Stalowa Wola Stalowa Wola: Huta Stalowa Wola
Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i Powiatu Stalowowolskiego. Najnowsze! Najszybciej!
Kamera na żywo na panoramę Stalowej Woli na skrzyżowanie Al. Jana Pawła II z ul. KEN
Nagrania audio, rozmowy z ciekawymi ludźmi
Fotografie z najważniejszych wydarzeń w Stalowej Woli
Kanał youtube.stalowka.net - Pierwsza stalowowolska telewizja internetowa
Encyklopedia miasta Stalowa Wola
Zapowiedzi zbliżających się wydarzeń kulturalnych
Baza adresowa najważniejszych firm i instytucji życia publicznego
Bezpłatna baza ogłoszeń dla mieszkańców miasta Stalowa Wola jak i Powiatu Stalowowolskiego
Twoje konto
Strona główna  Stalowa Wola / Wiadomości Czwartek, 28 marca 2024 r. Imieniny: Anieli, Kasrota, Soni
 Wiadomości lokalne
» Zapomniane Zasanie
» Stalowowolskie Porozumienie Samorządowe: co mają do zaoferowania mieszkańcom?
» Odebrano prace konserwatorskie w zabytkowym kościele w Woli Rzeczyckiej
» Komunikat MZK
» Pijany rowerzysta zderzył się z motorowerem
» Kamila Piech, kandydatka do Sejmiku Województwa Podkarpackiego
» Komunikat MZK
» Renata Butryn: Podkarpacie w naszych sercach
» Plac Piłsudskiego będzie zielony. 8,8 mln zł z Funduszu Ochrony Środowiska
» Koniec z zalewaniem miasta. Ponad 6 mln na retencję
» Krytyka szpitala. Nie zgadzają się z nią władze i pracownicy
» Ile kosztuje miejsce na wyłączność na publicznym parkingu? - dopytują mieszkańcy osiedla Młodynie
Więcej » 
 Zasłyszane...
"Możemy spodziewać się ruchu scenicznego, tańca, gestu, scenografii, efektów świetlnych i przede wszystkim fantastycznego doznania oczyszczenia naszego sumienia bo spektakle KTO właśnie takie są".
Marek Gruchota, dyrektor Miejskiego Domu Kultury w Stalowej Woli.
 Imprezy w mieście
» Metallica symfonicznie
» Koncert Wiedeński - Orkiestra Księżniczek
» Grupa MoCarta - Ale Kino!
» Kabaret SMILE
» Kabaret Nowaki w nowym programie
» Maria Kozłowa 1910-1999
» Z muzealnego skarbca
» Fikaj z Koziołkiem Matołkiem
» Wieczór panieński plus
Więcej » 
 Fotoreportaże
Stalowa Wola: SPS ze wsparciem Elżbiety Łukacijewskiej
»SPS ze wsparciem Elżbiety Łukacijewskiej
»Kamień węgielny pod nowe osiedle Ogrodowe
»Akcja sadzenia drzew w Stalowej Woli
»PiS agitował na rynku w Rozwadowie
»Damian Marczak (KWW SPS) zaprezentował swoją drużynę
Więcej » 
Wiadomości lokalne / Polityka i Samorządy

Czwartek, 16 lipca 2020 r. godz. 13:42     /Magdalena Rodecka/
S74. Wariant "huciany" najkorzystniejszy?

Na terenie powiatu stalowowolskiego trwają spotkania informacyjne w sprawie przebiegu drogi ekspresowej S74 Nisko-Opatów. Czytelnicy sygnalizują, że nie zabezpiecza ona interesów Stalowej Woli, wręcz przeciwnie.
Na terenie powiatu stalowowolskiego trwają spotkania informacyjne w sprawie przebiegu drogi ekspresowej S74 Nisko-Opatów. Czytelnicy sygnalizują, że nie zabezpiecza ona interesów Stalowej Woli, wręcz przeciwnie.
Fot. Jacek Rodecki
Na terenie powiatu stalowowolskiego trwają spotkania informacyjne w sprawie przebiegu drogi ekspresowej S74 Nisko-Opatów. Czytelnicy sygnalizują, że nie zabezpiecza ona interesów Stalowej Woli, wręcz przeciwnie.

Firma wykonująca Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe spotkała się już z mieszkańcami Radomyśla nad Sanem, Zaleszan, Pysznicy i Stalowej Woli. Prezentowano na mapach cztery warianty, z którymi od dawna zainteresowane osoby mogły się zaznajomić, pobierając ze strony Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Pojawiły się głosy, że najkorzystniejszy dla okolicznych gmin, a Stalowej Woli zapewniający rozwój gospodarczy był wariant 7, prezentowany w 2011 roku. Nazwano go "hucianym": - Wariant huciany był najlepszym wariantem. Co najważniejsze zakańczał on obwodnicę Stalowej Woli z obu stron. Można przecież ogrodzić tereny leśne, dzięki czemu zwierzyna nie wchodziłaby do miasta a miasto natomiast zyskałoby tereny inwestycyjne i dostęp do leśnych terenów rekreacyjnych. Jaki jest problem z podjęciem prób dogadania się z lasami i wojskiem? Przyjeżdża Prezydent RP, premier a interesy miasta nie załatwione. Poszerzenie granic Stalowej Woli też od lat stoi w miejscu. Budowa ekspresówki S74 skłóca tylko mieszkańców gminy Pysznica bo jednemu wyburzą dom a drugiemu ekspresówka będzie szła pod oknami - czytamy w liście do redakcji.

Mieszkańcy Pysznicy są oburzeni. - W Stalowej Woli ludzie nie mają gdzie mieszkać. To jest jedyne miejsce. Sypialnia Stalowej Woli a wy wchodzicie nam do łóżek - stwierdził jeden z mężczyzn.

Przypomniano o "wariancie hucianym", mówili o nim starsi mieszkańcy gminy, twierdząc, że był on rekomendowany zarówno przez Stalową Wolę jak i Pysznicę. Trasa miała przebiegać przez lasy po stronie gospodarczej huty, przez obrzeża Puszczy Sandomierskiej. Dlaczego wariant ten upadł? Nikt nie był w stanie na żadnym spotkaniu odpowiedzieć. Być może chodziło o sąsiedztwo zakładów zbrojeniowych i kwestie bezpieczeństwa.

Firma która otrzymała zlecenie na projekt S-74 stwierdziła, że takiego wariantu im nie rekomendowano.

Odcinek Opatów - Nisko ma mieć około 71 kilometrów.

Jak informuje GDDKiA przewidywany jego przebieg ma mieć pełen zakres drogi ekspresowej klasy S, na odcinku od Opatowa (węzeł "Okalina" - bez węzła) na terenie województwa świętokrzyskiego i włączenia do realizowanej drogi ekspresowej S-19 w Nisku (węzeł Zapacz - z węzłem) na terenie województwa podkarpackiego, wraz z węzłami, skrzyżowaniami, miejscami obsługi podróżnych, drogami poprzecznymi i drogami dojazdowymi zapewniającymi dostęp do drogi publicznej oraz usunięciem kolizji z infrastrukturą techniczną nie związaną z drogą.

Strona do druku Drukuj artykuł    

Jeżeli masz jakieś ciekawe informacje, chcesz przekazać coś ważnego,
coś interesującego, nie wahaj się - napisz do nas: redakcja@stalowka.net

Dodaj komentarz do artykułu »  

Piątek, 31 lipca 2020 r. godz. 06:52
~Niezalezny
Myślę, ze ktoś ma niezły interes na promowaniu drogi przez Pysznice , wariant czerwony. Warto sprawdzic właścicieli działek do wykupu i kiedy nabyli prawa własności :)
+0-0
Sobota, 18 lipca 2020 r. godz. 11:02
~olo
Do gin, cieciu bez pojętny drogę S19 inaczej nazywaną VIA CARPATIA budujemy ze środków unijnych a w UNII bez przerwy drukują pieniądze bez pokrycia żadnego. Tak, że nie martw się bo ta ekspresówka za 2 lata będzie cała oddana do użytku. Tak samo jak obwodnica naszego miasta i NISKA tylko że obwodnica w tym roku.
+0-0
Sobota, 18 lipca 2020 r. godz. 16:58
manukun
Edziu, ta ekspresówka miała być gotowa w zeszłym roku. Twoja ukochana partia celowo opóźniała rozstrzygnięcie przetargu, żeby taki Weber z Nadbereżnym uprawiali partyjniactwo na placach budowy tuż przed kluczowymi wyborami - oczywiście dla nich. Dla mieszkańców to tylko zbędne utrudnienie...
+0-0
Sobota, 18 lipca 2020 r. godz. 00:13
~Gin
Żadna droga S nie będzie wybudowana. To tylko bicie piany. Kasa jest pusta, a dług rośnie w tempie astronomicznym, wiec się za chwilkę przytnie wszystkie plany projektów. Przed kolejnymi wyborami sprawa odżyje, przyjedzie Rafał wbije jakiś kołek i ogłosi pospólstwu że tu gdzie teraz jest ściernisko będzie San ..... Propaganda i koryto lubi takie akcje, możemy wam pomoc, ale musicie mnie wybrać, a ja może przeniosę tę trasę tu, a może tam, ja ludzki pan to mam :-))
+0-0
Niedziela, 19 lipca 2020 r. godz. 07:17
~qwerty
Do Pawła, proszę mi przypomnieć prace w PE nad Via Carpathia i jakie stanowisko mieli młody Wałęsa i Pitera z PO. "Wybiórcza" pamięć?? Czy przemyślana manipulacja.
+0-0
Sobota, 18 lipca 2020 r. godz. 13:33
~Paweł
Dokladnie Via carpatia to plany i projekty za rządów PO PSL więc nie podpinsjcie się PiS-owcy pod to. Wy tylko przetniecie wstęgę i będziecie głosić całemu światu ze to dzięki Wam.
+1-0
Sobota, 18 lipca 2020 r. godz. 09:36
manukun
Jasiek, S19 Rzeszów Lublin to właśnie projekt platfusów. Jakby partia Nadbereżnego nie wstrzymywała, w zeszłym roku byłaby gotowa. A tak jest ponad 2 lata opóźnienia, bo trzeba było jak najwięcej wyborów oblecieć
+1-0
Sobota, 18 lipca 2020 r. godz. 04:42
~Jasiek
Jedź zobacz na jakim etapie jest S19 i wtedy się wypowiadaj. Nie jestem "za" bo trasa idzie obok mojej działki ale kolesie jadą i t równo. Wcześniejsze rządy sra..y na wschód i pakowały kasę na zachód i teraz gdy zaczęto coś z tym robić to płacz i lament. Zresztą widać to po mapce wyboró na prezydenta RP
+0-0
Piątek, 17 lipca 2020 r. godz. 21:55
~Powódź
POWIEDZMY SOBIE JASNO: WARIANT 1 i 4 TO ZALANIE ISTNIEJACYCH DOMÓW RZEKA SAN. Wyleje i zaleje wszystko do ekspresówki. Największa głupota. Ale oczywiście dotacja na polder gromadzący dzeszczówkę bedzie, a że zaleje domy tojuz kogo to obchodzi? Wójta zaleje na Sudołach i działkowczów też.
+0-0
Sobota, 18 lipca 2020 r. godz. 17:42
~Ariel
Dodam, że Wójt mieszka w Stalowej Woli a nie na Sudołach.
+0-0
Piątek, 17 lipca 2020 r. godz. 19:31
~S74
Prawda jest taka,że ta droga nikomu nie jest potrzebna,jej zalety to żadne zalety!mieszkańcy gminy Zaleszany,których dotyczy S74 zostawieni są sami sobie,bez wsparcia ze strony i wójta i radnych.
+0-0
Niedziela, 19 lipca 2020 r. godz. 12:48
~zainteresowany
@piękny roman: ma może haka ten matiz? Bo szukam takiego.
+0-0
Sobota, 18 lipca 2020 r. godz. 14:51
~66
7,8 razy w roku to mniej niż raz w miesiącu. Zabiorę cie przez Berlin, albo jedź pendolino. Fujaro
+0-0
Sobota, 18 lipca 2020 r. godz. 13:37
~piękny Roman
@Wiesiek mam Matiza do sprzedania w super stanie. Może czas Tico na szprot oddać.
+0-0
Sobota, 18 lipca 2020 r. godz. 12:40
manukun
Jest kluczowa, żeby region nie stracił znaczenia w województwie. Czas najwyższy, żeby okoliczne gminy również dołożyły coś od siebie dla rozwoju całej okolicy.
+0-0
Sobota, 18 lipca 2020 r. godz. 09:22
~Wiesiek
Ty MOŻESZ raz w roku przez Berlin, a ja MUSZĘ z 7-8 razy w roku i nie na wakacje, więc dla mnie ten czas się liczy Dzbanie.
+0-0
Sobota, 18 lipca 2020 r. godz. 08:51
~S74
Wiesiu,nigdzie nie pojadę bo się boję że mi w innych częściach Polski furmankę zniszczą jak zobaczą rejestrację z Podkarpacia.
+0-0
Sobota, 18 lipca 2020 r. godz. 07:54
~66
A ja, moja furmanka, sąsiad i jego tico wolimy cały rok żyć normalnie, a jak będziemy chcieli raz w roku pojechać nad morze to wytrzymamy te 2 godziny dluzej. W końcu droga na wakacje to też wakacje. Raz w roku to mezemy też przez Berlin pojechać. Dzbanie.
+0-0
Piątek, 17 lipca 2020 r. godz. 22:55
~Wiesiek
No tak! Twoja furmanka i tak nie osiąga dużych prędkości. W pole po kartofle dojedzie nawet bez las. Ale wyobraź sobie, że może sąsiad co ma tico będzie kiedyś chciał pojechać nad morze i ta droga skróci mu podróż o 2 godziny.
+0-0
Piątek, 17 lipca 2020 r. godz. 15:20
~Monia
Ciekawe dlaczego wujt Pysznicy nie działa w interesie społecznym i nie wspomaga mieszkańców? Swietnego wujta wybrali, chociaż podobno już tam taczki szykują...
+0-0
Piątek, 17 lipca 2020 r. godz. 20:17
~wójt
monia ciekawe to jest to jaką ty ocenę miałaś z ortografii w podstawówce?
+0-0
Piątek, 17 lipca 2020 r. godz. 15:17
~Lik
Dobry artykuł, a droga to potrzebna jest starym krajom UE aby mogli szybcie przywozic artykuły ktore my kupujemy oraz wywozic felgi zrobione tutaj za poldarmo za ktore tez pozniej placimy grubą kasę
+0-0
Piątek, 17 lipca 2020 r. godz. 10:29
~Geodeta.
Obecnie natężenie ruchu na drodze 77 Nisko -Stalowa Wola to 16tys aut na dobę. Załóżmy że za kilka miesięcy połowa (8tys) będzie jeździć nowa obwodnica dla tej drogi będzie to 30% ruchu który mogłaby obsługiwać. Aby korzystać z S74 będziemy nakładać po 8 ,12 a nawet 16 km w porównaniu do tras przez nową obwodnicę Stalowej Woli.
+0-0
Piątek, 17 lipca 2020 r. godz. 20:54
~Geodeta.
Tranzyt od 2014r jeździ A4 a wkrótce S17. W Stalowej Woli dzisiaj częściej zobaczysz tablice z Anglii niż Ukrainy. 10% aut z Południa na Północ ominie Stalowa Wolę S74. Dane o natężeniu i rodzaju ruchu można znaleźć na stronie GDDKiA.
+0-0
Piątek, 17 lipca 2020 r. godz. 19:29
manukun
Przecież ta ekspresówka będzie budowana dla tranzytu, a nie niedzielnym wycieczkom stalowiaków do Suchojada czy galerii rzeszowskich.
+0-0
Piątek, 17 lipca 2020 r. godz. 11:31
~taka prawda
Ekspresówką szybciej do Rzeszowa się nie dojedzie, wyjdzie ponad 100 km i tak teraz jeżdżę starą drogą, a nie z Górna ekspresówką i jestem szybciej bo krótsza droga i ruch mniejszy. Szkoda tylko przyrody, bo np lasy nikną w oczach, jak np przy drodze na Janów Lub., tam lasy janowskie przestały już prawie istnieć i to wszystko w imię czego? Szybszego dojazdu do czego? Do betonowych miast? Galerii Handlowych? Nie lepiej rozbudować szybką kolej? Zachować naturę i czyste środowisko, szybciej i wygodniej podróżować? Co z tego kraju zostanie? Beton, asfalt, smród i hałas i to będzie taki luksus?
+0-0
Piątek, 17 lipca 2020 r. godz. 08:52
~Rozsadek
Najrozsadniej wyglądna wariant 3 Zielony : najkrótszy najmniej bydyków do usuniecia, jeden most a nie 2. Po nim rozsądnie wygląda WARIANT SKŁADOWY obrysowujący obszar gminny aby ludzie nie pchali się w LASY Janowskie bez opamiętania: Od wezła Radomysl jechać Wariantem TGD az do przecięcia z Wariantem 3 Zielonym i dalej Wariantem Zielonym 3 do wezła Zapacz. Wiadomo wtedy gdzie gmina jest a nie idzie ciągle zabierajac lasy. Poza ta drogą nikt nie mógłby się już budowac aby zachować nature 2000 dla potomnych. teraz jest partyzantka, kto ma układy ten idzie w las. A przeciez Gmina Pysznica tez od pólnocy ma granice i to byłby jest obrys.
+0-0
Piątek, 17 lipca 2020 r. godz. 19:06
~Mieszkaniec Pysznicy
Nie byleś na zebraniu to się nie udzielaj wariant zielony wyburza 25 budynków mieszkalnych w samej Pysznicy czyli najwięcej z wszystkich wariantów. Także stul pysk i nie szczekaj.
+0-0
Piątek, 17 lipca 2020 r. godz. 08:07
~qwerty
Wariant "huciany" musi brać pod uwagę obiekt wojskowy (strzelnicę), w lesie przy torach. Dlatego musi przejść w kierunku Sanu zanim dojdzie stroną południową do Niska, bo potem będzie ZONK, jak z obwodnicą 15 lat temu.
+0-0
Piątek, 17 lipca 2020 r. godz. 06:37
~Xyz
A komu to poczebne? Jest droga 77 przejezdna, nie korkuje się można jeździć to na co ta eska?
+0-0
Czwartek, 16 lipca 2020 r. godz. 23:06
~Mieszkaniec
Moim skromnym zdaniem na pewno zostanie wybrany wariant zielony lub pomarańczowy..Dlaczego tak myślę? Otóż powyżej błędnie nazwanego węzła Podborek który został po czyjejś interwencji przeniesiony do kaczyłów z tego względu aby firmy ze strefy obok śmietnika miały doskonały dojazd.Rownież węzły zaprojektowane to jest absolutna porażka.Każdy z nich zabiera mnóstwo terenu. W/g projektanta to jest węzeł koniczyna tylko że to się mija z prawdą. Taki węzeł wygląda zupełnie inaczej. Zwracam się do osób których dotyczy taki węzeł (chodzi o wysiedlenia) aby zaprotestować przeciw takim rozwiazaniom.Byc może uchroni to was i sąsiadów od wysiedlenia.
+0-0
Czwartek, 16 lipca 2020 r. godz. 23:00
~Andżelika
Zalano pyszniczan niekorzystnymi projektami a wystarczyło opracować jeden porządni projekt huciany. Po artykule dziś większość jak i ja pierwszy raz o tym słyszy i robią duże oczy że można było jednak bezkolizyjnie
+0-0
Piątek, 17 lipca 2020 r. godz. 19:35
manukun
Wariant huciany zaorałby miasto. Ci "spece" wymyślili, że przebiegnie wzdłuż ul. Kwiatkowskiego. Os. Leśna, Kalinowa, centrum handlowe czy budynki uczelni nie istniały lub nawet nie były planowane. Zostaje wariant wzdłuż Sanu w gminie Pysznica, opcje po stronie Stalowej Woli zostały wyczerpane.
+0-0
Czwartek, 16 lipca 2020 r. godz. 23:22
~Oli
Bez kolizyjne? Kolidowało by gdzie indziej.
+0-0
Czwartek, 16 lipca 2020 r. godz. 22:49
~Woźny
Ktoś musiał nieźle lobbować albo wsiąść w łapę że wszystkie obecne warianty idą po stronie Pysznicy a Stalową Wole całkowicie pominięto zamykają ją ku rozwojowi. Daje to dużo do myślenia
+0-0
Czwartek, 16 lipca 2020 r. godz. 22:37
~Władek
Zlecono wszystkie wariant tworzące konflikt z prywatnymi podmiotami. A ten tzw "huciany" koliguje z państwowymi lasami i państwowym poligonem a przypomnę że inwestycja budowy s74 to też państwowy projekt wiec niech rozwiązuje się państwo na szczeblu rządowym
+0-0
Czwartek, 16 lipca 2020 r. godz. 21:41
~Pozorne "konsultacje"...
Ta wladza i tak nikogo nie slucha. W koncu, zrobia to co sami beda chcieli zrobic!
+0-0
Czwartek, 16 lipca 2020 r. godz. 20:02
~mirr
Oglądałam na YT spotkanie w Pysznicy i odniosłam wrażenie, że mieszkańcom bardziej zależy, niż władzom gminy. Brak jednoznacznego stanowiska, jakieś gdybanie. Obym nie miała racji i się myliła. A przecież jest to chyba najważniejsza inwestycja (bo bardzo trudna i budząca ogromne emocje) z jaką gminie przyszło się zmierzyć.
+0-0
Czwartek, 16 lipca 2020 r. godz. 21:56
~Jastkowice
Niestety, wójt jakby odpuścił sprawę
+0-0
Czwartek, 16 lipca 2020 r. godz. 19:45
~Anonim
To jest najlepszy wariant o jakim kiedykolwiek słyszałem!!!!! Cała Stalowa Wola, Pysznica i Jastkowice wielbiły by cudotwórcę który by tego dokonał!
+0-0
Czwartek, 16 lipca 2020 r. godz. 18:05
~Sprostowanie redaktora
A wariant OLIWKOWY przez RADOMYSL i DABROWE az do KAczyłowa to Wariant 7
+0-0
Czwartek, 16 lipca 2020 r. godz. 17:43
~Sprostowanie redaktora
To był WARIANT 2 ciemnoniebieski
+0-0
Czwartek, 16 lipca 2020 r. godz. 17:42
~Frukacz
Wyrzucic pif paf do Lipy
+0-0
Czwartek, 16 lipca 2020 r. godz. 17:11
~m
Bardzo ciekawe jest też, dlaczego warianty z większą liczbą punktów odpadły. Może redakcji uda się dotrzeć do tej informacji?
+0-0
Czwartek, 16 lipca 2020 r. godz. 17:09
~Może warto spojrzeć szerzej
Samo postawienie drogi nie wpłynie na rozwój miasta i regionu. Takie inwestycje trzeba umieścić w odpowiednim kontekście geograficznym i społecznym - aby owa droga mogła wspierać taki rozwój. Wariant "przy Hucie" przebiegał najbliżej strefy przemysłowej i odziaływanie ruchu na miasto i okoliczne miejscowości byłoby najmniejsze; jednocześnie nie blokowałby rozwoju społecznego miasta oraz okolicznych gmin takich jak Pysznica. A jeśli miasto miałoby ściągać nowych inwestorów i tworzyć miejsca pracy to potencjalni nowi pracownicy i mieszkańcy powinni mieć też przed sobą atrakcyjne możliwości mieszkaniowe i bytowe. Warianty przez Pysznicę temu przeczą ponieważ ruch do strefy i tak będzie musiał w części przejechać przez miasto, a funkcja mieszkalna gminy będzie zdewastowana przez co będzie nieatrakcyjna. Zyskają na tym takie gminy jak Radomyśl, Nisko, Rudnik. Dodatkowo droga może być szansą i zagrożeniem dla rozwoju. Zagrożeniem ponieważ inwestor również szuka miejsca gdzie są hotele, restuaracje, lotnisko, dostęp do pracowników. A na osi północ południe na Rzeszów i Lublin. Wystarczy spojrzeć na Rzeszów jak rozwinął przemysł przez ostatnie lata - ale tam była pewna strategia. Niedługo po wybudowaniu drogi i zniszczeniu funkcji bytowych nasi mieszkańcy też bada mieli 30/40min aby dojechać do Rzeszów do pracy. Sama droga bez zaplecza ludzkiego i infrastrukturalnego nie przyciągnie inwestorów.
+1-0
Sobota, 18 lipca 2020 r. godz. 12:51
manukun
Autostrada ma 3 km odstępy. Ekspresowe - 1km. Droga na dawać korzyści i być dostępna, a nie być ściekiem komunikacyjnym jak A4 dla niemieckich ciężarówek z ukraińskich fabryk...
+0-0
Piątek, 17 lipca 2020 r. godz. 22:57
~Mdm
Odstępy między węzłami na drogach ekspresowych nie powinny być mniejsze niż 5 km.
+0-0
Piątek, 17 lipca 2020 r. godz. 18:56
manukun
Węzły co kilometr to gminna pipidówka?
+0-0
Czwartek, 16 lipca 2020 r. godz. 22:19
~Mdm
Manukun. Odległość między węzłami na drodze typu S jest ściśle określona przepusami. Jak byś chcial 5,6 węzłów na tak krótkim odcinku to by nie była droga typu S tylko jakas gminna pipidowka. A wszystko inne co napisałeś jes może sensowne, ale pod warunkiem że ta droga byłaby po stronie Stalowej Woli. Jeżeli chcesz z gminy Pysznica zrobić centrum gospodarcze to żartujesz. To jest gmina która ma służyć jako zaplecze rekraacyjno-wypoczynkowo-sypialne Stalowej Woli. W tej gminie ta droga w ogóle nie jest potrzebna i nie przydatna. I tyle.
+0-0
Czwartek, 16 lipca 2020 r. godz. 18:42
manukun
Dlatego trzeba patrzeć na całość regionu, a nie płakać nad budową ekspresówki przez osiedle mieszkaniowe w jednej z gmin. Gdybyśmy mieli myślące perspektywicznie władze regionalne, S-ki biegłyby w terenach najbardziej przydatnych do zabudowy. Żadna droga nie wygeneruje wpływów podatkowych czy miejsc pracy bez przygotowania działek znajdujących się w jej pobliżu. Tymczasem przebieg i węzły projektowane są w miejsach najbardziej zurbanizowanych, gdzie poszerzenie drogi dla ciężkiego tranzytu może okazać się niemożliwe, a budowa zwykłego magazynu czy biurowca wywoływać ciągłe protesty. NIe mówiąc już o zagęszczeniu węzłów - między Brandwicą a Kłyżowem powinno być ich co najmniej 5, tymczasem w planach są raptem 2-3. Wtedy możemy mówić o generowaniu rozwoju przez drogę. Zbudowanie ścieku komunikacyjnego przez środek gminy pozbawionego dostępu z okolicznych nieużytków faktycznie generuje jedynie stratę dla okolicznych mieszkańców, zamiast zwiększyć atrakcyjność okolicznych terenó na tyle, żeby opłącalne było wykupienie domów, wyprowadzka ich dotychczasowych mieszkaców na lepsze osiedle, zburzenie ich i budowa obiektów wymagających doskonałego skomunikowania - biurowców, magazynó czy fabryk. Zostawienie domów jednorodzinnych w rozproszonej zabudowie obok węzła na drodze ekspresowej to strata przestrzeni w okolicy miasta, gdzie terenów inwestycyjnych w zasadzie nie ma. Oczywiście trzeba do tego odpowiednich władz, a nie działączy partyjnych patrzących na sondaże i co najwyżej na koniec własnych kadencji...
+0-0
Czwartek, 16 lipca 2020 r. godz. 17:14
~m
Dobrze ujęte! Ludzie muszą mieć, gdzie się budować, kupować działki dzieciom. Inaczej będzie małe miasto między strefą przemysłową a węzłem sześciopasmówki.
+1-0
Czwartek, 16 lipca 2020 r. godz. 17:04
~droga
Wariant zielony ma największe poparcie.
+0-0
Czwartek, 16 lipca 2020 r. godz. 17:04
~mieszkańcy
Spotkanie prowadzone było nieudolnie i cynicznie, a przedstawiciel GDDKiA na pytanie dlaczego wariant huciany odpadł powiedział, że "nie pamięta". Nie tak powinno się odpowiadać osobom, którym domy chce się wyburzać. Nie zgadzajmy się na niszczenie ładnych okolic, gdzie ludzie się budują lub w przyszłości mogliby się budować, skoro możemy to zrobić przy strefie przemysłowej i poligonie.
+0-0
Czwartek, 16 lipca 2020 r. godz. 16:18
~mata
Ta, przez lasy...a potem skowyt, ze drzewa wycinają. Łapy, myśli i siekiery precz od tak idiotycznych wariantów. Jeśli dany teren jest już zdewastowany inwestycjami, to tam robić drogę i cywilizować teren a nie poszerzać w nieskończoność tereny tzw. zurbanizowane. Taka myśl tez towarzyszyła decyzjom przed laty. To dobra i odpowiedzialna decyzja.
+0-0
Czwartek, 16 lipca 2020 r. godz. 17:25
~mata
Trza patrzeć dalej, niż tylko do własnego płota.
+0-0
Czwartek, 16 lipca 2020 r. godz. 16:44
~zyta
Pewnie, lepiej ludziom domy wyburzać pseudo ekologu. Siedzisz w szufladzie cały dzień i myslisz, że ekologiczny/a jestes hahaha
+0-0
Czwartek, 16 lipca 2020 r. godz. 16:08
~Bąków
Wczoraj na spotkaniu powinien być nasz poseł Weber na którego głosowaliśmy ale pozostawił nas samych z wielkim problemowe. Będziemy to pamiętać
+0-0
Czwartek, 16 lipca 2020 r. godz. 20:26
~Bez znieczulenia!
Juz po wyborach... teraz PiSowscy aparatczycy moga miec was gleboko w nosie... przynajmniej do kolejnych wyborow!
+0-0
Czwartek, 16 lipca 2020 r. godz. 16:43
~xxxx
Trzeba było nie głosować na PiS, który ma Was w dupie. Teraz tak piszesz, a za 3 lata znowu polecisz jak mucha do g****
+0-0
Czwartek, 16 lipca 2020 r. godz. 15:44
~Hieronim
A od ćwierćwiecza Stalowa Wola ma administratorów a nie rządzących włodarzy. Gdyby ktoś miał jaja byłby ten wariant w interesie Stalowej Woli
+0-0
Czwartek, 16 lipca 2020 r. godz. 14:57
~arik
A gdzie był pan Lucek i jego kolezka Weber którzy maczają w tym paluszki
+0-1
Czwartek, 16 lipca 2020 r. godz. 14:53
manukun
Sprawa jest prosta, Unia nie a na ekspresówkę budowanąw puszczy. Bardzo dobrze, że pozbyli się tych idiotycznych planów budowy drogi przez las. Wzdłuż Sanu jest wystarczająco dużo nieużytków rolnych.
+0-0
Sobota, 18 lipca 2020 r. godz. 09:55
manukun
Lepszy? Dla kogo? Tam więcej budynków nie powstanie, w przeciwieństwie do nieużytków na prawym brzegu Sanu. Tam są głównie ugory, więc odpowiednia gęstość węzłów na ekspresówce i uzbrojenie okolicznych terenów da znaczne korzyści dla regionu. Czas najwyższy, żeby okoliczne gminy także miały swój wkład w rozwój całej okolicy. Do tej pory Stalowa Wola inwestowała, ale możliwości terenowe się wyczerpują. Korzystają zaś wszyscy. Teraz pojawia się okazja dla sąsiednich gmin. Z tego co widzę, nikt nie chce się zgodzić na żaden wariant, nawet czerwony, biegnący pośrodku niczego.
+0-0
Czwartek, 16 lipca 2020 r. godz. 22:00
~123
Nie wiem czy był wariant koło dyrekcji huty, ale nawet gdyby był to był lepszy niż obecne warianty. Na pewno był wariant bodajże nr 7 rekomendowany przez władze Stalowej Woli i Pysznicy. Niestety ktoś w Warszawie stwierdził, że wie lepiej czego nam potrzeba.
+0-0
Czwartek, 16 lipca 2020 r. godz. 21:54
~123
Wariant czerwony zanim biegnie wzdłuż Sanu rozwala Brandwicę i Chłopską Wolę.
+0-0
Czwartek, 16 lipca 2020 r. godz. 18:30
manukun
Tak, tak, szczególnie wariant biegnący obok dyrekcji huty był świetny, komunikował wszystko. Wariant czerwony biegnie wzdłuż Sanu, oczywicie w oddaleniu od koryta rzeki w związku z sytuacją hydrologiczną. S19 jest hojnie finansowana - jako projekt dla ściany wschodniej, na dość długim przebiegu zrezygnowano z budowy przez lasy na rzecz nieużytków rolnych, co niestety wydłużyło trasę...
+0-0
Czwartek, 16 lipca 2020 r. godz. 16:41
browamator
A pod S-19 dała?
+0-0
Czwartek, 16 lipca 2020 r. godz. 15:42
~Zbd
No tak prawda to.Szkoda,że robi się dla ludzi kosztem ludzi i przyrody.
+0-0
Czwartek, 16 lipca 2020 r. godz. 15:41
~Olo
Nie ma wariantu który idzie wzdłuż Sanu w całej gminie.
+0-0
Czwartek, 16 lipca 2020 r. godz. 15:23
~123
Może byśmy sami w końcu sobie coś wybudowali, tak jak nam pasuje, a nie urzędasom w Brukseli czy Warszawie. Odrzucone warianty wcale nie były idiotyczne. Uzyskały więcej punktów w kryteriach oceny niż te, które zostały. Po coś te kryteria są.
+0-0
Czwartek, 16 lipca 2020 r. godz. 14:32
~Zbd
Tak,wariant huciany to odrzucony wariant nr 7,dlaczego nikt nie zarekomendował go firmie?
+0-0
Czwartek, 16 lipca 2020 r. godz. 14:17
~1234
Wladze powiatu i gminy nie panują nad tym , ludzie sami musza wsiąść sprawy w swoje ręce
+0-1
Czwartek, 16 lipca 2020 r. godz. 14:05
~Mareczek
Dlaczego wczoraj pana webera nie było na spotkaniu jak taki mądry? Przed wyborami to się drzwi do pysznicy nie zamykały
+1-0
Piątek, 17 lipca 2020 r. godz. 08:52
~Justyna
Weber o następnej kadencji może pobujać w obłokach
+0-0
Czwartek, 16 lipca 2020 r. godz. 14:25
~Yanek
Sam już sobie odpowiedziałeś ;-)
+0-0
Stalowka.NET - Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i okolic
Copyright 2001 - 2024 Stalowka.NET
  » O nas  » Redakcja  » Reklama  » Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone.
X Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług i realizacji potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Więcej w polityce prywatności.