Stalowa Wola Stalowa Wola: Huta Stalowa Wola
Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i Powiatu Stalowowolskiego. Najnowsze! Najszybciej!
Kamera na żywo na panoramę Stalowej Woli na skrzyżowanie Al. Jana Pawła II z ul. KEN
Nagrania audio, rozmowy z ciekawymi ludźmi
Fotografie z najważniejszych wydarzeń w Stalowej Woli
Kanał youtube.stalowka.net - Pierwsza stalowowolska telewizja internetowa
Encyklopedia miasta Stalowa Wola
Zapowiedzi zbliżających się wydarzeń kulturalnych
Baza adresowa najważniejszych firm i instytucji życia publicznego
Bezpłatna baza ogłoszeń dla mieszkańców miasta Stalowa Wola jak i Powiatu Stalowowolskiego
Twoje konto
Strona główna  Stalowa Wola / Wiadomości Wtorek, 16 kwietnia 2024 r. Imieniny: Bernarda, Biruty, Erwina
 Wiadomości lokalne
» Kwietne sadzonki z Parku Jordanowskiego skradzione
» Wodny plac zabaw do remontu. Brakuje tylko wykonawcy
» DK77: wypadek w Turbi. W zderzeniu dwóch aut ranna jedna osoba
» Od Działkowej w stronę VIVO! powstanie chodnik
» 84-letni rowerzysta potrącony na Okulickiego
» Upamiętnili Ofiary Zbrodni Katyńskiej
» Prezydent Miasta Stalowej Woli zaprasza na II Kuźnię Kariery - Stalowowolskie Targi Pracy!
» Śmietanka PiS-u zjechała do Stalowej Woli na konwencję samorządową
» W stalowowolskiej policji brakuje funkcjonariuszy
» Młodzież zaprojektuje swoje centrum
» Kolizja trzech aut w Zaleszanach
» Jedenastka zaprasza na "Dzień Otwarty"
Więcej » 
 Zasłyszane...
"Możemy spodziewać się ruchu scenicznego, tańca, gestu, scenografii, efektów świetlnych i przede wszystkim fantastycznego doznania oczyszczenia naszego sumienia bo spektakle KTO właśnie takie są".
Marek Gruchota, dyrektor Miejskiego Domu Kultury w Stalowej Woli.
 Imprezy w mieście
» Metallica symfonicznie
» Koncert Wiedeński - Orkiestra Księżniczek
» Benefis Jerzego Augustyńskiego
» Grupa MoCarta - Ale Kino!
» Majówka 2024
» Kabaret Nowaki w nowym programie
» Maria Kozłowa 1910-1999
» Z muzealnego skarbca
» Fikaj z Koziołkiem Matołkiem
» Wieczór panieński plus
Więcej » 
 Fotoreportaże
Stalowa Wola: Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Jarosław Kaczyński w Stalowej Woli
»Piknik w Parku Jordanowskim
»Otwarcie Parku Jordanowskiego
»SPS ze wsparciem Elżbiety Łukacijewskiej
»Kamień węgielny pod nowe osiedle Ogrodowe
Więcej » 
Wiadomości lokalne / Sygnały Czytelnika

Piątek, 11 kwietnia 2014 r. godz. 11:37     /Czytelnik/
Targowisko? Tak ale na miarę "naszych czasów"

Przykład nowoczesnego targowiska w Połańcu. Nie w centrum miasta ale wzdłuż drogi krajowej. Inwestycja została zrealizowana dzięki funduszom unijnym.
Przykład nowoczesnego targowiska w Połańcu. Nie w centrum miasta ale wzdłuż drogi krajowej. Inwestycja została zrealizowana dzięki funduszom unijnym.
Fot. portal.polaniec.eu
O co chodzi? Bo tak się zastanawiam. Od kilku dni tylko plac targowy i hala. Zrobiło się wielkie "halo" na całe miasto za sprawą osób reprezentujących grupkę interesów.

Handlującym - im i tak nikt nie jest w stanie dogodzić, więc kto się tu nie włączy nic nie wskóra. No chyba, że na poczet kampanii wyborczej. Najlepiej, gdyby sprzedawcy zaopatrywali się za darmo, handlowali za darmo, zostawiając syf i dostawczaki na publicznym parkingu wzdłuż Okulickiego - co tam reszta stalowowolan. Jak wyszło na jaw, że zarządca wypowiedział im umowy, podniósł się bunt. Gdy miejskie władze chcą ukarać "winnego", podniósł się bunt.

A ja podnoszę bunt jako mieszkaniec, były już klient, a wiecie dlaczego? Bo sam czuję się oszukany... Na targowisko przychodzi się, żeby potargować, towar pooglądać zanim zdecyduję się na zakup. Skoro jest grupa osób chcących dalej robić interesy pod chmurką, to niech zapewnią mnie, że warzywa, owoce, drób, nabiał jest "eko" i od "baby". Tymczasem jak podsłuchałem, jaja bez pieczątek wcale nie muszą być wiejskie, nowalijki bez nawozu a kurczak został kupiony na promocji w TESCO.

Jeżeli chcecie, żeby ludzie was wspierali, szanujcie mieszkańców jako klientów. Targuję się? Mam prawo! W końcu to targowisko... Tekst typu albo pan bierzesz albo "sp... dziadu" jest trochę nie na miejscu.

Inna sprawa. Skoro Stalowa Wola ma się zmieniać, być nowoczesna, uważam, że należałoby "wolny wybieg" kupców pod chmurką przenieść w odrębne miejsce, albo stworzyć cywilizacyjne, estetyczne warunki, nie urągające wizerunkowi centrum miasta.

W innych metropoliach targowiska znajdują się na obrzeżach lub no właśnie...wyglądają. Została w nas ta zaściankowość podczas gdy uważamy się za Europejczyków pełną gębą. Najwięcej do powiedzenia mają ci, którzy poza swój wybieg nie wyszli i nie widzą jak zmieniają się czasy, warunki oraz oczekiwania klientów.

Skoro znalazła się grupa osób chcących ucywilizować teren, unowocześnić, wszyscy powinni wykazać wsparcie, łącznie z władzami. Co szkodzi "nylonowcom", zrobić to samo, oczywiście w ramach pomysłu i projektu własnego? Nic. Bo nasi lokalni "biznesmeni" zapominają i nie są nauczeni, że aby zarobić, najpierw trzeba zainwestować...

Nowoczesne targowisko? Nic trudnego: pawilony do handlowania, zadaszone wiaty, portiernia, ochrona, altany grillowe, strzeżony parking a może i nawet ogrodzenie.

Z pozdrowieniem - głos z miasta

Strona do druku Drukuj artykuł    

Jeżeli masz jakieś ciekawe informacje, chcesz przekazać coś ważnego,
coś interesującego, nie wahaj się - napisz do nas: redakcja@stalowka.net

Dodaj komentarz do artykułu »  

Poniedziałek, 28 kwietnia 2014 r. godz. 18:17
~Pani
Na całym świecie są targowiska w centrum. Wszyscy turyści chętnie zaglądają na targ. A Stalowa, no cóż bardzo bogate i nowoczesne miast o, gdzie większość ludzi dawno to miejsce życia opuściła i nasila się tendencja wyjazdów, emigracji.Więc targowisko nie ma tam racji bytu.a każdy wie, ze chętnie turysci tam zaglądają. Turysci z Ameryki, Kanady, Niemiec. A nowoczesne galerie, no cóż -świecą pustkami.
+0-0
Poniedziałek, 21 kwietnia 2014 r. godz. 19:10
~wladek
Dopiero co skończyłem oglądać zdjęcia z Japoni.Tam w duzych miastach nikomu nie przeszkadza handlowanie na ulicy.podobnie jest na całym świecie,ale w Stalowej Woli Szlęzak chciałby wszystkich skoszarować.A dlaczego?Bo to buc,który ma w dupie wszystkich dookoła,czego daje wyraz na każdym kroku!!!
+0-0
Niedziela, 20 kwietnia 2014 r. godz. 11:24
~Mozets
To nieprawda, że wszędzie w cywilizowanych krajach muszą być budki i zadaszenia. Natomiast są utwardzone czyste i równe place dla handlujących. Oraz swobodny dojazd dla ich samochodów. W Kanadzie umożliwia się handel kwiatami, owocami, własnymi płodami rolnymi z ogródka i innymi produktami dając im miejsce czyste i równe na placu tak przygotowanym. Handlujący dla własnej wygody ustawiają lekkie stoliki i zadaszenia typu ogrodowego. Kolorowe i estetyczne. Potem zwijają interes i plac jest sprzątany do czysta. Toalet jest sporo przy placu.
+0-0
Niedziela, 13 kwietnia 2014 r. godz. 19:10
~Monika
Głos z Krakowa masz racje, w większych miastach są właśnie takie targi, ciekawe o ile podniosą ceny i czy będzie się opłacało handlować? te super nowoczesne galerie jak Stal czy Prima to świecą, ale pustkami:))
+0-0
Niedziela, 13 kwietnia 2014 r. godz. 08:09
~ do stan
stan-może ty mieszkasz w domu z chlewem albo w chlewie?ja mieszkam na wsi i jest tu tak czysto,że ty na stole tak nie masz jak ja na podwórku.cha,cha
+0-0
Sobota, 12 kwietnia 2014 r. godz. 22:42
~X
Dla "wójt" od "X'. Wielkie dzięki za poparcie. Byłem tam i widziałem.
+0-0
Sobota, 12 kwietnia 2014 r. godz. 22:08
~nie wiem
@jacek . Do kogo p. pisze?
+0-0
Sobota, 12 kwietnia 2014 r. godz. 21:45
~jacek
A to ci prezydencik,kłamczuch i manipulator,a wy jego obrońcy albo jesteście ślepi albo suto opłacani.
+0-0
Sobota, 12 kwietnia 2014 r. godz. 21:43
~wujt
@ X . Popieram niech jadą ale za własne pieniądze tak jak X - tak sądzę. Byłem widziełem ale ale nie za darmo.
+0-0
Sobota, 12 kwietnia 2014 r. godz. 21:38
~abbaa
@stalowiak. Jeśli p.Prezydent weżmie swoje łapy precz od klubu to nie będzie klubu ZKS .I On może to zrobić wg. życzenia.
+0-0
Sobota, 12 kwietnia 2014 r. godz. 17:25
~x
Szanowny Panie Prezydencie, Szanowni Radni. Udajcie się do NY i zobaczcie jak wygląda handel w Chińskiej Dzielnicy. Światowa metropolia i nikomu nie przeszkadza, że w środku miasta jest o wiele gorzej niż na rynku w Stalowej Woli. Owoce morza, a jaki zapach, że aż dech zapiera.
+0-0
Sobota, 12 kwietnia 2014 r. godz. 10:08
~stalowiak
Szlęzak kłamczuchu łapy precz od naszego Klubu!!!!
+0-0
Piątek, 11 kwietnia 2014 r. godz. 23:46
~Kajtek
ladne to na zdjeciu, pomysl fajny
+0-0
Piątek, 11 kwietnia 2014 r. godz. 22:46
~aga
Głos z miasta to twój raczej nie jest:-)Targowiska są zawsze w centrum!Problemem jest to że Szlęzak przez 12 lat zapomniał o tym miejscu,a teraz nagle się obudził i zgrywa filozofa.Ośmieszył się już wystarczająco.
+0-0
Piątek, 11 kwietnia 2014 r. godz. 22:21
~olga
do ja....tak, będą jeżdzić po marchewke do Sandomierza ;) hala świeci pustkami bo wszystko lata do tesco, biedronki itp... Jasne że trag powinien być w centrum...miejsce jest super ale warunki, błoto itp..
+0-0
Piątek, 11 kwietnia 2014 r. godz. 22:05
~wszawi
A co powinno być w centrum miasta jak nie targowisko. Miasta powstawały i istniały dla handlu jako centra wymiany towarowej. W Gdansku Jarmark Dominikański też niech zrobią w MOP przy autostradzie.
+0-0
Piątek, 11 kwietnia 2014 r. godz. 20:23
~Kuciak
Ciekawe czy ci szczekacze co dzis sie blaznili na cala Polske placa abonament radiowo telewizyjny, czy tez licza na darmoche hehe
+0-0
Piątek, 11 kwietnia 2014 r. godz. 19:37
~ja
Tak, cwaniaczku , to dlaczego do nowych pawilonów nikt z klientów nie zagląda, dlaczego hala targowa jest pusta, a handlujący się wynoszą?Jak zniknie bazar, zapewniam że teren stanie się bezruchem. A ludzie i tak pojadą na bazar do innego miasta!!
+0-0
Piątek, 11 kwietnia 2014 r. godz. 19:35
~ja
targ
+0-0
Piątek, 11 kwietnia 2014 r. godz. 19:22
~olga
taaa...do Rozwadowa targ...to chyba piszą te dzieciory co siedzą przed komputerami i mają w d..że matka tacha warzywa codziennie...lokalizacja targu jest bardzo dobra, bo to skupisko bloków. Jestem za tym zeby zmodernizować teren ale żeby przenosić targ??? to debilizm!!!!!
+0-0
Piątek, 11 kwietnia 2014 r. godz. 19:15
~Głos z Krakowa
Drogi Głosie z Miasta ! To co napisałeś nie do końca jest prawdą. Po pierwsze w wielkich metropoliach (Kraków, Wrocław, Bytom, Warszawa) targowiska nie znajdują się na końcu miasta, ale właśnie blisko centrum np. hala na Grzegórzkach w Krakowie, gdzie co tydzień w niedzielę odbywa się targ antyków i staroci. Należy dodać, że śmieci po targu zawsze będą, ale to do utrzymującego plac należy posprzątanie bo to on nim administruje i pobiera z niego opłaty. Czemu prosta kobieta handlująca pietruszką na ulicy aż tak bardzo kłuje Cię w oczy i niszczy Twoje poczuje nowoczesności miasta ? Czy jej nie można dorobić do skromnej emerytury lub zarobić na lekarstwa ? Po drugie powstaje pytanie : czy ktoś przeliczył ile będą kosztować te zmiany, jak zmieni się wysokość opłat, kto zapłaci za ochronę placu, dodatkowe oświetlenie itp ? Przypuszczam, że wielu sprzedających w związku ze zwiększonymi opłatami podniesie ceny towarów co wpłynie negatywnie na handel. Przecież mamy już w Stalowej Woli piękne hale i galerie które w niektórych przypadkach stoją do połowy puste bo ze względu na ceny nie ma kto w nich kupować. Nowocześność tak- ale nie za wszelką cenę i nie kosztem ludzi ! Jak świat światem targowiska miejske zawsze istniały i będą istnieć. Dodam, że jeśli już ktoś jest nowoczesny to powinien wiedzieć, że obecnie panuje w wielkich miastach moda na chodzenie po targu i kupowanie ciekawych, unikatowych towarów i przedmitów (znane są mi przypadki całych rodzin które w ten sposób kupiły wiele ciekawych przedmiotów do swoich domów). Ta moda może dojdzie do Stalowej Woli i wtedy zrozumiesz jaką wagę ma targowisko dla mieszkańców miasta.
+0-0
Piątek, 11 kwietnia 2014 r. godz. 19:11
~abrakadabra
Parking przy Galeriach Fraka i Stalowej przy ul. Niezłomnych , właśnie tam było zarezerwowane miejsce na plac targowy Dziwne że włodarze miasta i niektórzy radni mają krótką pamięć .
+0-0
Piątek, 11 kwietnia 2014 r. godz. 18:53
~mentol
Co za bzdury pisze autor tego niby listu:-)kolejny artykuł pod dyktando,śmieszni jesteście.targowiska na obżeżach?Chyba pomyliło się z centrami handlowymi.popatrz choćby na Rzeszów,3 targowiska pod chmurką w centrum,a uchodzi za nowoczesny
+0-0
Piątek, 11 kwietnia 2014 r. godz. 16:05
~tola
balagan po handlujących warzywami przeszkadza,ale po bułgarach nie , gdzie zostawiaja góry smieci . całe rodziny ciagną do tego śmieciowiska
+0-0
Piątek, 11 kwietnia 2014 r. godz. 14:18
~www
Nowoczesnosc to stalowe blaszaki? Miasto nie ma nawrt architekta gdzie inni maja zespoly urbanistowi arcbitektow wiec nie porownjmy
+0-0
Piątek, 11 kwietnia 2014 r. godz. 14:15
~Elwira
Tak jak dojeżdżają do lekarza, często gęsto i nic się nie dzieje. Zresztą nie każdy mieszka w sąsiedztwie hali a i tak musi się dostać. Poza tym niejeden starszy wykończyłby jeszcze młodego zwłaszcza jeżeli chodzi o miejsce w autobusie.
+0-0
Piątek, 11 kwietnia 2014 r. godz. 14:12
~stacha
wielu ludzi ze Stalowe woli pochodzi ze wsi i takie osoby chca likwidacji targowiska . słoma wielu ludzią wystaje z butów . pomyslcie o ludzia ch starszych , nie zawsze będzie y młodzi . jak ci ludzie doja dą .
+0-0
Piątek, 11 kwietnia 2014 r. godz. 14:09
~reiker
i parking płatny + opłata za korzystania z targowiska w formie abonamentu, to nic nowego a na swoje utrzymanie jest.
+0-0
Piątek, 11 kwietnia 2014 r. godz. 13:27
~Kudawa-Jebłońska
Zgadzam się, za Biedroną mogłoby być, chociaż po koronacji przy Farze też duży plac zostanie...
+0-0
Piątek, 11 kwietnia 2014 r. godz. 13:01
~Bettina
Są idealne tereny na targowisko za Biedronką rozwadowską. Puste i zarośnięte chwastami tereny przy drodze od ronda w kierunku fary. Dobry dojazd, dobry teren i dobra lokalizacja. Tylko do dzieł chłopcy i przenosić to badziewie jak najprędzej. Ale będzie znowu larum od tych co się pobudowali w obecnym miejscu bo im klienci uciekną tam. I nikomu tu nie dogodzi.
+0-0
Piątek, 11 kwietnia 2014 r. godz. 13:01
~rst
Co mądrzejsze miasto to ma takich placach jeszcze zarabia, a u nas nie wiem dlaczego kasę zabiera klub i nawet nie jest w stanie po sobocie należycie placu uprzątnąć! Takie rzeczy tylko w Stalowce!
+0-0
Piątek, 11 kwietnia 2014 r. godz. 12:53
~Stan
Ci co tak krzyczą to wieśniaki i oni myślą że Stalowa Wola to ich podwórko , pokory trochę bo zostawiacie po sobie tylko brud , smród i wiochę . Trzeba wybudować hale i nie pytać się bo oni uwielbiają brzydotę wsiową , a to jest miasto.
+0-0
Piątek, 11 kwietnia 2014 r. godz. 12:49
~hehe
W ten oto sposób moznabt ożywić Rozwadów. Terenów nie brakuje w przyszłości gdy byłby ryneczek to już całkowicie fajny pomysł na ożywienie tej dzielnicy. O ile Rechora nie zacznie pisać do Brukseli
+0-0
Piątek, 11 kwietnia 2014 r. godz. 12:42
~stalowiak
Dokładnie. Powinna powstać odrębne targowisko, bo żeby w centrum miasta był taki syf to się w głowie nie mieści. A ten na zdjęciu jest spoko i można by się wzorować.
+0-0
Piątek, 11 kwietnia 2014 r. godz. 12:11
~girmek
Nyloniarze są przyzwyczajeni płacić grosze za plac, magazynować towar w zardzewiałych busach na parkingu koło Hali ale żeby wyjść z inicjatywą i zrobić coś sensownego to już nie. To są starzy socjaliści, którzy liczą, że im wszystko z nieba spadnie.
+0-0
Stalowka.NET - Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i okolic
Copyright 2001 - 2024 Stalowka.NET
  » O nas  » Redakcja  » Reklama  » Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone.
X Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług i realizacji potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Więcej w polityce prywatności.