Stalowa Wola Stalowa Wola: Huta Stalowa Wola
Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i Powiatu Stalowowolskiego. Najnowsze! Najszybciej!
Kamera na żywo na panoramę Stalowej Woli na skrzyżowanie Al. Jana Pawła II z ul. KEN
Nagrania audio, rozmowy z ciekawymi ludźmi
Fotografie z najważniejszych wydarzeń w Stalowej Woli
Kanał youtube.stalowka.net - Pierwsza stalowowolska telewizja internetowa
Encyklopedia miasta Stalowa Wola
Zapowiedzi zbliżających się wydarzeń kulturalnych
Baza adresowa najważniejszych firm i instytucji życia publicznego
Bezpłatna baza ogłoszeń dla mieszkańców miasta Stalowa Wola jak i Powiatu Stalowowolskiego
Twoje konto
Strona główna  Stalowa Wola / Wiadomości Piątek, 19 kwietnia 2024 r. Imieniny: Alfa, Leonii, Tytusa
 Wiadomości lokalne
» Muzeum COP zaprasza na wirtualny spacer
» Usterka usunięta. Tężnia solankowa w Parku Jordanowskim
» Stalowowolski Hackathon rozpoczęty!
» W piątek policyjne działania "Prędkość"
» Dzień otwarty w SLO
» Trzy auta zderzyły się na Chopina. Dwupasmówka zablokowana
» IV sesja Młodzieżowej Rady Miejskiej w Stalowej Woli
» Dlaczego nie działa tężnia w Parku Jordanowskim?
» Drzewko za makulaturę ma już 10 lat
» Ruszają miejskie potańcówki
» Na trasie podskarpowej auto wypadło z drogi. 1 osoba ranna
» Kwietne sadzonki z Parku Jordanowskiego skradzione
Więcej » 
 Zasłyszane...
"Możemy spodziewać się ruchu scenicznego, tańca, gestu, scenografii, efektów świetlnych i przede wszystkim fantastycznego doznania oczyszczenia naszego sumienia bo spektakle KTO właśnie takie są".
Marek Gruchota, dyrektor Miejskiego Domu Kultury w Stalowej Woli.
 Imprezy w mieście
» Koncert Wiedeński - Orkiestra Księżniczek
» Benefis Jerzego Augustyńskiego
» Grupa MoCarta - Ale Kino!
» Warsztaty motania lalek
» Majówka 2024
» Jubileuszowa Gala Gałązki Sosny
» Kabaret Nowaki w nowym programie
» Maria Kozłowa 1910-1999
» Muzeum COP: Matematyczny pociąg
» Z muzealnego skarbca
Więcej » 
 Fotoreportaże
Stalowa Wola: Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Piknik w Parku Jordanowskim
»Otwarcie Parku Jordanowskiego
»SPS ze wsparciem Elżbiety Łukacijewskiej
»Kamień węgielny pod nowe osiedle Ogrodowe
Więcej » 
Wiadomości lokalne / Sygnały Czytelnika

Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 12:33     /Magdalena Rodecka/
Mieszkańcy protestują przeciwko bezsensownemu okaleczaniu i niszczeniu drzew na terenie miasta Stalowa Wola

Do redakcji Stalowka.NET wpłynął apel od mieszkańcow, którzy sprzeciwiają się przycince drzew w takiej formie jakiej się odbywa. Temat pielęgnacji drzew powraca z roku na rok jak bumerang.
Do redakcji Stalowka.NET wpłynął apel od mieszkańcow, którzy sprzeciwiają się przycince drzew w takiej formie jakiej się odbywa. Temat pielęgnacji drzew powraca z roku na rok jak bumerang.
Fot. Czytelnik
Do redakcji Stalowka.NET wpłynął apel od mieszkańcow, którzy sprzeciwiają się przycince drzew w takiej formie jakiej się odbywa. Temat pielęgnacji drzew powraca z roku na rok jak bumerang. Poniżej przedstawiamy treść.

Mieszkańcy protestują przeciwko bezsensownemu okaleczaniu i niszczeniu drzew na terenie miasta Stalowa Wola

Od kilku lat przeprowadza się zabiegi pielęgnacyjne polegające na drastycznym przycinaniu a często ogławianiu drzew starszych. Są to działania nie tylko nieumiejętne ale bezmyślne, szkodliwe, niepotrzebne, kosztowne! Skutkuje to nieodwracalnym oszpeceniem, okaleczeniem, zniszczeniem drzew. Rośliny chorują, często obumierają. Dokonują tego osoby pozbawione podstawowej wiedzy i umiejętności! Za takie działania ustawa o ochronie przyrody przewiduje kary dla właściciela nieruchomości na terenie której dokonano zniszczeń roślinności.

Zgodnie z prawem i zasadami cięcie do 30% korony drzew rozłożone na kilka lat obejmuje tylko drzewa młode (do 10 lat, już formowane wcześniej).

Dopuszczalne zabiegi w obrębie korony drzew starszych według ustawy polegają na: umiejętnym wycięciu gałęzi obumarłych, chorych, zagrażających bezpieczeństwu.

Mieszkańcy domagają się:
-natychmiastowego zaprzestania wyżej wymienionych, niezgodnych z prawem, szkodliwych kosztownych działań niszczących drzewa,
- przeprowadzania pielęgnacji zieleni miejskiej zgodnie z prawem i obowiązującymi zasadami,
- uświadomienia innych instytucji, podmiotów gospodarczych, właścicieli gruntów na temat właściwej pielęgnacji terenów zielonych na terenie Stalowej Woli.

Mieszkańcy Stalowej Woli.

Temat związany z pielęgnacją i wycinką drzew był wielokrotnie poruszany, między innymi podczas spotkań rewitalizacyjnych z dr inż. arch. kraj. Wojciechem Bobkiem, krakowskim ekspertem. Niestety nie cieszyły się zainteresowaniem mieszkańców oraz osób zajmujących się pielęgnacją zieleni. Niemniej jednak pozwalamy sobie przypomnieć słowa eksperta: Są one potrzebne (przycinki) ale niewiele osób potrafi je wykonać prawidłowo. Bywa również tak, że sami mieszkańcy proszą o wycięcie jednej, dwóch gałęzi (bo zasłania okno, bo liście padają na samochód na parkingu, bo zagrażają cmentarnemu pomnikowi, ogrodzeniu) gdzie tak naprawdę to nie jest argument przy prawidłowej pielęgnacji.

Wszelkie okaleczenia drzew należy zgłaszać do odpowiednich organów które mogą nałożyć karę na instytucje, osoby źle je wykonujące.


Strona do druku Drukuj artykuł    

Jeżeli masz jakieś ciekawe informacje, chcesz przekazać coś ważnego,
coś interesującego, nie wahaj się - napisz do nas: redakcja@stalowka.net

Dodaj komentarz do artykułu »  

Wtorek, 12 marca 2019 r. godz. 23:04
~zły,młodynie
Na ulicy przy skrzyzowaniu obok bazyliki w Stalowej zli ludzie tak przycieli gałezie drzewom ze 3 klony uschły.Jeszcze dowod na obciecie wszystkich gałezi czyli wyschły pien był w 2018 pod bankiem PKP ,teraz go wycieli bo wiadomo cenne drewno do kominka nie bedzie stało.Banda szalencow kupiła sobie piły i lataja po miescie tna co sie da .U nas na młodyniu wycieli duze dobre drzewo w tym roku pod kosciołem opatrznosci.A dlatego było dobre bo nie przewrociło sie podczas wichury w 2017 w sierpniu.Mogli obciac tylko gałezie ale co tam kasa za drewno wazniejsza.To drzewo było proste,zeby nikt nie mowił ze było pochylone.
+0-0
Piątek, 8 marca 2019 r. godz. 11:22
~wrona
Protest mieszkańców jest zasadny,ponieważ drzewa które zostały niewłaściwie przycięte im korony chorują,i znaczna z nich obumiera i kwalifikuje się do wycięcia.Widok kikutów świadczy o gospodarzu i o mieszkańcach.Dlatego protestujemy,bo jest nam drogi wygląd naszego miasta i środowidko naturalne.W naszym mieście mamy unikatową przyrodę występują bardzo rzadkie okazy ptaków dbajmy o to aby nie wymarły,staną się one atrakcją dla innych miast,co będzie przyciągało innych mieszkańców aby tu się osiedlić.W Stalowej Woli działa klub ekologiczny,zapraszamy wszystkich,którzy chcą zmienić Stalowa Wolę na miasto atrakcyjne dla przyjezdnych a szczególnie dla samych mieszkańców.
+0-0
Środa, 6 marca 2019 r. godz. 22:24
~Piotr
Do wszystkich co nie mają bladego pojęcia na temat przycinki i odradzania się drzew. Myślicie podobnie jak były minister Szyszko, tylko on działał drastycznie, też nie miał bladego pojęcia w tym temacie i ciął wszystko. A prawda jest taka, drzewa trzeba przycinać i to dość mocno, wtedy wypuszczą dużo nowych "bezpiecznych" odrostów. A na koniec dla tych wszystkich przeciwników cięcia: czy kiedykolwiek posadziłeś drzewko i obserwowałeś jak rośnie i jak go należy pielęgnować, ile razy skracałeś swoją drogę przez trawniki, czy kiedykolwiek sprzątałeś kupki swojego pupila itd... przecież to ekologia i nasze środowisko, o które należy odpowiednio dbać. Moje osobiste zdanie - zbyt mało przycinek drzew, aby były w odpowiedniej bezpiecznej formie. Pozdrawiam
+0-0
Środa, 6 marca 2019 r. godz. 16:42
~gawron
Podstawy prawne dotyczące zabiegów w obrębie korony drzew-mówi o tym art.82 ust.1 ustawy z dnia 16.04.2004 o ochronie przyrody(Dz.U.z 2009nr 151 poz.1220 z póż.zmianami)
+0-0
Środa, 6 marca 2019 r. godz. 10:08
~lasek
Szkoda że nie oglądasz i nie czytasz,ile duże drzewo produkuje tlenu.Jeden duży buk produkuje tyle tlenu co 1700 małych 10letnich buków opinia doktora Dominika Drzazgi. Ogolone drzewa stanowią większe zagrożenie jak niecięte.Ile ludzi ginie w wypadkach samochodowych,należałoby wycofać samochody wg.Twojego rozumowania.
+0-0
Środa, 6 marca 2019 r. godz. 09:23
~olo
Ogladalem wczoraj w telewizji co te zerwane konary potrafia zniszczyc ludziom domy , samochody i jak czytm te wypociny obroncow pseudo ekologow to noz w kieszeni sie otwira. Taki wielki konar to przytule na samochod powinien spasc moze wtedy nauczy sie rozumu.
+0-0
Środa, 6 marca 2019 r. godz. 18:09
~mowa nienawiści
dlaczego jestes taki chętny zemsty? "nóż w kieszeni" konar na samochód" i znany od kilku lat tekst "wypociny" kto tobą steruje?
+0-0
Środa, 6 marca 2019 r. godz. 00:22
~NINA
NIECH ZOSTAWIĄ GOŁE MIASTO ,BEZ ZIELENI ,BO CHYBA O TO CHODZI ,BĘDZIEMY MIEĆ ,,CZYSTSZE,, POWIETRZE Z KOMINÓW FABRYK
+0-0
Wtorek, 5 marca 2019 r. godz. 20:25
~nn
chyba ich powaliło-tych protestujacych. Obcinaja drzewa zagrazajace zyciu i np samochodom. Robic porzadek i nie słuchac tych ekoterrorystów
+0-0
Wtorek, 5 marca 2019 r. godz. 14:32
~Adas
Wszystkie drzewka sie przycina byle nie wycinac calkiem
+0-0
Wtorek, 5 marca 2019 r. godz. 13:58
~karolek
To znaczy ze wszyscy ci co tu pisza zeby nie przycinac tak jak sie przycina w calym swiecie to maja wieksza wiedze na ten temat od tych co kilka lat studiowali agro temat ?To co?Dostali magistra z wiedzy o przyrodzie za walowke???
+0-0
Wtorek, 5 marca 2019 r. godz. 13:30
~set
Pewnie teraz nie wycinać a jak kogoś przygniecie drzewo to będzie wina spółdzielni bo nic nie zrobiła. Osoby które są przeciwko wycince niech złożą oświadczenie ze biorą pełną odpowiedzialność za szkody mienia i utraty zdrowia lub życia. I nikt nie będzie tego wycinał
+0-0
Wtorek, 5 marca 2019 r. godz. 20:00
~byly_mieszkaniec
Jak sie juz wszystko wokolo wytnie, to wtedy (z cala pewnoscia) nikogo nie przygniecie! Dla niekumatych -moj wpis to ironia.
+0-0
Wtorek, 5 marca 2019 r. godz. 12:40
~miłośnik drzew
Oj,Helena,Helena... Krzaczki dadzą Ci cień (szczególnie w dobie ocieplenia klimatu) , osłonią od zanieczyszczeń i brudu... Koniecznie drzewa , i to wysoko rosnące a nie 2-3 m, klombowe. Krzaczki owszem jako uzupełnienie czy wzdłuż chodników,ulic.A przycinać należy, ale nie tak jak corocznie w Stalowej- okaleczone kikuty
+0-0
Wtorek, 5 marca 2019 r. godz. 12:22
~abc
Całkowita paranoja w tym liście podpisanym "mieszkańcy"
+0-0
Wtorek, 5 marca 2019 r. godz. 11:58
~Rafraf
Wyciąć te straszydła i ich miejsce zasadzić młode drzewka.
+0-0
Wtorek, 5 marca 2019 r. godz. 11:20
~Helena
Ciąć!!! te stare brzydkie drzewa, a sadzić krzaczki ozdobne i kwitnące.
+0-0
Wtorek, 5 marca 2019 r. godz. 10:39
~pilarz
Ktorys heter idiota wypocil ze przy basenie tez beda drzewa wycinac wiec idioto jak mamy wybudowac sztuczne lodowisko kolo basenu bez wyciecia drzew?. Tak samo bed pisac wypociny jak zaczniemy budowac osidle LESNE bo tam tez bedzie duza wycinka ale jak zbudowac bloki miedzy drzewami?A mieszkancy naszego miasta czekaja na bloki komunalne bo brakuje tanich mieszkan. Kiedy hejterzy zrozumiecie ze aby cos zbudowac a teren jst zalesiony to musimy wyciac wszystkie drzewa. Jeszcze jedna bardzo wazna sprawa w naszym miescie jest firma zajmujaca sie przycinka drzew i ja tam odpowiadam za przycinke i kazda galaz zanim zostanie wycieta to ja mam ostatnie slowo czy ja wyciac czy nie.[a szefem tej Firmy jest pani ].
+0-0
Wtorek, 5 marca 2019 r. godz. 17:38
~Łubu dubu
Idioty ,imbecylu jeden to poszukaj wśród najbliższej rodziny,nie będzie trudno.
+0-0
Wtorek, 5 marca 2019 r. godz. 11:58
~ekolodzy
Należy przenieść ludzi którzy pracują przy zieleni miejskiej do innej pracy,Czy te kikuty na zdjęciu są chlubą naszego miasta?Dla nas mieszkańców nie,
+0-0
Wtorek, 5 marca 2019 r. godz. 10:09
~karolek
Oczywiście ze należy wyciąć te badziewiaste sosny w mieście.I nawet nie ma co tu dyskutować.Las dookoła wystarczy.
+0-0
Wtorek, 5 marca 2019 r. godz. 10:09
~Bławat
Kobiety odniosły obrażenia rąk, gdy złamany przez wiatr konar spadł na chodnik przy ul Podmiejskiej w Reszlu. - Poszkodowane to 67-letnia i 42-letnia mieszkanki gminy Reszel. Jedna z nich została przetransportowana do szpitala w Kętrzynie, druga zabrana śmigłowcem do szpitala w Olsztynie - powiedziała sierż. Anna Baluta z kętrzyńskiej policji.
+0-0
Wtorek, 5 marca 2019 r. godz. 08:48
~Lucyna Przebiśnieg
ciąć topole i inne wielkie drzewa w centrum, a w to miejsce sadzić niskopienne, ozdobne
+0-0
Wtorek, 5 marca 2019 r. godz. 07:56
~Hehło
Standardowy grubas ze spółdzielni drący ryło "Tnij grube!" no wiadomo potem hyc do bagażniczka i każdy pracownik spółdzielni spóldzielni ma gratisowy opał do kominka. Idioci krzyczą "lewaki i ekoterroryści" a potem o jak gorąco w lecie bo w betonowej dżungli cienia nie uświadczysz. Tak tak idioci o spranych polityką móżdżkach, czekam aż dacie poklask planowi waszej eksterminacji. I na przyszłość może pomyślcie czym różni się wycinka od przycinki, bo to co robią w stalowej to nie przycinka, to rżniecie na zostawienia kikuta, żeby za rok opału znowu było pod dostatkiem.
+0-0
Wtorek, 5 marca 2019 r. godz. 07:43
~abc
To nie są MIESZKAŃCY, a podły anonim, na dodatek BRAK JAKICHKOLWIEK SZCZEGÓŁÓW. Takie "pir**nie o Szopenie". Same kłamstwa i głupoty!
+0-0
Wtorek, 5 marca 2019 r. godz. 09:23
~kot
MIESZKAŃCY napisali ten artykuł i to co piszą jest prawdą.
+0-0
Wtorek, 5 marca 2019 r. godz. 07:38
~Barbie
@~marek, komu można zgłosić, oczywiście poza Stalową, że na drzewach przeznaczonych do wycinki są ptasie gniazda?
+0-0
Wtorek, 5 marca 2019 r. godz. 09:48
~marek
Można zgłosić do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Rzeszowie,oraz do Urzędu Marszałkowskiego do Marszałka w Rzeszowie o obecności gatunków chronionych na drzewach przeznaczonych do wycinki i w okolicy.Od 1marca do 15 pażdziernika obowiązuje okres ochronny gatunków chronionych.Jeśli zauważy się,że drzewa są wycinane należy zgłosić na policję bo jest to przestępstwo.Jako dowód służą zdjęcia drzew i ptaków,zwierząt i grzybów chronionych.
+0-0
Wtorek, 5 marca 2019 r. godz. 07:36
~Barbie
koło basenu też będą rżnąć bo już drzewa poznaczone, wszystko zniszczą a ciemny ludek niech się przygląda, nienawidzę tego buca N.
+0-0
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 21:01
~Ferdek z Poniatowskiego
DziadekzCzarnieckiego nie protestuje tylko chce wycinać drzewa ten baran niestrzyżony co nie rozumie powiązań w przyrodzie tylko macha tenczową flagą na balkonie żeby siem do Biedronia załąpać
+0-0
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 20:33
~Staruszek
Ech te gowniarze tylko bic kinami drzewa potrafia takiemu to tylko wywalic tym kijem bule w pysk i niech dzieciak ma za swoje
+0-0
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 20:28
~marek
Przypomnienie dla urzędników,że od 1 marca do pażdziernika nie wolno wycinać i podcinać drzew(okres ochronny gatunków chronionych zwierząt,ptaków,grzybów).Czy firma,która podcinała do łysa drzewa 1 marca robiła to zgodnie z prawem?
+0-0
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 20:23
~Richardo
Już lasòw Nie ma to zaczeli wycinać drzewa w Stalowej Woli żeby nie zatrzymać produkcji w IKEA!!!
+0-0
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 20:08
~dąb czerwony
Bardzo mądry artykuł napisali mieszkańcy,szkoda tylko że urzędnicy zajmujący się zielenią w mieście nie mają wiedzy,jak pielęgnować zieleń.
+1-0
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 19:13
~Zks
Cable
+0-0
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 19:12
~Karol.T.
Okaleczany już drugi kasztanowiec przy ul. WP4 to wizytówka "pielęgnacji drzew!? Kolejny kandydat do wycięcia? Najpierw wytną drzewa a potem tylko pogadanka o ekologii i powietrzu?
+1-0
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 18:26
~Wiktor
Miasto to nie rezerwat przyrody i drzewa się przycina dla bezpieczeństwa i estetyki i tyle w temacie.
+0-0
Wtorek, 5 marca 2019 r. godz. 15:07
~mc2
@EKO. I TO JEST WPIS KONKRETNY. ZA TAKIE OGOLOCENIE DRZEWA POWINNY BYC KARY.
+0-0
Wtorek, 5 marca 2019 r. godz. 08:02
~miko
Wiktor, zgadzam się, powinno się przycinać ze względów bezpieczeństwa i estetyki ale powiedz mi jakie to bezpieczeństwo czy estetyka jak opierdzielą akacje do stanu kijka wbitego w ziemię? Problemem nie jest sama przycinka ale jej wykonanie, nieumiejętne i idiotyczne, nie tną gałęzi które stwarzają zagrożenie czy są obumarłe. Nie wiem może mendy lokalne które chcą sąsiadom do okien zaglądać cieszą się z wycinki, ja tam wole za oknem zieleń niż szarobure blokowisko. I powiem wam lepszą rzecz, jak tylko podjada do drzew u mnie za oknem z pilarką to pierwszy ich podpierdzielę gdzie trzeba.
+0-0
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 20:41
~eko
Ustawa o ochronie przyrody reguluje zasady w jaki sposób powinny być podcinane.Zgodnie z jej przepisami przycięcie 30% masy zielonej drzewa oznacza jego uszkodzenie.Za to grozi kara.Większy procent przycięcia masy korony to większa kara,bo przycięcie 50% masy zielonej drzewa traktuje się jako jego zniszczenie.
+0-0
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 17:53
~Antyeko
Przypomnę że jeden obrońca przyrody został zatrzymany przez ABW w Radomiu planował atak terrorystyczny to pokazuje do cz go są zdolni pseudoobroncy przyrody
+0-1
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 20:13
~Antyeko
Mówię że taki jeden się w Radomiu trafił poczytaj sobie ABW Radom
+0-0
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 19:02
~Ekolodzy to nie "terrorysci"!
Rzucasz blotem i plujesz? Chcesz Polske zamienic w szara i brudna betonowa pustynie?
+1-0
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 17:41
~ekolog
Znam pewna kobiete ktora poszla sie poskarzyc do SZLEZAKA ze ma ciemno w dzien w domu. Przyszla komisja ustalic co z tym fantem zrobic bo okazalo sie ze wszystkie okna byly zasloniete rosnacymi drzewami. Wiec zadecydowano ze czesc tych konarow trzeba przyciac i odslonic widocznosc oczywiscie na poczatku wiosny. Lecz kiedy przyszla ekipa zajmujaca sie pielegnacja drzew i zrobila przycinke ta kobieta szybko poleciala do SZLEZAKA na skarge co oni pod jej onami zrobili. Tak to jest w naszym miescie z ludzmi co nie maja zielonego pojecia o niczym a robia smrod i zamieszanie.
+1-0
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 17:34
~turysta
Jechalem w sobote do BOJANOWA i w PRZYSZOWIE RUDA tuz pred moim samochodem spadla wielka sosna na szose i ruch zostal zatrzymany. Czekalem z 2 godziny w koncu przyjechal traktor ze spychem i zepchna ta sosne do rowu a gdybym byl prenadcie metrow blizej tej spadajacej sosny dzis juz bym z wami nie dyskutowal. Co gorsze wracajac z BOJANOWA do domu miedzy STANAMI a PRZYSZOWEM z lasu wyskoczyly 4 potezne byczki i zaluje ze nie mialem kamery bo to byl widok straszny a zarazem bardzo piekny. A dlaczego bo te rogacze przez szose nie przebiegaly a przelecialy w powietrzu. Gdybym byl doslownie 10 metrow dalej w srone STALOWEJ te rogacze wpadly by moj samochod. Bo mialem wrazenie ze te zwierzeta przelecialy na druga strone z zamkinetymi oczami. A kazdy kto chce zobaczyc ta powalona sosne to jest jeszcze dzis przy skrzyzowaniu jak sie skreca do tartaku w PRZYSZOWIE RUDA. A ten przytula ktory bez przerwy donosi na ludzi dbajacych o bezpieczenstwo mieszkancow naszego miasta niech wreszcie wezmie sie za ciezka robote bo z nie robstwa palma mu odbija. Gdyby to drzewo w PRZYSZOWIE RUDA spadlo na moj samochod to on by mi zaplacil odszkodowanie bo tez donosi na wycinke drzew przy szosie w kierunku na PRZYSZOW.
+1-1
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 19:37
~skąd ta nienawiść
jesteś dumny ze swojego eseju?
+0-0
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 17:19
~siasia
Do czytelnika. A niech spadnie i puknie cie w łeb, to może co zdrowie da bo na rozumu jak nie ma to nie wróci.
+0-1
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 17:18
~wiemy
Do hejterow robiacych smrod i zamieszanie w naszym miescie. Wszystkie te drzewa po wypuszczeniu lisci sa sto razy piekniejsze niz przed przycinka. Takie przycinki robimy w calej POLSCE bo bardzo czesto te wyrastajace konary zrywaja siec elektryczna i ludzie nie maja pradu. Tylko uzyteczny idiota moze mowic o bezsensownej przycince drzew. Przypomne jeszcze ze najwiecej drzew bylo wycinanych i przycinanych w czasach jak przy korycie siedzial SZLEZAK.
+1-0
Wtorek, 5 marca 2019 r. godz. 08:06
~miko
@wiemy, polityczna mendo, po pierwsze GDZIE w mieście masz lini wysokiego albo choć średniego napięcia? Po drugie: tak za Ślęzaka przycinali więcej, ale przycinali mądrzej, nie tak jak teraz na pałę wszystko co się pod pilarkę nawinie. Tyle w temacie.
+0-0
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 18:22
~ekonom
Przeczytaj sobie inwentaryzację dendrologiczną Placu Piłsudskiego gdzie drzewa zniszczone ogłowieniem zakwalifikowano do wycinki,gdzie te piękne kształty?,Przyjmij do wiadomości że te przycinki robią zwyki robotnicy,którzy sprzątają ulice a nie specjaliści od zieleni.Za to są duże kary.
+1-0
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 16:49
~guzik wieice
tak ma być nie znacie się co za wiocha !
+1-1
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 16:42
~ptak
Cóż za widok kikuty drzew,czy to pielęgnacja drzew czy zniszczenie drzew.Co za firma to zrobiła,pewnie zostało to zlecone robotnikom którzy sprzątają miasto i nie mają wiedzy na temat pielęgnacji drzew.Za to są duże kary.
+1-0
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 16:20
~CBA
TEN LIST TO EKOTERRORYZM W PRAKTYCE!
+0-2
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 15:11
~dąb
Ludzie czym chcecie oddychać jeżeli powycinamy drzewa?
+2-1
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 15:59
~antybuc
Drzewa zostały w rodzinnych miejscowościach
+1-1
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 15:00
~kuku
Zobaczcie co się stało z drzewami koło Wzorcowego i na Energetyków. Masakra po prostu.
+2-0
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 14:54
~realista
To nie mieszkańcy, ale anonim JEDEN. I nic nie ma gdzie to tak tną. WYPOCINY !
+0-2
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 16:44
~2234
Popatrz na ulicy Poniatowskiego kolo szkoły 5 jakie sa drzewa. Pamietam kiedys byly piekne, szczegolnie wiosna i.latem a teraz? Od tamtego roku odstraszające kikuty....
+0-0
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 16:37
~ekolog
To nie anonim tylko mieszkańcy,dla których los Stalowej Woli jest bliski.Popatrz na zdjęcie,podobają Ci się te kikuty drzew?Taki widok nie świadczy dobrze o mieszkańcach Stalowej Woli.
+0-0
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 14:54
~norma
Stalowa Wola nie jest pięknym miastem, ale była chociaż zielona i to równoważyło szpetotę architektoniczną. A teraz wygląda juz tylko jak HUTA. Wszędzie widać przemysłowe budynki, brzydsze od bloków i słychać potworny hałas. Wycięcie drzew w mieście to katastrofa. Powinno się tylko sadzić!
+2-0
Wtorek, 5 marca 2019 r. godz. 19:55
~merlot
Zgadzam sie w zupelnosci! ````P.S. Pamietam jak Stalowa Wola wygladala w latach 60tych i na poczatku 70tych. A pozniej zaczely powstawac osiedla blokow z prefabrykatow pozbawione wszelkiej roslinnosci !
+0-0
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 14:53
~zły
dziadek, jak ci ptaszysko przeszkadza to se utnij... bzzz bzz bzz...
+0-1
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 14:46
DzidekzCzarnieckiego
Drzewa poczeba wyciac,bo tylko ptaszyska w nich siedzą i komary i chalasuja calom nic.
+1-0
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 15:15
~Ferdek z Poniatowskiego
Dziadek a czy ty wiesz że drzewo płacze i drży pod ciosami topora? Ty w nocy też hałasujesz bo chrapanie niesie po Czarnieckiego jak masz balkon otwarty.
+0-1
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 14:43
~Szyszko
Drzewa sa grozne. Moga zabijac. Ciac!!)
+0-1
Wtorek, 5 marca 2019 r. godz. 14:53
~mc2
POWINIENES SIE LECZYC W JAROSLAWIU
+0-0
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 20:54
Cietrzew1
łeb sobie utnij i tak pusty
+0-0
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 14:43
~Osika
To ma być miasto, a nie las! Rozumiem rozgoryczenie ludzi pochodzących z miejscowości otoczonymi lasami, ale skoro zdecydowali się na życie w mieście to las mogą zobaczyć jadąc w rodzinne strony.
+0-1
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 20:21
~Barbara
Tym kiedys Stalowa Wola odrozniala sie od innych miast, ze las byl praktycznie wszedzie. Teraz zas miasto coraz bardziej przypomina inne polskie miasta - gole i beznadziejne!
+0-0
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 17:54
~SN
Moim rodzinnym miastem od urodzenia jest Stalowa Wola . I właśnie dlatego że pamiętam jak wyglądała kiedyś a jak dzisiaj to jestem przeciwna takiej bezsensownej wycince drzew po której w upalne letnie dni nie ma czym oddychać bo wokół tylko beton . Poczekajmy jeszcze trochę a zobaczymy co się stanie ze skarpą ...
+1-0
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 16:41
~Antybuc
A co to ma wspolnego z nieumiejętnym przycinaniem drzew bo obtym jest artykul!?
+0-0
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 14:27
~....
A moze by tak ogłaszać takie spotkania ze dwa tygodnie wcześnie i o normalnych porach a nie jak to zwykle bywa po fakcie i o 11 gdzie większość normalnych ludzi pracuje o tej porze.
+0-0
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 14:07
~M-ek
zobaczcie cos sie dzieje w lasach janowskich w parku krajobrazowym jastkowice wycinaja co popadnie
+0-0
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 13:53
~czytelnik
Co do Okulickiego, wracając z rynku widziałem jak podczas wiatru drzewa przed blokiem nr16 i na wprost parkingu galerii się kołysały tylko czekać na większy wiatr i nieszczęście gotowe a jedno z tych drzew sięga 3 pietra. To nie koniec zaraz idąc dalej miedzy blokiem nr16 i 18 spróchniałe drzewa ze aż strach tam iść i jeszcze robi się komin miedzy blokami wieje jak nie powiem co i po co nam wariaci na drogach trochę wiatru i drzewo samo cie zabije. Pisze o tym ku przestrodze , a będę o tym przypominał po pierwszy huraganie i oby nikomu nic się nie stało. Wypadało by kogoś pociągnąć do odpowiedzialności za to zaniedbanie.
+0-1
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 13:51
~antek
Drzewa stanowią interes publiczny,ponieważ są ważne dla wszystkich-nie tylko dla przyrody.Należy o nie dbać i właściwie je pielęgnować.W Stalowej Woli pielęgnacja drzew nie jest prowadzona właściwie,przez isoby ktore nie posiadają wiedzy na ten temat,chyba że to robią aby drzewo obumarło i zakwalifikować je do wycinki.,dla zysku
+1-0
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 13:36
~Kierowca
Nie wiem czyj to pomysł sadzenia krzaków na ulicy Okulickiego. Tylko patrzeć jak dojdzie do wypadku. Krzaki są blisko pasów do przejścia . Jadąc samochodem jest zła widoczność pieszego
+0-0
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 13:29
~abc
No właśnie! Żaden z tych "mieszkańców" nie pojawił się na wykładzie tego naukowca od drzew, piszą pierdoły bez żadnych konkretnych przykładów. Im tak w tą bezmyślną i szkodliwą wycinkę można wierzyć, tak jakby wierzyć tym co chcą leczyć wsadzaniem do pieca na 3 zdrowaśki. Żadnej, nawet podstawowej wiedzy, kompletne głupoty ci "mieszkańcy" piszą.
+0-2
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 13:25
~Ujobix
Jacy to "mieszkańcy" i dokładnie o jakich "bezsensownych wycinkach" jest mowa, PRZY-KŁA-DY!!! Lewacki bełkot i ekoterror! Żadnych konkretów nie ma tylko żale, a artykuł długi! PROSZĘ OLEWAĆ TYCH EKOTERRORYSTÓW PANI REDAKTOR. Dziękuję.
+0-1
Wtorek, 5 marca 2019 r. godz. 07:49
~piko
Schlapałeś się po tym poście z radości nazi-socjalku?
+0-0
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 13:00
~czytelnik
Ci tak zwani "mieszkańcy" to stare pierdoły siedzące w oknach i czekający na wielką zawieruchę która poprzewraca te przepróchniałe drzewa, będzie wtedy płacz jak spadną na ich wnuki. Już widziałem co wiatr robi z tymi drzewami miedzy blokami mało szyb nie powybijało i wystarczy jeden taki dzień i będzie płacz, że nikt tym się nie zajął. Lasy mamy dookoła jak im cienia brakuje.
+0-1
Poniedziałek, 4 marca 2019 r. godz. 13:22
~czesław
głupi jesteś, w mieście też jest potrzebna zieleń!
+2-0
Stalowka.NET - Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i okolic
Copyright 2001 - 2024 Stalowka.NET
  » O nas  » Redakcja  » Reklama  » Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone.
X Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług i realizacji potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Więcej w polityce prywatności.