Stalowa Wola Stalowa Wola: Huta Stalowa Wola
Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i Powiatu Stalowowolskiego. Najnowsze! Najszybciej!
Kamera na żywo na panoramę Stalowej Woli na skrzyżowanie Al. Jana Pawła II z ul. KEN
Nagrania audio, rozmowy z ciekawymi ludźmi
Fotografie z najważniejszych wydarzeń w Stalowej Woli
Kanał youtube.stalowka.net - Pierwsza stalowowolska telewizja internetowa
Encyklopedia miasta Stalowa Wola
Zapowiedzi zbliżających się wydarzeń kulturalnych
Baza adresowa najważniejszych firm i instytucji życia publicznego
Bezpłatna baza ogłoszeń dla mieszkańców miasta Stalowa Wola jak i Powiatu Stalowowolskiego
Twoje konto
Strona główna  Stalowa Wola / Wiadomości Środa, 28 stycznia 2026 r. Imieniny: Agnieszki, Kariny, Lesława
 Wiadomości lokalne
» Przegląd kadr w szpitalu. Jest niepokój i pytania radnych
» Wysyp internetowych oszustw. Rekordzista stracił prawie 150 tysięcy złotych
» Kolejny krok w rozwoju SOWIK
» Prohibicja w Stalowej Woli przyjęta ze zrozumieniem?
» Strona www Stalowowolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego na Cyprze?
» Jak ustawienie bez piłki wpływa na decyzje z piłką?
» Poseł, posłanka czy osoba poselska? Rafał Weber o absurdach w ogłoszeniach o pracę
» 15-latek z powiatu tarnobrzeskiego zatrzymany przez policję. Miał przy sobie mefedron
» Jest akt oskarżenia przeciwko dwóm kobietom. Użyły kwasu masłowego
» Młodzi samorządowcy ze Stalowej Woli z wizytą w sercu Podkarpacia
» W plecaku nastolatka zapalił się powerbank. Wezwano straż pożarną
» Obrady w Radzie Społecznej Ambulatorium przerwane. Część członków chce uchylenia uchwały
Więcej » 
 Zasłyszane...
"Możemy spodziewać się ruchu scenicznego, tańca, gestu, scenografii, efektów świetlnych i przede wszystkim fantastycznego doznania oczyszczenia naszego sumienia bo spektakle KTO właśnie takie są".
Marek Gruchota, dyrektor Miejskiego Domu Kultury w Stalowej Woli.
 Imprezy w mieście
» Wystawa prac "Zima w TLE" - edycja II
» Włodzimierz Tetmajer - malarz nietuzinkowy. Wykład i oprowadzanie kuratorskie w Galerii Karpińskiego
» Powstańczym szlakiem - II Zimowy Rajd Pieszy
» Oprowadzanie kuratorskie po wystawie "Gra regułą i wolnością. 80 lat Amatorskiego Teatru Dramatycznego im. Józefa Żmudy"
» Cantus śpiewa pastorałki i kolędziołki
» Uczyć (się) miejsca - konferencja w Muzeum COP
» Trasa koncertowa Młodych Talentów z Lwowską Orkiestrą Kameralną Akademia
» Ferie w Muzeum 2026
» Monety. Milczący świadkowie historii
» Jak maki mieniące. Kobiety w malarstwie Włodzimierza Tetmajera
Więcej » 
 Fotoreportaże
Stalowa Wola: Koncert Noworoczny 2026
»Koncert Noworoczny 2026
»Potężny pożar hali z paliwami alternatywnymi
»Święty Mikołaj - poszukiwany
»Były Premier RP i były prezes Orlen w Stalowej Woli
»Spotkanie w sprawie strefy gospodarczej w Nadleśnictwie Rozwadów
Więcej » 
Wiadomości lokalne / Gospodarka

Czwartek, 3 grudnia 2015 r. godz. 17:56     /Magdalena Rodecka/
Jeszcze w tym roku w VIVO! pojawią się kolejni najemcy

Do redakcji Stalowka.NET wpływają zapytania odnośnie powierzchni handlowych w centrum VIVO!. Mieszkańcy dopytują się jakie marki jeszcze w tym roku wzbogacą ofertę galerii.
Do redakcji Stalowka.NET wpływają zapytania odnośnie powierzchni handlowych w centrum VIVO!. Mieszkańcy dopytują się jakie marki jeszcze w tym roku wzbogacą ofertę galerii.
Fot. Jacek Rodecki
Do redakcji Stalowka.NET wpływają zapytania odnośnie powierzchni handlowych w centrum VIVO!. Mieszkańcy dopytują się jakie marki jeszcze w tym roku wzbogacą ofertę galerii.

Jak się dowiedzieliśmy do końca roku zostanie otwarta sieć franczyzowa SUBWAY oferująca sandwicze. Calypso Fitness Club, największa sieć klubów fitness w Polsce będzie czynny w przyszły roku, końcem trzeciego lub początkiem czwartego kwartału.

Otwarto już sklep obuwniczy Deichmann. Od 4 grudnia na klientów czekają Pepco, De Facto i Green Point.

Lista najemców będzie stale uzupełniana a inwestor grupa IMMOFINANZ zapewnił nas, że niebawem pojawią się kolejne informacje na temat nowych najemców. W przyszłym roku VIVO! zwiększy się o kolejne 10 000 metrów kwadratowych. Powstanie sklep meblowy i market budowlany.


Strona do druku Drukuj artykuł    

Jeżeli masz jakieś ciekawe informacje, chcesz przekazać coś ważnego,
coś interesującego, nie wahaj się - napisz do nas: redakcja@stalowka.net

Dodaj komentarz do artykułu »  

Niedziela, 6 grudnia 2015 r. godz. 01:34
~Serinus canaria
Podróż MKS-em do Vivo trwa 2x dłużej niż samochodem, ale za to można zwiedzić miasto. Z tej opcji korzystają głównie młodzi ludzie. Inni chętniej by korzystali z autobusu, gdyby o tym wiedzieli i dodano by więcej połączeń. A może jakieś bonusy w VIVO za korzystanie z MKS?
+0-0
Niedziela, 6 grudnia 2015 r. godz. 00:05
~Kobo
Do Mela @ Czepiasz się słówek zborze, ciągało, spotkasz, niema, i twierdzisz że młodzież to czyta i będą pisali jak ja. Czy ty słyszysz współczesną młodzież że się tak o nią martwisz?. Ja słyszałem takie określenia u współczesnej młodzieży. Ale będzie zianie, no to nara, siema, czy więzienne ty cwelu i tp.. słówka. Młodzież teraz jest kreatywna, więc o jej przyszłość z mego powodu się nie martw. Oni teraz palą, Maryśkę, mocarza i inne dziwne substancje, to mają talent do słownej twórczości i ty tym się jakoś nie przejmujesz. Zresztą jak ja byłem w ich wieku. To dla mnie byłaś szprychą, laską, czy pindą. Pozdrawiam i daj na luz. Daj na luz to też młodzieżowe określenie.
+0-0
Sobota, 5 grudnia 2015 r. godz. 23:43
~Kobo
Do Jaga @ Skoro sama stwierdzasz że mieszkasz nie na wsi tylko na wielowsi, to nie jesteś wieśniaczką tylko super wieśniaczką hihi. Mieszczuch brudas nie jest wieśniakiem tylko brudasem, brudną świnią, ale nie wieśniakiem. Wieśniak zawsze kojarzył się ciemnotą, zacofaniem a nie z brudem. Dawniej słyszałem jak o mieszkańcach wiosek mówiono pogardliwie. Słoma z butów mu wystaje. Poza tym, wielu z nich mówiło gwarą, od razu po mowie się rozpoznawało że ktoś jest ze wsi. Pamiętam jak byłem w Jadownikach u ojca rodziny jako dziecko. Ciotka po przyjeździe się pytała, a skąd idzieta, od gościńca, tato odpowiedział tak. A ciżba była, tato odpowiedział nie. Dla mnie mieszczucha z wielowsi, oba słowa były czymś obcym. Ciotka zaraz mi wyjaśniła. Gościniec to główna droga, a ciżba to tłok w autobusie. Byłem zaskoczony, w domu miałem ubikację a tam chodziłem do wychodka. Kiedy wszedłem do takiej drewutni, w środku było zbite z desek siedzisko, w nim dziura a w środku sterta gówien i mnóstwo much. Ciotka żeby zupę ugotować, szła do studni, za pomocą korby wyciągała wodę ze studni wiaderkiem. Woda była jakaś dziwna, na piecu kaflowym gotowała obiad. Dla mnie jako dziecka to był szok kulturowy. Podobne studnie na wodę widziałem na pobliskim Pławie w Stalowej Woli. W Bloku miałem wodę z kranu, wannę ubikację, a tam takie spartańskie warunki były, Tak było w latach 70. Teraz Jadowniki są do niepoznania, mają wodę w kranach, gaz na bocznych drogach asfalt a nie drogę gruntową. Nie wiem dlaczego wieśniak dla ciebie to brudas. Mnie z tym się wieś nie kojarzyła, tylko z zacofaniem i dziwną mową. Obecnie kto zaśmieca lasy Polskie, mieszczuchy czy wieśniaki. Jeżdżąc na Przyszów, widziałem na skraju lasu porzucane jakieś stare meble, pralki, wersalki i inne odpady Mieszczuch jak twierdzisz z wielowsi, lasu nie zaśmieca. Płaci sporo kasy spółdzielni za swoje M 3, to wystawia pralkę szafkę wersalkę koło pergoli i po jakimś czasie zakład komunalny to zabiera. Spółdzielnie pozamykały pergole bo wiśniaki swoje śmieci podrzucali nam do pergoli. To wiejskie krezusy podrzucają swój bałagan do miasta bo chcą zaoszczędzić na wywozie śmieci . Jeszcze raz ci piszę. Wieśniak mnie się kojarzy z zacofaniem i śmieszną gwarą w mowie, a nie z brudem. Teraz wieś się zmieniła, ale stereotyp i skojarzenie ze słowem wieśniak pozostało, stąd ta irytacja mieszkańców wiosek, kiedy się do nich mówi ty wieśniaku. Pozdrawiam,
+0-0
Sobota, 5 grudnia 2015 r. godz. 22:13
~jaga
Kobo wez sie ogarnij !! Jaga nie nie mieszka na wsi tylko w wielowsi Stalowa Wola !!! czytanie ze zrozumieniem to 2 klasa podstawowki !!! a wiesniactwo zachowuje sie w blokach jak na podworku na wsigacie na pierwszym sznurku na balkonie trzepanie na balkonie pierzyn jak na wsi na plocie wyrzucanie odpadkow/smieci jak na podworku dla kur.Teraz juz jest lepiej jak 20 lat temu bo dzieci dorasrtaja i sa madrzejsze jak rodzice.
+0-0
Sobota, 5 grudnia 2015 r. godz. 20:09
~Mela
Do Kobo: zborze, ciągało, spodkasz, niema - skąd ty się urwałeś, do szkoły nie chodziłeś, czy co, już nie mówiąc o interpunkcji. Pisz jak człowiek, bo młodzi też czytają i będą tak pisali jak ty.
+0-0
Sobota, 5 grudnia 2015 r. godz. 12:18
~manukun
Moja matka przyjechała 500 km do Stalowej Woli, żeby tutaj się uczyć i pracować. W swojej rodzinnej miejscowości nie miałaby szans. Pomimo pochodzenia ze wsi, potrafi się zachowywać jak na kulturalnego mieszczucha przystało. Jak już ktoś napisał, wieśniactwo to stan umysłu, a nie pochodzenia. Wieśniak będzie śmiecił pod swoim nosem, niszczył, płakał, że nie ma dobrej wypłaty za brak wykształcenia oraz żądał zasiłków i darmowych imprez . Mieszczuch wie, że się dokłada do wszystkiego, co w mieście funkcjonuje, więc będzie to szanował.
+0-0
Sobota, 5 grudnia 2015 r. godz. 10:55
~Edek z Fabryki kredek
Intermarche w Vivo- czy tylko ja mam wrażenie czy może jeszcze ktoś zauważył że tam jest jebucko drogo w porównaniu z innymi sklepami? A swoją drogą Kaufland poszedł w dobrym kierunku i chyba to najlepsza spożywka w okolicy cenowo lepiej niż w Tesco.
+0-0
Sobota, 5 grudnia 2015 r. godz. 07:54
~virc
A dlaczego sandwicze, a nie kanapki? Jakieś wariactwo zapanowało z tymi makaronizmami.
+0-0
Sobota, 5 grudnia 2015 r. godz. 01:09
~Ddd
Ludzie zejdźcie na ziemię... Jak czytam komentarze w stylu" "czemu nie ma Stradivariusa, czy TK Maxx" to ręce opadają... Tego typu marki nie wejdą do tej wielkości miasta... Ciekaw jestem tylko, jak będzie wyglądała komercjalizacja galerii przy dworcu- jeżeli powstanie.... Przykładowe marki o których wspomniałem się tam nie otworzą, wiele innych- również... Inne "sieciówki" które już są w Vivo, też raczej większej ilości salonów otwierać nie będą...
+0-0
Sobota, 5 grudnia 2015 r. godz. 00:33
~Kobo
To że ludzie trzepią i wyrzucają kości czy pety przez balkon to jest objaw chamstwa i lenistwa. Wiśniaki swe prania na podwórkach wieszali a nie na balkonach, Bo mają podwórka, Mieszczuch go niema, ma mniej przestrzeni jak wieśniak.. To nie pochodzenie, tylko kultura osobista świadczy czy ktoś trzyma porządek na balkonie w mieście, czy w obejściu na wsi. Gdyby taki mieszczuch mieszkał na wsi i miał by własne podwórko, nie zaśmiecał by go petami, czy kośćmi. W mieście mu się nie chce, podwórko za oknem jest wspólne. On to panisko, od tego jest sprzątaczka by jego pety posprzątała. Utrzymanie 40 m mieszkania w mieście kosztuje więcej jak 3 razy większej chałupy z podwórkiem na wsi. Mieszczuch ma wygody, nie musi myśleć o paleniu w piecu, czy kominku Pec mu pali, sprzątaczka mu podwórko sprząta, więc żyje jak świnia w luksusach, bo go na to stać. Odpowiednie służby sprzątną to co on napaskudzi, na wsi takich luksusów nie mają. Moja siostra była w mieście w Turcji, tam moja duże w blokach balkony i mają odpowiednie instalacje do odprowadzania zapachów z grilla i wieczorami na balkonach są spotkania towarzyskie i grille sobie urządzają. W Polsce jest inna kultura i nie tolerują służby by ktoś sobie grilla na balkonie rozpalił. Na wsi na podwórku może, a że zapach do sąsiada powieje to nie problem, a w mieście to problem.. Ps. Gdańsk to stare miasto czyżby była tam większa bieda że rodzina emigrowała do Stalowej Woli. Ale jesteś kolejnym przykładem osób które tu wyemigrowały z miasta a nie ze wsi. Więc analiza niema racji że to że każdy Stalowiak historycznie pochodzi ze wsi. Pozdrawiam.
+0-0
Sobota, 5 grudnia 2015 r. godz. 00:14
~Bławat
aaa- Jaga ma rację, tylko niewłaściwie odczytujesz sens jej wypowiedzi. Nie tyle chodzi o pochodzenie, a raczej mentalność części mieszkańców. Są tacy co sami nic w życiu ważnego nie zrobili, a oczekują luksusów. Najgorszy pijak chce, by Opieka Społeczna traktowała jak pana. Nie byłaś na wsi ? Czujesz się dowartościowana? To nic nie znaczy, a wręcz przeciwnie. Swoją wartość budujesz całe życie; swoim postępowaniem, umiejętnościami, relacjami międzyludzkimi, itp. Spróbuj poznawać otaczający świat, a zobaczysz jak wiele kryje tajemnic. Zacznij od swego pokoju i zastanów się z czego, i w jaki sposób wykonane są wszystkie przedmioty. Wieśniak to nie tyle pochodzenie, a mentalność ludzka.
+0-0
Piątek, 4 grudnia 2015 r. godz. 23:52
~Kobo
Do analiza@ Może mi odpowiesz. Dlaczego mieszczuch uchodzi za coś normalnego, a wieśniak uchodzi za coś obraźliwego. Wiem tyle, w miastach była kanalizacja oświetlone drogi, prawie w każdym mieszkaniu, była ubikacja, łazienka, gaz i kuchenki gazowe. Na wsi były wychodki, w izbie były balie i wodę na kąpiel podgrzewano na piecach kaflowych. Wielu wieśniaków a szczególnie taki bum był w latach 80, przenosili się do miasta, bo im w wychodkach muchy tyłki obgryzały. Teraz tendencja jest odwrotna, Na wsiach też nowoczesność zawitała . Zbudowano kanalizację, doprowadzono gaz Główne ulice oświetlili, pobudowali chodniki. Na bocznych drogach dalej brodzą w błocie i panują egipskie ciemności, bo sołtysa nie stać na latarnie i opłaty za prąd. Bo współcześni wieśniacy to krezusi i nie wspierają wspólnego dobra, tylko własne zagrody. Krowy gdzieś wyzdychały, bo się nie opłaca chować, Lepiej pojechać do wielowsi Stalowej Woli i tam zarobić trochu grosza . A jak ktoś próbuje fermę świnek wybudować, wiśniaki protestują bo im śmierdzi. Już odwykli od krowich gówien, bo krowy im wyzdychały Teraz mleko w wielowsi galerii Vivo sobie kupują. Wiśniaki zamienili swe pola na działki budowlane, sprzedali je bogatym mieszczuchom i rozpoczął się odpływ mieszczuchów na wieś. Z tym że mieszczuch na wsi nie wstydzi się być mieszczuchem, a wieśniak mieście się irytuje jak ktoś go nazywa wieśniakiem. W Polsce od stuleci były miasta i w Stalowej są mieszkańcy których korzenie sięgają do starszych miast, a nie do wiosek. Już pisałem Steczkowcy są z Rzeszowa. Moja mama z Przemyśla, Kolega z podstawówki z Chorzowa i do tej pory mieszka w Stalowej, więc nie masz racji, że historycznie wszyscy pochodzą ze wsi. A jaga mieszka na wsi, dlatego tak pije do mieszkańców miasta, Stalowa Wola. To że wieśniak to takie negatywne skojarzenie, to wynik chichotu Historii, i zapóźnienia wiosek w stosunku do miast. Teraz to się już zmieniło, ale skojarzenie zacofanej wsi, w słowie wieśniak, pozostało.
+0-0
Piątek, 4 grudnia 2015 r. godz. 23:42
~Kobo
Do Bławat Jak pamiętam Stalową Wolę w latach 70, to po ulicach furmanki jeździły. Na łąkach krowy się pasły. A było tak, bo sporo Pława w Stalowej było. Zaczynało się w okolicach obecnej Konkatedry i ciągało się aż pod Rozwadów. Tam gdzie są bloki z wielkiej płyty były chałupy. Tam gdzie obecnie za laskiem budują osiedle Magnolia i stoi szkoła, zborze rosło i sięgało aż do górki w Rozwadowie, Tu gdzie jest aleja Jana Pawła 2 były wiejskie chaty i wychodki A pod centrum 4 była dawna droga do Rozwadowa z kostki zbudowana. Kiedy miasto wysiedliło Pławiaków, niektórzy przenieśli się do bloków, inni wybudowali się na Zasaniu a Rozwadów wcielono do miasta i zmieniono nazwę na stacji kolejowej z Rozwadów na Stalowa Wola Rozwadów. Teraz tego Pława trochu na skarpie w pobliżu ochronki zostało, Ludzie zburzyli chaty i na ich miejscu postawili kamienice i na niektórych podwórkach może i kury biegają. W samym mieście na osiedlach, to tylko gołębie spodkasz. No może jakiś mieszczuch trzyma jakąś kurę ale na działkach.
+0-0
Piątek, 4 grudnia 2015 r. godz. 22:59
~wujo
Kobo, ludzie ktorzy przyszli do stalowki ze wsi i tu mieszkaja nigdy nie beda zachowywali sie jak tu urodzeni.Ich dzieci jak nie przejma zlych nawykow rodzicow beda ok, ale to caly czas jest drugie no moze trzecie pokolenie "przybled" ze wsi w promieniu 60 km.mieszkam z takimi naokolo,nawyki masakryczne tzn wiejskie (50-60 latkowie)
+0-0
Piątek, 4 grudnia 2015 r. godz. 22:53
~jaga
he he he ANALIZA !!! mowisz Jaga ze wsi? znam pochodzenie swoich pradziadkow urodzeni w Gdansku oboje jeszcze w XIX wieku ,dziadkowie w Gdańsku i Oliwie poczatek XX wieku moi rodzice urodzeni w Gdansku tu przyjechali do pracy w Hucie STW (mieszkanie mozna bylo dostac szybko) nie znam wsi jako takiej.Całe zycie od urodzenia mieszkam wStalowej Woli dziecinstwo miedzy fajnymi ludzmi ale juz dorosle zycie po slubie w nowym bloku to masakra !!! sasiedzi to wiesniactwo do potegiwyrzucanie kosci ziemniaków i makaronu przez balkon,trzepanie chodnikow,obrusów kocy przez balkon,zawieszone balkony pierzynami,koldrami poduchami i w kazda sobote trzepanie tego na balkonie !!! zmiatanie smieci z balkonu na dol i tak jest do dzisiaj.Mieszczuch jak sie czuje mieszczuchem to i zachowanie powinien miec na poziomie a nie od 30 lat te same przyzwyczajenia. Analizo porazka twojej analizy dotyczaca mojej osoby :)))
+0-0
Piątek, 4 grudnia 2015 r. godz. 22:21
~aaa
gucio, moi rodzice po 60 oboje urodzili sie w stalowej i tu wychowali, ja urodzilam sie w stalowej, moje dziecko tez, wiec nie kazdy ze wsi jest. Ja na prawdziwej wsi to chyba raz w zyciu bylam.
+0-0
Piątek, 4 grudnia 2015 r. godz. 22:13
~Alicja
Zdrowa konkurencja i zapotrzebowanie podpowiada że dobrze by było gdyby powstała PRAWDZIWAkręgielnia i kilka kortów Squash'a
+0-0
Piątek, 4 grudnia 2015 r. godz. 22:06
~Alicja
Zdrowa konkurencja i zapotrzebowanie podpowiada że dobrze by było gdyby powstała PRAWDZIWAkręgielnia i kilka kortów Squash'a
+0-0
Piątek, 4 grudnia 2015 r. godz. 22:00
~no jak to?
A dlaczego nie ma Stradivarius? TK-MAX?
+0-0
Piątek, 4 grudnia 2015 r. godz. 19:21
~Bławat
@Kobo- z tymi kurami to nie przesadzaj, bo niejedna sobie w tym mieście biega. Kiedyś w miastach, kura była podstawą przeżycia.
+0-0
Piątek, 4 grudnia 2015 r. godz. 19:00
~analiza
@bacnaba and jaga. Pewne jest jedno , KAŻDY MIESZCZUCH POCHODZI ZE WSI!! I po co pieprzycie głupoty jeśli nawet urodzenie macie w mieście.Wszyscy jesteście wieśniakami z pochodzenia-HISTORYCZNIE! , a na pewno jaga!!
+0-0
Piątek, 4 grudnia 2015 r. godz. 17:39
~MISTO ROWEROW
prawda taka ze we wszystkich galeriach sa te same marki i co z tego ze beda nowe marki ?? GDZIE SA TE CO ROBIA OBNIZKI BO DO TEJ PORY W SKLEPACH TO BYLY WALKI CENOWE A NIE OBNIZKI KIEDYS POSZEDLEM DO SKLEPU KURTKA KTORA KOSZTOWALA 350ZL NAGLE PO SUPER MEGA OBNIZCE Z 410ZL NA 320-310zl to jest ich podejscie do klijenta Ktos pomysli ze 100zl obnizki a tu tylko 30zl sklepow z butami tyle a nie ma co wybrac a jak znajdziesz cos normalnego to takie wykonanie ze po 3miesiacach cos sie juz z nimi dzieje puszczaja nitki itp. Tak naprwawde to nie wiadomo czy one sa orginalne czy jakies podrobki z gieldy z pod warszawy od wietnamcow
+0-0
Piątek, 4 grudnia 2015 r. godz. 16:10
~Kobo
Do gucio Nie przesadzaj że 90%. to mieszkańcy wsi. Ile dekad tu się urodziło Wiele z nich wyjechało do innych miast i zagranicę. Nawet kiedy ja chodziłem do podstawówki, to w mojej klasie był chłopak który przyjechał tu z Chorzowa. Steczkowscy są z Rzeszowa. Tu się osiedlali nie tylko z wiosek, więc trochu przesadziłeś z tym 90%. . Tak mieszkańców Stalowej Woli mogą obrażać głównie mieszkańcy wiosek. Np dzisiaj autentyczna sytuacja. W pracy na jadalni siedziało dwóch kolegów. Wszedł trzeci i powiedział Dzień dobry panowie. Ja mu odpowiedziałem. Nie mów do nich panowie bo to chłopy z dziada pradziada. Wtedy jeden z nich odezwał się do mnie. Spierd... wieśniaku. Sam na wsi mieszka i przez gardło mu nie przejdzie by powiedzieć mieszczuchu, tylko zaraz wieśniaku. Mieszka w jakiejś Koziej Wólce i uważa że Stalowa Wola to większa Wieś jak jego Pacanów. Jak mnie ktoś powie mieszczuch, to się nie obrażam i nie podnoszę głosu i też nie powiem mieszczuch komuś kto mieszka na wsi. A mieszkańcy wiosek sami są wieśniakami i robią ze Stalowej Woli wielką wielowieś. Co z tego że on porzucił pole, bo mu się nie opłaca i przyjechał do Stalowej pracować. On nie pojechał do pracy do miasta tylko do wielowsi i czuje się jakby był u siebie na wsi. Może ci mieszkańcy wiosek tak z przyzwyczajenia widzą wszędzie wieś. Mieszkaniec Krakowa to wieśniak. Mieszkaniec Warszawy to wieśniak. mieszkaniec Stalowej Woli to wieśniak A sama stalowa Wola to wielowieś . To zakompleksieni mieszkańcy wiosek ze Stalowej Woli robią wielowieś. Stalowa Wola większa to mieszkaniec Stalowej Woli jest większym wieśniakiem od niego. To taka próba samo dowartościowania się i tyle. I tak na marginesie, wcale się nie obraziłem, ani nie zdenerwowałem że koledzy ze wsi nazwali mnie. Nawet się ucieszyłem że traktują mnie jakbym był jednym z nich, swój chłop a nie jakiś zapyziały mieszczuch ze Stalowej Woli dla nich jestem. Tylko, jakoś mi obejścia i biegających kur w tej wielowsi brakuje.
+0-0
Piątek, 4 grudnia 2015 r. godz. 15:34
~Ela
W Subway- u robią niezłe sałatki, zawsze świeże i wcale nie są drogie.
+0-0
Piątek, 4 grudnia 2015 r. godz. 15:28
~edekzfabrykikredek
Gratulacje ,Stalowa!Za moich czasow byl rynek w sobote obok przejazdukolejowego(pocztowki dzwiekowe z dedykacja nagrywane na miejscu,masc na odciski brodawki kurzajki marki Radicum z ekspozycja zasuszonych odciskow za szklem,buty"bitelsowki",spodnie dzwony,meble slowem wszystko :graty ,granaty,wszystko na raty),w pobliskim Rozwadowie we wtorek obok piekarni GS byl maly targ (nabial,owoce warzywa,drob),W piatki,obok remizy strazackiej byl duzy targ gdzie mozna bylo kupic np duza swinie,zywa oczywiscie.Plac byl brukowany kocimi lbami i nieraz znudzony wieprz ryl w poszukiwaniu dzdzownic (swinski przysmak) az kamienie fruwaly w powietrzu.Tak ze chlop nim sprzedal wieprza musial zarownac dol lopata.Po targu krecilo sie mnostwo wszelkiej masci ormowcow,zlodzieji i nierobow.Teraz wielki swiat wkracza do Stalowej.I dobrze.Idzie nowe.Postepu sie nie zatrzyma.Dobrze by bylo zeby HSW znowu stala sie zrodlem pracy dla wielu Stalowiakow a wtedy bedziecie wydawac pieniadze w Galerii.Niema co narzekac,jest dobrze.
+0-0
Piątek, 4 grudnia 2015 r. godz. 15:27
~Koks
Do Xyz. Tak,tak ja też chcę C & A. Fajne jest i niedrogie. Skrzyknijmy grupę nacisku
+0-0
Piątek, 4 grudnia 2015 r. godz. 15:21
~Monia
Do ~ Nocny. Masz racje, właśnie wróciłam z VIVO i odniosłam takie samo wrażenie. Najpierw zastanawiałam sie po co ten krzyż w takim wściekłym kolorze i dopiero po długiej chwili zajarzyłam o co tam chodzi. Fatalny, mylący pomysł.
+0-0
Piątek, 4 grudnia 2015 r. godz. 14:16
~gucio
kOBO !! Jestes wyjatkiem bo 90 % stalowiakow to wies .Pracowali w Hucie dowozily ich autobusy nawet z 60 km odleglych wiosek.Podostawali mieszkania w Stalowej Woli a na sobote i niedziele sznur aut w strone Niska,Bojanowa,Sandomierza i Lipy.Jaja ,maka,mleko w kankach to byla norma,wieczorem w niedziele z bagaznikow darli wory ziemniakow.Wiec nie oburzaj sie bo Jaga ma 100% racji i zaden to jad tylko prawda,cos taki wrazliwy :))) he he
+0-0
Piątek, 4 grudnia 2015 r. godz. 13:08
~obiektywny
w końcu jakiś normalny fitness w stalowej ,po półrocznym uczęszczaniu do fabryki zdrowia odechciało mi się ćwiczyć,zero profesjonalizmu,podejście menadżera do sugestii nad zmianami pozostawię bez komentarza,podobno wcześniej pracował na placu przy złomie to moim zdaniem powinien tam wrócić
+0-0
Piątek, 4 grudnia 2015 r. godz. 12:53
~niko
Zamiast cieszyć się z nowej galerii niektórzy ciągle na nie! A bo to niby zagraniczny zarabia. To fakt, ale i najemcy i obsługa także!. Moja sąsiadka tam pracuje i za wysoką sprzedaż dostała premię. I CIESZY i może iść jak zechce do społem bo ma z czym!!!!
+0-0
Piątek, 4 grudnia 2015 r. godz. 12:15
~zxcx
Jak ktoś tego jeszce nie wie, to napiszę, że wchodząc do galerii w większej części zostawiasz pieniądze zagranicznemu bogaczowi - właścicielowi budynku, a reszta zbiera po troche ochłapy. Mało tego właściciel ma gwarancje, że będzie dostawał stałą kasę regularnie, natomiast najemcy tak naprawdę nie mają żadnych gwarancji na sukces, do tego mają podpisany cyrograf z galerią. Ja Niemcowi kasy nabijać nie będę. Chyba zacznę chodzić do społem (co za czasy!), to naprawdę ma znaczenie, komu dajemy zarabiać...
+0-0
Piątek, 4 grudnia 2015 r. godz. 12:08
~zxcv
Podstawową zasadą jest, że galerii nie da się w Polsce kupić nic dobrego gdyż, czynsz dla najemców jest ogromny i żeby coś sprzedać w sensownej cenie musi kosztować 5-10 razy mniej w zakupie, wówczas wiadomo, że jest to najgorszej klasy materiał. Dziś chyba już nie ma marek, które lokują się w tanich czynszach na mieście, oferując wyższą jakość za te same pieniądze, które zostawia się w galerii na spłatę kredytu tego budynku, który z galerią ma naprawdę nie wiele wspólnego. Rozśmiesza mnie jak powieszą kilka obrazów na stojakach (dla warszawiaczków: stand`ach, czytane: stendach) i dumnie twierdzą, że teraz jesteś w galerii ;)
+0-0
Piątek, 4 grudnia 2015 r. godz. 12:02
~Nocny
czy to prawda że w VIVO jest Kościół??? bo jadąc Poniatowskiego na VIVO widać Krzyż w kolorze purpurowym ......
+0-0
Piątek, 4 grudnia 2015 r. godz. 11:56
~RST
SUBWAY - ciekawe czy Stalowa Wola jest gotowa na kanapki po 20 zł ?
+0-0
Piątek, 4 grudnia 2015 r. godz. 11:51
~Kobo
jaga Skąd ty jesteś że tobie tyle jadu. Ja mieszkam od urodzenia w Stalowej Woli. Rodziców mam mieszanych. Tato pochodzi ze wsi z pod Brzeska do której dojeżdżają MKSy. Brzesko Okocim jest w w Krakowskim. Mama pochodzi z Przemyśla, to miasto nie wieś. Za komuny mieszkałem w Stalowej Woli i nie jeździłem na wieś, tylko do Przemyśla, gdzie jest rodzina mojej mamy i do Brzeska i Jadownik rodziny ojca. Z Brzeska MKSem a nie furmanką jeździłem. Ale tam w Jadownikach po kurzych gównach się nie chodzi, skąd ta w tobie zawiść? W Stalowej Woli jest ładna galeria, a w Tarnobrzegu czy tam gdzie mieszkasz niema, więc ujadasz jak wciekły pies.
+0-0
Piątek, 4 grudnia 2015 r. godz. 11:21
~baenaba
jaga dlaczego obrażasz ludzi,i wrzucasz wszystkich do jednego worka?Troszkę to nie fair! Ale w ramach ścisłości to co coś powiem. Sam kończyłem Politechnike Lubelską (kierunek budownictwo),oraz UMCS(informatyka). Też jeździłem z torbami i słoikami do akademika-nie zaprzeczam. U mamy zawsze najlepiej. Ale wróciłem do stalowej ponieważ to optymalne miasto dla mnie. Wprawdzie zarabiam o połowę mniej jak moi koledzy z uczelni,ale na życie starcza,i na to żeby odwiedzić vivo od czasu do czasu również starcza. Tobie radzę nie obrażać ludzi,bo zapewne jak spotkała byś któregoś z tej,,wielowsi" twarzą w twarz to niewiele miała byś do powiedzenia. Tacy jak ty mądrzy są tylko po drugiej stronie ekranu,przy spotkaniu bliżej wszelkie argumenty jakoś giną!
+0-0
Piątek, 4 grudnia 2015 r. godz. 11:13
~45gf
Sadzac po terminie otwarcia to Calypso jeszcze nie wie ze chce tam zrobic fitness. Wskazuje tez na to brak ich loga na witrynie, Subway i swiss sie raczej nie wstydzili wklejajac swoje logo.
+0-0
Piątek, 4 grudnia 2015 r. godz. 10:14
~jaga
buractwo chce zrobic z siebie "światowca" co im nie brakuje w Stalowej Woli jakie oblatane,jakie wymagajace !! jeszcze kilka lat temu nie wiedzial co to galeria na wakacjach u babki po kurzych gownach napierniczal na podworku,a teraz wymagania,niezadowolenie,"a co to za galeria mini" itp.... ogarnijcie sie mieszkancy tej wielowsi.Pojechal jeden z drugim na studia do duzego miasta,od słoików wozonych w torbach rece sobie pozrywali ,ale jakie paniska teraz......Zenada jak to sie w d...ch przewraca wiesnikom
+0-0
Piątek, 4 grudnia 2015 r. godz. 09:34
~pit114
No i co z tego że pojawią się tacy najemcy jak wyżej? Co to zmieni? Lokalizacja tej mini galerii jest żałosna i nie ilość butików a ludzi zdecyduje o tym czy i jak wszystko będzie fuknkcjonować. Co do Daichmana to przecież to jeden z gorszych sklepów obuwniczych a Pepco? Z ciekawością czekam, co będzie się działo w kwestii galerii na miejscu dworca PKS. Gdyby powstało tam coś ciekawego to vivo będzie musiało płacić za to by ludzie tam przychodzili
+0-0
Piątek, 4 grudnia 2015 r. godz. 08:04
~vielitz
Nieodoszły najemca lokalu - no i co się dziwisz, ze sieciówki mają lepiej? One tam po pierwsze generują zysk a po drugie ściągają ludzi - proste i logiczne. Trzeba trochę poczekać, to pewnie zejdą z cenami jak długo będą mieć puste lokale jak w Primie. Dodatkowo jak otworzą kiedyś "galeriędworzec" to wtedy będzie dopiero normalnie, bo będzie prawdziwa konkurencja :)
+0-0
Piątek, 4 grudnia 2015 r. godz. 07:28
~Nieodoszły najemca lokalu
Czy ktoś wie ilu lokalnych wynajmuje lokal w Vivi? miałem pokusę aby tam wynająć lokal ale teraz widzę że dobrze zrobiłem, zaproponowali mi czynsz na poziomie 25 Eur/m2 z kosztami + jeszcze czynsz obrotowy, wiem że takie stawki tam obowiązują ale tylko dla lokalnych kupców, z dobrego źródła wiem że sieciówki płacą czynsz na poziomie ok 10-12 Eur/m2 bez dodatkowych opłat a jeszcze vivo im lokale przygotowało żeby tylko przyszły a lokalni którzy tam mają biznes musieli wykończyć sami lokal.
+0-0
Czwartek, 3 grudnia 2015 r. godz. 23:45
~Co za buractwo komentuje
Slownik jezyka polskiego. Sandwicz - kanapka z dwóch złożonych razem kawałków chleba lub bułki, przełożonych wędliną, serem itp.
+0-0
Czwartek, 3 grudnia 2015 r. godz. 23:40
~Bolo
A może Pan Rostek otworzy swój sklep w Galerii Vivo to bym miał bliżej po pieczywo :-)
+0-0
Czwartek, 3 grudnia 2015 r. godz. 23:34
~pawelek
a te sandwicze to co to takiego?
+0-0
Czwartek, 3 grudnia 2015 r. godz. 23:17
~braian
Brakuje mi Społem :(
+0-0
Czwartek, 3 grudnia 2015 r. godz. 23:05
~kiedy?
No otwierać coś, otwierać bo Nadbereżny dawno nie przecinał jakiejś wstążki!
+0-0
Czwartek, 3 grudnia 2015 r. godz. 22:25
~SA-134-029
Kiedy jedzie pociąg do VIVO?
+0-0
Czwartek, 3 grudnia 2015 r. godz. 22:09
~Sports
@popik : Słyszałem,że za 2 lata będzie Decathlon easy, taki jak w RZESZOWIE.
+0-0
Czwartek, 3 grudnia 2015 r. godz. 21:28
~duszek
ta galeria to porażka - same beznadziejne marki :(
+0-0
Czwartek, 3 grudnia 2015 r. godz. 21:09
~Swiatowy
Popik w Rzeszowie masz decatlona trochę bliżej niż w lublinie.
+0-0
Czwartek, 3 grudnia 2015 r. godz. 19:57
~Wincraft
Fajnie byłoby jeszcze jak byłby Samsung brand store lub Apple ispot?
+0-0
Czwartek, 3 grudnia 2015 r. godz. 19:14
~Xyz
W Rzeszowie przecież jest decathlon. A koedy c&a ?otworzą ?
+0-0
Czwartek, 3 grudnia 2015 r. godz. 19:04
~ponglisz
sandwicze no kurrr...
+0-0
Czwartek, 3 grudnia 2015 r. godz. 18:56
~miast0wy
na kino nie ma juz miejsca.... na decatchlona zreszta tez:) zreszta oni sie w tak malych miastach nie otwieraja:))
+0-0
Czwartek, 3 grudnia 2015 r. godz. 18:27
~popik
A kiedy w Stalowej pojawi się sklep Decathlon. Bardzo popularny sklep a najbliższy w Lublinie. Może by tak się postarać żeby otworzyli w Vivo
+0-0
Czwartek, 3 grudnia 2015 r. godz. 18:26
~ehh
"sandwicze" powiadacie...
+0-0
Czwartek, 3 grudnia 2015 r. godz. 18:14
~dzastin
Porządne kino by się przydało Cinema City albo Helios przy tym VIVO zamiast kolejne beznadziejne sklepy które już są w Stalowej
+0-0
Stalowka.NET - Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i okolic
Copyright 2001 - 2026 Stalowka.NET
  » O nas  » Redakcja  » Reklama  » Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone.


X Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług i realizacji potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Więcej w polityce prywatności.