTA: POWIEM KRÓTKO: JEST PRAWO WŁASNOSCI ZE GDY KTOS WKROCZY NA TEREN PRYWATNY TO JAK W TEKSASIE MOZESZ BRONIC SWOJEGO BO PRAWO DO OBRONY KONIECZNEJ STOI ZA TOBA. 1 STRZAŁ W GÓRE OSTRZEGAWCZY, TABLICA ZE TEREN PRYWATNY I WEJSCIE JEST ZABRONIONE, ODGONIENIE SŁOWNE, I WYSTARCZY. WTEDY BEDA LICZYC SIE Z KONSEKWENCJAMI. PIS USTANOWIŁ TAKIE TEKSAŃSKIE PRAWO OBRONY KONIECZNEJ WIEC MA ZASTOSOWANIE I ŻADEN WARSZAWIAK NIE BEDZIE SIE PLATAŁ PO PRYWATNYM TERENIE, NIECH IDZIE NA SWOJE. Jak nie rozumi ze ktos czegos nie chce to nie chce, to go prawo nauczy rozumu.
+0-0
Piątek, 24 lipca 2020 r. godz. 07:25
~Zero kombinacji
Przeciez puścić drogę za HSW i wpiać do węzła Nisko-Południe albo Rudnik nad Sanem to nie problem (sa 2 wezły budowane) to nie rozumiem czemu pchać przez działki prywatne. Zobaczcie mapę wezłów: Uparli sie na ten Zapacz jakby coś tam ktoś kupił i miał w tym ineteres. A tak chca taniej to ie trzeba budować kolejnego mostu na Sanie a Zapacz zlikwidować. Potrójna korzyść: nie wykupuja prywatnych terenow z domami, krótsza droga bez drogich zbędnych elementów typu most czy wezeł, każdy zadowolony bo idzie przez las huciany a strefa przemysłowa ma sie gdzie rozwinąć. W tych wariantach do których tak namawiaja siła ktos musi miec poterzny interes bo bardzo cisną na Zapacz, jakaś firma lubi budować mosty i wezły. Zgłosić do Banasia a on zrobi im kontrolę odgórną.
+0-1
Piątek, 24 lipca 2020 r. godz. 15:32
manukun
Budowa S-ki przez las jest bardziej kosztowna niż przez ugory. Chcesz oszczędzać na moście na Sanie, a wydacz wielokrotnośc na przejścia dla zwierząt w puszczy. Sam sobie odpowiedz, lepiej mieć kolejny most na rzece dla mieszkańców, czy lepiej mosty dla zwierząt w lesie...
+0-0
Piątek, 24 lipca 2020 r. godz. 14:58
manukun
S74 ma mieć kontynuację w DK74 od Janowa. To nie będzie droga dla Stalowiaków do Rzeszowa...
+0-0
Czwartek, 23 lipca 2020 r. godz. 17:00
~Liberum Veto
TA DROGA JEST NIKOMU NIE POTRZEBNA, BO NIKT Z MIESZKAŃCÓW NIĄ NIE POJEDZIE, TO JEST DROGA TRANZYTOWA TIT ZA TIREM 4 PALSAMI NON STOP BERLIN-UKRAINA A PO CO NOWAK BUDOWAŁ TAM DROGI, HE? maja tyle lasów wolnych to pchaja sie ludziom po działkach, to celowe działanie, zabrać teren i wysiedlic, sypnać grosz a chłop z baba gdzie pójdzie mieszkać jak tutaj ma role i gospodarstwo. W mieszkaniu w bloku konia czy krowy nie bedzie trzymał a balkonie. Partia rzadzi , partia zabiera, partia grabi lud. Przyjdzie hiperinflacja i zrobicie sobie trabke z papierowych pieniedzy jak na reklamie OFE, a dziadki wymra. Szlachcic na zagrodzie równy wojewodzie
+0-0
Czwartek, 23 lipca 2020 r. godz. 12:42
~tylkoDUDA
Do PIS rules, bardzo się mylisz bo w WARSZAWIE senat jest w rękach pseudo opozycji. A w gminie PYSZNICA też wójtem nie jest polityk PIS jak to było w poprzedniej kadencji.
+0-0
Piątek, 24 lipca 2020 r. godz. 15:01
manukun
Taniej wyszło robić S19 przez Łętownię niż budować tunele w Jeżowym. Tereny ochrony środowiska też uniemożliwiają budowę w linii prostej.
+0-0
Piątek, 24 lipca 2020 r. godz. 14:52
~Wojt
Bolszewizmem jest przykład Via Carpatii zobaczcie jak ta droga idzie - nie w lini prostej aby skrócić czas dojazdu tylko jakiś pijany rysował duże S aby wysłużać i wydłużać i trwonic publiczny pieniądz. To nie robił mądry, do tego dzielić na kawałki co 50 km kto inny projektuje, buduje , marnotrasywo polegajace na ukrywaniu kosztów i dublowaniu projektantów. Zreszta był konkurs wyłaniajacy sposród wielu ten Transprojekt czy sami sie zgłosili , czy dostali wh to zrobisz ty. Przeciez to widać gołym okiem ze tam pojecia o projeltowaniu nie widać zadnego. Zmarnotrawiono mnustwo pieniedzy publicznych z których okazało sie ze trzeba znów nowa trase. To celowe działanie bo nikt nie rozliczy tych projektów bo bedzie inny a wszyscy zapomną. W cywilizowanym podejsciu to sie robi tak: Via Carpatie na 4 pasy a nie za Rzeszowem jedziesz dwoma i zjeżdzasz na 1 bo z drugiej stroni ktos jedzie jednym i rozjezdza sie na 2 : w zimie najada na siebie - i to ma byc autostrada miedzynarodowa? Żart. Nigdzie sie tak nie robi bo to uwłacza kulturze inżyniera. Szkoda wogóle dyskutować, ludzie i tak nie puszcza gruntami. Bedzie totalna blokada az głupota zejdzie z drogi.
+0-0
Czwartek, 23 lipca 2020 r. godz. 21:00
~chlodnym okiem
Senat nie jest w Polsce specjalnie istotny - oni najwyzej moga powstrzymac glupie ustawy na chwile. A potem to wraca do Sejmu, ktory opanowany jest przez PiSuarow. Poza tym - PiSowska mafia ma do swojej dyspozycji prezydenta (prawo weta!), premiera, i teraz takze (TK) Trybunal Konstytucyjny (pozdrowienia dla czerwonego PiSowskiego pajaka - Piotrowicza!) oraz Sad Najwyzszy. Moga wiec jutro, np. mianowac Jezusa "Krolem Polski", albo zoliborskiego gnoma, Kaczynskiego dozywotnim "Naczelnikiem Panstwa" i nikt nie bedzie w stanie tego zatrzymac. Moga nawet przeglosowac wyjscie Polski z Unii (czyli tzw. "Wypier-Pol")!
+0-0
Czwartek, 23 lipca 2020 r. godz. 01:44
~PiS rules!
PiS ma teraz pelna wladze w swoich rekach - nie musi sie wiec przejmowac tym jak tam gardluje kilku, czy kilkunastu mieszkancow wsi! Budowac... i sie nie przejmowac!
+0-0
Piątek, 24 lipca 2020 r. godz. 09:05
~Drogowuec
RST, wymień mi chociaż jeden rząd, za którego nie bylobafery? Gdzie kasa, tam afery ale prawa nikt nie zmienia. Nie wymyślaj, bo AmberGold to słup, a dziś masz czarno na białym... maseczki, respiratory A to kropla w morzu, bo SKOK czy inne to są takie na dziś, i co? Autostrady wybudowali z PO i można mówić o przekretach, ale wybudowali. Dziś dzięki panu RW buduje się S19, super i aby tak dalej ale nie plujcie na poprzedników, bo obecni nie lepsi..
+0-0
Czwartek, 23 lipca 2020 r. godz. 22:29
~Drogowiec
Jasiek, a skąd znajomy miał 300000? Jasiek, napisz mi, ilu twoich znajomych dziś ma okazję zarobić tyle co kiedyś na autostradach? Ale wątek dot. Budowy autostrad... tyle co kiedyś wybudowano dróg, to nikt te nie wybuduje. Masz Stalowa wola, tyle co Szrek wyremontować to nikt się nie odważy... i co? Teraz który swojej stracił miliona?
+0-0
Czwartek, 23 lipca 2020 r. godz. 22:02
~Rst
Do komuna wiecznie żywa. Podam dwa przykłady:przekrety z vatem, afera Amber Gold. I co ty na to? Jeszcze odnośnie innego wpisu:ile lotnisk zbudowało PO? Żadnego!!!!! Co do autostrad to za czasów PO były ogromne przekręty
+0-0
Czwartek, 23 lipca 2020 r. godz. 20:52
~Komuna_Wiecznie_Zywa
Panie "Rst"... czy moze pan przedstawic jakies dowody? Bo wyglada na to, ze to co pan napisal na temat PO to sa tylko kalumnie i zwyczajne pomowienia. Lyka pan codzienna porcje brudnej propagandy z PiSowskich szczujni?
+0-0
Czwartek, 23 lipca 2020 r. godz. 14:56
~jasiek
~Drogowuec Co Ty p....z?! Kto budował? Raczej kto rozpiepszał polskie firmy budowlane! Znajomy wtopił na jednym odcinku ponad 300000 pln.
+0-0
Czwartek, 23 lipca 2020 r. godz. 14:29
~Drogowuec
Do RST A kto wybudował całą sieć autostrad jak nie rządy PO Kto wybudował nowe lotniska? Wymień jedna autostrada, lotnisko czy zakup super pociągów za czasów PiS? Trzeba nie mieć rozumu aby pisać głupoty na PO A chwalić PiS.. jeden przykład??? PiS też buduje, ale odcinki dróg co zostały zaprojektowane i oddane do budowy za PO
+0-0
Czwartek, 23 lipca 2020 r. godz. 10:11
~Rst
A jak PO miało władzę to się nic nie robiło tylko kasa szła do ich kieszeni i było ok? Lepiej gamoniu nie zabieraj głosu bo szkodzić to nie problem ale pomóc jest gorzej
+0-0
Środa, 22 lipca 2020 r. godz. 19:59
~miejscowy baron
a my mieszkańcy Radomyśla chcemy te s74 u siebie bo most jest 3 kościoły też i fajnie by było aby ta droga też była u nas a nie w pysznicy czy na musikowiu
+0-0
Czwartek, 23 lipca 2020 r. godz. 22:31
~Drogowuec
Właśnie, może przez Radomyśl pójdzie i ugorami w stronę Zarzecza? Ominie wówczas płaczków i po sprawie... Żądamy S74
+0-0
Środa, 22 lipca 2020 r. godz. 18:08
~voit
Rzucę myśl. Ciakawe, czy możliwe byłoby aby droga s74 poszła na południe od STW w kierunku węzła Nisko-Południe. Tam ma powstać ponoć strefa ekonomiczna (Nowosielec), do której wybudowano już drogę afsaltową
+0-0
Czwartek, 23 lipca 2020 r. godz. 14:21
manukun
Chętnie, tylko jakoś nikt nie chce jej trasować obok mojego domu. Podobnie nikt nie zbuduje wam wygodnej drogi po stronie Stalowej Woli, więc zostaje wybór najmniej inwazyjnego wariantu przez gminę Pysznica.
+0-0
Czwartek, 23 lipca 2020 r. godz. 12:02
~Andrzej
i to jest dobra myśl niech powstanie przez Stalową Wole, a manukun wszędzie się wypowiada zrób sobie autostradę pod domem
+0-0
Środa, 22 lipca 2020 r. godz. 20:17
manukun
Nie. Nikt nie wyda zgody na haratanie puszczy, jeśli można przetrasować ekspresówkę wzdłuż drugiego brzegu Sanu przez hektary nieużytków. Druga sprawa - S74 będzie łączyć się z S19 w Zarzeczu i ten punkt nie podlega dyskusji. To nie będzie droga dla Stalowej Woli przyspieszająca dojazd do Rzeszowa, tylko droga dla tranzytu - ten będzie miał kontynuację w Janowie Lubelskim w postaci DK74. Jeśli chcemi maksymalnie wykorzystał potencjał tej drogi, musimy uzbroić tereny dookoła jej przebiegu i przeznczyć na cele gospodarcze. Inaczej będziemy mieć ściek komunikacyjny bez większych korzyśći dla regionu, za to robiący dużo problemów dla okolicznych mieszkańców.
+0-0
Środa, 22 lipca 2020 r. godz. 13:11
~olo
Do manekin, pamiętasz jak już chyba parę lat temu pisałem ci że nikt w gminie PYSZNICA na nic się nie zgodzi a ty chciałeś obwodnicę STALOWEJ po drugiej stronie SANU puścić. TO KOLEJNA TWOJA KOMPROMITACJA.
+0-1
Sobota, 25 lipca 2020 r. godz. 09:26
manukun
Różnica jest znaczna - odrolnienie gruntu to dużo prostsza procedura, niż odlesienie, które wymaga lat użerania się z procedurami. Stąd wariant czerwony daje większe szanse rozwoju niż pomarańczowy i przede wszystkim zajmie mniej czasu. Mnie osobiście nie robi żadnej różnicy, czy będę w przyszłości mijać Jastkowice od wschodu czy od zachodu. Dostęp do terenów inwestycyjnych dla regionu ma kluczowe znaczenie i jeśli dwie trasy w Brandwicy to za dużo, może trzeba negocjować przeniesienie 855 do Jastkowic?
+0-0
Piątek, 24 lipca 2020 r. godz. 18:51
~123
Skoro przez las to czemu piszesz ze tam dużo wyburzeń ma być? Ten wariant idzie po obrzeżach lasu. A jak tam zbudują S to jak piszesz teren się tak rozwinie gospodarczo że to już nie będzie las. Tam będą firmy i biurowce walić drzwiami i oknami. A Stalowa będzie się rozwijać od S w dół do samego Sanu :)
+0-0
Piątek, 24 lipca 2020 r. godz. 17:35
manukun
a kto zbuduje biurowce środku lasu? :o
+0-0
Piątek, 24 lipca 2020 r. godz. 15:31
~123
Odpaliłem - pomarańczowy
+0-0
Piątek, 24 lipca 2020 r. godz. 15:04
manukun
Odpal mapę regionu i popatrz, który wariant tworzy dojazd do największej powierzchni nieużytków, które możnaby uzbroić i sćiągnąć nań inwestorów. Wtedy dowiesz się, dlaczego czerwony jest najbardziej korzystny i dlaczego GDDKiA go preferowała
+0-0
Piątek, 24 lipca 2020 r. godz. 07:38
~123
No ale wytłumacz mi dlaczego czerwony jest preferowany skoro w ocenie kryterialnej dostał dopiero 4 miejsce. Pierwszy był różowy o którym nie wspominasz choć też biegnie wzdłuż Sanu, a 2 i 3 odpadł czytaj został utracony przez warszawkę. Cos mi się zdaje że kolega manukun kupił ziemię na czerwonym żeby na niej zarobić i teraz prze do czerwonego jak walec.
+0-0
Czwartek, 23 lipca 2020 r. godz. 23:03
manukun
Jeszcze raz - GDDKiA robi sobie studium, ale lokalni robią inaczej. Oczywiście później wychodzi taki smaczek, że na planowanym i preferowanym wariancie czerwonym okazuje się, że zbudowano niemało domów pomimo początkowej "rezerwy" terenowej.
+0-0
Czwartek, 23 lipca 2020 r. godz. 21:17
~123
No teraz to już Cię nie rozumiem. To ty pisałeś o lokalnych kacykach
+0-0
Czwartek, 23 lipca 2020 r. godz. 20:42
manukun
To nie lokalni decydenci robią studium korytarzowe, tylko GDDKiA.
+0-0
Czwartek, 23 lipca 2020 r. godz. 15:00
~123
"Warianty huciane mogły być wyżej preferowane, ale przez lokalnych kacyków" - lokalni kacykowie nie wykonywali Studium Korytarzowego, gdzie warianty "huciane" uzyskały więcej punktów z wszystkich kryteriów: drogowego, elektroenergetycznego, mostowego, sanitarnego i środowiskowego. Nie chcę drogi S74 szybko tylko racjonalnie.
+0-0
Czwartek, 23 lipca 2020 r. godz. 14:17
manukun
Warianty huciane mogły być wyżej preferowane, ale przez lokalnych kacyków. Jak chcesz mieć drugą dolinę Rospudy, dalej upieraj się przy budowie ekspresówki przez środek Puszczy Sandomierskiej. Jedyną szansą na jej szybką budowę jest wybór wariantu wzdłuż Sanu. Inaczej będziemy świadkami sraczki wiariantowej, a pieniądze na S74 pójdą na drogi tam, gdzie mieszkańcy nie protestują dla zasady, tylko negocjują warunki.
+0-0
Czwartek, 23 lipca 2020 r. godz. 12:01
~123
"Preferowany przez GDDKiA był wariant czerwony" - był. Zanim nie powstały warianty przełożenia 855 z 3 mostu. Nie wiem dlaczego uparłeś się tak na czerwony, skoro różowy też jest wzdłuż Sanu i był najwyżej punktowany z wszystkich 7 w SK. Rozumiem że mieszkasz na drodze różowego lub pomarańczowego, który powstał jako najbardziej aktualny. Warianty z SK powstały bardzo dawno i są nie aktualne. Trzeba było 10 lat temu doprowadzić do wyboru jednego wariantu i nie dawać pozwoleń na jego trasie. Obecnie sytuacja jest diametralnie inna niż 10 lat temu i należało zacząć od nowego SK. A warianty "huciane" choć wyżej punktowane od czerwonego i zielonego upadły ...... dlaczego????? No jak nie wiadomo dlaczego tzn że politycznie warszawski urzędas je ukrócił na złość Stalowej Woli i Pysznicy. I trzeba teraz do nich wrócić. Nie da się to wiesz czego?
+0-0
Czwartek, 23 lipca 2020 r. godz. 09:25
manukun
Wiadomo. Z jakiegoś powodu zniknęły wszystkie warianty mijające hutę od zachodu. Unia nie da dofinansowania na ekspresówkę przez puszczę, więc zostaje jedynie trasowanie jej wzdłuż Sanu przez gminę Pysznica. Preferowany przez GDDKiA był wariant czerwony.
+0-0
Czwartek, 23 lipca 2020 r. godz. 08:32
~123
Manukun - jeszcze nie wiadomo. Chyba, że jesteś szefem RDOŚ. Ale mieszkańcy gmin Podkarpacia dotknięci tymi nie przemyślanymi wariantami S74 łatwo skóry nie sprzedadzą. A jedyne czego obecna władza się boi to protestów w świetle kamer opozycyjnych mediów w swoim bastionie PISowskim.
+0-0
Środa, 22 lipca 2020 r. godz. 15:55
manukun
I wyszło na moje, obwodnica minie Stalową Wolępo drugiej stronie Sanu.
+0-0
Środa, 22 lipca 2020 r. godz. 13:08
~mieszkanka
Do wypowiedzi "manukum" jak jesteś taki chętny na S74 prawie mieszkać to daj namiary to odstąpię ci mój dom?
+0-0
Sobota, 25 lipca 2020 r. godz. 09:16
manukun
Nowy ślad DW powinien łączyć się z S74 gdzieś w Jastkowicach/Chłopskiej Woli. Zgadzam się, że budowa dwóch tych dróg obok siebie nie wnosi wiele dla regionu.
+0-0
Piątek, 24 lipca 2020 r. godz. 19:00
~123
Ulica Kochanowskiego jest droga gminną do Jastkowic. Brandwica nie jest przeciwna budowaniu drug ale nie weźmie na siebie wszystkich budowanych dróg w gminie. Wariant pomarańczowy omija Brandwicę w odległości pozwalającej ostatecznie budowę 855 po śladzie czerwonym.
+0-0
Piątek, 24 lipca 2020 r. godz. 15:27
manukun
No tylko, że dla nas jako mieszkańców gminy Pysznica bełkotem są sny o potędze gospodarczej Pysznicy. Nowa DW ma iść wzdłuż S74, a ta od 50 do 150 metrów od ogrodzeń. Więc ile twoim zdaniem nowa DW bedzie od ogrodzeń. Kilkadziesiat domów zostanie zamkniętych pomiędzy 3 drogami bo jest jeszcze obecna droga Kochanowskiego. Więc jeśli nie jest to zaoranie to co? Omijać kompleksy leśne jak najbardziej, ale nie kosztem ludzi. Zresztą na przykładzie S19 widać że można rżnąć lasy jak nie ma wyjścia. Wariant czerwony najbardziej pożądany? Chyba przez Ciebie i jeszcze paru którzy jak pisałem pewnie pokupowali te Twoje słynne nieużytki na czerwonym i chcą zarobić. Jeżeli już to najbardziej sensownie wygląda różowy lub pomarańczowy. Ewentualnie jego połączenie z zielonym. Sprawa jest prosta - albo gmina Pysznica weźmie na siebie część odpowiedzialności za rozwój regionu, albo pomysł bycia sypialnią może włożyć między bajki. W tym momencie Stalowa się zapycha, Nisko nie jest w stanie sfinansować nowej strefy gospodarczej. Jak miasto zdechnie, Pysznica i reszta regionu także. Okoliczne gminy mają niepowtarzalną szansę - bez wkładu finansowego dostaną bezkolizyjną drogę. Ulica Kochanowskiego zdaje się jest ulicą dojazdową, więc po co ten emocjonalny ton o rozjeżdżaniu Brandwicy? Ogrodzenia znajdują się tuż obok. W czym problem? Przykład S19 pokazuje, że da się wytrasować ekspresówkę przez las, budując ją przy istniejącej drodze. W Puszczy Sandomierskiej drogi nie ma o przebiego choć trochę zbliżonym do planowanego przebiegu S74. Nikt też nie pozwoli wycinać puszczy w momencie, gdy kilka kilometrów obok znajdują się rozległe nieużytki, o dofinansowaniu nie wspominając. Chcesz mieć tutaj drugądolinę Rospudy? Pod S19 wydano warunkową zgodę na wycinkę, bo ominięcie Lasów Janowskich wiązałoby się z konieczności nadłożenia kilkudziesięciu kilometrów. Były podobny bubel, jak pierwotna Wielka Obodnica Puszczy Knyszyńskiej. Budowa S74 przez gminę Pysznica względem wariantów hucianych tego warunku nie wyczerpuje, bo odległości będą porównywalne. Jeśli Brandwica nie chce dróg, można walczyć o budowę nowego śladu DW do węzła w Jastkowicach na wariancie czerwonym. Wariant pomarańczowy też biegnie obok Brandwicy wraz z nowym śladem DW, więc nie rozumiem twojego oburzenia.
+0-0
Piątek, 24 lipca 2020 r. godz. 13:49
~123
No tylko, że dla nas jako mieszkańców gminy Pysznica bełkotem są sny o potędze gospodarczej Pysznicy. Nowa DW ma iść wzdłuż S74, a ta od 50 do 150 metrów od ogrodzeń. Więc ile twoim zdaniem nowa DW bedzie od ogrodzeń. Kilkadziesiat domów zostanie zamkniętych pomiędzy 3 drogami bo jest jeszcze obecna droga Kochanowskiego. Więc jeśli nie jest to zaoranie to co? Omijać kompleksy leśne jak najbardziej, ale nie kosztem ludzi. Zresztą na przykładzie S19 widać że można rżnąć lasy jak nie ma wyjścia. Wariant czerwony najbardziej pożądany? Chyba przez Ciebie i jeszcze paru którzy jak pisałem pewnie pokupowali te Twoje słynne nieużytki na czerwonym i chcą zarobić. Jeżeli już to najbardziej sensownie wygląda różowy lub pomarańczowy. Ewentualnie jego połączenie z zielonym.
+0-0
Czwartek, 23 lipca 2020 r. godz. 22:54
manukun
Tak, tak, czytałem ten bełkot o ekologiczno-sypialniano-wypoczynkowej gminie Pysznica. Problem w tym, że taki charakter może zachować tylko wtedy, gdy Stalowa Wola będzie dawać zatrudnienie na takim poziomie, jaki robiłą w latach 70. i 80. Obecnie miasto doszło do granic swoich możliwości i bez udziału sąsiednich gmin się nie obejdzie. Do rozwoju regionu brakuje ponad 20 tys. etatów, w dodatki płatnych lepiej niż najniższa krajowa. W gminie Pysznica mamy niemało ugorów, które możnaby uzbroić i ściagnąć inwestorów. Bez nich gmina Pysznica może dalej stosować klepać frazesy o ekologii i wypoczynku w każdym dokumencie strategicznym. Zakrywanie tego brutalnego faktu zbudowaniem drogi pod domami zamieszkanymi przez emerytów jest zwykłą grą na emocjach. Co jest ważniejsze? Czekanie na wyprowadzkę kilkudziesięciu osób w starszym wieku, czy zapewnienie perspktyw dla kilkudzisieciu tysięcy młodych z całego regionu? Nowa DW ma przebiegać wzdłuż S74, więc nie rozumiem fagmentu o zaoraniu Brandwicy. Zgodnie z wytycznymi, nowe drogi mają przebiegać wzdłuż istniejących sieci oraz możliwie omijać kompleksy leśne. Stąd wariant huciany jest mało prawdopodobny, a wariant czerwony najbardziej pożądany. Jeśli chodzi o szanse rozwojowe, budowa kolejnej drogi obok huty ich nie załatwi. Zrobienie węzłów na nieużytkach w okolicznych gminach przy S74 - wręcz przeciwnie.
+0-0
Czwartek, 23 lipca 2020 r. godz. 12:28
~123
"Koło mojego domu żadna ekspresówka nie powstanie, niestety" - no i wiadomo, że łatwo się pisze jak Ciebie to nie dotyczy. "O ile rozumiem oburzenie ludzi mieszkających w okolicy wariantu pomarańczowego, który pojawił się z czapy i nie wiadomo dla kogo" - jest najbardziej aktualny jeżeli chodzi o stan budownictwa i powoduje najmniej wyburzeń, a także prawdopodobnie będzie najtańszy do zrealizowania, "o tyle nie rozumiem oburzenia mieszkających koło wariantu czerwonego. Od dekady o nim wiadomo, a teraz będą garstka ludzi chce zablokować kluczową dla regionu drogę. Dlaczego? Bo tak!" - Hmm od czego by tu zacząć? To, ze od dekady wiadomo to nić nie zmienia. Wywalenie z domu jest tragedią nie zależnie czy dekadę temu czy nie. Poza tym tu nie chodzi o garstkę ludzi tylko o całą Brandwicę bo powstał pomysł przełożenia 855 i to jak piszesz z czapy i nie wiadomo dla kogo i to powoduje że prawie cała Brandwica zostaje zaorana nowymi drogami. "Przecież można wynegocjować dobre warunki i jeszcze na tym zarobić" - tu nie chodzi o tych co zostaną wysiedleni, choć mi trudno uwierzyć że 60 i 70 latkowie, których to dotyczy chcą na tym zarobić, ale chodzi o tych co zostaną pomiędzy 3 drogami. "Gmina Pysznica ma okazję dołożyć swoją cegłę do rozwoju regionu: - gminie Pysznica ta droga jest do niczego nie potrzebna. Gmina Pysznica ma spełniać funkcję rekreacyjno - wypoczynkowo-sypialnianą i nic więcej. "czubek nosa ważniejszy" - tak ważniejszy dla tych co będą mieś S za płotem. "Będą protesty pojedynczych osób (droga tak, ale nie przy moim płocie)(weź sobie tę drogę do siebie) zamiast określonego stanowiska" - nie będzie protestów poszczególnych osób tylko protest całej gminy (i to nie tylko gminy Pysznica) przeciwko wszystkim obecnym wariantom. "Dlaczego gmina Radomyśl potrafiła sprawnie się określić w sprawie lokalizacji węzła i powiedzieć "tak" dla tej trasy, a gmina Pysznica staje okoniem i mówi "nie" - gmina Pysznica też potrafiła się określić. S74 nie jest nam potrzebna. "Wariant czerwony był znany od dekady. Wystarczająco dużo czasu, żeby zorganizować się w gminie i przygotować niezamieszkały pas ziemi, który będzie spełniał oczekiwania zainteresowanych." - Wariant czerwony 10 lat temu nie uwzględniał przełożenia drogi 855 i jest dzisiaj niedopuszczalny. Jeżeli chcesz prowadzić S74 wzdłuż Sanu skup się na promowaniu wariantu różowego.
+0-0
Czwartek, 23 lipca 2020 r. godz. 09:43
manukun
Koło mojego domu żadna ekspresówka nie powstanie, niestety. O ile rozumiem oburzenie ludzi mieszkających w okolicy wariantu pomarańczowego, który pojawił się z czapy i nie wiadomo dla kogo, o tyle nie rozumiem oburzenia mieszkających koło wariantu czerwonego. Od dekady o nim wiadomo, a teraz będą garstka ludzi chce zablokować kluczową dla regionu drogę. Dlaczego? Bo tak! Przecież można wynegocjować dobre warunki i jeszcze na tym zarobić. Gmina Pysznica ma okazję dołożyć swoją cegłę do rozwoju regionu. Stalowa Wola ma strefę, Nisko ją buduje, czas na okoliczne samorządy. Pojawia się gigantyczna szansa, ale widzę, że czubek nosa ważniejszy. Będą protesty pojedynczych osób (droga tak, ale nie przy moim płocie)(weź sobie tę drogę do siebie) zamiast określonego stanowiska grupy poszkodowanych. Dlaczego gmina Radomyśl potrafiła sprawnie się określić w sprawie lokalizacji węzła i powiedzieć "tak" dla tej trasy, a gmina Pysznica staje okoniem i mówi "nie"? Wariant czerwony był znany od dekady. Wystarczająco dużo czasu, żeby zorganizować się w gminie i przygotować niezamieszkały pas ziemi, który będzie spełniał oczekiwania zainteresowanych.
+0-0
Czwartek, 23 lipca 2020 r. godz. 09:03
~Bolek
Manukun to walcz i zabieraj drogę razem z węzłem do siebie. Jak to dobrze, że są jeszcze tacy dobrzy ludzie jak Ty co nie patrzą na czubek swojego nosa. Powiem więcej. Jak sobie ją zabierzesz do siebie to mieszkańcy gminy Pysznica zrobią zrzutkę i drugie tyle dostaniesz od nas. Żeby nie było ze jesteśmy egoistami.
+0-0
Środa, 22 lipca 2020 r. godz. 15:50
manukun
Ja bym nie walczył o blokowanie niezbędnej drogi, tylko o węzełjak najbliżej domu, żeby grunt zyskał na wartości. Ewentualnie odpowiednie odszkodowanie. No ale wychodzi egoizm i patrzenie wyłącznie na czubek swojego nosa...
+0-0
Środa, 22 lipca 2020 r. godz. 11:12
~jasio
Nie lepiej zamiast węzła zrobić pas cnoty
+0-0
Środa, 22 lipca 2020 r. godz. 11:53
~....
własnie! zamiast węzła "koniczyna"i zrobić węzeł "delfina". i o!
+0-0
Środa, 22 lipca 2020 r. godz. 09:30
~Andrzej
Pysznica też się nie zgadza ! nikt nie chce autostrady obok domu lub na jego działce, a tym, bardziej zburzyć jego dom. Niech sobie budują przez Stalową Wolę miasto będzie mieć lepszy dojazd do firm, transport będzie się rozwijał.
+0-0
Środa, 22 lipca 2020 r. godz. 10:51
manukun
Nie będzie. W Stalowej Woli kolejna droga niczego nie wniesie, tereny w większości zabudowane. Najwyższy czas dołożyć cośod siebie dla rozwoju regionu i udostępnić tereny za rozsądne pieniądze, a nie tylko daj i daj. Teraz jest okazja, można uzgodnić sensowny przebieg S74 przez gminę Pysznica. Stawianie okoniem i blokowanie dla zasady jest co najmniej śmieszne.
+0-0
Środa, 22 lipca 2020 r. godz. 09:09
~czekamy
Bardzo fajnie bo ta ekspresówka zaprowadzi nas prosto na największe lotnisko w EUROPIE które powstanie między WARSZAWĄ a ŁODZIĄ.
+0-1
Czwartek, 23 lipca 2020 r. godz. 20:47
~MAD
CPK? Ten PiSowski "mis" nigdy nie powstanie, bo nie beda istnialy zadne linie lotnicze gotowe wozic tam miliony pasazerow !
+0-0
Środa, 22 lipca 2020 r. godz. 10:52
manukun
S74 skończy się pod Tomaszowem Mazowieckim, gdzie tam do Centralnego Pola Kapusty?
+1-0
Wtorek, 21 lipca 2020 r. godz. 20:12
~Hej
A Rafał, poseł i minister w jednym był na spotkaniu, bo w stalowce błyszczał Światłem odbitym na budowie jakies ulicy.
+1-0
Wtorek, 21 lipca 2020 r. godz. 19:35
~Wk....ony
To jest idiotyczne myślenie,droga to rozwój historia się powtarza miał być most na Sanie z Czekaja przez Wrzawy, Gorzyce, Sandomierz,Tarnobrzeg lepsze możliwości rozwoju naszych terenów pod inwestycje, budownictwo,turystyka itd.ALE BĘDZIE JAK ZWYKLE skazani na zadupie.
+0-0
Środa, 22 lipca 2020 r. godz. 20:20
manukun
Jak się wszyscy dogadają, budynki będąrosły jak grzyby po deszczu dookoła tej ekspresóki. Ale z tego, co widzę, to raczej będą jedynie przepychanki, dużo gadania i wylewania żalu - dlaczego pod moim oknem.
+0-0
Wtorek, 21 lipca 2020 r. godz. 22:05
~Xyz
A co to drogi nie ma? Nie od drogi zależą inwestycje. Na Rzeszów jak się jedzie to co powstało? Nic zadupia pozostały zadupiami.
+0-0
Wtorek, 21 lipca 2020 r. godz. 17:01
~Klemens
Brawo Edward!
+0-0
Wtorek, 21 lipca 2020 r. godz. 15:20
~hehe
Budujcie drogi ale z dala ode mnie - to takie bardzo polskie. Proponuję puścić te drogę ale bez węzła niech wszyscy jeżdżą do Pysznicy aby na nią wjechać.
+1-0
Środa, 22 lipca 2020 r. godz. 10:13
~123
Weź sobie ją pod okno
+0-0
Środa, 22 lipca 2020 r. godz. 09:09
manukun
To byłoby zło w czystej postaci :D Nie chceliście węzła, to nie będzie.
+0-0
Wtorek, 21 lipca 2020 r. godz. 15:05
~Jaro
Witam. A czemu jest tu mowa o drodze 74 przecież z Opatowa do Niska jest krajową 77
+0-0
Wtorek, 21 lipca 2020 r. godz. 17:40
~jabar
nic nie zajarzyłeś kolego a się wtrącasz. 77 do droga wąska i niebezpieczna natomiast ma być budowana szybkiego ruchu tzw. s-ka tutaj akurat s74
+2-0
Stalowka.NET - Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i okolic
Copyright 2001 - 2024 Stalowka.NET
  » O nas  » Redakcja  » Reklama  » Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone.
X Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług i realizacji potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Więcej w polityce prywatności.