Stalowa Wola Stalowa Wola: Huta Stalowa Wola
Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i Powiatu Stalowowolskiego. Najnowsze! Najszybciej!
Kamera na żywo na panoramę Stalowej Woli na skrzyżowanie Al. Jana Pawła II z ul. KEN
Nagrania audio, rozmowy z ciekawymi ludźmi
Fotografie z najważniejszych wydarzeń w Stalowej Woli
Kanał youtube.stalowka.net - Pierwsza stalowowolska telewizja internetowa
Encyklopedia miasta Stalowa Wola
Zapowiedzi zbliżających się wydarzeń kulturalnych
Baza adresowa najważniejszych firm i instytucji życia publicznego
Bezpłatna baza ogłoszeń dla mieszkańców miasta Stalowa Wola jak i Powiatu Stalowowolskiego
Twoje konto
Strona główna  Stalowa Wola / Wiadomości Piątek, 29 marca 2024 r. Imieniny: Marka, Wiktoryny, Zenona
 Wiadomości lokalne
» Renata Knap, kandydatka do Sejmiku Województwa Podkarpackiego
» Autobusy dla PKS-u. Co jeszcze należy naprawić?
» Rusza System Roweru Miejskiego
» Ruszyła budowa hali sportowej przy PSP nr 1
» Mając 2,7 promila wjechał autem do rowu
» Kiedy otwarcie Parku Jordanowskiego?
» Podwórko na Siedlanowskiego 2 dla starszych i młodszych. Remont przejdzie też parking przy Starostwie
» Wielki Czwartek w Pysznicy
» Polski Elvis Presley na fotelu u Doktora Piotra Trafidło!
» Pierwszy Festiwal Kwiatów za nami. Jeszcze w tym roku druga edycja
» Zapomniane Zasanie
» Stalowowolskie Porozumienie Samorządowe: co mają do zaoferowania mieszkańcom?
Więcej » 
 Zasłyszane...
"Możemy spodziewać się ruchu scenicznego, tańca, gestu, scenografii, efektów świetlnych i przede wszystkim fantastycznego doznania oczyszczenia naszego sumienia bo spektakle KTO właśnie takie są".
Marek Gruchota, dyrektor Miejskiego Domu Kultury w Stalowej Woli.
 Imprezy w mieście
» Tam, gdzie serca łączą się w jedno
» Metallica symfonicznie
» Koncert Wiedeński - Orkiestra Księżniczek
» Grupa MoCarta - Ale Kino!
» Kabaret SMILE
» Kabaret Nowaki w nowym programie
» Maria Kozłowa 1910-1999
» Z muzealnego skarbca
» Fikaj z Koziołkiem Matołkiem
» Wieczór panieński plus
Więcej » 
 Fotoreportaże
Stalowa Wola: SPS ze wsparciem Elżbiety Łukacijewskiej
»SPS ze wsparciem Elżbiety Łukacijewskiej
»Kamień węgielny pod nowe osiedle Ogrodowe
»Akcja sadzenia drzew w Stalowej Woli
»PiS agitował na rynku w Rozwadowie
»Damian Marczak (KWW SPS) zaprezentował swoją drużynę
Więcej » 
Wiadomości lokalne / Polityka i Samorządy

Piątek, 24 marca 2017 r. godz. 16:30     /Magdalena Rodecka/
To nie przycinka ale okaleczanie drzew!

Wzdłuż ulicy Ofiar Katynia obok dworca PKP przycięto 15 drzew. Warto się zastanowić czy z czasem nie zostaną całkowicie wycięte.
Wzdłuż ulicy Ofiar Katynia obok dworca PKP przycięto 15 drzew. Warto się zastanowić czy z czasem nie zostaną całkowicie wycięte.
Fot. Jacek Rodecki
- To nie jest dbałość o zieleń - twierdzi radny miejski Mariusz Bajek i apeluje do władz miasta o zainteresowanie się "okaleczaniem drzew" bo z przycinką jak twierdzi nie ma to nic wspólnego.

- Po obcięciu zostają gołe pnie i nieważne czyj to jest teren. Czy to robi PKP, spółdzielnie czy miasto? To jest przykład złej pracy. Zwróćmy na to uwagę jak wyglądają drzewa przy turborondzie czy w innych częściach miasta - mówi Mariusz Bajek. Dodaje, że na pewno takie rozwiązanie dla zarządcy jest wygodne bo nie trzeba grabić liści a argumentacja, że drzewko i tak odrośnie do niego nie przemawia.

Kolegę z miejskiej ławy poparł Jan Sibiga, który miał okazję rozmawiać z fachowcem od zieleni: - Żeby drzewo było żywotne po takiej operacji przycięcia korony, nie powinna ona przekraczać 25-30%. Jak zobaczyłem ten widok przy PKP… To są gołe konary, to jest kaleczenie drzewostanu.

Przycinkę drzew reguluje ustawa o ochronie przyrody. Zgodnie z nowelizacją prace w obrębie korony drzewa nie mogą prowadzić do usunięcia gałęzi w wymiarze przekraczającym 30% korony, która rozwinęła się w całym okresie rozwoju drzewa, chyba że mają na celu: usunięcie gałęzi obumarłych lub nadłamanych, utrzymywanie uformowanego kształtu korony drzewa, wykonanie specjalistycznego zabiegu w celu przywróceniu statyki drzewa (na podstawie dokumentacji, w tym dokumentacji fotograficznej, wskazującej na konieczność przeprowadzenia takiego zabiegu).

Usunięcie gałęzi w wymiarze przekraczającym 30% korony, która rozwinęła się w całym okresie rozwoju drzewa stanowi uszkodzenie drzewa. Usunięcie gałęzi w wymiarze przekraczającym 50% korony, która rozwinęła się w całym okresie rozwoju drzewa stanowi zniszczenie drzewa. Uszkodzenie lub zniszczenie drzewa podlega karze administracyjnej. Karę wpłaca się w wysokości 30 % zaraz po ostateczności decyzji a 70 % wysokości kary można odroczyć na okres 5 lat jeżeli stopień zniszczenia drzewa lub krzewu nie wyklucza zachowania jego żywotności.

Wójt, burmistrz albo prezydent miasta wymierza administracyjną karę pieniężną za: zniszczenie drzewa lub krzewu (w tym za usunięcie ponad 50% gałęzi) lub uszkodzenie drzewa spowodowane wykonywaniem prac w obrębie korony drzewa (w tym za usunięcie ponad 30% gałęzi).

Strona do druku Drukuj artykuł    

Jeżeli masz jakieś ciekawe informacje, chcesz przekazać coś ważnego,
coś interesującego, nie wahaj się - napisz do nas: redakcja@stalowka.net

Dodaj komentarz do artykułu »  

Piątek, 27 lipca 2018 r. godz. 18:01
~hana
Właśnie teraz okaleczają piękne drzewa na osiedlu Chojny zatorze przy ul.Gościnnej i Ofiarnej,mimo ,,ze gałęzie nie wychodzą poza trawnik , odcinają piękne, zielone grube konary, zostawiają biedne oszpecone drzewo i robią to w piątek po południu , kiedy administacja nie odbiera telefonów
+0-0
Wtorek, 28 marca 2017 r. godz. 16:02
~cybula59
stalowiak piszesz takie bzdety ,bo chyba sam te konary odcinałes.Drzewa sa oszpecone i teraz poczekamy do jesieni zeby sprawdzic ile drzew uschło.
+0-0
Wtorek, 28 marca 2017 r. godz. 13:18
~stalowiak
Co roku te same wypociny jak to strasznie oszpecono dzrzewa ale kiedy te drzewa wypuszczą liście to te drzewa wyglądają 100 razy piękniej niż przed przycinką. Panie radny BAJEK proszę się nie martwić i nie szukać problemu tam gdzie tego nie ma.
+0-0
Poniedziałek, 27 marca 2017 r. godz. 17:33
~kiki
To fakt i skandal pytam się gdzie są urzędnicy z ochrony środowiska tak samo jest ze spółdzielnią mieszkaniową idzie "budowlaniec" i wg własnego widzimisię tnie a jak mu zwrócić uwagę to mówi żę to patyki brak słów mam nadzieję że w końcu ktoś za to odpowie bo to jest ordynarne okaleczenie drzew , brak słow
+0-0
Poniedziałek, 27 marca 2017 r. godz. 10:56
~Rasia
To były tak piękne drzewa!!!Strasznie smutny widok!!!Proponuję sprawdzić uprawnienia tych tzw,"fachowców od kosmetyki drzew".Jestem pewna,iż takowych nie posiadają.Nikt kto zna się na drzewach nie zrobił by im takiej jatki!!!!
+0-0
Poniedziałek, 27 marca 2017 r. godz. 00:32
~Jołkipołki
Lucek trzeba było przyciąć na wysokości 60 cm od ziemi i na przysłowiowego pniaka zaprosić elektorat pierwszego sortu.
+0-0
Niedziela, 26 marca 2017 r. godz. 17:40
~LOP
Pod tą PO-wierzbą posadzoną nawet PIS z kulawą nogą nie chce się wysikać. To znaczy pies przejęzyczyłem się .
+0-0
Niedziela, 26 marca 2017 r. godz. 16:26
~Full
Póki co wsadzono w asyście prasy POwierzbę. Lansik się nie udał niestety...
+0-0
Niedziela, 26 marca 2017 r. godz. 13:09
~Dendrolog
A może wyhodować nowy gatunek drzewa np. PIS-grab pospolity , a może cis-PIS . Taki tam PIS-pospolity chwast . Ale z PIS-gruszki ulęgałek nie będzie
+0-0
Niedziela, 26 marca 2017 r. godz. 12:52
~Andrzej Poniedzielski
Ludzie nie martwcie się, zaraz i tam będzie lans polityczny i opozycja wsadzi jakieś drzewko, sztuk jeden.
+0-0
Niedziela, 26 marca 2017 r. godz. 12:51
~PIS-tacja
Wyciąć po samej ziemi te drzewa i posadzić PIS-tacjowe drzewa.... gatunek drzewa z rodziny nanerczowatych . Lekki orzech do zgryzienia PO-dobno NIE
+0-0
Niedziela, 26 marca 2017 r. godz. 12:41
~zielonym do góry !!!!
Jak oni te drzewa posadzili korzeniami do góry drzewa się sadzi zielonym do góry !!!!
+0-0
Niedziela, 26 marca 2017 r. godz. 12:32
~szukam2017
Działka 1154/5 , gdzie te drzewa zostaly zniszczone nalezy do pkp s.a. wiec oni placili podejrzanej firmie za ta pseudo usługe.Niektore drzewa rosly w granicy i nalezaly do zarzadcy drogi,ale jak pilarze wpadli w wir pracy to przycieli i te co nie powinni.Drzewa ,,kikuty"sa tez na terenie stacji Stalowa Wola Poludnie.Ta sama firma tez tam ciela.
+0-0
Niedziela, 26 marca 2017 r. godz. 10:43
~rowermen
I jak to teras wyglada ? To lepiej by bylo jak by wycieli calkiem po ziemi dla mnie smiechu warte i pewnie tak zrobia za jakis czs wytna po ziemi :D hahaaahaaa
+0-0
Niedziela, 26 marca 2017 r. godz. 10:14
~ucho Prezesa
A gdzie ptaszki założą gniazda ?? i z jajeczek nie wyklują się PIS-klęta . I będzie coraz mniej PIS-sowców . co na to Prezes ???
+0-0
Sobota, 25 marca 2017 r. godz. 21:19
~Xyz
Do mieszkanka.....w Rzymie i klimat i drzewa trochę inne
+0-0
Sobota, 25 marca 2017 r. godz. 17:28
~drwal
PiS > Piła i Siekiera
+0-0
Sobota, 25 marca 2017 r. godz. 15:25
~jan
.... a gdzie byli prawi i sprawiedliwi radni jak rozstrzygano przetarg na ,,opiekę" nad zielenią miejską ? .... przecież ci rzeźnicy robią to na zlecenia miasta lub powiatu w zależności od tego która droga do kogo należy. A i w mieście, i w powiecie władzę absolutną ma extrasort z najwyższej półki.
+0-0
Sobota, 25 marca 2017 r. godz. 14:13
~marek
Pane radny ma pan racje,teraz tylko procurator /to co zrobiono nie da sie obronic.
+0-0
Sobota, 25 marca 2017 r. godz. 11:37
~Ropuch
@albo Jeszcze nie zauważyłeś, że piszesz nie na temat? To nie artykuł o wycinaniu drzew, tylko o przycinaniu ich gałęzi.
+0-0
Sobota, 25 marca 2017 r. godz. 11:00
~allo
Do was wy niby miastowi nasadziliscie drzew jak za stodola i macie proble ze ktos robi porzadek chcecie miec prad wode gaz itp a sadzicie drzewa na tych instalacjach a potem krzyk za sie wycina chcecie mieszkac blizej natury bez wygod to do lasu.
+0-0
Sobota, 25 marca 2017 r. godz. 10:26
~bek
U nas na Alejach też facet pokazywał łapą , które gałęzie ciąć, a te fachury cięły jak im kazał. Jeszcze ich po plecach poklepywał , żeby to o tamto. Czy tej rzezi nikt nie kontroluje? Kto płaci tym idiotom od okaleczeń?
+0-0
Sobota, 25 marca 2017 r. godz. 10:10
~verso
w tej sprawie popieram w pełni p.radnego.to co zrobili woła o pomstę do nieba
+0-0
Sobota, 25 marca 2017 r. godz. 09:44
~allo
Znowu dzien lesnika i drzewiarza w stalowej proponuje przeprowadzcie sie na Kochany i tam sie upajajcie przyroda
+0-0
Sobota, 25 marca 2017 r. godz. 09:16
~Huciany
Taki proceder barbarzyńskiego traktowania drzew w STW trwa już od szeregu lat.Po takich zabiegach drzewa,w większości,długo chorują albo usychają.Czas z tym skończyć.
+0-0
Sobota, 25 marca 2017 r. godz. 09:14
~miecz
a co sie dzieje na poniatowskiego ,wycinka na calego ,a pniaki po wycince w pasie zieleni miedzy chodnikiem a jezdnia wystaja z ziemi ,coz za drzewo pieniadze sie wezmie ,za wykopanie trzeba zaplacic ,a jak ktos samochodem wpadnie na ten pniak ,ubezpieczyciel wyplaci ,i kolo sie zamyka ,nie wiem do kogo teren ten nalezy ale chyba pod starostwo ,tylko starosta niech sie nie tlumaczy ze jak bedzie remont to je wykarczuja ,a jak ktos zginie przez nie wpadajac samochodem
+0-0
Sobota, 25 marca 2017 r. godz. 08:45
~sasiad65
Trzeba ukarac ta babke po 50-tce co pokazywala pilarzom ile ciac,zaplaci to nastepnym razem bedzie kazala ciac tam gdzie trzeba.Pare lat temu podobnie obcieli gałezie drzewom za blokami na ulicy 1 Sierpnia.W tamtym roku sam widzialem jak wycinali kilka drzew bo po prostu uschły.Mozna sprawdzic bo pniaki jeszcze sa.Tam tez wycieli kilka gałezi za duzo.
+0-0
Sobota, 25 marca 2017 r. godz. 08:45
~aaa
HIPOKRYZJĄ AŻ ŚMIERDZI!!! Za poprzedniej ekipy wycięto w pień całe setki drzew w stalowej woli, szczególnie szkoda starych sosen, które były sadzone jeszcze przed wojną, albo o zgrozo, bloki budowano i nie przeszkadzały, ale przyszedł jakiś małpiszon (czytaj: urzędnik) i stwierdził, że ładny mebel będzie z tego, a z tamtego podłoga... Ja nie bronię obecnej ekipy, bo jest totalnie nieodpowiedzialna, ale za poprzedniej takie przycinanie też miało miejsce na porządku dziennym i jakoś rabanu nikt nie chciał robić... moim zdaniem nie zasługujecie na nic innego jak tylko wyciąć wszystko w pień i wybrukować, a potem wam zabronić używania klimy pod pretekstem braku "zasobów prądu"... zapomniałem, że każdy urzędnik -małpiszon powinien mieć psa, żeby wam defekować przed oknem....
+0-0
Sobota, 25 marca 2017 r. godz. 08:00
~ST MIESZKANIEC
Tak naprawdę teraz z tych drzew ogołoconych nie będzie żadnego pożytku dla środowiska to już lepiej było całkowicie ich usunąć i posadzić nowe dalej od ścieżki rowerowej bo teraz tylko będą stwarzać zagrożenie , czyli więcej zła mogą wyrządzić niż pożytku dla ekologii .
+0-0
Sobota, 25 marca 2017 r. godz. 07:54
~@ Ropuch
Tym drzewom nic nie będzie, przestań proszę pisać kompletne bzdury i kompromitować się publicznie
+0-0
Sobota, 25 marca 2017 r. godz. 07:52
~Henryk
Panie Mariuszu, myślę że za 2 miesiące wycofa Pan te słowa. Na przycince zna się Pan tak jak na malarstwie. Pokojowym. ;) Niech Pan da tym drzewo odbić, zobaczy Pan źle nie będzie, będzie ładnie. A Panu za złe słowa niech Bóg wybaczy, ja tnący ów drzewostan wybaczyć nie mogę.
+0-0
Sobota, 25 marca 2017 r. godz. 07:22
~mieszkanka
W Rzymie byłam 5 lat i tam identycznie przycinali drzewa ,które na wiosnę pięknie odrastały ale trzeba to robić systematycznie przez tyle lat nikt o to nie dbał to teraz zrobił się "problem"w końcu ktoś zaczął dbać o misto ,zieleń i wygląd Stalowej
+0-0
Sobota, 25 marca 2017 r. godz. 01:20
~Ropuch
I karać! Żeby się to nie rozmyło... A kary za zniszczenie drzewa mogą liczyć się w tysiące złotych. Dokładnie oszacować, policzyć sztuki, określić odpowiedzialność personalną za: zlecenie, nadzór i odbiór wykonanej "pracy" i rozliczyć. Czyli tak, jak powinno to wyglądać w każdym cywilizowanym kraju. Nie tylko jeśli chodzi o drzewa, ale o cokolwiek.
+0-0
Sobota, 25 marca 2017 r. godz. 01:11
~Ropuch
@Bławat Zapomniałem odpisać na Twoje pytanie. Otóż maksymalna wielkość nieszkodzącej drzewu przycinki wynosi, zależnie od gatunku drzewa, 25-30 procent MASY GAŁĘZI, ZDOLNYCH DO WYKSZTAŁCANIA LIŚCI. A więc ani sama masa całego drzewa, ani objętość korony. Czyli w praktyce, masa pnia nie liczy się. Jedynie masa żywych gałęzi. Pozdrawiam.
+0-0
Sobota, 25 marca 2017 r. godz. 00:13
~epoka kamienia
Ludzie już dawno zeszli z drzewa tylko radny Neandertalczyk Bajek marzy o czasach jak jego krewni zamieszkiwali konary drzew a koło jeszcze było kwadratowe .
+0-0
Piątek, 24 marca 2017 r. godz. 23:54
~PIS-semny
EMIL do drewutni PIS-anki malować . kolega Bajka
+0-0
Piątek, 24 marca 2017 r. godz. 23:09
~sondej czyli mondej
@Andrzej Poniedzielski, czy ty wiesz w czyje buty się wbijasz? Nie masz prawa, by temu PANU buty wiązać. Zrozumiano?! WON!!!
+0-0
Piątek, 24 marca 2017 r. godz. 22:52
~Emil
Wkoncu ktos zwrócił na to uwage,walic im kary za te kikuty.
+0-0
Piątek, 24 marca 2017 r. godz. 21:55
~Ropuch
@Andrzej Poniedzielski To nie o to chodzi, że być może większość tych drzew za te 3 miesiące się zazieleni. Bo chyba o to Ci chodzi. A pewnie większość tych drzew "jakoś" się zbierze. Ale te drzewa będą bardzo długo osłabione. Nieodporne na grzyby, pasożyty, choroby itp. Poprzez zminimalizowaną, zaburzoną fotosyntezę nie będą w stanie wytworzyć odpowiedniej dla ogólnej masy drzewa ilości białek, cukrów, przyswoić minerałów itd itd. To jest żywy organizm, który ma konkretne wymagania żeby trwać. Ci, co nie mają wiedzy przyrodniczej może powiedzą za 2-3 miesiące, że przecież się zazieleniły, więc nic się nie stało. Niestety, taka ingerencja ma swoje konsekwencje i takie drzewo może bardzo łatwo i dużo szybciej niż zdrowe po prostu umrzeć. A chyba każdy rozumny zdaje sobie sprawę, że aby takie drzewo, jak choćby te na zdjęciu, urosło do tych rozmiarów, jeśli się posadzi nowe, to trzeba czekać kilkadziesiąt lat... No, dość się opisałem...
+0-0
Piątek, 24 marca 2017 r. godz. 21:35
~Mieszkaniec
Wszędzie przycinają, wycinają a na Poniatowskiego 21 za niedługo mieszkańcom znowu światła dziennego braknie przez bujne drzewostany!
+0-0
Piątek, 24 marca 2017 r. godz. 20:32
~Andrzej Poniedzielski
A ja proponuję odczekać i radny za 3 miesiące zmieni zdanie....
+0-0
Piątek, 24 marca 2017 r. godz. 20:29
~ BAJKO-PIS-arz
PIS-Pan bezradny Bajek HISTORIA Absolwent Policealnego Studium Elektrycznego w Nisku. Ukończył Akademię Górniczo-Hutniczą w Krakowie z tytułem inżyniera na Wydziale Górniczym. Pracownik Społem PSS. Artysta-rysownik. Jego prace były prezentowane na wielu wystawach indywidualnych m. in. w Katolickim Domu Kultury "Arka" w Racławicach, w Miejskim Domu Kultury w Stalowej Woli, Tarnobrzeskim Domu Kultury, W 2013 roku wraz żoną Zofią Życińską-Bajek nagrodzony "Gałązką Sosny" "Gałązką Sosny" czyli ktoś mu uciął sosny kawałek.. ostatni pi...ł o kotach i szczurach w st.wola Taki TAM BAJKO-PIS-arz.
+0-0
Piątek, 24 marca 2017 r. godz. 20:15
~Bławat
Proponuję końcem czerwca, zrobić zdjęcia tym drzewom. Wielkie tereny wokoło Stalowej stepowieją i nikogo to nie rusza. Gdyby nie trudności z usunięciem drzew pod budowę, mogłoby być sporo ładnego lasu. 30% gałęzi- objętościowo czy wagowo? Grube konary mają dużą masę, więc oszacowanie jest dosyć trudne, gdyż jak to precyzyjnie wyliczyć. W 2016 był jakiś paraliż przez połamane drzewa, czy mi się wydaje? Może zapytajmy strażaków z nocnej akcji.
+0-0
Piątek, 24 marca 2017 r. godz. 20:14
~lipa
Nie tylko w Stalowej bo i w Jastkowicach przy szkole grasował taki sam poj..b.
+0-0
Piątek, 24 marca 2017 r. godz. 20:08
~Gumowy czlonek
Hm jak moja stara sobie przycinke zrobiła to mój sztywny konary sam zapłonal
+0-0
Piątek, 24 marca 2017 r. godz. 19:50
~pytam ziutka
ziutek, daj link, niech więcej ludzi zobaczy
+0-0
Piątek, 24 marca 2017 r. godz. 19:34
~ziutek60
Ja widzialem ta babke co pokazywala pilarzom jak wycinac konary,Nie mialem aparatu,ale kilka dni po nagralem filmik i mozna ogladac na YT.Skanal,musi tu byc kara dla pilarzy i tej baby po 50 tce co nakazywala ciac i jak.
+0-0
Piątek, 24 marca 2017 r. godz. 18:55
~kabi
Trumniarz też nadaje się do ścięcia szczególnie jego pusty łeb
+0-0
Piątek, 24 marca 2017 r. godz. 18:48
~Opozycja
panie bezradny Bajek to wasz PIS-owski minister środowiska tnie ...... nawet i głupa
+0-0
Piątek, 24 marca 2017 r. godz. 18:48
~hk,;865
To robota kartofli,ludzi o wrażliwości kartofla.
+0-0
Piątek, 24 marca 2017 r. godz. 18:31
~Stara
Radnych : Pana Bajka i Pana Sibigę zapraszam do grupy na FB założonej przez Piotra Bednarka. Grupa nazywa się - Stalowa Wola - Przyroda
+0-0
Piątek, 24 marca 2017 r. godz. 18:19
~asa
Trumniarzu jakżeś taki chętny to wycinaj uschłe chwasty na błoniach nim je harcownicy spala.
+0-0
Piątek, 24 marca 2017 r. godz. 18:08
~Trumniarz
To co zawadza trzeba wyciąć i w dołek jakby to powiedzieć najprościej. Namawiam więc do zutylizowania wszystkich niepokornych władzy naszej ludowej do wzięcia udziału w ścince wszystkich i wszystkiego co nam przeszkadza. I nie bajer to nijaki ale róbmy coś bo mnie szlag trafia kiedy wyjeżdżam z drogi podporządkowanej na główną a po bokach ograniczają mi widoczność pedalsko wyglądające wyrośla i to mnie boli najbardziej obok mojej chorej obsesji że będzie lepiej i ... będzie uwierzcie mi - lepiej!
+0-0
Piątek, 24 marca 2017 r. godz. 18:06
~Ropuch
Oczywiście przedostatnim adresatem mojego wpisu był Bławat... Tak to jest, jak słownik jest mądrzejszy od jego użytkownika...
+0-0
Piątek, 24 marca 2017 r. godz. 18:01
~Ropuch
@z nad Sanu Wg Twojej argumentacji, to z dziećmi nie powinno się chodzić ani do parku, ani do lasu, na działkę, wyjeżdżać na wieś itd. Bo przecież wszędzie tam są drzewa i gałęzie lecą dzieciom na głowy... Coś mi się wydaje, że Tobie już jedną, taka gruba, spadła...
+0-0
Piątek, 24 marca 2017 r. godz. 18:01
~grazyna
A niech władze miasta się przyjrzą jak zostały przycięte lipy (i to w pełni sezonu) pod oknami drugiej klatki Poniatowskiego 21. Z lip zrobiono potworki bez gałęzi z jednej strony. Jeśli za bardzo zacieniały, to trzeba było wyciąć co drugą a nie tak bezmyślnie oszpecać drzewa. Narzekamy na smog ale drzewa tniemy.
+0-0
Piątek, 24 marca 2017 r. godz. 17:58
~dzidek z czarnieckiego
Ja drzew nie lubie.w drzewach tylko robaki się kocom i oatki obsrywajom chodniki
+0-0
Piątek, 24 marca 2017 r. godz. 17:56
~Ropuch
@Błagam Specjalistyczny zabieg?! W artykule dobrze jest on opisany, czyli max. 25-30 procent gałęzi. Więcej to jest kaleczenie drzewa. Nie chodzisz po mieście, nie widzisz co zrobili? W poprzednich latach tak to nie wyglądało.
+0-0
Piątek, 24 marca 2017 r. godz. 17:48
~adtrpc
to nie są drzewa tylko śmieci najlepiej wydrzeć to cale badziewie z korzeniami i zasadzić nowe drzewa a nie trzymać coś takiego co nie ma ani wyglądu ani nie poprawia bezpieczeństwa miedzy innymi przy wyjazdach z uliczek osiedlowych na główna drogę !!
+0-0
Piątek, 24 marca 2017 r. godz. 17:46
~z nad Sanu
sr.... w banie , to maja rosnąć jak chcą i w czasie wichury przewracać się , lepiej przyciąć tak jak przycinają w miejscach gdzie sa narażone np. dzieci.
+0-0
Piątek, 24 marca 2017 r. godz. 17:18
~Bławat
To jest ewidentnie specjalistyczny zabieg przywrócenia statyki drzewa. Duże gałęzie grożą oberwaniem na jadące samochody, co grozi spowodowaniem niebezpiecznych wypadków (szczególnie podczas silnych wiatrów, uderzeń pioruna). Znane są sytuacje gdy gałąź zabiła pieszego. W ciągach komunikacyjnych nie można hodować olbrzymów. Po takim przycięciu większość drzew puszcza wiele małych gałązek, które formuje się w kule. Rany powinny być zabezpieczone np. farbą.
+0-0
Piątek, 24 marca 2017 r. godz. 17:05
~Ropuch
Tegoroczna "przycinka" to jedna wielka katastrofa. W całym mieście widzę popozostawiane same kikuty. Kto to wykonuje?! Kto to zleca?! Kto to sprawdza?! I kto to rozlicza?! W tym wypadku całkowicie zgadzam się z radnym Bajkiem i radnym Sibigą. A to już jest coś, bo to nie jest zwykła dla mnie okoliczność by się z tymi panami zgadzać... Wygląda mi to tak, że ktoś powiedział do pierwszych lepszych pracowników np. spółdzielni, którzy o przycinaniu gałęzi pojęcia nie mają, "słuchajta chłopy, przejdźta się po mieście i połobcinajta trochę gałęzi z drzew". Zero wiedzy, ale nawet zwykłej wyobraźni, nie mówiąc o jakimkolwiek zmyśle estetycznym. Te drzewa są po prostu poranione, w niektórych przypadkach, zniszczone. Widać to na Okulickiego, KEN, Poniatowskiego, Orzeszkowej, Żeromskiego, Popiełuszki itd., a więc w wielu miejscach. Koszmar.
+0-0
Piątek, 24 marca 2017 r. godz. 17:04
~Rapid
Co oni zrobili , kto taki był mądry , przecież to nie wierzba albo jakieś inne dziadostwo co gałązki puszcza zewsząd , teraz to drzewo będzie miało badzo ciężko żeby się odrodzić , nie będzie procesu fotosyntezy , ale durnieeee , to już lepiej je sciąc i zasadzić nowe
+0-0
Piątek, 24 marca 2017 r. godz. 17:01
~emigrant
Te drzewa to przycinał inaczej normalny. Przycinają je tak po to by jesienią nie było liści, bo wiadomo że ich uprzątnięcie w jesieni kosztuje. To tylko w PL wszystko na opak.
+0-0
Piątek, 24 marca 2017 r. godz. 16:51
~dzidek z czarnieckiego
Ja się na drzewach nie znam,ale na robocie tak a siedzę na bezrobociu jurz pół roku
+0-0
Piątek, 24 marca 2017 r. godz. 16:45
~ smutny
Jestem za fachową przycinką drzew a to już woła o pomstę...mowa konarów.
+0-0
Stalowka.NET - Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i okolic
Copyright 2001 - 2024 Stalowka.NET
  » O nas  » Redakcja  » Reklama  » Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone.
X Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług i realizacji potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Więcej w polityce prywatności.