Stalowa Wola Stalowa Wola: Huta Stalowa Wola
Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i Powiatu Stalowowolskiego. Najnowsze! Najszybciej!
Kamera na żywo na panoramę Stalowej Woli na skrzyżowanie Al. Jana Pawła II z ul. KEN
Nagrania audio, rozmowy z ciekawymi ludźmi
Fotografie z najważniejszych wydarzeń w Stalowej Woli
Kanał youtube.stalowka.net - Pierwsza stalowowolska telewizja internetowa
Encyklopedia miasta Stalowa Wola
Zapowiedzi zbliżających się wydarzeń kulturalnych
Baza adresowa najważniejszych firm i instytucji życia publicznego
Bezpłatna baza ogłoszeń dla mieszkańców miasta Stalowa Wola jak i Powiatu Stalowowolskiego
Twoje konto
Strona główna  Stalowa Wola / Wiadomości Wtorek, 21 maja 2024 r. Imieniny: Jana, Moniki, Wiktora
 Wiadomości lokalne
» DW-855: dachowanie między Lipą a Zaklikowem
» Z miejskiego krajobrazu znikają barierki na Alejach Jana Pawła II
» Muzeum COP: Festiwal Wynalazków
» Jechał do żony do ciężkiego wypadku drogowego. Sam miał kolizję
» 5 osób, w tym dwójka małych dzieci rannych w wypadku. Po 4-miesieczne niemowlę przyleciał śmigłowiec LPR
» Lasowiacy - po nowemu ale wciąż z tradycją
» W sobotę zbiórka podpisów Stop podwyżkom od lipca
» Budynek Jagiellońska 17 doczeka się wymiany stolarki okiennej
» Uwaga! Tymczasowa zmiana organizacji ruchu na ul. Wolności
» Pijany 19-latek kierował skuterem
» Będzie drożej. PiS zbiera podpisy o zamrożenie cen energii
» Obchody 80. rocznicy niemieckiej obławy w budynku "Górki"
Więcej » 
 Zasłyszane...
"Możemy spodziewać się ruchu scenicznego, tańca, gestu, scenografii, efektów świetlnych i przede wszystkim fantastycznego doznania oczyszczenia naszego sumienia bo spektakle KTO właśnie takie są".
Marek Gruchota, dyrektor Miejskiego Domu Kultury w Stalowej Woli.
 Imprezy w mieście
» MBP: Teresa Monika Rudzka
» Wieczór indyjski
» Szpital z Radą Kobiet zapraszają na badania z okazji Dnia Matki
» Muzeum COP: Matematyczny pociąg
» Z muzealnego skarbca
» Fikaj z Koziołkiem Matołkiem
» Wystawa: Rendery, Fraktale, piksele...
» Kabaret Młodych Panów
» Wieczór panieński plus
Więcej » 
 Fotoreportaże
Stalowa Wola: Poseł Rafał Weber zbierał podpisy przeciwko podwyżkom cen energii
»Poseł Rafał Weber zbierał podpisy przeciwko podwyżkom cen energii
»Krzysztor Faraś na Torze Kielce
»Rada Miasta 2024-2029
»Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Piknik w Parku Jordanowskim
Więcej » 
Wiadomości lokalne / News

Środa, 6 listopada 2013 r. godz. 12:11     /Anna Tomczyk/
Parowozownia w Rozwadowie do likwidacji. Powstanie tam osiedle domków?

Do końca 2013 roku parowozownia w Stalowej Woli ma zostać rozebrana.
Do końca 2013 roku parowozownia w Stalowej Woli ma zostać rozebrana.
Fot. 1435.pl
Jak poinformowała portal Stalowka.NET Paulina Jankowska z biura prasowego PKP S.A., do końca tego roku zlikwidowana zostanie parowozownia w Stalowej Woli - Rozwadowie. Rozstrzygnięty został już przetarg na rozbiórkę obiektu.

Parowozownia lata swojej świetności ma już dawno za sobą, ale środowiska związane z koleją i miłośnicy kolei cały czas mieli nadzieję, że uda się ją zagospodarować w jakiś ciekawy sposób. Obiekt został zamknięty w 2001 roku ze względu na zły stan dachu, który groził zawaleniem.

Spółka PKP niedawno ogłosiła przetarg na rozbiórkę należących do niej 1287 obiektów w całej Polsce, w tym 89 na Podkarpaciu. Na liście znalazło się m.in. sześć nieruchomości w Stalowej Woli, w tym stara parowozownia. Szacowany koszt ich wyburzenia to 620 tys. zł. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że przetarg na wyburzenie parowozowni wygrała firma STANLI. Szacowany koszt jej rozbiórki to w sumie około 500 tys. zł.

- "Myślę, że parowozownia powinna pozostać i być wykorzystana jako obiekt muzealny" - stwierdził w rozmowie z Stalowka.NET pasjonat kolei, stalowowolanin Michał Bis. - "Jednak jest w opłakanym stanie, przynajmniej w starej części. Moim zdaniem miasto Stalowa Wola nie ma środków na odbudowę obiektu i jego przejęcie dlatego niestety zabytkowy obiekt z czasów II wojny światowej zostanie rozebrany" - dodał.

Parowozownia ma zniknąć z charzewickiego krajobrazu do końca tego roku. Kilka miesięcy temu rozebrane zostały prowadzące do niej tory. Jak dowiedzieliśmy się, celem tej rozbiórki była poprawa wyglądu terenu i ochrona majątku przed grabieżą oraz przygotowanie terenu do ewentualnej sprzedaży. PKP S.A. Po uregulowaniu stanu prawnego planuje także sprzedaż gruntów, na których obecnie znajduje się parowozownia. Nieoficjalnie mówi się, że za pięć lat w tym miejscu może stanąć nowe osiedle domków jednorodzinnych.

Na pocieszenie przekazujemy informację, że w lipcu 2014 roku ukaże się kolejny numer magazynu historyczno-modelarskiego Koleje Małe i Duże, w którym znajdzie się obszerny materiał dotyczący węzła kolejowego w Rozwadowie, który został podzielony na dwie części. Autorem pierwszej będzie Michał Bis.

Strona do druku Drukuj artykuł    

Jeżeli masz jakieś ciekawe informacje, chcesz przekazać coś ważnego,
coś interesującego, nie wahaj się - napisz do nas: redakcja@stalowka.net

Dodaj komentarz do artykułu »  

Sobota, 18 maja 2019 r. godz. 11:00
~Leon J.Chrapko
Wtej parowozowni pracowałem kilka dobrych lat.Jako pomocnik znakomitego maszynisty i człowieka, Kostka Grygorowicza. Naczelnikiem w tamtych latach tejże parowozowni był pan Wróbel. To dawne dobre lata. Mieszkałem u wspaniałej babci ( nazwiska już nie pamiętam}w Sochach. Przez charzzewicki piekny wówczas sad dochodziłem do pracy w parowozowni.
+0-0
Piątek, 15 listopada 2013 r. godz. 19:10
~julrpkp
pytanie ,co pokaze przewodnik za pare lat jak nie bedzie budynku parowozowni?watpie zeby ktos chcial zwiedzac osiedle domkow a przewodnik bedzie kiwal glowa i mowil tu byla parowozownia ale urzedasy nie chcialy tego budynku pod muzeum.Urzedasy z spolki kolejowej to szabrownicy i lapowkarze.Zamiast wydawac tyle kasy na wyburzenie niech oddadza tylko ten budynek miastu ,a teren bez szyn niech wezma,Napewno teren pod parowozownia nie jest wart 500 tys.Chyba ze firma chce to zburzyc i zarobic a urzedasy z spolki dostana lapowe od tej firmy.
+0-0
Niedziela, 10 listopada 2013 r. godz. 10:46
~rst
Czy miłośnicy kolei nie zauważyli procesu degradacji i zmian własnościowych u naszego krajowego przewoźnika? Z artykułu wynika, że 6 obiektów na terenie naszego miasta ulegnie zniszczeniu. Dla kolei to oszczędności na podatku od nieruchomości. Dla naszego miasta oznacza to coroczne zmniejszenie wpływów podatku, które koleje wpłacały dotychczas. Skoro już doszło do rozstrzygnięcia przetargu na wyburzenie ponad tysiąca obiektów a może jeszcze nie podpisano umów, to jest ostatni moment na zakup. Jeżeli chcecie to kupcie. Ale nie sugerujcie, że taki wydatek jest .potrzebny naszemu miastu.
+0-0
Sobota, 9 listopada 2013 r. godz. 08:06
~tez milosnik
Muzem kojelnictwa. to publiczna instytucja. Mamy miejsce swietnie sie nadajace nie tak latwo to miec. Dlaczego zamieniac na posesje? Chyba poszukuja pieniadzy na nowy UM a moze na Hutnik. To zla zamiana.
+0-0
Piątek, 8 listopada 2013 r. godz. 18:46
~ty245
czy urzedasy beda dalej spac i miec gdzies parowozownie?Stara czesc parowozowni to jest zabytek na 100 procent,bo wszystko przed 45 to zabytki i nie wolno dotykac,nie mowiac o niszczeniu.Ja tu widze przekret i zlodziejstwo,jak moze sie oplacac rozbiorka skoro oddanie tej parowozowni do miasta bedzie tansze .Kto da za te tereny przy parowozowni wiecej jak zaplaciliby za zniszczenie,a jak oddadza po nizszej cenie to jest dzialanie na szkode i do paki urzedasa.
+0-0
Czwartek, 7 listopada 2013 r. godz. 22:13
~mergi
Najwyższa pora się obudzić i odwołać prezydenta w wyborach samorządowych. Już za rok i aż za rok. Ludzie, nie śpijcie tylko do urn.
+0-0
Czwartek, 7 listopada 2013 r. godz. 21:52
~mirek.fan
czy urzedasy z pkp mysla,oddadza nam parowozownie,wtedy nie beda placic firmie za rozbiorke,no chyba ze ta firma juz wplacila lapowke urzedasom z PKP i teraz oni musza robote wykonac zeby zarobic.Czy ktos tez widzi ze to nie ma sensu,lepiej oddac w calosci,bo wydatki na rozbiorke beda wieksze jak ta ziemia jest warta.
+0-0
Czwartek, 7 listopada 2013 r. godz. 21:39
~wujt
Ferdek z KIEPSKICH powiedziałby D.pa D... i td
+0-0
Czwartek, 7 listopada 2013 r. godz. 20:30
~rst
Miłośniku parowozów, kupuj i zarabiaj. Kto ci broni?
+0-0
Czwartek, 7 listopada 2013 r. godz. 18:42
~Milosnik parowozow
Fantastyczny obiekt na muzeum, gwarantowani zwiedzający. Pan Prezydent cierpi na chorobę komunikacyjna, wyjątkowo nie lubi wszystkiego co związane z komunikacja i dworcami, może dlatego ze to państwowe i ma odruch liberalny... Poza mediami.
+0-0
Czwartek, 7 listopada 2013 r. godz. 18:20
~123
Co wy wypisujecie. Szlęzak brał udzial w manifestacji przeciwko podwyższeniu cen energii. Macie zdjęcia i artykuły w necie. PKP robi co chce ze swoim majątkiem i władze gminy nie mają niestety żadnego wpływu na ich decyzje. Obrażanie prezydenta za decyzje niezależnych od niego przedsiębiorstw jest tutaj wyjątkowo nieuczciwe.
+0-0
Czwartek, 7 listopada 2013 r. godz. 17:17
~tofik,pkp
nie dajmy sie okrasc z terenow parowozowni,PKP to panstwowa spolka czyli nas wszystkich i sprzedawac nie moze tylko kupowac.Parowozownia nalezy sie mieszkancom miasta i urzedasy z spolki PKP maja ja nam oddac za symboliczna zlotowke,Im i tak bedzie sie oplacac bo nie beda musieli placic firmie za zburzenie zabytku.Jak parowozownia bedzie miasta to unia chetnie da kase na remont,nic nie trzeba bedzie rozbierac,jedynie dach jest do remontu a nie pozostale rzeczy.
+0-0
Czwartek, 7 listopada 2013 r. godz. 16:30
~Marta
ups Jeżeli nie wierzysz to zadzwoń sobie do energetyki rzeszów i się sam przekonasz energia ze Stalowej idzie do rzeszowa z rzeszowa do stalowej tak wynegocjował andrzej szlęzak z rzeszowem kupe bydlaka i chama! / Ale nie mowa o energii mowa jest o parowozownie której można było zrobić wspaniałe muzeum! A dziś zabytek niszczy się i idzie w zapomnienie historia ma 100 parę lat piękne wspomnienia kiedy to Rozwadowska kolej była jednym z największych w europie transportem szkoda że szlęzak to takie bydle!
+0-0
Czwartek, 7 listopada 2013 r. godz. 15:04
~ups
Jaki duby smalone wypisuje elektryk to się w pale nie mieści. Opłata przesyłowa energii elektrycznej z Rzeszowa do Stalowej Woli. Albo jeszcze lepsze prezydent przekazał elektrownię....Prezydent ma i miał do elektrowni czy parowozowni tyle co do twoich starych gaci elektryku. Gmina Stalowa Wola nigdy nie posiadała nawet w części ani huty, ani elektrowni, ani parowozowni, ani dworca PKP ani PKS-u.
+0-0
Czwartek, 7 listopada 2013 r. godz. 14:36
~Mario
Ciekawe jaka będzie cena dworca na Ofiar Katynia.w którym jeszcze mieści się ledwo zipiąca Karczma Biesiada.Burger Bar zlikwidowany to i karczmie niedługo zostało i będzie na sprzedaż.
+0-0
Czwartek, 7 listopada 2013 r. godz. 08:49
~elektryk
rst: Pan Szlęzak oddał parę lat temu w ramach konsolidacji elektrownie Stalowa Wola pod zarząd Rzeszowa. Jego błąd polegał na tym, że nic dla miasta nie wynegocjował np. niższe opłaty za prąd dla mieszkańców, którzy przecież mają z tego powodu zanieczyszczone miasto i muszą wdychać wyziewy elektrowni. Na rachunku za prąd masz taki składnik jak przesył prądu i pomimo, że prąd ze Stalowej to koszt przesyłu prądu jest naliczany z siedziby firmy czyli Rzeszowa.
+0-0
Środa, 6 listopada 2013 r. godz. 23:52
~rst
Elektryku , co ma prezydent jakiegokolwiek miasta do elektrowni lub do wysokości opłaty przesyłowej. Co za piramidalna bzdura. Zgłaszam to jako wpadkę roku!
+0-0
Środa, 6 listopada 2013 r. godz. 21:28
~elektryk
Prezydent Szlęzak oddał jeszcze elektrownię Stalowa Wola. To spowodowało, że Stalowa Wola mając elektrownie płaci za przesył prądu z Rzeszowa i wdycha smrody z elektrowni.
+0-0
Środa, 6 listopada 2013 r. godz. 21:24
~Regio
Niestety jesteście w błędzie w miejscu parowozowni nie było cmentarza (kirkutu). Kirkut znajdował się w Rozwadowie na wprost stacji (prawie) obecnie są tam tory i domki na Piaskach. Natomiast parowozownia jest w Charzewicach. Możliwe że tory do niej prowadzone były przez teren kirkutu.
+0-0
Środa, 6 listopada 2013 r. godz. 19:07
~quag
Moim zdaniem, Rada Miasta i Prezydent powinni przestać pompować pieniądze w beznadziejne fanaberie KUL`u (rozumiane jako budynki KUL'u, szczególnie ten niedokończony. Niech kler sam wykłada kasę teraz) tylko zadbać o uatrakcyjnienie naszego miasta. Dlaczego nie odkupią tego budynku, odrestaurują go i przekażą dla muzeum jako nowe miejsce na ekspozycje o COP-ie i historii STW i Rozwadowa !!!
+0-0
Środa, 6 listopada 2013 r. godz. 18:59
~kopa
@ItakMusiZostać Racja, moja babcia mówiła, jak chłopi z pława protestowali, bo Szlęzak chciał jeszcze las sprzedać pod budowę jakiejś Huty. Później chyba bezprzetargowo sprzedał budynek UM w którym SSmani sobie zrobili kasyno.
+0-0
Środa, 6 listopada 2013 r. godz. 18:59
~szalom66
Niech ktos doniesie do rady zydowskiej ze znajduje sie tu cmentarz zydowski ,a macewy sa poukladane wzdluz fundamentow parowozowni,oni moment tu przyjada i urzedasy z pkp krakow nie zarobia na sprzedazy ziemi.Zrobi sie wykop odkrywkowy a pozniej powstanie tu ogrodzony teren z tablica pamiatkowa i z macewami.
+0-0
Środa, 6 listopada 2013 r. godz. 18:10
~Marta
ITakMusiZostac, a ty jak zwykle najlepiej wszystko wiesz... Tak jak to, że inwestor wycofał sie z budowy galerii przy ul. Poniatowskiego i obwodnicy. Tak samo prawda jest to, ze prezydent Stalowej Woli oddał cos PKP. Chłopie! Obudź się.
+0-0
Środa, 6 listopada 2013 r. godz. 18:06
~ItakMusiZostać
Wasz kochany andrzej szlęzak oddał za darmo ten cały teren razem z tą parowozownią! Kolei z Lublina ! Tak samo oddał za darmo plac przy okulickiego między sądem a lider! I wiele innych pięknych działek szkoda że tacy podludzie jeszcze żyją jak szlęzak dlatego ten kraj cierpi mam na mysli dobry!
+0-0
Środa, 6 listopada 2013 r. godz. 17:27
~nini
Zamiast wywalać w błoto miliony złotych na inkubator który w niczym nie służy miastu, tylko przynosi same straty, Sz. p. prezydent (niby historyk) mógłby zainteresować się ideą budowy muzeum kolei, wszak region Rozwadowa był kiedyś jedną z najważniejszych pętli kolejowych.
+0-0
Środa, 6 listopada 2013 r. godz. 16:41
~elżunia
Do Panizima. Macewy były też na uliczkach w Rozwadowie. To może zamienimy cały Rozwadów na kirkut i wtedy raz na zawsze zostaną uregulowane żądania światowego żydostwa wobec Polski a przy okazji Stalowa Wola pozbędzie się dziadowskiej dzielnicy .
+0-0
Środa, 6 listopada 2013 r. godz. 16:39
~duch
A kiedy już postawią te domki jednorodzinne przyjedzie Tobe Hooper i nakręci kolejną część Ducha.
+0-0
Środa, 6 listopada 2013 r. godz. 16:32
~wannik52
sama parowozownia nie zajmuje duzo terenu,a zly stan dachu nie przeszkadza zeby miasto moglo to przejac pod muzeum i wystawy artystow.Urzedasy z miasta musza ruszyc du.y i wyslac pismo do kolei ze sa zainteresowane przejac parowozownie za symboliczna zlotowke.Moga cos zrobic dla ludzi bez brania za to lapowki?
+0-0
Środa, 6 listopada 2013 r. godz. 16:17
~jupik,pkp.
urzedasy to tylko patrza kto da im lapowke,nie zalezy im na zabytkach,przeciez kolej moze oddac te budynki miastu za zlotowke,jak jest kasa na rewitalizacje to bylaby tez na parowozownie bo unia chetnie da wsparcie na zabytki.Niedawno slyszalo sie o zniszczeniu zajezdni w gdansku,lodzi ,,urzedasy za pozno wstrzymaly rozbiorke ,a byly to zabytki wpisane na liste.
+0-0
Środa, 6 listopada 2013 r. godz. 16:11
~cmentarz78
ten kto to robi,urzedas bedzie sie smazyl w piekle,tam jest cmentarz zydowski i szkielety sa ,bo w piasku nie rozsypia sie,ciekawe ile osob trafi do psychiatryka jak juz zamieszka na tym cmentarzu.
+0-0
Środa, 6 listopada 2013 r. godz. 14:14
~stefan
Będzie straszyło !
+0-0
Środa, 6 listopada 2013 r. godz. 14:08
~księzyna
a moze wielki kosciół tam walnąc???? nowa parafia by była i miejsca pracy zarazem
+0-0
Środa, 6 listopada 2013 r. godz. 14:01
~panizima
Czy na terenach gdzie jest parowozownia nie mieścił sie kirkut? Znalazłam taki arykół oto jego fragment :,, Stary kirkut znajdował się tu, gdzie jest teraz parowozow-nia i tu - jak mówią pamiętający - groby były dość głęboko. We-dług Kamińskiego macewy na pewno są pod parowozownią ale... zespolone z jej fundamentami. - Geodeci, którzy robili pomiary odkopywali to i widziałem je na własne oczy, ale to jest teraz nie do odkopania - stwierdza Kamiński. "
+0-0
Środa, 6 listopada 2013 r. godz. 13:46
~kopa
Tak, bo osiedle Piaski po sąsiedzku to sama biedota, bezrobotni, żule i emeryci.
+0-0
Środa, 6 listopada 2013 r. godz. 13:18
~Głos Prawdy
Za 5 lat stanie tam osiedle slumsów?
+0-0
Stalowka.NET - Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i okolic
Copyright 2001 - 2024 Stalowka.NET
  » O nas  » Redakcja  » Reklama  » Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone.


X Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług i realizacji potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Więcej w polityce prywatności.