Stalowa Wola Stalowa Wola: Huta Stalowa Wola
Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i Powiatu Stalowowolskiego. Najnowsze! Najszybciej!
Kamera na żywo na panoramę Stalowej Woli na skrzyżowanie Al. Jana Pawła II z ul. KEN
Nagrania audio, rozmowy z ciekawymi ludźmi
Fotografie z najważniejszych wydarzeń w Stalowej Woli
Kanał youtube.stalowka.net - Pierwsza stalowowolska telewizja internetowa
Encyklopedia miasta Stalowa Wola
Zapowiedzi zbliżających się wydarzeń kulturalnych
Baza adresowa najważniejszych firm i instytucji życia publicznego
Bezpłatna baza ogłoszeń dla mieszkańców miasta Stalowa Wola jak i Powiatu Stalowowolskiego
Twoje konto
Strona główna  Stalowa Wola / Wiadomości Poniedziałek, 9 lutego 2026 r. Imieniny: Bernarda, Eryki, Rajmunda
 Wiadomości lokalne
» Pijany wjechał w drzewo w centrum miasta
» Bezpieczeństwo zaczyna się od ludzi
» Biegające samopas psy zmorą mieszkańców?
» Jak stalowowolanie mogą zaoszczędzić na ubezpieczeniu auta? Praktyczny przewodnik dla kierowców z Podkarpacia
» Jak wybrać najtańsze ubezpieczenie turystyczne?
» Matki Sybiraczki - cierpiące bohaterki naszej Ojczyzny
» 42-latek ukradł portfel w jednym z salonów kosmetycznych
» Apel o zabezpieczanie odpadów niebezpiecznych
» 3 osoby uległy poparzeniu w wyniku pożaru na ulicy Poniatowskiego
» Monika Trela prezesem EkoSan
» Pakiet 17 badań z rabatem -50% w Probe
» Wraca temat nazwania ronda na Energetyków imieniem Korpusu Zachodniego
Więcej » 
 Zasłyszane...
"Możemy spodziewać się ruchu scenicznego, tańca, gestu, scenografii, efektów świetlnych i przede wszystkim fantastycznego doznania oczyszczenia naszego sumienia bo spektakle KTO właśnie takie są".
Marek Gruchota, dyrektor Miejskiego Domu Kultury w Stalowej Woli.
 Imprezy w mieście
» Dzieci o miłości
» WSPÓŁBRZMIENIE 3 - wystawa malarstwa Piotra i Witolda Adamczyków
» Zakochaj się w Stalowej Woli! Zapraszamy na Miejskie Walentynki
» Rzemieślnicze warsztaty rodzinne
» Ferie w Muzeum 2026
» Stara kobieta wysiaduje
» Podwójny "Zimowy piknik rodzinny" w MBP - Ferie pełne odkryć
» Monety. Milczący świadkowie historii
» Czternasty raz pobiegniemy "Tropem Wilczym"
» Jak maki mieniące. Kobiety w malarstwie Włodzimierza Tetmajera
Więcej » 
 Fotoreportaże
Stalowa Wola: Koncert Noworoczny 2026
»Koncert Noworoczny 2026
»Potężny pożar hali z paliwami alternatywnymi
»Święty Mikołaj - poszukiwany
»Były Premier RP i były prezes Orlen w Stalowej Woli
»Spotkanie w sprawie strefy gospodarczej w Nadleśnictwie Rozwadów
Więcej » 
Wiadomości lokalne / Polityka i Samorządy

Środa, 30 lipca 2025 r. godz. 01:07     /Magdalena Rodecka/
Opieszała inwestycja Taurona w sprawie budowy farmy fotowoltaicznej

Opieszała inwestycja Taurona w sprawie budowy farmy fotowoltaicznej.
Opieszała inwestycja Taurona w sprawie budowy farmy fotowoltaicznej.
Fot. Jacek Rodecki
O 6 lat opóźni się budowa farmy fotowoltaicznej, jaką zadeklarowała się wybudować grupa Tauron Inwestycje Sp. z o.o. (wcześniej Tauron-Wytwarzanie). O jej powstaniu na łamach Stalowka.NET można było przeczytać już w maju 2020 roku.

W maju 2020 roku Tauron - Wytwarzanie zapewniało, że nie rezygnuje z budowy farmy fotowoltaicznej w Stalowej Woli na terenach przyległych bezpośrednio do Jelni na osiedlu Hutnik. Miała to być jedna z pięciu farm budowanych przez Tauron w Polsce na terenach, które nie są wykorzystywane gospodarczo. Program miał być jedną z inicjatyw wpisujących się w przyjęte kierunki strategiczne, opierające się na rozwoju czystej energii. Jako datę końcową wskazano rok 2023.

Planowana moc farmy miała wynosić około 50MW, na powierzchni 67 ha. Energia elektryczna z promieni słonecznych wprowadzana miała być do sieci dystrybucyjnej i rozprowadzana do odbiorców. - Co do zasady są to instalacje bez mała bezobsługowe, natomiast przy tak dużej instalacji planowane jest stworzenie kilku etatów dozoru i bieżącej obsługi - zapewniała Patrycja Hamera-Pierzchała.

URUCHOMIENIE FARMY W 2029 ROKU?

Już chyba mało kto na poważnie traktuje zamierzenia Taurona w sprawie uruchomienia farmy fotowoltaicznej w Stalowej Woli. Proces ma trwać bo są za to odpowiedzialni ludzie, którzy do "emerytury muszą dotrwać". Jaką dostaliśmy odpowiedź?

- Spółka TAURON Inwestycje w dalszym ciągu rozwija projekt PV Stalowa Wola o mocy 50MWp. W chwili obecnej projekt znajduje się w fazie przygotowania. Spółka jest w posiadaniu DoUŚ, został uchwalony MPZP dla terenu objętego inwestycją. Trwa proces uzyskania Warunków Przyłączenia (WP) obiektu do sieci elektroenergetycznej. Uzyskanie WP pozwoli na zlecenie wykonania projektu budowlanego i uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę. Uzyskanie w/w decyzji pozwoli Spółce rozpocząć procedurę wyboru Generalnego Wykonawcy. Zakończenie procesu inwestycyjnego planowane jest na koniec 2029 rok - odpowiada na nasze zapytanie Grzegorz Kokot, kierownik projektu, główny specjalista ds. elektrycznych w Tauron Inwestycje Sp. z o.o.

Czy państwo wierzycie, że inwestor dotrzyma terminu realizacji inwestycji?

Aktualnie eksploatowane farmy fotowoltaiczne Tauron znajdują się w gminach: Choszczno, Jaworzno, Mysłowice. Kolejne mają się uruchomić się w gminie: Proszówek, Postomino, Mysłowice, Balków.

Strona do druku Drukuj artykuł    

Jeżeli masz jakieś ciekawe informacje, chcesz przekazać coś ważnego,
coś interesującego, nie wahaj się - napisz do nas: redakcja@stalowka.net

Dodaj komentarz do artykułu »  

Środa, 6 sierpnia 2025 r. godz. 03:47
~Wiktoria
Wszystkie budynki gminne i miejskie szkoły przedszkola powinny mieć panele po-montowane. Nad ulicami - w odstępach - panele. Tereny bagniste częściowo - ala korytarze (ratowanie mokradeł) tez panele. Ale tauron enea itd. trzymają mocno za aja możnowładców, posłów i na to zgody nie będzie. Bo trzodę trzeba doić a nie polepszać jej dobrobyt. W stalowej Woli nie powinno być opłaty przesyłowej (polowa na rachunku) jak mamy elektrownie na terenie miasta!
+0-0
Czwartek, 31 lipca 2025 r. godz. 22:07
~bilans
50 MW : 500 W kazdy panel to 100 000 szt paneli, każdy min 200zł to koszt samych paneli 20 mln zł. czy tauron ma 20 baniek na zbyciu czy wydrze od ludu w podwyżce cen prądu? A jak przyjdzie grad? A mogli węglem palić latami za pól darmo bo mieli swoją kopalnię węgla.
+0-0
Sobota, 2 sierpnia 2025 r. godz. 08:48
~P
Kto najpierw burzy nie mając nowego źródła prądu elektrowni np.jadrowej, przecież to nosens
+0-0
Piątek, 1 sierpnia 2025 r. godz. 07:53
~ino
A mieli wszystko, elektrownie, prace , zarobki, węgiel - nawet na terenie elektrowni była szkoła - młodzież by miała dobro płatna prace . Teraz mają bezrobocie, barak młodych , brak elektrowni, brak prądu -prąd drogi - i niepewna przyszłość ludzie garneli się do pracy miasto się rozrastało a tak kurczy się jak przebita dętka z powietrza.....
+0-0
Czwartek, 31 lipca 2025 r. godz. 16:39
~przyrodnik
wiatraki to szatkownice ptakow a przede wszystkim niszcza srodowisko naturalne.
+0-0
Piątek, 1 sierpnia 2025 r. godz. 10:04
~Xylar
~m kopalnie w polsce prawie wszystkie są nierentowne, mamy pokłady węgla zbyt głęboko pod ziemią i w porównaniu z innymi krajami wypadamy słabo. Japonia i Chiny też zmniejszają produkcję energii z węgla, a takie chińczyki zaczynają przodować w produkcji energii z OZE więc o czym tu gadać, kopalnie są do zamknięcia i tyle. Ale oczywiście nasi politycy mają to w du..ie i zamiast stawiać już koleją elektrownie jądrową to nawer jednej nie potrafili postawić
+0-0
Piątek, 1 sierpnia 2025 r. godz. 07:55
~g
Z wiatraków się wycofuje Świat oczywiście dobre ale uzupełnienie energii w miejscach nieużytecznych
+0-0
Czwartek, 31 lipca 2025 r. godz. 19:59
~m
do ~Xylar DO czego się nie dopłaca , do wszystkiego poprzez odpowiednie modelowanie podatki i inne - dawniej mówiono ze gospodarka jest sterowana i dziś to nie przez rózne uwarunkowania czy nakazy , wykazy - to samo sterowane jest -WEGIEL TYLKO WEGIEL PATRZ NA Chińczyka, Japończyka kraje wysokorozwinięte - nieprawdaż - nie można mieć zdania z komórki tylko ścisła wiedze, doświadczenie itp
+0-0
Czwartek, 31 lipca 2025 r. godz. 13:07
~Tyle w temacie
Za 6 lat TAURON zwinie żagle bo trzeba będzie inwestować w remonty kapitalne gaz coraz droższy i będzie PLAJTA.
+0-0
Piątek, 1 sierpnia 2025 r. godz. 10:07
~Koreańskie Lotnisko w Turbii
no właśnie, nie mamy sensownego zamiennika elektrowni węglowych, bo nasi politycy są tak nieudolni, że przez tyle lat nie udało się żadnemu rządowi wybudować chociaż jednej elektrowni jądrowej
+0-0
Czwartek, 31 lipca 2025 r. godz. 18:02
~h
Szkoda , mało myślenia było pewnie ??
+0-0
Czwartek, 31 lipca 2025 r. godz. 18:02
~R
A NIEMA ŻRÓDŁA AWARYJNEGO , BO ELEKTROWNIĘ WEGLOWĄ ZNISZCZONO , A TERAZ BY SIĘ PRZYDAŁ
+0-0
Czwartek, 31 lipca 2025 r. godz. 11:52
~Ar
Każdy kto ma choć trochę pojęcia o energetyce, wie że ta zielona energia jest tylko z nazwy zielona,a wcale nie ekologiczna i opłacalna. Prąd z wiatraków i farm fotowoltaicznych w ostatecznym rozrachunku jest droższy. Ponadto im więcej takich "zielonych" źródeł prądu tym mniej stabilny cały system energetyczny co prowadzi do tzw blackout'ów jak np Hiszpania. Dla Polski najlepszym źródłem energii jest rodzimy węgiel, można go spalać bardziej ekologicznie inwestując w nowe rozwiązania jak np. w Japoni
+0-0
Piątek, 1 sierpnia 2025 r. godz. 19:45
~elektryk
Zgadzam sie - nalezy inwestowac w elektrownie atomowe.
+0-0
Piątek, 1 sierpnia 2025 r. godz. 10:09
~obywatel polski
~elektryk no właśnie, czyli niewiele i trend jest spadkowy, a u nas ciemnota dalej by chciała kopać dziury w ziemi i uważać to za wielce innowacyjne. Tak jak tu inni wspomnieli, tylko atom ma sens
+0-0
Czwartek, 31 lipca 2025 r. godz. 21:10
~elektryk
W roku 2023 w Niemczech ok. 26% energii elektrycznej uzyskiwano ze spalania wegla.
+0-0
Czwartek, 31 lipca 2025 r. godz. 20:32
~elektryk
W roku 2022 w Japonii ok. 27.8% energii elektrycznej uzyskiwano ze spalania wegla. Dzisiaj podobno (podobno - bo nie opublikowano oficjalnych danych) wynosi to okolo 25%.
+0-0
Czwartek, 31 lipca 2025 r. godz. 13:32
~Xylar
piepr..enie, ten kraj ciągle dopłaca do węgla, bo się nie opłaca już go wydobywać, tylko atom i geotermia ma sens, fotowoltaika i wiatraki to najwyżej jako dodatek
+0-0
Czwartek, 31 lipca 2025 r. godz. 13:06
~nowy
Do &Ar ABSOLUTNA RACJA JAPONIA CHINY NIEMCY energia z węgla a POLSKA WEGLEM stoi i u nas nie - najtańsza -praca dla ludzi, rozwój miasta , MŁODZI MAJA PRACE MIASTO SIE ROZRASTA i tak dalej i tak dalej A W TAURONIE DOBRZE PŁACA pewnie to i młodzież chętnie pracowała
+0-0
Czwartek, 31 lipca 2025 r. godz. 11:40
~Koreańskie Lotnisko w Turbii
jakiś oszołom to wymyślił, żeby wycinać zieleń specjalnie pod farmę, przecież już więcej sensu miały by panele montowane na dachach budynków, bo to nie zabiera miejsca i nie trzeba niszczyć zieleni
+0-0
Czwartek, 31 lipca 2025 r. godz. 13:09
~Pkak
Tak dziw aż bierze - panele mogą być na dachach , ścianach budynku - to ideologia chyba każe wycinać lasy , czy zagracać łąki itp , pola - a czego ta panelologia nie jest np. przy rowach , ekranach dźwiękochłonnych - POCO PSUĆ PIEKNY NASZ KRAJOBRAZ PRZECIEŻ TO NATUR 2000 i inaczej
+0-0
Czwartek, 31 lipca 2025 r. godz. 07:49
~emeryt
Fotowoltaiki już jest w Polsce za dużo. Budowanie kolejnych oznacza , że te istniejące będą miały problem ze sprzedażą energii.
+0-0
Czwartek, 31 lipca 2025 r. godz. 11:35
~Gargamel
Odezwał się znawca tematu. Jakieś źródło tych informacji?
+0-0
Czwartek, 31 lipca 2025 r. godz. 06:37
~Obywatel
w calej Polsce inwestycje zostaly zablokowane,pytanie w czim interesie?
+0-0
Czwartek, 31 lipca 2025 r. godz. 11:36
~Gargamel
Całe szczęście że za poprzedniej przepychali ustawę wiatrakowa która w ogóle nie uwalila wiatraków.
+0-0
Czwartek, 31 lipca 2025 r. godz. 06:29
~góral
panele fotowoltaiczne to tylko na zboczach hałdy pyłów mają sens, poniżej na połaciach łąk to opłacalna tylko farma baranów ewentualnie jeleni na mięso dające energię dla ludzi
+0-0
Czwartek, 31 lipca 2025 r. godz. 06:19
~VANA
Ciekawe elektrownie nie pracują węglowa jest burzona , skąd mamy prąd - proszę napiszcie -słońce świeci czasami w nocy nie chce świecić -SKĄD MAMY PRĄD lub za ile kupujemy ?, czy jak , SKĄD MAMY PRAD W TAKIM RAZIE ???
+0-0
Czwartek, 31 lipca 2025 r. godz. 11:47
~Gargamel
A w ramach ciekawostki aktualnie więcej prądu eksportujemy jak importujemy.
+0-0
Czwartek, 31 lipca 2025 r. godz. 11:43
~Gargamel
Najproszciej rzecz ujmując prąd mamy z elektrowni. Pozostale informacje dostaniesz na portalu wysokienapiecie lub tge czy pse.
+0-0
Czwartek, 31 lipca 2025 r. godz. 08:03
~energetyk
prąd masz z gniazdka
+0-0
Czwartek, 31 lipca 2025 r. godz. 06:17
~nl
Elektrowni nie ma tym samym miejsc pracy nie ma , ale będzie fotowoltanika - '' utopia '' popatrzymy sobie na szklane płyty - młodzież pracy niema - to się nazywa zielono , wspaniale ,....
+0-0
Środa, 30 lipca 2025 r. godz. 23:33
~kulfon
"A" chyba uważa że trzeba wyciąć wszystko co zielone w mieście
+0-0
Środa, 30 lipca 2025 r. godz. 20:50
~nnnnn
nie przypominam sobie, by miasto miało 67ha łąk w okolicy osiedla Hutnik. a jak znowu wycinać drzewa, to mam nadzieję, że nigdy nie powstanie. nie potrzebna żadna farma fotowoltaiczna tylko ochrona terenów zielonych. klimat się ociepla więc jak najwięcej zieleni (drzew i łąk) jest potrzebnych, by zapobiec dalszemu ocieplaniu
+0-0
Czwartek, 31 lipca 2025 r. godz. 11:37
~Xylar
dokładnie, zieleń jest ważniejsza niż jej wycinanie specjalnie pod jakąś farme
+0-0
Czwartek, 31 lipca 2025 r. godz. 07:44
~Sraka
A.... Zero myślenia, to w mieście najlepiej betonoza. W mieście też muszą być zielone przestrzenie. Inaczej temp. otoczenia jest nie tylko nieznośna, ale niebezpieczna. Są także inne czynniki, które jednak wskazują na to aby było jak najwięcej zielonych terenów w mieście.
+0-0
Czwartek, 31 lipca 2025 r. godz. 01:36
~nocne-piwo
Nikt normalny nie buduje tego typu "farm" w mieście!
+0-0
Środa, 30 lipca 2025 r. godz. 21:33
~A
Nie użytki po wsiach niech zarastaja, w mieście ma być infrastruktura
+0-0
Środa, 30 lipca 2025 r. godz. 20:03
~ESW
Może tam jest osobą od tej inwestycji i od wielu innych
+0-0
Środa, 30 lipca 2025 r. godz. 17:08
~Toni
Budowa fitowoltaiki w Kotlinie Sandomierskiej nie ma sensu bo często jest tu pochmurno.
+0-0
Środa, 30 lipca 2025 r. godz. 15:34
~Jacenty
Ach co to miało w tamtych latach być pobudowane .Skończyło się tylko na obietnicach ale kasa oczywiscie się rozeszła.
+0-0
Środa, 30 lipca 2025 r. godz. 12:56
~Mieciu
I dobrze.
+0-0
Środa, 30 lipca 2025 r. godz. 12:45
~Dorotka
Spółka państwowa. wszystko jasne.
+0-0
Środa, 30 lipca 2025 r. godz. 10:59
~Xylar
Czy ta farma miała powstać na terenach leśnych, gdzie trzeba by było wyciąć w pień mnóstwo drzew? Jak tak to dobrze, że nie powstała, bo to taka pseudo "ekologia". A energetyka w tym kraju leży i kwiczy, elektrowni jądrowej jak nie było tak nie ma, nie mówiąc już o innych inwestycjach.
+1-0
Czwartek, 31 lipca 2025 r. godz. 19:57
~Chudy dachowiec
Tak, tak.
+0-0
Czwartek, 31 lipca 2025 r. godz. 17:35
~Tłuste Koty
Lepiej byc "eko-swirem" niz swirem pospolitym !
+0-0
Czwartek, 31 lipca 2025 r. godz. 13:56
~Lupa
Ty niżej - co się rzucasz ? Zablokowana rozbudowa Przyszowskiej, a las wyrąbany z obu stron. Jesteś stąd w ogóle ? Czy Pysznica ? O czym ty do mnie próbujesz rozmawiać pionku ? Ciemnotę to mamy w W-wie choćby. Zluzuj majty.
+0-0
Środa, 30 lipca 2025 r. godz. 19:07
~Podkarpacka Ciemnota
"Lupa" czyli typowy przedstawiciel podkarpackiej ciemnoty!
+0-0
Środa, 30 lipca 2025 r. godz. 16:17
~Gargamel
Lupa, czy ty chcesz wycinać las aby wybudować farmę fotowoltaiczną? Przecież to się kupy nie trzyma.
+0-0
Środa, 30 lipca 2025 r. godz. 16:06
~Xylar
Eko-świr bo nie chcę żyć w betonowej pustyni i nie popieram wycinki polskiego lasu? Farmy solarne sie stawia na terenach zdegradowanych, nieużytkach, a nie wycina specjalnie pod to las. Ale widać, że sie w ogóle na tym nie znasz
+0-0
Środa, 30 lipca 2025 r. godz. 12:44
~Lupa
No przy takich eko-świrach jak ty jakoś mnie to nie dziwi.
+0-0
Środa, 30 lipca 2025 r. godz. 07:30
~UFO
Żeby wyciąć las i zielony teren pod farmę fotowoltaiczną? Chyba zaczęli myśleć, bo to co planowali za rządów PiS z szerzoną polityką proekologiczną firmy jest nijak tożsame. Farmy powstają na nieużytkach.
+0-0
Czwartek, 31 lipca 2025 r. godz. 01:34
~nocne-piwo
A do kogo te działki należa?
+0-0
Środa, 30 lipca 2025 r. godz. 21:32
~A
Przecież mają działki OBOK zbiornika wodnego nowej strefy. Tam tylko łąka rośnie. Wypadałoby wiedziec co nieco zamiast powtarzać propagandę jakichś stowarzyszeń i ekooszołomów...
+0-0
Środa, 30 lipca 2025 r. godz. 06:58
~Pracownik ESW
Obiecanki cacanki co nam pracownikom Spółek naobiecywali i co polikwidowali Spółki tyle pracowników poszło na BRUK wszystkie stanowiska swoimi pociotkami poobstawiali a naszych zasłużonych pracowników też na BRUK wywalono z elektrowni trójki i dwójki tylko ściany zostały wszystką stal wyprzedano na złom ,płoty w koło elektrowni się przewracają i nie mają kasy a co dopiero na inwestycję kominy tylko zostały i straszą obskurnym wyglądem ,jak nowa elektrownia się wysłuży to zwiną żagle i miasto zostanie bez elektrowni
+0-0
Środa, 30 lipca 2025 r. godz. 18:54
~Bez Znieczulenia
Kazda firma moze sie zwinac lub/i przeniesc w dowolnej chwili. Tak to w kapitalizmie dziala. Chcieliscie kapitalizmu to macie...
+0-0
Środa, 30 lipca 2025 r. godz. 13:37
~iwan
Po co Elektrownia w Stalowej jak jest w Jaworznie , ta sama teoria ,............., co z TA POLSKĄ Ciągłe się nie może obudzić .....
+0-0
Stalowka.NET - Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i okolic
Copyright 2001 - 2026 Stalowka.NET
  » O nas  » Redakcja  » Reklama  » Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone.


X Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług i realizacji potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Więcej w polityce prywatności.