Stalowa Wola Stalowa Wola: Huta Stalowa Wola
Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i Powiatu Stalowowolskiego. Najnowsze! Najszybciej!
Kamera na żywo na panoramę Stalowej Woli na skrzyżowanie Al. Jana Pawła II z ul. KEN
Nagrania audio, rozmowy z ciekawymi ludźmi
Fotografie z najważniejszych wydarzeń w Stalowej Woli
Kanał youtube.stalowka.net - Pierwsza stalowowolska telewizja internetowa
Encyklopedia miasta Stalowa Wola
Zapowiedzi zbliżających się wydarzeń kulturalnych
Baza adresowa najważniejszych firm i instytucji życia publicznego
Bezpłatna baza ogłoszeń dla mieszkańców miasta Stalowa Wola jak i Powiatu Stalowowolskiego
Twoje konto
Strona główna  Stalowa Wola / Wiadomości Niedziela, 28 kwietnia 2024 r. Imieniny: Bogny, Walerii, Witalisa
 Wiadomości lokalne
» Pokaz mody inspirowany Stalową Wolą
» Chcą do Brukseli. Liderzy list w eurowyborach na Podkarpaciu
» Rozwój gospodarczy miasta. Nadleśnictwo apeluje o poszukiwanie alternatywnych rozwiązań
» Podsumowanie działań sfinansowanych ze środków norweskich
» Częste awarie sygnalizacji na skrzyżowaniu Chopina i Okulickiego
» Na Swołach zawalił się mostek
» Sklep Gentleman obchodzi 15 urodziny!
» Dyskusja nad wycinką lasu pod nową strefę gospodarczą. Jak przebiegała?
» Co można podarować mamie na urodziny?
» Majówka 2024 - PROGRAM
» Andrzej Szlęzak będzie mówił o problemach powiatu. Wiele spraw jest "bagnistych"
» Pędził 132 km ulicą Energetyków
Więcej » 
 Zasłyszane...
"Możemy spodziewać się ruchu scenicznego, tańca, gestu, scenografii, efektów świetlnych i przede wszystkim fantastycznego doznania oczyszczenia naszego sumienia bo spektakle KTO właśnie takie są".
Marek Gruchota, dyrektor Miejskiego Domu Kultury w Stalowej Woli.
 Imprezy w mieście
» MR: rodzinna niedziela
» Majówka 2024
» Jubileuszowa Gala Gałązki Sosny
» Kabaret Nowaki w nowym programie
» Krwią Bohaterskiej Młodzi Zroszony
» Maria Kozłowa 1910-1999
» Muzeum COP: Matematyczny pociąg
» Z muzealnego skarbca
» Fikaj z Koziołkiem Matołkiem
» Kabaret Młodych Panów
Więcej » 
 Fotoreportaże
Stalowa Wola: Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Piknik w Parku Jordanowskim
»Otwarcie Parku Jordanowskiego
»SPS ze wsparciem Elżbiety Łukacijewskiej
»Kamień węgielny pod nowe osiedle Ogrodowe
Więcej » 
Wiadomości lokalne / Polityka i Samorządy

Poniedziałek, 3 lutego 2020 r. godz. 12:38     /Magdalena Rodecka/
Pieszy bardziej bezpieczny

W Stalowej Woli jednym z nowocześniejszych rozwiązań jakie zastosowano na przejściu dla pieszych jest tzw. aktywny znak na Górce Rozwadowskiej.
W Stalowej Woli jednym z nowocześniejszych rozwiązań jakie zastosowano na przejściu dla pieszych jest tzw. aktywny znak na Górce Rozwadowskiej.
Fot. Jacek Rodecki
Niebawem Ministerstwo Infrastruktury zaprezentuje program "Bezpieczna infrastruktura", którego celem będzie głównie uspokojenie ruchu na drogach i zwiększenie bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu drogowego.

Program będzie poświęcony głównie budowie bezpiecznych przejść dla pieszych, z naciskiem na ich doświetlenie. - Sposób doświetlenia jest szczególnie ważny. Nie tylko wtedy kiedy osoba znajduje się na pasach ale też kiedy się do niego zbliża. Mamy przygotowane pełne, profesjonalne opracowanie jak od strony technicznej takie przejścia wykonać - mówi wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

Nie tylko doświetlone przejścia będą czuwać nad bezpieczeństwem pieszych. W ramach programu "Bezpieczna infrastruktura" ma się pojawić więcej rozwiązań spowalniających ruch, w tym w przebudowa skrzyżowań, dobudowa lewoskrętów, budowa rond, chodników, ścieżek rowerowych, pieszo-rowerowych, budowa kładek itp.

W Stalowej Woli jednym z nowocześniejszych rozwiązań jakie zastosowano na przejściu dla pieszych jest tzw. aktywny znak. Jest on wyposażony w panel solarny, akumulator, czujnik obecności pieszego i dwie energooszczędne lampy LED. Lampy w trakcie działania zwracają uwagę kierowców, wykonując potrójny szybki błysk. Uaktywnia się gdy osoba znajduje się w odległości od niego o około półtora metra.

Takich aktywnych znaków ma się pojawić więcej. Niewykluczone, że gmina czeka na ich sfinansowanie właśnie z tego programu. Koszt zakupu oraz montażu to około 22 tysiące złotych.

Strona do druku Drukuj artykuł    

Jeżeli masz jakieś ciekawe informacje, chcesz przekazać coś ważnego,
coś interesującego, nie wahaj się - napisz do nas: redakcja@stalowka.net

Dodaj komentarz do artykułu »  

Czwartek, 6 lutego 2020 r. godz. 15:51
~Ferdek z Poniatowskiego
Mądry i odpowiedzialny kierowca = bezpieczeństwo pieszych.
+0-0
Piątek, 7 lutego 2020 r. godz. 13:02
~Ja
Mądry i odpiwidzeialny pieszy/ rowerzysta =bezpieczeństwo wszystkich.
+0-0
Czwartek, 6 lutego 2020 r. godz. 11:41
~yosi
ja bym nikogo nie karal bo mandat nie jest jednakowa kara dla kazdego bo ten co zarabia malo bedzie zawsze pokrzywdzony i jeszcze ucierpi jego rodzina.bogaty sobie poradzi,postawil bym na edukacje za kazde przekroczenie predkosci 20 km dwie godz szkolenia 30 km 5go dzale od razu jedz na komende izaplac za szkolenie.to samo z pieszymi i rowerzystami za wtargniecie na jezdnie albo za gapienie sie w smartfona ktory jest bardzo duzym sprawca wypadkow
+0-0
Czwartek, 6 lutego 2020 r. godz. 09:29
~Waldek Sz.
czysta jezdnia, pieszy bezpieczny!
+0-0
Środa, 5 lutego 2020 r. godz. 18:43
~Ks. Eryk
Al jp2 stasznie kurzy piach od przejezdzajacych tirow.
+0-0
Środa, 5 lutego 2020 r. godz. 18:19
~Ferdek z Foniatowskiego
No i jak tu o bezpieczeństwie pieszych na pasach dyskutować, jak taki "Bolo" zebry w Stalówce nie widział. Mam nadzieję, że taki ślepiec, czy ignorant samochodu nie prowadzi, bo aż strach siem bać.
+0-0
Środa, 5 lutego 2020 r. godz. 21:30
~Ferdek z Poniatowskiego
Bolo, może siem ciebie boją i siem chowają, bo ja na każdym skrzyżowaniu to przynajmniej 4 zebry widzę. Patrz siem na dół i przed siebie, a nie do góry, to może zobaczysz.
+0-0
Środa, 5 lutego 2020 r. godz. 20:03
~Bolo
A ty Ferdziu widziałeś zebre w Stalowej? Nawet jak byłem w cyrku, to zeber nie było. W ZOO w Zamościu, to tak. Widziałem.
+0-0
Środa, 5 lutego 2020 r. godz. 15:41
~Perdek z Foniatowskiego
Nie żyje 10-latka potrącona na pasach w Żyrardowie. I znowu siem to wydarzyło.
+0-0
Czwartek, 6 lutego 2020 r. godz. 08:09
~Kiero
No nie wiem, bo jedzie przez ulicę na której jest podwójna ciągła, więc poważna sprawa. A jak paniska go nie zauważa bo powinien rowerek przeprowadzić to czyja wina będzie?
+0-0
Środa, 5 lutego 2020 r. godz. 19:22
~Mdm
Hjkl brawo. Właśnie tak ma być. Od razu mniej wypadków.
+0-0
Środa, 5 lutego 2020 r. godz. 18:13
~Hjkl
Jedzie boczkiem, tak żeby szanownym mistrzom kierownicy możliwie jak najmniej utrudniać ruch. W kōńcu Paniska autami, toi im się zawsze pierwszeństwo należy, bidak na rowerze to musi swoje miejsce w szeregu znać.
+0-0
Środa, 5 lutego 2020 r. godz. 14:38
~Kiero
A ten rowerzysta to jedzie prawidłowo, czy jednak powinien przeprowadzić rower? Czy któryś obeznany rowerzysta może mi odpowiedzieć? Bo ani nie widzę tam ścieżki rowerowej ani zebry.
+0-0
Środa, 5 lutego 2020 r. godz. 08:41
~200 Century boy
@J23 Nie czytaj co pisze bo Twój mały mózg nie obejmuje tego! Tyle ludzi pisze a Ty akurat mnie śledzisz, podam Cię do sadu o stalking ha! ha!
+0-0
Środa, 5 lutego 2020 r. godz. 10:06
~Serio?
Bo wiesz boy rozmowa polega na tym żeby przedstawiać swoje argumenty, i próbować zrozumieć argumenty drugiej strony! A ile takich wypadków niby u nas miało miejsce w ciągu choćby minionego roku, żeby wyciągać wnioski że dużo kierowców tak jeździ że na kiosku ladują? Jeden! Jak pisze ze pieszego nie widać w deszczu po ciemku i w ciemnym ubraniu, to po to żeby uświadomić pieszym którzy nie kierują że też powinni uważać bo w takich warunkach bywają niewidoczni, a nie po to żeby zwalac na nich winę. Bo piesi którzy jeżdżą autem doskonale o tym wiedzą. A reszcie mówię to tylko po to żeby zrozumieli że to nie zawsze jest zła wola kierowcy, a ograniczona widoczność,odbijajace się światło utrudnia tą widoczność, a nie wada wzroku. A światła auta jadącego na przeciw nie ułatwiają a utrudniają w pewnych warunkach. Wiem wiem znaki na drodze, a w jakiej odległości od przejścia stoi znak? Uważacie że w takiej że jak jedzie kierowca okazyjnie droga to ma szansę go w miarę wcześnie zauważyć? Nie, znak niebieski przejście dla pieszych stoi przy samej zebrze. Wszystko co pisze o tym że pieszy też powinien myśleć jak ma zamiar przejść przez jezdnię pisze w interesie o dobro pieszego, a nie dla własnej wygody. Nie rozumiem dlaczego piesi z góry oceniają kierowców, że dbają tylko o własną wygodę. Ja chcę tylko dojechać do celu nie robiąc nikomu krzywdy po drodze, też jestem tylko człowiekiem, pomożecie? A ja obiecuję że zawsze kiedy tylko jest taka możliwość przepuszcze Was jak będziecie stać przed przejściem, nawet jak będzie dojeżdżać rowerem powoli do zebry bez przejazdu. I naprawdę nie potrzebuje do tego przepisu,kary i czym tam jeszcze chcecie chłostac kierowców.
+0-0
Środa, 5 lutego 2020 r. godz. 08:10
~Asdfg
Drodzy kierowcy jezeli siedzi debil za kierownicą auta to nie pomoże to że czlowiek ibwiesi sie jak choinka i może was kuć w oczy światło i tak udajecie, że nie widzicie. Was trzeba, karać, karać, i jeszcze raz karać, może się w końcu opamietacie, samochód to broń, a broń w rękach nieodpowiedzialnych ludzi.....
+0-0
Środa, 5 lutego 2020 r. godz. 14:10
~123
~Asdfg - tak chory jestem, jak czytam Twoje brednie
+0-0
Środa, 5 lutego 2020 r. godz. 13:09
~Asdfg
133 ty jakiś chory jesteś, czytaj z zrozumieniem.
+0-0
Środa, 5 lutego 2020 r. godz. 12:30
~123
~Asdfg - "Czyli jesteś za tym żeby OC każdy placil 3 razy, jako Kierowca, pieszy, i rowerzysta. BRAWO TY!!! " - a, czy powodując wypadek jako pieszy, lub rowerzysta, wypłacane jest odszkodowanie z Twojego OC na samochód? Pomyśl trochę zanim napiszesz banialuki. BRAWO TY!!!
+0-0
Środa, 5 lutego 2020 r. godz. 12:26
~123
Przejście dla pieszych jest wydzielonym miejscem na drodze, w którym pieszy może przejść przez ulicę przy zachowaniu wszelkiego bezpieczeństwa swojego ponieważ przechodzi przez drogę z założenia przeznaczoną dla samochodów i jest tam nie mile widziany. Nigdy nie powinien mieć tam pierwszeństwa tak jak samochody nie mają go na drodze dla rowerów i chodnikach, które z założenia są dla rowerzystów i pieszych. Skoro pieszy ma mieć pierwszeństwo jeszcze przed przejściem to samochód powinien mieć pierwszeństwo jeszcze przed wjazdem na chodnik lub drogę dla rowerów. Pozdrawiam
+0-0
Środa, 5 lutego 2020 r. godz. 11:25
manukun
Przejście dla pieszych też z założenia jest dla samochodów?
+0-0
Środa, 5 lutego 2020 r. godz. 09:08
~123
Drodzy piesi jeżeli po ulicach chodzą debile to nie pomoże, że człowiek za kierownicą będzie uważał i będzie was przepuszczał gdzie tylko można bo i tak udajecie, że nie widzicie samochodów. Was trzeba, karać, karać, i jeszcze raz karać, może się w końcu opamiętacie, każdy przywilej i pierwszeństwo dla pieszego na ulicy, która z założenia jest przeznaczona dla samochodów to broń w rękach nieodpowiedzialnych ludzi i większa ilość zabitych.
+0-0
Środa, 5 lutego 2020 r. godz. 09:04
~Asdfg
Czyli jesteś za tym żeby OC każdy placil 3 razy, jako Kierowca, pieszy, i rowerzysta. BRAWO TY!!!
+0-0
Środa, 5 lutego 2020 r. godz. 08:44
~Serio?
Jestem za karaniem kierowców łamiących przepisy,a nawet za zaostrzeniem kar, pod warunkiem że takie same kary będą nakładane na pieszych i rowerzystów nie stosujących się do zasad PRD. I pod waruniekm że użytkownicy innych pojazdów jak auto będą płacić takie same opłaty jak OC, przeglądy raz w roku. Owszem jak trafisz na kogoś nieodpowiedzialnego to nawet choinka nie pomoże, wtedy pomoże tylko mądrość i rozsądek pieszego. Tak samo jak jak kierowca trafi na nieodpowiedzialnego pieszego to ratuje go tylko jego rozsądek. Ale ja jako spokojny kierowca czuje się bezpieczniej jak odpowiednio wcześniej zobaczę pieszego, mogę wtedy wcześniej zacząć zwalniać, dzięki czemu pieszy widzi że mam zamiar się zatrzymać, a i za mną auto wcześniej widzi że świeca mi się światła hamowania.
+0-0
Środa, 5 lutego 2020 r. godz. 07:11
~mieszkaniec
Według mnie żeby były najlepsze przepisy chroniące pieszych na przejściach i przed nimi nic nie zmieni mentalności. Pieszy który wtargnie na przejście nie upewniwszy się ,że przejście przez ulicę jest bezpieczne powinno powodować skutki jak dla kierowców a nie tylko zdawkowy mandat 50 złotych.Jak dostałby 500 złotych to dwa razy by się zastanowił.
+0-0
Środa, 5 lutego 2020 r. godz. 08:53
~123
Drodzy piesi jeżeli po ulicach chodzą debile to nie pomoże, że człowiek za kierownicą będzie uważał i będzie was przepuszczał gdzie tylko można bo i tak udajecie, że nie widzicie samochodów. Was trzeba, karać, karać, i jeszcze raz karać, może się w końcu opamiętacie, każdy przywilej i pierwszeństwo dla pieszego na ulicy, która z założenia jest przeznaczona dla samochodów to broń w rękach nieodpowiedzialnych ludzi i większa ilość zabitych.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 23:25
~rzerzanin
drodzy piesi zrozumcie ze w czarnych kurtkach i bez odblaskow was nie wida! kurde tak ciezko?
+0-0
Środa, 5 lutego 2020 r. godz. 17:04
~Wolnochodzacy
Zmień swoje światła bo Nie działaja!!! No i idz do optyka!!!
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 21:26
~200 Century boy
W tym mieście sa tacy fantastyczni kierowcy że jest strach kupować gazetę w kiosku ruchu!!! A co dopiero przechodzić przez przejście dla pieszych!!! Połowie kierowcom bym odebrał prawo jazdy!
+0-0
Środa, 5 lutego 2020 r. godz. 19:25
~Mdm
A ja bym zabrał połowie pieszych i rowerzystów prawo ruchu.
+0-0
Środa, 5 lutego 2020 r. godz. 07:40
~J 23
Aleś chłopczyku zakompleksiony.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 20:53
~Perdek z Foniatowskiego
No, wreszcie Pan Prezydent podpisał. Teraz czuję siem już bardziej bezpieczny. Drugą kadencję ma już w kieszeni.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 19:30
~michał
Wiceminister infrastrury,niech się dalej lansuje z otwieraniem nowych dróg,bo inne pomysły są dość niesamowite.A może chodzi o to,żeby wymyśleć jak najgłupszy przepis,żeby dostać pochwałe,medal albo dyplom.Brawo ..
+1-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 18:53
~Edol
Pieszy bardziej bezpieczny musi byc bardziej ostrozny a mianowicie przed przejsciem zatrzymac sie i najpierw galy w lewo, w prawo a potem znow w lewo. Na 100% zmniejsza sie wypadki. Bo do tej pory CODZIENNIE z mojego doswiadczenia trafiaja sie glaby co przechodze przez jezdnie w ogole nie patrzac na ruch i wpieprzaja sie na ulice. Pomyslcie ludzie co wam z waszej dumy kiedy jestescie polamani
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 21:09
manukun
Takim powinni dawać mandaty za wtargnięcie na jezdnię, albo od razu zarzut chęci spowodowania katastrofy lądowej.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 16:01
~Perdek z Foniatowskiego
A może by też instalować kamerki z przodu samochodów i stworzyć oprogramowanie, żeby uruchamiało hamowanie, gdy kamerka zobaczy zebrę, nawet jak kierowca nie chce hamować. A jako dodatkowe zabezpieczenie pieszych to oczywiście kolczatki w jezdni, po obu stronach zebry, tak jak proponowałem we wcześniejszym komentarzu.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 18:21
~Richardo
@volvo dealer Masz rację tak Volvo ma City safety Tylko jeden problem ludzie Nie maja tyle kasy żeby kupić samochód tej marki,chyba że miasto by dofinansowało 50 procent.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 18:03
~Bolo
Ale zebry? W Stalowej? Nie widziałem!
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 16:30
~Volvo dealer
Volvo ma takie rozwązanie w swoich samochodach i nazywa się to "City Safety".
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 16:23
~Serio?
Świetny pomys! A jak na kamerę by się nagralo że pieszy jednak wtargnal to płaci za nowe opony i odszkodowanie jeśli danemu kierowcy auto jest niezbędne do pracy np. A jak auto popełni błąd to nie dość że narazi się na koszty to jeszcze się wyeliminuje na parę dni:) Nauczą się jedni i drudzy! Można by przetestować!
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 15:40
~Osiedle Piaski
To przejście z obrazka to chyba jest najgłupsze w Stalowej Woli. Światełka migają a nikogo nie ma i tak wiele razy zaobserwowałem.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 22:44
~Szewc
Te migacze bardziej wpływają na rozkojarzenie kierowców niż skupienie uwagi czy nadchodzi pieszy. Natomiast pieszym WYDAJE SIĘ że są bezpieczni i wchodzą bez zastanowienia. To jest zdecydowanie zły pomysł.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 22:32
~Odi
A niech sobie miga na wszelki wypadek, lepiej żeby migało bez potrzeby niż żeby raz nie zamigalo na czas.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 14:47
~Xyz
Pieszy będzie bardziej bezpieczny gdy zacznie używać rozumu i w końcu zrozumie że kierowca w aucie ma gorsza widoczność i może go niezauwazyc, a tymczasem pieszy widzi auto z daleka.
+0-1
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 22:24
~Serio?
Manukun to zachęcam do tego aby piesi rozumieli argumenty kierowców, którzy mówią że mają jednak ograniczona widoczność, i nie traktowania ich jak gorszych bo powodują korki.A kierowców zachęcam do rozumienia pieszych którzy mówią jak trudno w niektórych miejscach się przedostać na drugą stronę bo większość aut udaje że ich nie widzi. Ale nie widzę w komentarzu Xyz żadnych przesłanek żeby pieszych nazywać biedotą.Jak to się mówi napisał to co napisał, ale nie odpowiada za Twoja nadinterpreracje. A napisał tylko że piesi nie powinni być zwalniani z myślenia o swoim bezpieczeństwie.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 21:08
manukun
No właśnie taki miał być wydźwięk mojego komentarza: niech każdy użytkownik przemieszcza się po mieście ostrożnie. Każdy.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 15:37
~Serio?
Manukun nie przesadzaj! Oczywiście że auto powinno przepuścić pieszych stojących przed przejściem! Tak powinno być i fajnie że te przejścia będą lepiej oświetlone, to pozwoli kierowcy wcześniej zauważyć pieszego. Ale też nie może być tak że piesi będą się czuć jak pojazdy uprzywilejowane i wchodzic na oślep na pasy bo to moze okazać się dla nich zgubne jednak. Więc zastanów się czy chcesz wmawiać pieszym że zawsze mają pierwszeństwo i brać za to odpowiedzialność. W deszcz można wziąć na spacer parasol... Ja tak spaceruje i odporność mam idealna, polecam. Nie nakrecaj negatywnych emocji w relacji pieszy/rowerzysta - auto. Każdy ma prawo żyć po swojemu. Masz ochotę idź, a jak potrzebujesz jedź! Uważamy na siebie nawzajem!
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 15:14
~Richardo
Ale kierowca chyba widzi przejscie dla pieszych??? Widzi znaki drogowe!!! A jak Nie to Nie powinien jeździć!!!! Weście się pozbierajcie bo sami siebie ośmieszacie swoimi komentarzami .
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 15:09
manukun
Więc pieszy ma stać i czekać na przejściu w deszczu, aż jaśniepaństwo w suchym aucie raczą go zauważyć? "bo w AUCIE mniej widzą, a biedoty jak nie stać na AUTO, niech czeka" Tak wygląda ten komentarz. Przerzucanie winy na "nich", bo "my" to nieee: trzeba tyle rzeczy załatwić, dzieci, zakupy, sramto tamto... Jak wszyscy. Nikogo sprawunki nie zwalniają z ostrożnego przemieszczania się po mieście, bez względu czy podróżuje samochodem, rowerem czy w samych trampkach. Ale wygodniej zwalać winę na wszystkich dookoła,niż samemu przyznać się do winy.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 14:17
~200 Century boy
@J23 Jeszcze raz przeczytaj co napisałem, albo niech Ci ktoś przetłumaczy bo Nie wiem czy zrozumiesz!!!
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 15:53
~J 23
Ty sam nie wiesz co piszesz.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 13:11
~Rowerzysta
Odi po miescie kilkadziesiat kilometrów samochodem co ty piszesz, tez muszę załatwić parę rzeczy autem dzieci, korepetycje, zakupy, ale ja wyjerzdzam jak przejdą ci o 15 tzw. Psychopaci, ktorym zawsze i wszędzie należy się pierwszenstwo, moga zatrzymywać się gŏdzie im pasuje, blokować ruch innym, a poza tym nie narzekaj, zobacz jaka dziś pogoda, a ty w cieplutkim aucie, a beczysz marudzisz, jakby jazda autem to byla taka wielka sztuka.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 19:05
~Odi
Ja nie twierdzę że ktoś jest ode mnie gorszy lub lepszy, to Ty się masz za lepszego bo taki wysiłek podejmujesz ze rowerem jedziesz kawalaczek po mieście. Ja Ci tylko napisałam że nie każdy ma możliwość rowerem się poruszać, a Ty mnie od leniwych wyzywasz. Ja jako kierowca przestrzegam przepisów, zapewniam Cię, ale rowerzyści niestety czesto nie przestrzegają, też rozmawiają przez telefony, pala papierosy, nie rozglądają się, nie sygnalizują zamiaru skrętu, nie mają świateł, odblaskow, jadą ulica podczas gdy obok biegnie ścieżka. I chcą mieć prawa, nie mając obowiązków.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 18:12
~Rowerzysta
A czy ja Ci bronię żyć po swojemu, zachowuj się w przestrzeni publicznej zgodnie z ogolnoprzyjetymi normami spolecznymi, prowadź auto w zgodzie z przepusami i żyj kobieto i pozwól żyć innym, tym gorszym według Ciebie.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 16:34
~Odi
Rowerzysto! Przestań być takim ograniczonym człowiekiem! Masz rację nic nie wiem o wysiłku fizycznym! Wszystko robię z fotela samochodowego! Daj ludziom żyć po swojemu! Nie wszyscy muszą żyć pod Twoje dyktando, tylko dlatego że Ty wiesz co jest dobre dla Ciebie i innych. Nie rozumiem skąd w Tobie tyle nienawiści! Pod każdym artykułem nadajesz na kierowców aut? Więc proponuję Ci weź startuj w wyborach i zabronisz poruszania się po mieście innym środkiem jak rower, wybudujesz parkingi poza miastem i będzie git, zobaczymy jak bezpiecznie będzie gdy same rowery zaczną się taranowac, przecież rower zawsze ma pierwszeństwo. Jak zatrudnisz mnie za tą samą kasę która mam, żebym mogła utrzymać siebie i dzieci w stw to bardzo chetnie:) i w godzinach 7-15 to już w ogóle nie będę się zastanawiać. A póki co to nie będę rezygnować z własnej stabilizacji bo Tobie się nie podoba że jeżdżę autem.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 16:06
~Rowerzysta
Nikt Ci kobieto nie broni w Stalowej pracować, kupić mieszkanie tak żeby szkoła i przedszkole bylo blisko. A poza tym mieszkam i znam ludzi z swojej okolicy, poza tym jedno auto jedna osoba, nie obserwujecie drogi a to radio na Maxa, a to papieros, grzebanie w torebce tylko nie obserwowanie drogi, i nie mów mi o lenistwie, bo jako Kerowca nie masz pojęcia o wysiłku fizycznym.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 14:31
~Odi
Nikt nikomu nie zabrania w taką pogodę jechać cieplutkim autem. A beczysz to Ty akurat, i to Ty jesteś raczej leniwy skoro nawet nie możesz głową w lewo i prawo się rozejrzeć żeby się upewnić czy jesteś bezpieczny. Skoro masz możliwość wybrać sobie godzinę w której wychodzisz po dzieci, na zakupy i załatwiać wiele spraw to możesz też przeczekać deszcz. Niektórzy muszą wywiazywac się że swoich obowiązków nie zależnie od tego czy jest korek, godzina szczytu i czy Tobie się to podoba czy też nie.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 14:18
~Rowerzysta
Po stalowce, chyba celowo korki tworzysz.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 14:08
~Odi
Nie sztuka, wszystkiego można się nauczyć. Ja becze? To Ty beczysz że musisz uważać, tłumacze Ci tylko że nie masz prawa wyzywać nikogo leniwych, bo zaufaj mi ja nie możliwości wyboru o której godzinie wsiadacza kółko a o której nie. Ty możesz sobie wybrać czy w godzinach szczytu czy nie, a inni muszą wtedy kiedy muszą bez względu na godzinę. Więc nie masz podstaw do tego żeby się czuć lepszym bo jeździsz rowerem. I skąd wiesz że wszyscy pracują pracują w stalowej i mieszkają w stalowej?
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 13:42
~J 23
Widać, że nigdy w samochodzie nie siedziałeś. Kilkadziesiąt km dziennie po mieście to jest norma.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 12:07
~Odi
Tak Rowerzysto łatwo się mówi jak się ma pracę pod nosem i nikt inny poza własną osobą Cię nie obchodzi. Ale jakbys miał dojeżdżać do pracy kilkadziesiąt km i po drodze porozwozic dzieci do szkoly i przedszkola, a w drodze powrotnej odbierać, że nie wspomnę o zajaciach dodatkowych, to ciekawe jakbyś dał radę rowerkiem. Jak Ci nie pasuje ostrożne jeżdżenie rowerem to zrób prawko i nie zazdrość innym. Są tacy dla których auto to konieczność choć woleli by inaczej.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 14:20
~Odi
Hehehe, no dzieci za małe żeby same chodziły, a świetlica od 6:30 a ja na 7:15 muszę zdążyć do pracy,to co zostawić dzieci pod zamknięta szkola/przedszkolem po ciemku i jechać rowerkiem do Sandomierza? Podpowiedzcie jak zdążyć? A potem świetlica do 16, a z pracy wychodzę 15:20. Weźcie nie myślcie tylko o sobie, mieszkam w stw, nie stać mnie na dom. Gdyby było mnie stać to najełabym kogoś do pomocy chętnie, żeby zaprowadził dzieci do szkoły żebym nie musiała ich zrywać z łóżek w środku nocy kiedy Wy jeszcze z boku na bok się przerwalacie, żeby je wyszykowac.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 13:50
manukun
Widać ból tyłka gościa, który wyprowadził się z miasta "bo podatki wysokie i tylko frajerzy płacą" a miasto nie chce mu sponsorować wygodnego jeżdżenia AUTEM Jak to "szybko i bezpiecznie" śmigać, jak mieszczuchy bezczelnie chcą ruch hamować i przechodzić przez ulice. Pewnie zazdrości mu AUTA. Nie mogą chodzić naokoło albo kupić AUTA jak normalny człowiek?
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 13:41
~J 23
Do ~200 Century boy Zastanów się ile więcej spalin będzie jeżeli przed każdym przejściem każdy samochód będzie musiał się zatrzymać. Ekologiczny pomysł że szok.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 13:40
~J 23
Do ~200 Century boy Weź "chłopcze" wyłącz komputer i nie marnuj prądu, jeśli jesteś taki ekologiczny.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 13:37
~olo
~200 Century boy - gdyby podnieść paliwo do 25zł to bilet na komunikację miejską kosztował by 15zł. I tak normalni ludzie woleliby jeździć samochodami. A jak by tak wprowadzić obowiązkowe OC dla pieszych i rowerzystów to może by woleli jeździć komunikacją miejską i po problemie?
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 13:17
~200 Century boy
Ale masz ciężko muśisz wsadzić du.ę w samochód i dzieci rozwozić po szkołach A one nóg Nie maja??? Moga pójsć na piechotę albo rowerem pojechać!!! Prawie wszędzie sa ścieżki rowerowe. Lata temu ludzie nie mieli samochodów i jakoś dawali radę!!! Powinni podnieś paliwo do 25złotych za litr i wtęczas by wszyscy jeździli publicznym transportem albo rowerem i Nie nażekali jak Ty!!!O ile mniej spalin było by w powietrzu!!!
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 11:23
~Xyz
Zdjęcie z ekstra skrzyżowaniem koło prezydenta,a parę metrów w stronę Rozwadowa kolejne skrzyżowanie, ale tam to już ciemności egipskie. I to właśnie na tym skrzyżowaniu ostatnio potrącona została osoba piesza( zresztą już nie raz).Jeżdżę tamtędy codziennie,a teraz w tą pogodę tam naprawdę nic i nikogo nie widać.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 11:44
manukun
Bezpieczeństwo skokowo wzrośnie, gdy kierowca będzie w ogóle widział pieszego. Ileż jest przejść, na których oświetlenie jest mizerne? Miliony złotych na ul. Poniatowskiego wydane, ale na przejściu nikogo i niczego nie widać. Wystarczy dobra lampa koło przejścia, nie trzeba kosztownych bajerów
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 11:14
~Rowerzysta
A nie chce się w korku stać to na piechotę, lub rowerkiem, leniwe mieszczuchy. Zobaczycie jak życie wygląda z drugiej strony, a nie tylko z perspektywy kierownicy.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 10:35
~Odi
A ja proponuję jeszcze domontować kamery przy każdym przejściu, to będzie widać czy pieszy zwolnił i zasygnalizowal zamiar przejścia przez jezdnię, czy chociaż ruszył głową w lewo i prawo żeby zobaczyć czy już jakieś auto nie dojechało przypadkiem do zebry. I nie będzie wątpliwości kiedy pieszy wtargnal a kiedy kierowca wymusił pierwszeństwo. Będa też zachowania rowerzystów nagrane, i nie nie będzie wątpliwości kiedy kogo ukarać.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 10:21
~Taka Prawda
Pieszy będzie bardziej bezpieczny jak zapomni o pierwszeństwie na pasach , bo żaden przepis nie zagwarantuje jemu bezpieczeństwa tylko jego zdrowy rozsądek i zachowa szczególną ostrożność jak wchodzi na przejście nawet gdy ma zielone światło na przejściu .AMEN.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 09:53
~Eleonora R. 5 dioptrii
widzę jak pieszy bez rozglądania się wchodzi na przejście pod nadjeżdżający samochód i winien jest kierowca. A powinno być wtedy: kierowca 70% a pieszy 30% winy. Co wy na to?
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 12:14
~Piesza/rowerzystka/brak prawka
Ja jak idę piechota to rzadko auto mnie nie puszcza na przejściu. A jak widzę że jedzie szybko i nie ma zamiaru stanąć to sobie jedzie a ja sobie idę po nim i po problemie. Ale zawsze się rozglądam przed wejściem na pasy i nie boję się że mnie coś potraci. Wyolbrzymianie problemu, ile to auto jedzie po pasach? Napewno szybciej przejedzie niż ja przejdę przez więc mogę 2 sekundy poczekać.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 10:45
~www
Polecam stanąć przed pierwszym lepszym przejściem dla pieszych na 15 minut i policzyć: 1) Ile razy pieszy się nie zatrzyma przed jadącym samochodem i wejdzie tuż przed maskę. 2) Ile razy samochód się nie zatrzyma przed dochodzącym do przejścia lub stojącym przed przejściem pieszym. Po wynikach od razu bedzie widać kto tu jest świętą krową a kto uważa
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 09:10
~qwerty
To nie tak ma być , to pieszy ma się zatrzymać i przepuścić samochód . W jego interesie jest bezpieczeństwo aby nie został potrącony przez samochód .
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 10:38
~www
Nie, to nie ma być tak, że kierowca jedzie sobie przez środek miasta/osiedla jak swięta krowa a piesi mają się ukradkiem przemykać i ginąć przy każdym błędzie. Piesi to też osoby starsze, niedowidzące, dzieci, osoby niepełnosprawne ruchowo lub umysłowo. A przemieszczanie się pieszo to nie jest ich widzimisie, a podstawowa czynność umożliwiająca życie. Miasto ma być bezpieczne dla mieszkańców, to nie tor wyścigowy.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 09:26
~J 23
No pOSŁOWIE twierdzą inaczej :)
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 08:47
~J 23
Panie Rafale, jak Pan zdefiniuje "wchodzącego na przejście"? Wyobraża Pan sobie przejścia na ul Kwiatkowskiego po 15:00 i "wchodzących"? Trzeba będzie czekać do 16:00 zanim ruszy się samochodem. Jestem przekonany, że piesi nie będą zatrzymywali się aby przepuścić kierowców - już teraz pchają się pod koła. Kierowcy w STW są uprzejmi i prawo jest jasne,precyzyjne i dobre - to po co je psuć? Zmniejszyć prędkość jakoś procentowo, czy o konkretną wartość km/h - (bo tak, żeby mieć pewność, że nie narazi się pieszego to trzeba się zatrzymać przed każdym przejściem - albo jeszcze lepiej - pójść pieszo).
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 10:31
~J 23
Ale nie będzie, gdyż według pOSŁÓW wystarczy zmiana przepsów i tyle. Powinni dopisać "zakaz rozjeżdżania pieszych samochodem" i byłoby po sprawie. Takie to jest myślenie.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 10:07
~Wolnochodzacy
W takich miejscach powinny być światła. Sprawa załatwiona!!!!
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 07:40
~odwiedzajacy STW
niedługo to będzie całkowity paraliż, kilometrowe korki, a piesze będą jeszcze bardziej "święte", potrzeba szkoleń i zmienić mentalność, wchodzę zawsze jak się rozglądnę że mój ruch nie utrudni innym np. jedzie cieżki sprzęt to trzeba go przepuścić (ekologia), trzeba wyeliminować delikwentów ze słuchawkami na uszach, którzy zapatrzeni w telefony przebeieegają przez przejścia
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 00:26
~Perdek z Foniatowskiego
Mi siem wydaje, jak se siedzę na balkonie rozmyślając, że jak pieszy idzie po zebrze, to po obu stronach zebry kolczatki powinny se wyskakiwać z pod jezdni chroniąc pieszego. I powinny siem chować dopiero jak pieszy se przejdzie.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 10:33
~J 23
Jezdnia jest dla samochodów,a chodniki dla pieszych. Kolczatki to sobie zrób na chodniku lub w kuchni przed lodówką.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 08:56
~Richardo
Fredek Zgadzam się z Toba( to było trudne no ale). Przychodzisz do zebry przyciskasz guzik i kolczatki wychodza z obu stron przechodzisz czujac się bezpiecznie wiedzac że żaden debil Nie wjedzie na ciebie Wspaniały pomysł na tych co Nie umieja jeździć po drogach ! Muśimy zaczać kampanię!!
+0-0
Poniedziałek, 3 lutego 2020 r. godz. 21:41
~michał
Najlepiej,jeszcze zrobić specjalne przejscia dla pieszych którzy są właścicielami piesków i kotków,a co mają być gorsi od zwykłych pieszych.Im też się należa specjalne przejścia dla pieszych.Z takim podejściem ministerstwie infrastruktury nie grozi bezrobocie nigdy,także premia kwartalna na pewno będzie plus ekstra bon na zbliżające święta.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 11:57
~J 23
Do ~200 Century boy Ponawiam - najpierw dowiedz się dokładnie jak jest to rozwiązane np. w Niemczech - może wtedy nie będziesz pisał bzdur. Tam nie ma przejść dla pieszych bez świateł na drogach powyżej 30km/h. Rozumiesz różnicę? U nas głupią zmianą prawa chce się zrobić to co Niemcy zrobili infrastrukturą. Tam nikt nie wpadł na głupi pomysł żeby dawać pieszemu pierwszeństwo przed przejściem na przejściu gdzie są np dwa pasy ruchu i prędkość powyżej 30km/h. To co teraz proponują pOsłowie to dopiero będzie jak Ty to piszesz "Kazachstan" - chociaż chyba nawet tam nie ma takich durnych przepisów.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 10:35
~J 23
~200 Century boy To sprawdź dokładnie czy w Niemczech pieszy ma pierwszeństwo w przypadku dróg o prędkości wyższej niż 30km/h.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 08:42
~200 Century boy
Jak chcesz wiedzieć Polska jest w Uni i musza zastosować się do praw europejskich takich które chronia pieszych i rowerzystów kiedy przechodza przez zebrę!!! Jak Tobie i innym takim jak Ty to Nie odpowiada przenieście się do Kazakhstanu albo Rosji na dziki Wschód i tam Nie będziecie narzekać!!! W kulturalnych krajach ludzie dbaja o ludzie!!!
+0-0
Poniedziałek, 3 lutego 2020 r. godz. 21:24
~P Jaki
Jak pieszy ma mieć pierwszeństwo przed samochodem to ja jako kierowca chcę mieć na pociągiem I wali mnie to
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 15:56
~J 23
DO ~www No właśnie taką zasadę, że "większy ustępuje mniejszemu" promuje obecny rząd :) Gratuluję Kolejny temat, co jak się wezmą to zepsują... Chcą dobrze, a wyjdzie jak zwykle...
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 13:16
~www
Mniejszy ustępuje większemu to aktualnie działa w Bangladeszu, w Indiach. Jest sporo nagrań jak to działa. Polecam popatrzeć na youtube i sie zastanowić czy w czyms takim chce się mieszkać.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 11:58
~Bolo
www - nie wiem czy jesteś sobie w stanie to wyobrazić, ale podobno, kolega opowiadał kiedyś, że są tacy co po za Stalową wyjeżdżają!!! A mówił też kolega, że podobno po za Stalową, to nawet te same przepisy obowiązują! Ja sobie tego nie wyobrażam, ale widocznie są takie kozaki co potrafią nawet do Zaklikowa dojechać.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 10:52
~www
A gdzie masz w Stalowej niestrzeżony przejazd? Z 5 przejazdow z rogatkami, 2 wiadukty, tunel, kolejny w budowie - wydaje się setki milionów właśnie po to żeby kierowców orchonić i żeby się nie zabijali masowo na przejazdach. Jak nie widzisz różnicy to chyba różnicy nie chcesz zobaczyć.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 08:53
~J 23
Od dawna postuluję taki zapis "większy ustępuje mniejszemu" - bo takie durne argumenty pojawiają się obecnie i posłowie nie widzą w tym nic złego. Skoro tak niech pociągi ustępują samochodom! a SUVy mniejszym samochodom itd. będzie suuuper. Większy pieszy też niech ustępuje mniejszemu słabszemu.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 00:15
~maszynista
Dwóch mundrych se pogadało jak na głąbów przystało
+0-0
Poniedziałek, 3 lutego 2020 r. godz. 22:13
~Bolo
Dokładnie! Przecież podobno chodzi o to, żeby chronić słabszych. Wprowadzić znaki STOP dla pociągów!
+0-0
Poniedziałek, 3 lutego 2020 r. godz. 21:05
majko25
Obecne brzmienie art. 13. ust. 1 "Pieszy, przechodząc przez jezdnię lub torowisko, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, korzystać z przejścia dla pieszych. Pieszy znajdujący się na tym przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem". Nowe brzmienie art. 13. ust. 1 "Pieszy wchodzący na jezdnię lub torowisko albo pieszy przechodzący przez jezdnię lub torowisko, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, korzystać z przejścia dla pieszych. Pieszy znajdujący się na tym przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem." Obecne brzmienie art. 26. ust. 1 "Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu". Nowe brzmienie art. 26. ust. 1 "Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność, zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego znajdującego się w tym miejscu lub na nie wchodzącego, i ustąpić pierwszeństwa pieszemu wchodzącemu na to przejście albo znajdującemu się na tym przejściu".EDUKACJA PIESZYCH I ROWERZYSTÓW NAPEWNO DOPROWADZIŁA BY DO MNIEJSZEJ LICZBY TRAGEDII.
+0-0
Poniedziałek, 3 lutego 2020 r. godz. 20:56
~boby
Brawo Weber!!!
+0-0
Poniedziałek, 3 lutego 2020 r. godz. 18:39
~Rygan
Komunistyczne Państwo jeszcze trochę i będą kazać która nogą wstać i czy na żadko czy na twardo się wysrać oczywiście po opłaceniu podatku od kupy
+0-0
Poniedziałek, 3 lutego 2020 r. godz. 21:39
~Bez_znieczulenia
Dokladnie tak - pod PiSowskim "przewodem" Polska krok po kroku zbliza sie zamordyzmu panujacego tuz obok, na Bialorusi!
+0-0
Poniedziałek, 3 lutego 2020 r. godz. 18:11
~Obserwator
Wystarczy przy przejściu ustawić sygnalizatory świetlne zasilane solarami. Czerwone światło zawsze zmusi kierowcę do zatrzymania. Proszę się przyjrzeć światłom na górce. One nie spełniają swego zadania. Wystarczy poobserwować i stwierdzić że 25 tys. Poszło w błoto. Nawyk każdego kierowcy to na czerwonym się zatrzymaj. Koszty będą niższe a efekt lepszy. Warto to chyba przemyśleć. Czerwone i zielone na życzenie . To wszyst
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 11:40
manukun
Utrzymanie sygnalizacji świetlnej kosztuje bagatela kilkadziesiąt tysięcy złotych ROCZNIE
+0-0
Poniedziałek, 3 lutego 2020 r. godz. 18:10
~!!!!!
I wszystko po to zeby wpływy z mandatów były. A wystarczy że pieszy dojdzie do przejścia, zatrzyma się, rozejrzy i jeśli pozwala na to sytuacja przejdzie rozgladajac sie na środku jezdni jeszcze raz. Tak mnie uczono w dzieciństwie. Postawic trzeba na edukację a nie wmawiać pieszemu ze ma pierwszeństwo przed samochodem. Bo łatwej zatrzymac się pieszemu niz wyhamować samochód nawet z niewielkiej prędkości jesli pieszy wtargnie na jezdnię. Najbardziej wyraźny przykład to przejście przy hali targowej. A teraz jak rafał wmówi im że mają pierwszeństwo to juz koło hali nie przyjedzie żaden samochód.
+0-0
Poniedziałek, 3 lutego 2020 r. godz. 17:30
~J 23
No tak - Sami eksperci w tym sejmie. Projekt zmiany prawa zakłada pierwszeństwo dla "wchodzącego na przejście" - teraz niech ktoś zdefiniuje co to znaczy "wchodzący". Proponuje się bardzo mgliste i niejednoznaczne prawo. Jeszcze mandaty podniosą - niby pod "ochroną" nas, a przypuszczam, że chodzi o wpływy do budżetu. Najlepiej jakby zakazano całkowicie używania samochodów na terenie Polski - to by było super zachodnie podejście (w UE są plany ograniczenia liczby samochodów - to my Polacy pójdźmy po bandzie i wyeliminujmy je całkowicie - nie będą nas pouczać). Tylko skąd wpływy z ubezpieczeń, akcyzy, mandatów, rejestracji pojazdów, wydawania praw jazdy, opłat za parkowanie i autostrady...
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 08:44
~ciekawy
Naprawdę? Ty tak na poważnie? To nie wiesz, że to wszystko jest robione przeciw serialowym radzieckim agentom J23, J24. J25.... A taki w filmie był mądry jak rozszyfrował WOLFA, lepszy jak amerykancki.
+0-0
Poniedziałek, 3 lutego 2020 r. godz. 16:50
~jasio
a gdyby tak przejscia wyposażyć w automatyczny motek ci jich będzie szybko pukac w łep jak bedom mieli ochote wlasc pod auto
+0-0
Poniedziałek, 3 lutego 2020 r. godz. 16:23
~Perdek z Foniatowskiego
Ja to dopiero będę siem czuł bezpieczny, jak sądy przestaną uniewinniać piratów bez prawa jazdy potrącających ludzi na przejściach dla pieszych.
+0-0
Wtorek, 4 lutego 2020 r. godz. 00:17
~menczester junajted
Nie wtrącaj siem trolu z Liverpoolu zaczadziały dymem z kominów.
+0-0
Poniedziałek, 3 lutego 2020 r. godz. 23:34
~Liverpool
To charakterystyczne "siem"... Czyzby ten notoryczny troll PiSowski, "Ferdek z Poniatowskiego" przemienil sie w pielegniarza z oddzialu psychiatrycznego?
+0-0
Poniedziałek, 3 lutego 2020 r. godz. 21:50
~Pielęgniarz dyplomowany
A ja siem poczuję bezpieczny jak takie doktóry przestaną udawać, że leczą i przestaną brać koperty.
+0-0
Poniedziałek, 3 lutego 2020 r. godz. 18:52
~Doktór
Ja siem poczuje bezpieczny jak takich osobników jak ty odizoluje się od społeczeństwa.
+0-0
Poniedziałek, 3 lutego 2020 r. godz. 15:12
~Bolo
A wystarczyłoby TYLKO powiedzieć pieszym, żeby uważali gdy przechodzą przez jezdnie!!! Ale wtedy nie zarobiłby producent dziwnych urządzeń montowanych przy przejściach, które normalnie kosztowałyby 10x taniej, ale jak kupuje Państwo, to wiadomo " musi kosztować!" Może jeszcze zróbcie w miastach bezpieczne przejścia dla zwierząt? Ja na Okulickiego widuję bezbronne jeżyki, które chętnie skorzystałyby z takich udogodnień. A ile to w mieście przejechanych kotków, piesków na drogach leży? Może zróbmy coś też dla nich i w ogóle zrezygnujmy z samochodów? Będzie bezpieczniej!
+0-0
Poniedziałek, 3 lutego 2020 r. godz. 18:48
~luna
Bolo.Widzę,że i dla ciebie trzeba będzie zrobić specjane przejścia bo rozumu masz mniej od tych jeżyków,piesków i kotków.
+0-0
Stalowka.NET - Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i okolic
Copyright 2001 - 2024 Stalowka.NET
  » O nas  » Redakcja  » Reklama  » Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone.
X Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług i realizacji potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Więcej w polityce prywatności.