Stalowa Wola Stalowa Wola: Huta Stalowa Wola
Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i Powiatu Stalowowolskiego. Najnowsze! Najszybciej!
Kamera na żywo na panoramę Stalowej Woli na skrzyżowanie Al. Jana Pawła II z ul. KEN
Nagrania audio, rozmowy z ciekawymi ludźmi
Fotografie z najważniejszych wydarzeń w Stalowej Woli
Kanał youtube.stalowka.net - Pierwsza stalowowolska telewizja internetowa
Encyklopedia miasta Stalowa Wola
Zapowiedzi zbliżających się wydarzeń kulturalnych
Baza adresowa najważniejszych firm i instytucji życia publicznego
Bezpłatna baza ogłoszeń dla mieszkańców miasta Stalowa Wola jak i Powiatu Stalowowolskiego
Twoje konto
Strona główna  Stalowa Wola / Wiadomości Piątek, 26 kwietnia 2024 r. Imieniny: Marii, Marzeny, Ryszarda
 Wiadomości lokalne
» Podsumowanie działań sfinansowanych ze środków norweskich
» Częste awarie sygnalizacji na skrzyżowaniu Chopina i Okulickiego
» Na Swołach zawalił się mostek
» Sklep Gentleman obchodzi 15 urodziny!
» Dyskusja nad wycinką lasu pod nową strefę gospodarczą. Jak przebiegała?
» Co można podarować mamie na urodziny?
» Majówka 2024 - PROGRAM
» Andrzej Szlęzak będzie mówił o problemach powiatu. Wiele spraw jest "bagnistych"
» Pędził 132 km ulicą Energetyków
» Co się dzieje z pnączami na ekranach akustycznych?
» Powstanie budynek z mieszkaniami treningowymi
» Roszady w Zarządzie Powiatu?
Więcej » 
 Zasłyszane...
"Możemy spodziewać się ruchu scenicznego, tańca, gestu, scenografii, efektów świetlnych i przede wszystkim fantastycznego doznania oczyszczenia naszego sumienia bo spektakle KTO właśnie takie są".
Marek Gruchota, dyrektor Miejskiego Domu Kultury w Stalowej Woli.
 Imprezy w mieście
» COP: pokazy mody
» MR: rodzinna niedziela
» Majówka 2024
» Jubileuszowa Gala Gałązki Sosny
» Kabaret Nowaki w nowym programie
» Krwią Bohaterskiej Młodzi Zroszony
» Maria Kozłowa 1910-1999
» Muzeum COP: Matematyczny pociąg
» Z muzealnego skarbca
» Fikaj z Koziołkiem Matołkiem
Więcej » 
 Fotoreportaże
Stalowa Wola: Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Piknik w Parku Jordanowskim
»Otwarcie Parku Jordanowskiego
»SPS ze wsparciem Elżbiety Łukacijewskiej
»Kamień węgielny pod nowe osiedle Ogrodowe
Więcej » 
Wiadomości lokalne / Gospodarka

Niedziela, 31 stycznia 2016 r. godz. 18:39     /Magdalena Rodecka/
To miał być początek nowej ery energetyki...

Jak informuje TAURON Polska Energia wykonawca Abener Energia naruszył harmonogram oraz istotne warunki techniczne kontraktu, które mają wpływ zarówno na bezpieczeństwo i bezawaryjność pracy bloku jak i jego przyszłą efektywność i koszty jego pracy.
Jak informuje TAURON Polska Energia wykonawca Abener Energia naruszył harmonogram oraz istotne warunki techniczne kontraktu, które mają wpływ zarówno na bezpieczeństwo i bezawaryjność pracy bloku jak i jego przyszłą efektywność i koszty jego pracy.
... tak 3 grudnia 2012 roku mówił w Stalowej Woli ówczesny minister skarbu Mikołaj Budzanowski podczas wmurowania kamienia węgielnego pod budowę bloku gazowo - parowego Elektrociepłowni Stalowa Wola. Inwestycja stanęła pod znakiem zapytania gdyż 29 stycznia 2016 roku odstąpiono od kontraktu z generalnym wykonawcą budowy bloku gazowo-parowego o mocy 450 MW - hiszpańską firmą Abener Energia.

Zakończenie inwestycji wartej 1,6 mld zł zaplanowano na przełomie 2014 i 2015 roku. Potem według zapowiedzi elektrociepłownia miała zostać oddana do eksploatacji pod koniec drugiego kwartału 2015. Miała.. bo na placu budowy bloku gazowo-parowego w Stalowej Woli doszło do niespodziewanych problemów. Zaczęło się od sporego opóźnienia w dostawie części turbiny, które spowodowane było zbyt niskim poziomem Wisły, którą elementy były transportowane z Gdańska. Później w trakcie prac zapadł się kanał wody chłodzącej. To wszystko złożyło się na przesunięcie terminu oddania inwestycji.

Jak informuje TAURON Polska Energia wykonawca Abener Energia naruszył harmonogram oraz istotne warunki techniczne kontraktu, które mają wpływ zarówno na bezpieczeństwo i bezawaryjność pracy bloku jak i jego przyszłą efektywność i koszty jego pracy.

W związku z tym 29 grudnia 2015 r. Elektrociepłownia Stalowa Wola wezwała ostatecznie wykonawcę do należytego wykonania kontraktu pod rygorem odstąpienia od niego. Wykonawca nie usunął wskazanych przez zamawiającego naruszeń w terminie, co w konsekwencji spowodowało podjęcie decyzji zamawiającego o odstąpieniu od kontraktu.

EC Stalowa Wola, zgodnie z warunkami kontraktu, wezwie generalnego wykonawcę do przystąpienia do szczegółowej inwentaryzacji inwestycji. Na jej podstawie, we współpracy z profesjonalnym doradcą zewnętrznym, przygotuje szczegółowy plan zakończenia inwestycji. Następnie EC Stalowa Wola, wspólnie z TAURONEM, PGNiG oraz bankami finansującymi projekt, ustali formułę kontynuacji i zakończenia inwestycji.

Budowa nowego bloku energetycznego to największa inwestycja w Stalowej Woli w ciągu ostatnich 20 lat i zarazem pierwsze tak duże przedsięwzięcie tego typu dla PGNiG, które realizuje projekt z grupą Tauron. Przedsięwzięcie zainicjowane zostało podpisaniem pod koniec 2008 roku listu intencyjnego, w którym wyrażono wolę współpracy. Następnie, w grudniu 2009 zawarto porozumienie określające ramy projektu. Rok później podpisano umowę realizacyjną, a 11 marca 2011 roku zawarto trzy kolejne umowy: o funkcjonowaniu Elektrociepłowni Stalowa Wola, sprzedaży energii elektrycznej oraz na dostawy paliwa gazowego. Prowadzone przez Elektrociepłownię Stalowa Wola postępowanie przetargowe na budowę bloku, zakończyło się w kwietniu 2012 roku.

Zainstalowane dwie turbiny - parowa i gazowa miały produkować prawie 240 MW energii cieplnej w postaci wody na potrzeby komunalne i pary technologicznej dla pobliskich zakładów przemysłowych oraz 450 MW elektrycznej. Jej sprawność cieplna miała sięgać prawie 60 proc., dzięki czemu miała to być to jedna z najbardziej efektywnych elektrowni w Europie.

Strona do druku Drukuj artykuł    

Jeżeli masz jakieś ciekawe informacje, chcesz przekazać coś ważnego,
coś interesującego, nie wahaj się - napisz do nas: redakcja@stalowka.net

Dodaj komentarz do artykułu »  

Piątek, 19 lutego 2016 r. godz. 21:25
~gaga
Hiszpanie wyjechali a Stalowolanie biednieją bo nie mają komu wynająć swoich mieszkań i domów.
+0-0
Środa, 3 lutego 2016 r. godz. 18:12
~am
do Heilige Geist mało wiesz o energetyce. Piszesz bzdur. Czasy kiedy elektrownia produkowała prąd dla huty i miasta dawno minęły.
+0-0
Środa, 3 lutego 2016 r. godz. 14:37
~Bezpartyjny
Stalowiak my rozmawiamy o wierzbach, a ty lecisz z gruszkami. Jak by tak szukał w historii, to przypuszczam, że i twój dziadek nie był święty. Dziadek to dziadek, a ty nie jesteś swoim dziadkiem To co było, to już dawno minęło świat idzie do przodu, a ty się cofasz. Kij ma dwa końce, a logika cztery strony świata.
+0-0
Środa, 3 lutego 2016 r. godz. 13:57
~STALOWIAK
Czy to prawda, że wujkiem Rajmunda Kaczyńskiego (ojca Jarosława), był Naczelny Prezes Sądu Wojskowego w rządzie Bieruta, starozakonny KGBowiec, osobiście mianowany przez Stalina, Wilhelm Świątkowski, ur. w Granówce pod Odessą ? - Czy matka Rajmunda z domu Świątkowska ur. w Granówce pod Odessą to jest ta sama osoba? - Jaki jest związek dwóch ukochanych wujków Jarka i Lecha - Wilhelma i Henryka ŚWIĄTKOWSKICH ze straszliwym mordem Katyńskim ? - Czy Wilhelm był absolwentem Charkowskiego Instytutu Prawa w 1940 roku, po czym od razu został włączony w wojskowy wymiar sprawiedliwości Armii Czerwonej ? - Czy jako zaufany Stalina i Berii, Wilhelm Świątkowski był Prezesem Naczelnego Sądu Wojskowego w okresie największego apogeum stalinowskich czystek na Polakach 1950-1954 ? - Czy drugi ukochany wujek, Henryk, był ministrem "sprawiedliwości" nieprzerwanie w latach 1945-1956 ? - Czy to dzięki Wilhelmowi pewne młode, bezdzietne wtedy jeszcze małżeństwo Rajmunda i Jadwigi Kaczyńskich otrzymało tylko dla siebie piękną trzypiętrową willę na Żoliborzu, gdy reszta warszawian, gnieździła się całymi rodzinami po piwnicach i spalonych ruinach ? - Czy ta willa była wcześniej nadana rodzinie bohatera z 1920 roku, majora Lisa-Kuli przez Piłsudskiego, za męstwo tego człowieka i oddanie życia w obronie Polski, Europy i Świata przed zalewem czerwonego terroru ? - Stąd taka przychylność władz komunistycznych dla rodziny Kaczyńskich ? - Dlatego IPN gorliwie ściga różnych Bermanów i Szechterów ale uparcie milczy i udaje że nic nie wie o ich zwierzchniku, którego rozkazy wykonywali ? - Kim jest właściwie Jarosław Kaczyński ?
+0-0
Środa, 3 lutego 2016 r. godz. 11:01
~Silicon Valley
Szczere wyrazy współczucia ;( skoro co po niektórzy myślą że wyjazd po za miasto to tylko zmywak i miotła. Jeszcze kilka latek minie zanim zrozumiemy czym są wymiany handlowe, kulturowe, jak pozyskiwać inwestorów, nowe technologie i co to jest wreszcie KNOW HOW. Wyjazd z miasta to nie tylko zmywak w londyńskim kebabie. Oj zdziwili byście się gdzie wędrują nasi rodacy i czym się zajmują :) Tylko patrzycie jak w obrazek na takich jak prezes firmy od tych wyrobów optoelektronicznych który nawet nie zarejestrował firmy w Stalowej Woli tylko w Warszawie i nikomu z Was nie da pracy bo to spółka jednoosobowa. Ale nie łamcie się Jak zwykł mawiać Edison "Bezradność i niezadowolenie to pierwsze warunki postępu"
+0-0
Środa, 3 lutego 2016 r. godz. 10:36
~Heilige Geist
Uruchomienie bloku gazowo-parowego musi nastąpić najpóźniej w Kwietniu 2016 roku. W przeciwnym razie w Stalowej Woli zabraknie prądu. Alternatywą jest wykupienie przez samorząd Województwa Podkarpackiego awaryjnych dostaw prądu z ukraińskiej elektrowni jądrowej "Chmielnicki".
+0-0
Środa, 3 lutego 2016 r. godz. 09:55
~Wsiok podkarpacki.
Komando puść bąka, tylko uważaj bo uwalisz kleksa w majty, (jak ten koleś poniżej od myślenia). A przy okazji napisz co takiego wspaniałego widziałeś, tam gdzie byłeś, oprócz zmywaka i miotły ?
+0-0
Środa, 3 lutego 2016 r. godz. 02:15
~komando ac-130h
@ do typa cytuje "Stwierdzenie, że jesteśmy zacofani i tworzymy skansen raczej mija się z prawdą . W tym podkarpackim skansenie rozwijają się najnowsze technologie lotnicze, wojskowe itp. i nie pozwolimy się okradać. A za nieudolne decyzje będą płacić, ci którzy je robią. "Bo gdzie ludzi kupa, to i Herkules dupa". To jest właśnie kapitalizm. Jest miejsce dla milionerów i dla klasy średniej " nie badz smieszny pajacu skoro nie widziales prawdziwej technologii bo w dupie byles i gowno widziales
+0-0
Wtorek, 2 lutego 2016 r. godz. 17:51
~jvm
Manukun@ to rodzimy system energetyczny jaki posiadalismy zostal rozregulowany przez proces akcesyjny do struktor UE. Nam nie potrzeba bylo zmiany nosnika energii z wegla na gaz, ktorego zreszta nie posiadamy a nasze zasoby wegla starczyly by na zapewnienie plynnej pracy polskim elektrowniom. Pisalem o tym na skyscrapercity - Stalowa Wola. W zamian co mamy - chyba na tym portalu pisali, ze czyste powietrze od pylu weglowego nie zaprzatajac sobie wiedza o toksycznym aluminium. Byl pomysl s.p. Kulczyka aby sprowadzac energie elektryczna do Polski z Chmielnickiej elektrowni atomowej i pewnie tak bedzie tylko via Niemcy z odpowiednia marza. Po likwidacji wiekszosci KWK bedziemy mogli sprowadzac wegiel z Australi tak jak na swoim Facebooku byly prezydent uchyla rabka tajemnicy o wiedzy jaka wyniosl po rozmowie z prezesem elektrowni SW, ze tansze byly koszty transportu wegla z Australi niz ze Slaska. Kto sie zabiera za modernizacje kraju nie biorac w pierwszej kolejnosci za prymat modernzacje drog transportowych w szczegolnosci wlaczajc w to drogi zeglugi srodladowej. Wszystko sie w koncu zemscilo. A tak na marginesie to po co sie martwic kosztami przeciez to pieniadze unijne ;-)
+0-0
Wtorek, 2 lutego 2016 r. godz. 16:20
~krzys
ludkowie drodzy!zapadniecie sie gruntu nad kanałem doprowadzającym wode chłodz .nie ma nic wspólnego z pozostała infrastrukturą .kanał betonowy wybudowany został 70 lat temu i po jego wyczyszczeniu miały byc wprowadzone rury z tw.sztucznego.owo oczyszczanie doprowadziło do zapadniecia się gruntu nad nim.tak ze kłapanie dziobem ze gazowka sie wali jest nieuprawnione
+0-0
Wtorek, 2 lutego 2016 r. godz. 11:00
~Młody
Czemu czepiacie się biednych Hiszpanów. Przecież oni przyjechali pobawić się w ememie i troszkę pobzykać z polskimi dziewczynami.
+0-0
Wtorek, 2 lutego 2016 r. godz. 09:26
~Tauron i spółka.
Możecie nas w d ... . pocałować podkarpackie wsioki.
+0-0
Wtorek, 2 lutego 2016 r. godz. 09:14
~Paweu
Do Pana Seniora Budowlańca: na szczęście wszystkie skomplikowane żelbety pod turbinami parową, gazową i HRSG wykonywała nasza rodzima firma z dużym doświadczeniem. W przypadku konieczności wykonania wymiany gruntu takowa została przeprowadzona, przy jednoczesnym nacisku na hiszpańskiego Generalnego Wykonawcę by pod tymi fundamentami dodatkowo wykonać pale (ze względu na warunki gruntowo-wodne). Pierwotny projekt nawet nie przewidywał palowania, pomimo badań geologicznych, które wskazywały na takową konieczność. "Spaprane" elementy, o których pisano wcześniej na łamach stalowowolskiej prasy (m. in. tyczące się kanału) zostały wykonane przez hiszpańską firmę, która stwierdziła, że robotę zrobi taniej i lepiej od nas - Polaków.
+0-0
Wtorek, 2 lutego 2016 r. godz. 08:13
~Senior Budowlaniec
Do MArek Najgorzej będzie jak Turbina ruszy i fundamenty się zapadną pod Turbozespołem jak nie była wymiana gruntu na nowy i dobrego zagęszczenia ,bo po takich Fachowcach można się wszystkiego spodziewać .
+0-0
Poniedziałek, 1 lutego 2016 r. godz. 22:00
~Młody Gniewny
Marek, Marku, nie bój żaby Rada rządzi Rada radzi Rada nigdy Nas nie zdradzi. Podobno jutro Putin ma wjazd na chatę i Seniorzy załatwią go za tę turbinę. Aha byłbym zapomniał, Jak mu tam już wjedziecie na kwadrat to mają się znaleźć moje kołpaki od poldka i kratka od domofonu z ul. Poniatowskiego. Do Boju Hej Seniorzy!!!
+0-0
Poniedziałek, 1 lutego 2016 r. godz. 21:01
~MArek
Dlaczego do chwili obecnej sytuacją panująca na budowie bloku gazowo-parowego nie zajęła się prokuratura. Inwestycja która pochłonęła dziesiątki milionów złotych może w ogóle nie zostać uruchomiona. Katastrofa budowlana / zawalił się kanał doprowadzający wodę do schłodzenia/ , gdzie jest inspektor nadzoru budowlanego. Gdzie były osoby odpowiedzialne za podpisanie umowy na realizację tej inwestycji jak też koordynujący roboty budowlae. Wszyscy zapełnili kieszenie szmalem i nikt nic nie wiedział i nie widział do czego zmierza wykonawca. Jestem pewien, ze w postępowaniu arbitrażowym, czy jakimś jeszcze to Polacy będą zmuszeni wypłacić odszkodowanie z tytułu zerwania kontraktu. Gdzie jest minister/prokurator generalny Z.Ziobro. Czas najwyższy na jego interwencję.
+0-0
Poniedziałek, 1 lutego 2016 r. godz. 20:19
~kabi
Młynarz@ czy ty myślisz że jak założą rejestratory hałasu to będzie ciszej?
+0-0
Poniedziałek, 1 lutego 2016 r. godz. 20:09
~Rada Starszych
W związku z tym, aby Rada Starszych nie była gołosłowna podejmuje działania niezbędne do wniesienia zbiorowego pozwu przeciwko Tauronowi. Wszystkich tych, którzy chcą nas poprzeć prosimy o kontakt pod adresem : radastarszychpolakow@gmail.com
+0-0
Poniedziałek, 1 lutego 2016 r. godz. 20:06
~Młynarz
A co z huczeniem biomasy , kiedy wybudują ściany ochronne betonowe wokół młynów biomasy bo wieczorami i nad ranem spać sie nie da. Toto huczy strasznie, mieli zamontować rejestratory hałasu i co? Gdzie są? Pyli dmucha i truje!!!
+0-0
Poniedziałek, 1 lutego 2016 r. godz. 19:15
~Jaśko z Toronto
okej, okej :) To samo napisałem w pierwszym komentarzu. PS: jak już będziecie sądzić Putina to pozdrówcie go od Jaśka z Kanady
+0-0
Poniedziałek, 1 lutego 2016 r. godz. 19:03
~Rada Starszych
Kto jest akcjonariuszem w Tauronie ? Putin i jego poplecznicy wspierający drogi gaz i kontrolujący polską energię,przez to (polskie zakłady zbrojeniowe, polskie firmy i domostwa?)... a może jednak byłoby lepiej, za tak duże pieniądze i wolność energetyczną wprowadzić nowe technologie oczyszczania powietrza, wykorzystywać tani polski węgiel, którego jest pod dostatkiem i dać dalszą pracę górnikom. Kłamstwo o gazie łupkowym nie przetrwało nawet budowy tej elektrowni. Hiszpańska firma i podwykonawcy to tylko pionki, które i tak są już bankrutami. A za dalsze posunięcia Tauronu zapłacimy wszyscy. (To tak jak nasrać na wycieraczkę i poprosić o papier toaletowy.) W ten sposób całe społeczeństwo w Polsce zostało całkowicie znieważone od prostych ludzi, górników jak i po wszelkiego rodzaju biznesy. Rada Starszych całkowicie się z takim działaniem Tauronu nie zgadza i będzie walczyć o ukaranie winnych działających na szkodę Państwa Polskiego.
+0-0
Poniedziałek, 1 lutego 2016 r. godz. 17:48
~Jaśko z Toronto
...yyyyy z tym skansenem to nie tak, to chodziło o Radę, ale już zwróciłem honor, kwiaty prześlę kurierem, tak jak pisałem wcześniej. Idźcie walczcie, zdobywajcie POPIERAM!!!
+0-0
Poniedziałek, 1 lutego 2016 r. godz. 17:36
~Rada Starszych
Stwierdzenie, że jesteśmy zacofani i tworzymy skansen raczej mija się z prawdą . W tym podkarpackim skansenie rozwijają się najnowsze technologie lotnicze, wojskowe itp. i nie pozwolimy się okradać. A za nieudolne decyzje będą płacić, ci którzy je robią. "Bo gdzie ludzi kupa, to i Herkules dupa". To jest właśnie kapitalizm. Jest miejsce dla milionerów i dla klasy średniej
+0-0
Poniedziałek, 1 lutego 2016 r. godz. 17:26
~Jaśko z Toronto
Szanowna Rado : w takim razie Respect! szacuneczek! Zwracam honor! Zróbmy tak ja zamówię kwiaty pod bramę (bo osobiście nie dam rady), a wy zajmijcie się Tauronem :)... o i można? można!
+0-0
Poniedziałek, 1 lutego 2016 r. godz. 17:08
~Rada Starszych
Skoro nic nie możemy, to po co dyskutujesz z Radą Starszych?
+0-0
Poniedziałek, 1 lutego 2016 r. godz. 15:45
~Jaśko z Toronto
Zbyszko misiaczku, rozumiem, że skoro błyszczysz wiedzą w tej Waszej Radzie Starszych to już napisaliście pozew zbiorowy i skargę na kapitana barki że za dużo paliwa wypalił jak po sanie dryfował? Oj chłopie skąd was biorą? Drapieżny kapitalizm pożarł by was dawno ale zrobił sobie taki skansen dla żartu chyba. Idźcie lepiej wieńce złożyć pod bramą i pośpiewać piosnki :)
+0-0
Poniedziałek, 1 lutego 2016 r. godz. 15:26
~Zbyszko z Rady Starszych.
Jaśko z Toronto sam jesteś chyba z rady starszych, że wypisujesz takie bzdury. Chcesz powiedzieć, że nikt nie ponosi odpowiedzialności za to co tu się dzieje, to się bardzo mylisz. Myślisz, że naród jest taki głupi i da się bez końca dymać. Tym tekstem, to ty spiskujesz, a o spółkach wiesz tyle co nic. Są również pozwy zbiorowe i miliony innych możliwości. A za energię płacimy wszyscy łącznie z tobą.
+0-0
Poniedziałek, 1 lutego 2016 r. godz. 13:22
~Jaśko z Toronto
Jak tak czytam wasze komentarze to wydaje mi się, że niektórzy pogłębiają swoją wiedzę makroekonomiczną i polityczną na zgromadzeniach Rady Starszych. Tak Rady Starszych, która to mentalnie żyje jeszcze w czasach Mikołaja Reja. Wyjaśniając: I. Tauron to spółka akcyjna - więc nijak się ma to do żadnego z Mocarzy z magistratu. II - elektrownie połączone są w krajowe i międzynarodowe sieci, więc odłączenie którejkolwiek z nich nie spowoduje zachwianiem w dostawach energii. III wszystkie inwestycje jak i zatrudnianie firm zależy od tego co ustalą właściciele poprzez zarząd, a nie jakiś tam "Lokalny Majster Klepka" i tak naprawdę to nawet Premier ma mało do powiedzenia w kwestii tej naszej energetyki bo jak General Electric nam paluszkiem pogrozi to nam nawet pierdnąć nie będzie wolno. To że sobie tu turbinę wieźli, czy Hiszpanie między nami żyli, czy też inne teorie spiskowe to żadna zasługa czy decyzja naszych lokalnych filozofów. Proponuję więc zejść na ziemię i rozmawiać o nie-Gospodarności Powiatu czy Magistratu, bo już zaczynają się tu pojawiać trendy rasistowskie i teorie spiskowe. Brońmy swego zapytajcie lepiej, czemu już nikt z wieńcami nie śmiga pod bramę elektrowni. Tak tam odznaczano zasłużonych w czasie kampanii i co i PSTRO :D Miłego popołudnia Rodacy!
+0-0
Poniedziałek, 1 lutego 2016 r. godz. 11:08
~robiznajrobi
Z wysiłku umysłowego zrobiłem kleksa w rajtuzki!!!
+0-0
Poniedziałek, 1 lutego 2016 r. godz. 11:00
~ST MIESZKANIEC
Czyli żadnego konkretnego terminu uruchomienia oddania do użytku nie podano Tak to jest jak się bierze generalnego wykonawcę co niema pojęcia o tego typu budowlach odwalili fuszerkę same usterki kasę zwinęli i zostaliśmy z ręką w nocniku .
+0-0
Poniedziałek, 1 lutego 2016 r. godz. 08:54
~FakenSiet
Hektolitry paliwa wypalone przez płynące barki pod prąd podczas powodzi. (Całe miasto jeździło by przez 10 lat na tym paliwie.) Produkowanie prądu z gazu i wysyłanie go przez zagranicę do Polski to utopia. Jaki prezes to wymyślił?, lub jakieś złodziejaszki z Luxemburga.
+0-0
Poniedziałek, 1 lutego 2016 r. godz. 08:51
~Maciej Ż
I bardzo dobrze... niech zatrudniają więcej zagranicznych firm mimo, że pod nosem mają nasze polskie solidne firmy. Poprostu głupota w czystej postaci... brak słow na te wszystkie idiotyczne decyzje. Ale zawsze tak jest jak chce się przyoszczędzić i przy okazji coś uszczknąć do kieszeni...
+0-0
Poniedziałek, 1 lutego 2016 r. godz. 05:35
~jaaa
Tańczył ojciec tańczył syn przetańczyli cały młyn .
+0-0
Niedziela, 31 stycznia 2016 r. godz. 23:55
~Taki jeden
Firma Abengoa , ktorej czescia jest Abener Energia , od dawna jest zagrozona upadkiem. Od kilku juz lat ma powazne dlugi ( spowodowane nierentownymi inwestycjami w energie odnawialna) i ktos odpowiedzialny za podpisanie kontraktu powinien dokladnie przeswietlic jej historie. Noz na gardle firmy powoduje ,ze ta ryzykuje oferowaniem kosztorysu ponizej rzeczywistych kosztow.W obecnej chwili firma Abengoa jest w trakcie procesu upadlosci.
+0-0
Niedziela, 31 stycznia 2016 r. godz. 23:30
~robiznajrobi
Jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo, że o pieniądze. Zamiast pakować je tutaj należy dać łojcu dyrehtorowi 20 milionów a on podziękuje w telewizji TRWAMać pokazując w uśmiechu porcelanową szczękę. Tak tak, 500 zł dla dziecka i 20 mil. dla ojca!
+0-0
Niedziela, 31 stycznia 2016 r. godz. 23:15
~anuś
to jest kolejna afera którą należy zaliczyć do rządów aferzystów po
+0-0
Niedziela, 31 stycznia 2016 r. godz. 22:13
~FakenSiet
Dlaczego płacimy akcyzę za energię w urzędzie celnym skoro mamy elektrownię w mieście?- Cło. Prąd w naszym mieście pochodzi z zagranicy. Czy o tym wiecie?
+0-0
Niedziela, 31 stycznia 2016 r. godz. 21:42
~jan
.... trzeba powołać komisje śledczą pod kierownictwem lokalnego parlamentarzysty, takiego oczywiście co się zna na wszystkim. Nie powinno być kłopotów bo jak poseł zna się jakie helikoptery potrzebuje polska armia, to produkcja pary i prądu to dla niego pikuś.
+0-0
Niedziela, 31 stycznia 2016 r. godz. 21:23
~Bławat
Może ktoś powie jak wypadło referendum w Zaklikowie? Frekwencja powinna być wiadoma. Jakoś Stalówka o tym cicho.
+0-0
Niedziela, 31 stycznia 2016 r. godz. 20:26
~RAPID
HAHA Hiszpanie się smieją bo za polskie pieniądze żyli jak królowie , kupowali co im sie zachciało , samochody kurierskie nie wyrabiały z dostarczaniem przesyłek do tych biur żeby paniom z hiszpani było wygodnie , pieniądze sie skonczyły na pierdoły to i na dokończenie inwestycji zabrakło :D ...
+0-0
Niedziela, 31 stycznia 2016 r. godz. 20:23
~manukun
@Aleks Przecież podwyżka podatku zostanie przerzucona w koszty wytwarzania energii, za którą zapłacą nabywcy w większych opłatach. Do tego doliczyć trzeba utratę kolejnych inwestorów z branży energetycznej, którzy chcieli rozpocząć działalność gospodarczą na terenie miasta, ale podwyżka podatku ich skutecznie odstraszyła. Najważniejszą stratą jest utrata chętnych inwestorów z branż energochłonnych, których zniechęcą wysokie ceny energii. W tym momencie tracimy duży atut, jakim jest bliskość elektrociepłowni i oszczędności, które wynikają z mniejszych opłat za przesył energii.
+0-0
Niedziela, 31 stycznia 2016 r. godz. 19:55
~kabi
może za rok ten kocioł ruszy a potem będą usuwane usterki, a jest ich sporo a wiele już przykrytych, tak to jest jak kontrakt niedoszacowany wtedy wykonawca kombinuje wysuwa roszczenia, ciekawe ilu polskich podwykonawców nie otrzymało zapłaty za wykonane roboty
+0-0
Niedziela, 31 stycznia 2016 r. godz. 19:44
~greg
Moher 49 zgadzam się z tobą. Tą inwestycją powinna zająć się Polska firma. Straciliśmy znacznie więcej niż nam się wydaje. Po pierwsze inwestycja ma 2 lata opóźnienia, po drugie mimo wszystko zysk poszedł w kieszeń hiszpańskiej firmy, po trzecie setki Hiszpanów zarabiało ogromne pieniądze na tej budowie. A zarobić mogli Polscy pracownicy.
+0-0
Niedziela, 31 stycznia 2016 r. godz. 19:35
~Aleks
Do Feniks. Nawet jakby podniosl trzy razy i tak bedzie stac ich zeby podatki zaplacic. Taka branza..
+0-0
Niedziela, 31 stycznia 2016 r. godz. 19:30
~Feniks
z-11 a co do tego ma prezydent?Jako włodarz miasta miał się czym pochwalić ale to nie On tylko TAURON był inwestorem i to On w drodze przetargu zgodnie z obowiązującymi przepisami wybierał wykonawcę.Za Szlęzaka zaczęto inwestycje a Nadbereżnemu jak na razie przepadł lans i błyski fleszy przy otwarciu.Osobiście to w związku z podniesieniem podatków,które dotknęły elektrownie jak byłbym prezesem TAURONU to nawet bym go nie zaprosił na otwarcie.
+0-0
Niedziela, 31 stycznia 2016 r. godz. 19:25
~RST
Podobno Stalprzem sporo tam utopił na tej inwestycji.
+0-0
Niedziela, 31 stycznia 2016 r. godz. 19:19
~Moher49
Za zatrudnianie obcych firm, kiedy rodzime mogą zrobić i zarobić to przestępstwo. "Pomoc" otrzymywana z Unii do Unii wraca, Polsce zostaje dług. Polskie budżetowe pieniądze wspomagają głównie Niemców, albo są marnotrawione na jakieś lotniska z których nikt nie korzysta, ślizgawki, orliki, najdroższe stadiony i autostrady, itp. Pendolino za złoty zegarek dla ministra to zbrodnia, lepsze polskie pociągi pan minister olał. Podobnie z helikopterami. O tysiącach obcych spychaczy, ładowarek na polskich budowach, które mogła wyprodukować i dostarczyć HSW, to nie wspomnę.
+0-0
Niedziela, 31 stycznia 2016 r. godz. 19:16
~Michał
Bo gdyby inwestycję budowała Polska firma np. w/w Mostostal już dawno była by ona ukończona, oczywiście za stawki pieniężne które otrzymali Hiszpanie. Jestem ciekawy dlaczego Abener wygrał przetarg na budowę.
+0-0
Niedziela, 31 stycznia 2016 r. godz. 19:00
~Janusz
ale skandal. Najlepsze były filmiki na stalowka.net jak wieźli turbinę i ta muzyka. Już wtedy wiedzieli redaktorzy że to będzie cyrk :)P
+0-0
Niedziela, 31 stycznia 2016 r. godz. 18:57
~z-11
Były prezydent miasta szczycił się tą inwestycją. A dlaczego budowali to hiszpanki a nie np. stalowowolski Mostostal?
+0-0
Niedziela, 31 stycznia 2016 r. godz. 18:56
~Antoni
Kiedy ogłoszą że to katastrofa budowlana? Znowu zjadą się wszystkie ogólnopolskie media i może światowe do Stalowej Woli
+0-0
Stalowka.NET - Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i okolic
Copyright 2001 - 2024 Stalowka.NET
  » O nas  » Redakcja  » Reklama  » Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone.
X Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług i realizacji potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Więcej w polityce prywatności.