Stalowa Wola Stalowa Wola: Huta Stalowa Wola
Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i Powiatu Stalowowolskiego. Najnowsze! Najszybciej!
Kamera na żywo na panoramę Stalowej Woli na skrzyżowanie Al. Jana Pawła II z ul. KEN
Nagrania audio, rozmowy z ciekawymi ludźmi
Fotografie z najważniejszych wydarzeń w Stalowej Woli
Kanał youtube.stalowka.net - Pierwsza stalowowolska telewizja internetowa
Encyklopedia miasta Stalowa Wola
Zapowiedzi zbliżających się wydarzeń kulturalnych
Baza adresowa najważniejszych firm i instytucji życia publicznego
Bezpłatna baza ogłoszeń dla mieszkańców miasta Stalowa Wola jak i Powiatu Stalowowolskiego
Twoje konto
Strona główna  Stalowa Wola / Wiadomości Sobota, 20 kwietnia 2024 r. Imieniny: Agnieszki, Amalii, Czecha
 Wiadomości lokalne
» Muzeum COP zaprasza na wirtualny spacer
» Usterka usunięta. Tężnia solankowa w Parku Jordanowskim
» Stalowowolski Hackathon rozpoczęty!
» W piątek policyjne działania "Prędkość"
» Dzień otwarty w SLO
» Trzy auta zderzyły się na Chopina. Dwupasmówka zablokowana
» IV sesja Młodzieżowej Rady Miejskiej w Stalowej Woli
» Dlaczego nie działa tężnia w Parku Jordanowskim?
» Drzewko za makulaturę ma już 10 lat
» Ruszają miejskie potańcówki
» Na trasie podskarpowej auto wypadło z drogi. 1 osoba ranna
» Kwietne sadzonki z Parku Jordanowskiego skradzione
Więcej » 
 Zasłyszane...
"Możemy spodziewać się ruchu scenicznego, tańca, gestu, scenografii, efektów świetlnych i przede wszystkim fantastycznego doznania oczyszczenia naszego sumienia bo spektakle KTO właśnie takie są".
Marek Gruchota, dyrektor Miejskiego Domu Kultury w Stalowej Woli.
 Imprezy w mieście
» Benefis Jerzego Augustyńskiego
» Grupa MoCarta - Ale Kino!
» Warsztaty motania lalek
» Majówka 2024
» Jubileuszowa Gala Gałązki Sosny
» Kabaret Nowaki w nowym programie
» Maria Kozłowa 1910-1999
» Muzeum COP: Matematyczny pociąg
» Z muzealnego skarbca
» Fikaj z Koziołkiem Matołkiem
Więcej » 
 Fotoreportaże
Stalowa Wola: Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Piknik w Parku Jordanowskim
»Otwarcie Parku Jordanowskiego
»SPS ze wsparciem Elżbiety Łukacijewskiej
»Kamień węgielny pod nowe osiedle Ogrodowe
Więcej » 
Wiadomości lokalne / News

Piątek, 11 stycznia 2019 r. godz. 15:09     /Magdalena Rodecka/
Problemy z drzewostanem na Placu Piłsudskiego

W Bibliotece Międzyuczelnianej odbyło się spotkanie z dr inż. arch. kraj. Wojciechem Bobkiem, który przedstawił wyniki inwentaryzacji dendrologicznej Placu Piłsudskiego. Miejsce to w przyszłości ma zostać zrewitalizowane.
W Bibliotece Międzyuczelnianej odbyło się spotkanie z dr inż. arch. kraj. Wojciechem Bobkiem, który przedstawił wyniki inwentaryzacji dendrologicznej Placu Piłsudskiego. Miejsce to w przyszłości ma zostać zrewitalizowane.
Fot. Jacek Rodecki
W Bibliotece Międzyuczelnianej odbyło się spotkanie z dr inż. arch. kraj. Wojciechem Bobkiem, który przedstawił wyniki inwentaryzacji dendrologicznej Placu Piłsudskiego. Miejsce to w przyszłości ma zostać zrewitalizowane.

Inwentaryzacja była przeprowadzana na obszarze 8,22 hektara w maju 2018 roku. Jak wyjaśniał Wojciech Bobek zinwentaryzowano 896 egzemplarzy drzew i krzewów. Jak wyliczono około 471 sztuk, czyli 53% jest w stanie dobrym, 320 sztuk (36%) jest w stanie średnim, 94 sztuki (10%) są w stanie złym, zaś 10 sztuk (1%) to egzemplarze martwe.

- Jak na zaniedbaną przez wiele lat pielęgnację takiego drzewostanu, ich stan i tak jest zaskakująco dobry - mówił Bobek. Kondycje drzew na w/w terenie z pewnością obniżają szkodniki, huby, uszkodzenia przez wichury, burze, susze, przymrozki oraz występowanie jemioły pospolitej, pasożytującej na blisko 5% drzew.

Drzewostan jest też osłabiony przez ingerencję człowieka. Podczas sadzenia nie uwzględniono gabarytu gatunków, wymagań siedliskowych. bryły korzeniowej, zaś cięcia drzew i krzewów przeprowadza się bez świadomości procesów fizjologicznych zachodzących w drzewie.

Do najbardziej typowych błędów jak wyjaśniał architekt zaliczyć tu można nieuzasadnione amputacje, czyli odcinanie lub skracanie konarów o grubości większej niż 10 cm średnicy. Zabieg taki wolno stosować tylko w szczególnych przypadkach, nie można go nadużywać. Powoduje on powstanie dużej rany, przez którą łatwo wnikają grzyby i bakterie co skutkuje uruchomieniem procesów rozkładu drewna.

- Mimo wszystko jest to teren bardzo ciekawy pod względem różnorodności gatunków. Podczas przeprowadzania inwentaryzacji niejednokrotnie byliśmy zaskoczeni występującą tam roślinnością - stwierdził Wojciech Bobek.

Teren w 85% pokryty jest drzewami. Najliczniejszą rodziną są klonowate, zinwentaryzowano: klony srebrzyste, klony pospolite, klony jawory i klony tatarskie - łącznie 16% całego drzewostanu. Gatunkiem najczęściej występującym na zinwentaryzowanym obszarze jest jednak sosna pospolita. Drugim w kolejności gatunkiem jest jesion pensylwański. Kolejny jest klon srebrzysty - 6%, na równi z lipą drobnolistną. Pojawia się również dąb czerwony, klon pospolity i śliwa wiśniowa - po 4 %. Blisko połowę składu gatunkowego tworzą krzewy.

Łącznie do zachowania przeznaczono 750 sztuk drzew i krzewów. Pozostałe drzewa zakwalifikowano do usunięcia. W pierwszym etapie wyznaczono 8% drzew i krzewów (70 szt.). Drugi etap oczyszczania drzewostanu z drzew i krzewów w złym stanie to 6% wszystkich zinwentaryzowanych egzemplarzy (52 szt.). 24 sztuki należy usunąć z powodu zbyt dużego zwarcia. Stanowią one 3% drzewostanu.

- Myślmy kategoriami drzew a nie tylko swoimi. Nie bądźmy samolubami. To my musimy zadbać o ich stan, to my musimy poprawić ich dobrostan bo drzewostan ma swoje oczekiwania. Pamiętajmy, im więcej osłabionych drzew tym mniej tlenu dla nas - stwierdził gość z Krakowa.

Na koniec swojego wystąpienia w ramach podsumowania mało liczna niestety publiczność, usłyszała, że zinwentaryzowany drzewostan jest w umiarkowanym dobrym stanie. Część drzew i krzewów jest martwa, wiele egzemplarzy ma duży posusz, osłabione i uszkodzone w różny sposób drzewa porażone są przez grzyby lub jemiołę.

Należy pilnie przeprowadzić prace pielęgnacyjne, od których zależeć będzie bezpieczeństwo użytkowników i dalszy los drzewostanu.

Strona do druku Drukuj artykuł    

Jeżeli masz jakieś ciekawe informacje, chcesz przekazać coś ważnego,
coś interesującego, nie wahaj się - napisz do nas: redakcja@stalowka.net

Dodaj komentarz do artykułu »  

Wtorek, 15 stycznia 2019 r. godz. 17:26
~pocosza
Tak panie prezydencie wszystko dotyczące drzew ich wyglądu, żywotności musi pan zlecać firmom(ekspertom) zewnętrznym? Sam pan niczego nie zauważy? Nie się pan przespaceruje ulicą Okulickiego i zobaczy dlaczego rosnące po jednej i drugiej stronie modrzewie od lat nie zostały pozbawione najniższych gałęzi? Co najmniej do 2 metrów od ziemi należało usunąć gałęzie by drzewa mogły rosnąć wzwyż! Jest zima, są idealne warunku do cięć pielęgnacyjnych na co pan jeszcze czeka?
+0-0
Wtorek, 15 stycznia 2019 r. godz. 07:16
~EkoMleko
@stop ... to już coś spadło na łeb, czy masz tak od urodzenia?
+0-0
Poniedziałek, 14 stycznia 2019 r. godz. 09:54
~Slowo
Smiechu warte. Wpadaja panowie"specjalisci " i tna jak im się podoba. Rzez na Okulickiego chociazby. Zdrowe galezie. Drzewo na sprzedaz. Tylko nikt nic nie mowi bo po co rozglaszac. Pytam Pana który nadzoruje wycinke. Dlaczego niszczycie? Odpowiedz:"Pani siedzi cicho Pani się nie zna". No ok może i nie znam. Ale rece opadaja jak się patrzy gdy ktos z widzimisie scina drzewo20-30letnie bo nasadzenia beda. Smiech. Kiedy urosnie to drzewo i da cien? Bo nie w rok czy dwa. Trochę rozsadku.
+0-0
Poniedziałek, 14 stycznia 2019 r. godz. 06:47
~Stop EKOTERROR!
Widzę, że nie brakuje tu ekoterrorysty, który nicki zmienia i sieje propagandę. Część drzew jest martwych, część chorych. Tylko te ewentualnie się wytnie, bo żaden z nich pożytek. Na łeb tylko mogą spaść. Nie dociera do idioty, czy artykułu nie czytał? Na spotkanie nie przyszedł, a mógł się wtedy powymądrzać!
+0-0
Poniedziałek, 14 stycznia 2019 r. godz. 13:13
manukun
Ta, już słyszeliśmy gadki o wycinaniu tylko chorych drzew. Kończy się wyharataniem wszystkiego, nawet zdrowego, przy samym gruncie.
+0-0
Niedziela, 13 stycznia 2019 r. godz. 21:51
~moto
Pan Nadbereżny zamiast latać do ChRL powinien wybrać się na wycieczkę do sąsiadów za Odrę i zobaczyć na własne oczęta jak tam jest stosowana w praktyce troska o każde drzewo. Nie ma to znaczenia czy to jest liściaste, iglaste czy jakiekolwiek, wszystkie są chronione i zabezpieczone by je nikt nie dręczył. Przy samej ziemi jest wykonana kratownica z metalu by drzewo mogło korzystać z wody opadowej a wokół pnia do ok 2 m wysokości jest ażurowa konstrukcja metalowa chroniąca przed uszkodzeniem kory. Panie Nadbereżny proszę nam pokazać chociażby jedno drzewo w mieście za pana rządów, które poddane było cięciom pielęgnacyjnym polegającym nie na wyrżnięciu drzewa a tylko usunięciu obumarłych jego konarów. Pan musi być ekologicznym despotą? Czy nie może pan funkcjonować w zgodzie z naturą i szacunkiem dla przyrody?
+0-0
Niedziela, 13 stycznia 2019 r. godz. 18:12
~zaniepokojony
Pan Prezydent z ręką na sercu mówil,że nie wytnie za ulicą 1-go Sierpnia ani jednego drzewa,a wg.inwentaryzacji przeprowadzonej przez dr.inż Dobka. w strefie D czyli od Policji do Metalowca zakwalifikowano aż 41 drzew do wycinki.Gdzie tkwi prawda.Nie ważne jest co kto mówi tylko dokumenty i co kto robi.
+0-0
Niedziela, 13 stycznia 2019 r. godz. 18:47
~zaniepokojony
Poprawiam nie dr.inż Dopka tylko Sobka,za pomyłkę bardzo przepraszam.Panie Prezydencie mam nadzieję,że dotrzyma Pan słowa i nie wytnie żadnego drzewa i też do tego nie dopuści.Tyle dobrego Pan Prezydent zrobił dla Stalowej Woli to szkoda by było,abym stracił zaufanie do Pana Prezydenta.
+0-0
Niedziela, 13 stycznia 2019 r. godz. 16:41
~szok
A mnie zwyczajnie żal tego "olo, edek, itp."(długo wymieniać) To biedny człowiek. Ile nicków nie użyje, zawsze jest tak samo żałosny. Pewnie nie ma rodziny a jeśli ma - to biedną. Mentalnie i życiowo. Tak po ludzku.
+0-0
Niedziela, 13 stycznia 2019 r. godz. 16:32
~ekonomista
Stalowa Wola może przecież być uzdrowiskiem,bo pełno siarki wokoło.Po co jechać do Horyńca czy Buska?Wystarczy tylko odpowiednio zainwestować a zysk murowany. Będą wtedy zjeżdzać do nas tłumy. Gdy pozbędziemy się drzew to miasto upadnie nic go nie ożywi.
+0-0
Niedziela, 13 stycznia 2019 r. godz. 15:20
~zajac6
Drzewa w mieście są szybciej wycinane, niż przybywa nowych nasadzeń, ich losy nadają się na miejską powieść kryminalną w odcinkach... Lucek ostatnio bardzo przyczynił sie wycinania drzew w miescie,nazywa to rewitalizacja.Głupi nie znaja co kryje sie za rewitalizacja i bija mu brawa.
+0-0
Niedziela, 13 stycznia 2019 r. godz. 15:02
~wiesław.k.
Pytanie dla lubiacych beton w miastach.Dlaczego nie wolno wycinac drzew w miastach uzdrowiskach?Ponizej 70 procent na powierzchni miasta musza byc drzewa bo jak nie to miasto jest zwykłym miastem a nie uzdrowiskiem.Po co ten przepis?Przeciez w kazdym miescie jest powietrze i ludzie mieszkaja.
+0-0
Niedziela, 13 stycznia 2019 r. godz. 14:29
~egon
stefan wstyd ci ze tu mieszkasz? nie musisz! niech ci przyjaciele pomogą w przeprowadzce. adios!
+0-0
Niedziela, 13 stycznia 2019 r. godz. 13:52
~olo
Do misiu , o czym ty piszesz w kazdej stalowowolskiej firmie brakuje pracownikow i mamy rynek pracownika a ty piszesz cos ze pracy u nas nie ma. Kiedy skonczy sie ta glupia propaganda bo dzis idziesz do zakladu pracy i mozesz dyktowac warunki zatrudnienia. A jak masz naprawde problem znalezc prace to ja cie zaprowadze do firm poszukujacych pracownikow i od reki dostaniesz prace.
+0-0
Niedziela, 13 stycznia 2019 r. godz. 12:38
~misiu
@~stefan tp nieprawda,że Stalowa Wola jest pośmiewiskiem całej Polski,bo rosną tutaj sosny.Masz kiepskich nieszczerych przyjaciół którzy Ci zazdroszczą,że jeszcze masz czym oddychać i jakieś zwierzątka i ptaki tutaj jeszcze są.W najbliższej przyszłości jak pozbędzie się miasta drzew to nie będzie tutaj życia,chociaż i teraz młodzi uciekają z miasta.Nie zatrzyma ich tutaj beton czy jakieś huśtawki,baseny jak nie ma dla nich pracy
+0-0
Niedziela, 13 stycznia 2019 r. godz. 11:28
~hello kitty
@~Stefan, podatki płacimy wszyscy co roku i z tych pieniędzy finalizowane są min tego typu wydarzenia, z pieniędzy moich i nas wszystkich podatników, bo przecież pan N. nie płaci za "wykłady znawców" z własnej kieszeni, Stahlschmidt aluminium owszem w środku strefy zabudowań co jest niedopuszczalne w krajach zachodnich, wiesz co, Stefan, przejdź się na Piłsudskiego i wrzuć 5 zeta do puszki, dzisiaj wiatr przewiał aluminiowe opary, można pooddychać
+0-0
Niedziela, 13 stycznia 2019 r. godz. 13:01
~Stefan
A ha. Ja ty raz w roku płacisz podatki, to już szkoda dalej dyskutować.
+0-0
Niedziela, 13 stycznia 2019 r. godz. 11:18
~stefan
Do hallo kity, iedy do mnie przyjezdzaja znajomi z innych miast to sie smieja e mnie ze ja mieszkam w lesie. Wezmy pod uwage kilka miast znajdujacych sie w puszczy sandomierskiej. Czy w SANDOMIERZU, TARNOBRZEGU , NISKU, KOLBUSZOWEJ , SOKOLOWIE MLP , MIELCU, LEZAJSKU, SARZYNIE,czy w tych miastch znajdziesz choc jedna sosne. Dlatego jestsmy posmiewiskiem calej POLSKI.
+0-0
Poniedziałek, 14 stycznia 2019 r. godz. 13:04
manukun
Oj miernoto partyjna,w jakich czasach żyjesz? Betonowanie hektarów miast pod budowę parkingu było dobre w latach 60. ubiegłego wieku. Taka polityka pół wieku później, w latach 20. XXI wieku to powód do wstydu.. Masz kompleksy z powodu drzew w mieście. Zacytuję ciebie: "jak ci nie pasuje to się wyprowadz". Kup sobie działkę, zbuduj dom i koniecznie wyłóż całą jej powierzchnię kostką brukową. Trawa jest zakazana. Drzewa też - w końcu to wstyd mieszkać w lesie. Co znajomi powiedzą?
+0-0
Niedziela, 13 stycznia 2019 r. godz. 17:08
~Wanna
A co ma rosnac na tych piachach wydmowych pozatym to sosny byly tu wczesniej niz miasto
+0-0
Niedziela, 13 stycznia 2019 r. godz. 10:06
~kika
A co to za zdjęcie bez prezydenta? Przecież siedział tam i zawzięcie klikał w komórkę podczas dyskusji!! Chyba już obliczał ile kostki tam można położyć.
+0-0
Niedziela, 13 stycznia 2019 r. godz. 09:38
~hello kitty
ja poproszę, żeby wypowiedział się jakiś prawnik czy można zaskarżyć osoby odpowiedzialne za dewastację drzewostanu, zwłaszcza, że w środku miasta działa przemysł aluminiowy, jak to zrobić i jak to nagłośnić nie łamiąc prawa, ciekawa jestem ile ten "znawca" z Krakowa zainkasował, takie informacje powinny być jawne tym bardziej, że pochodzą z moich podatków, jemioła jest rośliną leczniczą i półpasożytem, nie robi drzewu znaczącej szkody, co to za argument w ogóle jest, macie ludzi za debili? na "wałku" za Piłsudskiego w lecie jest pięknie, drzewa są rozrośnięte i dają dużo cienia, aż miło tam posiedzieć, wystarczy doprowadzić ławki do porządku a sosny to prawdziwa ozdoba nielicznych już miejsc w mieście, po co je wycinać? jakiemuś kolesiowi potrzeba drewna na podłogę do chałupy? mam nadzieję, że to tajemnicze spotkanie to żart jakiś był
+0-0
Niedziela, 13 stycznia 2019 r. godz. 10:02
~Stefan
Podaj ile tych podatków bezpośrednio zapłaciłaś i czy jest to większa kwota niż 16,50 za cały rok? No i gdzie na Centralnym czy Śródmieściu jest jakiś przemysł aluminiowy? Chyba, że chodziło ci o jakiś sklep z felgami albo grzejnikami.
+0-0
Niedziela, 13 stycznia 2019 r. godz. 09:17
~Barbie
@olo, "jakiemu kolwiek drzewowi" tłumacz na polski bo nie ogarniam i wyluzuj kitę bo ci żyłka pęknie, i przestań ubliżać bo się zdziwisz
+0-0
Niedziela, 13 stycznia 2019 r. godz. 09:16
~filus
Wszystkie te pieprz....sosny powinny byc natychmiast wycięte bez zbędnych dyskusji i badan.
+0-0
Niedziela, 13 stycznia 2019 r. godz. 08:29
~Car
Rżnąć, wycinać, betonować..!!!
+0-0
Sobota, 12 stycznia 2019 r. godz. 21:43
~Taki jeden
Najczesciej jest tak , ze dzieci podobne sa w zachowaniu do rodzicow. Wiec ten spadajacy konar.....Ale nie , szkoda dziecka.
+0-0
Sobota, 12 stycznia 2019 r. godz. 21:39
~obserwator
"Na koniec swojego wystąpienia w ramach podsumowania mało liczna niestety publiczność, usłyszała, że zinwentaryzowany drzewostan jest w umiarkowanym dobrym stanie." To ja się pytam (bo być może przegapiłem) - gdzie był artykuł o tym, że takie wystąpienie nastąpi?...
+0-0
Niedziela, 13 stycznia 2019 r. godz. 09:22
manukun
A po co? Wszystko zostało tak zorganizowane, żeby prezydent miał alibi. Interes mieszkańców? A kto się nimi przejmował? Oni mają głosować, nie wymagać
+0-0
Niedziela, 13 stycznia 2019 r. godz. 08:28
~internauta
Na fb urzedu
+0-0
Sobota, 12 stycznia 2019 r. godz. 18:43
~olo
Do brbie, lemingu w widziales jaki konar tam spadl z jednego z tych drzew, szkoda ze nie przechodzilo tam wtedy twoje dziecko pod tym drzewem. Moze hejterze cos by do ciebie dotarlo, a jak taki konar spadnie na moje dziecko to ciebie bede skarzyl o odszkodowanie za utrate zdrowia czy zycia. Wowczas sie dowiesz jakie madre rzeczy komentuje ''olo''. Jak mi zaplaciz pare milionow zlotych odszkodowania za moje dziecko gdyby ktorys konar zrobil mojemu dziecku krzywde to innaczej wtedy bedziesz spiewal[zasrany ekologu]. Ja nie mam nic przeciwko jakiemu kolwiek drzewowi jesli to drzewo nikomu nie zagraza.
+0-1
Niedziela, 13 stycznia 2019 r. godz. 09:12
manukun
Jak jest burza, to się siedzi na dupie w domu, a nie łazi po parku z dziećmi. "Skończ swoje wypociny, bo całe miasto się z ciebie śmieje lemingu".
+1-0
Niedziela, 13 stycznia 2019 r. godz. 08:07
~ja2
"drzewowi" powiadasz?
+1-0
Sobota, 12 stycznia 2019 r. godz. 17:39
~Dmowska
Młodzi coraz liczniej spiep z miasta za granicę , a władza robi karuzelki, ogródki i wodę , raz dwa wszystko szlag trafi , chyba stare babcie będą się huśtać, Ha ha , a utrzymanie to już nikogo nie kosztuje.Aż boję się myśleć jak rozwalą Ogród Jordanowski zobaczycie. Naplanowali tam budowę dla 3 pokoleń , nawalone będzie równo, drzewa znikną ,górkę zabrali dla kościoła i teraz będzie górkę robiła gmina , karuzelę huśtawki,wszystko na kupie.Już widzę jak wychlastają te piękne drzewa,było chodż trochę cienia zobaczycie co zostanie to jest jakiś horror co władza w mieście wyprawia. TAK naprawdę to nie było informacji o spotkaniu w bibliotece na temat Placu Piłsudskiego więc nie dziwcie się że tak mało ludzi przybyło ,a poza tym nie liczą się wcale z głosem ludzi, robią po swojemu ale na pewno nie jest to dobrze, bez pojęcia ,ludzie niedoświadczeni ,którzy nikomu nie przyznają racji tylko są najmądrzejsi. DOMAGAJMY się informacji przez STELLE bo starsi mają telewizory i usłyszą , a mało kto z nich zna się na komputerze.
+0-0
Sobota, 12 stycznia 2019 r. godz. 16:52
~buła57
Według mnie ten specjalista opłacony przez dzieciaka L.N. miał przekonac ludzi do wycinki wszystkiego co tam jest.Zeby nie było protestow tylko brawa dla Lucka.Tylko chorzy ludzie albo nienawidzący przyrody mogą postępować bestialsko. Co zrobiono z skarpa,tam były ładne drzewa i nie były wycinane pod sklep lub bloki.Luckowi one przeszkadzały bo były duze a tym samym niebezpueczne.Lucek na placu piłsudzkiego chce miec cały plac w kostce betonowej a drzewka beda w doniczkach w stylu bonzai do metra wysokosci.Sa moze i ładne ale cienia w lecie nie dadza.
+0-0
Sobota, 12 stycznia 2019 r. godz. 16:25
~Dendrolog
MANEKIN DLACZEGO CIEBIE NIE BYŁO?? Hejty w necie, a jak była na żywo pogadać okazja, to co? Jaj nie masz! Zwykły pizd"uś z ciebie!
+0-0
Sobota, 12 stycznia 2019 r. godz. 16:22
~Chwasty
Oj, żeby tylu was przyszło na spotkanie, co tu wstawia komentarze. Okazja była do dyskusji, zabrakło wam odwagi.
+0-0
Sobota, 12 stycznia 2019 r. godz. 15:55
~filus
Wyciac te sosny bo mnie wkur...Sosny w miescie.Kto to widzial.?
+0-2
Sobota, 12 stycznia 2019 r. godz. 15:39
~asso
Czekając na mądre słowo pana dr. krajobrazu mozna było liczyć, że powie coś o 'leczeniu" chorych drzew podobnie jak to bywa w świecie zwierząt czy ludzi. Nadaremnie! Przecież dendrologia to nauka o drzewach nie tylko ze wskazaniem do... wyrębu! Widocznie wskazanie zleceniodawcy było, żeby opinia zmierzała do do zastapienia drzew kostką brukową czy plytą z betonu! Maja rację ci co piszą o realnej ochronie drzew rosnących indywidualnie w mieście. Sosna jest drzewem symbolem miasta bowiem w tym miejscu, za granicą wsi Pławo rozciągała się Puszcza Sandomierska z przeważającym drzewostanem SOSNY! Tylko chorzy ludzie albo nienawidzący przyrody mogą postępować bestialsko. Skoro są gałęzie niektórych drzew martwe to należy je usunąć przy pomocy zwyżki a miejsce odcięcia zaimpregnować stosownym preparatem i zagrożenie dla przechodnia będzie równe "0". Popatrzmy nieco poza granice miasta, w ościennej gminie Zaleszany pod topór wójt przeznaczył zabytkową aleję orzecha czarnego. Powód był też podobny do miejskich drzew, 'zagrożenie bezpieczeństwa dla przechodniów" ulicą Parkową! W przypadku Zaleszan na kloce drzew czekał odbiorca i bardzo szybko je usunął tuż po zrębie. Ci samorządowcy nie mają odrobiny przyzwoitości i szacunku do przyrody! Najprawdopodobniej ich rozpycha partyjna buta i wiara, że nikt im nic nie zrobi a po nich to chociażby same pnie drzew zostały!
+1-0
Sobota, 12 stycznia 2019 r. godz. 19:14
~Richardo
Całkowicie zgadzam się I chciałem tylko dodać kiedy ostatnio zasadzono drzewa w Stalowej Woli na taka sama skale co wycinki??? Łatwo wyćiać trudno zasadzić!!!
+0-0
Sobota, 12 stycznia 2019 r. godz. 15:14
~Kacper
Ofiara spełniona! Ksiądz mówi kazanie do pustej sali. Wstyd!
+0-0
Sobota, 12 stycznia 2019 r. godz. 14:33
~jojo
nie dopuśćmy do tego!Ludzie tu trzeba działać!, nie wystarczy ne necie, Boże co oni chcą zrobić...tyle drzew wyrąbać!
+1-0
Sobota, 12 stycznia 2019 r. godz. 13:43
~karolek
Wyciac w piz...te sosny.Kuzwa...sosny w miescie.To jakas porazka.
+0-1
Sobota, 12 stycznia 2019 r. godz. 13:40
~Barbie
@olo, ty ruski trollu, zmień dilera, zmień lekarza, nie pij, odpocznij
+0-0
Sobota, 12 stycznia 2019 r. godz. 11:24
~olo
Juz wielokrotnie zwracalem na to uwage ze nie dosc ze te drzewa sa bardzo chore i kazdej chwili moze taki konar z tych drzew spasc na przechodzce tam male dzieci ze szkoly podstawowej nr.1. To jeszcze doatkowo rozsadzaja korzenie tych drzew kostke tam ulozona i cly ten plac wyglda jak do remontu. Jesli bysmy mieli robic ten caly plac od nowa to koniecznie wszystkie te chore drzewa trzeba wyciac a w ich miejsce zasadzic mlode piekne drzewka jakie sie obecnie sadzi na calym swiecie. Bo nie wystarczy zasadzic jakies tam drzewko trzeba sadzic te ktore sa piekne i estetyczne. Najlepiej by bylo wszystkie te drzewa wykopac razem z korzeniami i przesadzic gdzies na obrzezach miasta np. na bloniach.
+0-0
Sobota, 12 stycznia 2019 r. godz. 12:28
manukun
Dzień bez wazeliny to dzień stracony? Co jeszcze wymyślisz, żeby dzieciaka u władzy usprawiedliwić? Na całym świecie dorodne drzewa chronią jak mogą, bo żaden patyk wetknięty w ziemię nie daje tyle korzyści. Na placu Piłsudskiego ani jedno drzewo nie wysadza kostki. Poważny architekt krajobrazu maksymalnie wykorzystuje możliwości projektowanego terenu i rysuje deptaki tak, aby nie było konieczności wycinki zdrowych drzew. Tutaj aktywiści partyjni tłumaczą nieudolność władz i lenistwo urzędasów, dla których łatwiej wydać decyzję wycinki niż zmienić projekt i zachować istniejący drzewostan.
+0-0
Sobota, 12 stycznia 2019 r. godz. 10:57
~taka prawda
Wycinają drzewa dookoła Stalowej jak trawę to jest dobrze, taak? Martwią się o kilka drzew na Piłsudskiego, a co zrobili z większością drzew w mieście? Wycięli co się dało i gdzie się dało, ostatnio pod Lidla na Leśnej, jakby sklepów było mało i ludzie nie mieli gdzie kupować, albo sosny w mini-parku pod tzw linopark, nieckę i siłownię. Problem nie jest z drzewostanem tylko z ludźmi, bo wszystko przeliczają na kasę, aż w końcu nie będzie nic i kasa też się skończy.
+1-0
Sobota, 12 stycznia 2019 r. godz. 14:09
~lisek
Na Placu Piłudskiego zinwentaryzowano 896 drzew,z tego do usunięcia w I turze 70 drzew,a w II turze 76 drzew, to według Ciebie.mało?
+0-0
Sobota, 12 stycznia 2019 r. godz. 08:16
~Barbie
dlaczego nie nagłaśnia się takich spotkań wcześniej, nigdzie nie znalazłam informacji, nie lubię cię Nadbereżny za to, że dajesz przyzwolenie tępym urzędasom na bezmyślną wycinkę drzew w mieście, ochrona drzew powinna być tutaj priorytetem ze względu na aluminium i katastrofalną jakość powietrza, w krajach cywilizowanych chore drzewa się leczy a nie bezmyślnie wyżyna, ... zaatakowane przez hubę, serio? co by tu jeszcze spier....ć, panie Nadbereżny, co by tu jeszcze...
+1-0
Sobota, 12 stycznia 2019 r. godz. 11:06
manukun
Przecież o to chodzi, żeby jak najmniej ludzi przyszło. Zorganizowanie takiej konferencji daje władzom alibi na "społeczne konsultacje". Urzędasy i tak wytną drzewa, a prezydent będzie miał usprawiedliwienie. Co tam, że w czasie spotkania ludzie pracują i nawet żywo zainteresowani nie mogą być na nim obecni.
+0-0
Sobota, 12 stycznia 2019 r. godz. 00:01
~Co?
Po lewej stronie miała siedzieć opozycja. No widać ile ich przyszło...
+0-1
Piątek, 11 stycznia 2019 r. godz. 23:54
~Olo
Nas skarpie latarnie wyprostujcie nieudaczniki, bo za chwilę padną na pysk same lub pod ciężarem wróbla.
+1-0
Piątek, 11 stycznia 2019 r. godz. 23:12
~bidon
Niezłe jest to zdjęcie w nagłówku. Na spotkaniu było ok. 20 osób, z tym, że większość siedziała po prawej stronie sali (bliżej drzwi). A zdjęcie pokazuje pustą salę ;) Nic też o głosach z widowni? Szkoda, bo wywiązała się ciekawa dyskusja. Z odmiennymi zdaniami, bardzo merytoryczna - z perspektywą na zmianę podejścia przy niszczeniu zieleni w mieście. A chyba o to chodzi w konsultacjach?
+1-0
Sobota, 12 stycznia 2019 r. godz. 00:01
~Logos
W tym ilu pracowników Urzędu Miasta? Zawiodła promocja albo ten temat nakręca ktoś sztucznie
+0-0
Piątek, 11 stycznia 2019 r. godz. 22:50
~Radny
Szkoda że na spotkaniu nie było manukuna, zielonego i innych głupków. Hejtują, a mogli podyskutować z ekspertem, na żywo. Ale to pizdu.ie, w internecie tylko mocni.
+0-0
Sobota, 12 stycznia 2019 r. godz. 15:19
~Wojtek
Radny: a jacyś radni z PiS byli? Czy są za głupi i by nie zrozumieli wiec dlatego nie przyszli?
+0-0
Sobota, 12 stycznia 2019 r. godz. 11:03
manukun
A Ty zwolniłeś się z pracy żeby być na spotkaniu?
+0-0
Piątek, 11 stycznia 2019 r. godz. 22:45
~Bajka
Darek i Renata. Gdzie byli? Nie na tym spotkaniu!
+0-0
Piątek, 11 stycznia 2019 r. godz. 22:27
~Drzewo
Więcej komentarzy niż osób na spotkaniu. Dlatego nie wierzę "ekologom". Nawet nie chcą podejść i się czegoś dowiedzieć. Ale w internecie "mistrze"!
+0-0
Piątek, 11 stycznia 2019 r. godz. 22:02
~dąb
@~PISZĘ JAK JESTco do garstki osób na spotkaniu,a i tak mieszkańców było 6 razy więcej jak radnych.
+0-0
Piątek, 11 stycznia 2019 r. godz. 21:49
~Dec
I co uwierzyli?? ;)
+0-0
Piątek, 11 stycznia 2019 r. godz. 21:47
~wilk
@zielony mylisz się,że nie było inwentaryzacji drzewpstanu na błoniach,była i przeprowadzał ją też doktor Sobek.
+0-0
Piątek, 11 stycznia 2019 r. godz. 20:40
~zielony
Szkoda, że nie zrobiono inwentaryzacji drzewostanu na Błoniach zanim wycięto tysiące młodych cennych rodzimych gatunków drzew i krzewów, a później sadzono nowe obce dla naszego środowiska.
+0-0
Piątek, 11 stycznia 2019 r. godz. 22:25
~Cxz
Zrobiono, w wi3kszosci chwasty i siedlisko patologii
+0-0
Piątek, 11 stycznia 2019 r. godz. 20:29
~mam nick jak nikt
Już mają ochotę 80% stanu drzew wyciąć a najlepiej wszystkie w pień. Znalazł się z bożej łaski rzeczoznawca i ekspert od siedmiu boleści. Ludzie nie dajcie się ogłupieć i nie pozwólcie wycinać drzew. Murem stanąć i bronić. Ta opinia to pic na wodę, fotomontaż.
+0-0
Piątek, 11 stycznia 2019 r. godz. 19:00
~Pytanie retoryczne
A czy miasto wcześniej dbało o drzewa?
+0-0
Piątek, 11 stycznia 2019 r. godz. 20:08
manukun
Po co dbać, skoro uschnie i będzie można wyciąć.
+0-0
Piątek, 11 stycznia 2019 r. godz. 19:00
~Dziadek i babcia
starszyzna na placu i wokoło, i niech tak zostanie.Dajcie nam starszym wreszcie spokój z tym wycinaniem na okrągło, tego wciskania o złym drzewostanem, poszukać takich ekspertów budowlanych co potrafią wbudować wszystko bez wycinania .To jest sztuka , a nie zamienianie wszystkiego w stalowej w betony, nawet spokojnie nie można dożyć starości w świętym spokoju. Strzelają do dzików tępią puszcze i zabrali się za niszczenie miasta które tak budowaliśmy i jest piękne ze swoją zielenią starymi sosnami,kasztanami i lipami. Nie pojmuję.
+0-0
Piątek, 11 stycznia 2019 r. godz. 18:54
~allo
Daj sobie spokój z tym ciągłym przypominaniem i ujadaniem na Darka. Zapomniałeś jak twój guru z leśnikiem i jednym radnym czyli we "trzech" sadzili jednego dąbka gdzieś w pobliżu nadleśnictwa? Swojego nie widzisz o cudzym rozpamiętujesz że aż głowa boli! Nadbereżny robi więcej gaf niż p. Szlęzak przez trzy kadencje! Opanuj swe emocje i żyj spokojniej bo to nie wypada udawać durnia!
+0-0
Piątek, 11 stycznia 2019 r. godz. 18:49
~Basia
Drzewa na Piłsudskiego Ja wolałabym aby pan Bobek wogóle nie wtrącał się do drzew w Stalowej Woli, bo wg niego najlepiej wszystko wyciąć, niech tnie u siebie w Krakowie. Za to pseudo doradztwo bierze pieniądze.Co my nie mamy w mieście ludzi którzy na drzewach się nie znają? Zostawcie w spokoju drzewa na Piłsudskiego, ja władzy nie wierzę w ani jedno słowo,niedawno na spotkaniu pan Prezydent zapewniał z ręką na sercu że nie ruszy drzew ,może dwa trzy a nie 50%. Co można myśleć o takim zapewnieniu a potem wycinać na komendę,jak można mieć zaufanie do władzy jeśli zmienia się zdanie z dnia na dzień. Panie Prezydencie , no tak się nie robi, liczymy na pana
+0-0
Piątek, 11 stycznia 2019 r. godz. 18:37
~Pamiętam ten lans
Dariusz gdzie był w tym czasie jak prelekcja była? Drzewko znowu sadził? Na mrozie, bez mediów...? :S
+0-0
Piątek, 11 stycznia 2019 r. godz. 18:32
~Antygona
Popieram Igłę.
+0-0
Piątek, 11 stycznia 2019 r. godz. 18:16
~Igła
Przeszedłem się tamtędy. Ciąć. Zrobić wszystko, by zostały 150 - 180 sosny. A ich, na najstarszym osiedlu miasta, zostały pojedyncze egzemplarze. Sosna bohanowska to symbol naszego regionu. Chronić należy za wszelka cenę. Byle z dała byli od tego leśnicy. Dla nich lrs ma wyglądać hak plantacja marchewek.
+0-0
Piątek, 11 stycznia 2019 r. godz. 17:43
~zainteresowany
Do piszę jak jest.Gościu nie piszesz prawdy i nie słuchałeś co Pan doktor Bobek mówił:Drzewa marte są potrzebne w mieście spełniają bardzo ważne funkcje.Drzewa nie lubią nagłych zmian,należy je przeprowadzać powoli. Z tej wypowiedzi wynika,że wycięcie tylu drzew na Placu Piłsudskiego będzie miało ogromny wpływ na inne drzewa.Następuje też docieplenie klimatu,aby temu zapobiec należy dosadzać drzewa.
+0-0
Piątek, 11 stycznia 2019 r. godz. 18:32
~DO EKOTERRORYSTY
Gościu, tą ważną funkcję martwe drzewka spełniają w puszczy. W mieście spadną ci na łeb i tlenu nie produkują. Ty nie słuchałeś, zresztą nie czytałeś artykułu nawet, bo jest tam o tym.
+0-0
Piątek, 11 stycznia 2019 r. godz. 17:22
~vibo
Ja co do jednego zgadzam się z często spotykanymi wpisami gloryfikującymi genialność pana LN. Faktycznie jest genialny w zakresie... niszczenia przyrody ożywionej i wielbicielem sztucznych wyrobów, vide : kolorowe, kiczowate donice z plastiku przy ul. Wojska Polskiego oraz ukwiecenie sztucznym kwieciem napisu miasta tuż przy urzędzie. Bezguście?
+0-0
Piątek, 11 stycznia 2019 r. godz. 16:46
~PISZĘ JAK JEST!!
Garstka ludzi na spotkaniu, ale ku***a specjalistów od drzew w internecie i "od wycinek" od ch**a! Żałosne! Wyraźnie gość powiedział że te w złym stanie i martwe trza wyciąć, nie tylko ludziom zagrażają ale i pożytek w produkcji tlenu z nich ŻADEN. Facet ma wykształcenie dendrologiczne, specjalista. NO ALE TU W INTERNETACH BUCE PO GIMNAZJUM WIEDZĄ LEPIEJ!!
+0-0
Piątek, 11 stycznia 2019 r. godz. 16:27
~Barbie
gość z Krakowa niech wraca do Krakowa, to było do przewidzenia, że na Piłsudskiego wyrżną drzewa, sorry, zrewitalizują, codziennie tamtędy chodzę i jakoś nie widzę, żeby drzewa były chore czy usychały, ręce opadają, nienawidzę tych pseudofachowców od siedmiu boleści i tych "architektów" zieleni, którzy kaleczą drzewa do samego pnia, czy ludzie nie mają nic do decydowania, czy nie ma osoby kompetentnej?!!!!
+0-0
Piątek, 11 stycznia 2019 r. godz. 16:20
manukun
Urzędasy stwierdzą, że leczenie drzewa trzeba wykonać jednym cięciem przy gruncie. W zamian zasadzić patyk grubości palca i liczba sztuk będzie się zgadzać.
+0-0
Piątek, 11 stycznia 2019 r. godz. 20:06
manukun
Misiu kolorowy, prelegent sugeruje usuwanie uschniętych i chorych drzew. Ja kpię z głupoty urzedasów tnących drzewa jak leci za pozwoleniem prezydenta. Po co? Bo tak im wygodnie. Nie muszą się starać i oszczędzać drzew zdrowych, bo i tak dostaną premię.
+0-0
Piątek, 11 stycznia 2019 r. godz. 16:48
~do trolla i idioty manukuna
manekin, nie byłeś na prelekcji, mogłeś "pozaginać" specjalistę swoimi przemyśleniami. Ale co, nie byłeś, bo nie mieszkasz w Stalowej Woli. Milcz TĘPY BUCU, po w dupie byłeś i gówno wiesz!
+0-0
Piątek, 11 stycznia 2019 r. godz. 16:19
DzidekzCzarnieckiego
Taki to ma robote,pooglonda se drzewka,policzy kszaki i kasę bierze,a ja roboty jurz 4 lata szukam.
+1-0
Poniedziałek, 14 stycznia 2019 r. godz. 21:51
~Ryszard
Tak szukasz żeby nie znaleść
+0-0
Piątek, 11 stycznia 2019 r. godz. 21:17
~Richardo
Dzidek takiej roboty nie dostaniesz bo Nie umiesz LICZYĆ !!!
+0-1
Piątek, 11 stycznia 2019 r. godz. 16:16
~blokskarpa1
Ludzie ja temu Bobkowi nie wierze w ani jedno słowo.Lucek mu zapłacił wiec bedzie tak mowił jak chce Lucek.Drzewa sa zdrowe,a jak ktores jest słabe to samo sie przewroci i tu nie potrzeba zadnych uczonych.Lucek wrog drzew wiec zawsze kogos wynajmie zeby nie było na niego ze to on chce wycinac drzewa.
+0-0
Piątek, 11 stycznia 2019 r. godz. 16:12
~Wiktor
fascynujące
+0-0
Stalowka.NET - Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i okolic
Copyright 2001 - 2024 Stalowka.NET
  » O nas  » Redakcja  » Reklama  » Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone.
X Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług i realizacji potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Więcej w polityce prywatności.