Stalowa Wola Stalowa Wola: Huta Stalowa Wola
Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i Powiatu Stalowowolskiego. Najnowsze! Najszybciej!
Kamera na żywo na panoramę Stalowej Woli na skrzyżowanie Al. Jana Pawła II z ul. KEN
Nagrania audio, rozmowy z ciekawymi ludźmi
Fotografie z najważniejszych wydarzeń w Stalowej Woli
Kanał youtube.stalowka.net - Pierwsza stalowowolska telewizja internetowa
Encyklopedia miasta Stalowa Wola
Zapowiedzi zbliżających się wydarzeń kulturalnych
Baza adresowa najważniejszych firm i instytucji życia publicznego
Bezpłatna baza ogłoszeń dla mieszkańców miasta Stalowa Wola jak i Powiatu Stalowowolskiego
Twoje konto
Strona główna  Stalowa Wola / Wiadomości Czwartek, 25 kwietnia 2024 r. Imieniny: Jarosława, Marka, Wiki
 Wiadomości lokalne
» Dyskusja nad wycinką lasu pod nową strefę gospodarczą. Jak przebiegała?
» Co można podarować mamie na urodziny?
» Majówka 2024 - PROGRAM
» Komunikat MZK
» Andrzej Szlęzak będzie mówił o problemach powiatu. Wiele spraw jest "bagnistych"
» Pędził 132 km ulicą Energetyków
» Co się dzieje z pnączami na ekranach akustycznych?
» Powstanie budynek z mieszkaniami treningowymi
» Roszady w Zarządzie Powiatu?
» Są chętni na przebudowę parkingu przy PCK w Stalowej Woli
» Pożar w bloku na Alejach. Na kuchence spalił się garnek
» Dzień otwarty w SLO w Stalowej Woli
Więcej » 
 Zasłyszane...
"Możemy spodziewać się ruchu scenicznego, tańca, gestu, scenografii, efektów świetlnych i przede wszystkim fantastycznego doznania oczyszczenia naszego sumienia bo spektakle KTO właśnie takie są".
Marek Gruchota, dyrektor Miejskiego Domu Kultury w Stalowej Woli.
 Imprezy w mieście
» COP: pokazy mody
» MR: rodzinna niedziela
» Majówka 2024
» Jubileuszowa Gala Gałązki Sosny
» Kabaret Nowaki w nowym programie
» Krwią Bohaterskiej Młodzi Zroszony
» Maria Kozłowa 1910-1999
» Muzeum COP: Matematyczny pociąg
» Z muzealnego skarbca
» Fikaj z Koziołkiem Matołkiem
Więcej » 
 Fotoreportaże
Stalowa Wola: Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Piknik w Parku Jordanowskim
»Otwarcie Parku Jordanowskiego
»SPS ze wsparciem Elżbiety Łukacijewskiej
»Kamień węgielny pod nowe osiedle Ogrodowe
Więcej » 
Wiadomości lokalne / Kultura

Czwartek, 23 października 2014 r. godz. 22:16     /Magdalena Rodecka/
Zychowicz: jeszcze nigdy polska krew nie była tak tania jak podczas Powstania Warszawskiego

- Duch walki, wielki patriotyzm. Niestety w zestawieniu z przeciwnikiem to było mało - mówił historyk Piotr Zychowicz, redaktor naczelny miesięcznika Historia Do Rzeczy, autor książki Obłęd ’44 - czyli jak Polacy zrobili prezent Stalinowi, wywołując Powstanie Warszawskie, która ukazała się w ubiegłym roku nakładem Domu Wydawniczego Rebis.
- "Duch walki, wielki patriotyzm. Niestety w zestawieniu z przeciwnikiem to było mało" - mówił historyk Piotr Zychowicz, redaktor naczelny miesięcznika "Historia Do Rzeczy", autor książki "Obłęd ’44 - czyli jak Polacy zrobili prezent Stalinowi, wywołując Powstanie Warszawskie", która ukazała się w ubiegłym roku nakładem Domu Wydawniczego Rebis.
Fot. Jacek Rodecki
- "Duch walki, wielki patriotyzm. Niestety w zestawieniu z przeciwnikiem to było mało" - mówił historyk Piotr Zychowicz, redaktor naczelny miesięcznika "Historia Do Rzeczy", autor książki "Obłęd ’44 - czyli jak Polacy zrobili prezent Stalinowi, wywołując Powstanie Warszawskie", która ukazała się w ubiegłym roku nakładem Domu Wydawniczego Rebis.

Spotkanie z Zychowiczem odbyło się w czwartek, 23 października 2014 roku w Bibliotece Międzyuczelnianej i prawie w całości poświęcone było Powstaniu Warszawskim. Zdaniem 34-letniego historyka Powstanie Warszawskie jest zbyt bardzo gloryfikowane, przez co zagłusza się zarówno głos rozsądku jak i krytyki. - "Jestem atakowany, że pluję na groby bohaterów. To nieprawda. Powstanie Warszawskie miało dwa oblicza. Heroizm wojsk oraz zupełnie niezrozumiała decyzja o wywołaniu bitwy, w której przetrącono nam kręgosłup" - mówił Piotr Zychowicz.

Historyk przytoczył wiele przykładów oraz cytatów pochodzących z Kwatery Głównej AK, raporty NSZ czy depesze Rządu na Uchodźstwie, które zabraniały wybuchu powstania.

Według Piotra Zychowicza wojska polskie miały w 1944 roku trzy wyjścia: atakowanie wycofujących się żołnierzy Wehrmachtu, atakowanie wkraczającej Armii Czerwonej oraz najlepsze: niepodejmowanie otwartych działań wobec agresorów i przygotowanie nowego podziemia, które zwalczałoby nowego okupanta w kolejnych latach.

- "Każda teza w mojej książce oparta jest na wypowiedziach ludzi, którzy wówczas żyli. Powstania Warszawskiego nie wywołano jednogłośnie. W samej Komendzie Głównej AK mieli wątpliwości. "Nie róbmy Powstania bo skończy się to rzeźnią" - mówili. Pułkownik Janusz Bokszczanin ostrzegał, że gdy wybuchnie Powstanie Niemcy będą nas wyrzynać: dzielnica po dzielnicy, ulica po ulicy, a bolszewicy staną po drugiej Wisły i będą się patrzeć jak konamy. Wiara w pomoc była z naszej strony jak wiara dziecka" - tłumaczył Piotr Zychowicz.

Autor książki "Obłęd’44" zwrócił uwagę na organizację Powstania, które było swoistym brakiem odpowiedzialności za ludność cywilną. Na sto osób przypadało 8 sztuk broni palnej. Zychowicz stwierdził, że walka bez broni było powolnym umieraniem. Niestety duch walki z patriotyzmem w zestawieniu z przeciwnikiem, ponad 17 tysięczną dobrze wyekwipowaną armią weteranów Frontu Wschodniego, to było za mało. Powstanie Warszawskie było przegrano po 30 minutach od jego wybuchu, mimo, że trwało kilkadziesiąt dni.

- "Niektóre środowiska domagają się, aby rzeź na Wołyniu uznać za ludobójstwo. Jednocześnie te same osoby nabierają wody w usta, kiedy trzeba powiedzieć jasno: Powstanie Warszawskie również było ludobójstwem. Zabijano cywilów. Rodziny. Dzieci. Waliły się domy, a ludzie chowali się po piwnicach bez jedzenia i wody. Żadna kobieta w ciąży jej nie donosiła. Zmarło tysiące noworodków. Kobiety w akcie desperacji traciły pokarm, w konsekwencji czego mieszały wodę ze zdrapanym ze ścian wapnem aby nakarmić dzieci. Straty w ludziach po stronie Polskiej sięgały 180 tysięcy ludzi, z czego po stronie Niemieckiej to w zaokrągleniu 2 tysiące. Nigdy w całej historii polska krew nie była tak tania" - mówił Zychowicz, dodając, że generał Andres nazwał Powstanie zbrodnią, gdyż żaden z dowódców nie ma prawa podjąć akcji, która nie ma szans na powodzenie, a gdy w jej promieniu znajduje się ludność cywilna, dowódca nie ma prawa o niej myśleć.

Autor książek "Obłęd’44", "Pakt Ribbentrop-Beck", "Opcja niemiecka. Czyli jak polscy antykomuniści próbowali porozumieć się z Trzecią Rzeszą" wyjaśnił, że zarzuca mu się rozdrapywanie ran historii, tymczasem Piotr Zychowicz stoi na stanowisku, że naród potrzebuje takich dyskusji, gdyż tylko dojrzały naród jest w stanie spojrzeć w oczy błędnym decyzjom, aby uniknąć katastrof na przyszłość.

- "Polacy muszą zacząć myśleć w sposób realny o polityce. Mierzyć siły na zamiary bo nasze klęski czynią nas słabszymi" - powiedział na zakończenie swojego wystąpienia Piotr Zychowicz.

Gospodarzem spotkania był prezydent Stalowej Woli Andrzej Szlęzak, który powiedział, że jest pełen podziwu dla pracy Piotra Zychowicza. - "Nie rozwija się polska myśl polityczna, gdy nie ma takich postaci. Czy się z nim zgadzamy, czy też nie - zawsze warto porozmawiać".
Zdjęcia
- Duch walki, wielki patriotyzm. Niestety w zestawieniu z przeciwnikiem to było mało - mówił historyk Piotr Zychowicz, redaktor naczelny miesięcznika Historia Do Rzeczy, autor książki Obłęd ’44 - czyli jak Polacy zrobili prezent Stalinowi, wywołując Powstanie Warszawskie, która ukazała się w ubiegłym roku nakładem Domu Wydawniczego Rebis.- Duch walki, wielki patriotyzm. Niestety w zestawieniu z przeciwnikiem to było mało - mówił historyk Piotr Zychowicz, redaktor naczelny miesięcznika Historia Do Rzeczy, autor książki Obłęd ’44 - czyli jak Polacy zrobili prezent Stalinowi, wywołując Powstanie Warszawskie, która ukazała się w ubiegłym roku nakładem Domu Wydawniczego Rebis.- Duch walki, wielki patriotyzm. Niestety w zestawieniu z przeciwnikiem to było mało - mówił historyk Piotr Zychowicz, redaktor naczelny miesięcznika Historia Do Rzeczy, autor książki Obłęd ’44 - czyli jak Polacy zrobili prezent Stalinowi, wywołując Powstanie Warszawskie, która ukazała się w ubiegłym roku nakładem Domu Wydawniczego Rebis.
- Duch walki, wielki patriotyzm. Niestety w zestawieniu z przeciwnikiem to było mało - mówił historyk Piotr Zychowicz, redaktor naczelny miesięcznika Historia Do Rzeczy, autor książki Obłęd ’44 - czyli jak Polacy zrobili prezent Stalinowi, wywołując Powstanie Warszawskie, która ukazała się w ubiegłym roku nakładem Domu Wydawniczego Rebis.- Duch walki, wielki patriotyzm. Niestety w zestawieniu z przeciwnikiem to było mało - mówił historyk Piotr Zychowicz, redaktor naczelny miesięcznika Historia Do Rzeczy, autor książki Obłęd ’44 - czyli jak Polacy zrobili prezent Stalinowi, wywołując Powstanie Warszawskie, która ukazała się w ubiegłym roku nakładem Domu Wydawniczego Rebis.- Duch walki, wielki patriotyzm. Niestety w zestawieniu z przeciwnikiem to było mało - mówił historyk Piotr Zychowicz, redaktor naczelny miesięcznika Historia Do Rzeczy, autor książki Obłęd ’44 - czyli jak Polacy zrobili prezent Stalinowi, wywołując Powstanie Warszawskie, która ukazała się w ubiegłym roku nakładem Domu Wydawniczego Rebis.
- Duch walki, wielki patriotyzm. Niestety w zestawieniu z przeciwnikiem to było mało - mówił historyk Piotr Zychowicz, redaktor naczelny miesięcznika Historia Do Rzeczy, autor książki Obłęd ’44 - czyli jak Polacy zrobili prezent Stalinowi, wywołując Powstanie Warszawskie, która ukazała się w ubiegłym roku nakładem Domu Wydawniczego Rebis.- Duch walki, wielki patriotyzm. Niestety w zestawieniu z przeciwnikiem to było mało - mówił historyk Piotr Zychowicz, redaktor naczelny miesięcznika Historia Do Rzeczy, autor książki Obłęd ’44 - czyli jak Polacy zrobili prezent Stalinowi, wywołując Powstanie Warszawskie, która ukazała się w ubiegłym roku nakładem Domu Wydawniczego Rebis.- Duch walki, wielki patriotyzm. Niestety w zestawieniu z przeciwnikiem to było mało - mówił historyk Piotr Zychowicz, redaktor naczelny miesięcznika Historia Do Rzeczy, autor książki Obłęd ’44 - czyli jak Polacy zrobili prezent Stalinowi, wywołując Powstanie Warszawskie, która ukazała się w ubiegłym roku nakładem Domu Wydawniczego Rebis.
- Duch walki, wielki patriotyzm. Niestety w zestawieniu z przeciwnikiem to było mało - mówił historyk Piotr Zychowicz, redaktor naczelny miesięcznika Historia Do Rzeczy, autor książki Obłęd ’44 - czyli jak Polacy zrobili prezent Stalinowi, wywołując Powstanie Warszawskie, która ukazała się w ubiegłym roku nakładem Domu Wydawniczego Rebis.- Duch walki, wielki patriotyzm. Niestety w zestawieniu z przeciwnikiem to było mało - mówił historyk Piotr Zychowicz, redaktor naczelny miesięcznika Historia Do Rzeczy, autor książki Obłęd ’44 - czyli jak Polacy zrobili prezent Stalinowi, wywołując Powstanie Warszawskie, która ukazała się w ubiegłym roku nakładem Domu Wydawniczego Rebis.- Duch walki, wielki patriotyzm. Niestety w zestawieniu z przeciwnikiem to było mało - mówił historyk Piotr Zychowicz, redaktor naczelny miesięcznika Historia Do Rzeczy, autor książki Obłęd ’44 - czyli jak Polacy zrobili prezent Stalinowi, wywołując Powstanie Warszawskie, która ukazała się w ubiegłym roku nakładem Domu Wydawniczego Rebis.
- Duch walki, wielki patriotyzm. Niestety w zestawieniu z przeciwnikiem to było mało - mówił historyk Piotr Zychowicz, redaktor naczelny miesięcznika Historia Do Rzeczy, autor książki Obłęd ’44 - czyli jak Polacy zrobili prezent Stalinowi, wywołując Powstanie Warszawskie, która ukazała się w ubiegłym roku nakładem Domu Wydawniczego Rebis.- Duch walki, wielki patriotyzm. Niestety w zestawieniu z przeciwnikiem to było mało - mówił historyk Piotr Zychowicz, redaktor naczelny miesięcznika Historia Do Rzeczy, autor książki Obłęd ’44 - czyli jak Polacy zrobili prezent Stalinowi, wywołując Powstanie Warszawskie, która ukazała się w ubiegłym roku nakładem Domu Wydawniczego Rebis.- Duch walki, wielki patriotyzm. Niestety w zestawieniu z przeciwnikiem to było mało - mówił historyk Piotr Zychowicz, redaktor naczelny miesięcznika Historia Do Rzeczy, autor książki Obłęd ’44 - czyli jak Polacy zrobili prezent Stalinowi, wywołując Powstanie Warszawskie, która ukazała się w ubiegłym roku nakładem Domu Wydawniczego Rebis.

Strona do druku Drukuj artykuł    

Jeżeli masz jakieś ciekawe informacje, chcesz przekazać coś ważnego,
coś interesującego, nie wahaj się - napisz do nas: redakcja@stalowka.net

Dodaj komentarz do artykułu »  

Poniedziałek, 27 października 2014 r. godz. 17:47
~HALNY GRZEGORZ
@taki jeden....elity już nam rosną , poddane praniu mózgów przez politykę gender. To będą prawdziwi patrioci.... !.
+0-0
Niedziela, 26 października 2014 r. godz. 15:50
~Taki jeden
Man jest wystarczajacym argumentem za tym aby , po zakazie propagowania wartosci komunistycznych , zdelegalizowac KUL i jego wizje patriotyzmu. Man , absolwent lub student KUL-u , jest bardzo jaskrawym przedstawicielem ,, polskiego charakteru narodowego ,, , ktory tyle szkod wyrzadzil Polsce. Nowe pokolenia powinny byc wychowane w duchu patriotyzmu prawdziwego : rzetelnej pracy dla Polski a nie puszczania pary przez propagandowy gwizdek .Moze wowczas wyrosna nam te oczekiwane od wiekow elity narodu.
+0-0
Niedziela, 26 października 2014 r. godz. 09:21
~HALNY GRZEGORZ
@stukpuk...COP w kształcie nie tylko stalowowolskim to nie mit , to był realny rozwój POLSKI prowadzony przez patriotów..... . Mitem był proletariacki Kraków z Nową Hutą , czy też jest druga Irlandia ryżego ch... / nie jest mitem ziemia obiecana dla złodziei...! /.... Ps. Polityka to jak stara k... , na urodę klient się nie da nabrać , to mu się obiecuje gruszki na wierzbie , talony bez pokrycia i inne dobra , ale nie dziś tylko jutro / zwłaszcza przed wyborami..../ . Co będzie znaczyć POLSKA bez tradycyjnej rodziny / liczy się gender ..../ , bez historii wielkich powstań / pora wyśmiać powstanie listopadowe i styczniowe / i zasad chrześcijańskiej wiary zakorzenionej w NARODZIE / ile blokowano dostęp telewizji Trwam do odbiorców .... / .Muzeum Powstania Warszawskiego to wielki sukces idei Lecha Kaczyńskiego , jak ma się to tego Tęcza nie służąca tolerancji a wręcz prowokująca...do ostrych zachowań ...!. To władza podrzuca sztuczne tematy , aby poróżnić społeczeństwo.... , a po cichu robić swoje !
+0-0
Sobota, 25 października 2014 r. godz. 09:57
~stukpuk
@Man, jak zwykle trafiasz kulą w płot. Dyskusja o PW wywiązała się jako reakcja na zawłaszczenie mitu Powstania przez PiS (muzeum, itp.). Nikt nie wątpi w patriotyzm powstańców. Wk...ia cynizm dowódców PW a dzisiaj polityków. I tamtym i tym dzisiaj najbardziej zależało na zyskach politycznych. Jestem patriotą i już. Ale brzydzą mnie działania aparatczyków partyjnych pozyskujących młodych ludzi metodą "na powstańca". Szacunek dla PW absolutnie tak! Ale równie wartościowym motywem dla wychowywania patriotycznego powinien być mit COP - jeden z niewielu w historii Polski przykładów pozytywnego działania gospodarczego i politycznego. To w końcu też mit założycielski Stalowej Woli.
+0-0
Sobota, 25 października 2014 r. godz. 05:39
~Man
Dywagacje o PW to nie są dywagacje o PW. To są dywagacje o wartości patriotyzmu i jego roli jako wzorca postawy moralnej dla przyszłych pokoleń. Kazdy kto zabiera w niej głos )absolutnie niezależnie od wiedzy historycznej) zabiera głos z pobudek wyłącznie narodowych, i to w najszerszym zakresie. Dyskusja została zapoczątkowana przez środowiska nieprzychylne nurtowi patriotycznemu, ośmieszona nawet przez środowiska gejowskie. ................................. To nie jest debata historyczna, ta na uniwersytetach jest jałową. To debata skierowana pod specyficzną publikę o bardzo jednoznacznym stosunku do przejawów polskiego charakteru narodowego. Powtórzę żeby zamknąć już te jałową dyskusje, dyskusje wywołali ludzie nieprzychylni patriotom, dawniejszym i dzisiejszym. Juz sam exerc w tytule jest skandalizujący i ubliżający klasie zamordowanych bestialsko cywili. Panie Zychowicz, faszyzm nie ceni krwi podludzi. Kto jeszcze?
+0-0
Piątek, 24 października 2014 r. godz. 21:10
~estel
maat, pokaż mi media ktore podały liczbę 800 osob na rajdzie honoru? takie głypoty to chyba z partyjnego biuletynu urzędu marszałkowskiego przyszły i powtarzacie
+0-0
Piątek, 24 października 2014 r. godz. 20:39
~tafra
Zostałem przez organizatorów olany,czekałem 20 minut na rozpoczęcie spotkania,wyszedłem bo nie lubię lekceważenia mojego czasu,tematyka interesująca.
+0-0
Piątek, 24 października 2014 r. godz. 17:31
~Nic po nim
A gdzie był Lucjusz? Bo wiedza to chyba mu szkodzi. Ktoś go kiedykolwiek widział na jakieś imprezie w MDK, Muzeum czy Bibliotece? Czy tylko chodzi na spotkania gdzie partia jest?
+0-0
Piątek, 24 października 2014 r. godz. 16:11
~Popieram Zychowicza
Popieram debatę i krytykowanie faktu wybuchu powstania, to jest ZBRODNIA PRZECIWKO DZIECIOM, KOBIETOM, MATKOM, RODZINOM, WYMORDOWANYM, cutuję "Zabijano cywilów. Rodziny. Dzieci. Waliły się domy, a ludzie chowali się po piwnicach bez jedzenia i wody. Żadna kobieta w ciąży jej nie donosiła. Zmarło tysiące noworodków. Kobiety w akcie desperacji traciły pokarm, w konsekwencji czego mieszały wodę ze zdrapanym ze ścian wapnem aby nakarmić dzieci. Straty w ludziach po stronie Polskiej sięgały 180 tysięcy ludzi, z czego po stronie Niemieckiej to w zaokrągleniu 2 tysiące." Demagogia, że młodzi byli tak nastawieni że musiało wybuchnąć powstanie jest retoryką, gadaniem. ŻADNA STOLICA EUROPY nie wywołała takiego powstania, bo ludność cywilna nie miałaby żadnych szans. Anglicy i zachodni alianci chcieli powstania, tylko po to aby związać więcej sił niemieckich właśnie w Polsce, kosztem cywili, o było to przewidzenia, ODWET NIEMCÓW NA WARSZAWIE, ODWET na cywilach, oglądaliście film "MIASTO 44" scena jak ginie matka z dzieckiem zastrzelona jak pies ? Tak Niemcy mordowali, a dzisiaj ich synowie, wnuki zarządzają w aluteku, i innych niemieckich firmach. To jest jedna przegrana wojna na całej linii frontu.
+0-0
Piątek, 24 października 2014 r. godz. 12:17
~greg
Moher 49 zgadzam się z tobą. My tu pitu pitu i rozliczanie nie słusznie powstańców, a walka trwa.
+0-0
Piątek, 24 października 2014 r. godz. 12:09
~ROBSON
jak każdy myslal jak ten pan to byliśmy w rosi
+0-0
Piątek, 24 października 2014 r. godz. 12:04
~Moher49
Żadne media poza Wirtualną Polonią nie podały, że wczoraj pod konsulatami Ukrainy w Warszawie, Krakowie Przemyślu, Wrocławiu i paru innych miastach odbyły się demonstracje Narodowców przeciwko gloryfikacji UPA i OUN. Wzięły w nich nieliczne grupy głównie RN i Młodzieży Wszechpolskiej. Reszta śpi. Reszta czeka aż rezuny przyjdą pod same okna.
+0-0
Piątek, 24 października 2014 r. godz. 11:26
~Mozets
Opinie o tym, że z wojskowego punktu widzenia Powstanie było karygodnym błędem są słuszne. Tylko ,czy ktoś potrafi sobie wyobrazić co czuli młodzi ludzie w Warszawie członkowie armii podziemnej ( i mieszkańcy Warszawy początkowo także) w chwili gdy wojna i prześladowania trwały tyle lat. Spokojna ocena była niemożliwa. Trzeba mówić o nieodpowiedzialności niektórych dowódców w Anglii, ale i o niespotykanym ( dzisiaj) patriotyzmie młodych ludzi. I krytykując złą decyzję o Powstaniu - jednak w dniu 1 sierpnia - wypadałoby odżałować te parę zł na prąd do syreny - by uczcić ofiarę krwi Warszawiaków - tych cywilnych i tych z AK. To podbudowuje patriotyzm społeczeństwa - szczególnie młodego. Komu zaś zależy na tym, by młodzi wyrastali na "orwellowskich proli" ( czyli "dwuotworowców" - jeden otwór do przyjmowania pokarmu - drugi do wydalania) niech próbuje robić Sąd Nad AK-owcami w naszej Stalowej. (Wólce). Stalin i tak wyłapałby większość AK-owców i wybił - nawet gdyby Powstania nie było. A tak przynajmniej zginęli w walce - nie na kolanach. Stalin musiał pozbawić naród inteligencji - odciąć mu "głowę". By "erzace", - namiastki tej inteligencji mogły być dzisiaj prezydentami miast, kraju. Udało mu się... Nie wyszła mu tylko 16 republika - polska. Między innymi dzięki oporowi resztek bezkompromisowych przeciwników komunizacji kraju po wojnie. Homosovieticus także jest sukcesem Stalina . Homocorporatus - to już sukces UE. Prawie niczym się nie różnią.
+0-0
Piątek, 24 października 2014 r. godz. 10:49
~Robota
maat - ale chyba chodzi Ci o to, że na wszystkich zdjęciach z rajdu doliczyłeś się 800 osób?
+0-0
Piątek, 24 października 2014 r. godz. 09:35
~maat
Na Rajdzie Honoru było 800 osób. A ile na imprezie prezia? Policzył ktoś?
+0-0
Piątek, 24 października 2014 r. godz. 09:06
~Moher49
Bohaterstwo powstańców było ogromne i zmarnowane, teraz już nie ma takich ludzi. Winę za klęskę ponosi dowództwo, nie dość, że nie wyciągnęli wniosków z klęski wrześniowej to jeszcze raz uwierzyli Anglikom i dali się wypuścić - tak jak dają się wypuszczać nasze współczesne rządy. Rosjanom też nie można było wierzyć, AK wyzwoliła Wilno, po czym oficerów NKWD aresztowało. A na koniec Okulicki i spółka dali się złapać i mieli proces w Moskwie. A za zburzone przez Niemców kamienice Polacy płacą żydom odszkodowania - szczyt idiotyzmu. Wniosek jest jeden. Nie ma co liczyć na NATO ani żadne inne sojusze. Musimy się uzbroić po zęby, w każdym oknie Stalowej Woli powinien być CKM aby godnie przywitać napastników. Ukraińcy już się szykują aby Ukraina była od Donu do Sanu.
+0-0
Piątek, 24 października 2014 r. godz. 08:10
~Seb
@nie masz racji Szrek, niektórym mało było 2000 lat żeby zmądrzeć ;) Co do powstania, to właśnie taka jest o nim prawda. Ci odważni ludzie byli skazani na śmierć.
+0-0
Piątek, 24 października 2014 r. godz. 07:46
~nie masz racji Szrek
Co ten gówniarz tak się sadzi .... Po 70-ciu latach od wydarzenia każdy głupi jest mądry ....
+0-0
Piątek, 24 października 2014 r. godz. 04:51
~HALNY GRZEGORZ
Skoro już jestem na portalu ...to może jeszcze w tym temacie.... od HALNEGO dla Zychowicza ... ,, Pokręciło mi się w głowie od wydarzeń i od dat , może wreszcie ktoś odpowie , kto zwariował ; ja czy świat ? " Ps. Nasza piosenkarka zmienia wizerunek , ta wtopa z NERGAL nie była / chyba wg. mnie .../ na miejscu...dziś niezła kiecka , biały kołnierzyk ...do tego słowa o biednej , wielodzietnej rodzinie.... i TAK TRZYMAĆ PANI JUSTYNO..!.................. Czasem ktoś musi umrzeć , aby drugi zrozumiał sens życia.....
+0-0
Piątek, 24 października 2014 r. godz. 04:06
~Waliblaty
Wniosek jest stary, na bolszewika i na Niemca nie liczyliśmy nigdy. Z wyjątkiem tych którzy inaczej nie potrafią dobrze żyć :-)
+0-0
Piątek, 24 października 2014 r. godz. 03:45
~Karzel
W komunizmie nic nie jest warta, nie znoszą szczególnie tej lepszej i ja ciągle upuszczają.
+0-0
Piątek, 24 października 2014 r. godz. 01:47
~Agit
Nie takie Rzeczy ludzie robili :-) A co potrafia mowic....
+0-0
Stalowka.NET - Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i okolic
Copyright 2001 - 2024 Stalowka.NET
  » O nas  » Redakcja  » Reklama  » Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone.
X Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług i realizacji potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Więcej w polityce prywatności.