Stalowa Wola Stalowa Wola: Huta Stalowa Wola
Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i Powiatu Stalowowolskiego. Najnowsze! Najszybciej!
Kamera na żywo na panoramę Stalowej Woli na skrzyżowanie Al. Jana Pawła II z ul. KEN
Nagrania audio, rozmowy z ciekawymi ludźmi
Fotografie z najważniejszych wydarzeń w Stalowej Woli
Kanał youtube.stalowka.net - Pierwsza stalowowolska telewizja internetowa
Encyklopedia miasta Stalowa Wola
Zapowiedzi zbliżających się wydarzeń kulturalnych
Baza adresowa najważniejszych firm i instytucji życia publicznego
Bezpłatna baza ogłoszeń dla mieszkańców miasta Stalowa Wola jak i Powiatu Stalowowolskiego
Twoje konto
Strona główna  Stalowa Wola / Wiadomości Piątek, 3 maja 2024 r. Imieniny: Jaropeśka, Marii, Niny
 Wiadomości lokalne
» Zaśpiewali koncertowo
» Społeczny ogródek przy "Siódemce" już zachwyca
» Z Sejmiku do Brukseli? Renata Butryn z 10 miejsca ubiega się o mandat
» Mieszkańcy mają głos. Ruszają konsultacje w sprawie powstania Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro-Park Stalowa Wola
» Kochany: myśliwi upamiętnili 80. rocznicę zamordowania żołnierzy Armii Krajowej
» Komunikat MZK: bieg uliczny przyczyną wyłączenia przystanków z obsługi pasażerskiej
» 60-letni kierowca miał blisko 2 promile alkoholu
» Stalowa Wola straci posła? Rafał Weber (PiS) startuje do europarlamentu
» Setki tysięcy złotych na budowę chodnika z Działkowej do VIVO! Mieszkańcy mają inny pomysł
» Pożar auta na stacji paliw
» Kawka albinos. To rzadki widok - twierdzi Czytelnik
» Niech się święci 3 Maja!
Więcej » 
 Zasłyszane...
"Możemy spodziewać się ruchu scenicznego, tańca, gestu, scenografii, efektów świetlnych i przede wszystkim fantastycznego doznania oczyszczenia naszego sumienia bo spektakle KTO właśnie takie są".
Marek Gruchota, dyrektor Miejskiego Domu Kultury w Stalowej Woli.
 Imprezy w mieście
» Majówka 2024
» Jubileuszowa Gala Gałązki Sosny
» Kabaret Nowaki w nowym programie
» Krwią Bohaterskiej Młodzi Zroszony
» Maria Kozłowa 1910-1999
» Muzeum COP: Matematyczny pociąg
» Z muzealnego skarbca
» Fikaj z Koziołkiem Matołkiem
» Kabaret Młodych Panów
» Wieczór panieński plus
Więcej » 
 Fotoreportaże
Stalowa Wola: Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Piknik w Parku Jordanowskim
»Otwarcie Parku Jordanowskiego
»SPS ze wsparciem Elżbiety Łukacijewskiej
»Kamień węgielny pod nowe osiedle Ogrodowe
Więcej » 
Wiadomości lokalne / Polityka i Samorządy

Piątek, 28 sierpnia 2015 r. godz. 15:47     /Magdalena Rodecka/
Solidarność narodziła się 35 lat temu

Solidarność chce nie tylko przypomnieć historię stalowowolskich strajków, ale przede wszystkim pokazać, jakie przełożenie mają tamte wydarzenia na dzisiejszy styl życia, miasto i demokracje.
"Solidarność" chce nie tylko przypomnieć historię stalowowolskich strajków, ale przede wszystkim pokazać, jakie przełożenie mają tamte wydarzenia na dzisiejszy styl życia, miasto i demokracje.
Fot. Jacek Rodecki
W piątek, 28 sierpnia 2015 roku w Stalowej Woli odbyły się uroczystości związane z 35 rocznicą powstania NSZZ "Solidarność".

Główne uroczystości miały miejsce w Bibliotece Międzyuczelnianej. Wcześniej pod krzyżem przed Narzędziownią Huty Stalowa Wola złożono kwiaty oraz odmówiono modlitwę, której przewodniczył duszpasterz ludzi pracy JE bp. Edward Frankowski.

W Bibliotece z kolei oprócz oficjalnych przemówień i wręczenia między innymi Krzyży Wolności i Solidarności, był czas na towarzyskie rozmowy i wspomnienia.

Dr Łukasz Kamiński z Instytutu Pamięci Narodowej przypominał, że aby Solidarność mogła zaistnieć, wielu ludzi musiało przełamać bariery strachu, podjąć ryzyko i być gotowym na duże poświęcenie. - To, że Solidarność przetrwała, zwyciężyła, zmieniła oblicze współczesnego świata, zawdzięczamy konkretnym ludziom - wyjaśniał dr Kamiński.

Gość z IPN-u mówił także o wyjątkowości odznaczenia jakim jest "Krzyż Wolności i Solidarności". - To jedyne odznaczenie, na które współcześni nie mogą już zapracować. A jego kształt, krzyża niepodległości jest dodatkowym walorem.

Organizując takie imprezy jak dziś, "Solidarność" chce nie tylko przypomnieć historię stalowowolskich strajków, ale przede wszystkim pokazać, jakie przełożenie mają tamte wydarzenia na dzisiejszy styl życia, miasto i demokracje.

Krzyżem Wolności i Solidarności zostali odznaczeni: Andrzej Berezowski, Franciszek Chudzik, Mirosław Cop, Ignacy Dziura, Dionizy Garbacz, Ryszard Kardasz, Stanisław Kijanka, Stanisław Krupka, Janusz Kubicki, Bogusław Kwieciński, Witosław Kwieciński, Józef Serafin, Ryszard Sroka, Regina Stój, Roman Sudoł, Wiesław Wojtas, Alicja Zych, Stanisław Żwiruk.

Wręczono również odznaczenia "Zasłużony dla Solidarności". Otrzymali je: Jadwiga Dybus - Plachimowicz, Franciszek Jackowski, Bolesław Konefał, Michał Mycek, Kazimierz Plachimowicz, Marian Sajnóg, Kazimierz Tutak i Marta Warpechowska.
Zdjęcia
Solidarność chce nie tylko przypomnieć historię stalowowolskich strajków, ale przede wszystkim pokazać, jakie przełożenie mają tamte wydarzenia na dzisiejszy styl życia, miasto i demokracje.Solidarność chce nie tylko przypomnieć historię stalowowolskich strajków, ale przede wszystkim pokazać, jakie przełożenie mają tamte wydarzenia na dzisiejszy styl życia, miasto i demokracje.Solidarność chce nie tylko przypomnieć historię stalowowolskich strajków, ale przede wszystkim pokazać, jakie przełożenie mają tamte wydarzenia na dzisiejszy styl życia, miasto i demokracje.
Solidarność chce nie tylko przypomnieć historię stalowowolskich strajków, ale przede wszystkim pokazać, jakie przełożenie mają tamte wydarzenia na dzisiejszy styl życia, miasto i demokracje.Solidarność chce nie tylko przypomnieć historię stalowowolskich strajków, ale przede wszystkim pokazać, jakie przełożenie mają tamte wydarzenia na dzisiejszy styl życia, miasto i demokracje.Solidarność chce nie tylko przypomnieć historię stalowowolskich strajków, ale przede wszystkim pokazać, jakie przełożenie mają tamte wydarzenia na dzisiejszy styl życia, miasto i demokracje.
Solidarność chce nie tylko przypomnieć historię stalowowolskich strajków, ale przede wszystkim pokazać, jakie przełożenie mają tamte wydarzenia na dzisiejszy styl życia, miasto i demokracje.Solidarność chce nie tylko przypomnieć historię stalowowolskich strajków, ale przede wszystkim pokazać, jakie przełożenie mają tamte wydarzenia na dzisiejszy styl życia, miasto i demokracje.Solidarność chce nie tylko przypomnieć historię stalowowolskich strajków, ale przede wszystkim pokazać, jakie przełożenie mają tamte wydarzenia na dzisiejszy styl życia, miasto i demokracje.
Solidarność chce nie tylko przypomnieć historię stalowowolskich strajków, ale przede wszystkim pokazać, jakie przełożenie mają tamte wydarzenia na dzisiejszy styl życia, miasto i demokracje.Solidarność chce nie tylko przypomnieć historię stalowowolskich strajków, ale przede wszystkim pokazać, jakie przełożenie mają tamte wydarzenia na dzisiejszy styl życia, miasto i demokracje.Solidarność chce nie tylko przypomnieć historię stalowowolskich strajków, ale przede wszystkim pokazać, jakie przełożenie mają tamte wydarzenia na dzisiejszy styl życia, miasto i demokracje.
Solidarność chce nie tylko przypomnieć historię stalowowolskich strajków, ale przede wszystkim pokazać, jakie przełożenie mają tamte wydarzenia na dzisiejszy styl życia, miasto i demokracje.Solidarność chce nie tylko przypomnieć historię stalowowolskich strajków, ale przede wszystkim pokazać, jakie przełożenie mają tamte wydarzenia na dzisiejszy styl życia, miasto i demokracje.Solidarność chce nie tylko przypomnieć historię stalowowolskich strajków, ale przede wszystkim pokazać, jakie przełożenie mają tamte wydarzenia na dzisiejszy styl życia, miasto i demokracje.
Solidarność chce nie tylko przypomnieć historię stalowowolskich strajków, ale przede wszystkim pokazać, jakie przełożenie mają tamte wydarzenia na dzisiejszy styl życia, miasto i demokracje.Solidarność chce nie tylko przypomnieć historię stalowowolskich strajków, ale przede wszystkim pokazać, jakie przełożenie mają tamte wydarzenia na dzisiejszy styl życia, miasto i demokracje.Solidarność chce nie tylko przypomnieć historię stalowowolskich strajków, ale przede wszystkim pokazać, jakie przełożenie mają tamte wydarzenia na dzisiejszy styl życia, miasto i demokracje.

Strona do druku Drukuj artykuł    

Jeżeli masz jakieś ciekawe informacje, chcesz przekazać coś ważnego,
coś interesującego, nie wahaj się - napisz do nas: redakcja@stalowka.net

Dodaj komentarz do artykułu »  

Wtorek, 1 września 2015 r. godz. 08:09
~Zegarmistrz POstepu
Wiecie najdluzej rezimowcy to trzymaja artykuly o wypadkach. Wypadek upadku komuny jest zbyt drastyczny dla nich :)
+0-0
Poniedziałek, 31 sierpnia 2015 r. godz. 16:44
~Waldek
Do mieszkaniec. To napisz jak związki zawodowe w HSW zadbały o interesy pracowników.
+0-0
Poniedziałek, 31 sierpnia 2015 r. godz. 14:16
~Komandosi Michnika
Komsomolcy to mieli i dalej mają klawe życie przy klawiaturze....
+0-0
Poniedziałek, 31 sierpnia 2015 r. godz. 12:30
~Nezależny
Do mieszkaniec:Masz rację ,że związki zawodowe powinny dbać o interes pracowników taka jest teoria.Niestety jak to się obserwuje od kilkunastu lat dbają o swój własny interes i intratne posadki układając się z pracodawcą przeciwko pracownikom.Można było tego doświadczyć na każdym kroku przy obsadzaniu stanowisk pracy ,podwyżkach płac ,a najbardziej podczas prywatyzacji huty .
+0-0
Poniedziałek, 31 sierpnia 2015 r. godz. 12:24
~M2
Szkoda,że takiego Piotra Dudy nie było w HSW.
+0-0
Poniedziałek, 31 sierpnia 2015 r. godz. 11:39
~zobaczymy
Jeśli PiS dojdzie do władzy i nie będzie się wywiązywał ze zobowiązań, potraktujemy go jak każdą inną partię, która działa przeciwko pracownikom - zapowiedział szef związku Piotr Duda.
+0-0
Poniedziałek, 31 sierpnia 2015 r. godz. 11:15
~mieszkaniec
Do ''waldek'' o zadbanie o zakład i pracowników to jest odpowiedzialny prezes zakładu. Smieszne by było gdyby moim zakładem zarządzały związki zawodowe. Związki zawodowe w zakładzie są po to żeby dbać o interesy pracowników, przy okazji nie niszcząc zakładu.
+0-0
Poniedziałek, 31 sierpnia 2015 r. godz. 11:11
~dawać Feldka
Szydło Ruina, Prezes Porażka :-) doskonałe. Kiepskich Świat. Gratuluję postu!!! A teraz pisiory zastanówcie się czy chcielibyście mieć Feldka za szefa???
+0-0
Poniedziałek, 31 sierpnia 2015 r. godz. 11:10
~Szkoda Polski
Pomimo że jestem wyborcą PO to zdanie o Dudzie miałem całkiem dobre... był to chyba najlepszy kandydat PiS. Niestety pierwsze tygodnie mocno rozczarowują, mam na myśli afere z hotelami i przelotami do Poznania, nieudolne próby wbicia się w rozmowy miedzy Rosja a Ukraina, powraca sprawa Dubienieckiego w której Duda maczał paluszki...to wszystko wpływa na negatywny obraz jego osoby... Szkoda.
+0-0
Poniedziałek, 31 sierpnia 2015 r. godz. 11:08
~ciemny ludzie
podstawił wam sprytnie kaczor budynia a wy durnie daliście się nabrać.teraz żałujecie ale jest za póżno.trzeba się będzie z tym męczyć przez 5 lat.na drugi raz ciemny ludzie MYŚLEĆ a nie słuchać proboszcza
+0-0
Poniedziałek, 31 sierpnia 2015 r. godz. 08:45
~Waldek
Pamiętam czasy kiedy Kombinat HSW tętnił życiem. Zatrudnionych w nim było około 24 tysiące ludzi. Ludzie mieli pracę. Cały czas działały i działają do dziś związki zawodowe. Tyle, że dziś z Huty zostały resztki i wspomnienie, a związki dalej działają. Co zrobili aby zadbać o taką fabrykę i ludzi. Może mi ktoś podpowie.
+0-0
Poniedziałek, 31 sierpnia 2015 r. godz. 00:11
~kixa
Dziwicie się zadymom związkowców przed gmachami rządowymi? Dzisiaj w kuriozalnym przemówieniu p. prezydent powiedział o wyższości związków zawodowych nad rządzącymi! Tzn. że gdyby im przyszło do głowy obicie posłów czy ministrów to mogą to zrobić ponieważ są ważniejsi!
+0-0
Poniedziałek, 31 sierpnia 2015 r. godz. 00:04
~prawda
Jak sie nie umie liczyć i solidnie pracować, to się zostaje związkowcem...
+0-0
Niedziela, 30 sierpnia 2015 r. godz. 23:53
~Komsomolec
Oooooo zwiazkowcow to palowali i z roboty wywalali. Ale konsomolcy to mieli klawe zycie.... A dzisiaj to jeszcze lepsze. Tylko im przypominaja take klawe zycie i siem denerwujom.
+0-0
Niedziela, 30 sierpnia 2015 r. godz. 23:15
~prawda
Jak sie nie umie liczyć i solidnie pracować, to się zostaje związkowcem...
+0-0
Niedziela, 30 sierpnia 2015 r. godz. 20:16
~Narod wspanialy, tylko ludzie..
Mowe zwierzat rozumiem tylko na Wigilie :-) zmien plyte betonie. Dobre pytanie, szacun dla myslacych.
+0-0
Niedziela, 30 sierpnia 2015 r. godz. 17:28
~robo-chłop
Pachołki z solidarności zniszczyli Polskę. Rozkradli to co było własnością społeczną, narodową. Z HSW wywieżli maszyny i obrabiarki płacąc marne grosze i otworzyli prytwatne zakłady, chociażby ten na ul. Przemysłowej wielki działacz solidarności huty. Gziś ma on głęboko w doopie solidarność.
+0-0
Niedziela, 30 sierpnia 2015 r. godz. 17:10
~do:"Copy..."
Masz rację. "pudelki szczekają i nikt ich nie rozumie". Natomiast kundle brykają i liżą dupy PiSlamskim karłom, czas by zaczęły skowyczeć.
+0-0
Niedziela, 30 sierpnia 2015 r. godz. 16:40
~Nomenklatury prawda
Placic zarzadcom kopalni wiecej Im sie nalezy oni potrafia. PO. na przodku postepu fedruje polskie zloto recami gornikow.
+0-0
Niedziela, 30 sierpnia 2015 r. godz. 16:37
~Copy..
Winicie Solidarnosc za czyny Solidarnosci TEJ po stanie wojennym. Kierowanej przez TW i Komunistow. Wychwalacie kuronia, geremka, michnika walese za Solidarnosc a winicie Solidarnosc za dzialalnosc tych drani. Zdecydujcie sie TW z kogo chcecie zrobic idiotow? Taki los zgotowal namkiszczak i jaruzel. A pudelki szczekaja szczekaja tylko nikt nie rozumie mowy psow.
+0-0
Niedziela, 30 sierpnia 2015 r. godz. 14:53
~święta prawda
Największym, ostatnio, osiągnieciem związków zawodowych, jest sytuacja finansowa spółki jastrzębskiej...Niedługo straty finansowe bedą większe, niż ichnie kopalnie...Jak sie nie umie liczyć i solidnie pracować, to się zostaje związkowcem...
+0-0
Niedziela, 30 sierpnia 2015 r. godz. 14:50
~Lucyna
Związki zawodowe to twór ,który ma być negocjatorem między pracownikami ,a pracodawcą. Naszym związkom pomyliły się czasy.
+0-0
Niedziela, 30 sierpnia 2015 r. godz. 14:33
~już hemoroidy mają.
Ci związkowi działacze przyrośli od wielu lat do stołków i w nich pierdzą za olbrzymie pensje. Trzymają się foteli jak gówno statku! A co oni by robili gdyby im te stołki zabrano? Nic nie potrafią, zielona trawka i bezrobocie! I dziwicie się dlaczego tak przyrośli do stołków aż hemoroidów podostawali? Od czasu do czasu pokażą się że są, zbiorą naiwnych roboli na manifę do Wawy by zapalić opony i tak leci....
+0-0
Niedziela, 30 sierpnia 2015 r. godz. 14:18
~"nici" to trzeba powtarzać!!!!
Tak, tak, księże biskupie ideały '"S" zostały zawłaszczone przez jedną partię do czego w zdecydowanej mierze przyczynił się nie kto inny jak właśnie ksiądz biskup. Na każdym kroku widać tą zależność "S" od funkcjonariuszy partii. Nie ma nic za darmo bo partia dba o swoich przywódców "związkowych" obsadzając ich na poselskich stołkach za wcześnie wyświadczoną przysługę "poparcia". Trzeba zapytać a gdzie są robotnicy bo to oni mieli z niej najwięcej skorzystać? Dlaczego nie przyznano pośmiertnie autentycznym działaczom z hsw takich odznaczeń? Przecież żyją ich Rodziny! Czyżby zapomniano ich zasług?
+0-0
Niedziela, 30 sierpnia 2015 r. godz. 14:13
~Waldek
Do Lipka. Wymieniasz nazwiska Kuroń, Geremek i Michnik. Toż to Żydzi z polskimi nazwiskami. Czego od nich można było oczekiwać. Na pewno nie zmian dla Polaków tylko dla swoich krajan ze wzgórz golan.
+0-0
Niedziela, 30 sierpnia 2015 r. godz. 14:11
~do:"pozostała legenda"
Tak, masz rację pozostała legenda i tyle. Tylko szkoda, że dalej szargają tym symbolem, "Solidarnością" wycierają sobie tłuste ryje i bazują na głupocie ludzi wmawiając im szczytne hasła dawnej Solidarności. A już dawno należało"sztandar wyprowadzić". Niech sobie założą jakiś swój związek i niech dupska śmierdzące sadowią w gabinetach z inną nazwą. Nie szargać naszą, prawdziwą Solidarnością cymbały. Już dość tego, zabierać łapska i dupy i won. Niech legenda chociaż pozostanie...
+0-0
Niedziela, 30 sierpnia 2015 r. godz. 13:24
~histeryk
Ciekawe , prawie sami TW i ani jednego narzędziowca
+0-0
Niedziela, 30 sierpnia 2015 r. godz. 12:05
~fox123
Ale żyją maniacy podpięci pod Solidarność i żerują na tym związku a to jest najgorsze chamstwo jakie można sobie wyobrazić
+0-0
Niedziela, 30 sierpnia 2015 r. godz. 12:04
~POLSKA JEST NAJWAZNIEJSZA
ciezko cos napisac bo bym musial przeklinac poniewaz szanuje jedynie ludzi tkich jak gwiazda i walentynowicz a takich jak walesa kuron geremek i mazowiecki to bym zapakowal i wyslal na syberie za to co zrobili w magdalence razem z michnikiem i wachowskim zdrajcy narodu ktory zrobil wszysto zeby nie wprowadzano strajku generalnego na terenie calego kraju i samej stoczni gdansk tak jak chcial jaruzel i kiszczak wlasnie dlatego walentynowicz i gwiazda uwazali ze to byl agent i nie tylko oni A okragly stol to byla farsa poniewaz wszystko juz bylo ustalone przed okraglym stolem w magdalence wlasnie picie wodeczki z ludzmi ktorzy zamordowli ks. popieuszke i innych ksiezy Najgorsze jest to ze w obradach tych rowniez brali udzial przedstawiciele kosciola tacy jak nosol orszulik bronislaw dabrowski i inni ksieza a teraz biskupi Byli rowniez prawi robotnicy i im wlasnie oddaje czesc tacy rowniez byli w hucie stw i na terenie calego kraju A walesa i reszta powinna sie smazyc w piekle za to ze dokonali kolejnego rozbioru polski i oddali polska gospodarke w rece ub-kow Bo taka byla ustawka my oddajemy wam wladze wy nie rozliczacie nas za wszystko co bylo i bedziemy rzadzic razem polsaka gospodarka Ja sie pytam gdzie jest sprawiedliwosc i wolnosc ?? sprwiedliwosci nie ma a na wolnosc prawdziwa czakam nadal bo w tym kraju jest jak na bialorusi poniewaz za poglady i wiedze mozesz byc uciszony
+0-0
Niedziela, 30 sierpnia 2015 r. godz. 12:03
~pozostała legenda
Po "Solidarności" pozostaje najwspanialsze doznanie radości z historycznego zrywu wolności, zakończonego pełnym sukcesem. Zostaje też smutek - melancholia - że ten ruch społeczny odchodzi do lamusa, bo pewne siły NSZZ (warto pamiętać o tym termin: Niezależny Samorządny Związek Zawodowy) "Solidarność" politycznie zawłaszczają. Nie ma co rozpaczać i gdybać - wszystko ma swój nieunikniony koniec. "Solidarność" ma swój koniec, zostaje po niej legenda.
+0-0
Niedziela, 30 sierpnia 2015 r. godz. 11:49
~związki won od polityki!!!
NSZZ " SOLIDANOSC" pod przewodnictwem Dudy solidaryzujac sie z PiS- em przyczynia sie do podzialu Polakow ! Duda " politykujac" zapomina jaki cel maja zwiazki zawodowe. Taka druga Pani Tatscher przydalaby sie w Polsce. Pokazalaby Wam gdzie raki zimuja.
+0-0
Niedziela, 30 sierpnia 2015 r. godz. 11:47
~Historyk
Konstytucja zapewnia każdemu człowiekowi równe prawa,niestety w życiu codziennym tak nie jest nie jeden się o tym przekonał na własnej skórze.Niewielu zostało prawdziwych patriotów bezinteresownych kochających Ojczyzną i ludzi,większość to karierowicze myślący tylko o sobie.Stalin wiedział,że inteligencja jest dla niego największym zagrożeniem ,dlatego najmądrzejszych ludzi wymordował.
+0-0
Niedziela, 30 sierpnia 2015 r. godz. 11:47
~janowak
czas skończyć z płaceniem wysokich pensji bossom mafii związkowej z naszych podatków-niech utrzymują się ze składek członkowskich, po drugie : przy wyborach należy zakończyć szkodliwą dla Polski działalność premieropodobnego jarosława k. i jego siepaczy bo widać jaką tyranię, ograniczenie swobód obywatelskich i podporządkowanie nas klechom może nam zgotować gdyby wygrał.
+0-0
Niedziela, 30 sierpnia 2015 r. godz. 11:42
~chomik
Na litość boską narodzie obuć się i przejrzyj na oczy. do czego ta głupota nas doprowadzi.
+0-0
Niedziela, 30 sierpnia 2015 r. godz. 11:40
~oburzony
Duda przegrał protest we Wrocławiu i Szczecinie (miasteczka protestu) . Zwykli członkowie nie dali się oszukać i nie wsparli protestu więc poszedł do PiSu i ks. Rydzyka po pomoc żeby elektorat zjechał do Warszawy na manifestacje. Trzeba wyjść z twarzą . Administracja związkowa siedząca w Zarządach Regionów to ci sami ludzie co siedzą w Komisji Krajowej i już dawno nie mają kontaktu z członkami związku w zakładach pracy. Mają zaś świetny kontakt z politykami w samorządach i parlamencie. Pozakładali spółki z których czerpią korzyści ( hotel Dal w Gdańsku) . Składki członkowskie nie są ważną częścią przychodów związkowych. Ci chłopcy są grabarzami tej pięknej idei i historycznego znaku. Szkoda panowie ,,działacze'' .
+0-0
Niedziela, 30 sierpnia 2015 r. godz. 11:37
~Sabina
Ci "przywódcy związkowi" nie kojarzą mi się z uczciwością i prawdziwym działaniem na rzecz ludzi. Bzdury i mydlenie oczu, żeby brać szmal i opowiadac bajki, a ludziom nic nie zmieni niestety. Niech zakładają firmy zatrudniają ludzi i płaca im krocie, kto im broni? dlaczego to nie przyjdzie im do głowy/ Bo stracili by rację bytu i duże pieniądze za nic, czego pan Duda jest dowodem.
+0-0
Niedziela, 30 sierpnia 2015 r. godz. 11:31
~dobra rada
Zróbcie sobie małą, solidarną Polskę na ścianie wschodniej, chłopcy.królem niech zostanie Jarosław.grom i zabawom nie będzie końca aż do zgonu monarchy.
+0-0
Niedziela, 30 sierpnia 2015 r. godz. 11:29
~Janusz
Co ma wspólnego Kaczyński z 'Solidarnością " gdzie był w 1980 roku jak wszyscy walczyli przeciw komunie ?.Teraz podszywa się pod "Solidarność "a Duda jak "PĘTAK" daje mu się wodzić za nos jak jego poprzednik Śniadek ale bezczeszczą nam tę"Solidarność " nieroby zafajdane !!!!
+0-0
Niedziela, 30 sierpnia 2015 r. godz. 11:24
~PiSdeczka
PiS- em nie ma co straszyć! ON SAM STRASZY SOBĄ! Straszy miernym chłopaczkiem w fotelu prezydenta, babochłopem z wałkiem do malowania aspirującym do roli premiera i karzełkiem, który raz już był premierem a teraz śni o funkcji imperatora wszechczasów! Czy trzeba więcej?
+0-0
Niedziela, 30 sierpnia 2015 r. godz. 11:20
~załóżcie sobie partię cwaniaki
Hej, Piotrusiu Duda (z tymi swoimi związkowcami) miej odwagę i załóż partię bo o to ci chodzi!!! Miej odwagę stanąć do wyborów tak jak inni politycy, a nie obłudnie skrywasz się za związkami pracowniczymi. wiem tak jest wygodniej, sporo kasy się dostaje i zależy się tylko od swoich nieźle opłaconych kumpli, a nie od wyborców, ot cała filozofia!
+0-0
Niedziela, 30 sierpnia 2015 r. godz. 11:16
~Maciek z W.Bryt.
Piotr Duda z pisowską sektą powiedz ile dostajesz kasy za to szczekanie i lizanie im tyłkow ---jaki to zwiazek Solidarnosc gdy taki duda dostaje tyle tysiecy z naszych podatkow i glosi jak nacpany i nawiedzony wywalic go i niech sie utrzymuje ze skladek p i s o w s k i c h prywatnych a nie z naszych podatkow . to nie zwiazek a sitwa pisowska ktora podbudza ludzi do nienawisci i do strajkow. To samo dotyczy naszych miejscowych tzw. "działaczy". Ludzie przejrzyjcie na oczy i nie dajcie soba manipujowac ---- oni walcza o swoje tylki i portwele a nie o wasze dobro . pis z duda i kaczynskim to anarchia i zagrozenie dla Polski .
+0-0
Niedziela, 30 sierpnia 2015 r. godz. 11:11
~Neli
No to mamy Piotrusia Dudę nr 1 na liście pisu do Sejmu...przecież coś mu się należy za działalność opozycyjną teraz razem z PiSlamem...takie to mamy ZZ w naszym kraju.Nie dosyć że doją niezłą kasę z naszych kieszeni,nie dosyć że gadają sami nie wiedzą co o płacy minimalnej i umowach śmieciowych to jeszcze następnym punktem ich jakże dewastującej działalności jest załapanie się na polityczne salony.Tak zrobił zezowaty Śniadek a teraz za nim podąża Duda....myślałam że Duda jest o wiele mądrzejszy od swego roztrzęsionego poprzednika...ale jak widać kasa zawsze robi swoje o władzy nawet nie wspomnę. Czas by związkowcy utrzymywali się ze kładek, a jak się ludziom oczy otworzą to ci działacze związkowi wywiezieni zostaną na taczkach!
+0-0
Niedziela, 30 sierpnia 2015 r. godz. 11:10
~obywatel
Powinny być zdjęcia przeciwnej strony czyli esbeków.
+0-0
Niedziela, 30 sierpnia 2015 r. godz. 11:06
~mbis
Co jeszcze gotów jest zrobić prezes aby tylko wleźć na stołek. Tyle kłamstw które nam serwuje jego ugrupowanie starczyłoby na na stulecia dla innych. Pan Duda jest z tej samej "gliny" i dlatego się ze sobą zgadzają. Najlepsze jest to, że wmówili to tak dużej liczbie ludzi. Mam nadzieję, że Amerykanie udostępnią wreszcie światu treści ostatnich rozmów braci. I wtedy dopiero spadną klapki z oczu jego wielbicieli.
+0-0
Niedziela, 30 sierpnia 2015 r. godz. 07:20
~Lipka
Winicie Solidarnosc za czyny Solidarnosci po stanie wojennym. Wychwalacie kuronia, geremka, michnika walese za Solidarnosc a winicie Solidarnosc za dzialalnosc tych drani. Zdecydujcie sie TW z kogo chcecie zrobic idiotow?
+0-0
Niedziela, 30 sierpnia 2015 r. godz. 02:44
~Groteska
Przehandlowali ci którym pozwolono przy stole zasiąść. A pozwalał Bolek i KC. Czego się spodziewaliśmy? A czego dzisiaj się spodziewacie gdy miliony na zmywaku śni o dobrobycie a miliony w kraju nawet nie glosuje bo straciła nadzieje? Z dziadów panów nie zrobisz, takie mamy elity. I tyle... taki Frasyniuk jest pięknym przykładem co nie potrafi się rozliczyć z milionów przekazanych na Solidarność przez CIA a sam dzisiaj bardziej liberalny od Balcerka i wielki przedsiębiorca. heheheh co to od pucybuta związkowego i ciężkiej pracy i oszczędzaniem się dorobił milionów. Geniusz rozchwytywany przez zachodnie korporacje do zarządzania ich aktywami :-)))))) Bzdury na resorach Panie i Panowie. Takich pozostawili przy grze i tacy dzisiaj nam mówią żeś biedny boś głupi, rób co on zrobił a będziesz żył ale on kryształowy okrągłostołowiec, rozumiecie on dobry ale Solidarność zła :-) A my ich jeszcze słuchamy i czekamy na swoja szanse żeby czapkować przy pańskim okrągłym stole bo tam jeszcze tylko dobrze można się najeść. Powoli wymierają i nic ale to nic nie pozostawili po sobie. Bo nic nie zrobili dla Polski bo Bozia nie dala żadnych talentów poza jednym, bycia odważnym bo krytym przez służby chytrym cwaniaczkiem. Szacunku dla siebie trzeba i JOW-ow. Ta droga z takimi sprzedajnymi ludźmi już się wyczerpała. Zmywaków niedługo zabraknie i lasów na spłaty. Zaczniemy się sprzedawać czy wybierać zanim nas podziela na zabory za parę srebrników? Opamiętajmy się, nie liczmy na ten typ ludzi, oni zawiedli. Prawdziwa Solidarność się odrodzi, znowu, oni są, jeszcze żyją i dziadów dobrze pamiętają.
+0-0
Sobota, 29 sierpnia 2015 r. godz. 22:59
~"nici" to trzeba powtarzać!!!!
Tak, tak, księże biskupie ideały '"S" zostały zawłaszczone przez jedną partię do czego w zdecydowanej mierze przyczynił się nie kto inny jak właśnie ksiądz biskup. Na każdym kroku widać tą zależność "S" od funkcjonariuszy partii. Nie ma nic za darmo bo partia dba o swoich przywódców "związkowych" obsadzając ich na poselskich stołkach za wcześnie wyświadczoną przysługę "poparcia". Trzeba zapytać a gdzie są robotnicy bo to oni mieli z niej najwięcej skorzystać? Dlaczego nie przyznano pośmiertnie autentycznym działaczom z hsw takich odznaczeń? Przecież żyją ich Rodziny! Czyżby zapomniano ich zasług?
+0-0
Sobota, 29 sierpnia 2015 r. godz. 21:50
~do: "Solidarność 80"
Powtarzasz brednie rozpowszechniane przez Kaczyńskich którzy nie nie zrobili w tamtych czasach. Kompletnie NIC. Teraz karzełek przykleił się do Solidarności jak gówno do statku a naiwniaki dają się nabierać. A przecież gdyby nie Wałęsa to o Kaczorach by tylko dzieciaki mówiły po seansie filmu o skradzionym księżycu.
+0-0
Sobota, 29 sierpnia 2015 r. godz. 21:46
~smród gówien w mieście!
A w mieście smród gówien z oczyszczalni taki że okna nie można otworzyć. Jak zwykle w sobotni wieczór!!!!
+0-0
Sobota, 29 sierpnia 2015 r. godz. 20:26
~anty_leming
"miałeś chamie złoty róg..." idealnie pasuje do byłych strajkowiczów...
+0-0
Sobota, 29 sierpnia 2015 r. godz. 19:11
~IPN
Kotulskiego nie było? Zastanawiające...
+0-0
Sobota, 29 sierpnia 2015 r. godz. 17:36
~Planista
Wielki szacunek i pamięć jesteśmy winni strajkującym robotnikom huty,którzy narażali swoje życie i utratę pracy dla idei Solidarności.Znam takich co udawali tylko ,że się solidaryzują, a nawet na liście się bali podpisać aby nie stracić stołka.I pracują do tej pory na intratnych stanowiskach , to jest najbardziej irytujące.
+0-0
Sobota, 29 sierpnia 2015 r. godz. 17:04
~Solidarność 80
Sprzedali nas przy okrągłym stole łącznie z Wałęsą,a wielki szacunek należy się tym odważnym strajkującym ludziom ze Stalowej Woli i okolic ,którzy chcieli godnie żyć i narażali swoje życie i utratę pracy dla tej wolności.Niestety dzisiejsza solidarność to w większości karierowicze co nie maja nic wspólnego z prawdziwą solidarnością z lat 80 tych.
+0-0
Sobota, 29 sierpnia 2015 r. godz. 16:19
~Waldek
Solidarność przehandlowała nas Polaków i Polskę przy okrągłym stole. Niektórzy dostali się do koryta i zapomnieli o co walczyli. Powiedzcie wy działacze solidarności ile daliście rady zrealizować postulatów. W czym był problem aby nie dało się zrealizować je w całości.
+0-0
Sobota, 29 sierpnia 2015 r. godz. 15:26
~korbal
ta solidarność to jedna wielka porażka Polski
+0-0
Sobota, 29 sierpnia 2015 r. godz. 13:38
~nici
Tak, tak, księże biskupie ideały '"S" zostały zawłaszczone przez jedną partię do czego w zdecydowanej mierze przyczynił się nie kto inny jak właśnie ksiądz biskup. Na każdym kroku widać tą zależność "S" od funkcjonariuszy partii. Nie ma nic za darmo bo partia dba o swoich przywódców "związkowych" obsadzając ich na poselskich stołkach za wcześnie wyświadczoną przysługę "poparcia". Trzeba zapytać a gdzie są robotnicy bo to oni mieli z niej najwięcej skorzystać? Dlaczego nie przyznano pośmiertnie autentycznym działaczom z hsw takich odznaczeń? Przecież żyją ich Rodziny! Czyżby zapomniano ich zasług?
+0-0
Sobota, 29 sierpnia 2015 r. godz. 13:20
~Foto
Dobrze byłoby podawać imię i nazwisko osoby/osób, które są prezentowane na zdjęciach, zwłaszcza tych prawie portretowych.
+0-0
Sobota, 29 sierpnia 2015 r. godz. 11:47
~manius
Powyższe komentarze mówią wszystko. Nic dodać nic ująć. Solidaruchy do puchy. Najlepiej - krematoryjnej.
+0-0
Sobota, 29 sierpnia 2015 r. godz. 10:18
~Bezpartyjny
Najwięcej skorzystali ci co mieli książeczki partyjne,nadal są u steru władzy:)
+0-0
Sobota, 29 sierpnia 2015 r. godz. 10:12
~Realista
Niewątpliwie największą zasługę ma ksiądz Edward Frankowski ,cały czas wspierał strajkujących nawoływał mieszkańców do solidaryzowania się i do pomocy strajkującym pracownikom huty.Jednak w zakładzie nic się nie zmieniło władza została w tych samych rękach niektórych kupiono za stanowiska.
+0-0
Sobota, 29 sierpnia 2015 r. godz. 10:07
~KPN
Szkoda tej prawdziwej Solidarności,bo pod nią podszyło się wielu sprzedawczyków i karierowiczów którzy zmienili barwy po upadku PRLu aby utrzymać intratne posadki.
+0-0
Sobota, 29 sierpnia 2015 r. godz. 10:04
~Uczestnik strajków
Prawda jest taka ,że ci co walczyli zwykli uczciwi ludzie nie dostali nic w zamian , stracili tylko zdrowie. Zyskali tylko zwolnienie z pracy podczas restrukturyzacji huty.Ci co rządzili wówczas sprywatyzowali się i nikt ich nie rozliczył.Natomiast wielce zasłużeni ,nawet odznaczeni rozłożyli hutę na łopatki zwalniając tysiące osób.Zapewnili sobie i rodzinie intratne posadki na pokolenia.Chyba nie trzeba wymieniać po nazwisku bo wszyscy ich znają;) Śmieją się ludziom w twarz!
+0-0
Sobota, 29 sierpnia 2015 r. godz. 09:18
~solidna bida
no tak mamy taki dobrobyt za solidarności ,tylko żyć nie umierać
+0-0
Sobota, 29 sierpnia 2015 r. godz. 08:02
~Huciany
Sami swoi.
+0-0
Sobota, 29 sierpnia 2015 r. godz. 07:18
~Kilof
Oby szlag trafił Solidarność i jej "dziedzictwo". Jakie jest, każdy widzi ...
+0-0
Sobota, 29 sierpnia 2015 r. godz. 00:51
~dyzma
A gdzie aktywiści obecnego pislamu? Walczyli w domu z kotem o jedzenie i siku do kuwety po godzinie milicyjnej?
+0-0
Piątek, 28 sierpnia 2015 r. godz. 22:18
~Kuda drugi ptica?
A gdzie ta druga papużka-nierozłączka?
+0-0
Piątek, 28 sierpnia 2015 r. godz. 22:08
~ex"S" masz rację...
ci prawdziwi bohaterowie potracili zdrowie, odeszli zapomniani. A są tacy którzy się urządzili na stołkach związkowców a gówno mieli wspólnego z dawna prawdziwą "Solidarnością" Co miały z nią wspólnego przykładowo Kaczory? Wielkie G.
+0-0
Piątek, 28 sierpnia 2015 r. godz. 21:04
~ex "S"
Solidarność narodziła się 35 lat temu a zdechła w ostatnich latach stając się siłą zbrojną PiS. Kolejni "przywódcy" - te jakieś Śniadki, Dudy, którzy nie zaznali bycia prawdziwą (w PRL) opozycją, nie byli internowani,l więzieni, prześladowani, teraz są wielkimi paniskami z zarobkami po kilkanaście tysięcy miesięcznie. W regionach zasiadają za grube pieniądze urzędasy (np. Kaczmarek) którzy dawno zapomnieli jak wyglądają z bliska robotnicy.
+0-0
Piątek, 28 sierpnia 2015 r. godz. 20:37
~ameba
Nie bardzo rozumiem , ale korzenie Solidarności tkwią w w PiS i PO!!. I ci towarzysze tak się nienawidzą jakby ich przeciwnikiem był SLD!!!? Wladza ogłupia. Zabiera rozum i dobre obyczaje.
+0-0
Piątek, 28 sierpnia 2015 r. godz. 20:36
~Roman
PiS czyli Stołki i Posady to są dziś ludzie Solidarności. Może mylę się? To gdzie ci ludzie pracują i co robią na swoich ciepłych posadach poza braniem pieniędzy
+0-0
Piątek, 28 sierpnia 2015 r. godz. 20:14
~Bolek
a Janusz Kubicki krzyż dostał? pewnie nie, ale Nadbereżny jakżeby inaczej, śmieszne i żenujące coście zrobili z Solidarnością
+0-0
Piątek, 28 sierpnia 2015 r. godz. 19:07
~Towarzysze!
Towarzysze! Dziś legitymacje co niektórzy przyjmują jawnie. Tamtych kiedyś dziś się wypierają :) Chwała bohaterom. blehehe Trzeba będzie napisa do redakcji i zrobić lekcję historii
+0-0
Piątek, 28 sierpnia 2015 r. godz. 18:55
~Analiza
Najbardziej szczęśliwym człowiekiem-przypuszczam jest nasz p. Prezydent St. Woli. Nie walczył ale wywalczył i jest Mu lepiej prawdopodobnie od wielu innych którzy w tym czasie walczyli z komuną.
+0-0
Piątek, 28 sierpnia 2015 r. godz. 18:30
~ Nisko
Chwała bohaterom.
+0-0
Piątek, 28 sierpnia 2015 r. godz. 18:03
~Mozets
Szkoda ,że z "tamtej" Solidarności zostały tylko smutne resztki Mohikanów. A piękny i potężny niespotykany na skalę światową oddolny ruch społeczny został spacyfikowany, zastraszony wygoniony za granicę, przekupiony stołkami i synekurami.
+0-0
Piątek, 28 sierpnia 2015 r. godz. 16:41
~sic!
Dyziu ale zestarzałeś się, nie do poznania. Kto oprócz Kwiecińskiego dostał po krzyżu?
+0-0
Stalowka.NET - Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i okolic
Copyright 2001 - 2024 Stalowka.NET
  » O nas  » Redakcja  » Reklama  » Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone.


X Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług i realizacji potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Więcej w polityce prywatności.