Stalowa Wola Stalowa Wola: Huta Stalowa Wola
Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i Powiatu Stalowowolskiego. Najnowsze! Najszybciej!
Kamera na żywo na panoramę Stalowej Woli na skrzyżowanie Al. Jana Pawła II z ul. KEN
Nagrania audio, rozmowy z ciekawymi ludźmi
Fotografie z najważniejszych wydarzeń w Stalowej Woli
Kanał youtube.stalowka.net - Pierwsza stalowowolska telewizja internetowa
Encyklopedia miasta Stalowa Wola
Zapowiedzi zbliżających się wydarzeń kulturalnych
Baza adresowa najważniejszych firm i instytucji życia publicznego
Bezpłatna baza ogłoszeń dla mieszkańców miasta Stalowa Wola jak i Powiatu Stalowowolskiego
Twoje konto
Strona główna  Stalowa Wola / Wiadomości Sobota, 27 kwietnia 2024 r. Imieniny: Sergiusza, Teofila, Zyty
 Wiadomości lokalne
» Rozwój gospodarczy miasta. Nadleśnictwo apeluje o poszukiwanie alternatywnych rozwiązań
» Podsumowanie działań sfinansowanych ze środków norweskich
» Częste awarie sygnalizacji na skrzyżowaniu Chopina i Okulickiego
» Na Swołach zawalił się mostek
» Sklep Gentleman obchodzi 15 urodziny!
» Dyskusja nad wycinką lasu pod nową strefę gospodarczą. Jak przebiegała?
» Co można podarować mamie na urodziny?
» Majówka 2024 - PROGRAM
» Andrzej Szlęzak będzie mówił o problemach powiatu. Wiele spraw jest "bagnistych"
» Pędził 132 km ulicą Energetyków
» Co się dzieje z pnączami na ekranach akustycznych?
» Powstanie budynek z mieszkaniami treningowymi
Więcej » 
 Zasłyszane...
"Możemy spodziewać się ruchu scenicznego, tańca, gestu, scenografii, efektów świetlnych i przede wszystkim fantastycznego doznania oczyszczenia naszego sumienia bo spektakle KTO właśnie takie są".
Marek Gruchota, dyrektor Miejskiego Domu Kultury w Stalowej Woli.
 Imprezy w mieście
» COP: pokazy mody
» MR: rodzinna niedziela
» Majówka 2024
» Jubileuszowa Gala Gałązki Sosny
» Kabaret Nowaki w nowym programie
» Krwią Bohaterskiej Młodzi Zroszony
» Maria Kozłowa 1910-1999
» Muzeum COP: Matematyczny pociąg
» Z muzealnego skarbca
» Fikaj z Koziołkiem Matołkiem
Więcej » 
 Fotoreportaże
Stalowa Wola: Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Piknik w Parku Jordanowskim
»Otwarcie Parku Jordanowskiego
»SPS ze wsparciem Elżbiety Łukacijewskiej
»Kamień węgielny pod nowe osiedle Ogrodowe
Więcej » 
Wiadomości lokalne / Kronika Kryminalna

Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 08:23     /Jarosław Jarecki/
Pożar magnezu. 2 pracowników z ciężkimi oparzeniami

Na miejsce udały się trzy wozy bojowe straży pożarnej oraz dwie karetki pogotowia. Po przybyciu na miejsce pożarem była objęta metalowa wiata, w której palił się magnez.
Na miejsce udały się trzy wozy bojowe straży pożarnej oraz dwie karetki pogotowia. Po przybyciu na miejsce pożarem była objęta metalowa wiata, w której palił się magnez.
W środę, 30 kwietnia 2014 r. około godz. 21:00 w jednym z zakładów aluminiowych przy ulicy Przyszowskiej doszło do groźnego pożaru, w którym dwóch młodych mężczyzn doznało ciężkich poparzeń ciała.

Na miejsce udały się trzy wozy bojowe straży pożarnej oraz dwie karetki pogotowia. Po przybyciu na miejsce pożarem była objęta metalowa wiata, w której palił się magnez. Znajdowała się tam oczyszczalnia elementów odlanych z magnezu.

W pożarze zostało rannych dwóch pracowników zakładu w wieku 24 i 25 lat. Doznali oni bardzo ciężkich poparzeń. - "Jeden z kolegów jest w ciężkim stanie i walczy o życie. Ma 98 proc. poparzeń ciała a drugi 90 proc." - dowiedzieliśmy się od jednego z kolegów poszkodowanego.

Obaj zostali przetransportowani karetkami do specjalistycznego szpitala od poparzeń w Łęcznej. Początkowo transport miał odbyć się drogą powietrzną jednak Lotnicze Pogotowie Ratunkowe odmówiło pomocy tłumacząc swą decyzję zbyt ciężkim stanem poszkodowanych.

Na chwilę obecną nie jest wiadome co dokładnie się wydarzyło w metalowej wiacie. Wiadomo, że nie jest to pierwszy pożar magnezu w tym zakładzie, dlatego oczyszczalnie przeniesiono na zewnątrz hali. - "Magnez jest łatwopalny. Do jego obróbki powinno się używać narzędzi na sprężone powietrze, a przy opiłkach Mg wystarczy iskra wytworzona przez elektronarzędzia" - słyszymy od jednego z pracowników zakładów.

O wypadku została powiadomiona Państwowa Inspekcja Pracy oraz stalowowolska prokuratura.

Strona do druku Drukuj artykuł    

Jeżeli masz jakieś ciekawe informacje, chcesz przekazać coś ważnego,
coś interesującego, nie wahaj się - napisz do nas: redakcja@stalowka.net

Dodaj komentarz do artykułu »  

Czwartek, 19 czerwca 2014 r. godz. 19:41
~beskickiwywiad
Slepcy jest jedno wyjscie -mamy bogatszy kraj niz myslimy.. mamy obozy w oswiecimiu wykorzystajmy je do umieszczenia tam wladzy na poczatek...?????
+0-0
Poniedziałek, 12 maja 2014 r. godz. 19:20
~marek
Skąd byli Ci chłopcy?
+0-0
Poniedziałek, 12 maja 2014 r. godz. 12:19
~rozeznany
Bylo tyla chetnych chcacych cos powiedziec i czego nikt nie zglasza sie na policje? wystarczy zadzwonic i umowic sie z policjantem i pojsc zlozyc zeznania. Nie rusza was smierc drugiego chlopaka? wszyscy sie boja bo kasa najwazniejsza!!!
+0-0
Poniedziałek, 12 maja 2014 r. godz. 08:11
~margaret
Wyrazy wspolczucia dla obu rodzin To straszna tragedia Spoczywajcie w spkoju chlopcy [*]
+0-0
Niedziela, 11 maja 2014 r. godz. 16:00
~nieznajoma
Wyrazy współczucia dla rodziny i znajomych i bliskich sercu ofiar (nie rozumiem dlaczego musieli odejść,tacy młodzi ludzie)
+0-0
Niedziela, 11 maja 2014 r. godz. 14:23
~SPRAWIEDLIWOŚĆ
W tym zakładzie BHP niestety kuleje, a sprzeciw pracowników że stanowisko pracy nie jest w odpowiedni sposób przystosowane nic by nie dało. Albo by im zabrano premie albo zwolniono twierdząc że na ich miejsce jest 10 osób i te osoby by pracowały (tak się w zakładzie temperuje i ćwiczy pracowników, za nieposłuszeństwo odbiera im się premie bo masz tak zapier***** aby ci pot z dupy ciekł). Teraz jest strach bo stała się tragedia ale dopóki nic się nie stało to Kierownik i BHP -owiec nie widzieli zagrożenia, A ponoć magnez już 2 razy się palił w zakładzie i NIC Z TYM NIE ZROBIONO, tylko kazano we wiacie na zewnątrz obrabiać, Za to musi ktoś odpowiedzieć i to nie brygadzista (bo moim zdaniem opis sytuacji przez niego nic by nie dał, w tym całym bałaganie jest tylko pionkiem ale mogą winę na niego próbować zwalić) ale ktoś z góry kto nie dopilnował odpowiednich warunków pracy. Aby warunki pracy w zakładzie się poprawiły i aby pracownik czuł się bezpieczny i nie bał się mówić i wskazywać zagrożeń na stanowiskach pracy musi polecieć ktoś z góry (a najlepiej 2 głowy za 2 wielkie tragedie). Mam wielką nadzieję że Prokuratura znajdzie winnych.
+0-0
Niedziela, 11 maja 2014 r. godz. 12:06
~;(
Przestało bić najlepsze z serc Tak kochające życie i ludzi Żadna cię krzywda nie dotknie już I żadna łza cię nie obudzi ;( Paweł (*) Adaś(*)
+0-0
Niedziela, 11 maja 2014 r. godz. 11:45
~wsiak
Pawel nie zyje
+0-0
Niedziela, 11 maja 2014 r. godz. 11:19
~luk2411
czy to jest prawda ze Paweł tez nie dał rady ??? i jest juz z Adamem :( ???
+0-0
Czwartek, 8 maja 2014 r. godz. 18:23
~STM
Jak miał na nazwisko Adam. Być może chodziłem z nim 2 dni do szkoły średniej, a potem się przepisał.
+0-0
Czwartek, 8 maja 2014 r. godz. 17:59
~UUU
Adaś[*] przykro bardzo ;( PAWEŁ Ty dasz rade!!!!!!!!!! MUSISZ!!!!
+0-0
Czwartek, 8 maja 2014 r. godz. 12:54
~Znajomi
Adaś już jest spokojny, choć ból po Jego odejściu jeszcze długo będzie odczuwalny dla Jego najbliższych.. Spoczywaj w pokoju [*] A Ty Paweł, nie poddawaj się ! Masz dla kogo walczyć, wierzymy, że wystarczy Ci sił !
+0-0
Czwartek, 8 maja 2014 r. godz. 12:19
~ktos
dziad proszczalny : nie wypisuj glupot bo poparzenia byly w 90 i 70% i nie skazuj ich na smierc tylko wez rozaniec i modl sie za Pawla
+0-0
Czwartek, 8 maja 2014 r. godz. 12:03
~Dziad Proszalny
Poparzenie powyżej 30% powierzchni ciała to praktycznie zgon. Poparzenie 90% i 98% to powolna śmierć w męczarniach. Wyrazy współczucia dla Rodziny, a właściwie dla obu rodzin bo to tylko kwestia czasu. Całe życie mieli przed sobą. Ciekaw jestem ile zarabiali i na jakiej umowie byli zatrudnieni?
+0-0
Czwartek, 8 maja 2014 r. godz. 11:21
~gerald
Tak - nie poddawaj się - Walcz:) !!! jesteśmy z Tobą.
+0-0
Czwartek, 8 maja 2014 r. godz. 11:17
~xxx
Spoczywaj w pokoju [*] A Ty Paweł, WALCZ!
+0-0
Czwartek, 8 maja 2014 r. godz. 10:55
~gerald
Spoczywaj w pokoju (*)
+0-0
Czwartek, 8 maja 2014 r. godz. 10:38
~Koleżanka
RRRRRR tym razem niestety jest to potwierdzona informacja. Adaś zmarł w nocy. Spoczywaj w pokoju (*)
+0-0
Czwartek, 8 maja 2014 r. godz. 09:25
~RRRRRR
Naprawdę, nie rozumiem, komu na tym zależy, żeby któryś nie żył. Dajcie spokój ... życzę wszystkiego dobrego , a czas sam pokaże, co się stanie !
+0-0
Czwartek, 8 maja 2014 r. godz. 09:13
~ktos bliski
tak prawda. Spij w pokoju Adam (*)
+0-0
Czwartek, 8 maja 2014 r. godz. 06:48
~pracownik
czy toprwda ze jeden zmarl w nocy?
+0-0
Czwartek, 8 maja 2014 r. godz. 03:58
~Staram się obiektywnie ocenić sytuację
Przykro to pisać, ale obiektywnie rzecz biorąc osoby z tak rozległymi poparzeniami mają znikome szanse na przeżycie. W wysoko rozwiniętych państwach jak np. USA przeżywalność przy poparzeniach powyżej 90% ciała wynosi 15%. Dla odmiany w niskorozwiniętych jak Indi1 to jakieś 2%. Podejrzewam, że dla Polski będzie to ok. 5%. Poza tym poparzenia tak wielkiej powierzchni ciała wiążą się z niewyobrażalnym cierpieniem. To po czyjej stronie jest wina wykaże śledztwo i ostatecznie orzeknie sąd. Póki co nie można z całą pewnością powiedzieć, że wina leży wyłącznie po stronie pracodawcy. Mam nadzieję, że jeśli były jakieś niedopatrzenia lub prawo zostało złamane to odpowiedzialne za to osoby poniosą odpowiedzialność. Prosze pamiętać, że póki ktoś nie zostanie skazany nie można mówić, że jest na pewno winny. Bardzo wiele osób o tym zapomina... Sam pracowałem w firmie gdzie konieczne było przestrzeganie warunków BHP w celu zachowania zdrowia. Niektórzy kierownicy chcieli żeby ludzie pracowali szybciej bez zachowania zasad BHP. Niektórzy tak robili jednak w przypadku wypadków wina była po ich stronie, a tłumaczenie, że odzież robocza niewygodna itp. mogli sobie wtedy wsadzić gdzieś. Jeśli coś zagrażało mojemu bezpieczeństwu odmawiałem wykonania tego. Dla mnie to jest naturalne. Jeśli ktoś ryzykuje swoje życie lub zdrowie w ten sposób to jest po prostu głupi. Przez takie właśnie osoby jest ciche przyzwolenie na łamanie zasad BHP przez kierowników debili. Dopiero kiedy coś się stanie jest wielka afera. Podobnie jeśli ktoś woli milczeć bo inaczej utną mu premie. Kiedyś może tego słono żałować bo zdrowia za te premie nie wróci. Z całym szacunkiem, ale jeśli Ci chłopcy zdawali sobie sprawę w jak niebezpiecznych warunkach pracują, podpisywali szkolenia BHP nie chodząc na nie i godzili się na to wszystko to niestety wina również leży po ich stronie. Inna sprawa jeśli nie mieli wiedzy, że w jakiś sposób może zostać wywołany pożar i celowo wprowadzono ich w błąd. Wtedy jest to niedopuszczalne draństwo. Normy są podnoszone na skutek wydajnej pracy załogi. Odsyłam tutaj do zapoznania się z metodami usprawniania pracy. To, że ktos pracuje szybko (zapewne aby uzyskac premie) jest właśnie powodem podnoszenia normy. Względem tego reguluje się normy, ale to już bardziej rozległy temat. Dla przykładu w mojej firmie normy skoczyły o 300% od kiedy załoga została wymieniona na samych Polaków, którzy mieli możliwośc uzyskania premii za wydajną pracę. Co do niekompetencji kadry kierowniczej w tej firmie można jedynie na tym ubolewać. Ja osobiście wolałbym poszukać pracy, w której mnie szanują i odmawiał pracy w warunkach niebezpiecznych. Nawet jeśli wiązałoby się to z przeprowadzką w inne miejsce. Tak długo jak ludzie będą się zgadzać na takie traktowanie tak długo będzie to w ten sposób działało. Gdyby nie było chętnych do pracy to nagle okazałoby się, że trzeba podnieśc płace, traktować ludzi z szacunkiem, zapewnić warunki bezpieczeństwa.
+0-0
Środa, 7 maja 2014 r. godz. 22:48
~ja
Informaacja dla wszystkich jesli ktos chce pomóc chłopakom to może to jutro zrobic i oddac krew w szpitalu w stalowej lub nisko do godz.11 i popanie ze to krew dla Adasia i Pawla do szpitala w £ęcznej na oddział poparzen
+0-0
Środa, 7 maja 2014 r. godz. 18:56
~anooniim
za co brygadzista ma ponieść konsekwencje jak on wypełnia rozkazy bezpośrednio od kierownika? I jeszcze jedno pytanie, który? Thoni Alutec na OCZYSZCZALNI mial pop*****lony układ pracy!!! wyjaśniam: brygadzista chlopakow A i P miał 1 zmiane a oni 2 ! i co powiedzcie mi kto ma poniesc konsekwencje ? Ich brygadzista, ktory mial 1 zmiane, czy dwaj brygadzisci (ktorzy nie byli brygadzistami chłopakow) ktorzy akurat w czasie zdarzenia pelnili funkcje czyli byli na 2 zmianie i mieli swoich pracownikow hale czy dwie od miejsca wybuchu?????
+0-0
Środa, 7 maja 2014 r. godz. 09:36
~koleżanka
te chłopaki to naprawdę świetni ludzie i trzeba się za nich modlić a nie wypisywać głupoty i czekać kiedy tylko umrą
+0-0
Środa, 7 maja 2014 r. godz. 08:52
~M.L
modlimy sie za poszkodowanych bo tylko tyle teraz mozna albo az tyle bo modlitwa dziala cuda dlatego namawiam wszystkich o taka pomoc a BOG wyslucha kazdego !!!!A co bedzie ????GORA wie co dla nich i kazdego z nas najlepsze nie ma rzeczy z przypadku bo kazdy ma jakas misje do spelnienia kazde cierpienie tez nie jast na darmo lecz cierpi sie tez za innych i dla innych Wiec ADAS i PAWEL chyle czola !!!!
+0-0
Środa, 7 maja 2014 r. godz. 08:38
~RRRRRR
Naprawdę, nie rozumiem, komu na tym zależy, żeby któryś nie żył. Dajcie spokój ... życzę wszystkiego dobrego , a czas sam pokaże, co się stanie !
+0-0
Środa, 7 maja 2014 r. godz. 08:28
~przykre
dlaczego tak musialo sie stac???dlatego ze czlowiek w tej firmie sle nie liczy!!!!zeby mlodzi musieli stad uciekac za granice!masakra!!!ktos powie :przeciez nikt nie kaze nikomu tam pracowac:wiec pytam madrale???czy sa inne zaklady gdzie mozna zarobic na chleb??otoz nie!!!!wiec mlodzi sa zmuszeni na poniewierke!moze wladze wreszcie sie zainteresuja tymi warunkami i tym jak Polak Polakowi potrafi zgotowac pieklo za pare srebrnikow!!!!!a gdzie ich sumienie????takiej krwi z rak nigdy sie nie zmyje panie nadzorujacy prace w obozie .....
+0-0
Środa, 7 maja 2014 r. godz. 08:25
~pełnomocnik
Oswiadczam w imieniu jednej z rodzin iż chlopcy żyja i prosze nie wypisywac nierzetelnych i niesprawdzonych informacji .
+0-0
Środa, 7 maja 2014 r. godz. 08:18
~K.S
przepraszamy za wszyskich bez serca za tych ktorzy zkazali chlopakow na taki bol i cierpienie!!!pamietajcie ze krzywda ludzka nie jest bezkarna to wroci to tych bez serca ze zdojona sila!!!!!przyznanie sie do winy i przeproszenie bliskich P i A nic nie da ale ale moze pokazcie choc troche czlowieczenstwa
+0-0
Wtorek, 6 maja 2014 r. godz. 22:20
~Karolina
Przestancie wypisywac bzdury i informacje wyssane z palca!!! Obaj zyja i walcza o zycie! a wlasnie w niedziele jeden z nich mial urodziny! wiec zamiast zapalac znicze modlcie sie i zyczcie aby jak najszybciej wrocili do zdrowia!
+0-0
Wtorek, 6 maja 2014 r. godz. 16:06
~anonim
to brygadzista niech się broni jak może, przecież on nie wymyślił stawiania wiaty poza halą. zawsze zrzucą odpowiedzialność na osobę która nie miała nic do gadania. szkoda słów. a czemu ją postawili obok? czyżby wiedzieli że w końcu coś się może stać a tak choć hala ocaleje a życie ludzkie nie jest tyle warte aby je odpowiednio zabezpieczyć a nie w koszulkach i zwykłych spodniach pracować przy tak niebezpiecznym materiale jakim jest magnez!!!
+0-0
Wtorek, 6 maja 2014 r. godz. 15:59
~anonim
tylko zgłoszenie to telewizji może coś da a tak szkoda słów...wszystko będzie jak kiedyś. szkoda było firmie wydać na odzież ochronna kilku złotych! przecież magnez jest łatwopalny!
+0-0
Wtorek, 6 maja 2014 r. godz. 15:36
~rni
@rst Jak go nazwałeś, "pionek brygadzista" też język w ustach ma i mówić może; co ma do stracenia?.
+0-0
Wtorek, 6 maja 2014 r. godz. 14:42
~ja
Do rodzina zgłoscie sprawe do interwencji tv polsat albo tvn uwaga to dużo zmieni a byc moze uratuje komus życie
+0-0
Wtorek, 6 maja 2014 r. godz. 14:15
~rodzina
Obaj żyją ale ich stan jest ciężki. Nie wierzcie w medialne głupoty tylko się pomódlcie!
+0-0
Wtorek, 6 maja 2014 r. godz. 14:09
~wyrobnik
W innym serwisie doniesiono, że niestety jeden z poszkodowanych zmarł. Tak GaluAnonimie, winni odpowiedzą surowo za to nieszczęście. Za inne przypadki naruszania prawa, bhp, trucia okolicy, hałasowania itp. też poniosą karę. Skończy się chamskie sobiepaństwo.
+0-0
Wtorek, 6 maja 2014 r. godz. 13:53
~ja
Jeden ma 98% poparzen a drugi 70% obaj walczą o życie
+0-0
Wtorek, 6 maja 2014 r. godz. 13:41
~Gall Anonim
"Przykre ale prawdziwe" Wiesz co słyszysz piąte przez dziesiąte koleś nie siej paniki i nie chowaj żyjącego Człowieka... Pewnie usłyszałeś od jakiejś babki na hali targowej, tak samo jak że ktoś lał palący magnez wodą. Nie wiecie ludzie to nie komentujcie bez sensu!!!!
+0-0
Wtorek, 6 maja 2014 r. godz. 13:23
~Przykre ale prawdziwe
Poparzony mężczyzna nie żyje [*][*][*] spoczywaj w pokoju . Jak się dowiedzieliśmy, jeden z mężczyzn miał 98% poparzeń, drugi 94%. Ten pierwszy zmarł w niedzielę. Drugi jest w stanie krytycznym. Obaj pochodzą z okolic Jeżowego. W firmie zatrudnieni byli od niedawna.
+0-0
Wtorek, 6 maja 2014 r. godz. 12:02
~robak
raczej wątpie firma zrobi wszystko żeby nie trafić do tv.
+0-0
Wtorek, 6 maja 2014 r. godz. 09:13
~Robson
Czy może ktoś potwierdzic,że TVN nagra reportaż w tej sprawie.
+0-0
Poniedziałek, 5 maja 2014 r. godz. 22:56
~znaj
Chłopaki są nadal w stanie ciężkim przykra sprawa módlmy się za nich.
+0-0
Poniedziałek, 5 maja 2014 r. godz. 21:41
~rodzina
Nie wiem czy redakcja doda moj komentarz gdyz ostatnio totalnie olewa.... z chlopakami bez zmian stan ciezki.... prosimy o modlitwe!
+0-0
Poniedziałek, 5 maja 2014 r. godz. 21:40
~lepszej pracy nie ma dla sprzedanej polski
Jak to w Polsce wszyscy mają coś do powiedzenia ale po fakcie. Dlaczego te gówna tu poprzenosili ? po 1 środowisko, po 2 tani pracownik. W niemcach pracownik za pieniądze w kwocie 3000 pln netto pewnie by nogą nie ruszył aby iść do takiej pracy. A tu dają gówno i jeszcze wymagają. Od tak głupi naród nic więcej !
+0-0
Poniedziałek, 5 maja 2014 r. godz. 20:52
~Pracownik
gosc zrobia to tak jak by tego nie bylo Oczywiście ze tak zrobią, bo tą firmę na wszystko stać tylko nie na to, co potrzeba pracownikom do bezpiecznej pracy, ale podobno jest już zamówiona profesjonalna kabina do szlifowania magnezu tylko odważnych będą potrzebować
+0-0
Poniedziałek, 5 maja 2014 r. godz. 20:22
~Zona pracownika
Czy ktos wie cos na temat zdrowia tych CHLOPAKOW w jakim sa stanie???????
+0-0
Poniedziałek, 5 maja 2014 r. godz. 19:45
~gosc
zrobia to tak jak by tego nie bylo
+0-0
Poniedziałek, 5 maja 2014 r. godz. 18:44
~zomo
Chyba wszyscy bracia Dz sa po podstawowkach jesli sie nie myle no gora po zawodowkach A tam chlopaki po studiach im usluguja
+0-0
Poniedziałek, 5 maja 2014 r. godz. 09:36
~alan
Zastanawiam sie dlaczego pan Rodecki nie sledzi tej sprawy na bieząco bo w artykule żadnych nowych informacji
+0-0
Poniedziałek, 5 maja 2014 r. godz. 08:33
~anonim
mam nadzieję że dziennikarze nie zostawią tego tematu i będą śledzić wydarzenia.
+0-0
Poniedziałek, 5 maja 2014 r. godz. 00:20
~Kolo
tam się nigdy nic nie zmieni... Już są próby Motania i tajne spotkania w niedzielne po południa
+0-0
Niedziela, 4 maja 2014 r. godz. 21:51
~obserwator
Nie liczę że coś się zmieni w tym zakładzie moim zdaniem jak dyrektorzy się nie zmieni to dalej tak będzie.Dyrektor odlewni były kierownik miał już zawiasy za to jak człowiekowi urwało rękę i co się zmieniło ?
+0-0
Niedziela, 4 maja 2014 r. godz. 21:35
~rodzina
leza w stanie ciezkim. Wazne sa kolejne 4 doby. Prosimy o goraca modlitwe.
+0-0
Niedziela, 4 maja 2014 r. godz. 20:56
~Stw
Co z chłopakami? Może ktoś napisać!
+0-0
Niedziela, 4 maja 2014 r. godz. 16:57
~xxx
Szczera prawda Panowie na temat tego co tam się działo i jakie panują warunki pracy i jak gnoja człowieka i maja go za nic, byle zrobił norme a na końcu i tak powiedza ze mało!!!
+0-0
Niedziela, 4 maja 2014 r. godz. 13:25
~byly pracownik
Na szczęście nie pracuję w tym zakladzie już od kilku lat ale jak widze normy i warunki pracy nadal te same - robic robic i jeszcze raz robic!. Tam nigdy nie bylo nic dobrze zabezpieczone, a jak coś zaczynało się "fajczyć" to magazynier wynosił palete gaśnic i "bierzcie sobie". Pracownik = niewolnik, własne inicjatywy i uwagi pracowników dot. polepszenia i lepszego przebiegu pracy były zawsze całkowicie gnojone. Tylko szkoda tych chłopaków. Pytanie do służb ratunkowych - jak to mozliwe by tak długo jechala karetka??? to jest dopiero skandal. Dlaczego w międzyczasie nie przyslano śmigłowca ratunkowego który zabralby rannych bezpośrednio do specjalistycznego szpitala? Bo się nie opłaciło ratować? Są młodzi i walczą! Sądze że ta historia zostanie jak każda inna uciszona...
+0-0
Niedziela, 4 maja 2014 r. godz. 10:49
~Z....
do obserwator z tym kacem nie masz racji na bramkach alkomaty na wyjściu alkomaty także na kacu tam nie ma nikogo. Co do ubrań to są z tego co wiem maski pyłowe tak te papierowe co się nadają raczej na halloween a nie do zakładu gdzie obrabia się jeden z najgorszych metali. Masz sporo racji nawet gdyby były odpowiednie maski i ciuchy część pracowników pewnie by ich nie chciała nosić ALE. no właśnie skoro ktoś chodzi po zakładzie i sprawdza czy czasem pracownik na chwile nie usiadł, równie dobrze może sprawdzać czy ma na sobie k... maskę. Ale maskę odpowiednią np. 3M z odpowiednimi filtrami. Firma po prostu oszczędza na zdrowiu pracowników. W głupich zakładach lakierniczych każdy ma tego typu maski.
+0-0
Niedziela, 4 maja 2014 r. godz. 10:43
~Zenon
do: PROBLEMY ŻYCIA CODZIENNEGO Kobieto, praca w takich warunkach sama w sobie jest niebezpieczna i tu nie chodzi o czarno na białym (pożar, wypadek) ale o coś groźniejszego o opiłki szlifowanego i obrabianego aluminium, które wbijają się w płuca i są powodem wielu schorzeń układu oddechowego a także utraty uzębienia czy nowotworów. 2 lata to chyba max w takich warunkach a i tak odciśnie się to na całe życie. Także zabieraj stąd męża jak najdalej. Pracy nie ma, życie jest ciężkie ale zdrowie i życie jest chyba ważniejsze. gdyby mieli chociaż odpowiednie maski (te papierowe nie zapewniają żadnej ochrony) i gdyby je zakładali. Ale widocznie czego nie widać.... Wysokie podatki, ZUS i inne obciążenia sprawiają że nie ma pracy, nie ma warunków do otwierania firm i zatrudniania ludzi. Wysokie koszty zatrudnienia to są bariery dla młodych ludzi. Winny jest rząd i nikt mi nie powie że jest inaczej.
+0-0
Niedziela, 4 maja 2014 r. godz. 10:37
~rodzina
rokowania chlopakow sie poprawiaja ale dalej walcza o zycie. prosimy o wsparcie i goraco modlitwe. Przypomina ze jesli chce ktos powiedziec cos w prokuraturze badz w telewizji prosze o kontakt: 889620348 lub mailowo: justyna.kowalska24@onet.pl
+0-0
Niedziela, 4 maja 2014 r. godz. 09:54
~czytelniczka
z tego co wiem dalej tam panują takie same warunki pracy,sprawa zamieciona pod stół.Jedyne wyjście zaprosić tvn to w końcu sprawa byłaby obiektywna a i ludzie tam pracujący zobaczyliby że nie do końca są sami.Wiem że każdy chce pracować ale za jaką cenę cenę,ŻYCIA?
+0-0
Niedziela, 4 maja 2014 r. godz. 09:05
~annnnnn
Wrzućcie w googla: "bezpłatne porady prawne pip"
+0-0
Niedziela, 4 maja 2014 r. godz. 09:00
~annnnnn
Jerry próbujesz zastraszyć pracowników. Moim zdaniem złożenie zeznań w prokuraturze tudzież relacja przed tv o organizacji pracy jest uprawniona. Pracownik ma pełne prawo wyrazić swoje niezadowolenie z uwagi na panującą w zakładzie pracy złą organizację pracy, czy ze względu na niewłaściwy podział zadań, czy wskazywany sposób ich wykonywania - wyrok Sądu Najwyższego z 16 listopada 2006 r., II PK 76/06. W razie wątpliwości informacji udzielą w prokuraturze, można też zadzwonić i skorzystać z bezpłatnych porad prawnych w PIP (niekoniecznie w Rzeszowie)
+0-0
Niedziela, 4 maja 2014 r. godz. 08:37
~pracownik 1
wie ktos co z tymi chlopakami
+0-0
Niedziela, 4 maja 2014 r. godz. 07:16
~Jerry
Tylko nikt z pracowników na etacie się nie wypowie. Robiłem tam parę lat i w umowie o prace mam zapis że za negatywne wypowiedzi na temat firmy dostanę karę w wysokości 10 krotności wypłaty.. Ot taka ciekawostka.
+0-0
Sobota, 3 maja 2014 r. godz. 23:38
~PROBLEMY ŻYCIA CODZIENNEGO
Mówiąc szczerze teraz ja boje się o zdrowie i życie mojego narzeczonego który tam ciężko pracuje i zastanawiam się czy pozwolić mu iść w poniedziałek do pracy
+0-0
Sobota, 3 maja 2014 r. godz. 22:31
~aaa
do obserwator: " życzę szybkiego powrotu do zdorwia..." - nie kpij durniu z cudzego nieszczęścia!!!!
+0-0
Sobota, 3 maja 2014 r. godz. 21:57
~obserwator
Po pierwsze nie jestem pracownikiem tego zakładu, znam kilkanaście osób, które tam pracują. I wiecie co? Dziwię się, że skoro takie gówniane pieniądze tam wszyscy zarabiają, skoro tak dużo godzin pracują w dodatku w takich warunkach, narażając swoje życie i zdrowie za parę stówek jakiejś premii TO PO CO TAM PRACUJECIE??? Mamy wolny kraj, takich zakładów, pewnie wg. was bezpieczniejszych, z niższą wypłatą jest full w naszych okolicach. Zaraz ktoś się odezwie, że nie ma perspektyw, że ciężko z pracą. Moi drodzy wybór jest zawsze! Druga sprawa - szkolenia BHP i wyposażenie zakładów pracy. Chętnie chodzicie na takie szkolenia? Czy tylko podpisujecie listę, byle zaliczyć i papier mieć? Wyposażenie, ubranie itp... Każdy pewnie kombinuje jak założyć jak najmniej, bo nie wygodnie, bo za ciężko, bo za gorąco, bo krępuje ruchy. Płacz i rozpacz pojawia się w momencie jakiejś tragedii. Ilu z was idzie na tzw. "kacu" do pracy? Nikt nie myśli co będzie jeśli coś się stanie, wtedy najlepiej zrzucić winę na innych i oskarżyć o fatalne warunki. I żeby było jasne - nie bronię nikogo ani nikogo nie oskarżam. Po prostu uważam, że wina leży po obu stronach. Chłopakom życzę szybkiego powrotu do zdrowia i rodzin. A tym co praca nie odpowiada poszukania innej, bardziej satysfakcjonującej w naszym pięknym mieście - przekonacie się jak to wygląda gdzie indziej :)
+0-0
Sobota, 3 maja 2014 r. godz. 21:29
~gumiś 24
prawda jest taka że robi się w skandalicznych warunkach za gó..ane pieniądze każdego dnia ryzykuje się własne życie czasami człowiek modli się żeby przezyć 8 godzin szkoda chłopaków a jak znam życie i tak ukrąca łeb sprawie mam tylko nadzieje że teraz się zmieni na lepsze poprawią sie warunki pracy i płacy
+0-0
Sobota, 3 maja 2014 r. godz. 21:09
~mm
Trzeba sie zglosic samemu z zeznaniami do prokuratury stalowowolskiej bo jezeli sie zglosicie to beda musieli was przesluchac a tak to powoluja tylko wybranych swiadkow jezeli rzeczywiscie chcecie pomoc chlopakom to prosimy o zgloszenie sie do prokuratury i powiedzenie prawdy bo w innym wypadku prawda nie wyjdzie na jaw... A wszystkie slady nieprawidlowosci sa zacierane obecnie prosimy tez o naglasnianie tej sprawy zeby to nie ucichlo i udanie sie do prokuratury i naleganie ze chceccie panstwo zlozyc zeznania bedziemy bardzo wdzieczni i chlopaki tez na pewno beda wdzieczni jak sie juz wybudza;) i prosimy o modlitwe KONTAKT Z RODZINA PAWLA 504818405
+0-0
Sobota, 3 maja 2014 r. godz. 20:55
~lili
To musi znalezć się w jakimś programie bo to przechodzi ludzkie pojęcie co się tam wyprawia, kierownicy którzy biorą po 7,8 tyś. za jeb...e ludzi i zabieranie im premii powinni sami trafić do obozu pracy.
+0-0
Sobota, 3 maja 2014 r. godz. 20:51
~abcadło
Dobrać się im do d..y i sprawdzić cały zakład pod względem BPH i ppoż. Przełożeni zrobili tam jakiś kołchoz zamiast dbać o ludzi (pytanie dlaczego jest tam taka rotacja pracowników, przecież zarabia się najwięcej ze wszystkich zakładów, a to przez bhp i warunki pracy i brak wolnego), Pełno tam samoróbek, koromeseł, co nie spełniają swojej funkcji, np. ta blaszana buda. Chłopaki tam szlifowali z tego co pamiętam w zimie przy mrozie a z tego co pamiętam to pracodawca powinien zapewnić aby na hali było minimum 15 *C przy pracy fizycznej, A oni w mrozie tam darli w zimie elektronarzędziami, byle produkcja szła.
+0-0
Sobota, 3 maja 2014 r. godz. 20:34
~kdjf
Pożar na hali był juz dwa razy z powodu zwarcia przez narzedzia , kierownik i reszta bali sie o reszte hali dlatego postawili im jakas bladzana bude ktora nie spelniala z zadnych warónków BHP i nadal szlifowali narzedziami elektrycznymi . Nie przejmowali sie ludzmi tylko hala , zeby nie splonela .
+0-0
Sobota, 3 maja 2014 r. godz. 20:31
~Roman
Myślę,że tylko zgłoszenie sprawy do TVN UWAGA da jakiś efekt...Winni powinni ponieść konsekwencje !!!! Chłopcy jestem z WAmi całym sercem
+0-0
Sobota, 3 maja 2014 r. godz. 20:30
~rodzina
Jesli ktos chce cos powiedziec w prokuraturze badz w telewizji prosze o kontakt z rodzina. Nr tel 889620348, mail : justyna.kowalska24@onet.pl
+0-0
Sobota, 3 maja 2014 r. godz. 20:08
~rodzina
kontakt z rodzina na innych portalach (echodnia) chyba ze stalowka zgodzi sie dodac nasze dane
+0-0
Sobota, 3 maja 2014 r. godz. 20:03
~szlifierz
ja pracuję ale mogę wszystko opowiedzieć co sie tam dzieje mam to gdzieś czy mnie zwolnią
+0-0
Sobota, 3 maja 2014 r. godz. 19:59
~rodzina
Ciekawe co powiecie w Uwadze w tvn jak powiem ze nawet nie chcecie pomoc w kontakcie z rodzina!
+0-0
Sobota, 3 maja 2014 r. godz. 19:56
~byly robot
Ale sa tez ludzie ktorzy juz tam nie pracuja i chetnie podziela sie wspomnieniami
+0-0
Sobota, 3 maja 2014 r. godz. 19:43
~do rodzina
ludzie pracujący tam powiedzieli by wiele ale każdy jest zastraszony utratą pracy .Każdy ma zobowiązania w banku lub w innej instytucji-wszyscy wiedzą tylko kadry nic i właściciel , Panie Thoni radzę zainteresować się to co tam się dzieje dlaczego i jakim kosztem rosna Panu statystyki i zera na koncie !
+0-0
Sobota, 3 maja 2014 r. godz. 18:14
~cała prawda xxx
Normalnie masakra szkoda gadać w tej firmie pracuje mój brat i nie jeden raz sie o słuchałam co tam sie dzieje traktuja pracowników jak jakis niewolników nie dość że normę maja wymagająca że pot po dupie cieknie ciurkiem to jeszcze godziny pracy są bezlitosne a już nie wspomnę o dniu wolnym jeżeli zachorujesz to i tak masz iść do pracy bo jak nie to strasza zwolnieniem wielki problem ma ta firma z funkcjonowaniem i traktowaniem ludzi. Niech prokuratura sie zajmie tym zakładem szkoda tych młodych ludzi co walcza o życie w szpitalu i tych co tam pracują :( jak można być takimi egoistami jeszcze na pokaz dobrej firmy po tragedii rozkładają wszędzie gaśnice i koce szok normalnie mogli pomyśleć o tym wczesniej tepaki jedne...
+0-0
Sobota, 3 maja 2014 r. godz. 17:47
~ksiądz robak
do rodzina może jakieś namiary na kontakt z tą rodziną, to z chęcią się wypowiem
+0-0
Sobota, 3 maja 2014 r. godz. 17:17
~Tho
do pracownik jestem Za trzeba zmotac jakas strone i sie na niej zorganizowac
+0-0
Sobota, 3 maja 2014 r. godz. 17:07
~aaaaaaaaaa
do RODZINA daj do siebie jakiś namiar, pracowałem w alutecu i znam dobrze realia tej firmy o których bardzo chętnie opowiem
+0-0
Sobota, 3 maja 2014 r. godz. 16:37
~znajoma
To straszne co się wydarzyło, nie mogę przestać o tym myśleć.. Znam P. i jego rodzinę, nie wyobrażam sobie cierpienia przez jakie przechodzi :( nie jestem w stanie pomyśleć co musi przeżywać teraz jego rodzina, bliscy, UKOCHANA! ;(( Człowiek tak młody, pełen życia, radości i miłości... Teraz walczy O życie przez Was!!! Przez kierowników, właścicieli tego zakładu, którzy pewnie czytają te komentarze i czekają na informacje o stanie zdrowia chłopaków! Łącze się z Wami w modlitwie o zdrowie dla P i A. Boże miej ich w swojej opiece! Prosimy...
+0-0
Sobota, 3 maja 2014 r. godz. 15:33
~szlifierz
do rodzina .można prosić o jakiś kontakt? chętnie się wypowiem o metodach jakie stosuje kierownik
+0-0
Sobota, 3 maja 2014 r. godz. 15:03
~gtr
To nie tylko szlifiernia kierownictwo wszystkich dzialow powinno zostac zwolnione,te praktyki są stosowane we wszystkich działach,moim zdaniem jest to mobing narzucany odgórnie chętnie opowiem o praktykach stosowanych w tej firmie.
+0-0
Sobota, 3 maja 2014 r. godz. 14:33
~rodzina
Jeśli ktoś chce coś powiedzieć w tej sprawie w telewizji bądź prokuraturze prosimy o kontakt z rodzina
+0-0
Sobota, 3 maja 2014 r. godz. 14:22
~neo
do JAN dokładnie tak jak piszesz, gdyby były związki to nie było by takiej sytuacji, że gdy jest kryzys to pensje są obniżane, a gdy dosłownie srają kasa jak teraz, to nie ma ani grosza na podwyżki
+0-0
Sobota, 3 maja 2014 r. godz. 13:01
~xyz
Nikt nie zmarł! oboje walczą o życie.. modlcie sie za nich to im bardziej pomoże niż zażyłości kto jest jaki co powinno być a czego nie ma ..
+0-0
Sobota, 3 maja 2014 r. godz. 12:57
~szlifierz
ja też mogę wszystko ale to wszystko powiedzieć w telewizji
+0-0
Sobota, 3 maja 2014 r. godz. 12:40
~ksiądz robak
nagłosnić sprawę przez tvn tak jak było z filipkiem pedofilkiem i wtedy nie zamiotą sprawy pod dywan, chetnie się wypowiem jakie warunki panują w tym zakladzie
+0-0
Sobota, 3 maja 2014 r. godz. 12:39
~pracownik
Panowie zatrzymajmy zaklad. Nasi ojcowie, dziadkowie walczyli z komuna oddawali zycie za nasza lepsza przyszlosc. A my teraz jestesmy niewolnikami. Strajk generalny !!!!! Precz z hitlerowcami. Jak wszyscy przestaniemy pracowac to nic nam nie zrobia. Cale kierownictwo ze wszsystkich dzilow do zwolnienia.
+0-0
Sobota, 3 maja 2014 r. godz. 10:45
~strażak
1.w ALUTECU /dziennikarz boi sie nazwy zakładu wymienic/-ludzie tam pracuja w warunkach skandalicznych -BHP 2.nie dali samolotu???why???-obawa ze nim doleca a ktos umrze bedzie na nich?? 3.szelkiej masci prezesi i dyr zakladów oszczedzaja i zatrudniaja na jednym etacie BHP-owca z przeszkoleniem!!!! /szkolacy takich niedoucznikow i wydajacy im uprawnienia - hanba wam/ pożarniczym..i oto efekty...są przypadki kiedy na jednym etacie- oszczednosci/ jest BHP-oweic., Inspektor PPoz., i Insp. Ochrony rodowiska...trzy w jednym..porazka..efekty widac...
+0-0
Sobota, 3 maja 2014 r. godz. 10:43
~zawsze 100%
mam pytanie czy ktoś orientuje się za który miesiąc za maj czy kwiecień pan kierownik zabierze im premie bo pewnie będą na zwolnieniu lekarskim bo urlopu im nie wystarczy ? i jeszcze jedna informacje normy na pewno pójdą w górę bo trzeba będzie odrobić straty teraz to już wszyscy sobie ręce poucinamy
+0-0
Sobota, 3 maja 2014 r. godz. 10:29
~JAN
Jestem długoletnim pracownikiem ATS dzisiaj Uniwheels. Jedynym najrozsądniejszym rozwiązaniem, aby usadzić te wrzody na d.. jest założenie Międzyzakładowego Związku Zawodowego Przemysłu Aluminiowego. To instytucja której nie ma a być powinna. Jak się wszyscy do związków zapiszą to nie zwolnią nikogo,kadra też się zapisze. Może w końcu ktoś zrozumie że związki są nie tylko aby chronić pracowników ale też służą jako płaszczyzna porozumienia między kierownictwem, zarządem a pracownikami. Właściciel buduje firmę aby zarobić , kierownicy nadzorują produkcję , pracownicy produkują, a związki mają dbać o prawidłowe zależności między wszystkimi trzema. Jeszcze raz powtarzam JAK SIĘ WSZYSCY ZAPISZEMY TO NIKOGO NIE ZWOLNIĄ. Ta ofiara z ludzkiego zdrowia nie może pójść na marne.
+0-0
Sobota, 3 maja 2014 r. godz. 10:25
~b.k
To w końcu musiało sie wydarzć tylko czemu nie w chwili kiedy delegacjie klientów z dyrektorami chodzą pokazują jak to pieknie i bespiecznie robimy może gdyby stało sie to któremuś z tych idiotów to ktoś by się za to g..no wziol szkoda chlopakow
+0-0
Sobota, 3 maja 2014 r. godz. 09:28
~Ten Co Wie
Zobaczcie ludzie motto zakładu: "Pracownicy naszym największym dobrem....", właśnie widać, jak firma troszczy się o "dobro"! Smutno to przyznać, ale tak naprawdę, to wstyd się teraz przyznać, gdzie człowiek pracuje, bo żeby takie wypadki zdarzały się w XXI wieku?????!!!!W dodatku w zakładzie o światowej renomie, który szczyci się dbałością o jakość, przepisy itp.??Panie Kierowniku Januszu, to na Panu spoczywa bezpośrednia odpowiedzialność za tę tragedię. Niech Pan ma odrobinę godności i powodowany resztkami honoru sam odejdzie, bo i tak to pańska głowa poleci, jako "kozła ofiarnego".Na nic się zda wierna i ślepa służba przez wiele lat.
+0-0
Sobota, 3 maja 2014 r. godz. 07:26
~Justyna
Czy ktos wie w jakim stanie sa chlopaki? Pojawila sie plotka ze jeden juz zmarl:( ?!
+0-0
Sobota, 3 maja 2014 r. godz. 05:43
~BHP
Aby doszło do wybuchu muzą być spełnione 3 warunki: Postęp tlenu, materiał łątwopalny oraz źródło zapłonu. W przypadku tej niewentylowanej budy podczas procrsu szlifowania w poiwetrzu wytworzyła sie mieszanina wybuchowa !!! magnezu z powietrzem, Sproszkowany drobny magnzez ( także aluminium) jest otoczony ze wszystkich stron z tlenem ( im cząsteczki magnezu lub aluminium drobniejsze to łatwiej dochodzi do zapłonu). Zródłem zapłonu mogła być iskra ze szlifierki elektycznej, papieros, iskra która się wytworzyła podczas zapalania ilnstalacji oświetleniowej lub iskra powstała podczas procesu szlifowania. Aby uniknąć takim zdarzeniom na stanowisku pracy powinna być zapewniona wymiana powietrza aby łatwopalny pył usunąć z tego rodowiska za pomocą instalacji wyciągowej miejscowej i ogolnej, Trzeba także wyeliminować źródła zapłonu czyli brak szlifierek elektrycznych, a instalacja oświetleniowa też powinna być wykonana w technologii nieiskrzącej przeciwwybuchowej, To nie był pożar to był wybuch ( przynajmniej w pierwzej fazie) - niekontrolowane spalanie
+0-0
Sobota, 3 maja 2014 r. godz. 04:14
~Tylko tyle
Boże, Ojcze Wielkiej Dobroci i Miłości, wysłuchaj naszych modlitw za wszystkich ludzi chorych z naszej ludzkiej społeczności, wszystkich tych, którzy są w potrzebie, wszystkich tych, którzy cierpią na duszy i na ciele, daj im wszystkim pociechę i uzdrowienie. Boże, pokaż swoje Miłosierdzie, zamknij ich rany, ulecz choroby i duszy okaleczenie daj im trwałe zdrowie i wyzwolenie, daj ukojenie, pocieszenie i zbawienie, Prosimy o to przez Jezusa Chrystusa, Syna Twojego, który leczył tych, którzy uwierzyli. Prosimy Cię przez Maryję - Matkę Jego. O Słodki Jezu i Dobra Matko, pocieszycielko chorych, wstawcię się za nimi. Umocnijcie też serca ich rodzin i napełnijcie ich nadzieją, niech nie upadają w tych ciężkich godzinach. Panie Boże, modlimy się za wszystkich, których dzisiaj dusza przybita jest mieczem boleści, Z ufnością Cię Panie Boże prosimy, bo wierzymy, że leczysz tych, którzy w Ciebie uwierzyli. Amen.
+0-0
Sobota, 3 maja 2014 r. godz. 03:45
~ktoś
"akinom Pisać jest łatwo - oceniać - doradzać - komentować - wyrażać opinię, ale czy ktoś z Was coś stara się z tym zrobić?" - dobre pytanie - nie widzę odpowiedzi....
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 23:39
~helo
wypadek straszny ale sami wiecie ilu ludzi w miescie pracuje na czarno z zalegla, ratalna wyplata w "partyzanckich" warunkach. w tak wielkich firmach zawsze co jakis zdarzaja sie wypadki . niestety.
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 23:26
~mm
Pierwsza sprawa jesli moglabym prosic o modlitwe za PAwla i Adama to im teraz najbardziej potrzebne a kolejna prosba jezeli wszyscy Ci ktorzy tu pisza komentarze mogliby zeznac to samo w prokuraturze to na pewno to bardziej pomoze;) bo jak narazie wzywani sa tylko swiadkowie ktorzy zeznaja ale niestety nie pomagajac tymi zeznaniami chlopakom ostatnia prosba nie piszcie i nie powtarzajcie wymyslonych i absurdalnych informacji skoro nie wiecie jak bylo naprawde bo fakt ze sa one podawane w mediach wcale nie swiadczy o ich wiarygodnosci wrecz przeciwnie
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 23:10
~RRRRRR
Do Polak: Ani składu ani sensu, pewnie piwko spod kredensu ...
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 23:06
~RRRRRR
A tak prawdę mówiąc - jest to wypadek przy pracy, czyli nagłe zdarzenia, mające związek z pracą, spowodowane czynnikiem zewnętrznym i powodującym uraz. ... I taka jest prawda. Poczekajmy na ustalenia PIP i Prokuratury. A to, że się stało ... wypadki chodzą po ludziach ..., żal, że tym razem przy pracy Myślę, że wszystko się wyjaśni i we wszystkich "aluminiowych" firmach zagra ... I nie będzie z BHP "na bakier !!!. A chłopakom życzmy powrotu do zdrowia!.
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 23:00
~RRRRRR
Myślę, że pora zakończyć te WYSTĘPY. Czas pokaże co się stało. Cokolwiek wiem o BHP.
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 22:55
~Zenon
Pomysł jest piękny, dać zarobić ludziom trochę więcej niż inni kosztem ich godności i zdrowia. Zatrudnić przez agencję pracy tymczasowej po kilka miesięcy. To nie jest chyba przypadek, że ludzie nazywają tą firmę obozem. Właściciel zatrudnił sobie polskich kapo do pomocy.
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 22:41
~Polak
"Taki jeden" głupi jesteś jak but ( mam nadziej że mi wybaczy ) a wiesz czemu ? Kościół i Jezus Chrystus zawsze nawoływał i nawołuje do walki do walki w obronie Ojczyzny . Miłość do Ojczyzny jest miłością do Boga . Kto go miłuje miłuje swoją flagę i godło . Bóg nakazuje o nie walczyć a kościół jest pierwszym murem naszej Ojczyzny . Gdyby nie było kościół w Polsce już dawno Polaków by nie było . Tylko umysł zakłamany , bez ideałów i wartości może pisać takie brednie . Dlatego proszę Cie nie ucz Polaków bycia Polakami . Kanalie twojego pokroju bardzo łatwo rozszyfrować .
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 22:18
~maniek
Jeżeli ktoś za to nie beknie to będzie to gruuuby przekręt bo na 100% ta buda w żadnym apsekcie nie spełniała warunków BHP do pracy z magnezem, który jest niesamowicie niebezpiecznym i łatwopalnym/wybuchowym materiałem. Postawili to na wolnym terenie pewnie po to żeby się przypadkiem w razie czego jeszcze coś od tego nie zajarało, temperatura spalania magnezu to chyba ze 3000 st.C a ci biedni chłopcy byli pewnie oblepieni całym tym gównem co zrobiło z nich żywe pochodnie. Przecież jak to buchnęło to pewnie w ułamku sekundy zajęli się żywym ogniem od stóp do głów. Gdzie podstawowe zabezpieczenie choćby odpowiednie ubrania p.poż.? Gdzie odpowiednie narzędzia? Gdzie odpowiednia instalacja elektryczna, oświetleniowa p.poż? Gdzie jakiekolwiek odciągi? Przy magnezie wystarczy iskra... Niby taki super profesjonalny piękny zakład (niestety tylko z zewnątrz) a TOTALNA AMATORKA KADRY KIEROWNICZEJ PRZYNAJMNIEJ W TYM PRZYPADKU! Szkoda chłopaków że muszą tak cierpieć, oby tylko z tego wyszli a za lekcewagę tych wyżej którzy teoretycznie powinni mieć świadomość powagi zagrożenia, dobrze ich dojechać, zrobić mocny wnik w to co tam się dzieje i na Załęże!!!
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 22:13
~kowal
Pracowałem na wielu oczyszczalniach w Europie [Anglia Norwegia Francja i kilka odlewni u Niemców] w Alutecu także na szczęście bardzo krótko to nie wina właściciela tylko tych baranów kierowników nigdy nie przystąpiłem do pracy jak nie miałem wszystkiego zapewnionego ze strony BHP i nie ważne ile zrobiłem ważne ze bezpiecznie pracowałem a normy są zniesione już dawno w całej Europie teraz pracuję bezpośrednio u Niemca i lepszego pracodawcy nigdy nie miałem broń boże kierownika polaka największy dupowłaz w Alutecu nie ma normalnych kierowników tylko rodzina się liczy szkoda młodych ludzi.
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 21:37
~alicja
WYSTARCZY pojechać na wycieczkę rowerową w okolice tego śmierdziela .Ja tam byłem jeden raz i nie pojadę więcej.Ponieważ nasz Starosta jest uprawiającym biegi niech połknie zdrowego powietrza z tego rejonu.
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 21:32
~bbb
tam mój syn pracuje i niech ktoś naprawdę sprawdzi bezpieczeństwo pracy mam nadzieje że ktoś odpowie za ten wypadek i ktoś dopilnuje żeby to nie miało powtórki.
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 20:41
~stalowiak
Mam nadzieję, ze koledzy powrócą do zdrowia...o ile to możliwe przy tak poważnych opażeniach i ze winni - ale ci którzy faktycznie zawinili, ci którzy wyrazili zgodę na pracę w takich warunkach - zostaną surowo ukarani i mam wielką nadzieję że tym razem temat nie przycichnie.
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 20:38
~TETELESTAI
klasyczny światowy przypadek typu 1.2.3 lub 3.6.9 to symbolika w ktorej media i inne instytucje kodują w liczbach i literach by dotrzec do twojej podswiadomości i ominąć świaomośc gdzie język komunikacji symbolicznej jest fenomenalnie potęrzną bronią większą od atomowych to 3 to efekt 9 rezultat wynik zawsze kończy się to tym że w efekcie jest zwiększenie *ucisku kontroli spoleczenstwa* co musze PODKREŚLE, typu kamera pod budynkiem na skrzyzowaniu więcej kontrolerow takich jak policja PIP UDT i drobniejsze sępy co pozwoli dodatkowo tym nazistowskim organom na zwiekszenie zysków przepływy łapówkarskie i to w zasadzie tyle ! to INOKTRYNACJA! państwo Orwelowskie i teori marksa tylko w archetypie bo gdzie aspekty luckie i bespieczeństwo dla kolektywu? to niepoliczone i ukryte w symbolach ktorych zmanipulowana jenostka nie morze odczytac jeśli myśli limbicznie jedna pułkulą twoja podświadomośc jest chłonną gąbką to klucz .Michael tsarion Architekci kontroli,oraz DAVIDICKE ,,kto kontroluje siec" ,,świadomośc rzeczywistośc"
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 20:28
~pablo
właśnie zaczeli kamuflować braki i zaniedbania , roznosić gaśnice i koce gaśnicze oby się nie okazało po Weekendzie że to wina chłopaków bo może już nic nie powiedza-co byłoby dyrekcji na rączke.Mają czas do poniedziałku jaką wersje ustalić między sobą !
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 20:27
~pędzący
Kolo przestań pierd...i poszlifuj sobie jedną zmianę.
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 20:18
~Taki jeden
Na poczatek : wyrazy szczerego wspolczucia dla rodzin pracownikow poszkodowanych w wypadku. Teraz de narzekaczy : nie potraficie docenic staran Ojcow Narodu i ich Terytorialnych Namiestnikow dla poprawy waszego bytu. To dzieki nim nie musicie grzebac w smietnikach , to dzieki nim mozecie wz¡ac dozywotnie kredyty , dajace ulude bogactwa i niestety , podcinajace wam skrzydla. Ojcowie Narodu , w swojej wspanialomyslnosci , daja wam jednak demokratyczna szanse : mozliwosc dolaczenia do ich grona : wszyscy maja takie same mozliwosci. Ci , ktorzy maja moralne watpliwosci , moga spakowac walizki i wyjechac : na Bialorus lub do Anglii , wedlug politycznych przekonan , lub , z godna podziwu rezygnacja , oddac sie pod opieke Opatrznosci i oczekiwac posmiertnego zadoscuczynienia. Ta opcja , rezultat wielowiekowej i reaktywowanej usilnie tradycji , ma najwiecej zwolennikow. Bog , Honor i Ojczyzna i ostatnio, Dzien Flagi Polskiej . Co jest przyczyna biernosci polskiego spoleczenstwa : rozbiory czy szkodliwy wplyw rzekomych elit polskich z ich prywatnymi interesami ?Potwierdzonymi rzeczywista i no interesowna historiia Polski ? Kto rozbudzi drzemiacy w Polakach sprzeciw wobec drogi jaka obrala rzekomo niezalezna i dzialajaca na szkode spoleczenstwa , obecna Polska ?Kosciol , osiagnawszy swoje cele , stanowi element przymusu wladzy wobec spoleczenstwa .Zaleca pokornosc wobec rzekomej nieuchronnosci losu .Pokora i rezygnacja sa alternatywa sprzeciwu i walki . Sa alternarnatywa tego , co spowodowalo zmiany w Polsce. Zmiany , ktore wymagaja zmian . Polska nadal potrzebuje walki o niepodleglosc ekonomiczna . Niepodleglosc ekonomiczna pozwoli na niepodleglosc polityczna . Ta bowiem nie istnieje i de facto , potwierdza niezdolnosc polakow do zarzadzania swoim krajem . Nie jestesmy wysnionym Chrystusem Narodow .Jestesmy kolonia , peryferia Europy , akceptujaca jalmuzne i ekonomiczna podleglosc. Obecny patriarcha jest nieco bogatszy i , zwazywszy na zmiane ideologii , faworyzuje inna klase spoleczna. Tak wiec , morda w kubel . Oczywiscie , nie oznacza to ze nie mozecie demokratycznie ( i bezuzytecznie ) , wyrazac swoich opinii. Bron was Boze przed sprzeciwem rzeczywistym.Wladza i Bog stana na strazy waszych interesow.
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 19:14
~rst
brak specjalnej komory czyszczenia stopu magnezu brak specjalnego wyciagu do stopu magnezu brak specjalnej odziezy ochronnej do obrobki magnezu brak specjalnych szlifierek brak jakiegokolwiek nadzoru pip bhp i innych oszolomow co jak przyjada na zapowiedziana kontrol to z biura nie wyjda bo kieszenie im cieza
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 19:09
~maj
OD CZEGO MACIE POSLOW? z Waszych podatkow maja oplacone biura posleskie gdzie maja obowiazek przyjmowac obywateli i wysluchiwac ich. Isc z taka sprawa i potem rozliczac posla czy cos dziala skoro PIP i inne organy nie sa zdolne do walki z patologia.
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 19:07
~num
jesli nikt nie zaunteresuje telwizji ogolnpolskiej albo dobrego dziennikarza z silnej gazety krajowej to sprawa sie rozmyje bo neistety nasze lokalne media nie maja tej sily oraz boja sie pisac szczegóły ktore znaja. Jendak aby zainteresowac krajowe medda musi byc kilku pracownikow ktorzy nawet anonimowo powiedza jak bylo. Jesli prawda jest ze dzisiaj roznosili koce gasnicze i gasnice to moze to byc próba tuszowania niedociagniec.
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 18:57
~ANNUITCOEPTIS
Malo ludzi wie ze prawdziwa praca ma polegac na zajmowaniu się domem ,ogrodem i rodziną ,ale jak czlowiek niema harmonji w sobie to wyda hałas , sami jesteście dla siebie policją właśnie oto hodzi ludziom o ktorych ja wiem a TY NIE , bo marnowaleś czas zamiast szukać prawdy w sobie i innych żrodlach .sprzedają wam tę symbolike,a ja sie zastanawiam co czyni jednego czlowieka autorytetem dla drugiego,to świat jaki wciągnely twoje oczy by przeslonic Ci prawde
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 18:33
~ANNUITCOEPTIS
proponuje sie wszystkim zaznajomic z prawdziwą strukturą władzy w bylej polsce i na świecie ,co morzesz wiedziec? jeśli studjujesz pudełko w domu ! jestes wypakową wielkiej potajemnej manipulacji o której jesteś nieświaom ,sprzedaleś najpiękniejszą żecz twego ciała dwupułkulowe myślenie ,zatracileś takie aspekty jak zdrowy rozsądek ,krytyczne myślenie ,rozwage ,kreatywnośc własną , jesteś poprostu programem , a dla informacji są juz niepodwarzalne dowoy na to że wybory demokratyczne na prezydenta lub sejmu zostały w polsce zfabrykowane pozostale drobne tak samo ,zapytasz przez kogo ,Obuż sie brak wiedzy powoduje ze jesteś ofiarą wielkiej masowej manipulacji i skupiasz się tylko na przetrwaniu ,,jeśli ludzie popierają swą torzsamość na identyfikacji z władzą ,wolność budzi ich niepokuj potem muszą ukryć ofiare w sobie stosując przemoc wobec innych" sprawc sam to droga ORDO KYMATICA.PL
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 18:14
~KAMA
ZA HITLERA BYŁY OBOZY TO WIEMY ALE NIEMCY OBECNIE ZA PRZYZWOLENIEM WŁADZ TYCH WYŻEJ JAK I TYCH LOKALNYCH BUDUJĄ OBOZY .BO JAK INACZEJ NAZWAĆ NIBY ZAKŁAD W KTÓRYM PRACUJE SIĘ PONAD SIŁY W SYFIE SMRODZIE I KADRĄ KIEROWNICZĄ KTÓRA NIE BARDZO NADAJE SIE NA PASTWISKO DO BYDŁA A CO DOPIERO DO LUDZI JA RADZIŁABYM TYM LUDZIOM WYPROWADZIĆ SIE JAK NAJDALEJ STALOWEJ WOLI JEŚLI MAJĄ HONOR W CO WĄTPIĘ. DZIEKUJĘ BOGU ŻE BLISKA MI OSOBA JUŻ TAM NIE PRACUJE
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 17:59
~Ausnutzung
Filmować warunki pracy i wrzucać na YouTube. Piętnować wyzyskiwaczy.
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 17:51
~no signal
Życzę wyzdrowienia chłopcom o ile to możliwe wyzdrowieć po 90 proc. poparzeniu ciała. Szkoda młodych, całe życie przed nimi a niewinnie płacą za to, że dla szefów liczą się tylko zyski. Winni powinni być ukarani a młodzi dostać bardzo wysokie odszkodowanie, mimo że nie wróci tego co było. Zdrowie najważniejsze. Nie zawsze warto dawać się wykorzystywać. Smutne co Polska daje młodym. Praca u Niemca, jak niewolnicy. Ktoś śmie zaprzeczyć ? Mam nadzieję, że prokurator STANIE NA WYSOKOŚCI ZADANIA. A nie miotłą pod dywan.
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 16:52
~xyz
Do POLICJI I PROKURATURY WEZCIE ZA D.. TYCH CO DZISIAJ ROZWOZILI GASNICE I KOCE GASNICZE dzisiaj sprawa juz zostawała zatuszowana
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 16:43
~sapata
Podobnie w ATSie, zakłamany brudas biały turek pseudo kierownik odlewni też oszczędza, ale tak to jest jak sie jest tępym niedouczonym bałwanem o moralności kur..y z lasu pod Kraśnikiem
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 16:39
~ktos
Monika... zalosna to jestes Ty. myslisz ze rodzina, znajomi nie wiedza w jakich warunkach pracuja? Widzisz ilu pracownikow sie wypowiada? A wiesz ile ludzimprzychodzi i nie wytrzymuje nawet msc? Ty to g.wno wiesz a sie wypowiadasz!
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 16:09
~qjon
byłem przy tym pożarze i mam do powiedzenia NIE GASILIŚMY GO WODĄ to po pierwsze a po drugie trzymam kciuki za chłopaków i wam też to radze a nie snucie jakiś nie potrzebnych fermentów do sprawy ... nie wiesz jak było to nie pisz głupot bo mnie te wasze komentarze roz..erda..ją od środka !!!!!!!!!!!
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 15:35
~Monika
jesteście żałośni....nie mam nikogo na stanowisku kierowniczym, pracują jako zwykli robole, mam braci, szwagrów w różnych zakładach i wiem gdzie jest najgorzej...wcale w thonim nie jest najgorzej, nie macie pojęcia, tylko 5 woda po kisielu od kogoś...
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 14:14
~Pracownik I KOLEGA
Nagle znalazł się sprzęt nowy, brygadzista zaczął po ludzku z ludżmi gadać- przynajmniej wie że ma ich na sumieniu. A TY ŁYSY PE..LE KIEROWNIKU OCZYSZCZALNI CZY MASZ SUMIENIE CZY WIESZ ŻE I NA TWOICH RĘKACH JEST ICH KREW- CZY MOŻE INTERESUJE CIĘ TYKO ŻEBY SWOJĄ SREBNĄ RAV4 ZATANKOWAĆ DO PEŁNA !!!!!!!!!!! JESTEŚ PUSTY GOŚCIU BO INACZEJ JUŻ BYŚ SIĘ PODAŁ DO ZWOLNIENIA!!!!!!!!! TO za TWOIM POZWOLENIEM I TO TY WYMYŚLIŁEŚ TE WIATY PO PIERWSZYM POŻARZE NA HALI. TO TY OSZCZĘDZAŁEŚ NA SPRZĘCIE. MÓDL SIĘ!!!!!!!!!!!! BHP-owcu Pe..le gdzie byłeś???????? W nosie masz ludzi bo dla ciebie jest tylko kasa najważniejsza. Elektryku który naprawiałeś sprzęt elektryczny dlaczego nie dbałeś o jakość napraw !!!!!!!!! Widziałeś że są popalone od magnezu a i tak je nam przynosiłeś !!!!!!!!!!!!!!!!! Dla was wszystkich są tylko normy najważniejsze a my musimy się urobić żeby im sprostać. Jeżeli tylko ktoś będzie chciał z policji lub z pip przesłuchać resztę chłopaków ze zmian to na pewno wyjdzie prawda o warunkach w jakich byliśmy zmuszeni przez kierownika oczyszczalni pracować.
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 14:00
~Anty Thoni
do GTR: Wszystko jest oczywiste, że nie dokręcili wszystkich śrub jednak te zbiorniki do badania szczelności helem powinny znajdować się za żelbetonowymi ścianami chroniącymi przed skutkami ewentualnej eksplozji. Pracowałem w tej firmie jakiś rok temu i nikomu nie polecam tam pracy, wyzysk, mobing, ciągły strach że zabiorą ci premię, która stanowi 1/2 wypłaty. System 4 brygadowy(na CNC) nieunormowany w umowie. Praca świątek, piętek i niedziele. Zostawiłem tam kawałek zdrowia i tonę nerwów ale wiem jedno: nigdy więcej. Dla młodych chłopaków, którzy chcieli by robić karierę w tej firmie apeluje: pieniądze to nie wszystko, nie dajcie się nabrać, że to jedyna opcja, szkoda waszego zdrowia, nerwów i zniszczonych rodzin.
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 13:33
~pav
"Jak ci nie pasuje to wybieraj papiery" to wiekszosc usłyszy gdy sie upomni o swoje prawa.
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 13:31
~nutes
tak Thoni nic nie wie haha . Lata siedzi w tym biznesie i nadal nie orientuje sie ze jesli sie narzuci jakies normy to aby je wykonac trzeba gonic pracownikow. Patrzy sobie o jak rosnie produkcjae i zyski i sie tylko cieszy. Macie go za idiote ktory sie nie zna na tej brązny a zostal wlasiccielem o tak? Brygadzista , kierownik pracuje wg. tego co mu każe góra!!! I ten kierownik i brygadizsta za taka postawe jest wygradzany premiami przez swoich szefow. Oni wiedza za co płaca i pod te zadania dobieraja taka a nie inna kadre srendiego i niskiego szczebla.
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 13:07
~koleżanka
Czy wiadomo co z chłopakami? Info z wczoraj: Adaś - stan krytyczny, problemy z nerkami i oddechem; Paweł - ciężki ale stabilny, następne 4 doby będą decydujące ... Nie mogę przestać o nich mysleć, o ich matkach i rodzinach ... Chciałabym wierzyć, że będzie dobrze ... ale pozostaje tylko nadzieja ... Oby odpowiedzialni za to cierpienie usłyszeli wyroki!!
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 13:03
~fbb
Jeden kierowniczek 9 drugi 30 tysiecy. A ``kabina do magnezu `` hmm moze 5 tys
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 12:52
~JANEK
-200 zloty
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 12:10
~gtr
do:Gall Anonim do Anty Thoni widzę że nie znasz sprawy ze zbiornikiem, ktoś po prostu nie dokręcił wszystkich śrub które powinny być zakręcone. Tylko jak dobrze pamiętam na 3 albo 4 to zrobił a jest ich kolo 10.? Widze ,że kolega kapo sie odezwal. Wiec odpowiem koledze ,gdyby nikt im norm nie śrubował napewno przykręcili by 10 w innym przypadku pożegnaliby się zapewne z premią.
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 12:07
~STW
Najważniejsze będziemy mieli PSIĄ STRAŻ w mieście a w jakich warunkach pracują Ludzie to nikogo nie obchodzi .Powołać Miejską Komisję BHP i kontrolować te Obozy Pracy dziękuję.
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 12:06
~gosć123
No wlaśnie norma i norma to podstawa w tym zakładzie a ludzie zapieprzają jak białe murzyny jak niema normy to cię wypieprzą bo sie nie wyrabiasz i tylko chodza i ci kierownicy gadają norma rub jak najwięcej to dostaniesz trochę więcej pieniędzy czyli 4-5 raz mniej a w Niemczech 4 - 5 razy wiecej .natworzyli aluminiowych obozów pracy w których pracownicy są traktowani jak maszyny kture nie potrzebuja przerwy ani wolnego tylko norma w górę i w górę .
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 12:05
~Stefan
Panie l. niech pan sie weźmie za tych po..bow kierowników nawet pan niewie jednej tysięcznej co te grupki wyrabiają z ludźmi gdzie te pana pieniądze idą pewnie na premie dla dla tych chamów kupują pierdoły a nie to cotrzeba a ch. to idiota do. Potęgi
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 12:00
~niki
Panie Szlęzak,dziękujemy za takie zakłady pracy,którymi się pan tak chełpi.W mieście coraz większy hałas,zatrute powietrze i teraz ta tragedia.Co robi urzędasy z BHP,PIP,WIOŚ,co robi Pan???Kto odebrał zakład który nie jest wystarczająco bezpieczny dla ludzi i środowiska??Tylko w Polsce istnieje coś takiego jak kontrola zapowiedziana,która oczywiście przekraczania norm nie wykazuje....
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 11:57
~akinom
Pisać jest łatwo - oceniać - doradzać - komentować - wyrażać opinię, ale czy ktoś z Was coś stara się z tym zrobić?
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 11:56
~Maro
Teraz kierowniku ch. udaje pan głupa przed rodzina jaki pan jest nie winy i doskonały po co ty ś... pojechałem do tej łącznej jak ty możesz ludziom spojrzeć w oczy
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 11:46
~kjb
do Znajoma" Osądzanie kto winny teraz nie jest na miejscu LUDZIE!!!!!od tego sa specjalne ORGANY nie WY." Problem polega na tym,że owe organy nic w tym kierunku nie robią. Moim zdaniem sprawa ma gruby podtekst korupcyjny. Powinna być nagłośniona w skali całego kraju w innym wypadku nikt im nic nie zrobi.
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 10:59
~ktos
Ludzie nie skazujcie juz ich na smierc! Oni zyja i walcza o zycie. Jeszcze nic nie jest stracone. Wezcie rozaniec i zmowcie chociaz jeden dziesiatek to im na pewno pomoze!
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 10:47
~ignoranci
Ludzie magnezu nie gasi się wodą. płonący magnez w kontakcie z wodą wybucha. Oni gasili ich piachem. Przestańcie wypisywać bzdury
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 10:35
~JAŚMIN
A propo zakładu pracy niby kierownictwo to zwykłe KAPO W OBOZIE PRACY . PYTAM GDZIE JEST SOLIDARNOSC JAK W HUCIE 30 LAT TEMU,GDZIE SA MSZE POD BRAMAMI ABY OBALIC KOMUNIZM Z ZACHODU.....
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 10:28
~człowiek
Mam nadzieje że właściciel dowie sie wkońcu jakich ma kierowników, brygadzistów i jak traktują ludzi. Współczucie dla poszkodowanych chłopaków.
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 10:25
~Do - PRAWDA JEST OKRUTNA!
"----------TO POWIEDZCIE MI KOCHANI CO ZA P....T POLECI PO WODĘ GDZIE NAJBLIŻSZE UJĘCIE WODY BYŁO NA LAKIERNI CZYLI OKOŁO 25m OD TYCH BUD!!!!!!!!! OBYŚCIE POSZLI SIEDZIEĆ!!--------" Na pewno wiadomo, że polecieli po wodę? Czy też było to nakazane do powiedzenia? Właściciela interesują tylko zyski. A przecież w takich zakładach, gdzie kierownikiem/prezesem jest Polak, wina nigdy nie stoi po stronie zakładu i kierownika tylko po stronie pracownika. A inni pracownicy dają milczące przyzwolenie na takie "historie". OBY WINNYCH SUMIENIE ZAGRYZŁO ... "Bo Pan Bóg nie rychliwy ale sprawiedliwy."
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 09:49
~faraon
moja noga tam nie powstanie i do kazdego obozu pracy !!!!!
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 09:47
~ello
Straszne pewnie oni tego nie przezyją takie rozległe poparzenia młodzi chłopcy , którzy muszą pracować dla Niemca wspólczuję matkom irodzunom tych pracowników oby wrócili do zdrowia
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 09:20
~robol
Do Monika . Piszesz ze nikt nie nazeka i ze pracuje tam znajomi z rodziny , pewnie wszyscy siedza w kontroli albo i wyżej a nikt nie pracował tam fizycznie
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 09:11
~byly pracownik
do monika może maja leką pracę bo kierownikowi obciągają w kiblu to i nie narzekają na pracę. w tym zakładzie pracownicy są dzieleni na dwie grupy pupilków brygadzisty ktorzy maja lekką rootę jak i zwykłych pracownikow którzy muszą napierdzielać
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 08:52
~Znajoma
Wiadome, że boli traktowanie zwyklych pracownikow za nic.. Osądzanie kto winny teraz nie jest na miejscu LUDZIE!!!!!od tego sa specjalne ORGANY nie WY. Wasza gadka-szmatka nic tu nie da! Ale da MODLITWA! Oni tam walcza o życie!!!!!!!!!!!!!!!! lekarze nie daja A. nadzieji a P. ma minimalne szanse :( Teraz to trzeba się modlic za chlopakow i wspierac. Serce krwawi gdy wspomina się ich zawsze usmiechniete buzie, zwlaszcza Twoj usmiech od ucha do ucha P. Tak mi przykro, łzy leją sie mi teraz strumieniami ;(;(;(
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 08:38
~sebastian
Tym Pseudo-Kierownikom słoma z butów wychodzi. Dostaną od szefa większe pieniądze, tylko fury zmieniają, a ludzi gnębią i mają za nic. Wysłowić się fachowo nie potrafią nadęte bufony po zawodówkach. Zaczynali od zwykłego robotnika. Żenada, patrzeć się nie chce na tych polskich sprzedawczyków!!!
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 08:36
~ktos
Do Monika dla Twojej wiadomosci chlopaki mieli tez pracowac w Swieto Pracy, a moze Twoja rodzina to sami kierownicy dlatego tak ich bronisz?
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 08:28
~Gall Anonim
do Anty Thoni widzę że nie znasz sprawy ze zbiornikiem, ktoś po prostu nie dokręcił wszystkich śrub które powinny być zakręcone. Tylko jak dobrze pamiętam na 3 albo 4 to zrobił a jest ich kolo 10.?
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 08:22
~???
powinni mieć odzież ochronną- niepalną...
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 07:46
~przemo
W Stalszmicie jest tak samo. Jak przyjedzie audytor właściciel albo jakaś kontrola to wszystko super wszystko nagle jest ale jak tylko pojedzie to syf kiła i mogiła, tylko nas...ć na środku. Byle tylko produkcja szła nieważne jak byle do przodu, byle był wynik. I to robienie z ludzi kompletnych debili!! Ale za to kierownictwo ambitne że cho cho!!!!!
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 05:04
~Termit
palące się aluminium to musi być żar nie z tej ziemi.... Niech wydobrzeją bo wystarczyło 5 sekund
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 01:37
~"Izaura"
Na początku mojej wypowiedzi muszę wyrazić słowa głębokiego i szczerego współczucia osobom poszkodowanym i ich rodzinom. Wypadek któremu ulegli Ci młodzi ludzie pracujący w tym zakładzie Thoni-alutec, a może po prawie spaleniu pracowników trzeba zmienić nazwę Thoni-Krematorium / może to przesadny sarkazm/, ale wypadki z poważnymi uszkodzeniami, a nawet śmiertelne były kwestią czasu. Nie będę tu udowadniał określonym osobom z kierownictwa zakładu winy, od tego są specjalne służby w każdym praworządnym państwie, chociaż mam wątpliwości co do już zaistniałych w alutcu służb PIP, BHP a nawet Prokuratura. Aby ofiara z tych młodych ludzi nie była daremna, sprawą powinny zająć się służby nie z Podkarpacia. Podpowiedż dla poszkodowanych i ich rodzin - należy wynająć adwokatów za procent odszkodowania, tez nie z najbliższej okolicy. Teraz spróbuję uzasadnić, że ten wypadek był kwestią czasu i jeżeli nie zostaną wyciągnięte surowe konsekwencje w stosunku do osób odpowiedzialnych - będą wypadki jeszcze poważniejsze, może z większą liczbą ofiar. Rzucę tematy i może będą osoby co je rozwiną: 1. Stara odlewnia- ludzie pracują przy piecach gazowych, których wyloty kominów kończą się przy ścianie hali, nie wychodzą na zewnątrz - Ekologia i ślepota kontrolujących. Przeszłość. 2.Oczyszczalnia- poprawy detali, praca bez poprawnie działających filtrów wyciągowych /wyciąg na halę /- pożar filtrów z przemilczeniem. 3. Praca kilku spawaczy w jednej hali bez wyciągów stanowiskowych - szumnie nazwano SPAWALNIĄ 4. Odbiory hali CNC2 dopiero kilka lat po wybudowaniu i produkcji w niej. 5. Zrzut do kanalizacji wszystkich odpadów z myjek - nie ma alutec oczyszczalni - ciekawe, ile ktoś dostał, za dopuszczenie tak dużego zakładu do produkcji bez oczyszczalni ???. 6. Były minimum trzy eksplozje przy badaniu detali helem - jedna, Bogu dzięki, była w nocy hala została zdewastowana poprzez elementy urządzenia - pracowników pozwalniano, skutki zatuszowano do godz. 8.00, bo nikt nie został zabity, czy poważnie ranny - brak zgłoszenia. 7. Gdzie alutec posiada projekty instalacji mediów i protokoły odbiorcze tych instalacji np. ochrona przeciwporażeniowa urządzeń - tu znów pytanie - kto miał i ma głeboką kieszeń na łapuwy - służby odbierające i osoby kontrolujące / nazwiska łatwo odczytać na fakturach i protokołach. AŻ DZIW, NIKOGO JESZCZE NIE ZABIŁO !!! Tematy można mnożyć, ale obecnie wspólny mianownik to pracownicy BHP i kierownictwo zakładu. Jedni i drudzy chętnie biorą na siebie sprawowanie bezwzględnej władzy nad pracownikami, to czas najwyższy ponieść konsekwencje swoich nie odpowiedzialnych i nie douczonych decyzji. Ich nauczyciel i pierwowzór pan Ku... zapomniał im chyba dodać, że za chamstwo i tępotę kiedyś trzeba zapłacić. Żal i szkoda mi tych młodych ludzi, ale mam nadzieję, ze za ich przyczyną inni unikną kalectwa lub śmierci.
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 01:17
~Monika
obóz pracy, a czy tam pracowaleś? bo ja mam osoby z rodziny i nikt nie narzeka ( różne wydziały), są gorsze zakłady gdzie np nie dają wolne na święta Wielkanocne, albo takie jak dziś...
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 01:07
~w ich pamięci
Taka prawda jest ze nawet jak strasz przyjechała to nie wiedziała czym to gasić bo nie była przygotowana na MAGNEZ tylko na zwykły pożar to po pierwsze .2 to nie wiem ale potrzeba było takiej tragedi bo już mieliśmy w firmie przypadki zapłonu Magnezu odlewów z dodatkiem magnezu dokładnie bo oni szlifowali dokładnie odlew magnezowy wszystko spaliło sie doszczetnie razem z odlewem i narzedziami którymi pracowali a to były szlifierki kontowe mieli normy nacisk na wykonywaną prace robili to w warunkach nie na te czasy a dziwne no nie bo firma zarabia miliony stać ich było na to ze jak biorą kontrakt zrobić profesjonalne stanowisko a takiego zabrakło na hali miedzy ludzmi i ktoś może by im szybciej pomógł ale niestety zostali zesłani do tzw garażu jak to nazywano i byli tylko skazani tak naprawde na siebie w 1 kolejności 2 ucierpiało prawdopodobnie tragicznie znam ich i bardzo nad tym ubolewam mysle o tym trzeci z nich wyszedł bez szwanku w szoku pomagał ale byli za daleko od wszystkich bo na uboczu teraz myśle ze ja również mogłem temu zaradzić ale jak jak kiedyś ktoś powiedział mi ze ja tu w tej firmie nie jestem od myślenia tylko od zapierdalania dosłownie wiecie nie byłem świadom jakim magnez jest zagrozeniem bo i nie musiałem tak jak oni bo nie jestesmy niby od tego ale chciałbym zeby ci świadomi tego zagrożenia za jakie firma sie podjeła BHPowiec w wielkim słowa tego znaczeniu KIEROWNIK DYREKTOR ODPOWIEDZIALNY ZA CAŁA HALE bo ostatnio zauważył ich jak stoją i dostali za to konsekwencje czyli jakieś tam kwoty pienięzne bo akurat przejeżdzał autem to teraz powinien za to odpowiedzieć bo jest dyrektorem i mysle ze moge zaufać takiej instytucji jak PROKURATURA bo jest czysta bez łapówek i zrobi solidne dochodzenie nad tą sprawą a prezesowi tej firmy poleciłbym większy wgląd w przestrzeganie zasad tam panujących bo nie wiem dlaczego zawsze jest tam atmosfera dziwna a pracuje 6 lat i wiele rzeczy widze załuje tego ze możliwe ze tych chłopaków nie spotkam już a byli wesołymi uśmiechniętymi chłopakami i to nie ich wina ja to wiem cięzko jest jak widziałem ich i sie smiałem z nimi gdzie jada na weekend majowy a na drugi dzien dowiedziałem sie o tej tragedi to starszne dla mnie ale musiałem to napisać ponieważ na zawsze zapamiętam jacy byli uśmiechnięci nie opuszczajcie nas
+0-0
Piątek, 2 maja 2014 r. godz. 00:31
~Iras
TAKA PRAWDA
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 23:56
~Anty Thoni
A kto pamięta jak eksplodował zbiornik w którym dokonuje się pomiaru szczelności helem na hali CNC, wielkie metalowe drzwi o średniccy ok 2 metrów o mały włos nie zabiły człowieka... Wypadek miał miejsce zeszłego roku na nocnej zmianie, następnego dnia o 9 rano nie było już nawet śladu. P.S. życzę jak najgorzej dla ludzi kierujących tą firmą oraz ich rodzin.
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 22:53
~fizolof
Ciekawe czy Toni wie ze jego firma nazywana jest obozem pracy albo wręcz Auschwitz i czy jako Niemiec nie czuje z tego powodu choćby lekkiego dyskomfortu? Bo nazwa przylgnęła nie z powodu jego pochodzenia ale systemu pracy w tej firmie.
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 22:32
~pracownik
naprawde szkoda chłopaków tacy młodzi oby wyszli jakoś z tego współczucia dla nich samych ich rodzin.Jeden jest prawdopodobnie z Jaty i drugi z Gwoźdzca
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 22:29
~Thonic
Jeśli im się uda przeżyć, to pierwszy etap leczenia trwał będzie ok 12-15 tygodni. Później czeka ich kolejny, 2-letni etap rehabilitacji i rekonstrukcji pooparzeniowej. Ogólnie rzecz biorąc, pacjentów czeka kilkuletnie, bardzo trudne leczenie.. Jeśli coś podpisali a na pewno coś im dali po jakimś "szkoleniu" to będzie batalia ale świadków sądzę że nie zabraknie więc aby tylko przeżyli,a resztę zasponsoruję Niemiec..
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 22:11
~pracownik magnezowy
Panowie nie takie się rzeczy działy się w tej firmie. I ta ucichnie?! OBY NIE TYM RAZEM cytat "wszystko możemy kupić oprócz czasu", to, o czym piszemy niema sensu
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 21:56
~kobieta
Bardzo współczuję tym, którzy cierpią.
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 21:45
~jkp
Tak ogólnie trzeba zacząć od tego, że sprawa powinna być zgłoszona do CBA aby przyjrzała się układom między PIP o.Rzeszow a Thoni Alutec dziwnym jest że kontrole nic nie wykazują. W innym przypadku sprawa będzie zamieciona jak wiele innych pod dywan.
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 21:31
~Prosty Człowiek
Szkoda chłopaków. Muszą cierpieć przez jakiś idiotów.(pomyśleć ze mieli jakieś plany, marzenia a tu nagle wszystko się skończyło)Jeśli nawet przezyją nie pewnie będą akceptowac samych siebie)
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 21:06
~,,,,,
Ch... z piniędzmi , ważne że robota jest.
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 21:03
~taki...
pracodawcy robia tylko to co im prawo nakazuje a ze prawo mozna lamac to sie lamie wiec dopoki niemcy rzadzili to prawo przestrzegali a jak polacy zaczeli rzadzic zostali dopuszczeni do rzadzenia dyrektorki itp to trzeba naginac prawo aby wlascicielsie cieszyl jacy to oni ambitni jacy ci dyrektorzy i kierownicy radza sobie i dzieje sie jak dzieje nic gorszego jak polak nad polakiem tak w polsce jak i za granica bo niemiec zawsze przestrzegal prawo tylko polak jest ambitny i swojego gnoi a poza tym PIP jest przekupny bo jakby wszedl w zaklady i zobaczyl jak sa lamane prawa pracownicze to dopiero by sie dzialo ale niestety pracownicy BHP jak nie lkoholicy jak w niektorej aluminiowj firmie sa trzymani bo maja uklady z PIP i ochrona srodowiska to nieudacznicy jak byl za pracownikami to zaraz aut za brame po co pracodawcy amerykaninowi taki pracownik BHP lepiej trzymac alkoholika wogole to paranoja LUcjusz sprawdz na alejii aluminiowj w czasie lania aluminium poziom wywalanych szkodliwych gazow do powietrza bo niektore firmy wogole nie maja filtrow...... a tu ochrona srodowiska itp wezcie sie urzednicy za robote za ochrone pracownikow
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 20:58
~PRAWDA JEST OKRUTNA!
Ok powiem wam jak jest, bo znałem ich dobrze i w czasie naszych spotkań na przerwach opowiadali co i jak. Ten magnez palił się już dwa razy. Raz na hali to powiedzieli że zrobią nową hale bo mogły się filtry za 1milion spalić a chłopaki dostali opieprz od brygadzisty że 6 gaśnic zużyli!!!!!! Drugi raz to było pod wiatą i to było ostatnie ostrzeżenie. Chłopaki pracowali przy magnezie z elektronarzędziami. A WIECIE CO JEST NAJGORSZE??????!!!!!!! W szafie na narzędzia OD STYCZNIA mieli sprzęt na powietrze ale nikt się nie postarał żeby były podłączenia do powietrza dla tych typów narzędzi. WSZYSCY O TYM WIEDZIELI ICH BRYGADZISTA I KIEROWNIK W tej firmie najgorsi są psełdo brygadziści co na lizaniu d..y kierownikowi się stanowiska dorobili a nas zwykłych pracowników mają za nic i tylko patrzą jak nam kase za robotę uwalić !!!!!!!!!! Panie brygadzisto W.J i ty Kierowniku oczyszczalni macie ich na sumieniu i mam nadzieję że wasza niekompetencja i brak znajomości podstawowych reguł postępowania z ludżmi ,słuchania co potrzebują WYJDZIE NA JAW I PÓJDZIECIE SIEDZIEĆ NA PARE LAT!!!!!!!!!!! Mam nadzieję że sprawa nie zostanie zamieciona pod dywan a inspekcja pracy przesłucha w tej sprawie wszystkich z lotnictwa a i ja się dołącze i powiem co widziałem i co słyszałem. Mam jeszcze taką jedną konkluzję. Otóż w kabinie czy raczej w tym nieprzystosowanym do niczego garażu gdzie nawet podłoga była drewniana był piasek -nie wiem dlaczego w środku dodatkowo chłopaki mieli dwie gaśnice TO POWIEDZCIE MI KOCHANI CO ZA P....T POLECI PO WODĘ GDZIE NAJBLIŻSZE UJĘCIE WODY BYŁO NA LAKIERNI CZYLI OKOŁO 25m OD TYCH BUD!!!!!!!!! OBYŚCIE POSZLI SIEDZIEĆ!!
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 20:51
~były pracownik
mam nadzieje ze zamkną kierownika tego h... na sam jego widok robiło mi się nie dobrze, jedyne co potrafi to 2 rzeczy: podnosić co chwila normy, i patrzy by za byle co upierdzelić premie
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 20:50
~ktm
to wszystko wina tych co normy podnosza np.d. i calej reszty powinni to zmienic bo inaczej ludzie z tamtad beda uciekac a mlody przyjdzie zanim zalapie robote to mija 2 nieraz 3miesiace. wogole nie dbaja o pracownikow i tylko normy normy i jeszcze raz normy D. do zwolnienia
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 20:44
~pracownik zakladu
znam tych chłopaków są spod jeżowego i bardzo im współczuje
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 19:46
~gustawo
jestem pracownikiem firmy jezeli chodzi o podejscie kierowników do pracownika to lepiej sie nie wypowiadac czlowiek jest traktowany jak ,,biały murzyn,,za byle co kase potraffia zabrac ale zeby dac premie to mozna sobie pomarzyc wspolczuje chlopakom smutne jest to ze doszlo do takiej tragedii w zakładzie który miał taka dobra opinie
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 19:41
~EMFAZY
Taki właśnie "układ biznesowy" jest aktywnie wspierany przez Szlezaka. To w imię interesów takich właśnie obozów pracy ten człowiek podejmuje szereg kontrowersyjnych decyzji jak choćby ta o ignorowaniu przekraczania norm emisji hałasu i zanieczyszczeń wypuszczanych wprost do naszej atmosfery!!!!!
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 19:35
~człowiek
wszystkie debilne pomysły kierownika oczyszczalni zagrazają zyciu pracowników i nie tylko tego kierownika Bhp-wiec ma to w du..pie jak tragedia to kamera akurat ta nie działa i czyja wina - PRACOWNIKA albo uciszają sprawe łaskawcy ze ci premi nie zabiorą jak uległeś wypadkowi .
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 18:37
~aaaaaaaaaaaaa
Kierownik sam ustala normy góra nie ma nic do tego . Problem polega na tym iz jest tam ciezko i nikt nie chce tam pracowac
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 18:34
~xyz
kazdy kierownik to gamon wtym zakladzie pracy nie ma za co obwiniac Thoniego poniewaz on niepanuje nad tym jak to polaczky dymaja........ trzeba bylo takiej tragedji zeby wkoncu sie ktos tym zajoł!!!
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 18:24
~lopers
gdyby kierownik czy majster nie dostal norm i wytycznych z góry i nie bylo to uzaleznione od jrego premii to nie byloby takiego olewactwa przepisow. Niestety tak to jest, mlodzi ludzie pala sie zywcem a na gorze zawsze jest kapitalista ktory kupuje nowe auta i wille sobie stawia.
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 18:01
~Skandal
tym powinna się zainteresować telewizja i nagłośnić ta sprawę!! takie wypadki zdarzają się coraz częściej w "polskich obozach pracy"
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 17:58
~z ostatniej chwili
jeden z poszkodowanych ma 70% poparzen i jest w stanie ciezkim ale stabilnym. Drugi poszkodowany ma 90% poparzen i jest w stanie krytycznym.
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 17:53
~Kryszna
Pip przyjerza po to zeby sie napić z bepachowcem zjeść ciasteczka wziąć kasę a ludzie ich gowno obchodza
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 17:38
~Raki
Prokuratorzy weźcie się wreszcie za ten cały bałagan. Rozgonić na cztery wiatry tych kapitalistycznych nierobów.
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 17:13
~Sławek
Słyszałem że prokuraturą zarządzają bardzo ambitni młodzi prokuratorzy - zobaczymy w tym przypadku ich ambicje
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 17:04
~PIP
Jeśli gasili wodą to oznacza, że: - nie było innych środków gaśniczych, albo - były ale nie działały, lub - były ale nie były adekwatne do zagrożenia, lub - były/nie były ale procedury nie były adekwatne do ryzyka, lub - pracownicy nie były odpowiednio przeszkoleni / zabrakło nadzoru. Skoro gwałtowny i wybuchowy zapłon magnezu następuje w sekundzie to w jaki sposób można ugasić pożar gaśnicą? Może w akcie desperacji/odruchu chwycili to co mieli w ogóle pod ręką. Potwierdzeniem tego może być relacja pracownika-obserwatora - skoro nastąpiła zmiana organizacji pracy (dwóch czyści a jeden za plecami stoi z gaśnicą) to przecież to ewidentnie wskazuje na prowizorkę i zupełny brak lub nieadekwatność procedur dla takich sytuacji/stanowisk pracy. Czy w ogóle dokonano analizy czynników ryzyka na stanowisku pracy? Czy wyobrażacie sobie teraz życie tych chłopaków?
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 17:01
~pracownik
I chyba ten kto pisał artykuł zapomniał dodać, że Pani dyspozytorka nie wiedziała gdzie wysłać karetkę. Czekaliśmy na nią 30 minut!!!!!!!! TO jest skandal!
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 16:59
~pracownik
Żałosne, że nie wiecie a komentujecie? Gasili piaskiem, jednego z poparzonych rozebrali i wyciągali ich z płomieni. Zrobili wszystko co mogli!!!! Najwięcej mają do powiedzenia osoby postronne, ktore oceniają z góry coś o czym nie mają pojęcia...
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 16:53
~pracownik-obserwator
z tego co się dowiedziałąm behapowiec nie odpowiada za nic cytuję" on jest od doradzania" nic mu nie grozi - to nie jego wina że dużo wyżsi na szczeblu nie zainwestują w odpowiedni i bezpieczny sprzęt oraz ubrania ochronne do pracy przy czymś takim nie mówię tu o brygadzistach tylko o ludziach nad nimi
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 16:46
~:/
Pierwszego za łeb brać BHPowca!!!! A po nim resztę świty!!
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 16:35
~pracownik
W radiu mowili ze woda gasili . Bzdura skad mieli wziasc wode . Postawiono im stare gasnice nie zdazyli ich uzyc !!!!
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 16:34
~TOMEK
dziękuje portalowi że umieścił moją wypowiedź bo myślałem że nie będzie jestem wieloletnim pracownikiem firmy dawnej ATS odzywam się dlatego bo dwie osoby doznały poważnego wypadku w firmie innej aczkolwiek działającej z taką samą procedurą największym problemem tego wątku jest to że nikt nie może na to nic poradzić firmy niemieckie metalurgiczne działające na naszym terenie są jak wrzód na dupie rosną w siłę bez możliwości leczenia najgorszym elementem jest to że posiadają w swoich szeregach naszych bliskich sąsiadów i znajomych którzy nas maja za nic bo zostali tzw brygadzistami a nie daj PANIE BOŻE kierownikiem zmianowym to nic wielkiego wielkiego to jest normalna sprawa awansu jednak w naszym przypadku to jest wyniesienie do rangi BOGA niewykształconego zwykłego prostaka nie znającego się na pracy i stosunków między ludzkich i minimalnych oznak kultury wyklikanie raportu na komputerze stanowi barierę nie do przeskoczenia a jeszcze jak dostanie telefon wewnętrzny to juz jazda na maxa (ty c...u ty s...u ty p...e) i nikt nie może temu uwierzyć a jednak tak jest to jest nasza szara codzienność praca w takiej firmie to jedna wielka walka o własne dobre imię pracownik ma wiedzieć co ma robić i jakie są jego obowiązki ale ma wiedzieć że jest potrzebny i ma być szanowany i szkolony by był fachowcem i miał ochronę bhp w tym przypadku jakiś wielki mistrz wizjoner nie znający się na rzeczy kazał pracownikom pod presją utraty pracy czy paru złotych premii (jak powiedzieć nie ) iść na utratę zdrowia a każdy z nas ma rodzinę na utrzymaniu czy długi bankowe pracodawcy awansujcie ludzi wykształconych znających podstawy stosunków międzyludzkich z kultura osobista a nie awans to ile kto postawi gorzały koledze i jak umie wyzywać ludzi jak ktoś jest w temacie to wie jak działa np odlewnia w ATS a właściciele i tak się z nas śmieją a my mieszkamy obok siebie jak ktos wcześniej napisał i ja mam nadzieję że PIP I PROKURATOR się za to zabierze adekwatnie do rangi urzędu
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 16:25
~lili
Zgadzam się z opiniami na temat kierowników i brygadzistów. Zastraszają pracowników i zabierają im pieniądze znajomy tam pracuje to opowiadal.
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 16:24
~pracownik-obserwator
W tym momencie ewidentnie widać czyja to wina i kto powinien ponieść odpowiedzialność za to zdarzenie - nie minęła doba po całym zdarzeniu a Pan Ch.- kierownik każe pracownikom nadal szlifować elementy we wiacie przy czym powiedział że dwóch ma obrabiać elementy a trzecia osoba ma stać po drugiej stronie z gaśnicą- CZY TO NIE JEST PARODIA Widać jak Pan kierownik szanuje ludźkie życie. Jak jest taki mądry niech sam stanie i szlifuje magnez ... nie życząc nikomu ale jakby sam staną w takiej sytuacji może by zrozumiał czym to grozi ...
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 16:14
~Gall Anonim
Ludzie Jak nie wiecie czy gasili wodą to nie siejcie plotek i domysłów... Gaśnice z indeksem D były, zapłon magnezu to sekundy.
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 16:12
~robol
Firma niemiecka, ale nie ma gorszego kierownika niż Polak. Pseudo-menedżer będzie gnębił rodaka za to, że dają mu trochę więcej kasy niż średnia krajowa. A młody robotnik co ma zrobić, kiedy roboty innej nie widać, a przeżyć trzeba?
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 16:06
~przyjdzie taki czas
skoro to niemiecka firma to wszystko jasne- oni tylko obozy potrafią w polsce budować!
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 15:56
~Mozets
Płonący magnez z wodą tworzy wybuchowy wodór, który potęguje pożar. Mg + H2O---->MgO + H2 Pożary grupy D - należy stosować proszek gaśniczy, dwutlenek węgla, halon.
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 15:49
~swojak
Niepotrzebnie gasili,powinni uciec z tamtąd.Szkoda chłopaków
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 15:42
~Mozets
Cytuję ;( ;( :(: W NIEMCZECH w tej firmie zarabia się 4-6 razy więcej ,a czym się rożni POLAK od NIEMCA NIE ROZUMIEM !!!! ************************** Dlatego zakłady aluminium przenosi się do Polski i innych kolonii. Zysk właścicieli rośnie 4-6 x więcej za ten sam wyrób. Dlatego robotnik ma 4-6 razy mniej. To jedno. A dodatkowo w Niemczech właściciel musiałby przestrzegać surowych norm dot. np. zanieczyszczeń powietrza i innych. To tylko ułamek sprawek z powodu, których polski robotnik zarabia mniej. A jak właścicielowi przestanie się opłacać ( tak wysoko) znajdzie miejsce dla swojego zakładu na Ukrainie, albo w Bangladeszu. Przebitka będzie jeszcze wyższa.
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 15:39
~pracownik
W radiu mowili ze woda gasili . Bzdura skad mieli wziasc wode . Postawiono im stare gasnice nie zdazyli ich uzyc !!!!
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 15:31
~anonim
Jestem pracownikiem wiem jak tam jest dla nich liczy sie tylko norma norma i nic wiecej. Praca 8h to rzadkosc a 50 do nawet 100 nadgodzin miesiecznie to juz standard , nie wspomne juz o warunkach pracy w tym chaosie tylko czekac az zginie ktos jeszcze... reka reke smaruje kierownicy prygadzisci po znajomosci a jak ci sie nie podoba to "czeka dziesieciu za brama na twoje miejsce" niech ktos sie tym zajmie!
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 15:07
~gość 777
jesli nie bedzie wiadom co sie tam stalo to znaczy ze cos maszcza bo kamer to pewnie ze 4 bylo na tych chłopaków .
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 14:41
~aaaaaaaaa - były pracownik alutecu
"aluminiowy obóz zagłady"
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 14:06
~RRRRRR
A to to co?????????? "Początkowo transport miał odbyć się drogą powietrzną jednak Lotnicze Pogotowie Ratunkowe odmówiło pomocy tłumacząc swą decyzję zbyt ciężkim stanem poszkodowanych.". Kolejny przykład działania polskiej służby zdrowia ...
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 14:00
~mieszkaniec
Pracowali w tej szopie w zimie kiedy panowały mrozy na zewnątrz oraz w upały kiedy do tej blachy dogrzewało jak w piekarniku -człowiek jest tam za nic (kolejny numer statystyczny) kierowniki to już parodia goście z łapanki Bezmózgi niemający pojęcia o produkcji i zarządzaniu zasobami ludzkimi -oni mają zawsze racje jak nie to -300zł.za sprzeciw !!!
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 13:30
~obecznany
A jest tam zwiazek zawodowy czy nie wolno załozyc? Bo obaiwam ise ze bez pomocy jakiejs organizacji i prawnikow to spraw sie nie zakonczy dobrze. Pytania dla dociekliwych dziennikarzy :czy w tej wiacie były kamery a jesli nie to dlaczego akurat tam nie bylo skoro w innych pomieszczeniach sa? - czy pracowano tam nam na pneumatycznym sprzecie jaki jest do tej pracy wymagany a jesli nie to kto na to zezwalal i kto przymykal oko? czy były przypadki instruowania pracownikow co maja zeznawac (trzeba dotrzec do pracownikow). To powazna sprawa takiej w Stalowej dawno nie było. - Warto temat przypilnowac takze wladze miasta powinny sie tym zajac w koncu zezwolenia na dzialanosc daja.
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 13:09
~rst
ludzie się tam nie liczą aby NORMA i statystyki były wysokie !!! -kolejne wynalazki kierowników szopy zwane- kabiny do szlifowania magnezu
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 13:09
~P
Przykazanie Thoni Alutec: szanuj bliźniego swego aż koszula spadnie z niego !!!!!
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 12:02
~aluminium
zgadzam sie z toba wyrobnik, wyciagnac kase od nich ile sie tylko da!!!
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 12:00
~al 12
otworzcie oczy zobaczcie co sie tam dzieje w `alutec,obuz pracy wykorzystuja ludzi,zmuszaja do pracy po 16h grozac zwolnieniem, trzeba z tym cos zrobic. zdrowie wazniejsze niz 3000zl na miesiac
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 11:49
~wyrobnik
Jeśli mógłbym sobie pozwolić w tej trudnej chwili na radę dla rodziny poszkodowanych - proszę zaangażować najlepszą i najdroższą kancelarię prawniczą i zażądać np. 5 mln tytułem odszkodowania i zadośćuczynienia; koszt usługi prawniczej i tak ostatecznie pokryje przegrywający. Kancelaria dopilnowałaby także aby winni ponieśli odpowiedzialność karną.
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 11:22
~pablo
Oby ktorys z nich zdarzył powiedziec co sie stalo i w jakich warunkach kazano mu pracowac. Bo niestety w Polsce bywa jest tak że inni boja sie mowic w obawie przed utrata pracy. A wtedy okaze sie jeszcze ze tylko poszkodowani zlamali przpisy BHP i ponosza wylaczna odpowiedzilanosc za wypadek.
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 11:22
~re
behapowca za wsiasz
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 11:20
~walc
No to teraz pracownicy z jednej storny dobrze bo dostana lepsza odziez ochronna i wlasciwy sprzet. zle bo zapewne kupione to zostanie z ich premii.
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 11:19
~nina
prosze podać dokładnie w jakim to było zakładzie
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 11:16
~żal.pl
Powiadomiony został PIP. Przyjadą po weekendzie majowy. To już zdążą posprzątać
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 11:08
~BHP
Niestety szanse na przeżycie są żadne!!!!!!!!!!!!!!!!Szkoda młodych ludzi.
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 10:36
~TOMEK
portal odwagi nikogo nie obraziłem napisałem tylko prawdę jak jest w naszych pięknych zagranicznych firmach jesteście dla nas a nie my dla was
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 10:25
~Ters
przykra sprawa, wiem ze nie wypada pytac ale zna ktos moze poszkodowanych ?? nie chodzi mi o naziwska a np. ksywy . Pytam poniewaz wielu moich znajomych tam pracuje i obawiam sie ze moze to byc ktorys z nich;/
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 10:16
~Do--PRAWDA JEST OKRUTNA!
"---------To nie Thoni jest za to odpowiedzialny. - to nie on dawał sprzęt do tej pracy tylko brygadziści i kierownicy--------------" G...o prawda - to pracodawca zmusza do oszczędności, jedyną winą tych ludzi jest to, że nie powiedzieli -nie- wtedy, kiedy trzeba było. I nie umieli się postawić (pewnie za to wylecieliby z roboty) --------"brygadziści i kierownicy są niedouczeni i chamscy"--------- to prawda. Chamstwo tych ludzi aż kipi i wypływa, nie mówię już o ich wiedzy. Ale po tych ludziach prostych nie trzeba spodziewać się niczego innego-wychowanie i kulturę wynosi się z domu a wiedzę ze szkół. "-------------Gdzie BHPowcy też tylko żeby kase wżiąść i w dupie mieć------------". Oni są w innym świecie, nie mają pojęcia o prawach pracownika, Tylko pracodawca ma prawa, pracownik obowiązki..... Pracować za darmo, do końca swoich dni... WSPÓŁCZUJĘ RODZINOM TYCH CHŁOPAKÓW.
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 10:15
~poniatowa
polak polakowi zgotował taki los!!sprzedajne kierowniki i brygadziści za 100zl!!!
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 10:08
~pol
I co naprawde myslice ze to kierownicy wydzialu decyduja jakie narzedzia dostana pracownicy? Przecież plan zysków - oszczednosci jest odgórny.
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 09:44
~TOMEK
tak zgadzam się należy się przyjrzeć warunkom pracy w takich firmach to że w naszym regionie firmy niemieckie dają pracę to jedno a drugie to jak tam ludzie pracują i jak są traktowani na odpowiednie szkolenia po prostu niema czasu produkcja na pierwszym miejscu a człowiek to część zamienna i nie piszmy żeby ludzie tam pracujący pisali i mówili jak tam jest bo nikt się nie odezwie bo się boją o utratę pracy bo mają kredyty i inne zobowiązania władze naszego regionu powinny bardziej rozsądnie podchodzić do inwestorów w naszym regionie niema kontroli warunków pracy bo jak ktoś ma przyjść to to jest cacy a jak tylko za bramę wyjdą to laga i burda obecnie w ATS śmieszny bhpowiec chodzi po ludziach i każe podpisywać listę za szkolenia okresowe bhp których nie było a jak jakiś wypadek się zdarzy to biega i płacze żeby tego nie zglaszać bo sobie piesek z tym nie poradzi kiedys takie szkolenia były poza firmą ale pracownicy mieli dzien do odebrania za szkolenia a teraz po co jak musza byc przykuci do maszyny a koles przyjdzie do nich i tylko jeden podpisik wystarczy i jeszcze żółwika dostanie od bhapowca wyrazy współczucia dla poszkodowanych i rodzin CZŁOWIEK TO TAKA MASZYNA CO MA UCZUCIA
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 09:40
~Miłosz
Dobrze ktoś powiedział o tej obróbce! Ale tak to jest jak daje się pracownikowi elektronarzędzia zamiast narzędzi ze sprężonym powietrzem.. eh... oszczędności
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 09:31
~ulanbator
Autor newsa dobrym tropem podaża. Czekam na kolejne uaktualnienia. Pisze istotne rzeczy z tym ze niestety on nie moze napisac wszystkiego co usłyszał. Tutaj przydałby sie dziennikarz z ogolopolskiej gazety oni nie maja zwiazanych rak i moga napisac cala prawde.
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 09:19
~Tatu
Były już tam wcześniej śmiertelne wypadki?
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 09:12
~war
Ciekawe czy ten cały Thoni ma chociaz wyrzuty sumienia? Chlopak mial brac slub!!!
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 09:05
~do lolo
Lolo wiesz co oznacza poparzenie takiej powierzchni? Napisali w arcie "walcza o zycie" bo tak wypada ale ... Helikopter nic by nie pomogl.
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 09:03
~PRAWDA JEST OKRUTNA!
BARDZO ALE TO BARDZO WSPÓŁCZUJĘ KOLEGOM I RODZINOM. Mam nadzieję że wrócą szybko do zdrowia a OSOBY ODPOWIEDZIALNE ZA BRAK ODPOWIEDNICH ZABEZPIECZEŃ I ŚRODKÓW OCHRONY DOSTANĄ PO PRZYSŁOWIOWEJ D...E Widziałem jak chłopaki tyrali jeszcze w zimie pod wiatą na mrozie i nikt nie interesował się że marzną, że nie mają masek odpowiednich. WSZYSCY ŁĄCZNIE Z BRYGADZISTĄ I KIEROWNIKIEM POWINNI PUJŚĆ SIEDZIEĆ ZA TE ZANIEDBANIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 09:01
~jeyma
niech pracownicy ktorzy przezyli nie boja sie mowic w jakich warunkach odbywala sie tam praca. Mam nadzieje ze sprawa nie zostanie zatuszowana!!!
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 08:56
~lolo
no to jak to jest ? stan ciężki !samochodem można tłuc się parę godz. a samolotem kilkadziesiąt min nie!? przecież chodzi o czas !! rozumiem gdyby był to TUSK , Jaruzelski sprawa by była inna a zwykłemu człowiekowi to h.. w d.. niech zdycha helikopter dla wybranych!!!!!
+0-0
Czwartek, 1 maja 2014 r. godz. 08:36
~PIP
Jeśli gasili wodą to czy to nie może oznaczać, że: - nie zostali odpowiednio przeszkoleni, - nie zapewniono odpowiednich środków ochrony osobistej oraz przeciwpożarowej, - zabrakło nadzoru?
+0-0
Stalowka.NET - Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i okolic
Copyright 2001 - 2024 Stalowka.NET
  » O nas  » Redakcja  » Reklama  » Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone.
X Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług i realizacji potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Więcej w polityce prywatności.