Stalowa Wola Stalowa Wola: Huta Stalowa Wola
Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i Powiatu Stalowowolskiego. Najnowsze! Najszybciej!
Kamera na żywo na panoramę Stalowej Woli na skrzyżowanie Al. Jana Pawła II z ul. KEN
Nagrania audio, rozmowy z ciekawymi ludźmi
Fotografie z najważniejszych wydarzeń w Stalowej Woli
Kanał youtube.stalowka.net - Pierwsza stalowowolska telewizja internetowa
Encyklopedia miasta Stalowa Wola
Zapowiedzi zbliżających się wydarzeń kulturalnych
Baza adresowa najważniejszych firm i instytucji życia publicznego
Bezpłatna baza ogłoszeń dla mieszkańców miasta Stalowa Wola jak i Powiatu Stalowowolskiego
Twoje konto
Strona główna  Stalowa Wola / Wiadomości Sobota, 20 kwietnia 2024 r. Imieniny: Agnieszki, Amalii, Czecha
 Wiadomości lokalne
» Muzeum COP zaprasza na wirtualny spacer
» Usterka usunięta. Tężnia solankowa w Parku Jordanowskim
» Stalowowolski Hackathon rozpoczęty!
» W piątek policyjne działania "Prędkość"
» Dzień otwarty w SLO
» Trzy auta zderzyły się na Chopina. Dwupasmówka zablokowana
» IV sesja Młodzieżowej Rady Miejskiej w Stalowej Woli
» Dlaczego nie działa tężnia w Parku Jordanowskim?
» Drzewko za makulaturę ma już 10 lat
» Ruszają miejskie potańcówki
» Na trasie podskarpowej auto wypadło z drogi. 1 osoba ranna
» Kwietne sadzonki z Parku Jordanowskiego skradzione
Więcej » 
 Zasłyszane...
"Możemy spodziewać się ruchu scenicznego, tańca, gestu, scenografii, efektów świetlnych i przede wszystkim fantastycznego doznania oczyszczenia naszego sumienia bo spektakle KTO właśnie takie są".
Marek Gruchota, dyrektor Miejskiego Domu Kultury w Stalowej Woli.
 Imprezy w mieście
» Koncert Wiedeński - Orkiestra Księżniczek
» Benefis Jerzego Augustyńskiego
» Grupa MoCarta - Ale Kino!
» Warsztaty motania lalek
» Majówka 2024
» Jubileuszowa Gala Gałązki Sosny
» Kabaret Nowaki w nowym programie
» Maria Kozłowa 1910-1999
» Muzeum COP: Matematyczny pociąg
» Z muzealnego skarbca
Więcej » 
 Fotoreportaże
Stalowa Wola: Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Piknik w Parku Jordanowskim
»Otwarcie Parku Jordanowskiego
»SPS ze wsparciem Elżbiety Łukacijewskiej
»Kamień węgielny pod nowe osiedle Ogrodowe
Więcej » 
Wiadomości lokalne / Gospodarka

Wtorek, 14 marca 2017 r. godz. 19:59     /Magdalena Rodecka/
Huta Stalowa Wola zniknęła z historycznego miejsca

Wieńczący od lat napis Huta Stalowa Wola na bramie nieopodal budynku Dyrekcji Naczelnej HSW S.A., który należy obecnie do miasta, zniknął z naszego krajobrazu. Zastąpiła go nazwa Stalowowolska Strefa Gospodarcza.
Wieńczący od lat napis Huta Stalowa Wola na bramie nieopodal budynku Dyrekcji Naczelnej HSW S.A., który należy obecnie do miasta, zniknął z naszego krajobrazu. Zastąpiła go nazwa "Stalowowolska Strefa Gospodarcza".
Fot. Jacek Rodecki
Wieńczący od lat napis Huta Stalowa Wola na bramie nieopodal budynku dawnej Dyrekcji Naczelnej HSW S.A., który należy obecnie do miasta, zniknął z naszego krajobrazu. Zastąpiła go nazwa "Stalowowolska Strefa Gospodarcza".

O "Stalowowolskiej Strefie Gospodarczej" mówił podczas otwarcia terenów Huty Stalowa Wola i zniesieniu opłat za wjazd prezydent miasta Lucjusz Nadbereżny. Zapowiedział także prezentację na 20 marca swojego programu gospodarczego.

Przy tej okazji warto przypomnieć o genezie powstania Huty Stalowa Wola, której proces tworzenia a ściślej mówiąc Zakładów Południowych rozpoczął się już w 1937 roku. Rzeczpospolita Polska rozpoczęła wówczas zakrojone na szeroką skalę inwestycje w obronność. W 1938 roku w stalowowolskich Zakładach rozpoczęto montaż i testy haubicy polowej kal. 100 mm. Od tego właśnie wydarzenia liczona jest historia dzisiejszej HSW. Od uroczystości otwarcia - 14 czerwca 1939 roku, do dnia wybuchu wojny, nie zdołano uruchomić wszystkich założonych programów produkcyjnych. Od czerwca 1942 roku do września 1944 Zakłady Południowe funkcjonowały pod nazwą Hermann-Göring-Werke, gdzie więźniowie żydowskiego pochodzenia pracowali przy produkcji płyty pancernej.

Zakłady Południowe powtórnie uruchomiono 5 stycznia 1945 roku a skupione wokół nich osiedle Stalowa Wola 1 kwietnia uzyskało prawa miejskie. 20 marca 1948 roku, w dziesiątą rocznicę powstania, na wniosek załogi Zakłady Południowe otrzymały nową nazwę - Huta Stalowa Wola a wraz z rozwojem HSW postępował rozwój miasta Stalowa Wola.

W 2017 roku obchodzimy 80-lecie Centralnego Okręgu Przemysłowego. Planowanych jest szereg imprez, rozpoczęcie wielu znaczących inwestycji drogowych mających usprawnić ruch komunikacyjny w strefie przemysłowej. Może warto byłoby się zastanowić czy w hołdzie dawnym czasom dzięki którym powstało nasze miasto, powrócić do nazwy "Zakłady Południowe"? W końcu lokalizacja usytuowanych tam firm się nie zmieniła.

Strona do druku Drukuj artykuł    

Jeżeli masz jakieś ciekawe informacje, chcesz przekazać coś ważnego,
coś interesującego, nie wahaj się - napisz do nas: redakcja@stalowka.net

Dodaj komentarz do artykułu »  

Piątek, 17 marca 2017 r. godz. 15:22
~Leszcek II
Zamiast " Stalowowolska Strefa Gospodarcza " napiszcie " Teren Diecezji Stalowowolskiej" A za brama ze dwa pomniki Lecha i np. Tupolewa . Bdzie pieknie , patriotycznie ipo katolicku.
+0-0
Piątek, 17 marca 2017 r. godz. 14:18
~Ropuch
@inteligent Takim wpisem udowadniasz, że mm jednak ma rację.
+0-0
Piątek, 17 marca 2017 r. godz. 12:54
~inteligent
Do mm, lemingu ty na temat intelektu się nie wypowiadaj bo każde twoje wypociny to kompromitacja lemingów w naszym mieście. Tak naprawdę to ty nawet nie rozumiesz co to jest intelekt, kabanie.
+0-0
Piątek, 17 marca 2017 r. godz. 10:44
~Hutnik
Zapomnijcie o czasach w których matka huta zatrudniała całe miasto i okolice w promieniu 40 km ;)
+0-0
Czwartek, 16 marca 2017 r. godz. 18:30
~mm
Niestety, wyglada na to, ze zwolennicy PiSu to zazwyczaj ludzie, ktorzy nie przejmuja sie swoim poziomem intelektualnym...
+0-0
Czwartek, 16 marca 2017 r. godz. 15:08
~Ropuch
Nigdy pod innym nickiem nic nie zamieszczałem. Co miałem wyjaśnić, to wyjaśniłem. Nie mam przyjemności więcej polemizować z tego typu ludźmi, jacy dziś zwracali się do mnie. Nawet argumentów nie przeczytałem, w których by mi wytknięto, że w czymś nie mam racji. Więc dyskusja nie ma sensu. A ja swoje racje opisałem. Żegnam. Wracajcie do swojej sekty.
+0-0
Czwartek, 16 marca 2017 r. godz. 12:38
~O Ropuchu - prawda
Ropuszek się szykuje na prezydenta i to stąd te zajadłe wpisy. Pod tym i innymi nickami. Tak bardzo żal mu tyłek ściska...
+0-0
Czwartek, 16 marca 2017 r. godz. 12:29
~sympatyk
Do ropuchy lemingu tobie wolno obrażać sympatyków partii PIS ale nikomu z sympatyków PIS nie wolno ciebie obrazić. To jest mentalność lemingów którzy wypocili tysiące obraźliwych wypocin ale ich nie wolno obrażać. Gratuluję inteligencji pijaczka spod budki piwa.
+0-0
Czwartek, 16 marca 2017 r. godz. 11:49
~Ropuch
@stalowiak Przecież napisałem, że rozgrodzenie terenów huty jest dobrą decyzją. Chyba masz problem z czytaniem ze zrozumieniem. I nie życzę sobie więcej wyzwisk pod moim adresem. Choć domyślam się, że taki sposób zwracania się do ludzi wynika z Twojego poziomu intelektu i osobistej kultury. W taki sposób rozmawiaj sobie z Tobie podobnymi.
+0-0
Czwartek, 16 marca 2017 r. godz. 11:42
~Ropuch
@@Ropuch Gdzie tu widzisz niekonsekwencję? Napisałem, że ten konkretny ruch, czyli rozgrodzenie terenów huty jest dobry i wymieniłem argumenty. Ale to nie oznacza, że polityka prezydenta jako całość i jego większość decyzji mi się podoba. Poza tym, pisałem, że rozgrodzenie jest dobre, ale robienie przy tej okazji sobie lansu i ten bełkot, że DZIĘKI TEMU zaczną napływać nowi inwestorzy jest żenadą. Nie wiem co w tym dziwnego, że jedna konkretna decyzja mi się podoba, ale osoba prezydenta jako całość jego decyzji już nie.
+0-0
Czwartek, 16 marca 2017 r. godz. 09:45
~miastowy
Taka byla cena za rozgrodzenie terenu. Wraz z usunieciem bram, plotow i itp. Bezwzglednie postawiono warunek ze musi nastapic zmiania nazwy terenu. Poniewaz on juz nie nalezy do HSW. Proste, tylko moze ktos wczesniej na swieczniku powinien oznajmic spoleczenstwu wszystkie aspekty rozgrodzenia terenu i zniesienia bezpodstawnych oplat a naliczanych w powodu "regulaminow, i innych podstaw prawnych"
+0-0
Czwartek, 16 marca 2017 r. godz. 08:48
~stalowiak
Do ropuchy, ciebie tylko przychodnia na WYSZYŃSKIEGO może jeszcze uratować. Trollu czy ty nie rozumiesz że my pracownicy nie tylko obecnej huty bardzo się cieszymy że nareszcie zlikwidowano te nie potrzebne bramy. A jeśli chodzi o nowy napis to jest on dla ludzi z zewnątrz, bo mieszkańcy naszego miasta dobrze wiedzą że za bramami znajduje się była huta.
+0-0
Czwartek, 16 marca 2017 r. godz. 08:25
~stalowowolanin
No i zniszczyli Hutę...the end
+0-0
Czwartek, 16 marca 2017 r. godz. 08:05
~@ Ropuch
Widzę niekonsekwencje w twoich wypowiedziach, masz chyba rozdwojenie jaźni. Z jednej strony rozgrodzenie dobra decyzja prezydenta, z drugiej chcesz go zmieniać. To choroba czy ten bełkot twój o kodziarnię lub sługusów rudzielca się ociera... Skończ waść i wstydu SOBIE oszczędź.
+0-0
Czwartek, 16 marca 2017 r. godz. 08:01
~DORR
Nie jest ukończony ten napis! Będzie Herb miasta i logo!
+0-0
Czwartek, 16 marca 2017 r. godz. 08:01
~Odoba
Jeśli ktoś tęskni za HSW w wymiarze "matki-huty" niech zobaczy sobie dzisiejszy fotoreportaż w lokalnym tygodniku na rozkładówce. Niektóre budynki to żywcem Prypeć pod Czarnobylem przypominają. Dobrze, że się prezydent wziął za to!
+0-0
Czwartek, 16 marca 2017 r. godz. 01:08
~Bambaryła
bulgot haha :D to ktoś z polserwisu hahha pozdrawiam was o bul bul bul
+0-0
Środa, 15 marca 2017 r. godz. 22:37
~Dec
So-li-darność ! So-li-darność ! So-li-darność ! So-li-darność ! So-li-darność ! So-li-darność ! So-li-darność ! So-li-darność ! So-li-darność ! So-li-darność ! So-li-darność ! So-li-darność ! So-li-darność ! :)
+0-0
Środa, 15 marca 2017 r. godz. 20:51
~@pan
Miasto ma wydać blisko 20 baniek za coś, co nie zwiększy jego dochodów. Doskonały interes.
+0-0
Środa, 15 marca 2017 r. godz. 20:09
~realny
Polak potrafi.
+0-0
Środa, 15 marca 2017 r. godz. 19:38
~Franki
Brawo Kryspin. Nic dodać, nic ująć.
+0-0
Środa, 15 marca 2017 r. godz. 17:12
~Kryspin
Ta dyskusja moim zdaniem nie ma sensu. Nie o napis tutaj bowiem chodzi, a raczej o to dlaczego z HSW tylko on pozostał? Jak można być na własne życzenie posłać się na bruk i zniszczyć pracę kilku pokoleń ludzi? No jak? Dlaczego my Polacy oczekujemy szacunku i podziwu od wszystkich sami nie szanując siebie ani własnej historii? Ano dlatego, że jesteśmy narodem głupców, którym najlepiej wychodzi jałowa dyskusja o...np. napisie. Możecie się oburzać i nie zgadzać ale prawda jest taka, że dajemy się bezustannie oszukiwać i manipulować czekając na cud, który nigdy się nie zdarzy. Jak mawiają ryba psuje się od głowy i póki w Polsce nie będziemy mieli polityków, a jedynie nędznych działaczy partyjnych nic się nie zmieni. Nie chodzi tutaj bowiem ani o ludzi, ani tym bardziej o rację stanu tylko interes partii i polityczną vendettę za pieniądze podatników...Kurski mówiąc o "ciemnym ludzie" w swojej bezczelności miał jednak sporo racji... Komuna to był w zasadzie syf, ale teraz jest jeszcze gorzej bo cały ten wysiłek został zawłaszczony przez grupkę cwaniaków, którzy uwłaszczyli się na majątku narodowym słysząc w tle motłoch wiwatujący na cześć nowych czasów i wolności. Macie swoją wolność, cieszcie się nią i nadal dyskutujcie o napisie...
+0-0
Środa, 15 marca 2017 r. godz. 15:03
~pisjatryk
Dziwne że Becia nie przyjechała na otwarcie nowego napisu nad bramą. Albo Duduś ale on na nartach bo jeszcze w górach jest go troszkę.
+0-0
Środa, 15 marca 2017 r. godz. 13:31
~Stalowiak
@San Escobar: Pewnie jeździsz po pastwisku jak nie widzisz nowych parkingów,ulic,ścieżek rowerowych i rond;) W ciągu roku zrobiono więcej niż przez 10 lat poprzednich władz.Większość mieszkańców miasta to docenia i jest dumna z Prezydenta.
+0-0
Środa, 15 marca 2017 r. godz. 13:08
~dana
zgadzam się zupełnie z ropuchem
+0-0
Środa, 15 marca 2017 r. godz. 12:42
~Ropuch
Najbardziej przykre jest to, że LN tym napisem jedynie uskutecznia sobie lansik. Nic za tym więcej się nie kryje. Czy ktoś wierzy w to, że dzięki szyldowi zacznie się wielkie zbiegowisko inwestorów do St. Woli? A wystarczy zaglądnąć parę metrów za którąkolwiek z bram i potencjalny inwestor będzie skutecznie odstraszony. Rozgrodzenie terenów huty jest dobrym ruchem. I tyle. Po prostu wygoda dla pracowników tamtejszych zakładów, dostawców, kontrahentów itp. Ale to nie jest jakaś przełomowa rzecz. A ci inwestorzy to niby gdzie mają się ulokować? Czy miasto przygotowało tam i uzbroiło tereny? A co z tymi drogami? Dziura na dziurze. To nie napis należy zmieniać. Zmienić należy prowadzoną politykę, szczególnie gospodarczą. A najlepiej to zacząć od zmiany prezydenta.
+0-0
Środa, 15 marca 2017 r. godz. 12:35
~San Escobar
Objawił się nam bohater "dobrej zmiany" który zaorał historyczną nazwę "Huty Stalowa Wola". Zapamiętajmy to nazwisko "Nadbereżny Lucjan". Kogo wybraliście w 2014 roku to pytanie dla mieszkańców Stalowej Woli? Wepchał się na teren huty a zapomniał o ulicach osiedlowych, ściezkach rowerowych czy chodnikach dla pieszych. Wszędy pełno dziur, wyboistych nierówności, połamanych płytek chodnikowych a on urzęduje na terenie huty! Skaranie boskie!
+0-0
Środa, 15 marca 2017 r. godz. 12:24
~MISTO JEST NASZE
stary napis Huta Stalowa Wola powinien zostac i tak ten zaklad bedzie tak nazywany przez mieszkancow Malo kto bedzie mowil Stalowowolska Strefa Gospodarcza A co sie stanie ze starym napisem? przeciez to kawal historii
+0-0
Środa, 15 marca 2017 r. godz. 12:21
~pan
Szlęzak przez 12 lat próbował zlikwidować te bramy w hucie i przejąć wszystkie ulice na terenie HSW ale nic nie dał rady bo był bardzo słabym, miernym zarządcą naszego miasta. Teraz gdy udało się zlikwidować te bramy z czego się cieszą wszyscy zatrudnieni za tymi bramami, bo mogą bez problemu dojechać pod każdy zakład na terenie dawnej huty. Trolle z WALENIZMU dobrze wiedzą że wszyscy zatrudnieni na terenie byłej huty nigdy tego nie zapomną PANU SZANOWNEMU PREZYDENTOWI L.N.. Szczególnie podczas następnych wyborów na prezydenta naszego miasta.
+0-0
Środa, 15 marca 2017 r. godz. 11:10
~Bławat
Myślę, że dobrym uzupełnieniem byłyby szyldy wszystkich firm znajdujących się w tej strefie. W ograniczonej wielkości, mogły by pokryć całą bramę poniżej napisu głównego. Jeszce napis; dołącz do nas!
+0-0
Środa, 15 marca 2017 r. godz. 10:48
~Przepiórka
Ja nie wiem o co Wam chodzi. Przecież to jest strefa gospodarcza a nie np. rozrywki czy rekreacji. A STALOWOWOLSKA bo znajduje się na terenie Stalowej Woli a nie Niska czy Warszawy. Ogarnijcie się!
+0-0
Środa, 15 marca 2017 r. godz. 10:41
~reformator, jak cię mogę
Reformator, jak cię mogę, radość zmienić chciał w kalafior. Udało się, udało się czy nieeee? (...) Reformator możesz zmieniać rozkład łatek po kieszeniach i więcej nic i więcej nic już nic!
+0-0
Środa, 15 marca 2017 r. godz. 10:39
~bulgot
Hejterzy a jaką byście chcieli nazwę? Nic Wam się nie podoba. Dawajcie tu swoje typy jak jeden z drugim taki mądry.
+0-0
Środa, 15 marca 2017 r. godz. 10:21
~Tomasz
Dobrze byłoby by firmy, które mają wpisany adres Kwiatkowskiego 1 wreszcie uaktualniły swoje adresy, by klient czy kurier lub dostawca czy odbiorca towarów nie musiał ich szukać i błądzić. Ponieważ pod adresem Kwiatkowskiego 1, jest obecny pusty budynek biurowca bo danej dyrekcji HSW.
+0-0
Środa, 15 marca 2017 r. godz. 10:20
~TW Bolek
Heheheh jednak nie my tylko Wy
+0-0
Środa, 15 marca 2017 r. godz. 10:07
~hutniczy
Szanowna Redakcjo to Huta zapadła się pod ziemię? Bo tytuł artykułu na to wskazuje.
+0-0
Środa, 15 marca 2017 r. godz. 09:37
~bbc
Brawo Panie Prezydencie!!!
+0-0
Środa, 15 marca 2017 r. godz. 09:03
~johny
Były huciak dobrze napisał. Huta to teraz tylko wojskowy wydział Z5. A napis jak najbardziej odpowiedni w końcu to jest Stalowowolska Strefa Gospodarcza i z pewnością rozgrodzenie tych terenów przyciągnie nowych inwestorów. Dobra decyzja Panie Prezydencie.
+0-0
Środa, 15 marca 2017 r. godz. 08:19
~aaa
jak mówiłem, że małpy w urzędzie pracują, pawianice i szympansy. wręcz banana 31 marca!!!
+0-0
Środa, 15 marca 2017 r. godz. 08:15
~Franciszek
Nadberezny to prezydent kiczu lasu i fajansu! Nic dziwnego że taką głupią nazwę wymyślił. Tylko jemu się może to podobać. Mózg nie działa właściwie ?
+0-0
Środa, 15 marca 2017 r. godz. 08:13
~Grzesiek
W miejscu gdzie pracuje kilka tysięcy ludzi zróbcie SKANSEN! Pod jakim tytułem niby miał być tam napis HUTA STALOWA WOLA S.A. ??!! jak to nie ma nic z Huta wspólnego już??!! To tylko wprowadzenie w błąd firm i ludzi którzy codziennie w sprawach biznesu poruszają się po tym terenie! Na tym obszarze nie ma żadnej działalności Huty Stalowa Wola! Z tego co słyszałem to prezydent od początku deklarował, że wymiar historyczny i pamiątkowy będzie miała brama nr 3. A to jest brama nr 1. Bardzo dobra decyzja! W końcu ktoś z pomysłami, odwagą i konsekwencją dobrych zmian!
+0-0
Środa, 15 marca 2017 r. godz. 08:05
~emerytESW
Elektrownia Stalowa Wola też już dawno napis znikł i Kadra pracowników ze Salowej woli teraz jest TAURON wytwarzanie i kadra z Katowic Jakoś nikt nie protestował Gdzie podziała się ta Solidarność Ludzka ???
+0-0
Środa, 15 marca 2017 r. godz. 07:59
~Józek z Sandomierza
tak kiedy?
+0-0
Środa, 15 marca 2017 r. godz. 07:57
~Realista
@Krystian : Daj spokój z tym płaczem znamy takiego gościa dawnego obrońcę krzyża jak roni łzy na zawołanie.Ludzie mogli płakać jak ogłoszono upadłość M 2 i zostali wyrzuceni na bruk,a nie ci co dopracowali do godnej emerytury.
+0-0
Środa, 15 marca 2017 r. godz. 07:54
~Były huciak
Ludzie aktualnie huta to tylko wojsko i Z-5. Aktualnie na dawnej części cywilnej huty znajduje się wiele różnych firm i myślę ,że rozgrodzenie bram przyciągnie nowych inwestorów.
+0-0
Środa, 15 marca 2017 r. godz. 07:06
~fidel
donek na 80 lecie copu by z radościa ogłosił ze zamknął nieopłacalną hutę a kopaczka w to miejsce by sciągneła ciapatych
+0-0
Środa, 15 marca 2017 r. godz. 06:50
~Antyhejt
Czytam i w wiekszosci ludzi co tu pisza gotuje sie hejt . Czy z was ludzie umie ktos cokolwiek pochwalic . ?? Jestem w szoku . Zgozkniali ludzie wylewajacy fale hejtu a tak naprawde niczego w zyciu nie dokonali. Kazdy z nich mocny w gebie przy komputerze.
+0-0
Środa, 15 marca 2017 r. godz. 01:04
~Ropuch
Zupełna żenada. Panie Nadbereżny! Pan ponoć tradycje stara się szanować. I to niby jest tego dowód? W okrągłą rocznicę powołania COP-u robić coś takiego...! Skandal! Kicz zupełny, jakbyśmy w zapadłej dziurze żyli i mieli się podniecać "fajnym" sloganem umieszczonym gdzieś tam, na blaszanym dachu albo jakiejś przerdzewiałej konstrukcji... Kogo chce pan olśnić?! A inna sprawa... Skąd pan weźmie na utrzymanie i remont dróg na terenie Huty, które dla miasta pan przejął? Komu chcesz pan oczy mydlić? Może na pisowski elektorat to wystarczy, on mózgu nie używa... I to chyba jest pana cel! Bo do rozumnych pan tym nie przemówi! Co za intelektualne bagno...
+0-0
Środa, 15 marca 2017 r. godz. 00:15
~Antek
Wystarczy sięgnąć do historii. Nazwa Zakłady Południowe jest właściwa dla tego miejsca i pamięci o ludziach którzy byli i jeszcze są
+0-0
Środa, 15 marca 2017 r. godz. 00:00
~Zomo
Pamela jak tam roboli przy tym napisie palowalem to były czasy! !
+0-0
Wtorek, 14 marca 2017 r. godz. 23:16
~aaa
@Agent: nie tylko ile ale i kto wykonał...
+0-0
Wtorek, 14 marca 2017 r. godz. 23:06
~Agent
Ile kosztowała niepotrzebna wymiana literek podatników? 20000 zł? 30000 zł?
+0-0
Wtorek, 14 marca 2017 r. godz. 23:00
~ostatni niech zgasi światło!
Nawet właściwa nazwa im kur...a przeszkadza. Wszystko zmienia ta zasrana "dojna zmiana" po cholerze!
+0-0
Wtorek, 14 marca 2017 r. godz. 22:59
~Krystian
Mój ojciec i mama przepracowali tam w hucie całe życie. Dziś emeryci. Jak im ten artykuł pokazałem to sie popłakali
+0-0
Wtorek, 14 marca 2017 r. godz. 22:58
~Moher49
Była Huta Stalowa Wola i jej nie ma. Naród, który traci pamięć przestaje być Narodem - staje się jedynie zbiorem ludzi, czasowo zajmujących dane terytorium. Józef Piłsudski.
+0-0
Wtorek, 14 marca 2017 r. godz. 22:55
~Agnieszka
Przykre
+0-0
Wtorek, 14 marca 2017 r. godz. 22:40
~Słabe to
Jak to zdjęcie jest wieczorem zrobione to wcześniej do południa wisiały tam jeszcze jakieś dziwne sekciarskie literki. Poodpadały ?
+0-0
Wtorek, 14 marca 2017 r. godz. 22:21
~tod
Trzeba było zostawić napis z okresu c.o.p i zrobić tam skansen. Zamiast muzeum w miejscu warsztatów pod basenem ....
+0-0
Wtorek, 14 marca 2017 r. godz. 22:17
~jaAa
również jestem za przywróceniem historycznego napisu.... "toto coś" jest mniej niż słabe! ! ! !
+0-0
Wtorek, 14 marca 2017 r. godz. 22:14
~Joanna
To jest jakiś żart ? Prima a prilis ?
+0-0
Wtorek, 14 marca 2017 r. godz. 22:02
~tod
W niedziele byłem na spacerze w "strefie stalowowolskiej". Smutnie to wszystko wygląda. Zakłady w których ojciec pracował od 18 roku życia az do upadku. Opuszczone biurowce w których pracowała matka. Żal na to patrzeć. Wrócę do stalowej na emeryturę... :/. Póki co Niepołomice tętnią większym życiem choć rozmiarem Nisku czy Rozwadowem dorównują... Pozdrawiam poprzedniego Prezydenta...
+0-0
Wtorek, 14 marca 2017 r. godz. 22:00
~Maciej HSJ
Dlaczego brama nr 2 ze szlakiem rowerowym nie jest przejezdna? Kto i jaki ma w tym interes?
+0-0
Wtorek, 14 marca 2017 r. godz. 21:51
~Tomasz
Kiedy miasto Stalowa Wola zmieni swoją nazwę? Tylko proszę niech jej prezdent Nadbereżny nie wymyśla!!!!!
+0-0
Wtorek, 14 marca 2017 r. godz. 21:35
~dzidek z czarnieckiego
Za komuny jak tam robiłem to szło się po wypłacie do lasku wode cze obalić z kumplami.to były czasy
+0-0
Wtorek, 14 marca 2017 r. godz. 21:25
~Polonista
Kto temu Nadbereżnemu doradza ? Nazwa kompletnie nie trafiona! Brzmi jak strefa gospodarcza jakieś Wólki
+0-0
Wtorek, 14 marca 2017 r. godz. 21:22
~bylywydzial m16
Ale wladza zaliczyla wpadke.Jak mozna niszczyc cos historycznego.Jak najszybciej przywrocic napis,bo ci co pracuja ,pracowali beda kojarzyc obecna wladze z niszczeniem ostatnich kawalkow Huty.
+0-0
Wtorek, 14 marca 2017 r. godz. 20:53
~Miastowy
brakuje tam jeszcze kebaba
+0-0
Wtorek, 14 marca 2017 r. godz. 20:43
~RoKo
Fatalny ten napis. Panie prezydencie, proszę to poprawić.
+0-0
Wtorek, 14 marca 2017 r. godz. 20:40
~debil
Ikomu tamto przeszkadzalo
+0-0
Wtorek, 14 marca 2017 r. godz. 20:39
~Bławat
Zakaz wjazdu nie stracił sensu istnienia?
+0-0
Wtorek, 14 marca 2017 r. godz. 20:25
~jan.tek
I dobrze zmiany są nieuniknione i jak widać nic nie znika
+0-0
Wtorek, 14 marca 2017 r. godz. 20:22
~emeryt m16
te literki wyglądają tandetnie jak wycięte z pleksy. Przed poprzednią nazwą wykonaną profesjonalnie człowiek przechodząc pod bramą czuł respekt i szacunek do zakładu i miasta z którego pochodził
+0-0
Wtorek, 14 marca 2017 r. godz. 20:18
~profesor
to byłby genialny pomysł wróci do genezy powstania miasta i nadania terenowi nazwy "Zakłady Południowe"
+0-0
Wtorek, 14 marca 2017 r. godz. 20:13
~Stanisław
jeden z dawnych prezesów HSW podzielił Hutę na spółki i jest tragicznie wspominany dziś za swoje czyny - najgorszym prezesem. Dziś prezydent Nadbereżny rozgrodził HSW i za kilka lat też zostanie oceniony o ile dotrwa do końca kadencji
+0-0
Wtorek, 14 marca 2017 r. godz. 20:08
~Ania
słaba to
+0-0
Wtorek, 14 marca 2017 r. godz. 20:07
~pisjatryk
Polska też znika z Europy, tylko dureń tego nie widzi.
+0-0
Stalowka.NET - Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i okolic
Copyright 2001 - 2024 Stalowka.NET
  » O nas  » Redakcja  » Reklama  » Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone.
X Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług i realizacji potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Więcej w polityce prywatności.