Wiadomości lokalne / News
| Piątek, 2 listopada 2018 r. godz. 10:42 /ZS/ | W stalowowolskim DPS ubywa pielęgniarek
Jeśli dyrektor chciałby przerzucić koszty podwyżek dla pielęgniarek na mieszkańców DPS, to miesięczne utrzymanie jednego mieszkańca wzrosłoby z 3 tysięcy 338 złotych, do około 4 tysięcy złotych. Fot. ZS
| Dom Pomocy Społecznej w Stalowej Woli, gdzie przebywają osoby wymagające całodobowej opieki, będzie za dwa tygodnie obchodził osiemnastą rocznicę istnienia.
Ale nikomu nie jest tu do śmiechu. Placówce grozi zamknięcie z powodu odejść pielęgniarek. Bo nie mogą liczyć na takie podwyżki, jakie od września mają pielęgniarki w szpitalach. Jedna pielęgniarka już z DPS odeszła, inne złożyły wymówienia.
W DPS jest 91 miejsc w pokojach jedo- (jest ich najwięcej), dwu- i trzyosobowych. Mieszkają tu teraz 82 osoby. Zatrudnionych jest osiem pielęgniarek, z tym że dwie przebywają na urlopach wychowawczych. Na każdej zmianie powinny być dwie pielęgniarki. Do ich zadań należy opieka nad mieszkańcami, z których większość nie podnosi się z łóżek. Współpracują z lekarzami, udzielają wszelkiej fachowej pomocy, podają zastrzyki, robią opatrunki i zabiegi pielęgniarskie.
Od września obowiązuje średni wzrost miesięcznego wynagrodzenia wraz z pochodnymi w przeliczeniu na etat albo równoważnik etatu pielęgniarki o 1 tysiąc 600 złotych brutto. Naliczona kwota obowiązywać ma od 1 września 2018 roku do 31 sierpnia 2019 roku, kiedy znowu wzrośnie. A to oznacza, że wchodząca do zawodu pielęgniarka od jesieni może w najlepszej perspektywie zarabiać 3 tysiace 300 złotych brutto. Do tej pory pensja pielęgniarki nierzadko nie osiągała nawet 2 tysięcy złotych, zwłaszcza w szpitalach i ośrodkach zdrowia w mniejszych miejscowościach.
To duża podwyżka, ale obowiązuje placówki podległe ministrowi zdrowia. Tymczasem Dom Pomocy Społecznej podlega ministrowi rodziny, pracy i polityki społecznej, a ten minister podwyżek pielęgniarkom zatrudnionym w DPS nie dał. - Nagle powstała ogromna różnica w płacach pielęgniarek w szpitalach i przychodniach zdrowia, a zatrudnionymi u mnie - powiedział dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Stalowej Woli Jan Gorczyca. Dodał, że rozumie pielęgniarki, które odchodzą na lepiej płatne miejsca, ale dla takich placówek jak DPS to jest strzał w kolano.
Jeśli dyrektor chciałby przerzucić koszty podwyżek dla pielęgniarek na mieszkańców DPS, to miesięczne utrzymanie jednego mieszkańca wzrosłoby z 3 tysięcy 338 złotych, do około 4 tysięcy złotych. - Wśród pięćdziesięciu domów pomocy społecznej na Podkarpaciu, jesteśmy na szesnastym miejscu jeśli chodzi o wysokość kosztów utrzymania - podlicza dyrektor.
Od każdego mieszkańca pobiera się 70 procent jego emerytury czy renty. Resztę, która brakuje do kosztów utrzymania, pokrywają po połowie rodzina i powiat, któremu DPS podlega. Nie dziwi więc, że powiat szuka najtańszej placówki dla mieszkańca, który ma skierowanie do DPS. Gdyby więc koszty w placówce w Stalowej Woli nagle poskoczyły, mogłoby się zdarzyć, że pacjenci byliby wysyłani do innych "depeesów" - do Sandomierza czy Janowa Lubelskiego. Wtedy przebywający w DPS mieliby bardzo ograniczony kontakt z rodziną.
Sytuację zna zarząd powiatu, odbyło się już na ten temat posiedzenie. W tym tygodniu ma dojść do spotkania starosty Janusza Zarzecznego z pielęgniarkami w DPS. Dyrektor Jan Gorczyca planuje także w najbliższym czasie spotkanie z posłem Rafałem Weberem, bo sprawa dotyczy "wysokiego szczebla". Sprawa jest także znana odpowiednim służbom podległym wojewodzie podkarpackiemu. Trwa więc kołatanie do drzwi.
| |
Jeżeli masz jakieś ciekawe informacje, chcesz przekazać coś ważnego, coś interesującego, nie wahaj się - napisz do nas: redakcja@stalowka.net |
|
| Poniedziałek, 5 listopada 2018 r. godz. 20:22 ~barszcz | Wow. Niemieccy opiekunowie prosza sie o pare euro wiecej u szefow, sa sami dymani jak mozna, skacza z domu opieku do domu opieki, w poszukiwaniu lepszych zarobkow, nikt ich na serio nie bierze czy pielegniarek, a tu przyjezdza taka polska opiekunka, niczym gwiazda prosto z czerwonego dywanu i pertraktuje. Urzekla mnie wasza historia..... No jeszcze ludzie wam uwierza. |
00 | Poniedziałek, 5 listopada 2018 r. godz. 21:33 ~mamuszka | Barszcz to nie o to chodzi.Jest tak duzo osob do opieki i bedzie jeszcze wiecej ,ze taka opiekunka moze sobie przebierac w ofertach oczywiscie gdy ma doswiadczenie i dobrze zna jezyk.I nie zawsze tu chodzi o pieniadze ale tez o atmosfere pracy,ilosc obowiazkow.Sa kobiety ktore pracuja legalnie i te na czarno.Te ktore to robia na czarno sa bardziej zadowolone |
00 |
| Poniedziałek, 5 listopada 2018 r. godz. 15:58 ~kasa | Tak mi się zdaje, że dyrektor będzie z konieczności jedną z "sióstr" miłosierdzia i dodatkowo będzie świadczył usługi dla podopiecznych. Proszę się nie martwić, do emerytury da pan radę! |
00 | Poniedziałek, 5 listopada 2018 r. godz. 09:53 ~Lidka | @~Richardo, nikt tu nikomu nie ubliża, niektórzy nie ogarniają, że można decydować o własnym życiu zamiast lizać tyłek szefowi za nędzną wypłacinę, nie spowiadam się facetom w sukienkach bo ich moralność pozostawia bardzo wiele do życzenia, żałuję, że dałam głos, a ty mamuszka pewnie siedzisz w jakiejś niemieckiej dziurze i wstawiasz swoje mundre komenty między jednym pampersem a drugim bo trzeba mieć dużo czasu, żeby każdy artykuł komentować po kilka razy albo i więcej i co masz do emerytek i kobiet po 60-tce, poznałam wiele takich pań i mam dla nich dużo szacunku, wiele z nich wygląda lepiej niż matki Polki po 30-tce, jadą kobiety nie znające języka albo parę słów i myślą, że zawojują szlag wie co, alkoholiczki z popsutymi zębami, wstyd i żałosne, napatrzyłam się, chleją nawet w trakcie podróży w "Sindbadzie" potem mają pretensje do świata, że ktoś je źle traktuje albo odstawia z powrotem po paru dniach, poznałam też pewną wrocławiankę, która jeździ tam kręcić "filmiki" jak się wyraziła i cokolwiek to znaczy, koniec tematu, piszcie sobie co chcecie, mam to w d...e a i jeszcze takie jeżdżą co kradną co się da, czasami wstyd się przyznać, że jest się Polką |
00 | Poniedziałek, 5 listopada 2018 r. godz. 18:32 ~mamuszka | Alez kobieto przeciez cie nie krytykuje.To od ciebie wszystko zalezy."Jak sobie poscielesz tak sie wyspisz"jest takie przyslowie,ani tez tego nie podwazam co napisalas w przeciwienstwie do "barszcza".Denerwuja mnie tylko uogolnienia i stereotypy dotyczace tego tematu.Wogole to jest temat rzeka,o pracy opiekunek za granica to powstaly mity i prawdy a najwiecej maja do powiedzenia ci co nie maja z tym nic wspolnego.albo bazuja na doswiadczeniach pojedynczych osob.W moim przypadku dotyczy to bliskiego czlonka mojej rodziny ktory zna to srodowisko kilkanascie lat,rozmaitych historii sie czlowiek nasluchal od tych negatywnych po te ze osoba starsza przepisala na opiekunke olbrzymi majatek(spraw sadowych konczacyh sie w nieskonczonosc).Powstalo jak grzybow po deszczu rozmaitych firm ktore oferuja posrednictwo,czesto sa to oszusci ktorych ofiarami padaja malo rozgarniete osoby.W przeciwienstwie do ciebie ja wyjechalam stad cwierc wieku temu,pracuje tylko na pol etatu bo maz bardzo duzo zarabia i dlatego mam duzo czasu,a zagladam tu bo kiedys planuje tu wrocic i obserwuje jak region sie rozwija .Cwierc wieku temu tez mialam mentalnosc jak wiekszosc ludzi stad,niestety KK dalej tu pociaga za sznurki a ludzie stad to marionetki Watykanu nawet nie zdajac sobie z tego sprawy.Zajecie ktorym sie zajmujesz ma swoje blaski i cienie i absolutnie zgadzam sie z toba ze mozesz pertraktowac warunki bo cale Niemcy to dzisiaj: Pflegefall |
00 |
| Poniedziałek, 5 listopada 2018 r. godz. 08:56 ~Richardo | @niektórych
Wy tylko sobie ubliżaćie.
Pamietajcie że z tego będziećie się muśieli SPOWIADAĆ!
Jak tak dalej pójdzie to rozgrzeszenia Nie dostaniecie. |
00 | Poniedziałek, 5 listopada 2018 r. godz. 07:46 ~Lidka | @~mamuszka, mądralą zostałaś? emerytowaną nauczycielką to chyba ty jesteś bo się tu wymądrzasz przy każdej okazji, za dużo czasu masz widzę i mędrkujesz, mam 36 lat, przyjechałam na to zadupie ze Świnoujścia bo stąd pochodzi mój mąż i to była najgorsza decyzja mojego życia, Stalowa to stan umysłu co widać po komentarzach, @barszcz, nie chce mi się gadać z tobą, wierz w co chcesz mam to gdzieś, umowę zlecenie mogę zerwać kiedy chcę bo nie dotyczą jej żadne konsekwencje prawne przy zerwaniu, mój rekord to jedna doba, tak, ja ustalam warunki, nie muszę się rzucać na byle co, niepojętne?, nie ogarniasz tego swoim móżdżkiem?, sorry, przecież ty masz móżdżek w portkach |
00 | Poniedziałek, 5 listopada 2018 r. godz. 09:52 ~Bławat | Że taki miękki? ;) |
00 |
| Niedziela, 4 listopada 2018 r. godz. 23:45 ~koza-nostra | Ja tylko b. współczuję dyrektorowi dps-u p. mgr inż. Janowi G. On powinien się czym prędzej zamienić stołkami z...p. Januszem Zarzecznym, czarodziejem psis-owskim, który non stop czaruje kogo się tylko da. Wystarczyłaby jedna kadencja i może ten czarodziej by uzdrowił sytuacje a nie będzie się tylko pochylał i pochylał!!! |
00 | Niedziela, 4 listopada 2018 r. godz. 23:11 ~Bławat | Może DPS pochwali się, ile płaci swoim pielęgniarkom! Ile dopłaca za nocki i święta! |
00 | Niedziela, 4 listopada 2018 r. godz. 18:39 ~barszcz | Lidka: ales dala teraz czadu. Hahaha, opiekunka ustala warunki!!! Kobieto, wez nie opowiadaj bajek. To firma i twoje szefowe trzymaja cie krotko chyba, ze jest sie na czarno - to juz w ogole nawet pisnac slowa nie mozna, chocby nawet sie w obcym jezyku wiersze recytowalo. Kraj sie na ciebie wypial powiadasz, trzeba bylo skonczyc odpowiedni kierunek, wszak nauka u nas wraz ze studiami za darmo. Zycie zmarnowalas w Polsce jak pisalas, po co tu sie zatem udzielasz. Jak twoja stawke godzinowa podzieli sie na 24h tygodniowo, bo tak opiekunka w praktyce czuwac musi co dzien, to sie okaze, ze robisz za mniej niz miske ryzu. Policz sobie. |
00 | Niedziela, 4 listopada 2018 r. godz. 20:01 ~mamuszka | Barszcz wiekszosc opiekunek to jest dobrze po 50-tce.Ba,slyszalam nawet o kobiecie 70letniej ktora opiekowala sie babcia 90letnia.Oczywiscie panie te pracuja na czarno i bardzo czesto pobieraja juz polska rente-emeryture.Rynek ten to jeszcze szara strefa nawet w Niemczech.Co do warunkow pracy to sprawa indywidualna.Moja ciotka (64l.) jak cos jest nie tak to po tygodniu zwija manele(placa tygodniowki).Przyznasz ze chyba latwiej jest wycofac sie z ukladu gdy nic cie nie wiaze.Zreszta jak wczesniej napisalam"stare wyjadaczki" krzywdy sobie zrobic nie dadza.Aswoja droga dla nauczycielki emerytki z Polski to super robota |
00 |
| Niedziela, 4 listopada 2018 r. godz. 15:56 ~Lidka | @~barszcz, wali mnie to co piszesz, ty tutaj siedzisz głupi bucu a ja zarabiam i mam gdzieś twoje wypociny, spróbuj ty, faceci też jeżdżą jako opiekunowie, jak znasz język ty ustalasz warunki, nie znasz albo znasz słabo kończysz jako popychadło, napatrzyłam się jak stare Niemki traktują młode, ładne Polki, Polka jest dla Niemca atrakcyjna w każdym wieku ale Niemki nas nie lubią, na ile pozwalasz, tak masz, jeździ wiele osób, które mają kredyty, komorników, dzieci na studiach i "mężów" pijaków i tzw "nóż na gardle", godzą się na złe traktowanie bo potrzebują kasy a w Polsce tyle nie zarobią, ja nigdy przez pierwszy tydzień nie rozpakowuję walizy, coś nie tak jest, zawijam nach Polen, zawsze mam przy sobie pieniądze na powrót a praca wcale nie jest aż tak ciężka, robisz to co tutaj z tą różnicą, że ci za to płacą i bywa raz w tygodniu , kiedy mam wolny dzień, że lężę i nic nie robię ale, żeby tak było trzeba trochę o siebie zawalczyć, obkuć język i nie dać sobą poniewierać, ta praca oswaja ze starością, z jej problemami, z tym co wszystkich nas czeka nieuchronnie, przyjdzie czas, że i ty barszcz zaczniesz popuszczać w gatki i będziesz potrzebował pomocy drugiej osoby, pracowałam krótko w DPSiu w Stalowej, nikomu nie życzę, żeby tam skończył, tak, nikomu nie życzę takiej starości jak w DPSiu w Stalowej czy gdziekolwiek, chciałabym pracować tutaj, na miejscu, być z rodziną, z dziećmi ale nie za michę ryżu, nic nie poradzę, że mój kraj wypiął na mnie tyłek i wypłata często nie wystarczała do przysłowiowego pierwszego |
00 | Niedziela, 4 listopada 2018 r. godz. 13:48 ~Matka Polka | Z całym szacunkiem do zawodu pielęgniarki,ale to co przez ostatnie lata wyprawiają to się prosi o pomstę do nieba !Gdzie empatia i szacunek do drugiego człowieka,tylko chciwość i kasa !Za komuny cicho siedziały ,a jak PiS zaczął rządzić ciągłe strajki i roszczenia.Nie jesteście pępkiem świata ,są inne zawody.Chcecie być ważniejsze od lekarzy? |
00 | Niedziela, 4 listopada 2018 r. godz. 19:01 ~mamuszka | Lekarze,pielegniarki,policjanci,nauczyciele to najbardziej opluwane zawody w Polsce.Nic dziwnego ze chetnych coraz mniej |
00 |
| Niedziela, 4 listopada 2018 r. godz. 12:35 ~jzm | A Richardo juz do DPS-u na wolontariat |
00 | Niedziela, 4 listopada 2018 r. godz. 12:34 ~jzm | malwa- ławeczka, park linowy tez sa potrzebne |
00 | Niedziela, 4 listopada 2018 r. godz. 12:00 ~Joanna | Ja jestem chętna do takiej pracy w dps ale przyjąć nie chcą nawet w dobie braku personelu medycznego...o co tu chodzi |
00 | Niedziela, 4 listopada 2018 r. godz. 07:46 ~barszcz | Lidka. Ale masz klawe zycie! A moze jeszcze lezysz tam i nic nie robisz hehehe Jeszcze kto uwierzy w te twoje bajeczki. Wyjezdzajac kazda opiekunka zapieprza jak sluzaca, malo tego, robi dodatkowo prace, ktore nie sa zawarte w umowie, czesto i dzieciom w domach tych starszych sprzata i w ogrodkach robi, a jak sa problemy, a problemy sa przewaznie, to jest sie wystawionym i tak na pastwe losu - czyli radz sobie sam. |
00 | Niedziela, 4 listopada 2018 r. godz. 12:38 ~mamuszka | Barszcz nie masz racji prawda lezy po srodku.Dla poczatkujacych bez ukladow i znajomosci to jest tak jak piszesz.Ale wierz mi niektore cwane opiekunki"stare wyjadyczki" czuja sie tam jak ryba w wodzie wrecz musztruja starsze panie.Jedyny problem ktory maja to nuda ,rutyna,wyobcowanie i ubogie prywatne zycie socjalne |
00 |
| Sobota, 3 listopada 2018 r. godz. 21:19 ~CZESŁAW | Ciekawym wiele zarabia dyrektor tej placówki??? Jemu podwyżki sie należały??? he he he TO POLSKA JEST W DODATKU POLSKA C!!!!!!! |
00 | Niedziela, 4 listopada 2018 r. godz. 10:22 ~Stefan | A w której Polsce, czy innym kraju jest tak, że dyrektor zarabia mniej niż personel? |
00 |
| Sobota, 3 listopada 2018 r. godz. 20:19 ~ooooooooo | ciezka płaca = godne zarobki, bardzo dobrze !!!!!! |
00 | Sobota, 3 listopada 2018 r. godz. 19:30 ~kinki | Dla wyobrazni : 80 dzieci I w dodatku wszystkie sa chore . O jakich 3 tys my mowimy, krytykow zapraszam na 24 godziny pracy w tego typu osrodkach. Zaznaczam nie jestem pacjentem ale moga nadejsc takie czasy ze bede wymagal opieki jak kazdy z nas w wieku starosci, zlotym wieku , niech go szlag trafi " zloty wiek " |
00 | Sobota, 3 listopada 2018 r. godz. 12:45 ~Richardo | @Lidka
Pamietaj - Nie zmarnowałaś trochę czasu w Polsce taka Twoja droga w życiu. Ale jesteś kobieta i masz j..a
Wishing you all the best for the future
Richardo |
00 | Sobota, 3 listopada 2018 r. godz. 10:25 ~Lidka | @~mamuszka, fajnie jest być mądralą? tak życie w Niemczech nie kosztuje mnie złamanego centa, agencja opłaca podróż, lecisz samolotem to rodzina niemiecka zwraca kasę i jeszcze dostaję kieszonkowe na swoje wydatki, jeżdżę na legalu przez agencję i to nawet niezłą a początki były bardzo ciężkie, na rynku dużo pośredników oszustów, bez znajomości języka lepiej iść pracować do DPSia |
00 | Sobota, 3 listopada 2018 r. godz. 12:49 ~mamuszka | Znam doskonale te realia bo tam mieszkam.Znam tez wiele osob ktore sie tym zajmuja w Niemczech.Osobiscie nie pracuje w tej branzy bo jestem za mloda,choc nie wykluczam ze za np.za 10 lat bede to robic ale na zasadach ktore mi odpowiadaja |
00 |
| Sobota, 3 listopada 2018 r. godz. 10:15 ~Lidka | @~Richardo, tak, chodzi o pieniądze, jak mam zapierniczać w Polsce za michę ryżu, to wolę tam zarobić i tu wydać, wybór jest prosty, nie narzekam, nie spotkało mnie ze strony Niemców nic przykrego, złego itd. wręcz przeciwnie, zwiedziłam wiele miejsc, poznałam wielu fajnych ludzi, żałuję tylko, że zmarnowałam w Polsce trochę życia |
00 | Sobota, 3 listopada 2018 r. godz. 08:54 ~barszcz | Pielegniarki nasze cenione za granica? Dobry zart. Moze za ich zapieprzanie za piec osob. Tam sa sortem drugiej kategorii, moze i zarobia - ale sa pod surowym okiem dyrektorow, innych pielegniarek i przede wszystkim pacjentow. Zrobia cos zle - wiekszosc pacjentow ma tam ubezpieczenie, ze pielegniarka sie nie wywinie przed sadem. Na rece im sie patrzy, czy nie kradna. Taka prawda. Przestancie z tymi mitami super pracownikow. A tak ogolnie - to faktycznie pielegniarki zle zarabiaja, duza ilosc, obojetnie w jakiej branzy tu, zarabia marny psi grosz. |
00 | Sobota, 3 listopada 2018 r. godz. 07:47 ~Richardo | Czy każdemu tylko chodzi o płacę?
No chyba tak bo to widać wszędzie,
Jak nam podwyżki nie dają to idziemy na chorobowe (profesjonalni ludzie) jak doktorzy,pielęgniarki,policjanci i.t.d.
Ludzie chytrzy się zrobili chcą coraz więcej i więcej. Spójrzcie w lustro uderzćie się w pierś i zastanówcie co robicie. Niektórzy tak głupie komentarze piszą! Jak była komuna to wszyscy mieli prawie tą samą pensje i nikt nie mówił on czy ona zarabia więcej ode mnie. Nie było takiej nienawiśći jak teraz.Teraz jest wolność, jak Ći się nie podoba to możesz zminiać pracę i pracować w całej EUROPIE nie tylko w Polsce. |
00 | Piątek, 2 listopada 2018 r. godz. 21:03 ~adam | ubywa pielegniarek bo wyjezdzaja do Niemiec. Tam jest popyt na pielegniarki z Polski. Sa dobrymi pracownikami dobrze wyksztalcone wiec ich tam sciagaja. One wola tam zapierdzielac niz tu siedziec i byc niedoceniane. |
00 | Piątek, 2 listopada 2018 r. godz. 20:52 ~PowaznaOsoba | Sytuacja w DPS w Stalowej Woli jest slaba.Jedzenie bardzo niesmaczne, brud w pokojach, brak opieki nad pacjentem lezacym. Przychodzilam tam bardzo dlugo. Prosze dobrze sie zastanowic zanim ktokolwiek z Panstwa, kto to czyta podejmie decyzje o korzystaniu z uslug tego miejsca. Jezeli pacjent calkowicie lezacy zostaje kompany w wannie I jest nie pilnowany bo konczy ze zlamana reka, jezeli podstawowe czynnosci higieniczne nie sa wykonywane typu obcinanie paznokci u nog a w wyniku tego nie mozna zalozyc butow ortopedycznych I pacjent nie jest zabierany na rehabilitate czy nie jest dokladnie obmywany do tego stopnia ze robia sie rany na narzadach...prosze mi wybaczyc nie jestes w stanie zarekomendowac tego miejsca. A to nie wszystko jeszcze ... |
00 | Piątek, 2 listopada 2018 r. godz. 20:47 ~Anna | Bo od 2000 roku nic z tym się nie robi! |
00 | Piątek, 2 listopada 2018 r. godz. 19:13 ~Lidka | jeżdżę do Niemiec od paru lat podcierać niemieckie tyłki i mam 1400 euro mc, język bdb, utrzymuje mnie rodzina niemiecka, robię to z miłości...do euro, praca ciężka ale nie aż tak, w najlepszej perspektywie 3,300? to ile ona weźmie netto? 2 tys? meine Güte! |
00 | Piątek, 2 listopada 2018 r. godz. 21:54 ~mamuszka | Pewnie jeszcze nie placisz grosza za swoje utrzymanie,nie placisz miete i ci zwracaja za bilety z Polski.Prawda jest taka ze jak nie zacznia zatrudniac przy tym obywatelek III swiata to utona w gownie |
00 |
| Piątek, 2 listopada 2018 r. godz. 18:30 ~Stypendystka ZUS | Poseł Weber niech się wykaże i ruszy z problemem do minister Rafalskiej.Zobaczymy czy ona coś może , bo tylko się chwali ,że uwolniła kapitał opiekuńczy kobiet, wysyłając kobiety na emeryturę. Tylko dlaczego w Urzędzie Miasta takie stare panie 60+ nadal pieszczą stanowiska? I pani naczelna w szpitalu? |
00 | Piątek, 2 listopada 2018 r. godz. 17:53 ~HEJT STOP | Może manukun pomoże. Warszawa Radom Rzeszów... Hejty są popyta koleżanki |
00 | Piątek, 2 listopada 2018 r. godz. 16:23 ~Dia Lab | Bo wg wszystkich służba zdrowia to tylko lekarz i pielęgniarka |
00 | Piątek, 2 listopada 2018 r. godz. 17:13 ~mamuszka | Za rok maja zniesc amerykanskie wizy dla wszystkich slawomirow z Podkarpacia i reszty kraju.Niech sie przekonaja na wlasnej skorze co to znaczy sluzba zdrowia po hamerykansku |
00 |
| Piątek, 2 listopada 2018 r. godz. 16:21 ~dosyta | Przed wyborami była sygnalizacja o panującej nędzy w dps-ie, zpo przy Dąbrowskiego ale gdzie tam kto słucha... Wybierają dalej nieudaczników a ci w skupieniu naradzają się jakby od tego miało kasy przybyć. Wiedzą o nędzy i nic nie mogą zaradzić? Skoro pani minister od 500+ jest taka hojna dla bogatych to dlaczego nie można podwyższyć wynagrodzenia pielęgniarkom? Kogo ludu wybrałeś na kolejne 5 lat? |
10 | Piątek, 2 listopada 2018 r. godz. 16:41 ~malwa | Wazniejsza jest bowiem kolejna laweczka, trawniczek, grzybek, czy tez "park linowy"! |
10 |
| Piątek, 2 listopada 2018 r. godz. 13:35 ~stalowiaczek | bywam w w tym DPS-e na Dmowskiego i powiem szczerze to jest placowka na bardzo wysokim poziomie przy samym wejsciu zawsze wita cię kilkoro podopiecznych zagaduje rozmową sa szczerzy usmiechnieci w budynku czysto ma sie wrazenie jakby wchodzilo sie do hoteliku zadnych nieprzyjemnych zapachow , podziwuam personel panie usmiechniete w salkach przyjemnie czysciutko . Widac dobrą organizacje pracy tak ciężkiej pracy efekty widać na kazdym kroku , te pieniądze im się należą , taki dom to wielka zasluga Tych co dzieki nim powstał , niech obecna wladza tego nie zmarnuje , uczciwa płaca dla pracownikow ZA CIĘŻKĄ PRACĘ pozdrowienia dla podopiecznych i personelu. |
00 | Piątek, 2 listopada 2018 r. godz. 20:03 ~Beata | A pacjenci leżący...też tacy zadowoleni? |
00 |
| Piątek, 2 listopada 2018 r. godz. 12:50 ~mamuszka | A Mlodziez Wszechpolska nie garnie sie do tego szlachetnego zawodu? |
00 | Niedziela, 4 listopada 2018 r. godz. 12:27 ~mamuszka | Bolo puknij sie w leb od kiedy faszysci to lewica |
00 | Niedziela, 4 listopada 2018 r. godz. 09:20 ~Bolo | Hitler raczej kręcił w lewo. Był socjalistą. |
00 | Piątek, 2 listopada 2018 r. godz. 22:12 ~mamuszka | Do Mohera.Motocyklista spowodowal wypadek,stracil zycie i znalazl sie w piekle.Spotkal go tam Hitler i zdziwiony pyta sie:
-Jak do tego doszlo ze czlowiek taki jak ty znalazl sie w tym miejscu? Ten odpowiada
-To bylo dokladnie tak samo jak i u ciebie;za duzo gazu i mocny skret w prawo |
00 | Piątek, 2 listopada 2018 r. godz. 20:27 ~Moher49 | Się Mamuszka odpierwiastkuj od Młodzieży Wszechpolskiej. Do takiej pracy idą ludzie z powołania. Są tacy co nie robili by tego za żadne pieniądze. Wszystko co teraz robią młodzi z MW to wolontariat. |
00 |
| Piątek, 2 listopada 2018 r. godz. 12:46 ~Burritos | 300 tys przychodu z 91 osob, gdzie sa te pieniądze? 100 % placowka jest zle zarzadzana skoro nie jest w stanie utrzymac pielęgniarek. Dziwne ze prywatne placówki tego typu utrzymuja sie z podobnych oplat za opieke, zarabiaja i jeszcze starcza na rozbudowy i inwestycje... |
10 | Piątek, 2 listopada 2018 r. godz. 12:26 ~Tina | Warto zaznaczyć,że pielęgniarki w tej instytucji podają leki,robią zastrzyki i konsultują się z lekarzem
Cała reszta obowiązków czyli mycie podopiecznych,zmienianie pampersow,dźwignie leżących by ich umyć lub przebrać,karmienie,czesanie,golenie itp. to wszystko jest na barkach pracujących tam OPIEKUNEK .Pracujacych bardzo często za najniższą krajową. |
00 | Sobota, 3 listopada 2018 r. godz. 12:04 ~babcia | ta sama "robota" wykonywana jest w Zakładzie Opiekuińczym w Rozwadowie i za.....najniższą krajową...KPINA prosze państwa ...KPINA. Niech ktos chodz raz spróbuje przez dzień zająć sie chorym leżącym a tam maja ich parunastu na głowe to zobaczy co to jest!!!! |
10 | Piątek, 2 listopada 2018 r. godz. 23:02 ~iki | hahah. zapraszam na jeden dzień do dpsu, bedzie pani pielęgniarką. Tylko polecam podwójne rękawiczki założyć bo konsultacje z lekarzem będzie pani pomiędzy pampersami załatwiać |
00 | Piątek, 2 listopada 2018 r. godz. 18:20 ~Bławat | Popytaj jaka jest różnica pensji pielęgniarki i opiekunki. Zdziwisz się, bo jej praktycznie nie ma. |
00 |
| Piątek, 2 listopada 2018 r. godz. 12:00 ~Moher49 | Za kilkadziesiąt lat będzie dobrowolna eutanazja, za następne kilkadziesiąt obowiązkowa. |
00 | Piątek, 2 listopada 2018 r. godz. 11:54 ~obserwator | Może źle liczę, ale miesięczny przychód z 82 osób x 3 tyś. zł daje prawie 250 tyś. miesięcznie, więc niech ktoś wytłumaczy mi, dlaczego pielęgniarki nie mogą dostawać np. 3 tysiące netto, nadal byłaby to tylko jedna piąta z generowanych przychodów. Kto przytula resztę pieniędzy?... |
00 | Sobota, 3 listopada 2018 r. godz. 13:09 ~Bławat | Wiesz co to czapka dyrektorska i administracja? To też są koszty DPS. |
00 |
| Piątek, 2 listopada 2018 r. godz. 11:32 ~roxyyy | Praca w takim dpsie to istne piekło dla pielęgniarki. dwie na 80 leżących ludzi, gdzie każdego trzeba codziennie umyć, przebrać, dźwigać... praca w smrodzie, moczu i kale, cierpnieniu i smierci przez. nie wiem nawet czy 3 tys zl netto to odpowiednie wynagrodzenie za ta udrękę.... |
10 | Wtorek, 13 listopada 2018 r. godz. 21:40 ~Klocek | Kobieto ta prace wykonuja w Dps opiekunki a nie pielegniarki. Nie pisz glupot bo pracuje i wiem co kto robi. Pielegniarki tylko rozwoza lekarstwa a najgorsza robote robia opiekunki. |
00 | Piątek, 2 listopada 2018 r. godz. 22:58 ~roxyyy | Komentarz typu "nie wiem, nigdy nie byłem ale napisze bo wydaje mi się ze tak jest". Widział Pan opiekunki w dpsach i Zpo? - jedna może dwie w systemie dwunastek (co daje wynik dwóch dniówek w ciągu tygodnia) resztę dni robią pielęgniarki. Polecam spędzić choć jeden dzień na praktyce lub stażu w takim zakładzie, po całym dniu podczas obiadu i karmienia pacjetow zaczną Panu łzy cieknąć po policzku, wtedy Pan opowie w komentarzu co w pracy robią pielęgniarki, a co opiekunki... bo ja wiem że robią to samo... |
00 | Piątek, 2 listopada 2018 r. godz. 15:28 ~Waldek | roxyy tego pielegniarki nie robia, to robia opiekunki |
00 |
| Piątek, 2 listopada 2018 r. godz. 11:12 ~marko | Same podwyżki nie poprawią warunkow życia w dps.Należałoby zatrudnić salowe i innych pracowników,jest przecież bezrobicie i jest w czym wybierać,chyba że nie chce się pracować.Nie wyobrażam sobie pracę całodobową wśrod 80 chorych wykonywaną tylko przez 8 pielęgniarek nawet za bardzo duże pieniądze. |
00 | Piątek, 2 listopada 2018 r. godz. 10:50 ~Hłehe | One powinny zarabiać po 10tys brutto a nie 3,3tyś. Wtedy by nikt nie płakał że nie ma pracowników. |
00 | |