Stalowa Wola Stalowa Wola: Huta Stalowa Wola
Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i Powiatu Stalowowolskiego. Najnowsze! Najszybciej!
Kamera na żywo na panoramę Stalowej Woli na skrzyżowanie Al. Jana Pawła II z ul. KEN
Nagrania audio, rozmowy z ciekawymi ludźmi
Fotografie z najważniejszych wydarzeń w Stalowej Woli
Kanał youtube.stalowka.net - Pierwsza stalowowolska telewizja internetowa
Encyklopedia miasta Stalowa Wola
Zapowiedzi zbliżających się wydarzeń kulturalnych
Baza adresowa najważniejszych firm i instytucji życia publicznego
Bezpłatna baza ogłoszeń dla mieszkańców miasta Stalowa Wola jak i Powiatu Stalowowolskiego
Twoje konto
Strona główna  Stalowa Wola / Wiadomości Czwartek, 25 kwietnia 2024 r. Imieniny: Jarosława, Marka, Wiki
 Wiadomości lokalne
» Co można podarować mamie na urodziny?
» Majówka 2024 - PROGRAM
» Komunikat MZK
» Andrzej Szlęzak będzie mówił o problemach powiatu. Wiele spraw jest "bagnistych"
» Pędził 132 km ulicą Energetyków
» Co się dzieje z pnączami na ekranach akustycznych?
» Powstanie budynek z mieszkaniami treningowymi
» Roszady w Zarządzie Powiatu?
» Są chętni na przebudowę parkingu przy PCK w Stalowej Woli
» Pożar w bloku na Alejach. Na kuchence spalił się garnek
» Dzień otwarty w SLO w Stalowej Woli
» W piwnicy w bloku na Śródmieściu zapaliła się instalacja elektryczna
Więcej » 
 Zasłyszane...
"Możemy spodziewać się ruchu scenicznego, tańca, gestu, scenografii, efektów świetlnych i przede wszystkim fantastycznego doznania oczyszczenia naszego sumienia bo spektakle KTO właśnie takie są".
Marek Gruchota, dyrektor Miejskiego Domu Kultury w Stalowej Woli.
 Imprezy w mieście
» MBP: na safari z Robertem Gondkiem
» COP: pokazy mody
» MR: rodzinna niedziela
» Majówka 2024
» Jubileuszowa Gala Gałązki Sosny
» Kabaret Nowaki w nowym programie
» Krwią Bohaterskiej Młodzi Zroszony
» Maria Kozłowa 1910-1999
» Muzeum COP: Matematyczny pociąg
» Z muzealnego skarbca
Więcej » 
 Fotoreportaże
Stalowa Wola: Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Piknik w Parku Jordanowskim
»Otwarcie Parku Jordanowskiego
»SPS ze wsparciem Elżbiety Łukacijewskiej
»Kamień węgielny pod nowe osiedle Ogrodowe
Więcej » 
Wiadomości lokalne / Kronika Kryminalna

Poniedziałek, 18 sierpnia 2014 r. godz. 15:15     /Jarosław Jarecki/
Rowerzysta wjechał prosto pod koła samochodu

Miejsce wypadku zabezpieczyli funkcjonariusze policji ze stalowowolskiej drogówki.
Miejsce wypadku zabezpieczyli funkcjonariusze policji ze stalowowolskiej "drogówki".
Fot. Jacek Rodecki
W poniedziałek, 18 sierpnia 2014 r. około godz. 13:00 na ul. Siedlanowskiego doszło do wypadku drogowego, w którym został potrącony 77-letni rowerzysta.

Na miejsce przyjechała karetka pogotowia oraz policja. Poszkodowany rowerzysta był przytomny. Odpowiadał na pytania policjantów, jednak uderzenie w głowę było na tyle silne, że ratownicy medyczni zabrali poszkodowanego do szpitala w Stalowej Woli.

Jak wynika ze wstępnych ustaleń, 52-letni kierowca jechał samochodem osobowym marki toyota corolla będącym na stalowowolskich tablicach rejestracyjnych, ul. Siedlanowskiego w kierunku ul. Ofiar Katynia. Nagle na parkingu przy bloku na Siedlanowskiego 10, na jednię wprost pod koła wjechał 77-rowerzysta. Mężczyzna upadł na jezdnię, mim to wstał i chciał iść dalej.

Na miejsce wezwana została również grupa policyjnych techników, która szczegółowo wyjaśni jak doszło do zdarzenia.

Przez kilkadziesiąt minut droga osiedlowa była zablokowana.
Zdjęcia
Miejsce wypadku zabezpieczyli funkcjonariusze policji ze stalowowolskiej drogówki.Miejsce wypadku zabezpieczyli funkcjonariusze policji ze stalowowolskiej drogówki.Miejsce wypadku zabezpieczyli funkcjonariusze policji ze stalowowolskiej drogówki.

Strona do druku Drukuj artykuł    

Jeżeli masz jakieś ciekawe informacje, chcesz przekazać coś ważnego,
coś interesującego, nie wahaj się - napisz do nas: redakcja@stalowka.net

Dodaj komentarz do artykułu »  

Wtorek, 19 sierpnia 2014 r. godz. 14:27
~RM
"do pieszego", tyle treści i dalej nic konkretnego. Może problem jest banalny i nie umiesz znaleźć wśród tekstu ustawy? Na to wygląda
+0-0
Wtorek, 19 sierpnia 2014 r. godz. 14:19
~x
Wszyscy powinniśmy się szanować i na siebie uważać, a nie przerzucać się odpowiedzialnością. Jeździłem, jeżdżę i będę jeździł rowerem po chodnikach bez względu na warunki. Robię to dla własnego bezpieczeństwa i bezpieczeństwa innych. Poczytajcie sobie statystyki ile jest wypadków na drogach z udziałem rowerzystów, a ile na chodnikach. Sam za dużo widziałem bo często byłem przy oględzinach wypadków.
+0-0
Wtorek, 19 sierpnia 2014 r. godz. 14:04
~mari
77 lat, rożny stan fizyczny a może i demencja, w tym wieku każdy użytkownik drogi powinien być badany czy może z drogi korzystać, żeby nie narobić sobie i innym kłopotów!!!!
+0-0
Wtorek, 19 sierpnia 2014 r. godz. 13:45
~do pieszego
/do RM/ paragrafy są ustalane na podstawie ustaw i nie zawierają wszystkiego, tylko są okrojone, a to że ktoś ma problemy z czytaniem i woli słuchać ciemnoty w radiu maryja to nie mój problem
+0-0
Wtorek, 19 sierpnia 2014 r. godz. 12:32
~arriss
Tam trzeba postawić zakazy parkowania przy tej ulicy od strony bloków. Wyjeżdżając trzeba do połowy ulicy wyjechać, by coś zobaczyć.
+0-0
Wtorek, 19 sierpnia 2014 r. godz. 11:07
~qwerty
a policjant wykręca wentylki bo rower nie ma dzwonka
+0-0
Wtorek, 19 sierpnia 2014 r. godz. 10:15
~nemo
jeden taki zapomniałeś dodać że kierowca powinien uważać też na spadochroniarzy, zaprzęgi, żółwie, rybki i co tam jeszcze może wtargnąć na jezdnię.
+0-0
Wtorek, 19 sierpnia 2014 r. godz. 10:06
~andy
Kierowcy, rowerzyści, piesi - Mniej pośpiechu więcej szacunku, zdrowego rozsądku, uśmiechu na twarzach - generalnie empatii dla innych i wszyscy dojadą, dojdą cali i zdrowi oraz na czas w dobrym samopoczuciu - tyle i aż tyle w temacie.
+0-0
Wtorek, 19 sierpnia 2014 r. godz. 08:03
~RM
"do pieszego", w tekście pisze wyraźnie zapytanie o konkretny/e paragrafy, a nie numery ustaw które podajesz. Niby jesteś taki inteligentny, oświecony, nie ciemnogród, a nie odróżniasz paragrafu od ustawy. A może po prostu nie umiesz czytać ze zrozumieniem prostego przekazu?
+0-0
Wtorek, 19 sierpnia 2014 r. godz. 07:53
~Jeden Taki
Siedlanowskiego to droga osiedlowa. Kierowca powinien przewidzieć, że może wyjechać mu rowerzysta lub dzieciak z piłką.
+0-0
Poniedziałek, 18 sierpnia 2014 r. godz. 21:56
~erni
bo właśnie w mieście gdzie przez długie lata oćma jeżdziła do huty na hulajnogach z łańcuchem wszyscy kolarze nadal myślą że rower wszędzie ma pierwszeństwo.
+0-0
Poniedziałek, 18 sierpnia 2014 r. godz. 20:55
~jan
... drogą od kantoru do hali codziennie dziesiątki rowerzystów jedzie jednokierunkową pod prąd, jeszcze się pukają w czoło do kierowców samochodów jadących we właściwym kierunku.
+0-0
Poniedziałek, 18 sierpnia 2014 r. godz. 20:53
~... :)
jak można opierać rower o taki ładny samochód?
+0-0
Poniedziałek, 18 sierpnia 2014 r. godz. 20:07
~monia
eżdzę sobie W pełni popieram "Gościa". Z tymi rowerzystami to jakaś tragedia. Jako kierowca widzę co wyprawiają, czy mają przejazd na pasach czy tez nie-wjeżdzają jak te święte krowy, a potem płacz...! NIe generalizuj wszystkich rowerzystów bo wszytskie wypadki z udziałem rowerzystów mają osoby powyżej 50-tki. Starszym ludziom nie przetłumaczy, to stare pokolenie "huciaków"...i tyle. Sama jeżdżę rowerem i nie pcham się nigdy na ulicę bo kierowcy nawet w mieście jeżdżą z zawrotną szybkością. A życie mi jeszcze miłe.
+0-0
Poniedziałek, 18 sierpnia 2014 r. godz. 18:37
~do pieszego
strona główna | poradnik > dla rowerzystów > rodz. 1 Jak jeździć rowerem 17 września 2012 mala fotka Po pierwsze - na odpowiednim, odpowiednio przygotowanym rowerze i w odpowiednim ubraniu. O tym więcej tutaj i tutaj. Po drugie - zgodnie z przepisami i bezpiecznie. Rowerzysta ma obowiązek stosować się do przepisów ustawy Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD, Dz.U. 2005 nr 108, poz. 908, z późn. zm.; istotne zmiany dotyczące ruchu rowerów zostały wprowadzone nowelą ogłoszoną w Dz.U. 2011 nr 92 poz. 530, tekst jednolity jest dostępny tutaj) oraz do znaków i sygnałów drogowych (rozporządzenie o znakach i sygnałach drogowych - Dz.U. 2002 nr 170 poz. 1393 z pózn. zm). Niektóre obowiązujące przepisy ruchu drogowego wynikają wprost z Konwencji Wiedeńskiej o Ruchu Drogowym (Dz.U.1988 nr 5 poz. 40 i 44) oraz Konwencji Wiedeńskiej o Znakach i Sygnałach Drogowych (Dz.U.1988 nr 5 poz. 42),a co do radia maryja to jest wciskanie ciemnoty ludziom, ale nie którzy lubią tą
+0-0
Poniedziałek, 18 sierpnia 2014 r. godz. 18:23
~pieszy
/do pieszego/ - w takim razie podaj Twoim zdaniem te aktualne przepisy z podaniem n-ru paragrafu KD, i wyjaśnij mnie i wszystkim innym jak to właściwie powinno być, ... a przy okazji napisz co masz przeciw słuchaniu Radia Maryja?
+0-0
Poniedziałek, 18 sierpnia 2014 r. godz. 18:12
~swoiski z okulickiego
za wtargnięcie pieszego na ścieżkę powinni sypać się mandaty jak w innych miastach Polski, zwłaszcza w sobotę na odcinku od ronda przy statoilu do skrzyżowania z ul. popiełuszki, gdzie nie idzie przejechać rowerem gdyż ścieżka jest zapchana pieszymi którzy uważają się za święte krowy że wszystko im wolno, a za zwrócenie uwagi żeby zeszli że ścieżki to mało by nie zabli
+0-0
Poniedziałek, 18 sierpnia 2014 r. godz. 17:58
~do pieszego
pieszy twoja znajomość K.D.jest tepa, na obecną chwile nie ma przepisu który w 100 % zabrania poruszania się rowerem po chodniku, ale tak jest jak od rana się słucha radia maryja i potem pierdzieli głupoty nie znając przepisów
+0-0
Poniedziałek, 18 sierpnia 2014 r. godz. 17:53
~~Jan
Ja jeżdżę samochodem lub rowerem i jak niema ścieżki rowerowej to wolę dla własnego bezpieczeństwa jechać po chodniku, z tym że ja jadąc po chodniku zwracam uwagę na pieszych bo oni mają pierwszeństwo. Nie rozumiem uwag kierowców że rowerzyści poruszają się po chodnikach , przecież to dla nich jest lepiej nie blokuję jezdni. Sprawa przejazdu przez jezdnie jest oczywista że tylko tam gdzie są wyznaczone dla rowerzystów z zachowaniem ostrożności.Jeżeli nie ma wyznaczonego miejsca należy rower przeprowadzić przez przejście dla pieszych. Jeżdżąc rowerem zauważyłem że przejeżdżając na skrzyżowaniu w poprzek jezdni w miejscu wyznaczonym dla rowerzystów na zielonym świetle kierowcy skręcający w prawo przy zielonej strzałce nie zawsze ustępują rowerzystom co powinno być karane. Zielona strzałka zezwala na skręt w prawo ale należy przepuścić rowerzystów i pieszych którzy mają zielone światło. Wystarczy trochę kultury i będzie OK.
+0-0
Poniedziałek, 18 sierpnia 2014 r. godz. 17:27
~x
Popieram "huciak". Do tego dołożę nagminne chodzenie pieszych po ścieżkach dla rowerów. Panowie kierowcy doradzam jechać do Stanów Zjednoczonych i zobaczyć jak wyprzedzani są rowerzyści. Kierowca zjeżdża pod przeciwległy krawężnik. U nas wyprzedza rowerzystę jadąc mu po "łokciu". Czasami zdarza się w Ameryce wyprzedzanie po "łokciu" i z komórką przy uchu - wtedy 100 proc. pewności, że kierowcą auta jest polski BURAK. Ponadto kierowcy krzyczą na rowerzystę i zganiają go na chodnik chociaż nigdzie nie widziałem ścieżek rowerowych. Rowerzysta traktowany jest jak pieszy. Policja nie reaguje. Byłem i doświadczyłem.
+0-0
Poniedziałek, 18 sierpnia 2014 r. godz. 17:08
~pieszy
Generalna zasada brzmi: rowerem po chodniku jeździć nie wolno (artykuł 26 Prawa o Ruchu Drogowym). Od tej zasady istnieją jednak trzy wyjątki. Rowerzysta może jechać po chodniku gdy: jedzie z dzieckiem do lat dziesięciu lub podczas złej pogody (śnieg, silny wiatr, ulewa, gołoledź, gęsta mgła) lub są spełnione jednocześnie trzy warunki: chodnik ma co najmniej dwa metry szerokości, ruch na jezdni jest dozwolony z prędkością ponad 50 km/h (w terenie zabudowanym), brakuje oddzielonej drogi dla rowerów oraz pasa ruchu dla nich przeznaczonego. a w Stalowej Woli??? istna samowolka, po wszystkich chodnikach jadą wszyscy, i starsi (przynajmniej wolno) i młodzież (przeważnie robiąc sobie slalom między pieszymi nie dbając o to co dzieje się z ich piętami) a nawet dzieci (bez opieki dorosłych). A co na to stróże prawa? - a oni patrolują miasto z pokładu radiowozu sunąc powoli główną arterią i po prostu nie dostrzegają problemu ...a powinni, za to im wszyscy jako podatnicy płacimy. Dawniej gdy były jeszcze patrole piesze zdarzało się, że jakiś rowerzysta widząc nadchodzących policjantów zszedł z roweru i przynajmniej chwilę udawał, że nie jedzie - a teraz? strach wyjść na chodnik bo nigdy nie wiadomo czy nie zostanie się potrąconym przez szalejących rowerzystów za nic mających przepisy i prawo - bo po co przestrzegać przepisów? przecież i tak nic im nie grozi za jego łamanie bo kto tego pilnuje? Apeluję aby odpowiedzialne za ten stan rzeczy władze miasta przyjrzały się tematowi nie zza biurek w swoich gabinetach tylko aby przeszły się ulicami swojego miasta to najlepiej się przekonają jak się sprawy mają.
+0-0
Poniedziałek, 18 sierpnia 2014 r. godz. 17:02
~jeżdzę sobie
W pełni popieram "Gościa". Z tymi rowerzystami to jakaś tragedia. Jako kierowca widzę co wyprawiają, czy mają przejazd na pasach czy tez nie-wjeżdzają jak te święte krowy, a potem płacz...!
+0-0
Poniedziałek, 18 sierpnia 2014 r. godz. 16:30
~huciak
A co sie wydaje kierowcom,od wyprzedzanego rowerzysty powinni zachowac min.1m odleglosci, nagminnie zastawiaja przejazdy rowerowe oczekujac wjazdu na skrzyzowanie lub rondo uniemozliwiajac tym samym plynnyi bezpieczny przejazd rowerzystom i bezpieczne przejscie pieszych przez przejscie,nagminnie parkuja na sciezkach rowerowych i chodnikach nie zostawiajac 1m dla pieszych,przeganiaja pieszych na przejsciach dla pieszych majac zielona strzalke do prawoskretu, norma jest przekraczanie dozwolonej predkosci,a pieszym i rowerzystom pozostaje jedynie ustepowanie na kazdym kroku smrodziarzom ,z ktorymi z racji masy auta ciezko wygrac,a jezeli juz sie zdarzy ze ten slabszy uzytkownik drogi cos przeskrobie to sie to tak konczy jak w tym przypadku ,nie widzialem zeby za wykroczenia wobec slabszych i nie chronionych uzytkownikow drod policja wyciagala jakiekolwiek konsekwencje.
+0-0
Poniedziałek, 18 sierpnia 2014 r. godz. 15:39
~Gość
Rowerzystom wciąż się wydaje, że nowe przepisy dały im prawo do wszystkiego. Policja robi akcje "trzeźwy poranek", "prędkość", itp, a nie dyscyplinuje rowerzystów. Robią co chcą, jeżdżą po chodnikach, wjeżdżają wprost pod koła, nie sygnalizują skrętów. A policja ma to w dup.e. Boją się?
+0-0
Stalowka.NET - Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i okolic
Copyright 2001 - 2024 Stalowka.NET
  » O nas  » Redakcja  » Reklama  » Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone.
X Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług i realizacji potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Więcej w polityce prywatności.