Stalowa Wola Stalowa Wola: Huta Stalowa Wola
Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i Powiatu Stalowowolskiego. Najnowsze! Najszybciej!
Kamera na żywo na panoramę Stalowej Woli na skrzyżowanie Al. Jana Pawła II z ul. KEN
Nagrania audio, rozmowy z ciekawymi ludźmi
Fotografie z najważniejszych wydarzeń w Stalowej Woli
Kanał youtube.stalowka.net - Pierwsza stalowowolska telewizja internetowa
Encyklopedia miasta Stalowa Wola
Zapowiedzi zbliżających się wydarzeń kulturalnych
Baza adresowa najważniejszych firm i instytucji życia publicznego
Bezpłatna baza ogłoszeń dla mieszkańców miasta Stalowa Wola jak i Powiatu Stalowowolskiego
Twoje konto
Strona główna  Stalowa Wola / Wiadomości Czwartek, 25 kwietnia 2024 r. Imieniny: Jarosława, Marka, Wiki
 Wiadomości lokalne
» Dyskusja nad wycinką lasu pod nową strefę gospodarczą. Jak przebiegała?
» Co można podarować mamie na urodziny?
» Majówka 2024 - PROGRAM
» Komunikat MZK
» Andrzej Szlęzak będzie mówił o problemach powiatu. Wiele spraw jest "bagnistych"
» Pędził 132 km ulicą Energetyków
» Co się dzieje z pnączami na ekranach akustycznych?
» Powstanie budynek z mieszkaniami treningowymi
» Roszady w Zarządzie Powiatu?
» Są chętni na przebudowę parkingu przy PCK w Stalowej Woli
» Pożar w bloku na Alejach. Na kuchence spalił się garnek
» Dzień otwarty w SLO w Stalowej Woli
Więcej » 
 Zasłyszane...
"Możemy spodziewać się ruchu scenicznego, tańca, gestu, scenografii, efektów świetlnych i przede wszystkim fantastycznego doznania oczyszczenia naszego sumienia bo spektakle KTO właśnie takie są".
Marek Gruchota, dyrektor Miejskiego Domu Kultury w Stalowej Woli.
 Imprezy w mieście
» COP: pokazy mody
» MR: rodzinna niedziela
» Majówka 2024
» Jubileuszowa Gala Gałązki Sosny
» Kabaret Nowaki w nowym programie
» Krwią Bohaterskiej Młodzi Zroszony
» Maria Kozłowa 1910-1999
» Muzeum COP: Matematyczny pociąg
» Z muzealnego skarbca
» Fikaj z Koziołkiem Matołkiem
Więcej » 
 Fotoreportaże
Stalowa Wola: Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Piknik w Parku Jordanowskim
»Otwarcie Parku Jordanowskiego
»SPS ze wsparciem Elżbiety Łukacijewskiej
»Kamień węgielny pod nowe osiedle Ogrodowe
Więcej » 
Wiadomości lokalne / News

Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 11:16     /Anna Tomczyk/
Kuria: krzyż został zawłaszczony. Zachęcamy do modlitwy

W niedzielę w stalowowolskich kościołach odczytany został komunikat Kurii Diecezjalnej w Sandomierzu, w sprawie usunięcia krzyża na os. Młodynie w Stalowej Woli.
W niedzielę w stalowowolskich kościołach odczytany został komunikat Kurii Diecezjalnej w Sandomierzu, w sprawie usunięcia krzyża na os. Młodynie w Stalowej Woli.
Fot. Jacek Rodecki
W niedzielę w stalowowolskich kościołach odczytany został komunikat Kurii Diecezjalnej w Sandomierzu, w sprawie usunięcia krzyża na os. Młodynie w Stalowej Woli. Kościół w liście podkreśla, że krzyż został zawłaszczony i zachęca wiernych do modlitwy w intencji przywrócenia jedności społeczeństwa z Bogiem.

Wierni w Stalowej Woli usłyszeli wczoraj z ambon, że krzyż na tzw. "Kokoszej Górce" został usunięty i zawłaszczony. - "Informujemy o tym z głębokim smutkiem. Niezależnie od drogi prawnej, którą strona kościelna już wdrożyła w tej sprawie, zachęca się wszystkich do modlitwy ekspiacyjnej z powodu tego czynu wymierzonego w święty znak naszego zbawienia" - napisał ks. Paweł Bielecki, kanclerz kurii.

Kanclerz zaznaczył, że usunięcie krzyża w nocy z piątku na sobotę rani uczucia religijne osób wierzących. Przypomnijmy, że został on usunięty przez Czesława Obarę, który postawił krzyż na swojej prywatnej działce w Zaklikowie. - "Mam nadzieję, że ten temat w Stalowej Woli w końcu ucichnie, a mieszkańcy się uspokoją " - argumentował w rozmowie z Stalowka.NET Obara.

Stalowowolanin nie ma nic przeciwko temu, aby ludzie przychodzili do niego modlić się przed krzyżem, ale jak dowiedzieliśmy się do tej pory nikogo nie było. Zapowiedział też, że bez wyroku sądowego nie odda go. W związku z tym Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Stalowej Woli wycofał z urzędu skarbowego wniosek o ściągnięcie od strony kościelnej nieco ponad 4 tys. zł na zastępcze wykonanie przeniesienia krzyża z os. Młodynie na teren parafii Opatrzności Bożej w Stalowej Woli.

- "Postępowanie egzekucyjne, zmierzające do wykonania zastępczego,  znajdowało się na końcowym etapie. W chwili obecnej, po usunięciu krzyża,  sprawa jest zakończona" - poinformował inspektor Marian Pędlowski.

Postawiony w lutym 2009 roku podczas drogi krzyżowej ulicami miasta krzyż na os. Młodynie miał być usunięty, ponieważ został uznany za samowolę budowlaną. Wierni postawili go, a biskup Edward Frankowski poświęcił na działce należącej do miasta bez zgody władz. Strona kościelna sądziła, że może wykonać taki krok na podstawie korespondencji z poprzednim prezydentem Stalowej Woli, w której zapewniano kurię, że lasek na os. Młodynie będzie przeznaczony pod budowę osiedlowego kościoła.

Zobacz więcej:
- Krzyż stoi w Zaklikowie. Ciąg dalszy jednak nastąpi
- Krzyż usunięty!!!
- Fotoreportaż: Gdzie jest krzyż? - pytają mieszkańcy

Strona do druku Drukuj artykuł    

Jeżeli masz jakieś ciekawe informacje, chcesz przekazać coś ważnego,
coś interesującego, nie wahaj się - napisz do nas: redakcja@stalowka.net

Dodaj komentarz do artykułu »  

Poniedziałek, 2 lipca 2012 r. godz. 15:09
~Kia
Laga...co Ty jarasz? To szkodzi zdrowiu ;) Katoliczka a taka pełna nienawiści i zawiści? Ciekawe...
+0-0
Poniedziałek, 25 czerwca 2012 r. godz. 21:02
~Czesio
Brawo Panie Obara tak trzymać
+0-0
Środa, 20 czerwca 2012 r. godz. 15:21
~Laga
Teodora Obserwatora żeby być dokładnym. :-)
+0-0
Środa, 20 czerwca 2012 r. godz. 08:42
~sawa
Ja to rozumuję tak, Policja mogłaby "działać" gdyby krzyż został usunięty z ternu parafialnego, obok plebanii czy kościoła ale nie z terenu gminy na którego postawienie nie było przyzwolenia. Co więcej był nawet nakaz jego usunięcia i fatalne egzekwowanie przez PINB. Nie ma co straszyć a tym bardziej zadawać niepoważnych pytań panu komendantowi! To rozwiąznie jest optymalne, wszyscy są z niego zadowoleni!
+0-0
Wtorek, 19 czerwca 2012 r. godz. 21:56
~sz
Do LAGA przeczytałem wszystko to jest za długie.Masz wiele dobrych wywodów ale czuję tutaj sformułowania i myśli Twojego Prezesa. Kiedyś mówiono o "karłach" czegoś lub innych wrogów socjalizmu.Jeśli będą pod Twoim podpisem podobne przemyślenia bez PiS owskiego zabarwienia to tak.Pogadamy.
+0-0
Wtorek, 19 czerwca 2012 r. godz. 21:22
~st
Do LAGA doczytałem do 8 mej linii i przestałem.Toto jest tylko dla Ciebie i niech tak zostanie.
+0-0
Wtorek, 19 czerwca 2012 r. godz. 21:10
~obserwator
LAGA czytając to co piszesz dochodze do wniosku że piszesz same idiotyzmy.Zejdż z kompa i zaoszczędz rodzicom opłat za internet.Zainteresuj się nowo otwartym odzdziałem psychiatry w Stalowej Woli.
+0-0
Wtorek, 19 czerwca 2012 r. godz. 20:39
~anonimka
do ANNA. A gdzie byli policjanci wtedy gdy go bezprawnie stawiano?:) niech się moze wypowiedzą osoby mieszkające na tym osiedlu, a nie osoby które SĄ PRZYWOŻONE Z INNYCH OSIEDLI SAMOCHODAMI W ZIMIE PRZEZ KSIĘŻY:) lub teraz w lecie przychodzą same
+0-0
Wtorek, 19 czerwca 2012 r. godz. 15:34
~Laga
no coz wszyscy potrafia przerabiac oryginalny tekst....... wiec go zalaczam Panowie neoliberałowie, lewacy i socjaldemokraci u władzy. Te wasze załgane peany o lewicowej wrażliwości (np. podatek liniowy zamiast progresywnego), cynicznej kosmopolitycznej postępowosci (np. dobre jeśli zwalcza kulturę, historie i suwerenność tego narodu), przekretnej wolności wyboru (np. promowanie zabijania niewinnych dzieci i trucia młodiezy dopalaczami/narkotykami dla zysku i eutanazji dla oszczędności), cenzury na wolność słowa (tylko dla wybranych i jeśli nas popierają a resztę przemilczymy), nieokiełznanej pazerności (afery afery afery), niespotykanego braku odpowiedzialności (hahaha sady nas nie ruszają), parcia na stołki (mierny byle wierny), lizusostwa, zakłamania, fałszu i obłudy (żadnej krytyki i zdrowej oceny sytuacji tylko klaka, wstajesz i łżesz to klucz do sukcesu), waszej arogancji (konsultacje dla żartu bez żadnych kompromisów, gdyż my zawsze wiemy lepiej jak naprawić to co właśnie spapraliśmy), wszechobecnej pogardy (dla jeszcze normalnych na każdej platformie medialnej jak i w dotowanej wyższej sztuce dla tych którzy nie pozwalają wam na wypranie mózgów w oparach absurdu TVN, SuperStacji, Wyborczej i Polsatu). I jeszcze wiele wiele innych zachowań gdyż gangrena chciejstwa jest już wszechobecna. Nowa norma na sukces w życiu publicznym to hasło „biednys bos glupi”, a jeśli masz plecy to również w życiu społecznym. Doprowadziliście do powolnego demontażu republiki demokracji panstwa-prawa wprowadzając w jej miejsce neoliberalną-demokracje, skrzywioną formę demokracji, w której wielkie globalne koncerny i grupy interesów stały się nadrzędne do wszystkich trzech władz, ustawodawczej poprzez promowanie usłużnych o połamanej etyce i w efekcie łatwych do skorumpowania cynicznych polityków, sadowniczej poprzez przyjmowanie usłużnych ustaw i wykonawczej, która postawiła profit dyrygujących korporacji ponad racje stanu, której jako reprezentacja narodu przysięgała bronić. Staliście w swej drodze do demontażu państwa za stadami afer i przekretow na wszystkich szczeblach (michnika, hazardowej, działkowych, węglowych, cukrowych, cementowych itp itd Bez końca) i innych bezczelnych, bo jawnych złodziejstwach w spółkach skarbu państwa, w radach nadzorczych, premiach menedżerskich, powszechnych wyłudzeniach z budżetu państwa ogromnych pieniędzy dosłownie na finansowanie swoich prywatnych lub ponadnarodowych koncernów poprzez kupowanie przychylnych ustaw i zmianę prawa ich kontrolującego. W nagrodę jesteście powszechnie znienawidzoną kastą cwanych pajaców, żerujących na naiwności ludzi niekumatych, cicho siedzących, bo zastraszonych przez urzędników, biednych, bo okradanych przez niewidzialna rękę rządu czy w końcu rozumnych i dlatego przekonanych ze tutaj nic nie można zrobić i trzeba wyjechać albo się sprzedać. To jest to czego chcecie. Po paru latach, gdy przyjeżdżają do kraju to mówią z szeroko otwartymi oczyma ze zdziwienia ze taka sciema może tak świetnie funkcjonować tylko dzięki wszechobecnej propagandzie. Poprzez swoich desantowców, np. cześć ludzi kultury całkowicie zależnych od pieniędzy publicznych na dotacje ich działalności, staracie się hipnotyzować tłumy zapatrzone w tandetną TV (wykreowanymi przez PR-ów „o zgrozo za nasze własne podatki”) wszelkiej maści gwiazdami, gwiazdeczkami i gęgającymi niby mądrymi głowami, że to jest najlepszy świat i tylko oszołomy i katolicy dostrzegają ze coś tutaj nie gra. Nie usłyszymy tam żadnej niepochlebnej opinii, gdyż te mogą być wypowiadane wyłącznie przez wyśmiewanych i piętnowanych bez litości zacofańców. Porażająca nagonka ma swoich desantowców również w Internecie. Na każdym portalu informacyjnym w postaci podczepionego pod niego walca do prostowania opinii, nakręcania emocji, popularyzacji pomówień i tego co wg władzy jest cool. Ale tutaj wymiana opinii jest możliwa i dlatego rząd chciał tak szybko i cicho przyklepać ACTA. Wiec to umocowana już neoliberalna-demokracja chce Polski na pełnym biegu wstecznym, bo to zapewnia globalnym korporacjom i finansjerze niewyczerpane GDYZ nie kontrolowane przez suwerena źródło dochodu. Jak długo będziemy akceptować szopkę sztucznie wytwarzanych podziałów miedzy nami niż koncentrować się nad przejęciem kontroli nad własnym państwem tym bardziej będzie pogłębiało się rozwarstwienie społeczne miedzy tymi to maja dobrze za klakę na szkodę społeczna a tymi, którzy maja poszanowanie dla idei państwowości jako obrońcy i stymulatora interesu wspólnego, który przecież wspólnie utrzymujemy tylko z tego powodu, czyż nie? Czas jest bezwzględny a kryzys potężny wiec może być tylko gorzej. To ze bycie „jeszcze normalnym” jest końcem kariery w korporacji, w mediach czy w administracji jest tego tez niepodważalnym dowodem. Nie możemy tez oglądać się na UE ze wyprostuje stan rzeczy gdyż te same koncerny tak samo i nią sterują. UE płaci wszystkie długi banków. To nie jest bardzo kapitalistycznie żeby ratować przed bankructwem bankruta i bez pytania zobowiązać społeczeństwo do przejęcia zobowiązań ale nie dzielić się zyskami z tych korporacji, oj nie. Nie dajmy się wprowadzić w maliny państwa post-kolonialnego, w którym wybiera się paru na pokaz i na dowód w TV ze lokalni autochtoni maja równe szanse ze swoim panem. Czy na końcu w wyniku tego myślenia sprzedaliśmy zakłady gdyż nie potrafiły one sprzedać swoich towarów na wysoko rozwiniętych rynkach a z wewnętrznego rynku zostały wyparte przez swoich przyszłych nabywców zanim mogły stanąć do uczciwej konkurencji? O bankach napisano już wszystko z wyjątkiem tego ze „zapomniano” wprowadzić podatek od nieruchomości. To spowodowało ze 7% pożyczki hipotecznej wyszło w 100% do firmy matki gdzieś tam za granicą. Nic nie pozostało lokalnie gdzie domy były budowane. Norma jest taka ze cenę domu kształtuje i oprocentowanie pożyczki hipotecznej jak i również lokalny podatek od nieruchomości. Te dwa obciążenia również kształtują końcową cenę domu jak i jakość życia lokalnego gdyż lokalny podatek od nieruchomości zawsze zostaje wydany lokalnie a nie centralnie wiec służy tylko jego mieszkańcom. Nie jest istotne jak wysoki by on był, ważne ze odbiłby się na spadku ceny domu i pozostałby w Polsce. W wypadku, gdy taki podatek nie występuje cena domu automatycznie go nie obejmuje i rośnie i zagraniczny bank kredytowy zabiera 100% oprocentowania jako zysk od wyższej pożyczki. Wielki bum budowlany się już skończył wiec teraz możemy dopiero spodziewać się wprowadzenia katastry. To, że neoliberalni socjaldemokraci negowali i negują Polską historie, dumę narodowa, polską myśl innowacyjna, polski niezależny biznes, rozwój nauki dla lokalnego przemysłu, dostęp do zdobyczy współczesnej cywilizacji przez nasza biedę, to ze reformy szkolnictwa hamują zawzięcie poziom i rozwój intelektualny naszej młodzieży, to ze brak polityki pro-rodzinnej doprowadził do zapaści demograficznej, to ze 2mln Polaków trzasnęło drzwiami i wyjechało, to ze 2mln bezrobotnych i cala masa ma umowy śmieciowe to wszystko wspaniale nakręca koniunkturę dla nieuczciwych pracodawców, których chroni kupione dla zysku prawo. To ze to neoliberalna-demokracja narzuca Polakom odpowiedni poddańczy post-kolonialny bez-refleksyjny model zachowania nie podlega już dyskusji. Arogancja i jawne zdziczenie tych administratorów wielkiego biznesu w Polsce sięga swego apogeum. Sprawa setek ulg podatkowych, nieprawdopodobnie „uznaniowego” i na wiele sposobów otwartego na interpretacje systemu podatkowego i prawa handlowego, rabowanie majątku narodowego poprzez swoich desantowców we wszystkich strukturach władzy państwowej, utrzymywanie armii urzędasów (tam już się robią całe klany rodzinne) sowicie opłacanych z budżetu państwa przy zerowej karności i odpowiedzialności gdyż przy dowolności interpretacji przepisów wykonawczych wszystko można zrobić z petentem bez pleców, awansowanie poprzez granty finansowe jedynie posłusznych piewców liberalizmu naukowców, nadawanie sobie nagród, tytułów i orderów bez zadbania nawet o pozory obiektywizmu wśród zamkniętego grona tzw. „post-komunistycznego salonu” kolesiów i redaktorów, dziennikarzy pisarzy i ludzi biznesu we wszystkich możliwych Mediach. Wszystko za bezdyskusyjne szczekanie. Wyłudzanie pieniędzy na podręczniki na sianie jedynej słusznej poprawności politycznej w szkołach poprzez ciągle zmiany książek, krok po kroczku bez ładu i składu i zmian w materiale. Ohydne manipulacje polska historia, przedstawianie nas jako kątów a nie ofiary w stosunku do wielu wydarzeń historycznych oraz usłużność w stosunku do nacji, które są tym zainteresowane. Poza tym neoliberalna-demokracja usankcjonowała chyba najgorszą anty-obywatelską postawę, totalnej nie-wiary w sprawiedliwość, totalnej niewiary ze sprawiedliwość się należy, totalnej niewiary ze odpowiedzialność za politykę istnieje:, „rubta co chceta hahaha”. To właśnie ta ciągła ich drwina, arogancja cynizm i hipokryzja w stosunku do obywateli, szukających i oczekujących u swoich demokratycznie wybranych przedstawicieli pomocy w rozwiązywaniu ważnych spraw społecznych was najbardziej obciąża, bo zabija zaufanie do państwa i depcze moralność obywatelską poprzez wystawianie na pokusę korupcji. Jest to już tak szeroka patologia wyrosła z narzuconego siła neoliberalnego anty-polskiego światopoglądu (jej propaganda jest finansowana z pieniędzy podatników) ze powszechny ruch społeczny wydaje się być jedynym antidotum na przywrócenie normalnych relacji w społeczeństwie. Cos jak na Węgrzech. Pieniądze, które Węgry uzyskały na opodatkowaniu tego, co było nie opodatkowane i wypływało za granice uratowały ten kraj przed prywatyzacja praktycznie wszystkiego. To jest właśnie bardzo wyraźny przykład na to, czego my nie zrobimy, gdyż jesteśmy pod nadzorem nie własnym, ale wielkich korporacji. Za te ogromne pieniądze można by dotować współczesny program rozwoju badań naukowych dla przemysłu, dostosować i zmienić obłędny system podatkowy, dostarczyć po raz pierwszy duży Polski wiec tani kapitał na kredyty hipoteczne na szeroki program budowy mieszkań na własnych warunkach dla rozwoju przemyslu budowlanego. To są duże pieniądze wiec pomysłów jest jeszcze więcej. Możemy tylko dziękować za spokojne, wyważone, merytoryczne wypowiedzi polityków prawicowych, którzy starają się podpowiedzieć społeczeństwu, co możemy zrobić, i co jest w naszym zasięgu tuz tuz Polska nie jest jeszcze prywatnym folwarkiem dla graczy globalnego interesu, czy tez ciasno myślących socjaldemokratów o ideologicznych priorytetach. Nigdzie w EU nie ma tak, aby państwo nie mogło wyrwać się z uścisku głupoty. W Polsce toleruje się tę patologię tylko dlatego ze masmedia milczą. Ale to się zmieni już wkrótce. Wiec jest nadzieja ze, jeśli niezależna telewizja powstanie szybko to społeczne nastroje się zmienią na czas wyborów. Grupy trzymające władzę muszą jednak przestrzegać naszej Konstytucji a tej zmiana wymaga 2/3 przewagi w Sejmie, co obecnie nie pozwala liberałom na przejecie pełni władzy gdyż nastroje społeczne są już jednoznaczne i ich łapczywość doprowadzi do scenariusza węgierskiego. Wszelkie odstępstwa od Konstytucyjnej definicji suwerenności versus EU powinny być natychmiast piętnowane i nagłaśniane dla czytelnego odbioru przez społeczeństwo. Part1
+0-0
Wtorek, 19 czerwca 2012 r. godz. 14:05
~Ferdek
Zbojkotujmy to ! Brak reakcji też jest reakcją ! Nie pisać, nie czytać, nie kłóćmy się ONI TEGO CHCĄ !!! Nad podzielonymi owieczkami łatwiej panować. Pomiędzy skłóconymi ludźmi łątwiej ferment siać !
+0-0
Wtorek, 19 czerwca 2012 r. godz. 13:24
~paździoch
stał krzyż na górce były o niego spory kto i za ile ma go usunąć został tylko przeniesiony a nie zniszczony i wyrzucony chcecie wojny ciąg dalszy nie macie czym się zająć dajcie spokój głupcy temu krzyżowi
+0-0
Wtorek, 19 czerwca 2012 r. godz. 12:56
~Anna
Komendacie Policji w Stalowej Woli! Którzy to policjanci mieli służbę i nic nie zrobili kiedy złodziej kradl krzyż? To Pan przecież jako ich przełożony za to odpowiada!
+0-0
Wtorek, 19 czerwca 2012 r. godz. 12:25
~st
Chrześcijanin a katolik to nie to samo.Może należy się zastanowić np. dlaczego w kościele rz. katolickim tj. naszym niedziela jest początkiem i pierwszym dniem nowego tygodnia.Pan ksiądz nie miał ochoty na ten temat rozmawiać.
+0-0
Wtorek, 19 czerwca 2012 r. godz. 12:02
~....tia....
"Niezależnie od drogi prawnej, którą strona kościelna już wdrożyła w tej sprawie" -teraz korzystają z prawa, ale jak oni łamią prawo to dobrze, co za obłuda....
+0-0
Wtorek, 19 czerwca 2012 r. godz. 10:31
~żart
Postawcie se krzyż tylko taki do 12 ton zbudujcie nie cięższy bo na tym podwórku prywatnym, cięższy stać nie może, bo tak nakazuje znak na zdjęciu.
+0-0
Wtorek, 19 czerwca 2012 r. godz. 10:25
~gienek
Zbyszku, zapewne katoliku, i zapewne nieudaczniku, zapierdzielaj i ty i postaw sobie chalupę, tylko ze do tego trzeba miec glowę na karku i jaja, miernoty piszą donosy na innych
+0-0
Wtorek, 19 czerwca 2012 r. godz. 09:51
~bonifacy
Zbyszku, że ktoś oszczędza całe życie aby coś po sobie zostawić to powód do straszenia US? Wniosek z Twojego wpisu jest taki że lepiej przepić zarobione pieniądze, przynajmniej z US będzie spoko. Zazdrość to też grzech
+0-0
Wtorek, 19 czerwca 2012 r. godz. 08:15
~Anty_obłuda
@huta,z5__ Sprawać to sobie możesz tam pod budką z piwem. Huta tez nie jest prywatnym folwarkiem tej czarnej zwierzyny. Nie zgadam sie na marnowanie moich podatkow na te cele ..
+0-0
Wtorek, 19 czerwca 2012 r. godz. 08:11
~edzio
Czas na "rozliczenie materiałowe" kolejnego krzyża - vis a vis "patrioty". Na ten krzyż wyciągnięto z hsw znaczne ilości blach nierdzewnych z których się nikt, żaden budowniczy nie rozliczył do dzisiaj! Pan inżynier w koloratce, główny pomysłodawca krzyża znikł jak kamfora po tym jak krzyż wybudował i ślad po nim zaginął! Może związkowcy podejmą się znalezienia kwitów materiałowych wychodzących z hsw?
+0-0
Wtorek, 19 czerwca 2012 r. godz. 07:59
~Zbyszek .
Jak zaczną mu się kłopoty to przestanie robić głupoty .. US tak ! Popieram !!!!!!!!!!
+0-0
Wtorek, 19 czerwca 2012 r. godz. 07:08
~zaklikowiak
Bałwan ukradł bałwana .. Posadzić go tylko gołą du.ą w mrowisko na całą noc , może mu przejdzie ;)
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 23:56
~Podglądacz
Proponuje jeszcze kamerke internetową z podgladem online. "Popaczał" bym sobie na ten cyrk online :)
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 23:51
~andrzej
jak widzicie i czytacie tacy są mądrzy policjanci w stalowej woli przejeżdzali i zostali powidomieni że on sobie bierze ten krzyż dla dobra chrześcijan. :))))buhahaha gdyby to ode mnie zależało to ci policjanci już by nie pracowali w policji a co najwyżej na złomowisku, nie co ja mówię chyba zbyt wysoko ich oceniam na wysypisku śmieci.
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 23:00
~josef
Działka została zawładzczona. Zachecam do modlitwy za czarnych ktorzy nie maja opamietania!!!
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 22:39
~mop
wczesniej nieroby z kuriinic sie nie wypowiadaly a teraz całągębą idą, jechać klechów!!!!!!
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 21:44
~;]
Teodor.Pełen szacunek w kierunku Twoim..
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 21:32
~Krzysiek
Panie Krzysztofie. Jeśli czyta pan te komentarze proszę wiedzieć, że jest pan osobą, która wyzwoliła we mnie pokłady niepewności. Jest pan osobą, której zawdzięczam przechylenie tej wagi w kierunku apostazji. Pomimo, że zgadzam się z częściową nauką kościoła i podobno słowa Bożego to jednak daleko mi do instytucji zwanej kościołem. Ostatnie zachowania reprezentantów tak "zacnej" instytucji wzbudzały dość spore emocje zarówno pana, "95%" innych katolików oraz części komentujących. We mnie natomiast coraz wiekszą chęć zżucenia balastu jakim jest kościół rzymsko-katolicki. Dziekuję i życze panu dużo zdrowia na przyszłość. Te psy będą szczekać i nie odpuszczą jeszcze przez długi czas
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 21:32
~mari
Można być krajem normalnym i nowoczesnym, wiara w tym wcale nie przeszkadza,tylko niektórzy ludzie świeccy i duchowni! A co do Krzyża, to w polskim prawie jest tak, że to co pobudowane na gruncie należy do jego właściciela. A więc kradzieży nie może zgłosić Kuria, ale Urząd Miasta! No tak, czy nie?
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 20:50
~Obserwator
Jeżeli komuś tak bardzo potrzebny tam kościół to mogę podpowiedzieć skąd wziąść materiał. W Nisku pół nowego kościoła będzie do rozbiórki. Postawili sobie plebanię- czytaj PAŁAC więc ludzie przejżeli na oczy i kasa się skończyła, Gołe mury gniją już kolejny rok. Jeszcze jedna zima i pierdykną ja ta cała wiara.
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 20:36
~znudzony
....ale nuda....ide oglądać mecz.... tylko krzyż i krzyż...i krzyż i krzyż... naprawde trzeba być "zboczeńcem" żeby w ogóle mieć ochotę więcej o tym czytać.
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 20:25
~Waldemar
Komentarz ,, Teodora,, bolesnie prawdziwy. Bedzie kiedys Polska krajem normalnym y nowoczesnym ?
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 19:53
~gosc
Pan Obara to jest chory czlowiek,on PO winien sie leczyc!
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 19:45
~nie do wiary
Z tym "darmowym" spawaniem w hucie to chyba jest ziarenko prawdy. Chodzą słuchy, że ten krzyż postawiony na Kokoszej Górce przez związkowców był wykonany z kradzionych w hucie materiałów i w ukradzionym pracodawcy czasie - wykonany przez pracowników huty w godzinach pracy. Podobno dlatego nikt nie chciał być "inwestorem". Myślicie, że to może być prawda? To dziwne, że złożono wniosek na Policji o ściganie złodzieja krzyża, skoro krzyż byłby z kradzionych materiałów, postawiony w celu kradzieży miejskiej działki. Módlmy się wszyscy o nasz Kościół.
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 19:04
~Teodor
Panowie biskupi. To wasze postępowanie, ogromna pazerność, zakłamanie, fałsz i obłuda, wasza arogancja i pogarda dla normalnych, którzy nie pozwalają sobie na pranie mózgów, doprowadziło do takiego a nie innego zachowania Polaków. Staliście się po tych wszystkich aferach pedofilskich, aferach gruntowych i innych złodziejstwach i wyłudzeniach z budżetu państwa ogromnych pieniędzy dosłownie za nic, znienawidzoną kastą cwanych pajaców, żerujących na naiwności ludzi niekumatych, biednych, często nieszczęśliwych. Poprzez swoich desantowców w naszym parlamencie, staracie się manipulować polskim rządem i ogłupionymi albo cwanymi parlamentarzystami. To biskupi chcą Polski na pełnym biegu wstecznym, bo to zapewnia im niewyczerpane źródło dochodu. To kler neguje naukę i zdobycze współczesnej cywilizacji, hamuje rozwój intelektualny naszej młodzieży i to on narzuca Polakom odpowiedni poddańczy i bezkrytyczny model zachowania. Arogancja i zdziczenie tych administratorów Watykanu w Polsce dziś sięga apogeum. Sprawa odpisu podatkowego od wszystkich, sprawa pochówku, rabowanie majątku narodowego poprzez swoich desantowców we wszystkich strukturach władzy państwowej, utrzymywanie armii kapelanów sowicie opłacanych z budżetu państwa, opłacanie uczelni wyznaniowych, wyłudzanie pieniędzy za sianie jedynej słusznej religii w szkołach, szantaż z udzieleniem ślubu, rozwodem, wystąpieniem z kościoła, horrendalnie wysokie opłaty za posługi kapłańskie i inne finansowe machlojki. Poza tym panowie biskupi, wasza drwina, arogancja cynizm i hipokryzja w stosunku do wiernych, szukających u was pomocy w rozwiązywaniu ważnych spraw w ich parafiach. To już jest totalna patologia narzuconej religii w Polsce w dodatku finansowana z pieniędzy wszystkich podatników. Niech przebogaty Watykan utrzymuje swój kler w naszym kraju a oni niech płacą podatki za swoją korporacyjną działalność, tak jak inne podmioty gospodarcze. Za te ogromne pieniądze można by dotować współczesny program nauki, wykształcenia i wychowania nadziei Polski, naszej młodzieży, na normalnych, mądrych i zaradnych obywateli. Możemy tylko dziękować za spokojne, wyważone, merytoryczne wypowiedzi normalnych polityków z rządu, którzy przeciwstawiają się jakimś debilnym żądaniom biskupów oraz grupie nawiedzonych oszołomów podżeganych przez media katolickie. Polska nie jest jeszcze prywatnym folwarkiem kleru, Rydzyka, Dziwisza, Głódźia, innych ciasno myślących biskupów oraz PISu z ich żałosnym, prymitywnym guru. Nigdzie na świecie nie ma tak, aby świeckie państwo utrzymywało jakąś grupę wyznaniową z pieniędzy wszystkich podatników. Tylko w Polsce toleruje się tą patologię. Grupy trzymające władzę muszą przestrzegać wreszcie naszej Konstytucji. Wszelkie odstępstwa powinny być natychmiast piętnowane przez społeczeństwo. Właśnie że ważne jest jaka ma być Polska a nie tylko uległa klerowi, katolicka, głupia i biedna jak chcą tego panowie biskupi i skrajna prawica będąca na ich postronku.
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 18:00
~sabina
kRZYZOWI KRZYWDA SIE NIE DZIEJE !!! teraz jest ok nie beda psy obsikiwac i mochery sterczec ,nie potrafiliscie nalezycie zadbac o symbol wiary to teraz wara!
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 17:16
~Xareo
huta,z-5 pospawaj sobie nawet taki do nieba i postaw na swojej posesji albo działce a od miejsc miasta,prywatnych WARA
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 16:54
~huta,z5
ja tu widze jedno wyjscie,trzeba ustanowic komitet od krzyza, zalatwic zezwolenie i postawic w tym samym miejscu nowy wiekszy krzyz,z kasa na krzyz nie bedzie problemu.A w hucie pospawaja za darmo,to tyle.
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 16:54
~studentka
Tylko państwo całkowicie świeckie daje poczucie sprawiedliwości, wolności i i jest gwarantem prawdziwej demokracji. Dziś kler w naszym kraju decyduje o wszystkim. Nie ma projektu ustawy bez ich opinii. Czas na oświecenia i zakończenie powrotu do średniowiecza. Księża jako pierwsi pojęli, że boga nie ma.
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 16:10
~Trefl
Piszecie otwartym tekstem ze chodzi o religie, to przykre ze tak latwo przyznajecie swoja hipokryzje. Ale i dobre bo juz nikt nie ma zludzeń. Tolerancja jest wymagajaca rowniez dla jej piewcow.
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 16:03
~Trefl
"gdzie są dwaj lub trzej zgromadzeni w imię moje, tam jestem posrod ... więc modlic możemy się wszedzie i zaden budynek nam nie jest do tego potrzebny. ------------------------------------ Tez nie, tradycja Chrzescijanstwa zawsze wiazala sie z "communion w domu Bozym" "a nigdy na ulicy lub kazdy osobno". Wytwarza to niezbedny sens wspolnoty ktory dzisiejsza kontrkultura lewacka zakazuje w przestrzeni publicznej wlasnie za to ze wytwarza poczucie wspolnoty, rangi i obecnosci w miejsce leku osamotnienia, niepewnosci oceny i podporzadkowania modzie i nasladownictwa "standartow konsumpcji" czlowieka i prowadzi w nastepstwie do erozji powszechnie przyjetych norm etycznych poprzez brak przykladu. Posiadanie na widoku symboli religijnych tez podpowiada przynaleznosc do tej samej wspolnoty i moze okreslac zaufanie. Dlatego sa ponawiane proby ich zakazu. Poczucie wspolnoty normatywnej jest bardzo szerokie a mam malo czasu na detale.
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 15:56
~KurierPP
Jestem wierzacy praktykujacy ale iilosc kosciołów w Stalowej Woli wedlug mnie jest wystarczająca, najlepiej wszystkie centra handlowe przerobić na kościoły a przy kazdym sklepie właścicielowie powinni być zobowiązani do postawienia kabliczki, park przy policji i Staszica wydziedziczyć na golgotę, a na terenie P. Koczwary nad Sanem wybudowac Seminarium, wtedy wszeeeeedzie beda Koscioły o i przyrost księży którzy beda tylko na pieniadze patrzyli wozili sie ekstra furami :D Sory ale według mnie wyjście z sytuacji pana Obary jest najlepsze, krzyża nie zniszczył postawił go na swoim placu przy drodze z czego bardzo sie cieszę a teraz dam przykład Turbia Zbydniów kolonia oraz Wólka Turebska i Obojna jest to jedna Parafia a kościół jest jeden w Turbi, można ?? Ludzie dojezdzają kilometrami i nie narzekają że w każdej miejscowości potrzebny jest kościół, nie liczy się kościół jako budynek liczy sie wiara, Świątynia którą my sami nosimy w sercu, Świątynia którą jesteśmy my Dzieci Boże . Pozdrawiam Serdecznie
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 15:53
~lola
@AND, popieram, bezczelnosc i pazernosc klechów nie ma dna, do roboty pasibrzuchy, za kogo nas mają widac po ich sposobie na zycie
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 15:14
~Laga
Maria - To do ktorej parafi nalezysz oznacza ze mozesz nalezec do jednej..... powinnas wiedziec skoro chodzisz do koscioła. Wiem jednak ze emocje budzi nie tyle kosciol dla katolikow tylko chrzescijanstwo dla srodowiska jego alter-ego czyli marksistow itp itd tak napastliwie dzisiaj wokalizujace swoja niechec. Tak UM nie powinien grac.
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 15:13
~AND
Umówcie się wszyscy żeby raz nie dać na tacę, zobaczycie bezmózgi jakie będzie zdziwienie! To złodzieje! Okradają Was przy "opłatku", później drugi raz przy "wizycie duszpasterskiej", co niedzielę z własnej kieszeni, codziennie z Waszych podatków, nie wspominając o "SAKRAMENTACH". Na księdza idą tylko cwaniaki, pedofile i ludzie bez pomysłu na życie. "Poczułem powołanie", co to ma znaczyć? poczułeś zapach kadzidełka? Prawda taka że jeśli chcesz zrobić dobry uczynek dla ludzi to idź do wolontariatu albo biedniejszemu oddaj to co Ci nie potrzebne!
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 14:55
~Dec
"Zawłaszczona" była ziemia, na której Frankowski krzyż postawił. Znowu jątrzy.
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 14:41
~Trefl
"którzy mu cześć oddają winni mu ją oddawać w duchu i w prawdzie" ---- czyli w szczerosci serca (gdyz Transcendentalna natura czlowieka wyklucza zaklamanie duszy a jedynie jej ziemskiej ekspresji, wiesz kiedy łżesz?) a nie jak Faryzeusze na pokaz i uzurpatorsko wiec wlasnie w ekspresji a nie w sercu.... Ale to dobry przyklad argumentacji ze nie chodzi o koscioł tylko o religie.
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 14:28
~TVN
Tak tak to takie smutne ze to juz 2 lata ta sprawa rozbija sie o brak oczywistej zgody na budowe Kosciola na mlodym osiedlu i ciaglym podgrzewaniu atmosfery dla zbudowania oparcia wsrod naturalnych jej przeciwnikow, ateistow i nie chodzacych do kosciola tylko dla politycznego interesu i dla usprawiedliwiania swoich intencji. Ale jakze budujace jest ostatnie wydarzenie w ktorym ateista pokazal ze Krzyz mu nie wadzi a jest on ma jego wlasnym podworku. To wielka pozytywna zmiana (a mysle ze podpatrzona za granica) pokazujaca ze nasza młoda demokracja zaczyna dzialac. I wlasnie ten czyn obywatelskiego nieposluszenstwa to krzyk ze slepa laicka niechec do katolikow to przeszlosc nietolerancji i politycznego wyrachowania.
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 14:23
~do Laga
Laga, szanowna dyskutantko, miejsca o których mowiłaś są legalne, nie chodzi o usuwanie swoich oponentów tylko respektowanie prawa. Co do artykułu, nasuwa mi sie myśl, ze okradli złodzieja, cóż za ironia losu :)) " Pan Bóg nie rychliwy, ale sprawiedliwy". Pozdrawiam Pana Obarę i wszystkich trzeźwo myslących mieszkańców Stalowej Woli.
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 14:21
~Maria
DO LAGA I TVN: jak chcecie kosciol to przekarzcie swoja dzialke lub kupcie i budujcie. Ja tez jestem mieszkanka Mlodynia, moja parafia jest klasztor i od niego nie odejde, a kosciola nie chce bo nie mam zamiaru byc obciazana kosztami jego budowy. Poza tym miasto sie wyludnia, coraz mniej ludzi chodzi do kosciola wiec dla czyjegos kaprysu chce sie ladowac ludzi w koszty, o nie! Wasze myslenie podobne jest do chorej wizji Frankowskiego, Warchola ale ja tez mysle i marze i niech tak zostanie u wszystkich, zejdzcie na ziemie do szarej rzeczywistosci.
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 14:18
~Rene
Kler jest aż tak zazdrosny? Wstydzili by się!!!
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 14:13
~ole
„Powiadam wam, jeśliby dwaj z was za ziemi uzgodnili swe prośby o jakąkolwiek rzecz, otrzymają ją od ojca mojego, który jest w niebie. Albowiem gdzie są dwaj lub trzej zgromadzeni w imię moje, tam jestem pośród nich" (Mt 18,19n) ... więc modlic możemy się wszedzie i zaden budynek nam nie jest do tego potrzebny... „Rzekła mu niewiasta: Panie widzę, żeś prorok. Ojcowie nasi na tej górze oddawali Bogu cześć; wy zaś mówicie, że w Jerozolimie jest miejsce, gdzie należy Bogu cześć oddawać. Rzekł jej Jezus: Niewiasto, wierz mi, że nadchodzi godzina, kiedy ani na tej górze, ani w Jerozolimie nie będziecie oddawali czci Ojcu (...) nadchodzi godzina i teraz jest, kiedy prawdziwi czciciele będą oddawali Ojcu cześć w duchu i w prawdzie; bo i Ojciec takich szuka, którzy by mu tak cześć oddawali. Bóg jest duchem, a ci, którzy mu cześć oddają winni mu ją oddawać w duchu i w prawdzie" (J 4,19n) Wystarczy przeczytać i pomyśleć, dojdziecie do wniosku, że kościoły (budynki) są nam zbędne, wystarczy wiara i modlitwa.
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 13:53
~cycu
skonczyły sie czasy smowoli,skonczyło sie budowanie gdzie wam sie zamarzy kosciołów i plebani za ludzkie pieniadze.Przez 2 lata walka z klerem o usuniecie krzyza a teraz płaczecie? trzebabyło wykopaci postawic na placu koscioła ,teraz drzecie z ambony? teraz ludzi buntujecie? teraz ! to wy sie módlcie zeby ludzie/młodziez nie uciekali z koscioła bo coraz mniej ich widac,wasze sluby koscielne tez coraz wiecej ma w głebokim powazaniu,a i skoncza sie pieniazki na ogrzewanie waszych pałaców w których mieszkacie ,ukrywanie pedofilstwa pod czarnymi kieckami ! Brawo dla faceta który godnie potraktował krzyz !
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 13:49
~Laga
Jestem wierzaca i praktykujaca. Z cala rodziną tez chce chodzic do kosciola na Mlodyniu. I coraz bardziej mi wstyd za wlodarzy mego miasta. Nie wiem czy w Polsce jest jeszcze gdzies takie miasto z tak nieodpowiednym UM. Jak mozna byc tak bezczelnym i tak manipulowac opinią publiczną. Czy do nich nie dociera ze wiekszosc wyborcow to ludzie oswieceni a nie ateisci czy wojujacy lewacy otumaniane przez Palikota i jemu podobnych cwaniakow ktorzy zrobia wszystko dla swojej politycznej kariery. Boze zagrzmij i otworz "jak piorunem otwierasz niebo rozgwiezdzone" ich umysly zeby sie opamietali ze ta narracja przestała juz dzialac i Stalowa stała się cynicznym przykladem obciachu na cala Polske. Ratuj Panie Boze nasza demokracje, prawo do wolnosci przekonan, wolnosci slowa, nasz wybrany demokratycznie neoliberalny rzad, nasze lokalne wladze, naszego Prezydenta, naszą wspolną piekną Ojczyzne. Pomoz im w wyborze drogi prawdy a my obiecujemy ze tez dobrze wybierzemy. Amen
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 13:06
~ks.Naćpanek(niePiSdzior)
Jestem wierzący i praktykująćy. Z całą rodziną chodzę do kościoła. I coraz bardziej mi wstyd za jego "pasterzy". Nie wiem czy w Polsce jest jeszcze gdzieś jakaś diecezja z tak nieodpowiednimi biskupami jak ta sandomierska. Jak można być tak bezczelnym i tak manipulować ludźmi. Czy do nich nie dociera że większość to ludzie oswieceni a nie babuszki-mocherki otumaniane przez Rydzyka i jemu podobnych cwaniaków? Boże zagrzmij, i otwórz im umysł "jak piorunem otwierasz niebo rozgwiezdżone". Ratuj Panie Boże naszą religię, nasz Kościół i naszą skołowaną diecezję. Amen.
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 13:05
~TVN
Legalna zgoda wyklucza samowole wiec nie.
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 12:56
~józef
tylko wtedy otworzyłoby to furtkę samowolom budowlanym. Jedynym warunkiem, żeby stały się legalne byłoby posiadanie na nich krzyża. Odważna, ale też bardzo dobra decyzja Urzędu Miasta, i na pewno nie dla kapitału politycznego, bo tego na takich decyzjach się nie zbije.
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 12:53
~TVN
Gdyby UM mial troche oleju w glowie to wydalby decyzje administracyjnie o pozwoleniu budowlanym zamiast probowac zbijac kapital politycznego poparcia waskiej grupy niechetnej Katolikom na sztucznie wykreowanej sprawie. Tak jak to robi palikot przy kazdej nadarzajacej sie okazji. Sprawa rozbija sie o brak zgody budowlanej na budowe Kosciola dla mlodego osiedla i ciaglym podgrzewaniu atmosfery wsrod ateistow i nie chodzacych do kosciola dla politycznego interesu. Zgroza.
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 12:47
~led
do:antoni ja nie oskarżam tylko zadaje pytania, a zadawać pytania każdemu można.
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 12:41
~o.Podgrzuybek(niePiSdzior)
Podpisał pismo kanclerz, bo biskupom pewno wstyd do czego doprowadzili."Zawłaszczyliście" wy teren gdzie postawiliście krzyż. I wy "jedność społeczeństwa rozbijacie". Na Boga czy wy macie Boga w sercu panowie w sutannach, ze dalej macie tupet bezczelnie manipulować? Bóg was pokaże srodze za to kombinowanie i robienie ludziom wodę w mózgach. Głupim ludziom, bo mądrzy wydzą co wyprawiacie. Opamietajcie się wreszcie!!!!!!!!!!!!!
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 12:26
~Nieglosujacy wyborca PO
~~
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 12:24
~Laga
Wiec mieszkancy za kinem ballada moga wylopac noca silownie i kino letnie gdyz nikt nie wyraza zgody, wyborcy lewicy zamurowac drzwi placowek prawicy i vice versa. To bardzo ciekawe tlumaczenie :-))) tylko tak dalej.
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 12:17
~Sara
Takiej buty ze strony kleru i z tych z gory nie spodziewalam sie. Krzyz postawiony byl bezprawnie na cudzej dzialce, grupa oszolomow z innej parafi przychodzila ostatnio codziennie klepac paciorki, przynosila coraz zabawniejsze sztuczne badziewia do strojenia to oczywiscie za zgoda kleru. Jak mozna modlic sie w takim miejscu lamiac siodme przykazanie. Wobec tego co jest prawda w tej wierze a co obluda? Na tym portalu w innym materiale byl wpis jakiej chorej manipulatnki, ze modlitwa pod tym krzyzem ja uzdrowila, to juz zakrawa na sekte a ta wiara, ktora tak manipuluje kler poprzez takie osoby staje sie komiczna. Nawolywanie w dalszym ciagu kleru do modlitwy o co? to czysta profonacja takiego znaku za pomoca, ktorego chciano wyludzic tanim kosztem dzialke na full placowke z super wygodami. Coraz mniej ludzi w kosciolach, w Nisku czy tez okolicy buduje sie kosciol z mozolem, wiec niech tam Frankowski skieruje apele o pomoc. Sadzilam, ze kler wyciagnie jakies wnioski z tego haniebnego czynu, a tu prosze nadal idzie w zaparte i to teraz poprzez gore w hierarchii, wstyd mi za tak myslacy i postepujacy kler! Czy wy chcecie w kosciolach sami do siebie glosic kazania? na to mocno pracujecie.
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 12:09
~omega
Symbol jedności z Bogiem postawiony na kradzionej ziemi i z tej kradzionej nam ziemi usunięty. Oskarżają gościa o zawłaszczenie to ja się pytam kto się czuje w tej sprawie niewinny "niech pierwszy rzuci kamień" A gdzie siódme przykazanie.
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 12:02
~czytelnik
Jestem wierzący ale to co robi kościół nie do końca zgadza mi się z przykazaniami ale może się mylę na szczęście ani ja ani kościół nie będzie tego na koniec oceniał...ale wracając do sedna cała sprawa wygląda dla mnie tak: tworzę sobie znak ze swoich inicjałów albo lepiej jakikolwiek znak z którym się identyfikuje i inni mnie identyfikują, biorę sobie ten znak i jadę do warszawy pod pałac kultury i nauki następnie w dogodnym dla mnie miejscu montuje go, jednocześnie stwierdzając ze od teraz ten teren jest mój....drodzy księża opamiętajcie się bo nie widzicie jak to Wy przedmiotowo traktujecie krzyż...
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 11:59
~adam1
wierzący-niepraktykujący zgadzam się z Tobą i myślę,że to co się dzieje można określić mianem ze średniowiecza wyprawy krzyżowej tylko współczesnej.Zamiast dawać dobry przykład jako chrześcijanie to patrzą dokładnie tak samo jak w średniowieczu jak by tu jeszcze się obłowić.Kościół wychodzi na to,że właśnie wrócił do do tej epoki.Szkoda słów i czasu na to co wyrabiają biskupi. P.S. Stwierdzone było,że krzyż stoi tam nie legalnie,wię policja powinna odmówić postępowania w tej sprawie,nie powinni zajmować się rzeczami,które jak stwierdził sąd były niezgodne z prawem.
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 11:26
~wierzący-niepraktykujący
Na Boga ! To Wy, cholerni gangsterzy w sukienkach obrażacie nasze uczucia religijne. Facet zakończył walkę, której PRZEDMIOTEM (nie podmiotem) był krzyż. To Wy drodzy księża rozpętaliscie tę walkę i Wy Go sprofanowaliście ! Pan Obara dał schronienie symbolowi wiary i krzyż nie jest juz przedmiotem sporu, a obiektem kultu religijnego, tak jak należy ! Kto chce moze przyjść się przy nim pomodlić. Ale domyślam się, ze armia Warchoła czy Frankowskiego woli się kłócić i bić, tak dla zasady, w imię Boga oczywiście :)
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 11:26
~antoni
led - napewno nie przez ks Warchoła tylko kurię jak juz coś, bo ksiądz Warchoł tylko miał się opiekować tym terenem już po postawieniu krzyża tam. Nie wiesz - nie oskarżaj.
+0-0
Poniedziałek, 18 czerwca 2012 r. godz. 11:25
~led
a ziemia należąca do miasta nie została zawłaszczona przez księdza Warchoła?? Prawo jest prawem i trzeba go przestrzegać, kościół powinien dawać przykład aby nie grzeszyć.
+0-0
Stalowka.NET - Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i okolic
Copyright 2001 - 2024 Stalowka.NET
  » O nas  » Redakcja  » Reklama  » Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone.
X Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług i realizacji potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Więcej w polityce prywatności.