|
Poniedziałek, 21 marca 2011 r. godz. 10:06 ~mirek777 | Większość stalowowolaków to patrioci i katoliki! Jesieniom wygra jedyna patriotyczna i
sprawiedliwa opcja - Partia Pana Prezesa Jarosława Kaczyńskiego. On rozgoni i rozliczy tom bande złodziei i POlszewików! Lemingi zdrajcy lewacy i POlszewiki z UBekistanu morzecie sobie do woli pluć
jadem w nas, niczego nie zmienicie! Wygramy:):):):) |
00 |
Poniedziałek, 21 marca 2011 r. godz. 08:16 ~stefan | Anita popieram Cię,ale i tak będą smrodzić oponami i zatruwać powietrze prawdopodobnie bezkarnie. |
00 |
Niedziela, 20 marca 2011 r. godz. 14:12 ~anita | Tego rodzaju publiczna deklaracja o świadomym, zamierzonym, brutalnym "traktowaniu" czystości środowiska naturalnego człowieka, czystości powietrza powinna spotkać się z całkowitą dezaprobatą społeczeństwa a nade wszystko odpowiednich służb, policji /środowiska szczególnie!/. Prowodyrzy już powinni zostać "objęci" opieką tych służb! Co to ma znaczyć, że jednych można karać za taki wybryk a inni uchodzą za bohaterów! |
00 |
Piątek, 18 marca 2011 r. godz. 22:08 ~rereree | Tępy naród sam wybrał swojego KATA. Więc o co chodzi? |
00 |
Piątek, 18 marca 2011 r. godz. 21:15 ~bezcukrowy | Od zawsze rolnictwa pilnują ci najlepiej je znający: PSL czy Samoobrona. Co oni jeszcze robią w polityce, dlaczego ktoś na nich głosuje? O ile pamiętam od zawsze były kłopoty z urodzajem lub klęską upraw buraka cukrowego. Aby nie być zależnym od tych plag zrezygnowałem z używania cukru. Jak widać słusznie - aktualnie nie truję się niemieckim cukrem! |
00 |
Piątek, 18 marca 2011 r. godz. 19:14 ~lamer | @bezcukrowy: do kogo ten apel? Strzelam, że więcej cukru kupują zakłady niż zwykli ludzie. Cały przemysł spożywczy by padł! Polski rząd chciał sprzedać dobrze rozwinięte cukrownie Niemcom. Były protesty, więc sprzedał Francuzom. Oni zaś odsprzedali je Niemcom. Skutek jest fatalny: niemiecki koncern Südzucker zamknął polskie WYDAJNE cukrownie. To jest skandal, ale oczywiście Rząd za to nie odpowie. Co polskie, to złe i trzeba sprzedać - dopóki taka będzie mentalność Polaków, niedługo nasze państwo upadnie. |
00 |
Piątek, 18 marca 2011 r. godz. 18:53 ~stefan | Wystarczy mieć w rękach możliwość zmian w akcyzie,VAT,cit i już rządzisz całą Polską.Tak wygląda gospodarowanie na wolnym rynku. |
00 |
Piątek, 18 marca 2011 r. godz. 16:09 ~JA | SLD KGB buraki wiesniaki!!! kto tak mysli jest bucem!!! Tylko Lewica moze cos w tym panstwie jeszcze zrobic!!! Ave pisuary!!! Ave POpaprancy!!! |
00 |
Piątek, 18 marca 2011 r. godz. 15:41 ~animeka | cukier drogi bo miniser Jurgiel z PIS za ich rzadow nie chcial negocjować w uni bo była noc a on miał swoją godność jak powiedział i wyjechał, smiała sie wtedy z nas cała unia |
00 |
Piątek, 18 marca 2011 r. godz. 15:16 ~wiejski ekonom | No dobrze załóżmy, że rząd interweniuje w swoich spółkach i nakazuje obniżenie ceny cukru ale przecież rząd nie ma wpływu co z nim zrobi hurtownik, dystrybutor sprzedawca. Jeżeli jakiegoś dobra po prostu nie ma, a jest na nie popyt na rynku, osiąga ono wysoką cenę. To raz, a po drugie jeżeli rząd nakaże sprzedaż cukru po niższej cenie cukrowniom niż rynkowa to od razu wejdzie do cukrowni prokurator gdyż zarząd działa na szkodę spółki co się nazywa - niegospodarnością. W przypadku braku towaru, same hurtownie czy dystrybutorzy zaproponują wyższą cenę tylko żeby towar mieć. Co z tego że cukrownie obniżą ceny i dajmy na to zaczną sprzedawać po 1,5 zł/kg, oczywiście dla wszystkich dystrybutorów nie wystarczy i jeden dla którego nie starczyło powie - oki, ja daję 2 zł i chcę mieć towar. I co wtedy cukrownia powie - nie! Drugi dystrybutor, który pozyskał towar po 1,5 od razu wywinduje cenę na 4 zł, bo wie że po tyle mu ludzie kupią. Jedynym rozwiązaniem jest zniesienie przez Brukselę limitów na produkcje cukru i wtedy cena automatycznie sama spadnie. Interwencjonizm UE (jak najbardziej uzasadniony) doprowadził do sytuacji jaką mamy. Dlaczego rząd nie nakaże obniżki cen maszyn w HSW S.A - może przecież, idąc tym tokiem tym tokiem rozumowania. Przecież będzie się ich więcej sprzedawało. Bo to działanie na szkodę spółki. |
00 |
Piątek, 18 marca 2011 r. godz. 14:22 ~bezcukrowy | bronek ból no bo boli, więc coś i może ci się przydarzyć kiedy zacznie się u ciebie ból. Bul to prawie z angielska byk - może to miałeś na myśli? |
00 |
Piątek, 18 marca 2011 r. godz. 14:07 ~bronek | Jestem w BULU i NADZIEJI-kiedy ta platforma sie rozpierdzieli!!!!!!!!!!! |
00 |
Piątek, 18 marca 2011 r. godz. 14:07 ~obserwator | do wiejskiekonom : mylisz się że Tusk niema nic do powiedzenia w sprawach cen . W rękach panstwa jest 40 % polskich cukrowni (dzięki posłowi Janowskiemu który niedopuścił do całkowitej sprzedaży ich Niemcom którzy posiadają 40 % i 20 % kapitał francuski) i w dużej mierze to państwo czyli premier pośrednio ma wpływ ile chce zarobić na sprzedaży.Co by było gdyby wszystkie cukrownie zostały sprzedane ? Podobnie sytuacja wygląda z KGHM które pan premier chce sprywatyzować choć to jest kura znosząca złote jajka !!! By żyło się lepiej tylko komu ? |
00 |
Piątek, 18 marca 2011 r. godz. 12:38 ~wiejski ekonom | Już odpowiadam:
1. Cukier. Otóż niestety Unia europejska delikatnie mówiąc wyłożyła się na cukrze. Rynek cukru jest rynkiem regulowanym ale decyzje odnośnie takiego rozwiązania zapadły w Brukseli, która wprowadziła limity produkcji cukru, sądząc że w przypadku braku sprowadzimy tani cukier trzcinowy. Decyzje zapadły w 2005 roku kiedy Unia wyprodukowała o 4 mln ton nadwyżki cukru i trzeba go było wysłać za granicę jeszcze do interesu dopłacając. Tym czasem w krajach z których cukier miał być sprowadzony nastąpił nieurodzaj i od 2010 cena poszła w górę trzykrotnie. Do tego dołożyła się Brazylia, która używa cukru do produkcji biopaliw i jest w jej interesie sprzedawanie cukru. Potem zadziałały bezlitosne prawa rynku - cukru brakuje zwiększa się popyt, do tego doszła panika i ludzie robią zapasy pogłębiając sytuację. Ktoś mi powie - no dobrze ale w Niemczech cena cukru to około 2,60. Tak tylko, że w Niemcy są drugim co wielkości producentem cukru i produkują prawie trzy razy więcej cukru niż Polska, a grupa Sudzucker, ma 24 % udziału w rynku i po prostu mają zapasy i brak paniki. Czy ktoś lubi Tuska czy nie to musi zrozumieć że nie ma on tu nic do gadania.
2. Płaca minimalna. Oczywiście wolny rynek ma swoje ograniczenia. Akurat płaca minimalna jest bardzo dobrym ograniczeniem z punktu widzenia pracownika, gdyż eliminuje sytuacje, w których konkurencyjność dotyka bezpośrednio jego. Przy rynku pracodawcy płaca mogłaby zejść nawet do poziomu 400 zł na rękę, tego nie chcielibyśmy wszyscy. Są oczywiście przeciwnicy płacy minimalnej ze względu na oderwanie od warunków rynkowych, etatyzm, ect. ale to temat na inną dyskusję. |
00 |
Piątek, 18 marca 2011 r. godz. 12:21 ~Piotr | Popatrzeć wystarczy na tym zamieszczonym zdjęciu na te gęby. Co one mają wspólnego z prawdziwą Solidarnością którą współtworzyłem? Takich własnie potrzeba fotelowym przywódcom związku by mogli krocie brać na wypłaty. Takich biednych, otumanionych jak oni.... |
00 |
Piątek, 18 marca 2011 r. godz. 11:54 ~Edward | do "mirek2" - ty jesteś taki typowy ciemny PiSomatoł że nawet nie ma co ci tłumaczyć bo do twojej mózgownicy nic nie dotrze. Jak papuga będziesz powtarzał co usłyszysz od swoich gnomów z PiSuarów, Aborygenów, Obładków i tp. Śliny szkoda na takich ciemniaków których nie wiadomo po co ta świeta ziemia nosi. |
00 |
Piątek, 18 marca 2011 r. godz. 11:24 ~bezcukrowy | Cukier i sól to dwie najwieksze zdrady dla organizmu. Ale o tym przzekoinujemy się zbyt późno. Tort urodzinowy? - wolę słodkie, szczere całusy. Coca - cola - zapomnialem jak smakuje! - ale jak widać da się żyć bez niej. Jabłka, śliwki, buraki, marchewka - to jest to! |
00 |
Piątek, 18 marca 2011 r. godz. 11:11 ~obserwator | bezcukrowy jesteś prostak jak twierdzisz że wystarczy poprostu nie kupować cukru .Jestem ciekawy jak będzie smakował Ci tort urodzinowy , pączek , coca cola ... bez cukru |
00 |
Piątek, 18 marca 2011 r. godz. 10:35 ~nareszcie | NARESZCIE KTOŚ IM DA POPALIĆ I SIĘ BURAKI W RZĄDZIE OTRZĄSNĄ ! LUDZIE NIE DAJMY SIĘ TYM OSZUSTOM, KTÓRY DORWALI SIĘ DO WŁADZY W POLSCE I ŻERUJĄ NA BIEDNIEJSZYCH LUDZIACH!!! |
00 |
Piątek, 18 marca 2011 r. godz. 10:17 ~ON | A kiedy strajki na stacji CPN w Stalowej Woli, w Agatówce może kosztować 30 gr. mniej to dlaczego nie w S.W.????? |
00 |
Piątek, 18 marca 2011 r. godz. 10:13 ~mirek2 | Jestesmy okupowani przez paholki i slugasy moskwy i izraela, jesienia zrobimy co trzeba i wybierzemy Pana Prezesa Premiera JAroslawa Kaczyńskiego, on rozliczy POlszewikuw i rozgoni bande ryrzego! POlszewiki i lemingi precz! |
00 |
Piątek, 18 marca 2011 r. godz. 09:56 ~bezcukrowy | Wystarczy nie używać cukru. Zachowujecie się tak, jak życzył sobie przed wojna Wańkowicz: cukier krzepi! Jeśli cukier to tylko w owocach i innych naturalnych jego nośnikach. Ale to tak jest - gdybyśmy nie cudzołożyli jak tego od nas wymaga nasza wiara, to burdele padłyby na pysk. Jest potrzeba, jest rynek. Zapomnijcie o cukrze, to za chwilę będą promocje i inne zachęty by tylko rzucić na niego okiem. |
00 |
Piątek, 18 marca 2011 r. godz. 09:43 ~obserwator | wiejski ekonom - jak wytłumaczysz zmowę cenową : cukier sprzedajemy po 5zł bo jesteśmy właścicielami wszystkich cukrowni , wybudujesz nową cukrownie i będziesz konkurował z gigantem który w tym czasie obniży cenę do 1 zł aby Cię zniszczyć ? jego stać na to aby dołożyć do interesu a Ciebie ? Po co piszesz takie komentarze jak nie masz pojęcia co się na rynku dzieje , słuchasz i wierzysz tylko Tuskowi , masz drugą Irlandię , słońce Peru , zieloną wyspę ... a ja mówię że nadciąga tsunami |
00 |
Piątek, 18 marca 2011 r. godz. 09:42 ~mario | tylko ładnie się ubrać nie jak ostatnio |
00 |
Piątek, 18 marca 2011 r. godz. 09:21 ~miejski ekonom | Do @wiejski ekonom,
To co piszesz to tylko częściowa prawda. Wytłumacz mi proszę dlaczego rząd reguluje pensje poprzez ustalenie najniższego wynagrodzenia. Gdyby tutaj nie było regulacji - wtedy z Twoją teorią zgoda. Wniosek: nie ma wolnego rynku - jest socjalizm z komunistyczną twarzą. |
00 |
Piątek, 18 marca 2011 r. godz. 08:51 ~Gosia | Znowu Szostaka przed Sąd postawią za niszczone mienie. |
00 |
Piątek, 18 marca 2011 r. godz. 08:43 ~wiejski ekonom | Matko i córko - przeczytajcie sobie co to jest WOLNY RYNEK. Kto w Polsce ustala ceny rząd, prezydent, poseł Macierewicz czy pani sprzątaczka z ministerstwa gospodarki? Nikt z nich! Mamy wolny rynek, który niewidzialną ręką prawa popytu i podaży reguluje ceny. Przykład: babinka z miejscowości Antoniów przyjeżdża na targ do Stalowej Woli z jajkami (zwanymi teraz ekologicznymi). Ogląda się w lewo ogląda się w prawo i nikogo nie ma. Więc staje rozkłada swój kramik i myśli - aha za jajko wezmę sobie 38 groszy. Ma ich około 100. W ciągu 10 minut nie ma ani jednego. Myśli - hmm coś za łatwo mi poszło, jak sprzedałam po 38 groszy to dlaczego nie po 50. Następnym razem to samo, jajka rozchodzą się w mgnieniu oka. Przy kolejnej wizycie stwierdza, a co mi tam 80 groszy wezmę. Stoi co prawda dłużej ale jajka również schodzą. I już miała szarpnąć się na 1 zł ale gdy przyjechała wtóry raz sprzedać swój towar zobaczyła kilka babeczek z Rzeczycy, Przyszowa, Turbi, które sprzedawały jajka po 65 groszy, więc musiała ceny dostosować do pozostałych. I tak działa wolny rynek. A tak to związki mogą sobie iść strajkować ale nie do Rzeszowa ale na rynek stalowowolski i tam protestować. Obawiam się jednak że Wolny Rynek za bardzo się tym nie przejmie, wszak jegoż ręka jak i on sam są niewidzialni. |
00 |
Piątek, 18 marca 2011 r. godz. 08:04 ~student | Tuskomatoły co wy na to!-bedziemy sie brac za was-ale wam głupio! |
00 |
Piątek, 18 marca 2011 r. godz. 00:56 ~kamrade | myśle że pomysl jakkolwiek niezły to jednak wielką głupotą jest protestować po miastach wojewodzkich - szczególnie demolowanie naszej pieknej zadbanej stolicy Rzeszowa - jako stalowiak ale przede wszystkim Podkarpttczyk stanowczo to odradzam -trzeba ruszyc na tych żlobów na warszawę ! i tylko na sejm i ministerium finansów ! tam siedzi ta banda sługusów jarmółkowej fonansjery i łgarzy którzy powinni odpowiedzieć glowami za ten katastrofalny stan panstwa i najbiedniejszych obywateli - ruszyc w maju na złobów i rozliczyc bandę ryżego lenia i matola - obłudnicy i złodzieje winni degradacji najbiedniejszych muszą ponieść karę . tusk podzielisz los mubaraka ! |
00 |
Czwartek, 17 marca 2011 r. godz. 23:58 ~anuś | nie chcieli żeśta sierpa i młota to teroz mota |
00 |
Czwartek, 17 marca 2011 r. godz. 22:45 ~Jancio | A posel butryn z peło robi sympozjum na temat babeczek tzn ze jest tak dobrze(chyba jej) ze tylko takie babeczki najwazniejsze ludzie na kogo oddaliscie swoje glosy gamonie |
00 |
Czwartek, 17 marca 2011 r. godz. 22:39 ~belfer | @studentka: nie bądź naiwna - nie o ekonomię tu chodzi, nie o ochronę najuboższych, ale o politykę! Nie zapominaj, ze jest rok wyborczy. "Solidarność" - zbrojne ramie PiS - musi pokazać, że ten rząd nie będzie miał spokoju na ulicach. Trzeba spalić trochę opon, pokazać w telewizji tłum ludzi z chorągiewkami krzyczących "precz", "złodzieje" itp. Trzeba dokopać Tuskowi i jego bandzie, a może znajdą się wysokie miejsca na listach wyborczych PiS dla liderów Solidarnosci. Nie udało się w samorządach, to może uda się w parlamencie. |
00 |
Czwartek, 17 marca 2011 r. godz. 22:31 ~wacek | teraz na każdego Polaka przypada 35 tyś. długu ! |
00 |
Czwartek, 17 marca 2011 r. godz. 22:06 ~mirek | emeryt, 100% racji!
Jestesmy okupowani przez paholki moskwy i izraela, jesienia zrobimy co trzeba i wybierzemy Pana Prezesa Premiera JAroslawa Kaczyńskiego, on rozliczy POlszewikuw i rozgoni bande ryrzego! |
00 |
Czwartek, 17 marca 2011 r. godz. 21:53 ~emeryt | A co to niby pomoże ???? powiedzmy sobie szczerze...czy Polska ma polski rząd ??? np.TVN dość często przypomina nam że coś się dzieje w Izraelu.. wizyta Donalda ....a kogo ku..a..interesuje !! i po co tam jadą wybrani w wolnych wyborach (nasi) rządzący !! Moim zdaniem plan jest taki....zmniejszyć populacje narodu,w sposób oczywisty tz. nędza głód zero polityki prorodzinnej itp..A ziemia obiecana będzie nasza. |
00 |
Czwartek, 17 marca 2011 r. godz. 21:32 ~monika | powinni od razu wnieść opłatę środowiskową za zatruwanie powietrza...
Najlepiej wrzeszczeć i palic opony...
niech może pan szostak spali swoje "oponki" na zdrowie mu wyjdzie... |
00 |
Czwartek, 17 marca 2011 r. godz. 21:03 ~lamer | A gdyby tak zorganizować antymanifestację? Na Facebooku można się zorganizować. |
00 |
Czwartek, 17 marca 2011 r. godz. 20:37 ~zero | Bo teraz jest za zimno! A ci co maja protestować to prawie emeryci i nie dadzą rady! Zresztą to ich taka rozrywka! Bo chyba nikt w to nie wierzy że te protesty coś zmienią!!!!! |
00 |
Czwartek, 17 marca 2011 r. godz. 20:05 ~zmartwiony.. | Dobrze tylko dlaczego dopiero w maju ? Do maja wszyscy tu umrzemy.. |
00 |
Czwartek, 17 marca 2011 r. godz. 18:57 ~maj | Barany lgną do stada, by wtopić się w tłum i z niego ujadać. |
00 |
Czwartek, 17 marca 2011 r. godz. 18:52 ~studentka | Polecam zapoznanie się z najprostszym, najkrótszym nawet artykułem, ba! nawet Wikipedia wam pomoże. Otóż odsyłam do lektury co to jest dług publiczny i do tego w jaki sposób się go redukuje. Podniesienie podatków jeśli nie za tego rzędu, to nastąpi za rządów kolejnego. Dlaczego wszyscy wojują a tak naprawdę nie mają zielonego pojęcia co się kryje pod tymi walkami? Otóż to wszystko jest pod publikę. Chwila poświęcona zgłębieniu tematu naprawdę się opłaci! Chcecie mieć pieniądze na świadczenia, ograniczenie deficytu budżetowego i jednocześnie cięcia podatków? Ludzie, zastanówcie się! Co ma do tego Donald? Później przyjdzie inny premier, apotem kolejny i kolejny i każdy będzie ten zły! Pomyślcie! Pieniądze na drzewach nie rosną! Zamiast strajkować weźcie się do pracy. Ze strajków chleba nie będzie, tylko chlanie wódy, to co przeciętnemu Kowalskiemu najlepiej wychodzi. Związki znowu pokażą, jak walczą o towarzysza pracownika, a nie osiągną nic! |
00 |
Czwartek, 17 marca 2011 r. godz. 18:39 ~puzon | Oczekiwania inflacyjne -> presja na wzrost wynagrodzeń -> podwyżki -> wzrost presji inflacyjnej -> wzrost stóp procentowych -> hamowanie gospodarki... Niech im to ktoś k***a rozrysuje... |
00 |
Czwartek, 17 marca 2011 r. godz. 17:17 ~Romek | HENIO SZOSTAK MUSI SIĘ CZYMŚ WYKAZAĆ BO ZAMILKŁMOSTATNIO. PANIE HENIU A ILE TO WYNOSZĄ PAŃSKIE ZAROBKI BO JUŻ SIĘ POGUBIŁEM? MOŻE TAK SIĘ ZAMIENIMY I NIE TRZEBA BĘDZIE PALIĆ OPON? |
00 |
Czwartek, 17 marca 2011 r. godz. 17:04 ~antybuc | KOCHANE PRYSZCZE !!! Czego się boicie dziennikarze? W Stalowej Woli jest mega-afera z Antonim K. na czele a od ostatniego zdawkowego newsa z 11.03.2011 lokalni przedstawiciele IV władzy pochowali pióra do szuflad. Chyba nie chcecie kryć aferzystów? |
00 |
Czwartek, 17 marca 2011 r. godz. 16:57 ~tuskofil | Zamiast manifestacji trzeba zrobić to co araby robią i skopać du... rudemu ,platformie oszustów,wsiokom z psl,komuchom i pisowcom. |
00 |
Czwartek, 17 marca 2011 r. godz. 16:52 ~do se se se | jeszcze beda za 500 zł sie prosic zeby żółtek ich przyją ten nasz kraj to banda głupków ludzie OBUDZCIE SIĘ!!!!!!!!!!!!! |
00 |
Czwartek, 17 marca 2011 r. godz. 16:50 ~patri | a może zamiast chodzenia i dup..... manifestacji wybierzcie sie na wybory bo nazekac to umiecie tylko jak trzeba głosować to wszystkie rozumy pozjadane i tylko sie słyszy a mam ich w dup.... itp itd...... |
00 |
Czwartek, 17 marca 2011 r. godz. 16:37 ~sesese | nie szalejscie tak po sie was chinczyki przestrasza i was za brame wykpopia |
00 |
Czwartek, 17 marca 2011 r. godz. 16:22 ~rst | Ciekawa koncepcja. Z czego zdaniem związkowców należy sfinansować ich żądania, skoro równocześnie należy obniżyć podatki? |
00 |
Czwartek, 17 marca 2011 r. godz. 16:08 ~Były prac.ZZN | Te wasze protesty nic nie dadzą oprócz tego że stracicie kilka tysięcy złotych. To jest robione pod publikę! Jesteście niezbyt mądrzy i mało skuteczni. Trzeba protestować i bić się z Donaldem i jego poplecznikami wcześniej przed uchwaleniem bzdurnych ustaw i wszystko robić żeby do uchwalenia nie doszło.
Teraz to jak mówią musztarda po obiedzie. Ja też protestowałem 2 lata temu w Rzeszowie i w tym roku po upadłości ZZN na bruk! Dlaczego pseudo-działacze związkowe cicho siedzą i nie protestują. |
00 |
Czwartek, 17 marca 2011 r. godz. 15:54 ~hashh | co na to ekolodzy? |
00 |
Czwartek, 17 marca 2011 r. godz. 15:51 ~lukasz | jestem za. ale wolalbym zeby to bylo szybciej zrobione. i nie jednorazowe ale protestowac do skutku |
00 |
Czwartek, 17 marca 2011 r. godz. 15:46 ~lucjano | mata co wybralista |
00 |
Czwartek, 17 marca 2011 r. godz. 15:42 ~piszczek | dokladnie: zamiasto robic protesty w 16 miatach, powinni sie wszyscy zjednoczyc i wyruszyc na stolice... |
00 |
Czwartek, 17 marca 2011 r. godz. 15:29 ~:/ | spalic to trzeba le ten caly cyrk w warszawie |
00 |