Stalowa Wola Stalowa Wola: Huta Stalowa Wola
Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i Powiatu Stalowowolskiego. Najnowsze! Najszybciej!
Kamera na żywo na panoramę Stalowej Woli na skrzyżowanie Al. Jana Pawła II z ul. KEN
Nagrania audio, rozmowy z ciekawymi ludźmi
Fotografie z najważniejszych wydarzeń w Stalowej Woli
Kanał youtube.stalowka.net - Pierwsza stalowowolska telewizja internetowa
Encyklopedia miasta Stalowa Wola
Zapowiedzi zbliżających się wydarzeń kulturalnych
Baza adresowa najważniejszych firm i instytucji życia publicznego
Bezpłatna baza ogłoszeń dla mieszkańców miasta Stalowa Wola jak i Powiatu Stalowowolskiego
Twoje konto
Strona główna  Stalowa Wola / Wiadomości Sobota, 20 kwietnia 2024 r. Imieniny: Agnieszki, Amalii, Czecha
 Wiadomości lokalne
» Muzeum COP zaprasza na wirtualny spacer
» Usterka usunięta. Tężnia solankowa w Parku Jordanowskim
» Stalowowolski Hackathon rozpoczęty!
» W piątek policyjne działania "Prędkość"
» Dzień otwarty w SLO
» Trzy auta zderzyły się na Chopina. Dwupasmówka zablokowana
» IV sesja Młodzieżowej Rady Miejskiej w Stalowej Woli
» Dlaczego nie działa tężnia w Parku Jordanowskim?
» Drzewko za makulaturę ma już 10 lat
» Ruszają miejskie potańcówki
» Na trasie podskarpowej auto wypadło z drogi. 1 osoba ranna
» Kwietne sadzonki z Parku Jordanowskiego skradzione
Więcej » 
 Zasłyszane...
"Możemy spodziewać się ruchu scenicznego, tańca, gestu, scenografii, efektów świetlnych i przede wszystkim fantastycznego doznania oczyszczenia naszego sumienia bo spektakle KTO właśnie takie są".
Marek Gruchota, dyrektor Miejskiego Domu Kultury w Stalowej Woli.
 Imprezy w mieście
» Koncert Wiedeński - Orkiestra Księżniczek
» Benefis Jerzego Augustyńskiego
» Grupa MoCarta - Ale Kino!
» Warsztaty motania lalek
» Majówka 2024
» Jubileuszowa Gala Gałązki Sosny
» Kabaret Nowaki w nowym programie
» Maria Kozłowa 1910-1999
» Muzeum COP: Matematyczny pociąg
» Z muzealnego skarbca
Więcej » 
 Fotoreportaże
Stalowa Wola: Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Piknik w Parku Jordanowskim
»Otwarcie Parku Jordanowskiego
»SPS ze wsparciem Elżbiety Łukacijewskiej
»Kamień węgielny pod nowe osiedle Ogrodowe
Więcej » 
Wiadomości lokalne / Polityka i Samorządy

Czwartek, 18 listopada 2010 r. godz. 13:11     /Marta Wnuk/
Szlęzak ponownie zmierzył się z tematem przedszkoli

- Jeżeli wejdzie bon przedszkolny, to nie ma mowy o prywatyzacji, bo będzie między przedszkolami konkurencja. - stwierdził podczas spotkania z przedstawicielami oświaty prezydent Stalowej Woli Andrzej Szlęzak.
- "Jeżeli wejdzie bon przedszkolny, to nie ma mowy o prywatyzacji, bo będzie między przedszkolami konkurencja." - stwierdził podczas spotkania z przedstawicielami oświaty prezydent Stalowej Woli Andrzej Szlęzak.
Fot. Jacek Rodecki
- "Jeżeli wejdzie bon przedszkolny, to nie ma mowy o prywatyzacji, bo będzie między przedszkolami konkurencja." - stwierdził podczas spotkania z przedstawicielami oświaty prezydent Stalowej Woli Andrzej Szlęzak, dodając: "Jak sobie zbilansuje dochody to się utrzyma. Każdy będzie miał wtedy dostęp do przedszkola, czy prywatnego, czy publicznego. Niech sobie wybierają rodzice."

Spotkanie zdominował temat przedszkoli. Przez kilkadziesiąt minut miedzy prezydentem trwała na ten temat debata. Omawiano głównie zagadnienia związane z finansowaniem placówek oraz rzekomą redukcją etatów.

Bon przedszkolny, czyli to rodzice zdecydują: publiczne czy prywatne?

- "Moim głównym postulatem jest wprowadzenie bonu przedszkolnego. Konstrukcja tego bonu polega na tym, że jest określona kwota, którą może dysponować każda osoba płacąca podatki w Stalowej Woli i mająca dzieci w wieku przedszkolnym. Nie rozstrzygnęliśmy jeszcze, czy na przykład bon przedszkolny będzie przysługiwał osobom, które nie chcą posyłać dzieci do przedszkoli." - wyjaśnił prezydent. W przyszłości, aby dodatkowo nie powiększać kosztów związanych z obsługą bonu, rejestracja rodziców odbywała by się drogą elektroniczną. Osoba zainteresowana skorzystaniem z dofinansowania musiałaby przedstawić zaświadczenie o płaceniu podatków, następnie wskazać placówkę, do której pociecha miałaby uczęszczać, następnie z urzędu miasta byłyby przelewane środki na konto wybranego przedszkola. - - "Ja jestem zwolennikiem zasady, że coś uprościć, to znaczy udoskonalić, a więc, cały ten mechanizm musi być prosty, przejrzysty, żeby nie wywoływał wątpliwości."

Nie będzie likwidacji, bo wyż demograficzny zaczyna się rozładowywać

- "Mam już informację, że przedszkola szukają dzieci, żeby mieć pełne stany. Nadal będą obowiązywać obostrzenia, że nie będzie można przyjmować osób, na zasadzie, gdzie kto jest zameldowany, ale osób, które nie płacą podatków w Stalowej Woli, czyli korzystać będą mogli tylko ci, którzy łożą to co w mieście jest utrzymywane z budżetu." - powiedział prezydent.

Przy okazji tej kwestii przedstawicielki oświaty zahaczyły o temat zwolnień. - "To jest sprawa dyrektorów, ile i jaki personel zatrudniają i na jakich warunkach." - usłyszeliśmy. Większym problemem są dla budżetu podwyżki pracowników pedagogicznych, narzucane przez ministerstwo, do których miasto musi dopłacać oraz pracownicy niepedagogiczni. - "Udało się wycisnąć ode mnie te sto złotych, i proszę żebyście to docenili, bo to nie było łatwe. Czegoś po prostu nie zrobiliśmy, ale ja też rozumiem, że jest nie fair, że ktoś po 10 latach zarabia 900 złotych, ale to jest wina systemu." - stwierdził prezydent.

Będą ograniczenia i trzeba będzie się w nich zmieścić

- "W budżetówce nauczono się tak, że jak brakuje pieniędzy to się wyciąga rękę i się je dostaje. Te czasy się skończyły. Będą ograniczenia finansowe, w których się trzeba będzie zmieścić. Jeżeli będzie bon, to będzie konkurencja i przedszkole będzie mieć tyle pieniędzy, ile zdoła dzieci przyciągnąć. Część pieniędzy będzie pochodziła z bonu, a część z opłat rodziców. Ja oczekuje takiego prowadzenia przedszkoli, żeby przewidywać co będzie dalej. Tak jak jest w biznesie, a nie jak na zasadzie do tej pory, że jak brakuje to piszemy pismo do prezydenta, żeby nam dał." - stwierdził Andrzej Szlęzak.

Strona do druku Drukuj artykuł    

Jeżeli masz jakieś ciekawe informacje, chcesz przekazać coś ważnego,
coś interesującego, nie wahaj się - napisz do nas: redakcja@stalowka.net

Dodaj komentarz do artykułu »  

Sobota, 20 listopada 2010 r. godz. 19:55
~przedszkolanka
Kobieto Zofio, jeśli chcesz, daj znać, a zaproszę Cię do mojej pracy, zobaczysz jak wygląda mój "stołek". Najpierw kilka godzin z dziećmi, z oczami dookoła głowy, programem, wytycznymi od różnych władz, pracą za panią woźną (bo jako nadwyżka zatrudnienia została zwolniona), a potem w domu - nie kawka, koleżanka tylko dalej praca. Chcesz się przekonać? Potem wypisuj te brednie. Sądzę ciebie według siebie, ot co.
+0-0
Sobota, 20 listopada 2010 r. godz. 07:07
~Zofia
Odnoszę wrażenie, że kadra nauczycielska wykorzystała rodziców małych dzieci do tego aby bronić swoich stołków. Niby pod pretekstem podwyżki opłata. Okazuje się, że problem leży gdzie indziej. To karta nauczyciela i rozrost administracji jest tego powodem. Dlaczego nikt tego ludziom nie wyjaśnił? Jestem trochę zniesmaczona.
+0-0
Piątek, 19 listopada 2010 r. godz. 23:46
~antykomunista
Odpowiedź na ulotkę rozprowadzaną w Stalowej Woli i okolicach 1. Układy - są wszędzie i praktycznie nie da się ich zwalczyć. Przypuszczam, że Szlęzak ma ich najmniej w porównaniu do innych polityków. 2. Przedszkola - nie widzę problemu. Jeżeli pracuje zarówno tatuś i mamusia i nie ma z kim zostawić dziecka, wtedy idzie do przedszkola. Muszą dopłacić więcej, chcieliby wszystko za darmo, a na papierosy i wódę ich stać! 3. Wypowiedzi do kamery - chętnie zobaczę to na przykładach 4. Pijak - pierwszy raz czytam, że ciągle chodzi nachlany. Szukam tego zdjęcia w Internecie i nie mogę znaleźć. No cóż, człowiek nie wielbłąd... 5. Sport - miasto nie powinno w całości łożyć na kluby. Gdzie jest zarząd? Dlaczego nie ma sponsorów? Dlaczego nie ma innych źródeł dochodów? 6. Obwodnicy po prostu nie da się zbudować. Trzeba przeciąć działki, budować przez San albo wyciąć sporo lasów. Inny pomysł? Tiry na tory! 7. Kultura kosztuje. Zaraz, przecież koncert Wodeckiego był biletowany! Mam wątpliwości, czy głosować na Szlęzaka. Jest kilka powodów: 1. Pozwolił, by obce hipermarkety zagarnęły rynek (lokalne sklepy upadają). Pamiętacie Szalonego Maksa? Za 4 lata zmienili nazwę na Albert, aby nie płacić podatków. Za kolejne 4 lata powstał na tym miejscu inny market - i tak do nieskończoności. Dlaczego miasto na to pozwala? 2. Powstało pełno bubli architektonicznych zamiast porządnych lokali dla małych i średnich firm, a także sklepów, które byłyby wizytówką miasta. To poważne zaniedbania. 3. Remonty dróg prowadzą do kolejnych remontów - wina UM czy Starostwa? Czy nie można zatrudnić porządnej firmy, która położy asfalt raz a porządnie - bez USKOKÓW - że po 2 latach nie będzie dziur? Precz z partaczami! Nie można remontować tych samych ulic co 4 lata, szkoda pieniędzy i nerwów kierowców. Może jakaś akcja, która zachęci do korzystania z rowerów, pieszych przechadzek albo komunikacji miejskiej zamiast wożenia swojego tyłka własnym samochodem? Nie oszukujmy się, ale większość aut wiezie tylko kierowcę. Gdyby przynajmniej znajomi/sąsiedzi/koledzy zabierali się razem... Jest ostra nagonka w prasie - chodzi głównie o przedszkola, krzyż, kontrowersyjne wypowiedzi. W zamian chciałbym przeczytać o zaletach.
+0-0
Piątek, 19 listopada 2010 r. godz. 22:53
~no i co ?
No i co ? Kto ma mądrzejszy pomysł na przedszkola od Szlęzaka? Odpowiedz zamiast pisać głupie zaczepki!
+0-0
Piątek, 19 listopada 2010 r. godz. 17:56
~stalowiak....
Panie Szlęzak - pana juz znamy, czas na zmiany. Wszystko widać... a najlepiej proponuje przeczytać artykuł co z naszą stalowką kochaną...
+0-0
Piątek, 19 listopada 2010 r. godz. 17:11
~happino
Coraz bliżej odsunięcia tego pana. Coraz bliżej. Nowy prezydent coraz bliżej. Hurrrrraaaaaaa!!!!!
+0-0
Piątek, 19 listopada 2010 r. godz. 16:05
~uuuuu
"jak sie nie ma dzieci to czy ma sie wiedze ,i doswiadczenie ile co kosztuje ????????????????? " Bo się ma rozum i w przeciwieństwie do innych się go używa
+0-0
Piątek, 19 listopada 2010 r. godz. 16:03
~eeeeeee
"Do ???? Te znaki zapytania o czymś świadczą." Świadczą. Że zanim wklepiesz te wypociny zapytaj siebie czy nie lepiej wykorzystać sytuacje i MILCZEĆ. Wszyscy skorzystamy.
+0-0
Piątek, 19 listopada 2010 r. godz. 15:59
~ajshft
My wyborcy to sprawimy, że w Stalowej Woli już nic nikogo walić nie będzie.
+0-0
Piątek, 19 listopada 2010 r. godz. 13:32
~mmm
Oczywiście , masz rację matko. Szlęzak ( Gmina) nie ma prawa konkurować z przedsiębiorcami oferując przedszkola za stówkę. Jest wiele wykształconych bezrobotnych, które są skłonne założyć prywatne przedszkole lub żłobek ( można już w mieszkaniu), a bon proponowany przez Prezydenta przyczyni się do podjęcia przez nich decyzji o rozpoczęcia legalnej pracy na własny rachunek. Szersza oferta i konkurencja wymusi jakość i niższą cenę. W prywatnych mini czy maxi przedszkolach nie musi już obowiązywać karta nauczyciela. Na własny rachunek przedsiębiorca pracuje tak długo jak chce. Nawet w soboty i niedziele. Myślę, że to poprawi jakość opieki nad dziećmi przy jednoczesnym obniżeniu kosztów ponoszonych w części przez gminę ( bon) jak również przez rodziców. A osoby opiekujące się dziećmi będą musiały się bardziej postarać, aby mieć wypłatę. Nikt nie proponuje niczego mądrzejszego niż Szlęzak!
+0-0
Piątek, 19 listopada 2010 r. godz. 13:26
~zdesperowany
Mnie "wali", że jego "wali to". Wszycsy kuźwa mają jakieś uprawnienia, ulgi. K.... jak nie górnicy, to hutnicy, policjanci. Tylko ja dalej nie mogę znaleźć pracy. Już chyba wiem jak ten chory kraj funkcjonuje. Głosuję na szreka: może mnie się nie poprawi ale innym niech też tak dobrze nie będzie. Okradaja mnie wszycy z podatków - mam tego dość.
+0-0
Piątek, 19 listopada 2010 r. godz. 12:45
~matka
A mnie zastanawia inna rzecz. Prywatne przedszkola prowadzone są na zasadach normalnej działalności gospodarczej, każdy może je otworzyć i zatrudnić opiekunki - niekoniecznie nauczycieli. Państwowe przedszkola od razu podlegają pod czapy typu kuratoria i inne tam rozdmuchane instytucje. To o co w ogóle chodzi? Nie rozumiem? Tu się da a tu nie? Może ja czegoś nie rozumiem. Dla mnie taki bon byłby marzeniem jako osoby, która ma dziecko w prywatnym.
+0-0
Piątek, 19 listopada 2010 r. godz. 12:44
~poco
Mówił, że go wali. Z czymś takim nie można sprawować urzędu prezydenta. To wymaga odwołania w wyborach. I to zrobimy dla dobra Stalowej Woli i samego kandydata. Bo po co ma go coś walić.
+0-0
Piątek, 19 listopada 2010 r. godz. 11:38
~angela
Szlęzak TAK. Siembida NIE.
+0-0
Piątek, 19 listopada 2010 r. godz. 09:00
~abcde
słoneczko, a skąd te dopłaty? z podatków innych obywateli w Polsce? Z Unii? Podejrzewam, że wielu ludzi nie wie skąd biorą się pieniądze w gminach. Że gmina to jakaś firma, która "coś produkuje" i pieniądze sobie zatrzymuje. Powiedzmy jeszcze, że te 900 zł (niestety) to zarabiają ci co nie są przedszkolankami, kucharki na przykałd. Im obcieto pieniądze - bo taka prawda, że nauczyciele nie dadzą sobie krzywdy zrobić. Dobrze ktoś napisał tam niżej. Zaproponujecie coś innego a nie tylko dotacje, dotacje. Przecież pieniądze na przedszkola to z podatków tych co chcą stadion, akwapark, parking. To nie jest wór bez dna.
+0-0
Piątek, 19 listopada 2010 r. godz. 08:52
~gosc
Krzywdy wyrzadzone przez Szlezaka,odbija sie na nim,a moze na Potomkach-bo jest ich ogrom!!!!!!!
+0-0
Piątek, 19 listopada 2010 r. godz. 07:28
~słoneczko
Istnieje prawna możliwość podpisania porozumienia z gminami, skąd są przedszkolaki i uzyskania dopłaty.Ale trzeba umieć współpracować i interesować sie takimi sprawami. A nie na skróty panie prezydencie.
+0-0
Piątek, 19 listopada 2010 r. godz. 06:57
~rst
A czy ktoś proponuje mądrzejsze, bardziej racjonale lub bardziej sprawiedliwe, czy uczciwe rozwiązanie niż Shrek?
+0-0
Piątek, 19 listopada 2010 r. godz. 06:54
~maria
jak sie nie ma dzieci to czy ma sie wiedze ,i doswiadczenie ile co kosztuje ?????????????????
+0-0
Czwartek, 18 listopada 2010 r. godz. 22:21
~dimo
Już nie będzie się musiał z niczym mierzyć. My mu już dziękujemy. Przecież sam mówił, że go wali.
+0-0
Czwartek, 18 listopada 2010 r. godz. 21:56
~stachu
Ale mądre też nie.
+0-0
Czwartek, 18 listopada 2010 r. godz. 21:40
~rodzic
W sumie ten bon może nawet poprawić sytuację przedszkoli. Będzie pochodził z tego samego budżetu do którego wpłacane są podatki. Teraz pieniądze na przedszkola szły z budżetu Stalowej a korzystali rodzice z innych gmin (inny budżet). Może to i nie głupie.
+0-0
Czwartek, 18 listopada 2010 r. godz. 21:27
~hutnik
"ale ja też rozumiem, że jest nie fair, że ktoś po 10 latach zarabia 900 złotych, ale to jest wina systemu." - stwierdził prezydent." To podziel sie swoja kasą, bo to też nie ok, że masz tyle.
+0-0
Czwartek, 18 listopada 2010 r. godz. 21:20
~zainteresowana
"Bon oświatowy lub bon edukacyjny – dokument, którym uczeń lub jego opiekunowie płacą za naukę ucznia w wybranej przez siebie szkole. Wydawany jako alternatywa lub uzupełnienie dostępu do szkolnictwa państwowego. Bony edukacyjne były używane początkowo w południowych stanach USA. W kilku przypadkach zamknięto szkoły publiczne i wydano bony rodzicom. Współczesna koncepcja bonów szkolnych datowana jest na lata 50. XX w., kiedy ekonomista Milton Friedman zaproponował pomysł pobudzenia w ten sposób konkurencji pomiędzy szkołami i poprawy ich działania. Bony wprowadzono w krajach wszystkich regionów świata, ale budzą kontrowersje, odzwierciedlające podziały polityczne i ideologiczne oraz rolę związków zawodowych oświaty." za Wikipedią. Ot, co Szlęzak zamierza robić.
+0-0
Czwartek, 18 listopada 2010 r. godz. 21:06
~Proszę o odpowiedz!
Przedszkolanka dziękuję Ci za tą informacje!! a co do pani Kołek o co k....wa chodzi??? Dlaczego Szlęzak popiera tą miernotę w dodatku kogoś kto przecież będzie reprezentował interesy Tarnobrzega! A gdzie poparcie dla Pana Rusinka który tyle dla nas zrobił?????
+0-0
Czwartek, 18 listopada 2010 r. godz. 21:03
~stachu
Już nie przedszkolak - a jeszcze nie dorosły... jaka szkoda.
+0-0
Czwartek, 18 listopada 2010 r. godz. 20:54
~Już nie przedszkolak
Gdyby nie Wasza "Karta nauczyciela" inaczej byście śpiewali Szanowni Państwo Nauczyciele. Tkwicie jeszcze w komunie, wywalczyliście dla siebie prawa i myślicie, że jesteście nietykalni. Radzę zmienić nastawienie do rzeczywistości bo nie wiecie jeszcze co w tej sprawie zamierza Unia Europejska.
+0-0
Czwartek, 18 listopada 2010 r. godz. 20:38
~przedszkolanka
Do ???? Te znaki zapytania o czymś świadczą.
+0-0
Czwartek, 18 listopada 2010 r. godz. 20:28
~????
"ej pani z wyższym wykształceniem powiem, że studia można skończyć z oceną 5,0 na dyplomie albo 3,0. Dobór kryteriów, którymi sie kieruje jest na mniej niż 3. Spokojnej nocy." Brałaś dopalacze czy jestes wczorajsza ? Wysil się , spróbuj opanować biegunkę mysli i powoli klarownie ułóż w zdania
+0-0
Czwartek, 18 listopada 2010 r. godz. 20:15
~stalowianka
Siembida kieruje obecnie powiatem proszę pani.
+0-0
Czwartek, 18 listopada 2010 r. godz. 20:11
~przedszkolanka
Byłam na tym spotkaniu i to byłożenujące - powtórka spotkań z ub. roku. Stosunek praezydenta do oświaty nie zmienił sie, nic nowego się nie dowiedziałam. Pieniądze n a podwyżkę 100 zł zaproponował sam prezydent bo zbyt dużo osób było u niego ze skargą. Przerost zatrudnienia i tede - sara gadka. "Widziałem 2 przedszkola prywatne- te z naszego miasta- chwali się, bo do tych prowadzonych wzorowo - w Rzeszowie czy choćby w Lublinie, o Warszawie nie wspomnę jest mu za daleko. On zna wszystkie sprawy z donisień, na niczym się dobrze nie zna, a gra eksperta od wszystkiego. A na funkcjonowaniu przedszkoli nie zna się zupełnie. Wg niego to maja być przesiębiorstwa - dobrze, ale niech będą na takich zasadach jak w wiekszych miastach, bo u nas - cieniutko. akie jedno czy drugie, spróbuj zapisać sześciolatka - nie da się, bo TE "PRZEDSZKOLA" NIE MOGĄ PRZYGOTOWAĆ DZIECI DO SZKOŁY, NIE POSIADAJĄ ODPOWIEDNICH UPRAWNIEŃ, A "nauczyciele" kwalifikacji. Moje koleżanki z rózżnych stalowowolskich przedszkoli zajmuja się dziećmi chodzącymi wcześniej do jednego czy drugiego, bo nazwy nie wypowiem. A to nowe na górce też czeka na dzieci i co? Pan Szlęzak zrobił to spotkanie, albo mu to doradzono, nie wiem po co. Na pewno nie zrobił nic w stronę poprawy sytuacji. Co zrobił u nas przez 8 lat? Po kolei rozwalał to, za co się zabrał. Ja temu panu już dziękuję. A Siembida - może i kierowca (były), może i z PIS-u, ale TO NIE SZLĘZAK! ej pani z wyższym wykształceniem powiem, że studia można skończyć z oceną 5,0 na dyplomie albo 3,0. Dobór kryteriów, którymi sie kieruje jest na mniej niż 3. Spokojnej nocy.
+0-0
Czwartek, 18 listopada 2010 r. godz. 19:55
~Ech życie porąbane :)
A ja się nie chcę rozmnażać to sprawa przedszkoli mnie nie dotyczy. A co mi pan P. obieca w sprawie biblioteki na cywilizowanym poziomie. Chciałabym ROZMNAŻAĆ myśli a nie stać mnie na kupno WSZYSTKICH książek które chcę przeczytac. Zainwestujmy w dobrą literaturę bo co z tych przedszkoli jak dzieciaki analfabetami będą.
+0-0
Czwartek, 18 listopada 2010 r. godz. 19:46
~ostatni normalny
Brawo miejscowy - popieram.
+0-0
Czwartek, 18 listopada 2010 r. godz. 19:28
~Miejscowy
No i bardzo dobry pomysł brawo Prezydent.Szkoda że rada była do D... Ale jak się pobudowało domy na wsi to jak dziecko wysłać na wiochę do przedszkola skoro chodziło do miasta.Mieszkać chcą wszyscy na wsi a dzieci żeby chodziły do szkół i przedszkoli w mieście.Lekarstwo jest proste nie płacisz podatku do kasy miejskiej nie ma nic od miasta dla ciebie. A tak okoliczna wiocha woziła dzieci do naszych przedszkoli i szkół podstawowych a my na to płaciliśmy.Dla przykładu taka Pysznica szkoła za tyle kasy nowiutka i ile dzieci się uczy ok. 300 a gdzie reszta pewnie w Stalowej.
+0-0
Czwartek, 18 listopada 2010 r. godz. 19:14
~M.M
Przynajmniej jeden ,który mówi sensownie i nie ściemnia. Inni kandydaci na prezydenta chcą budować przedszkola zmieniać coś tylko o co chodzi są miejsca w przedszkolach! Mnie nie interesuje kto będzie dyrektorem przedszkola i czy to będzie prywatne czy nie, mnie interesują koszty i jakość!!!!
+0-0
Czwartek, 18 listopada 2010 r. godz. 19:03
~zuzu
siedemset ludzi protestowało w Balladzie przeciwko jego polityce przedszkolnej. My to pamiętamy. Odsuniemy go. Prezydentowi nasze NIE.
+0-0
Czwartek, 18 listopada 2010 r. godz. 18:27
~słoneczko
co za fałsz i obłuda. Ten prezydent chce oszczędności na przedszkolach, bo promuje artystów z całej Polski, którzy nawet nie wiedzą , gdzie leży Stalowa Wola. A co obiecał Kołek z Tarnobrzega?Czy nasi kupcy i przedsiębiorcy nie widzą zagrożenia swoich interesów?
+0-0
Czwartek, 18 listopada 2010 r. godz. 17:41
~zula
Szlęzak ma oczywiście mój głos, bo jako osoba z wyższym wykształceniem, nie chcę, aby w moim mieście rządził kierowca autobusu.
+0-0
Czwartek, 18 listopada 2010 r. godz. 14:53
~Obserwator
Oglądałem spot wyborczy pana Slęzaka. Pisz wymaluj sport wyborczy Wójta Gminy Wilkowyje ,,RANCZO". Co innego robił i mówił w sprawie przedszkoli, teraz to zwykła kiełbasa wyborcza.
+0-0
Czwartek, 18 listopada 2010 r. godz. 14:39
~starszak
@przedszkolak? Mama włączyła Ci komputer? Obejrzyj sobie CiniMini albo inne bajki.
+0-0
Czwartek, 18 listopada 2010 r. godz. 14:19
~Zenon
no to jest bardziej sprawiedliwy pomysł niż to co mieliśmy poprzednio. Środki na przedszkola podzieli się na wszystkich przedszkolaków a nie na wybraną grupę jak było do tej pory. Ci którym się udało mieli dobrze a ci którzy nie mieli tyle szczęścia mieli PECHA i musieli płacić dwukrotnie. Na pewno każdy rodzić będzie musiał coś dopłacić ale jest to sprawiedliwa zasada. PS. I tak wolałem poprzedni pomysł Szlęzaka aby sprywatyzować wszystkie przedszkola. a za oszczędności obniżyć podatki.
+0-0
Czwartek, 18 listopada 2010 r. godz. 14:03
~przedszkolak
Kampania-co to jest na trzy dni przed wyborami-Czas na zmiany,puste slowa,puste gesty,krzyk,picu,picu.NIE,NIE takiej prezydenturze ...............mamy cie dosc!!!!!!!!!!!-
+0-0
Stalowka.NET - Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i okolic
Copyright 2001 - 2024 Stalowka.NET
  » O nas  » Redakcja  » Reklama  » Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone.
X Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług i realizacji potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Więcej w polityce prywatności.