Stalowa Wola Stalowa Wola: Huta Stalowa Wola
Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i Powiatu Stalowowolskiego. Najnowsze! Najszybciej!
Kamera na żywo na panoramę Stalowej Woli na skrzyżowanie Al. Jana Pawła II z ul. KEN
Nagrania audio, rozmowy z ciekawymi ludźmi
Fotografie z najważniejszych wydarzeń w Stalowej Woli
Kanał youtube.stalowka.net - Pierwsza stalowowolska telewizja internetowa
Encyklopedia miasta Stalowa Wola
Zapowiedzi zbliżających się wydarzeń kulturalnych
Baza adresowa najważniejszych firm i instytucji życia publicznego
Bezpłatna baza ogłoszeń dla mieszkańców miasta Stalowa Wola jak i Powiatu Stalowowolskiego
Twoje konto
Strona główna  Stalowa Wola / Wiadomości Czwartek, 28 marca 2024 r. Imieniny: Anieli, Kasrota, Soni
 Wiadomości lokalne
» Wielki Czwartek w Pysznicy
» Polski Elvis Presley na fotelu u Doktora Piotra Trafidło!
» Pierwszy Festiwal Kwiatów za nami. Jeszcze w tym roku druga edycja
» Zapomniane Zasanie
» Stalowowolskie Porozumienie Samorządowe: co mają do zaoferowania mieszkańcom?
» Odebrano prace konserwatorskie w zabytkowym kościele w Woli Rzeczyckiej
» Komunikat MZK
» Pijany rowerzysta zderzył się z motorowerem
» Kamila Piech, kandydatka do Sejmiku Województwa Podkarpackiego
» Komunikat MZK
» Renata Butryn: Podkarpacie w naszych sercach
» Plac Piłsudskiego będzie zielony. 8,8 mln zł z Funduszu Ochrony Środowiska
Więcej » 
 Zasłyszane...
"Możemy spodziewać się ruchu scenicznego, tańca, gestu, scenografii, efektów świetlnych i przede wszystkim fantastycznego doznania oczyszczenia naszego sumienia bo spektakle KTO właśnie takie są".
Marek Gruchota, dyrektor Miejskiego Domu Kultury w Stalowej Woli.
 Imprezy w mieście
» Metallica symfonicznie
» Koncert Wiedeński - Orkiestra Księżniczek
» Grupa MoCarta - Ale Kino!
» Kabaret SMILE
» Kabaret Nowaki w nowym programie
» Maria Kozłowa 1910-1999
» Z muzealnego skarbca
» Fikaj z Koziołkiem Matołkiem
» Wieczór panieński plus
Więcej » 
 Fotoreportaże
Stalowa Wola: SPS ze wsparciem Elżbiety Łukacijewskiej
»SPS ze wsparciem Elżbiety Łukacijewskiej
»Kamień węgielny pod nowe osiedle Ogrodowe
»Akcja sadzenia drzew w Stalowej Woli
»PiS agitował na rynku w Rozwadowie
»Damian Marczak (KWW SPS) zaprezentował swoją drużynę
Więcej » 
Wiadomości lokalne / Imprezy w mieście

Wtorek, 30 września 2014 r. godz. 09:59     /Magdalena Rodecka/
Naukowo o Powstaniu Warszawskim

Konferencją naukową Powstanie Warszawskie a Polska Myśl Narodowa w najbliższą sobotę, 4 października o godzinie 11:00 w Bibliotece Międzyuczelnianej zainauguruje swoją działalność Stowarzyszenie Polskiej Myśli Narodowej im. Romana Dmowskiego w Stalowej Woli.
Konferencją naukową "Powstanie Warszawskie a Polska Myśl Narodowa" w najbliższą sobotę, 4 października o godzinie 11:00 w Bibliotece Międzyuczelnianej zainauguruje swoją działalność Stowarzyszenie Polskiej Myśli Narodowej im. Romana Dmowskiego w Stalowej Woli.
Fot. Magdalena Rodecka
Konferencją naukową "Powstanie Warszawskie a Polska Myśl Narodowa" w najbliższą sobotę, 4 października o godzinie 11:00 w Bibliotece Międzyuczelnianej zainauguruje swoją działalność Stowarzyszenie Polskiej Myśli Narodowej im. Romana Dmowskiego w Stalowej Woli.

Stowarzyszenie formalnie istnieje od 28 lipca 2014 roku. Jak wyjaśnia prezes Stowarzyszenie Aleksander Szczęch celem jest organizacja wydarzeń na rzecz polskiej myśli politycznej: konferencji, spotkań a w przyszłości również prowadzenie działalności wydarzeń wydawniczej.

Pierwsze oficjalne przedsięwzięcie naszego stowarzyszenia odbędzie się w rocznicę upadku Powstania Warszawskiego 4 października. Wśród zaproszonych gości znaleźli się: dr Stanisław Krajski ("Powstanie Warszawskie a tajne organizacje"), dr hab. Sławomir Cenckiewicz ("Powstanie Warszawskie czy polska Masada'44), dr hab. Tadeusz Zych ("Powstanie Warszawskie a polski patriotyzm") oraz Maria Mirecka - Loryś ("Powstanie Warszawskie we wspomnieniach").

Kolejne konferencje zaplanowano w najbliższych miesiącach a ich tematyka ma dotyczyć: generała Tadeusza Rozwadowskiego, I wojny światowej a polskiej racji stanu oraz Romana Dmowskiego.

Strona do druku Drukuj artykuł    

Jeżeli masz jakieś ciekawe informacje, chcesz przekazać coś ważnego,
coś interesującego, nie wahaj się - napisz do nas: redakcja@stalowka.net

Dodaj komentarz do artykułu »  

Niedziela, 5 października 2014 r. godz. 07:06
~HALNY GRZEGORZ
@BarbapapaNj...nie pisałem wczoraj z własnych powodów...żle oceniłem czas/ pomylił słaby wzrok.. / i zrobiłem sobie wycieczkę 7km do zamkniętej już kolektury lotto / 5min zdecydowało o tym , że nie zdążyłem ..jedynie SONIA zadowolona , bo miała spacer../.... Nigdy nie mogą się udać rzeczy robione w pośpiechu i w ostatniej chwili...gdyby powstanie miało mieć sukces , to pewnie nikt poważny by go nie zaczynał w sytuacji braku broni / miał ją co piąty powstaniec.../... Zakładając , że rząd londyński nie planował na poważnie powstania trzeba uznać , że miało ono raczej charakter spontaniczny..oddolny nacisk ludzi chcących walczyć...chcących pomścić ofiary okupacji.. Emocje trzeba trzymać na wodzy..., bo faktycznie , czasem można ulec prowokacji , wdać się w nie potrzebną bijatykę i przegrać...!. Ja to i HALNY i GRZEGORZ i zależnie od sytuacji jeden powinien mieć więcej do powiedzenia...pozdrawiam !..miłej niedzieli...Ps...człowiek uczy się całe życie , najlepiej jeśli na błędach innych...
+0-0
Sobota, 4 października 2014 r. godz. 19:00
~BarbapapaNJ
@Halny - myślę że przegłosowanie w polskim parlamencie "światowego dnia" leży poza możliwościami nawet nie-popaprańców(obojętnie kogo masz na myśli). Osobiście nie piętnuję ludzi za przynależność do różnych opcji politycznych a już napewno nie za pomocą czystych epiptetów. Uważam że jestem wystarczająco dojżałym człowiekiem aby swoją niechęć do jakiejś grupy ludzi ubrać w zdanie na poziomie i zawsze być gotowym do jego obrony. Również nie do obrony pięściami (ani dosłownie ani w przenośni) bo gdzie w grę wchodzą emocje tam przemoc rodzi przemoc a głupota głupotę. Zwykły przykład - dając z półmózgiem na jego poziomie najczęściej zostaniesz pokonany doświadczeniem...lol
+0-0
Sobota, 4 października 2014 r. godz. 18:40
~BarbapapaNJ
@Halny - nie przejmuj się. Potraktuj to jako wkład w uczczenie pamięci bohaterskich powstańców bo ich bohaterstwo i oddanie dla Polski leży poza wszelką dyskusją I obaj jak widzę się w tej kwesti zgadzamy. Mam nadzieję że dla wszystkich uczestników dyskusji na temat powstania powstania(lol). Natomiast wszelkie pajacowanie na cmentarzach czy w miejscach upamiętnienia powstańców, to domena ludzi którzy dla mnie nie stanowią nawet marginesu na którego temat warto dyskutować. Na pewno za to warto o nich zawsze wspomnieć by młodzież miała świadomość że poniżej dna zawsze może jeszcze coś istnieć, również w substancji społecznej.
+0-0
Sobota, 4 października 2014 r. godz. 18:29
~BarbapapaNJ
@estel - sądzę że jeśli przeprawiali się na lewy brzeg samodzielnie i nawet bez wsparcia w postaci jakiegoś konkretniejszego ognia osłaniającego(czy jak to tam się nazywa) to raczej wiedzieli że Sowieci nie zamierzają nic robić. Ale to tylko moja opinia wynikająca z przemyśleń. Trudno tylko "wyczuć" czy nie wiedzieli o planie Sowieckich dowódców podobnym do tego dla Krakowa już wcześniej(oczywiście nie szeregowcy). Wtedy byli by jeszcze wkurzeni a mimo wszystko "poszli" na pomoc.
+0-0
Sobota, 4 października 2014 r. godz. 11:43
~HALNY GRZEGORZ
..za włączenie syreny dostałem opi...od strażaków , nawet policją postraszyli...!... Ps...po tym jak nie byli pierwsi do pożaru kombajnu we wsi.... są trochę uczuleni na syrenę...przejdzie im to z czasem...
+0-0
Sobota, 4 października 2014 r. godz. 07:34
~HALNY GRZEGORZ
@BarbapapaNJ........dla polityków , człowiek to zwykle ,, mięso armatnie "...ile ofiar pociągnęła obrona Leningradu i Stalingradu...?..Przepraszam za ,, dziś "...godzina się zgadza.... , ale dotyczy dnia dzisiejszego...! Ps...jest jeszcze tylu bohaterów zapomnianych....co przeszkadzało popaprańcom - eurobaranom w RE , aby przegłosować dzień śmierci Pileckiego jako światowy dzień walki z totalitaryzmem...? Ps...dla nich nie liczy się NARÓD i Jego historia.... '
+0-0
Sobota, 4 października 2014 r. godz. 07:19
~estel
BarbapapaNJ, tylko, że oni dowiedzieli się o swoim losie ustalonym w Teheranie po upadku Powstania, w październiku 1944 od Stalina. Wcześniej ich mamiono (Anglia i USA) obietnicami i że nic nie jest przesądzone...
+0-0
Piątek, 3 października 2014 r. godz. 23:07
~BarbapapaNJ
LOL "@BarbapapaNJ.....nie wchodzę w polemikę..dziś o 11-ej włączam syrene..! ! !" Jak nie uśniesz i trafisz w przycisk...lol ...bo chyba widać że ja nie mam nic przeciwko syrenie, nawet jestem za...
+0-0
Piątek, 3 października 2014 r. godz. 23:03
~BarbapapaNJ
Kościuszkowcy szli na pomoc Warszawie ale przyszłość Polski i Polaków była wstępnie określona już 1943 roku w Teheranie. O losie powstania nie decydowano w 1944 na prawym brzegu Wisły... Tak , zgadza się, Berlingowcy nie chcieli bezczynnie patrzeć na płonące miasto ale jednocześnie najprawdopodobniej mieli świadomość tego że idą na śmierć lub w niewolę. To czyni ich postaciami tragicznymi.... Gdyby nie decyzja o rozpoczęciu powstania nie musieliby masowo ginąć w poczuciu obowiązku a wyzwalaliby Warszawę razem z "towarzyszami". Niestety sami towarzysze zamiast Warszawy wyzwalali już tylko masowy grób jej mieszkańców i swoich kolegów. Wiele osób nie wie lub nie chce przyjąć do wiadomości, że podobnie wyglądała sytuacja Krakowa. Jednak w Krakowie decyzji o powstaniu nie podjęto w skutek czego ocalało nie tylko miasto i bezcenne dla narodu zabytki ale dziesiątki tysięcy cywilów. Sytuacja polityczna była jaka była i rząd w Londynie nie mógł nie być jej świadomy. Jedyne czego mógł być nieświadomy to tego iż Stalin jest bezwzględny i mimo wszystko nie ruszy na pomoc płonącej Warszawie. Ale to świadczy albo o ich politycznej infantylności albo świadomym ryzykowaniu dziesiątków czy setek istnień ludzkich w imię próby realizacji politycznych ambicji.
+0-0
Piątek, 3 października 2014 r. godz. 22:34
~HALNY GRZEGORZ
@BarbapapaNJ.....nie wchodzę w polemikę..dziś o 11-ej włączam syrene..! ! !
+0-0
Piątek, 3 października 2014 r. godz. 22:23
~BarbapapaNJ
Tak, czcić nie oceniać. Dokładnie tak napisałem... "Oczywiście nikt nie ma wątpliwości że spór nie powinien dotyczyć samych powstańców bo im należy się cześć I szacunek (...)" Natomiast moim zdaniem należy o tym dyskutować. Przede wszystkim po to by nie powtarzać błędów oraz wyrabiać w sobie zmysł obserwacji ludzkich postaw. Aby na hasło "bij wroga" nie wypuszczać się z bagnetem na czołgi. Po to by nie pozostawać bezkrytycznym w stosunku do ludzi którzy zawłaszczają sobie prawo do bycia patriotą i podstawie własnych poglądów politycznych odmawiają tego prawa innym. Uważam też że należy oceniać różne postawy patriotyczne po to by nie dać się wciągnąć w tak zwany patriotyzm histeryczny bo może on prowadzić, jak w przypadku generała Okulickiego, do śmierci wielu niewinnych ludzi.
+0-0
Piątek, 3 października 2014 r. godz. 20:24
~HALNY GRZEGORZ
To nie Bór Komorowski posłał żołnierzy kościuszkowców na lewy brzeg Wisły...żołnierz chciał walczyć , nie patrzeć na zagładę miasta... Teraz to tylko gdybanie...przykład Wina dowodzi , że mogło być inaczej...Ps...zamiast osądzać bohaterów , może lepiej ich uczcić...
+0-0
Piątek, 3 października 2014 r. godz. 16:47
~BarbapapaNJ
Gdyby trzeba było najpierw tam być żeby o tym dyskutować to dyskusja byłaby dzisiaj głośna i krótka...
+0-0
Piątek, 3 października 2014 r. godz. 16:44
~BarbapapaNJ
Osobiście skłaniam się do pogodzenia obu środowisk stwierdzeniem iż nie sposób zaakceptować tytułu "Obłęd 44" ale też nie można na spór spoglądać jednowymiarowo - my za oni przeciw. Dzisiaj już praktycznie żaden historyk nie mówi że decyzja o wybuchu powstania była właściwa. Więcej, raczej są zgodni iż była błędem ale wciąż nie są zgodni co do tego czy Bór-Komorowski mógł w sytuacji w jakiej się znalazł podjąć inną. Oczywiście nikt nie ma wątpliwości że spór nie powinien dotyczyć samych powstańców bo im należy się cześć I szacunek i jeśli powstanie było błędem to jeszcze większy bo to nie po ich stronie leżała decyzja o jego rozpoczęciu. Co więcej , swoją postawą udowodnili że AK była wówczas najlepszą formacją zbrojną na świecie. Gdyby nie problem z uzbrojeniem I zaopatrzeniem , nie jest wykluczone że Niemcy by "odpuścili" i powstańcy zamierzone cele by osiągneli...
+0-0
Piątek, 3 października 2014 r. godz. 16:23
~BarbapapaNJ
Profesorowi Kieżunowi krzywdy nie wyrządzają środowiska wrogie prawicy tylko jej przyjazne. Podobna sytuacja była i jest z prof.Bartoszewskim. Jeśli zaś KAWKA uważa że Cenckiewicz "daje się wpuszczać" jako członek środowiska prawicowego to tym bardziej nie rozumiem...
+0-0
Piątek, 3 października 2014 r. godz. 13:31
~HALNY GRZEGORZ
..Dziś nie ma czerwonych śladów na ulicy Zycie normalną nuci piosenkę Lecz spomiędzy murów polskiej stolicy Słychać stale śpiew bohaterów ..... Warszawskie dzieci pójdziemy w bój......
+0-0
Czwartek, 2 października 2014 r. godz. 19:08
~HALNY GRZEGORZ
....cisza w temacie...przerażający fakt historyczny....trzeba było tam być !...a potem dyskutować ... Za Lecha Kaczyńskiego powstało muzeum powstania... , co dziś prezydent Warszawy ma do powiedzenia...?..jakoś ostatnio o niej cicho...Ps...o godz. 11 w sobotę / zaczynają debatę../...mieszkańcy Stalowej Woli i powiatu niech włączą dostępne syreny...!...trzeba uczcić warszawskich bohaterów....
+0-0
Czwartek, 2 października 2014 r. godz. 13:57
~HALNY GRZEGORZ
@ustawa...to prawda , każdy powinien posprzątać po sobie , a jak to zrobi w lesie to jeszcze coś zapłacić na pamiątkę...wczorajsze głosowanie w sejmie to pikuś przy tym co czuję dziś...rocznica upadku Powstania Warszawskiego / choć żródła mówią o pertraktacjach do 2 w nocy następnego dnia...w pierwszych dniach powstańcy mieli przewagę..potem niemcy przeszli do uderzenia ...na rozkaz hitlera zabijano wszystkich ; walczących , cywili / kobiety , dzieci../ i ludzi w szpitalach...burzono dom po domu.. / najbardziej w czarną sobotę ucierpiała Wola /....!.Do akcji pacyfikacji używano specjalne oddziały.... Dziś głośno się mówi i osądza przywódców powstania... A kto k... ! ! ! wreszcie zażąda od niemców zapłaty za zniszczoną stolicę , za tyle ofiar ludzkich / kilkadziesiąt tysięcy w kilka dni.../...?...Premier rządu jeżdzi po kolejne pożyczki , a powinien upomnieć się o zadośćuczynienie dla POLAKÓW...Ps...na terenie powiatu , czy sąsiednich... mamy przykłady wiosek spacyfikowanych przez hitlerowców...kto k...! ! ! ...pozwie państwo niemieckie za to barbarzyństwo...narodowcy RHONR po dojściu do władzy upomną się o zadośćuczynienie POLSCE i NARODOWI...
+0-0
Czwartek, 2 października 2014 r. godz. 09:17
~ustawa
Jeden śmieci w lesie, drugi w internecie..Posprzątaj halny po sobie i wypad.
+0-0
Środa, 1 października 2014 r. godz. 11:42
~HALNY GRZEGORZ
@KAWKA...przykro mi to pisać .. , ale bohaterom czasem znika aureola....Mam taki przypadek w rodzinie... boli to bardzo , ale taka jest rzeczywistość....sam jeszcze szukam prawdy w jednym temacie...Ps...może to ja po śmierci Pyjasa.... byłem karą przetargową....s... z SB...! ! !..oni potrafili złamać nie jednego bohatera...
+0-0
Wtorek, 30 września 2014 r. godz. 21:43
~KAWKA
@onc też jestem zbulwersowany, tym co pisali o Prof. Kieżunie. To źle że niektórzy ludzie dają się tak wypuścić przez wrobgie prawicy środowiska by niszczyć takich ludzi jak prof. Kieżun czy biskup Wielgus. Od kiedy to zbrodniczy i kłamliwy system UB-cy i ich wytwory kłamstwa, fałszywe archiwa mają być autorytetem i kopalnią wiedzy....
+0-0
Wtorek, 30 września 2014 r. godz. 21:03
~HALNY GRZEGORZ
..ten Szlęzak może i byłby dobrym prezydentem...tylko te jego polityczne gafy...na gonitwie warszawskiej ..nie wygrał by w życiu złamanego szeląga ...więcej patriotyzmu prezydencie...4 listopad włączamy syreny...! ! ! a u siebie rozum...! Ps...endek z muchą na szyi , to jak klaun w cyrku...!
+0-0
Wtorek, 30 września 2014 r. godz. 20:06
~Zenada
endecja tak już ma i niczego nie zmienisz w tym podejściu, szukają bratanków w złym miejscu.... tak jak korwinizm
+0-0
Wtorek, 30 września 2014 r. godz. 13:06
~HALNY GRZEGORZ
@pikopiko...cały czs mam włączone...pora ....aby k..k..opacz włączyła...ostatni dzwonek właśnie słyszałem w szkole...pakować się i do domu na prowincję...odpocząć po okresie rządów...Ps....no , a to rządziła długo , prawie jak Walezy...i tak samo opuści Warszawę ...nocą..ukradkiem...! ! !
+0-0
Wtorek, 30 września 2014 r. godz. 11:46
~pikopiko
HALNY ty wlacz ale MYSLENIE
+0-0
Wtorek, 30 września 2014 r. godz. 11:31
~HALNy GRZEGORZ
@Monika...nie dał włączyć syren w rocznicę Powstania Warszawskiego...to może włączy w rocznicę jego upadku...bo minuta ciszy będzie żenująca...Trzeba właściwie uczcić warszawskich bohaterów...i tych kościuszkowców co z prawego brzegu usiłowali przedostać się do płonącej Warszawy...oni też polegli za ojczyznę , za Warszawę....! ! !..a ruski przyglądał się tej walce...Ps...Panie Szlęzak w sobotę o godz. 11-ej włączamy syreny...
+0-0
Wtorek, 30 września 2014 r. godz. 11:17
~Monika
Szlęzak niech się wypowie - jego poglądy są po prostu dramatem.
+0-0
Wtorek, 30 września 2014 r. godz. 11:14
~onc
KAWKA, Cenckiewicza nie interesuje co mówił Kieżun. Dla nich teraz to kapuś, a potwierdzeniem tego jest fakt że po roku 1956 prof nie był odnotowany jako wróg PRL-u. Tak to argumentuje Cenckiewicz. Idąc tym tokiem myślenia, mam dla Cenckiewicza kolejnego bohatera ktory przeszedł brutalne śledztwo, a z którego może zrobić kapusia. Stanisław Skalski, dowód? W 1956 wypuszczono go z więzienia, dostał odszkodowanie, przyjęto go wojska, awansował...Doskonale wpisuje się w Cenckiewicza teorie...To wszystko zaczyna być już bardziej niż żenujące!
+0-0
Wtorek, 30 września 2014 r. godz. 10:32
~KAWKA
Dyskutując merytorycznie o Powstaniu Warszawskim nie sposób nie wspomnieć o Planie Pabsta, który zakładał większe nazistowskie założenia przesiedleńczo-germanizacyjnege , Generalnego Planu Wschodniego. W celu realizacji projektu Niemcy zamierzali wysiedlić większość ludności Warszawy do obozów koncentracyjnych, poddawać ich eksterminacji w kompleksie obozowym KL Warschau funkcjonującym od 1943 na lewobrzeżnej części miasta, oraz wyburzyć ok. 95% zabudowy. Bardzo pienie o tym opowiadał Prof. Kieżun - uczestnik powstania
+0-0
Stalowka.NET - Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i okolic
Copyright 2001 - 2024 Stalowka.NET
  » O nas  » Redakcja  » Reklama  » Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone.
X Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług i realizacji potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Więcej w polityce prywatności.